ChristianMatch

Forum

Schepping (naar Gods beeld)
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:13

Geschapen naar Gods evenbeeld

Wat een fraaie bedoening moet het daar in de hemel zijn, wanneer God gewoon op ons mensen zou gelijken! Bibberend van de kou, zwetend in bloed en tranen van angst, klein en onbenullig, en niet bij machte om de wereld waarin hij verblijft te controleren!
Totaal overgelaten aan zijn lot, in een bedreigende wereld waarin de dood achter elke hoek aanwezig kan zijn, beweegt God zich voort en doet hij zijn werk als onverbiddelijke rechter over goed en kwaad!
Het is niet te verwonderen dat wij allemaal zo bang zijn voor die God van ons, want een God die op ons gelijkt, wat een armzalig schepsel zou dat wel niet zijn! Met recht en rede keren wij ons dan ook allemaal af van zulk een onbenullige god, want hij kan ons geen voldoening schenken omdat zelfs hij niet méér middelen voorhanden heeft dan het lichaam dat wij aan onszelf te bieden hebben.

Maar als hij dan toch op ons zou lijken, zoals men zegt, zou God dan een blanke of een zwarte zijn? Of zou hij oosters of westers in zijn denken en handelen zijn? Welk deel van de wereld zou dan het best beantwoorden aan het beeld dat God zelf heeft?
U merkt het wel, de manier waarop wij God interpreteren is gewoon larie.

En nochtans komen de woorden uit de mond van diegenen die het konden weten!
En dus moeten ze wel juist zijn!

Wij zijn inderdaad geschapen naar het evenbeeld van God zelve. Maar als de stelling dat God een lichaam is, of dat hij er op zijn minst op gelijkt, niet kan opgaan, dan moet er dus duidelijk iets verkeerd zijn aan de manier waarop wij onszelf waarnemen!
God heeft ons inderdaad naar zijn evenbeeld geschapen!
Maar God is een energie van gedachten (God is geest), een oneindige bron van alleen de hoogste gedachte van liefde en vrede. En dat is precies de manier waarop God ook ons geschapen heeft, namelijk als een idee van liefde, als een bewustzijn van eenheid. Maar dan wel zonder lichaam!!!
De kenmerken die God heeft zijn net dezelfde als deze die wij hebben, wanneer wij onze aandacht alleen nog fixeren op de liefde die in ons aanwezig is, en niet meer op een buitenwereld die we zelf gemaakt hebben juist om ons van God af te scheiden.
Alleen maar vanwege het feit dat we ons wilden afscheiden van God, zitten we nu allemaal in afzonderlijke lichamen vastgekluisterd. Maar voorheen, toen God ons geschapen had als dezelfde gedachte van liefde die hij zelf is, waren wij een deel van het grote geheel en waren wij deelachtig aan het totale bewustzijn van het universum.
God heeft ons geschapen als een onbeperkt bewustzijn van liefde, maar wij hebben onze (gedachte)krachten verkeerd aangewend, en daardoor zijn er grote belemmeringen ontstaan voor de liefde. Het lichaam dat we nu als het onze beschouwen is de waarheid die we op dit moment verkiezen in plaats van die hoogste liefde. Het lichaam heeft dus de plaats van liefde ingenomen in ons bewustzijn, en juist van dit lichaam laten wij ons geluk afhangen. De buitenwereld samen met al de andere lichamen erin, allemaal met een wil verschillend van de onze, bepaalt vanaf nu wat ons gelukkig maakt, en wat niet. En iedere wil in deze wereld die we zelf geschapen hebben is verschillend van de wil van God, omdat iedere wil voortaan alleen maar naar zichzelf kijkt, en geen rekening meer houdt met al de anderen.

Een beperkt bewustzijn in een lichaam, van de rest van de wereld afgezonderd en helemaal op zichzelf aangewezen, is niet het juiste beeld van God. De wereld van God verschilt juist van de onze, omdat het fundament ervan, het uitgangspunt, volledig anders is.
In onze wereld is ‘afgescheiden zijn’ het fundament. In de wereld van God wordt er echter eerst uitgegaan van ‘eenheid’ vooraleer men verdere redeneringen maakt.
God heeft immers genoeg aan het bewustzijn zelf, en ziet geen buitenwereld die zijn vrede kan verstoren. Hij is liefde, en hoeft daar geen nieuwe wereld buiten Hem voor te maken! Alleen het bewustzijn van liefde is genoeg, en precies dat brengt ook de hoogste ervaring van vreugde teweeg.
Waarom zou God dan op een mens willen gelijken?

