ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 26 december 2010, 13:47
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???

QUELINE346 schreef:
Ik bedoel dan de gelijkgestemden: degenen die samen voor God gekozen hebben:
Bij hen zou het echtscheidingspercentage toch in ieder geval veel lager moeten liggen, dan bij de anders-gelovigen????

Het % zal wellicht lager liggen, maar wat zegt dat? Ik vrees dat juist in dat lager % ook veel leed schuil gaat van mensen die ondanks allerlei scheefgroei toch bij elkaar blijven, omdat het zo hoort (oftewel omdat ze het idee hebben dat ze anders tegen God ingaan omdat Hij hen samenbracht).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 december 2010, 20:31
BerichtOnderwerp: Gordon christen/

CROSSROAD317 schreef:
Gordon is wat dit aangaat, net als Dennis en Lizelotte (waar ik je trouwens niet over hoor, dus van jouw kant wel heel erg persoonsgericht) een "gebruiksmiddel" voor God, door de EO, om zodoende het evangelie te verkondigen. Dat het in jouw ogen misschien niet kan wil niet zeggen dat het bij God niet kan.

Ben inderdaad wel benieuwd naar de ervaring met die andere 2 bij de TS.

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 25 december 2010, 20:31
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 december 2010, 20:27
BerichtOnderwerp: Echt zo irritant

ANGELIQUE327 schreef:
Zo had ik het nog niet bekeken henky...maarreh....als hij mijn wijze raad wil hebben zal hij me toch aan moeten spreken en uitleggen waarvoor hij die wijze raad nodig heeft he? Ben inderdaad erg oud....wijs valt over te discussieren...maar gedachten lezen kan ik niet.... Clown smiley

Er is natuurlijk wel die beruchte drempel voor velen...
Want mensen aanschieten is voor velen nu eenmaal wat lastig,
zelfs al komen ze juist voor dat contact op een site als CM.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 december 2010, 17:38
BerichtOnderwerp: Echt zo irritant

Liek, wie zegt dat hij een relatie met je wil? Knipoog smiley
Wellicht is hij op zoek naar een wijze vrouw die er op een andere manier voor hem zou kunnen zijn... Coole smiley met zonnebril
Dus dan is zijn bezoek wel een compliment toch Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 15:14

DAVID923 schreef:
als je lid bent steun je de omroep em ben je medeverantwoordelijk voor wat hun doen. ik wil niet meedoen aan vrijzinniggedoe en blasfemie...
Waar zit volgens jou de vrijzinnigheid en blasfemie van de EO (dus niet van Gordon) in de gesprekken met Gordon? Je verwijt de EO nogal wat inzake de gesprekken met Gordon, wat mijns inziens niet op feiten is gestoeld...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 december 2010, 15:09
BerichtOnderwerp: Eenzame kerst

HENK710 schreef:
We're going to Ibiza
WILLEMIJN232 schreef:
Nieuw CM uitje? Verraste, verbaasde smiley

Op de valreep toch nog een date voor Arend Clown smiley
Of zou hij al in het vliegtuig zitten... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 23 december 2010, 15:09
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:36
BerichtOnderwerp: Wie wil met mij gebedsroom leiden?

MARYLIEN613 schreef:
Hallo,

ben al eens gaan kijken in de kamer voor gebed (chatroom)
maar telkens niemand,

komen jullie er elke donderdagavond?
ik kom morgen langs!

marylien

Als je op andere momenten in de gebedsroom wilt bidden, kun je iemand vragen om daar met je heen te gaan. Op donderdagavond hebben een aantal mensen een vaste gebedsavond opgezet.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:34

We're going to Ibiza
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:25

MARTIN695 schreef:
Moeten wij niet het evangelie aan de niet gelovige brengen want de mensen die het weten hoeven we niet te berijken.
Ook ik heb wel mn bedenkingen bij Gorden maar weet nogniet hoe ik daarmee ommoet gaan.
Sjalom.
Martin

Wees gewoon dankbaar voor de kiem die blijkbaar is ontsproten!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:24

AREND003 schreef:
De eenzaamheid wordt juist opgewekt als er christelijke gedenkdagen aanwezig zijn! Dus wat is het nut van een religie! Je verwarmt de mensen met kerst en met Pasen moet je het weer doen! Wat doe je in de tussenliggende tijd? Zomaar een gedachtenkronkel van mij!

