Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 november 2010, 11:18
Onderwerp: VOLLE VREDE
|
|
|
Volle vrede heb ik in mijn Heiland, volle vrede als 'k op Hem vertrouw, volle vrede als 'k in Zijn voetspoor wandel, vrede en rust als ik op Jezus bouw.
Volle vrede in de strijd des levens, volle vrede onder 't zwaarste leed, volle vrede met de dood voor ogen! Vrede en rust door wat mijn Heiland deed.
Volle vrede,Heer!U bent mijn toevlucht, volle vrede, wat mij ook ontzinkt, volle vrede,aan U mijn Heiland klemmend, volle vrede is wat mijn ziel steeds zingt.
Volle vrede voor de grootste zondaar, volle vrede in Jezus'dierbaar bloed; volle vrede als u dit wilt geloven, zaal'ge rust is wat ons juichen doet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 05:55
Onderwerp: JOUW STERFDAG(26-11-'87 / 26-11-2010)
|
|
|
Op de begraafplaats,omringd door liguster loop ik langs het ijzeren hek. Ik ben in gedachten en word me bewuster; "Eens vind ik ook hier mijn plek" Ik loop over paden langs stenen en bloemen, het is er stil en sereen. Zovele namen,wie zal ze nog noemen? Zo kom ik terecht bij jou steen.
Vandaag is het jou sterfdag pap,ik moet er aan denken ik zet een bloemetje neer. Ieder jaar zal 'k er aandacht aan schenken ook al ben je er niet meer. Ik pak een spons om je steen af te zemen, zo hier en daar zit een vlek. Dan is het tijd om weer afscheid tenemen en loop terug door dat hek.
Ik ga weer naar huis,eenzaam,verlaten. 'K ben blij als ik thuis even zit. Dan sluit ik mijn ogen,'k heb niet in de gaten dat ik van binnen zacht bid. Ik heb het pas door als mijn ogen gaan gloeien en tot slot"amen"zeg. Dan laat ik rijkelijk mijn tranen vrij vloeien en vraag: 'Wijs mij Heer steeds Uw weg'
Op de begraafplaats,omringd door liguster, liep ik langs het ijzeren hek Ik liep in gedachten en werd me bewuster "Eens vind ik ook hier mijn plek". Ik liep over paden langs stenen met namen , plek van verdriet en van rouw. Maar ik wil geloven: 'De Heer brengt ons samen en dan ben ik weer eeuwig bij jou.'
*In liefdevolle herinnering aan mijn vader*
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 november 2010, 23:28
Onderwerp: EENZAME MOMENTEN
|
|
|
Voel je je eenzaam Roep dan Jezus naam Jezus zal er zijn voor jou
Altijd, wat je ook doen zou Hij ziet jou dag en nacht En Hij fluister zacht
Hoor wat Hij te zeggen heeft Dat Hij ook voor jou leeft Dat Hij van je houdt Hij warmt je,heb je het koud
Hij vergeeft je al je zonden Hij hoort alles uit onze monden Alle verkeerde dingen die wij zeggen Waar wij ons zo snel bij neerleggen
Alsof dat nou eenmaal bij ons mensen hoort Dat is wat de duivel in onze gedachten hoort Leef naar God toe Ook al ben je moe Ga toch naar God
Bid voor je naasten,dat is een gebod Help anderen zoveel je kan Al vind je iemand niet aardig,ook dan God zal jou gezelschap houden
Je kunt op Hem bouwen Al je verdriet Dat is ook wat God ziet Hij zal Zijn arm om jou leggen
Hij zal jou zeggen Je bent een wonder Je bent bijzonder?
Door al je tranen heen Hij laat jou nooit alleen Hij wil als een Vader voor je zijn In al jouw angst en pijn!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 23:52
Onderwerp: UW ARMEN,
|
|
|
"Heer,sla Uw armen even om mij heen ik ben verdrietig,mateloos alleen, Want wie ik liefhad,die ging van mij heen,
Ik smeek U:wilt U naar mij luisteren,Heer, ik zie geen uitweg en mijn hart doet zeer, Want wie ik liefhad,hoort mij nu niet meer.