Wil je je opnieuw bij God vervoegen, laat je geluk dan niet meer afhangen van je werk, je huis, je familie, je mooie meubelen, je nieuwste technologische aanwinst, de gebeurtenissen van de wereld, je oversten of de wereldleiders, het weer… Dat zijn dingen buiten jezelf.
Zoek daarentegen binnenin jezelf naar het geluk, door je alleen maar gelukkig te verklaren zonder dat je aan de buitenwereld nog waarde hecht.
En vergeet niet dat het de belofte van God zelf is, dat je dan opnieuw zijn wereld zult mogen aanschouwen, en dat hij je niet in de steek zal laten voor de behoeften die we nu nog menen te hebben met ons lichaam.
Je hoeft dus de wereld van ellende niet voor altijd blijven te zien, want als je de wil van God die bestaat uit liefde voor iedereen, weer als de jouwe aanvaardt, dan zal God zelf jouw bewustzijn weer verenigen met het zijne!

Gevonden op het net

Blijft de vraag: sex voor het huwelijk ?

Groet Roland.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:13

ROLAND867 schreef:
Geschapen naar Gods evenbeeld

Gevonden op het net

Blijft de vraag: sex voor het huwelijk ?

Groet Roland

Sja; er staat wel meer onzin op het net. Waarom plaats je dit hier? In de bijbel wordt wel duidelijk gemaakt wat er wordt bedoeld met het 'geschapen zijn naar Gods evenbeeld'. En dat staat ongeveer haaks op de boodschap van dit stukje. Dit doet mij meer denken aan 1 of andere Oosterse religie / filosofie; God als energie. De link met sex en huwelijk ontgaat mij nogal.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:14

ZINGA672 schreef:
Sja; er staat wel meer onzin op het net. Waarom plaats je dit hier? In de bijbel wordt wel duidelijk gemaakt wat er wordt bedoeld met het 'geschapen zijn naar Gods evenbeeld'. En dat staat ongeveer haaks op de boodschap van dit stukje. Dit doet mij meer denken aan 1 of andere Oosterse religie / filosofie; God als energie. De link met sex en huwelijk ontgaat mij nogal.

GrZ!

God is ook energie ,God is alles.God is liefde wij zijn liefde uit het paradijs gegooid door verleiding de basis blijft en is liefde zoals ik het voel en zie .

mijn mening over

Sex voor het huwelijk oftewel sex in een relatie.
Ik denk dat het er vanzelf van komt.

Roland.

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 18 december 2010, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:15

ROLAND867 schreef:
God is ook energie ,God is alles.God is liefde wij zijn liefde uit het paradijs gegooid door verleiding de basis blijft en is liefde zoals ik het voel en zie .

mijn mening over

Sex voor het huwelijk oftewel sex in een relatie.
Ik denk dat het er vanzelf van komt.

Roland; in de bijbel wordt God beschreven als persoon door diverse profeten die Hem hebben gezien. Denk aan Daniël, Ezechiël, Johannes e.a.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:15

ZINGA672 schreef:
Roland; in de bijbel wordt God beschreven als persoon door diverse profeten die Hem hebben gezien. Denk aan Daniël, Ezechiël, Johannes e.a.

GrZing!

Prachtig ik zie God elke dag in al zijn facetten om me heen

Roland.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:16

ZINGA672 schreef:

GrZ!

Het is geknipt en geplakt van deze site.

http://www.gedachtelichaam.be/index.html

http://www.gedachtelichaam.be/Godsevenbeeld.html
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:16

ROLAND867 schreef:
Dank Mar voor je bijdrage heb je ook inhoudelijk een mening in deze ?

groet

je vraagt naar mijn mening, ik zal die geven....

Ik begin met een basis, dat is het volgende:

Toen de Satan Evan trof zegt hij "wanneer je van deze vrucht eet dan wordt je gelijk aan God".....Tevens zou dan de ogen van de mens geopend worden....

Dat is de taal van de satan... spreekt de mens aan met "selfexteem" (zelfverhoging), want de mens heeft een lage zelf beeld...men voldoet er nog niet aan???

Wat constateerd Eva: "En de vrouw zag, dat die boom goed was tot spijze(voelt goed), en dat hij een lust was voor de ogen(ziet er goed uit), ja, een boom, die begeerlijk (verlangen naar) was om verstandig te maken; en zij nam van zijn vrucht en at; en zij gaf ook haar man met haar, en hij at."

