ChristianMatch

Forum

opwekking tot liefde
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 09:24

ik las romeinen12 :9 tot 21

laten we proberen zo te handelen en wandelen
ik zeg niet dat het makkelijk is maar wilde even een tegenhanger aanreiken voor hetgeen nu op het forum bezig is.

bij deze wil ik alle gekwetsten ,geschokte etc een liefdevolle knuffel geven ter bemoediging. Kussende smiley
strijd de goede strijd en dus laten we ons niet door een vijand omlaaghalen
Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 10:41

GRACE585 schreef:

ik zeg niet dat het makkelijk is maar wilde even een tegenhanger aanreiken voor hetgeen nu op het forum bezig is.

bij deze wil ik alle gekwetsten ,geschokte etc een liefdevolle knuffel geven ter bemoediging. Kussende smiley
Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley

Grace mooie Bijbelgedeelte...

Onderlinge liefde

9 De liefde zij ongeveinsd. Hebt een afkeer van het boze, en hangt het goede aan.
10 Hebt elkander hartelijk lief met broederlijke liefde; met eer de een den ander voorgaande.
11 Zijt niet traag in het benaarstigen. Zijt vurig van geest. Dient den Heere.
12 Verblijdt u in de hoop. Zijt geduldig in de verdrukking. Volhardt in het gebed.
13 Deelt mede tot de behoeften der heiligen. Tracht naar herbergzaamheid.
14 Zegent hen, die u vervolgen; zegent en vervloekt niet.
15 Verblijdt u met de blijden; en weent met de wenenden.
16 Weest eensgezind onder elkander. Tracht niet naar de hoge dingen, maar voegt u tot de nederige. Zijt niet wijs bij uzelven.
17 Vergeldt niemand kwaad voor kwaad. Bezorgt hetgeen eerlijk is voor alle mensen.
18 Indien het mogelijk is, zoveel in u is, houdt vrede met alle mensen.
19 Wreekt uzelven niet, beminden, maar geeft den toorn plaats; want er is geschreven: Mij komt de wraak toe; Ik zal het vergelden, zegt de Heere.
20 Indien dan uw vijand hongert, zo spijzigt hem; indien hem dorst, zo geeft hem te drinken; want dat doende, zult gij kolen vuurs op zijn hoofd hopen.
21 Wordt van het kwade niet overwonnen, maar overwint het kwade door het goede.

Is dan wel de Statenvertaling ...maar goed

Laatst aangepast door
LEONARD480
op woensdag 16 februari 2011, 10:43
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 11:02

GRACE585 schreef:

Hier sluit ik me bij aan, Grace. Laten we het ook maar relativeren, het gaat/ging gelukkig maar om 1 persoon. Ik denk dat die persoon een groot probleem heeft, een schreeuw om aandacht. 't Is het niet waard, om hier al teveel energie aan te verspillen. Fijn, dat hij niet meer op CM is. Thanks Judith! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 16 februari 2011, 11:05
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 11:28

GRACE585 schreef:

Super wat je hier even schrijft Grace. Ik kan me hier helemaal in vinden. Zag dat Leonard de tekst al even heeft geplaatst vanuit de Statenvertaling. Niks mis met de Statenvertaling (heb ik ook wel Knipoog smiley , maar voor de liefhebbers ook ff de vertaling uit "Het Boek" van dit geweldige Bijbelgedeelte:

Laat uw liefde geen schijnvertoning zijn. Keer u af van het slechte, maar klem u vast van het goede. Houd veel van elkaar, als broeders en zusters en laat elkaar uw waardering blijken. Laat uw ijver niet verslappen, maar die de Here met enthousiasme. Wees blij, want God gaat iets geweldigs voor u doen. Geef niet op als u het erg moeilijk krijgt en houdt ooit op met bidden. Help de gelovigen die tegenslag hebbben en doe altijd uw best om gastvrij te zijn. Wens de mensen die u vervolgen alle goeds toe. U moet hen niets kwaads toewensen. Wees blij als anderen blijk zijn en wees verdrietig als zij verdrietig zijn. U moet één van hart en ziel zijn. Wees niet hoogmoedig, maar doe uw best om nederig te zijn. Doe niet of u de wijsheid in pacht hebt. Als iemand u kwaad doet, zet het hem dan niet betaald. Doe liever iets goeds voor alle mensen. Probeer, voor zover het van u afhangt, met iedereen in vrede te leven. Neem nooit wraak, vrienden! Laat dat maar aan God over, want Hij heeft gezegd: "Als er gestraft moet worden doe Ik dat. Ik zal het wel betaald zetten." Weet u wat u moet doen? Als uw vijand honger heeft, geef hem te eten. En als hij dorst heeft, geef hem te drinken. Want dan weet hij met zijn houding geen raad en zal hij misschien een andere houding aannemen. Geef het kwaad geen kans, maar overwin door het goede te doen.