Dit heeft niet enkel met de christelijke gedenkdagen te maken. Want Kerst valt samen met het heidense midwinterfeest, het feest van het lichter worden...en ook daarin staat verbondenheid met elkaar, het samen vieren centraal en dus heb je ook daar met eenzaamheid te maken...

En christen zijn vraagt om verwarmen van de mensen gedurende het hele jaar!!!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:18

AREND003 schreef:
Je hebt gelijk! Net koffertje voor Ibiza gepakt, morgen een half dagje werken en dan lekker weg van al die commerciële rommel! Slaap ook lekker!

Een goede vakantie gewenst!
We're going to Ibiza

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 22 december 2010, 22:20
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:15

AREND003 schreef:
Inderdaad, eenzaamheid heeft niets met kerst te maken! Het kan net zo goed met Pasen of Pinksteren te maken hebben! Of met 13 september, of met 14 april! Wat ik absoluut niet begrijp is waarom mensen zich juist met kerst eenzaam moeten voelen! De dag na kerst voelen ze zich toch even eenzaam?! Wat is het verschil of begrijp ik iets niet?
Heeft te maken met de extra nadruk op gezelligheid met elkaar in deze dagen, Arend. Want dat is welhaast de boodschap van Kerst geworden in de wereld...

Verder heb je 100% gelijk dat eenzaamheid iets is wat elke dag speelt!

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 22 december 2010, 22:16
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 21:04
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

@Susannah ik denk dat er even een spraakverwarring ontstaat. Want de opmerkingen die Maris hier neerzet, zeggen mijns inziens vooral iets over de manier van reageren van degene die jij gesproken hebt. Als hij werkelijk belangstelling voor jou zou hebben, zou hij zijn eigen gedachten/idee aan de kant zetten, zodat hij niet zijn woorden in jouw mond meer legt. Althans zo lees ik de reactie van Maris.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:18

DAVID923 schreef:
Maar om nu gelijk te roepen dat gorden bekeerd is, en christen is vind ik te ver gaan.

Je bent volgens mij de eerste die dat zegt dat hij christen is. Hij heeft een ontdekking gedaan in de richting van God...niet meer en niet minder...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 19:37
BerichtOnderwerp: gevoel tegenover geloof

Geloof=gevoel+verstand
Dus nee, gevoel en geloof zullen nooit elkaars gelijke zijn Knipoog smiley
Hetzelfde geldt voor het verstand, wat ook hierboven ingevuld kan worden voor gevoel...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 19:02
BerichtOnderwerp: Schepping (naar Gods beeld)

Even een ander spoortje in deze discussie. Want schepping naar Gods beeld, hoe verhoudt zich dat tot het bestaan van het kwaad? Er zijn een paar teksten waarin het kwaad toch wel een voor sommige mensen bijzondere bron heeft:

Jesaja 45:7 ik vormde het licht, en heb het duister geschapen; het heil verwekt, en het onheil gesticht: ik, Jahweh, heb dit alles gedaan!

Amos 3:6 wordt de bazuin in de stad geblazen, zonder dat het volk ervan schrikt; of barst er een onheil los in de stad, dat Jahweh niet heeft beschikt?

Leek me toch aardig om hier eens bij stil te staan met zijn allen...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 18:57

DAVID923 schreef:
lidmaatschap van de e.o opzeggen bedoelde ik. t word steeds gekker en vrijzinniger.

Iemand die letterlijk zegt ik heb niks met de Bijbel...tja...