De taal van je stuk spreekt precies hetzelfde taal van een gevallen engel....
Dezelfde gevoelens, lust, verlangen naar, plus verhoging (gelijk zijn aan God) staat erin vermeld...

Ik geloof in een weg tot God alleen door de Here Jezus.. Hij is de enige weg tot God, de waarheid en het leven.... Alleen door Hem wordt de mens weer Zijn evenbeeld Hij doet dat voor de mens.... Niet wij zelf doormidel van (spirituele) zelfverhoging.....

Een heel listig stukje, want de bijbelse fassetten komen erin voor.....

God is inderdaad "ECHAD"....maar niemand heeft Hem gezien behalve de Zoon.....

Mar907.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:17

Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 13:19

Hi Mar

Dank voor je mening

Het is geen listig stukje hoor
Het is een stuk hoe je God kan beleven
En natuurlijk zijn er mensen die daar dan Satan in zien zo is het al door de eeuwen heen
Wij met onze mensen gedachtes en mensen handelingen schijnen te weten hoe God alles bedoeld heeft.
Sterker sommige staan er op voor dat zij weten .

Maar niemand weet alleen God volgens mij.

In het stuk raakte mij het volgende namelijk Liefde liefde in jou voor hem.
ook vind ik het mooi als ik naar Gods evenbeeld ben geschapen dat ik in al mijn menselijkheid een stuk van hem in me draag .
En dat stu k wat ik van hem in me draag elke dag weer mag geven aan anderen namelijk liefde
de liefde voor de natuur de liefde voor mijn famillie de liefde voor alles . want God is tenslotte alles .
En ik mag rond lopen in zijn creatie die hij met alle liefde voor ons heeft gemaakt
Na de zondeval is zonde op ons neergedaald .
we hebben elke dag beproevingen strijd in en met ons zelf wat is goed wat is kwaad . het mooie als je hart spreekt weet je wat God bedoeld.
En daar hoef je volgens mij (mijn mening) alleen maar voor te luisteren en om je heen te kijken .
Ik zie momenteel sneeuw neervallen is dat mooi is dat God ja dat is God want het is een onderdeel van zijn creatie

Alles is God en hoe je tot hem komt maakt niks uit ( mijn mening)
En hoe andere daar komen maakt niks uit.
Maar vertel me aub niet dat ik duivels bezig ben enzo want dat is te simpel .
Haal die angst uit het geloof ( aangebracht door mensen voor macht) en geloof oprecht.
En zei Jezus niet wees zoals de kinderen ?
en wat doen kinderen die zijn lief die hebben simpele oplossingen , die hebben fantasie. die kijken onbevangen naar zaken ,die zijn niet belast
ik ben blij dat ik niet het kind in mezelf ben verloren
Groet Roland
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:17

Haha, als ik sneeuw zie, dan denk ik van dat heeft God niet zo bedoeld voor ons. Als ik een roos zie en de doornen voel, dan denk ik die dooren horen er niet bij, als ik onkruid zie en weg pluk, dan denk ik dat hoort niet bij ons is niet zo bedoeld. Enz.....

Als het zo zou zijn dat het van God is, dan zou er ook geen nieuwe Hemel en een Nieuwe aarde hoeven te komen....
Het is de creatie van de mens zelf wat ik hoofdzakelijk in de natuur (schepping) terug zie.... Toch zijn er ook dingen waar ik van genieten kan voor een moment in de natuur....
God leeft in mijn hart en zie daarom het vanuit Zijn ogen, daar hoort liefde ook bij....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:18

Mar God creeerde de hemel en de aarde toch?

Of is dit een andere aarde geworden ?

ik denk van niet we lopen dus rond in zijn creatie zijn wereld voor ons geschapen en daar hoor sneeuw ook bij, en stormen, en mooi weer, en dag en nacht. alles

Alle die zaken die in jezelf afspeelt die zie je ook om je heen je voelt God je ziet God

btw de duivel heeft nooit iets te doen gehad met gods creatie namelijk de aarde en de hemel zodoende kan wat je in de natuur ziet nooit duivels zijn .geen enkel dier geen enkele plant niets...