Zie in Uw liefde mij erbarmend aan, want ik heb niemand,waar ik heen kan gaan, En wie ik liefhad,is hier ver vandaan.
Vindt ik ooit weer de rust die het geluk mij gaf? Heer ,buig U over mij en droog mijn tranen af, Want wie ik liefhad,ligt in een koud graf.
Heer,geef mij alstublieft een beetje licht want donker is de nacht en loodzwaar zijn gewicht: Haar die ik liefhad sloot haar ogen dicht.
Heer,ik wil luchten uit het hier en nu, want alles lijkt zo zinloos,klinkt zo cru, En wie ik liefhad ,is voorgoed bij U.
Zegt U nu;'Zet je voeten in Mijn spoor, Ik zal je ondersteunen,kind vecht door, Want wie je liefhad,ging je enkel voor....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 23:33
Onderwerp: IK BLIJF BIJ JE
|
|
|
IK blijf bij je,Ik zal met je zijn Dwars door jou tranen, verdriet en pijn Ik draag je, Ik wil jou helen Je mag de last met Mij delen
Ik ben er,Ik blijf je trouw En weet je,Mijn kind,Ik hou van jou Ik wil voor je zorgen ,Ik ga met je mee Je mag altijd komen,Ik zeg nooit "nee"
Ik blijf bij je,waar je ook gaat Mijn liefde omringt je ,of je nu zit of staat Ik wil je helpen,kom toch naar Mij Na al jouw verdriet,maak Ik je weer blij
Want Ik heb je gedragen,jou pijn en jouw schuld Met heel Mijn hart,al Mijn liefde en geduld Lang geleden hing Ik voor jou aan het kruis En straks breng Ik jou veilig THUIS
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 23:08
Onderwerp: HOEVEEL
|
|
|
Hoeveel pijn kan een hart verdragen... Hoeveel ellende kan je doorstaan... Hoeveel rampen,tegenslagen... Hoeveel zware klappen kan je aan...
Hoeveel leed kan je alleen verdragen... Hoe dapper moet je kunnen zijn... Om geen mens te laten merken... Dat je hart breekt van de pijn...
Hoeveel dromen moet je laten varen... Hoe sterk moet je op je benen staan... Om je zelfvertrouwen te bewaren... En je niet totaal te laten gaan...
Hoeveel tranen moet je laten vloeien... Voor de aller diepste wond heelt... En de liefde nog een keer kan bloeien... In een hart dat veel geleden heeft!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 19:37
Onderwerp: ONZE TIJD
|
|
|
Nee,'tis niet allemaal ellende en dreiging,angst en lelijkheid, onheil,dat niet is af te wenden, het is geen uitzichtloze tijd.
Er zijn nog zoveel goede dingen: er staan nog sterren aan de lucht, er zijn nog bronnen,die ontspringen uit donkre diepten, en de zucht
Van herfstwinden in de bomen, de regendroppels op dor land, het zonlicht, uitgestort in stromen, een liefdeskus,een vriendenhand.
Ons leven is niet enkel vragen terwijl er nooit een antwoord komt; het is niet enkel lasten dragen waaronder onze rug zich kromt.
Er zijn nog wondren te beleven! 't Is niet alleen ons koel verstand dat ons de richting aan moet geven: het is God's stem, het is God's hand.
Wij hoeven niet in 't donker verder, in twijfel en onzekerheid: want voor ons gaat de goede Herder van wie ons zelfs de dood niet scheidt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 22:51
Onderwerp: Stil geschreide tranen
|
|
|
Stil zijn de dagen van de week leeg zijn de lange uren de tijd van het verdriet,hier opgeschreven mijn hart voel aan als een lege schuur
Van binnen nog steeds die felle pijn jij werd van mij gescheiden waarom het zo moest zijn de manier waarop je moest lijden
de krassen,scherven op mijn ziel getekend door het leven stil geschreide tranen druppelen van verdriet tranen die niemand ziet
Jij zal nooit meer op mij wachten dan is het moeilijk om door te leven maar dan hoor ik U stem heel zacht; Ik zal je kracht en liefde geven.
