Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 12:27
Onderwerp: De rijke en de arme man
|
|
|
Imre schreef: Nou, ik vind dit nogal standaard, eerlijk gezegd. Thuis bidden en een girootje uitschrijven en ons geweten is weer gesust. Je blaast hoog van de toren met je parabel in eigen woorden. Maar jouw 'oplossing' vind ik graatmager, eerlijk gezegd. Je kunt ook denken aan:
1) lid worden van Amnesty International 2) brieven schrijven aan Kamerleden om aandacht te vragen voor vervolgde christenen. 3) Contact leggen met Zuidkoreaanse kerken, want zij zullen onze zorgen niet alleen delen, maar ook voelen, want vaak hebben Zuidkoreanen familie en vrienden wonen in Noord-Korea 4) er voor pleiten en bidden dat Noordkoreanen hun land mogen verlaten (gebed en politieke actie) 5) al het geld dat je zelf kunt missen en zelf niet nodig hebt, schenken aan organisaties die vervolgde christenen ondersteunen 6) vluchtelingen die vanwege hun christelijke geloof naar Nederland zijn gevlucht helpen en hen opvangen (lopen vaak het risico weer teruggestuurd te worden) 7) denk ook eens aan het mooie vakantieland Egypte, waar Koptische christenen het niet makkelijk hebben. Noord-Korea kunnen we niet in. In Egypte kunnen we hen wel opzoeken en steunen.
En heel die discussie over arm en rijk staat me erg tegen. We leven in een heel rijk land. Zelfs al geef je weg wat je eigenlijk niet kunt missen, dan zorgt God toch voor je door middel van anderen. De gave van de muntjes van de weduwe stond bij Christus in hoger aanzien dan al het goud van de rijken.[i]
Ja dit is zo waar Imre
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 12:05
Onderwerp: In Deutschland ist alles besser???
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dat is wel een redelijk verhaal toch? Hoe had men gereageerd als er inderdaad een verkeersongeval was geweest met dodelijke afloop?
Overigens ben je in Duitsland veplicht een aparte WA verzekering voor je hond af te sluiten, daar kan deze vrouw de bekeuring gewoon heensturen. De schade is per slot van rekening wel door haar hond verorzaakt.
Je hond GOED opvoeden is ook een optie |
Moet soms gewoon lachen om jou reactie hoor Pieter Maar het is wel erg dat de hond dood gereden is en dat deze vrouw geen hond heeft, maar wel voor de schade moet op draaien en dat is hard vind ik. Natuurlijk als je het van de kant bekijkt dat de hond ernstige ongelukken kan veroorzaken, ja wat had er dan gedaan moeten worden. Verdovingspistool misschien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 11:55
Onderwerp: Veroordelen....
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Het zou zo maar kunnen hoor Jill maar moest er vanavond na een telefoon gesprek even heel sterk aan denken... vandaar. |
Ja doessie, dat proefde ik al. Nogmaals sterkte Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 11:52
Onderwerp: Hoe ga je om met ruzie in de liefde?
|
|
|
NITA324 (26)
Berichten: 107 Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 05:46 Maak van ruzie niet een moment om elkaar zoveel mogelijk verwijten om de oren te gooien. Het gaat er niet om elkaar zoveel mogelijk pijn te doen maar om er samen uit te komen. Beperkt je tot het punt waar het verschil over gaat en los dit op. Haal er "geen oude koeien uit de sloot" bij. Een keer opgeloste zaken worden later dus niet weer opgehaald. Vergeven is en blijft vergeven. Het is een goed advies, maar het blijft (ook voor mijzelf) een moeilijk iets om in de praktijk te brengen.
Knuffs,
Ik denk dat iedereen dat wel heeft en kent, Anita. Ruzie zegt al dat je een flinke aanvaring hebt met elkaar. Anders heb je een meningsverschil. Maar als je een stel bent, dan moet je er mee dielen. Maar hoe? Ik denk als je eerst, met zijn tweeen ,er alleen mee naar God gaat en hem vraagt om er in te komen. Weet je vaak al waar je zelf de "fout" bent in gegaan. Als je daarna samen komt om er over te praten, bid dan eerst samen voor God`s leiding in het gesprek. Dan is het een stuk makelijker om elkaar weer te vinden en te erkennen dat je niet goed hebt gereageerd. Maak het weer goed en geef God de glorie. En als het iets is waar je steeds overstruikeld, ga dan het goede ,tegenovergestelde van waar je tegen aan loopt, in iemand zegenen. Je zal dan verandering in iemand gaan zien. Niet gemakelijk, maar de Liefde overwint.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 22:15
Onderwerp: Veroordelen....
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Voordat jij een oordeel over mij en mijn leven velt: Trek mijn schoenen aan en loop mijn weg. Loop door de straten,over de bergen en door de dalen. Voel het verdriet ,beleef de diepste pijn. En voel de vreugde. Doorloop de jaren die ik ging. Struikel over elke steen waar ikover gestruikeld ben. Maar sta altijd weer op. En ga precies op dezelfde weg verder. Precies zoals ik het gedaan heb.
En eerst dan
Kun JIJ over MIJ
OORDELEN!!!! |
Mooi en o zo waar, doessie. Heb je dit al niet een keer eerder op het forum geplaatst, het komt me zo bekent voor. Maar niettemin voor herhaling vatbaar. Sterkte Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 22:09
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
Nou Rel, ik heb een vraag:
Misschien is het voor anderen duidelijk, maar ik ben niet z`n pc techicus. Als je naar home gaat en je gaat daarna naar de mensen die jou profiel hebben bekeken. Dan zie je daar groene streepjes onder namen staan of geen streepjes. Oranje streepjes zijn er ook. Misschien nog andere kleuren. Maar waar staan die streepjes voor, wat willen ze mij daar mee zeggen? Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 17:03
Onderwerp: Diep van binnen doet pijn
|
|
|
ANITA324 schreef: | Verwijdert door mezelf...