Maar goed voor jou is sneeuw niet goddelijk en of niet zo bedoeld .kan je mij een rijtje geven wat niet goddelijk is of niet bedoeld in de natuur ?

durf jij op die stoel te gaan zitten ?

ik niet ik ben slechts een korrel zand

groet

Ps is sneeuw geen uitdaging hoeveel gescheld en gevloek zal er niet zijn gladde wegen ongelukken file s enzovoort.
en wie zal er vloeken en wie zal op dat moment zijn mond houden en dragen

Sneeuw is een verzoeking als je het dan vanuit het geloof bekijkt
een oooh zo door God bedoeld

wederom mijn mening

Roland.
Naar boven

Auteur Bericht
ROLAND867

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:26

ok Mar heb het gevonden

groet
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:29

ROLAND867 schreef:
ok Mar heb het gevonden

groet

Zou sneeuw van de boze zijn, al het goede komt van boven, dus ook de sneeuw Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 15:51

EVA685 schreef:
Zou sneeuw van de boze zijn, al het goede komt van boven, dus ook de sneeuw Knipoog smiley

Denk niet van de boze....maar wel na de zondvloed.....
Dat was toch ook dat van boven kwam van God??? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 18 december 2010, 15:52
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 16:01

MAR907 schreef:

Das waar ook, even goed tot me door laten dringen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 16:59

EVA685 schreef:
MAR907 schreef:

Sneeuw heeft te maken met seizoenen en seizoenen zijn volgens mij al in de schepping neergelegd door God en niet pas na de zondeval ontstaan. Dat de mens er na die tijd anders mee is omgegaan is weer wat anders...maar misschien wel wat meer ontopic al mist het de link naar de titel een beetje Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 18 december 2010, 17:01
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 17:27

HENK710 schreef:
Sneeuw heeft te maken met seizoenen en seizoenen zijn volgens mij al in de schepping neergelegd door God en niet pas na de zondeval ontstaan. Dat de mens er na die tijd anders mee is omgegaan is weer wat anders...maar misschien wel wat meer ontopic al mist het de link naar de titel een beetje Knipoog smiley

Lees je de biijbel dan wel???

Voor de zonvloed heeft het nooit geregend of gesneeuwd.
Het was de dauw s'morgens die de aarde van vocht voor zag.
Vandaar dat Noach ook uit gelachen werd omdat men dat toen niet kon voorstellen dat er een zondvloed zou komen van de Schepper (God)....

Gen 27:28 Zo geve u dan God van den dauw des hemels, en de vettigheid der aarde, en menigte van tarwe en most.

Gen 27:39 Toen antwoordde zijn vader Izak en zeide tot hem: Zie, de vettigheden der aarde zullen uw woningen zijn, en van den dauw des hemels van boven af zult gij gezegend zijn.

Als aanvulling:
Mat 24:37 En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
Mat 24:38 Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging;
Mat 24:39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 19:00

MAR907 schreef:

Vandaar dat Noach ook uit gelachen werd omdat men dat toen niet kon voorstellen dat er een zondvloed zou komen van de Schepper (God)....

Gen 27:28 Zo geve u dan God van den dauw des hemels, en de vettigheid der aarde, en menigte van tarwe en most.

Gen 27:39 Toen antwoordde zijn vader Izak en zeide tot hem: Zie, de vettigheden der aarde zullen uw woningen zijn, en van den dauw des hemels van boven af zult gij gezegend zijn.

Als aanvulling:
Mat 24:37 En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
Mat 24:38 Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging;
Mat 24:39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.

Genesis 27 komt een heel poosje later dan genesis 6
Mag ik vragen uit welke tekst jij haalt dat er in de 2000 jaar na de zondeval geen regen of sneeuw gevallen zou zijn?
Ik kwam de desbetreffende tekst niet tegen... evenmin de tekst waarin staat dat Noach uitgelachen zou zijn....

Maar... wellicht las ik er overheen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 20:55

MAR907 schreef:

Noach werd uitgelachen omdat hij een boot bouwde zonder dat er vaarwater in de buurt was te bekennen. En nergens wordt ook maar duidelijk dat de seizoenswerking een negatieve invloed zou hebben op de schepping. Dus hoezo een gevolg van de zondeval????
Naar boven

Auteur Bericht
ROLAND867

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:38

Schepping dag 4 tot en met 6

Dag 4
God schiep de lichten aan het hemelgewelf, zon, maan en sterren als markering voor seizoenen, dagen en jaren. Het grote licht (de zon) om over de dag te heersen, het kleine (de maan) om over de nacht te heersen.
vraag : mag je dat volgen de lichten aan het hemelgewelf Mag je Gods werk volgen ?

