Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 19:23
|
|
|
Gevoel zegt: Kijk eens om je heen Jezus zegt: Zie op Mij Gevoel zegt: Hier kom je nooit uit Jezus zegt: Ik maak je vrij Gevoel zegt: Je struikelt telkens weer Jezus zegt: Ik hou je vast Gevoel zegt: Je hebt ook zoveel zorgen Jezus zegt: Geef Mij dan je last Gevoel zegt: Jij schiet altijd te kort Jezus zegt: In Mij ben je volmaakt Gevoel zegt: Je woorden zijn zonder kracht Jezus zegt: Ik ben het die harten raakt Gevoel zegt: Jij kan allen maar huilen Jezus zegt: Verblijdt je ten alle tijden Gevoel zegt: Trek maar een muur op Jezus zegt: Niets kan je van Mij liefde scheiden Gevoel zegt: Je bent onzeker en angstig Jezus zegt: Vrees niet je bent van Mij Gevoel zegt: De mensen mogen mij niet Jezus zegt: Ik ben voor jou ,wie zal tegen je zijn Gevoel zegt: Je bent zo minderwaardig Jezus zegt: Je bent kostbaar in Mijn ogen Gevoel zegt: Ga maar heel diep gebukt Jezus zegt: Heft je hoofd omhoog Gevoel zegt: Jij bent zo zwak Jezus zegt: Zo openbaar je Mijn kracht Gevoel zegt: Hoe kun je nu volhouden Jezus zegt: Als je Mij maar verwacht Gevoel zegt: Je hebt weer te weinig gebeden Jezus zegt: Slaap nu maar, Rust maar in mijn vrede
Laatst aangepast door
|
MARY052
|
op woensdag 22 december 2010, 19:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 19:37
|
|
|
Geloof=gevoel+verstand Dus nee, gevoel en geloof zullen nooit elkaars gelijke zijn Hetzelfde geldt voor het verstand, wat ook hierboven ingevuld kan worden voor gevoel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 20:06
|
|
|
“Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 21:08
|
|
|
DAVID923 schreef: | “Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht” |
Dat is de geloofshouding maar niet altijd je gevoel. Helaas......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:33
|
|
|
DAVID923 schreef: | “Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht” |
Hier staat een definitie van geloof: met hart en ziel en verstand en kracht. Met alles wat in je is..je hele wezen dus ook je gevoel. Zo kan volgens mij gevoel niet tegenover geloof staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 18:03
|
|
|
De ziel is: het gevoel die spreekt en zich uit..... Dat staat vast gebonden met het verstand....
David zegt met verstand tegen zijn ziel, ......loofd de Here mijn ZIEL.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:22
|
|
|
Herinner mij een klein geel boekje wat we vroeger gebruikten als we gingen evangeliseren en gebruikten in gesprekken het heette de 4 geestelijke wetten
daar in stond als voorbeeld het bekende treintje met de locomotiefjes gevoel feit geloof verstand het een kon niet zonder de ander een mooie levens les
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:26
|
|
|
VOLG JE HART
EN GEBRUIK JE VERSTAND
een nadenkertje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:32
|
|
|
ik ken het treintje in een andere vorm; kennis, toestemmen en vertrouwen
dus kennis van de bijbel, toestemmen dat het de waarheid is en vertrouwen op (geloven in) het Woord van God.
ik denk dat geloof voorop gaat, gevolgd door gevoel, dat soms meer en soms minder is. de blijdschap en beleving van het geloof kan dus wel schommelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:40
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik ken het treintje in een andere vorm; kennis, toestemmen en vertrouwen
dus kennis van de bijbel, toestemmen dat het de waarheid is en vertrouwen op (geloven in) het Woord van God.
ik denk dat geloof voorop gaat, gevolgd door gevoel, dat soms meer en soms minder is. de blijdschap en beleving van het geloof kan dus wel schommelen. |
Precies...
Soms's is het nodig dat het verstand zegt: wees blij in de Here, amen, halleluja.... Ook al voelt het niet zo.....van binnen....
wat blijft over? Geloof, hoop en liefde.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 23 december 2010, 19:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 21:59
|
|
|
Vertrouw op God, maar zet je fiets op slot.
Thomas, zoiets.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 22:21
|
|
|
soms twee sloten
dan zegt mijn verstand een dubbel slot is niet verkeerd ok even een andere uitleg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 22:22
|
|
|
soms twee sloten
dan zegt mijn verstand een dubbel slot is niet verkeerd ok even een andere uitleg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:55
|
|
|
MAR907 schreef: | Precies...
Soms's is het nodig dat het verstand zegt: wees blij in de Here, amen, halleluja.... Ook al voelt het niet zo.....van binnen....
wat blijft over? Geloof, hoop en liefde..... |
ja, een soort van "dank God in alles" en ALLES is soms best heel veel!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 00:09
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ja, een soort van "dank God in alles" en ALLES is soms best heel veel!! |
Inderdaad, daarmee ontvang je de "genade van God".... Heel bijzonder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 20:51
|
|
|
Het geloof is de locomotief Het gevoel de wagon
maw het geloof kan best een tijdje zonder gevoel. God wil dat wij altijd geloven en vertrouwen ongeacht wat wij voelen of ervaren.
|
|
Naar boven |
|
|