Dan ga ik met al mijn stil verdriet tot God de Vader die op mij wacht en mijn stil geschreide tranen wel ziet het verdriet van het leven in mij gedragen wordt door de Vader keer op keer verzacht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 21:55
Onderwerp: LEVENSPAD
|
|
|
Je levenspad kan soms door zulke donkere streken gaan je wordt bang en je voelt je verdrietig en kan het leven soms niet meer aan
Het is nacht in je leven en je wacht maar op de dag wachten,misschien wel zonder hoop niet weten of de dag wel komen mag
Soms ben je bang en moe en zie je geen uitweg meer dan wil je weglopen en uit dit leven hopen dat niemand je vindt
Maar dan is er de Here God die zijn Hand naar je uitreikt Hij slaat Zijn armen om je heen en geeft je kracht om door te leven hoe moeilijk het ook op je levenspad is!
Hij wil je dragen,jou met al je verdriet en zorgen Hij is je Troosteren bij Hem mag je schuilen Hij hoort naar je stem,en geeft je kracht, kracht op heel je LEVENSPAD!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 21:31
Onderwerp: Een lege plek
|
|
|
Er is reeds een lege plek ontstaan sinds jij,lieve mam,bent gestorven Alleen moet ik nu verder gaan maar jij hebt reeds Gods heil verworven
God riep je in Zijn licht naar huis nu mag je in de hemel wonen Na 't aardse strijden, eindelijk thuis zal Hij je alle rijkdom tonen
Verscheurd door zoveel verdriet het waarom er van begrijp ik niet Maar God laat me niet alleen ook al zit ik met veel vragen
Ik laat in stilte en eenzaamheid om 't afscheid,nu mijn tranen lopen Maar ik blijf op Gods heerlijkheid en op mijn thuiskomst hopen
Hij bied mij troost en kracht is bij mij in het donker van de nacht Afscheid nemen doet zo'n pijn maar ooit zullen wij weer samen zijn
Naar dat weerzien met jou mam, zie ik uit en hoopvol naar die dag blijf ik wachten Dat ik jou weer in mijn armen mag sluiten dat beeld blijft gegrift in mijn gedachten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 oktober 2010, 23:37
Onderwerp: GOD WIL OOK JOUW VADER WEZEN
|
|
|
God wil ook jouw Vader wezen Hij sloot jouw naam in Zijn hart. Als Zijn kind je 't liefst omarmen als jij komt met vreugde en smart. Vaders hart staat voor jou open waaruit steeds Zijn liefde welt. Die blijkt gratis,niet te kopen, wordt je graag ter hand gesteld.
God is een barmhartig Vader die graag intens medeleeft. Die je toespreekt:kom maar nader, jou als Zijn kind 't beste geeft. Ik weet dat door veel mensenkinderen Vader God niet is aanvaard. Toegang tot Hem hen blijft hinderen doordat hun hart is bezwaard.
In hun leven vroeg ervaren werd geschonden 't vaderbeeld. Dat hun hart nog blijft bezwaren en vaak nog niet is geheeld. velen dragen nog de wonden van een vreugdeloze jeugd. Harde slagen,grote monden weinig dat hen heeft verheugd.
Daarom hebben vele mensen moeite met Gods Vaderbeeld. God geeft echter andere wensen en die hen ook meegedeeld. Ik ben een Vader die wil zorgen en er voor elk kind wil zijn. Wie tot mij komt is geborgen mag vertellen van zijn pijn.