Dat was geen uitspraak van de EO, maar gewoon van iemand die net heeft erkend dat er blijkbaar toch wel Iemand is die naar hem omziet...

Wat is daar vrijzinnig/shockerend aan?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 21:43

Gordon heeft aangegeven dat hij heeft mogen ontdekken dat er Iemand is. Ja, hij heeft ook aangegeven de Bijbel en de kerk niet direct nodig te hebben. Maar kan dat niet onder anderen gewoon horen bij het zoekproces? En christen heeft hij zichzelf nog niet genoemd in elk geval.

Waarom je trouwens vanwege de ommekeer bij Gordon je lidmaatschap van de EO, want daar zul je op doelen, al noem je het niet, wilt opzeggen is wel een vraagteken. Wees blij dat ze nog steeds willen werken vanuit het evangelie en dat ze blijkbaar ook voor Gordon een instrument zijn geweest in Gods Hand.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 21:40
BerichtOnderwerp: Afscheid Chris Algra

Chris

Je hebt een leuke site weten op te bouwen in die tijd...
En ach, we waren het nog wel eens oneens over zaken,
maar dat moet kunnen toch? Knipoog smiley
Een goede tijd toegewenst in je nieuwe werkomgeving!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 21:36
BerichtOnderwerp: het 7de gebod.......

LEANNE226 schreef:
Waarom staat er in de ene bijbelvertaling als 7de gebod "gij zult niet echtbreken" en in de andere "gij zult geen overspel plegen"?

Kwestie van interpretatie van het woord in de grondtaal...
Als je de Bijbel als geheel bekijkt, is toch overspel dé reden voor echtbreuk/scheiding, waarmee de begrippen dus gewoon parallel gebruikt kunnen worden. Dit is wrschl waarom die ene vertaling direct voor het parallelwoord gekozen heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 21:26
BerichtOnderwerp: Bindingsangst

ROBBEDOES873 schreef:
En toch denk ik dat het niet enkel geven was... Misschien veel geven heel veel geven, maar ontvangen kan toch ook van kleine momenten?
kleine dingen?

Soms zijn de dingen die je ontvangt zo 'klein' of zo 'gewoon', dat je ze inderdaad niet altijd ziet...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 20:30
BerichtOnderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen

CHATULIEM619 schreef:
Lees dan eens deze tekst:

het is dus een vorm van bidden tot God.
Maar wel een die dan dient te voldoen aan voorwaarden, waaronder een vertaler... En helaas mis ik die regelmatig als er mensen in tongen (zeggen te) spreken. Dus dan toch eerder het poppenkastgevoel dat Pieter al beschreef...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 19:18
BerichtOnderwerp: we lopen tegen het einde....

Tegen het einde lopen...
Vaak een moment dat mensen in de ban raken
van weemoed, van dankbaarheid, maar soms ook van gepasseerd verdriet...

Wat ik wel merk dat in deze donkere dagen ook een wat donkere sfeer kan ontstaan...terwijl we juist ook toeleven naar het feest van het Licht!

Dan is het mooi om mooie momenten met elkaar te delen, maar we moeten ook die andere kant niet vergeten. Elders is al gerefereerd aan mensen die uit sociale netwerken geband zijn (door overlijden van dierbaren, door scheiding, door ruzies). Maar ook aan mensen die zich verplicht voelen om bepaalde bezoeken af te leggen.... En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen. Voor deze mensen is het moeilijk om echt licht te zien, laten we hen ook vooral niet vergeten! Want ergens kennen we allemaal toch wel donkere momenten, waar we niet echt met plezier aan terugdenken, al heeft het ons mogelijk wel iets geleerd.

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 20 december 2010, 19:26
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 15:58
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

MAR907 schreef:
Lees deze teksten maar eerst eens in zijn konteksteksten Henk....
Volgens mij begrijp jij het niet...