Dag 5
God liet het water wemelen van levende wezens, en boven de aarde liet hij vogels vliegen. En God zegende hen, opdat de vogels en de vissen talrijk zouden worden.
Dag 6
God schiep de landdieren: het vee, kruipende dieren en wilde dieren. Vervolgens besloot God mensen te maken, naar zijn evenbeeld, om heerschappij te voeren over alle andere schepselen. God schiep de mens, mannelijk en vrouwelijk. Hij zegende ze met de woorden, "Wees vruchtbaar en wordt talrijk" en heers over de vissen, vogels en alle dieren die op aarde rondkruipen. Aan het eind van deze dag, na de schepping van de mens, staat er "God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. "

vraag : is God dan zowel vrouwelijk als mannelijk ?
vraag: Als wij heerschappij hebben over de dieren zijn wij dan de herders van Gods werk ?

Behalve op dag twee staat er telkens geschreven "En God zag dat het goed was"
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:45

ROLAND867 schreef:
Ja, zo zou je het ergens wel kunnen stellen. Niet voor niets schiep God de mens mannelijk en vrouwelijk en is deze combinatie uiteindelijk wat Hij noemt Zijn beeld!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:25

27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen.
27 En God schiep den mens naar
Verwijzing(en) [sluiten]
[1:27] Gen 5:1; 9:6. 1 Kor 11:7. Efez 4:24. Kol 3:10.
Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man
Verwijzing(en) [sluiten]
[1:27] Matt 19:4.
en vrouw schiep Hij ze.
27 En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen. 27 En God schiep de mens als zijn beeld; als het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen.

Hier staat volgens de bijbel en een mannelijke God.
Jezus heeft het ook overal over Zijn Vader, nergens over Zijn moeder.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:28

MARIAN519 schreef:
27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen.

Evenbeeld schijnt toch mannelijk en vrouwelijk vanuit deze tekst!

En dat God vervolgens vooral als Man wordt aangesproken, ontkent die andere mogelijkheid toch niet? God vergelijkt Zichzelf in Zijn Woord ook met een moeder...niet mannelijk toch?

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:32

Mar, ik snap je niet goed! Volgens mij ben je vooral in de eerste berichten vooral tegen jezelf aan het praten! Maar als niet, sorry!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:36

HENK710 schreef:
Evenbeeld schijnt toch mannelijk en vrouwelijk vanuit deze tekst!

En dat God vervolgens vooral als Man wordt aangesproken, ontkent die andere mogelijkheid toch niet? God vergelijkt Zichzelf in Zijn Woord ook met een moeder...niet mannelijk toch?

Knipoog smiley

Er staat duidelijk: schiep hij hem..hem niet haar..
en daarna staat er man en vrouw schiep hij hen..dat is dan beiden..man en vrouw.

En een vergelijking is altijd een verduidelijking en geen statement..
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:39

MARIAN519 schreef:
Er staat duidelijk: schiep hij hem..hem niet haar..
en daarna staat er man en vrouw schiep hij hen..dat is dan beiden..man en vrouw.

En een vergelijking is altijd een verduidelijking en geen statement..

Marian,

De mens is een mannelijk woord. Dan wordt dat bij een personificatie een 'hij'. Net zoals wijsheid in de bijbel als 'zij' wordt weergegeven, aangezien het een vrouwelijk woord is.
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:39

MAR907 schreef:
Haha, als ik sneeuw zie, dan denk ik van dat heeft God niet zo bedoeld voor ons. Als ik een roos zie en de doornen voel, dan denk ik die dooren horen er niet bij, als ik onkruid zie en weg pluk, dan denk ik dat hoort niet bij ons is niet zo bedoeld. Enz.....

Als het zo zou zijn dat het van God is, dan zou er ook geen nieuwe Hemel en een Nieuwe aarde hoeven te komen....
Het is de creatie van de mens zelf wat ik hoofdzakelijk in de natuur (schepping) terug zie.... Toch zijn er ook dingen waar ik van genieten kan voor een moment in de natuur....
God leeft in mijn hart en zie daarom het vanuit Zijn ogen, daar hoort liefde ook bij....

Dus je houd jou God ook verantwoordelijk voor de fijne bacterieen en virussen die we hebben? En voor het leed in de dierenwereld? En dat er zoveel diersoorten uitsterven elk jaar, waar de "human being" niks aan kan doen? En voor de homofiele gedragingen van dieren in hun eigen natuur? En voor de geamputeerde ledematen? Of is de human being daarvoor verantwoordelijk?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:44

ROLAND867 schreef:
Schepping dag 4 tot en met 6

Dag 4
God schiep de lichten aan het hemelgewelf, zon, maan en sterren als markering voor seizoenen, dagen en jaren. Het grote licht (de zon) om over de dag te heersen, het kleine (de maan) om over de nacht te heersen.
vraag : mag je dat volgen de lichten aan het hemelgewelf Mag je Gods werk volgen ?