Wie tot God vlucht in Zijn armen van verdriet en nood verteld. Die zal voelen Gods erbarmen als elk woord is opgeweld. Laat God 't beeld maar restaureren van 't geschade vaderbeeld. Dat Gods liefde om laat keren tot een beeld dat is geheeld.
Hij als God je Hemelvader is bewogen met je lot. Hij roept tot je: kom maar nader dan haal Ik je hart van 't slot. Bittere pijn zal Ik genezen alle wonden die er zijn. Nieuwe schepping zul je wezen door Gods liefde als medeicijn
God Hij leert opnieuw te leven schenkt weer nieuwe hoop en kracht. 't Is de Almachtige Zijn streven dat Zijn hulp en troost verzacht. God leert ook vooruit te kijken niet meer naar wat vroeger was. Maar wat Hij in liefd' laat blijken je in Zijn Vaderogen las
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 oktober 2010, 19:29
Onderwerp: ZO LEEG
|
|
|
Zo leeg van binnen, zo zwaar en zo kil. Het lijkt alsof ik zelf gestorven ben, toen , toen mijn geliefde moeder stierf. Het voelt zo dood van binnen, zonder warmte en zonder gevoel.
Elke dag hetzelfde; een winterdag; de vorst woont in mijn botten. En al schijnt de zon, verwarmen kan hij mij niet.
Er is geen andere weg dan door het donker heen. Er is geen andere weg dan die van het geduld; eens zal ik weer opengaan, en wanneer,dat weet God alleen.
Elke dag bid ik: sta mij bij, draag mij in mijn onmacht, troost mij in mijn verdriet, geef mij de kracht om vol te houden.
Op U hoop ik, op U vertrouw ik, op U wacht ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 21:46
Onderwerp: DIT ZOU ZE ZEGGEN,
|
|
|
Kinderen, zou ze zeggen Ga verder in Gods kracht En weet dat nu je moeder Op jullie allen wacht
Kinder,dat zou ze zeggen Het is goed zo geweest Ga verder in mijn overtuiging Wees daarom niet bevreesd
Kinderen, zou ze nu zeggen 'k Zal jullie echt weer zien Ik heb zoveel gebeden Dat Hij naar jullie om zou zien
Ik zal op jullie wachten daar bij die paarlen poort Huil maar niet om mij,mijn kinderen God heeft mijn gebed verhoord
Houdt vrede met elkander Denk dan alleen aan mij En troost elkaar in liefde Dan maak je mij echt blij
Kijk niet op gesloten graven Mijn ziel is bij de Heer Mijn lijden is geweken denk dit maar iedere keer!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 september 2010, 23:23
Onderwerp: Droefenis
|
|
|
Ik zie je tranen wel en merk je droef gezicht je ogen die zich sluiten voor ied're vorm van licht.
Ik weet wel van je pijn die niet te meten is en die je niet kunt delen jouw pijn heet:droefenis.
Ik streel alleen je handen en lijd zo net als jij omdat jij hebt verloren die ene aan je zij.
Maar weet...de scheiding is van tijdelijke aard! Want naast je staat de Christus die onze ziel bewaart.
En in Zijn stralend licht wacht een verrijzenis! Een weerzien in Zijn liefde met wie gestorven is.
Ter nagedachtenis aan mijn liefhebbende ouders*
Laatst aangepast door
|
HENDRIKA148
|
op dinsdag 28 september 2010, 23:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 september 2010, 21:58
Onderwerp: GOD LAAT NIEMAND ALLEEN
|
|
|
Verdriet maakt een mens eenzaam. Door de tranen wordt de wereld vergeten. Met gesloten ogen kijkt men door het raam.
Vrienden komen niet door het verdriet heen. Ze blijven weg en zonder het te beseffen, Laten ze een mens helemaal alleen.
Op een dag rinkelt de deurbel hard. Eerst laat zij het maar begaan, Vol zit haar hoofd en hart met smart.
