Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:37
Onderwerp: Andere religie, andere God of niet?
|
|
|
Er is geen excuus om God niet te kennen, wel een voorrecht om met de bijbel opgegroeid te zijn....
Hallo Crossroad. Als je de mensen in de boesboes rekent die niets van de HEER gehoord hebben maar wel zich aan de geboden houden dan zal er ook voor hun genade zijn zo heb ik dat altijd geleerd . Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:31
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hoog tijd om er mee kennis te maken , martin. vele cm-(st)ers zijn je al voor gegaan. |
Hallo Visser Ik ken het wel want mijn oma kwam van drijschor een prachtige plaats echt een kom dorp heel mooi en ook de verhalen van mn moeder daarbij wand die heeft daar ook gelogeert toen ze nog kind was. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:16
Onderwerp: bepaald worden door het Woord
|
|
|
maar toch blijft dit door mijn hoofd spoken..... hebben jullie dat ook soms dat je denkt dat God tot je spreekt, maar dat je later twijfelt of Hij het wel was? kan satan de bijbel gebruiken om je te misleiden????
Hallo Marylien . Ik geloof zeker dat de duivel op allerlei manieren jou in de war kan brengen ik weet het eigelijk wel zeker want toen mn vader op zn sterfbed lag vroeg hij aan ons of hij het wel goed gedaan heeft en ik kan alleen maar zeggen dat ik soms wel jaloers geweest ben in de goed zin hoe hij met het geloof omging. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:05
Onderwerp: het kind met een probleem
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik weet dat in mijn tijd , toen ik naar de toenmalige lagere school ging, dat er ook blo scholen waren en lomscholen. Daar gingen kinderen heen die niet mee konden komen met het gewone onderwijs.
Ik heb het dan over de periode 1966-1972. |
Hallo Mariska
Het was er nog eerder want ik heb de blo al meegemaakt en misschien was hij er nog wel eerder ik zat in 51 voor het eerst op de lagere school met 64 kinderen in 1 klas hahaha. Want ja ik was een babyboomer. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 23:51
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | vandaag dan officieel de laatste dag hiero.
ik zal jullie missen (al dan niet als kiespijn )
maar niet getreurd, er zullen heus wel mensen zijn die mij kunnen vervangen (al dan niet SAAB-rijdend)
op de valreep kan ik melden dat ik mezelf alvast een cadeautje voor mijn verjaardag heb gegeven. want als ik mezelf niet verwen, doet niemand het. ik moet 'r alleen nog even ophalen, aan de andere kant van het meer dat Noordzee heet.
|
Ook ik sluit me aan bij het missen van de bijdragingen van je en hoop ook voor jullie een heel gelukkige relatie met GOD.s zegen. Sjalom.Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 23:40
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Sjonge, verwend word je wel hoor martin. wees maar zuinig met je moedertje. |
Hallo Visser
Ik zal je zeggen dat ik er zeker heel zuinig op ben want om zo een leeftijd te halen en nog heel goed bij de tijd want ik kan haar geen knollen voor citroenen verkopen. Ze is er nog echt eentje van het oude stempel zullen we maar zeggen maar het vlees is het lekkerst hahaha. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 23:36
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
BIANCABB146 schreef: | Ik heb nu een relatie met iemand die ik heb leren kennen via CM Zijn nick was Rubio575
|
Hallo Biancabb Oook ik sluit me aan om je te feliciteren en hoop voor jullie dat het geluk jullie mag toewuiven. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 23:21
|
|
|
VISSER278 schreef: | Lol Martin. En dan jij straks op blote voeten rondlopen . Dan toch maar liever met gebreide sokken rondlopen. |
Hallo Visser. Ja die sokken breid ze nog steeds en soms kan ze de pennen niet meer vast houden haha . Ik denk dat ik 50 paar in de kast heb liggen en ik moet zeggen dat ik er heel zuinig op ben hahaha. Ik krijg een paar keer in de week warm eten van haar want zo moet ze voor haar zelf ook koken en ik vind het makkelijk haha en het is zo lekker . Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 23:17
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Met een zak bolussen |
Hallo Leonard
Volgens mij komt dat toch uit zeeland of heb ik het mis??? Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 22:13
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Met een zak bolussen |
Hallo Leonard
Volgens mij komt die naam uit zeeland of heb ik het mis. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 21:51
|
|
|
VISSER278 schreef: | 't was oma's draadjesvlees, Martin. En nu heeft ze niks meer om te breien. |
Hallo Visser Mijn moeder is 93 jaar en het draadjes vlees is nog steeds omte zuigen zal ik je zeggen Maar ik krijg niet alles want inderdaad heeft ze niets meer dan om te breien hahaha. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 21:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mijn mooiste moment van vandaag was een half uur geleden toen ik erachter kwam dat ik mijn braadpan met runderlapjes al vanaf gisteravond aan had laten staan Heeft dus de hele nacht en dag aangestaan, hoe dom kan een mens zijn. Mijn huis had wel in de fik kunnen gaan..... |
Hallo Willemijn. Dan waren ze echt gaar en boterzacht . Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 21:39
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
LISA610 schreef: | Beetje naïef beeld van vrouwen zet je hier neer Gert.. Laten we maar niet te diep in waar dit op is gebaseerd. Maar wel ff een kreet van de week (ja ja ja.. was een ander topic, maar ik kan het nu ff niet laten... ) Wie zijn vrouw niet om raad vraagt mist 50% van de wijsheid die God hem heeft gegeven!