Ook in de context is in mijn ogen niet direct iets te vinden dat er op wijst dat God niet het hart belangrijker vindt dan een ritueel/ceremonie! Dat jullie ritueel/ceremonie een voornamere rol toedichten is wat mij betreft prima hoor, al denk ik er anders over. Dat anders denken heeft niets te maken met niet begrijpen, maar met anders lezen en begrijpen, wat toch heel goed kan...Gods Woord is tenslotte geen geheel dichtgetimmerd kader tot in de details, maar een kader op hoofdlijnen, met ruimte voor de mens om zelf te zoeken naar de invulling in zijn/haar leven. Hierbij geldt het hart als centrum van ontmoeting tussen God en mens. Dat is waar ik me op richt in het vormgeven aan mijn leven...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 23:28

CHATULIEM619 schreef:
Het is zelfs belangrijker, want het vormt de basis van elke samenleving. En het vormt de geestelijke basis....

Dus ritueel (want dat is een synoniem voor ceremonie) gaat voor het hart?
Ik lees in de bijbel toch echt wat anders...

Ik zal nu de teksten toch maar eens plaatsen:
1 Kon 15:22
maar Samuël sprak: behagen Jahweh brand- en slachtoffers evenveel als gehoorzaamheid aan zijn stem? néén, gehoorzaamheid is beter dan slachtoffers, volgzaamheid beter dan het vet van bokken!

Psalm 51:16,17
Want Gij hebt geen lust aan offers, ik wilde ze U anders gaarne geven; en brandoffers behagen U niet. De offers, die Gode behagen, zijn een verbroken geest; een beangst en verslagen hart zult Gij, o God, niet verachten.

Ondanks het instellen van de offers en dergelijke geeft God dus duidelijk te kennen dat het niet om die offers (lees: ceremonieën) gaat, maar om het hart!

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 19 december 2010, 23:39
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 23:16

CHATULIEM619 schreef:
Ook daarin mag ik je wijzen, dat een koning gezalfd moest worden...Een ceremonie heeft ook een geestelijke betekenis en in het huwelijk geldt dat ook.
Toch blijft de huwelijksceremonie geheel mensenwerk. Dat is wat anders dan de zalving zoals jij die noemt, welke we overigens ook niet elke keer weer terugzien in de Bijbel, maar dat terzijde.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 23:12

CHATULIEM619 schreef:
God hecht heel veel aan ceremonis Henk, lees maar eens wat Hij mensen oproept om te doen tijdens feesten....

Dat maakt nog niet dat de ceremonies voorwaarde zijn voor iets Chatuliem. Dat zijn twee totaal verschillende dingen! En nogmaals, Hij hecht meer waarde aan het hart dan aan welke ceremonie ook!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 22:58

CHATULIEM619 schreef:
Daarmee ontken je dus het belang wat God hecht aan die ceremonie. Wat voor zin heeft een huwelijksinzegening dan voor jou?

Een inzegening is voor mij iets heel moois als aanvulling op de voltrekking. Maar de ceremonie blijft iets wat door mensen is ingesteld. God hecht overigens niet aan ceremonies, maar aan harten! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 22:38
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???

WILLEMIJN232 schreef:
Daarom is het goed dat mensen zichzelf eens spiegelen nietwaar?

Dat is dus al een van de goede redenen om niet teveel enkel op het ik gericht te zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 22:05
BerichtOnderwerp: alcohol

ANNETTE792 schreef:
Maar dat is juist wat Does bedoelt denk ik..je zit keurig onder het alcoholpromilage hoor..maar is een klein beetje alcohol in het verkeer wel verstandig? Ik mijn geval niet, ik heb geen last van 1 glas maar voel het wel aan mn lichaam. Dus als ik rij drink ik geen druppel.

Dat is wat zowel Does als ik inderdaad bedoelen, Annette. Promillage gehaald of niet, eigenlijk kun je gewoon beter zonder gaan!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 71 Volgende
Pagina 17 van 71