Maar de beller blijft maar doorgaan. Zij sloft nors naar de voordeur, Doet open en ziet een schim weggaan.
Lang staat zij in die open deur. Voelt het geloof in haar hart stromen, Tranen van herkenning komen nu naar boven.
God,waarom heb ik U toch verlaten. Maar het verdriet deed zo'n pijn, Het heeft mij nooit echt losgelaten.
Wilt U mijn egoisme vergeven? Traag deed zij de voordeur weer dicht Vanaf dat moment begon haar nieuwe leven.
Vergeet nooit: God laat niemand alleen. Je kunt denken dat je Hem hebt verlaten Maar Hij zal je nooit alleen laten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 september 2010, 21:40
Onderwerp: HERFSTLEVEN
|
|
|
Kil is het weer, als de bladeren vallen, als de regen druilt, op de natte aarde, op glimmende daken, als de wind zacht huilt.
Ik ril en huiver, als ik naar buiten kijk, als ik denk aan het leven, maar even heel kort, maar wel innig, naar de jaren die me zijn gegeven.
De straten lijken verlaten, als de plassen groeien, als de ruiten beslaan, dan denk ik aan straks, maar even een moment, als ik die weg moet gaan.
Mijn ogen worden vochtig, als de beelden vervagen, als de schemer mij omhult, dan hoop ik dat Hij er is, in de herfst van mijn leven, en dat God mij met Zijn Liefde vervult, als lentebode voor Eeuwigheidsleven, en een einde maakt aan mijn eenzaamheid!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 23:45
Onderwerp: TERUG NAAR GOD
|
|
|
MIjn voeten schrijden door het leven, dag-in-dag-uit en stap voor stap. Maar soms besef ik het heel even: ben ik hier alleen op mijn pad?
Om mij heen staan al mijn vrienden Ze bedoelen het wel goed, maar alles wat zij van mij vinden is feitelijk al onder Jezus' bloed.
Als ik vol spanning zit en hulp zoek, ga ik zo snel op mensen af en ik vergeet het grote Boek waarin God mij al Zijn richting gaf.
Hoe kan het toch dat juist de stress mij van mijn Herder wegtrekt? Hoe kan het toch dat steeds de les van preken uit mij weglekt?
Berouwvol keer ik terug naar God; berouw, omdat ik Hem vergat. En verheugd keert Hij mijn lot en brengt mij weer op het rechte pad!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 23:33
Onderwerp: LEG UW ZORGEN IN ZIJN HANDEN
|
|
|
Het is nacht.Je kunt nooit slapen de wekker tikt meedogeloos hard zorgen,lasten die je moet dragen ondermijnen je moed en levenskracht
Hoe moet je de dag beginnen het werk stapelt zich maar op onrustig stormt je hart van binnen je keel is droog,op barsten staat je kop
Alles komt op meer presteren dan men vraagt niet hoe ver je kunnen is of je gezondheid het nog aan kan men ziet niet je innerlijke vermoeienis
Het weekend brengt ook geen heil dan krijg je plots 'n onverwacht bezoek vlug stoffen en rondgaan met de dweil in plaats van 't ontspannen met een boek
Ongestoord bidden lukt ook al niet je gedachten dwalen steeds verder af Hij is de eerste die de signalen bij je ziet en de moed om niet totaal weg te zinken gaf
Wat aan je knaagt,leg het in Zijn handen vroeg of laat brengt Hij de rust toch weer zul je in Zijn vrede en liefde stranden en een goede les heb je er uit geleerd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 23:21
Onderwerp: Met GEVOUWEN HANDEN
|
|
|
De mens heel teer, zo breekbaar mooi geboren gaat vaak zijn/haar eigen weg daar waar goud en zilver gloren.
Als de mens,zoals in't paradijs, de weg van het begeren op wil gaan ziet hij/zij het dwaallicht vaak voor de ster van Betl'hem aan.
Hij belandt op 't dode spoor. In hebzucht zal hij verder gaan. Hij rent vol stress en overmoed, achter zijn eigen schaduw aan.