Enne.. voor de single-mannen op CM: don't wurry, er zijn hier genoeg vrouwen die jullie zo nu en dan van wat wijze raad willen voorzien. Dat geld ook voor jou Gert, zo vergevingsgezind zijn we wel (toch meiden ) |
Ik vind het welk een hele mooie (grinnek) Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:26
Onderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?
|
|
|
Er staat toch in de beibel : Kom eerst tot geloof en laat je daarna dopen . Want de doop alleen geeft geen garantie dat je een kind van de HEER bent eerst tot geloof komen.
Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:15
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | mijn broer ligt terug op intensieve zorgen.......... |
Hallo Marylien
Ook van mij heel veel sterkte gewenst en ik zal ook voor hem bidden en GODs zegen over hem vragen. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 22:36
Onderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?
|
|
|
Hallo Dayspring
Hartelijk dan voor
Dan kan ik je tot aan moederdag www.biblija.net aanraden; hier kun je alle mogelijke vertalingen letterlijk naast elkaar lezen :)
Deze kende ik nog niet en heb hem bij de fafo gezet en kan zo rustig lezen. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 22:20
Onderwerp: opwekking tot liefde
|
|
|
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt: want met het oordeel waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeelt worden, en met de maat waar gij meet zal u gemeten worden. Matthèüs 7:1-2
Dit was het verhaal waar wij op de bijbelstudie mee bezig waren en waar ik dan op uit kom dat alles door de liefde moet gebeuren. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 22:30
|
|
|
[quote=VISSER278]sja, was er dan ook niet mee naar Israël gegaan man. Dan krijg je dat , zand ....'t kruipt overal tussen waar het net niet moet. [/quot
Hallo Visser.
Ik denk dat hij daar iets te kleine wielen voor had om er te komen want de rubsbanden gingen er niet om heen. En met de volgende ga ik het wel weer proberen . Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:19
|
|
|
Mijn auto is overleden hij kwam niet door de keuring heen dus nu moet ik iets anders wel erg jammer van een karretje van 26 jaar maar helaas het is niet anders hahaha. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 februari 2011, 22:29
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
HERMAN388 schreef: | afscheid door pijn Does en misschien ook Hannah CM mag niet uitsterven |
Maar wij blijven nog wel even een tijdje Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 23:40
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | heel gelukkig moment was toen mijn broer na 6uur opereren goed ontwaakte en dat alles probleemloos verlopen is. Alle eer komt de Heer toe! (en Hij zal de dokters wel geleid hebben) |
En daar mogen we de HEER voor blijven danken en eren want HIJ is is onze grote GOD. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 00:48
Onderwerp: verjaarswandeling
|
|
|
Weten we eigenlijk wel wat dat precies is... zonde ??? Ik weet alleen dat er een kerkrichting is (reformatorisch ?) waar ze dat wandelen op zondag een probleem vinden, maar persoonlijk denk ik meer dat het een kerkregel is dan dat ik het uit de bijbel haal. Want waar staat dat ik niet zou mogen wandelen op zondag ???
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/16899/wandelen-op-zondag/[/quote]
Volgens mij is dit niet wat de HEER bedoeld . Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 februari 2011, 00:30
|
|
|
Mijn mooiste moment was dat ik weer mocht horen dat het in mn long rustig was en dat ik een half jaar weer weg moch blijven en 14 dagen geleden ook al van mn darm dat de HEER houd me vast waar ik zo dankbaar voor ben dat wil je allemaal niet weten HIJ is zo groot prachtig. Sjalom. Martin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 22:06
Onderwerp: Eva weg
|
|
|
EVA685 schreef: | Lieve CM vrienden:
Jullie hebben al een poosje de bemoedigingen gemist, m.n excuses daarvoor, door omstandigheden, waar ik niet over kan praten, gaat m.n computer weg. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de fijne tijd hier, waarin ik de gebedsroom mocht doen en wens iedereen hier toe, waar zij naar op zoek zijn.
Lieve groetjes van Eva. |
Jammer dat je weg gaat want ik was blij met wat je plaatste en ik hoop dat je snel weer terug mag komen en ga met GODs zegen . Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 22:34
Onderwerp: Onze Vader
|
|
|
Hallo Eva Dit is zo bijzonder verwoord ik ben er stil van. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 22:20
Onderwerp: Onze last te zwaar???
|
|
|
Heel erg mooi en stof om over na te denken. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 februari 2011, 22:09
Onderwerp: hoelang ben jij vrijgezel ?
|
|
|
HENK710 schreef: | Ben eerst ruim 29 jaar vrijgezel geweest, gevolgd door nog eens ruim 5 jaar... En ben nu vrij gezellig getrouwd (al is het niet altijd even makkelijk om het gezellig te houden)
Maar eigenlijk mijn leven lang wel vrij gezellig |
Hij is heel leuk. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:37
Onderwerp: Boos zijn op GOD?
|
|
|
En zo is het niet anders want net wat er al iemand zei hoe kan je boos zijn op GOD HIJ heeft zijn enige Zoon voor ons gegeven en daar moeten we zo danbaar voor zijn. Sjalom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 22:17
Onderwerp: Samengesteld
|
|
|
We hebben het hier steeds over kinderen bij de vrouw maar ik had mijn kinderen bij me en die acepteerde de andere vrouw ook niet en dan heb je een heel groot probleem wat uiteindelijk inhield dat ze bij me weggingen en dat uitijnelijk ook dat huwelijk stuk liep dus dat zijn ook de dingen die kunnen gebeuren maar gelukkig is de relatie allemaal weer op een hoogpunt gelukkig . Ik praat wel over ( haast 30 jaar terug) Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|