Laten we vooral proberen om vanuit dit stuk verder te gaan op het forum.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:01

GRACE585 schreef:

Fijn Grace, dank je wel voor deze bemoediging.
Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:21

Fijn, dankje Grace! Voor de mooie, bemoedigende en waarschuwende tekst/boodschap.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:36

JASMYN704 schreef:
Fijn, dankje Grace! Voor de mooie, bemoedigende en waarschuwende tekst/boodschap.

He he, ga je eindelijk mee doen aan de Friese invasie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:07

LISA610 schreef:

O jongens aan toe ..weet niet of ik dit aan kan.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:50

LISA610 schreef:

HHH yep! En soms hou ik me wijselijk stil... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:54

JASMYN704 schreef:
HHH yep! En soms hou ik me wijselijk stil... Engeltje smiley

Of dat zo is zal de toekomst duidelijk maken Jasmyn ...ehh Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 15:00

LEONARD480 schreef:
Of dat zo is zal de toekomst duidelijk maken Jasmyn ...ehh Knipoog smiley

Heb ik dat niet al bewezen dan....??!! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 15:36

LISA610 schreef:

Met een beetje Friese vlag, wordt het fris en fruitig.... Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 16:17

LISA610 schreef:

hahahahaha houd ik me maar bij brabant als evenwichtige tegenhanger,lol
Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 16:38

Met een beetje Friese vlag, wordt het fris en fruitig....
GRACE585 schreef:

Zo hoor ik het graag! Lachende smiley met blinkend witte tanden Toppie Grace, dit topic!
We hebben een cluppie opgericht van mensen met een blij gezicht. En je mag dr bij, je mag dr bij!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 16:42

JASMYN704 schreef:

Zo hoor ik het graag! Lachende smiley met blinkend witte tanden Toppie Grace, dit topic!
We hebben een cluppie opgericht van mensen met een blij gezicht. En je mag dr bij, je mag dr bij!

Kijk dat fleurt dit forum op ... al die blijde mensen Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley uit Friesland (en natuurlijk Brabant he Grace Knipoog smiley )

En nu weer back on topic mensen: Opwekking tot liefde was het thema Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 17:32

GRACE585 schreef:

hé Grace ben jij nu nederlandse of belgische?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 18:45

MARYLIEN613 schreef:
hé Grace ben jij nu nederlandse of belgische?

Een Bourgondiër .... Clown smiley

Volgens Wikipedia .....
Bourgondiërs als zuidelijke Nederlanders
Bourgondiërs kan ook staan voor de (volgens een clichébeeld) gemoedelijke en van het leven genietende zuidelijke Limburgers, Brabanders en Vlamingen. Volgens sommigen zou deze levensstijl ontleend zijn aan de overdadige luxe en weelderige levensstijl van het Bourgondische hof, vooral toen dit hof in de 15de eeuw verplaatst was naar Brussel, dat toen één van de rijkste steden van West-Europa was. De 'Bourgondische' levensstijl richt zich vooral op goed eten en drinken met op z'n tijd een flink feest zoals carnaval. Althans volgens de opvatting van de, volgens een ander clichébeeld, zuinige en sobere 'Hollandse calvinisten'... Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 20:18

Opwekking tot Liefde of zoals Ef. 5 zegt "1 Volg dus het voorbeeld van God, als kinderen die hij liefheeft, 2 en ga de weg van de liefde, zoals Christus, die ons heeft liefgehad en zich voor ons gegeven heeft als offer, als een geurige gave voor God.

Dat christenen het niet altijd met elkaar eens zijn zal atijd blijven. We moeten er echter wel rekening mee houden dat we hier op aarde leven voor God. Als wij het geloof behouden, zal het geloof ons behouden. Door onze werken, ons doen en laten, mogen wij voor Hem een geurige "offer"gave zijn, dit in navolging van wat Christus voor ons heeft gedaan.
Dus een vraag om "opwekking tot liefde" is eigenlijk al een bijbelse opdracht..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 20:37

JASMYN704 schreef:

En dat uit de klei getrokken..(volgens Lisa)

Clown smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 16 februari 2011, 20:40
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 20:47

MAR907 schreef:
En dat uit de klei getrokken..(volgens Lisa)

Clown smiley

Huh? Uit de klei getrokken? T is hier in Friesland niet allemaal klei hoor.. Enne.... nu weer back on topic? oeps had ik al gevraagd...

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 16 februari 2011, 20:48
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 22:20

Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt: want met het oordeel waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeelt worden, en met de maat waar gij meet zal u gemeten worden.
Matthèüs 7:1-2

Dit was het verhaal waar wij op de bijbelstudie mee bezig waren en waar ik dan op uit kom dat alles door de liefde moet gebeuren.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 02:31

MARTIN695 schreef:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt: want met het oordeel waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeelt worden, en met de maat waar gij meet zal u gemeten worden.
Matthèüs 7:1-2

Dit was het verhaal waar wij op de bijbelstudie mee bezig waren en waar ik dan op uit kom dat alles door de liefde moet gebeuren.
Sjalom.
Martin

Helemaal waar Martin
Slalom

leonard
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1