Hoe hij rent en raast hij komt z'n schaduw niet voorbij. Hij is teleurgesteld en uitgeput ze lopen zij aan zij.
Hij bezwijkt en stort ineen. Hij is op, hij kan niet meer. Met een verwarde blik ziet hij, zijn eigen schaduw weer.
Verbitterd en met beide ogen ziet hij het dwaallicht aan. Het bracht hen op het dode spoor, dat in stress en hebtzucht is vergaan.
Het is bouwen en bewaren, om niet in drijfzand te belanden. Werken aan een betere toekomst. MET GEVOUWEN HANDEN!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 september 2010, 22:34
Onderwerp: WACHTEN IN VERTROUWEN
|
|
|
Zwaar gekwetst, na lange tijd, Als belofte niet wordt gehouden, Klinkt een klacht en zwaar verwijt, Tegen wie wij vertrouwden.
Gods woord houdt eeuwig stand Hij zal en wil Zijn werk volenden Al is het onmogelijk van mensen kant. Hij zal en wil wat Hij beloofde zenden.
Wachten wij vol wanhoop opZijn woord, Op wat Hij ons eens beloofde , Dan schreidt de hoop nog eeuwen voort, Voor Hem,die Gods woord geloofde.
Hoe schoon gloort dan na jaren, De vervulling van Zijn woord, Waarom zo vruchtloos zorgen baren? Daar God Zich aan de tijd niet stoort.
Belofte houdt een spanning in. Een waarde om op te bouwen, Hoop, vanaf het eerste begin, Tot na jaren,een diep vertrouwen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 september 2010, 22:18
Onderwerp: ALS IK NIET MEER BIDDEN KAN
|
|
|
Heer, als ik niet meer bidden kan, wilt Gij mij met Uw Geest dan helpen, houdt Gij mij met liefde in Uw ban wil,o Heer mijn bloedend hart stelpen.
Gij biedt ons steeds weer Uw hulp aan nooit zullen wij aan Uw te veel vragen, tot U te komen bereid Gij Zelf de baan en maant ons als wij onze pas vertragen!
Gij hebt gezegd tot U steeds te komen te vragen wat voor ons het beste is, het goede hebt Gij ons nooit ontnomen bij U Heer treft ons geen enkel gemis!
En toch verstomt zo dikwijls onze vraag, gewoon omdat wij niet genoeg vertrouwen, wij weten 't, Heer, Gij helpt ons graag, maar wij willen zelf een babel bouwen.
Leer ons weer bidden door Uw Geest en genieten van de gaven en van Uw ranken dan vier wij op aarde weer Uw feest, leren wij ook daadwerkelijk weer danken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 september 2010, 21:55
Onderwerp: LIEFDE
|
|
|
het licht, niet op te sluiten, niet te verbergen, dringen door wolkendek, en door nevel, niet alles ontsluierend, maar aanzettend, te zoeken naar elkaar!
De lucht, van over tot achter de horizon, niet strak en blauw, maar, hier en daar, een wolk, geen orkaan, geen windstilte, slechts een briesje, gedreven naar elkaar!
De warmte, geen hitte, of ijzige kou, niet dorst verwekkend, niet schuilend in de schaduw, niet "bakken" in de zon, maar gewoon, omarmend,elkaar!
De zee, oneindig groot en diep, geen vlakte, maar rusteloos, geen stranden, en geen oevers, slechts een doel, vrede bij elkaar!
De zon, niet verzengend, slechts verwarmend, aanwezig,dag en nacht, slechts door aardse schaduw verduisterd, garantie voor het leven, in LIEFDE als 1 verbinding, God en mens,tot elkaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 18:45
Onderwerp: Morgen is voor ons verborgen
|
|
|
Morgen is voor ons verborgen, morgen dat weet God alleen. En geen sterveling,geen 1, kan ook maar 1 dag of uur blikken in Gods raadsbestuur.