De wijzen uit het Oosten volgden een ster...de ster..het waren sterrenkundigen.. waarom zou je niet mogen volgen?
er wijsheid uit denken te halen is iets anders.
Ik geloof dat je dan te ver gaat endat dat niet mag..

Dag 5
God liet het water wemelen van levende wezens, en boven de aarde liet hij vogels vliegen. En God zegende hen, opdat de vogels en de vissen talrijk zouden worden.
Dag 6
God schiep de landdieren: het vee, kruipende dieren en wilde dieren. Vervolgens besloot God mensen te maken, naar zijn evenbeeld, om heerschappij te voeren over alle andere schepselen. God schiep de mens, mannelijk en vrouwelijk. Hij zegende ze met de woorden, "Wees vruchtbaar en wordt talrijk" en heers over de vissen, vogels en alle dieren die op aarde rondkruipen. Aan het eind van deze dag, na de schepping van de mens, staat er "God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. "

vraag: Als wij heerschappij hebben over de dieren zijn wij dan de herders van Gods werk ?

Behalve op dag twee staat er telkens geschreven "En God zag dat het goed was"
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 23:00

MAR907 schreef:

Dus je houd jou God ook verantwoordelijk voor de fijne bacterieen en virussen die we hebben? En voor het leed in de dierenwereld? En dat er zoveel diersoorten uitsterven elk jaar, waar de "human being" niks aan kan doen? En voor de homofiele gedragingen van dieren in hun eigen natuur? En voor de geamputeerde ledematen? Of is de human being daarvoor verantwoordelijk?
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 13:03

HENK710 schreef:
Noach werd uitgelachen omdat hij een boot bouwde zonder dat er vaarwater in de buurt was te bekennen. En nergens wordt ook maar duidelijk dat de seizoenswerking een negatieve invloed zou hebben op de schepping. Dus hoezo een gevolg van de zondeval????

Niet mijn woorden verdraaien Henk....
Ik beweer dat regen en seizoenswerking oorspronkelijk niet was in het begin. Later wanneer de mens vervloekt werd door God, bij Noach toen kwam pas daarna de seizoenwerking.
Zelf heb ik nog niet gelezen in de bijbel dat aangeeft dat in de tussen liggende periode geregend heeft....

In genesis wordt gemeld dat het nog niet geregend had.
Pas bij de zondvloed.

Gen 2:5 En allen struik des velds, eer hij in de aarde was, en al het kruid des velds, eer het uitsproot; want de HEERE God had niet doen regenen op de aarde, en er was geen mens geweest, om den aardbodem te bouwen.
Gen 2:6 Maar een damp was opgegaan uit de aarde, en bevochtigde den gansen aardbodem.

Gen 7:4 Want over nog zeven dagen zal Ik doen regenen op de aarde veertig dagen, en veertig nachten; en Ik zal van den aardbodem verdelgen al wat bestaat, dat Ik gemaakt heb.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 15:30

MAR907 schreef:
Niet mijn woorden verdraaien Henk....
Ik beweer dat regen en seizoenswerking oorspronkelijk niet was in het begin. Later wanneer de mens vervloekt werd door God, bij Noach toen kwam pas daarna de seizoenwerking.
Zelf heb ik nog niet gelezen in de bijbel dat aangeeft dat in de tussen liggende periode geregend heeft....

In genesis wordt gemeld dat het nog niet geregend had.
Pas bij de zondvloed.

Gen 2:5 En allen struik des velds, eer hij in de aarde was, en al het kruid des velds, eer het uitsproot; want de HEERE God had niet doen regenen op de aarde, en er was geen mens geweest, om den aardbodem te bouwen.
Gen 2:6 Maar een damp was opgegaan uit de aarde, en bevochtigde den gansen aardbodem.

Gen 7:4 Want over nog zeven dagen zal Ik doen regenen op de aarde veertig dagen, en veertig nachten; en Ik zal van den aardbodem verdelgen al wat bestaat, dat Ik gemaakt heb.

Eèn ding is zeker....niet al het goede komt van boven Twijfelende smiley ik vind deze Bijbeltekst erg vijandig van zo.n liefdevollen God Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
EVA685
op zondag 19 december 2010, 15:30
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2