Morgen is voor ons verborgen. Is het vreugd of ongeval? Ach wij weten niet met al, wat de dag van morgen geven, of wat hij ons nemen zal!
Morgen is voor ons verborgen. Zal ons hart te bloeien staan, Met Gods weelde overlaan? Zullen wij over Gods hoogten, of ook door Zijn diepten gaan?
Morgen is voor ons verborgen. U en ik wij weten niet, wat de dag van morgen biedt. Maar Hij, die 't heelal omspant, houdt ook 'morgen' in Zijn Hand!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 september 2010, 19:43
Onderwerp: ZEGEN IN TEGENSPOED
|
|
|
Ik dank U voor de tegenspoed, want als ik die niet had gekregen en ik slechts voorspoed had ontmoet, dan misste ik misschien Uw zegen.
Het klinkt wellicht zo tegenstrijdig: Uw zegen in de tegenspoed.... en toch gaan beide evenwijdig en maakt U daarmee alles goed!!
U leert ons in de slechte tijden hoe zwak wij zijn,hoe klein van kracht, maar daarin wilt U ons verblijden en steunt U ons met al Uw macht.
U leert ons op te zien naar boven, het leven krijgt een gouden rand in het zeker weten en geloven: God houdt de wereld in Zijn hand.
Uw zegen is, te mogen weten: het leven eindigt niet op aard', straks is de tegenspoed vergeten.... het BESTE wordt voor ons bewaard!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 22:01
Onderwerp: ALLEEN
|
|
|
Ik sta bij het graf, alleen Mijn ogen-door tranen heen- tasten langs letters op de steen. Ik sta bij het graf,alleen.....
En pijnlijk woelt in mij het verdriet om het liefst dat in hen mij verliet. 'O God, mijn ouders missen kan ik niet help mij in mijn verdriet!
Geef dankbaarheid voor wat ik ontving! Een steen is slechts een kil , doods ding, maar warm is mijn herinnering, aan wat ik in hen ontving!
Ik sta bij het graf,alleen. Mijn ogen-door tranen heen- tasten langs letters op de steen Ik sta bij het graf,ALLEEN????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 13:10
Onderwerp: bidden kan moeilijk zijn
|
|
|
Wat kan bidden toch soms moeilijk zijn Vooral als het gaat om verdriet,angst en veel pijn.
Vader in de Hemel U weet waar het omgaat. Vergeef het me als ik verlegen ben, wanneer ik met U praat.
U kent en doorgrond mijn hele leven, In het verborgen is dat een stille zegen.
Soms ga ik door het onbekende en blijkt U er niet te zijn Dat is goed want dat maakt me weer heel erg klein.
Het balans is weer opgemaakt tussen U en mij. Ik besef hoe groot U bent en ik heb U nodig aan mijn zij.
Met onbegrip ervaar ik hoe groot Uw LIEFDE is. Al zijn mijn zonden nog zo rood U behoed mijn hart tegen duisternis.
U tast mij op al mijn wegen en is mij altijd bijgeblevem. Ik kan alleen maar zeggen dank U
U bent het Alfa en Omega in mijn leven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 21:52
Onderwerp: IK MIS HAAR ZO
|
|
|
Vorig jaar juni is zij overleden Toch nog plotseling,zonder een groet Het is alweer een tijdje geleden Maar ik weet het nog zo goed.
O,God ik mis haar elke dag ik praat nog steeds tegen haar En ben nog heel vaak van slag Ik hoor nooit meer haar stem.
Ik blijf aan haar denken Het is zo stil in mijn huis Ik blijf aan het herdenken ik voel me niet meer thuis.
Mijn lieve moeder is er niet meer Ik moet alleen verder gaan Want zij komt nooit weer O,God,ik kan het niet aan.
Ik blijf haar zo missen Zoek afleiding hier en daar Gedachten willen niet wissen Ik voel me soms zo naar.
Ik mis haar dag en nacht Zij was zo lief voor mij Niemand die op mij wacht De mooiste tijd is voorbij.
Toch geeft God mij kracht Om door te kunnen gaan Hij is het die op mij wacht En naast mij gaat staan.
Ik mis haar zo,mijn God Maar ik weet U blijft bij mij Ook al voel ik mij soms rot U blijft mij steeds weer nabij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:16
Onderwerp: GEBED
|
|
|
O Heere,geeft mij lijdzaamheid: om 't pad van Uw geboon te lopen Geef daaglijks mij:op U te hopen en uitzicht op Uw heerlijkheid.
geef Gij alleen mij troost en kracht om steeds het kruis U na te dragen vertroost mijn hart,door schuld verslagen en red mij uit de satans macht.
Bewaak mijn lippen en mijn mond vervul mijn hart met Uw genade weerhoud mijn voeten van het kwade en maak mijn zieke ziel gezond.
Geef mij toch een verlicht verstand. Wil steeds opnieuw met mij beginnen. Geef mij de kracht:U te beminnen neem in de duisternis mijn hand.
Geef mij een hart,dat steeds bereid is: iedere dag Uw lof te zingen. Bewaar mij toch voor boze dingen bewaar mij voor schijnheiligheid.
O, laat mij wandelen op het pad waar Christus zich op heeft begeven, doorlouter,reinig toch mijn leven en leid mij naar de Hemelstad.
Zo bidt ik iedere dag U weer: Geef mij geloof en geef mij vrede, verhoor om Jezus wil mijn bede vergeef mijn zonden,keer op keer.
Laat mij straks sterven aan Uw hand hoe diep de doodsjordaan mag wezen. Geef mij genade:niet te vrezen want Gij wacht aan de overkant.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 23:28
Onderwerp: TRANEN
|
|
|
Tranen lopen over mijn wangen tranen van verdriet ze houden niet op ... nooit niet! De tranen blijven lopen ook al zie je ze niet. Van binnen zijn ze er ,van binnen doet het zo'n verdriet.
Vandaag lukt het me niet meer. het verdriet heeft mij van mijn kracht beroofd. Tranen stromen over mijn wangen en doen ze naar julie verlangen die ik zo mis!!
Mijn hoop voorgoed vervlogen, maar je moet door, waarom eigenlijk,voor wie ,waarvoor? Wat is nu nog geluk,heel mijn hart is stuk.
De pijn is als een wond die telkens openscheurt, niemand die je begrijpt en die de pijn voelt en geen1 die me kan helpen.
Soms zijn de tijden niet zo makkelijk en dan zit het tegen,kon ik maar bij jullie zijn. Er zijn zoveel vragen waar je geen antwoord op krijgt.
Hoeveel tranen moet je laten vloeien voordat de allerdiepste wond heelt in je hart, dat veel geleden heeft? Het is een dagelijks gevecht om elke maar weer opnieuw te beginnen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 19:41
Onderwerp: Nu jij er niet meer bent
|
|
|
Hoe zal het zijn in het najaar van de dagen als de warme tinten overheersen en ieder nageniet van wat er te genieten valt ondanks de stormen regen,wind nu jij er niet meer bent?
Hoe zal het zijn als koning winter intocht houdt en met die heel speciale dagen in december als ieder warmte en geborgenheid zoekt bij elkaar nu jij er niet meer bent?
Hoe zal het zijn als straks de lente er weer is en alles fris en vrolijk wakker wordt het tere groen en al het andere dat met het voorjaar te maken heeft nu jij er niet meer bent?
Hoe zal het zijn als daarna de zomer komt en alles bruist van tomeloze bloei men met vakantie gaat of juist weer thuiskomt van een fijne reis nu jij er niet meer bent?
Ik weet het nu en hoop alleen dat -nu jij er niet meer bent- ik elke herfst,winter lente en zomer me zal herinneren als de allermooiste momenten!!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|