Luister niet naar mij Ik moet niet op mensen bouwen Alleen op God |
Ja Anita dat klopt dat je op God moet bouwen, maar wij zijn hier als mensen op de aarde gekomen om te delen. Dus als je pijn hebt diep van binnen mag dat er zijn en als je dat wilt mag je dat ook delen. Gedeelde smart is halve smart gedeelde vreugde is hele vreugde. Sterkte Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 januari 2010, 15:20
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ijzersterke tekst van Willem Vermandere en Herman van Veen is gewoon de beste he.
http://www.youtube.com/watch?v=NtbETP58gnU&feature=related
Thomas |
Hij is wel goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 januari 2010, 15:12
Onderwerp: en hoe was jóu dag vandaag?
|
|
|
INKA401 schreef: | ja leuk jill, maar zakenlijk ligd dit nou eenmaal héél anders dan in de privé sfeer ... jij snap? |
Ik snap,snap snappie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 21:29
Onderwerp: Kerk in de buurt
|
|
|
KLAPROOS940 schreef: | Dank je wel |
Jij ook bedankt voor je openheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 20:18
Onderwerp: Huizen Zingt voor Haïti
|
|
|
Jeannette schreef:
Een extra koor- en samenzangavond in de Kruiskerk aan de Naarderstraat in Huizen zal op zondagavond 7 februari om 19.00 uur geheel in het teken staan van de directe hulpverlening voor de slachtoffers van Haïti.
Goed idee Jeannette!!! Misschien is het een optie om hier op dit forum het gironr te geven, zodat mensen die niet naar Huizen kunnen toch deze actie kunnen steunen door donaties. Succes Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 20:10
Onderwerp: Talitakumiweekend
|
|
|
Wat ik mij afvraag: Worden bij jullie in de christelijke gemeenten ook zulk soort weekenden georganiseerd?
Groeten van Paulus
Ja hoor Paulus, dat soort weekenden worden er bij christelijke gemeentes ook georganiseerd. Dan heten ze bijv: Mannen of vrouwen weekenden. Of encouterweekenden. Of herstelweekenden of herstelweek. Je heb ook specifieke jeugdweekenden. Ook daar is gebed voor genezing en geestelijke opbouw. Als je meer hierover wil ween hoor ik het wel van je. vriendelijke groetjes Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 00:42
|
|
|
INKA401 schreef: | wat ik vandaag gedaan heb? ...
héééél veel koffie drinken ... kon de hele dag niets doen vanwege de vorst. |
Hey Inka, heb nog wel klussen binnenshuis liggen is dat niks voor je Ehne uiteraard is de koffie gratisssssssssssssssss
Laatst aangepast door
|
JILL658
|
op woensdag 27 januari 2010, 00:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 00:39
Onderwerp: gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap
|
|
|
RELLOK036 schreef: | oogjes dicht snaveltjes toe die oogjes zijn zo moe langzaam vallen ze dicht langzaam dooft het ligt
oogjes dicht snaveltjes toe pfff ben zo moe denk ik ga maar naar bedje toe ben zo moe ik zwicht men bed roept dat is zijn plicht
slaap lekker |
Naar bed naar bed zei duimelot eerst nog wat eten zei likkepot waar zal ik het vandaan halen zei lange jaap uit grootmoeders kasje zei ringeling O dat zal ik verklappen zei het kleine ding. Welterusten slaap zacht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 00:36
Onderwerp: wat is liefde?
|
|
|
RELLOK036 schreef: | liefde is een gevoel van ik hou van jouw Een gevoel ik hoor bij jouw een gevoel van jij hoort bij mij geven om elkaar voor elkaar zijn houden van elkaar vasthouden elkaar steunen in goede en zeker in slechte tijden dingen die niet zijn te vermijden liefde vreemd fijn geweldig mooi raar gewoon alles bij elkaar gemixt in eeen grote pot en die pot daar mag je van snoepen proeven likken opeten
hou elkaar goed vast want misschien straks.... sta je weer alleen dus hou dit moment vast en geniet van alle pracht de gedachten vast houden want morgen ja morgen komt alles weer goed
Liefde sja vreemd heel vreemd die roze wolk he... |
Je stijg toch niet op he, Rel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 00:34
Onderwerp: Kerk in de buurt
|
|
|
KLAPROOS940 schreef: | Bedankt allemaal voor jullie (vaak wijze en doordachte) reacties.
De gemeente waar ik nu lid van ben voel ik me thuis, qua gebruiken enzo en qua omgang met elkaar. De gemeente die dichtbij huis is voel ik me qua gebruiken niet zo thuis. Qua omgang met elkaar, leven als gemeente denk ik wel, dat als ik mensen beter leer kennen, ik me wel thuis kan voelen.
Wat ik ga doen is dat ik (voorlopig) gewoon lid blijf van mijn huidige gemeente, maar wel regelmatig diensten bezoek in de kerk dichtbij huis. En als er vanuit deze gemeente acties voor de wijk zijn/ dingen voor de wijk gedaan worden die me aanspreken en waar ik wat in kan betekenen dat ik daarin participeer. En verder wacht ik af wat op mijn pad komt.
groetjes Klaproos |
Wat een wijs besluit Klaproos. Zo kan je zelf toch proeven in deze gemeente. Heb ik ook gedaan en toen zei God heel duidelijk tegen mij DIT IS JE GEMEENTE. Omdat ik het Hem had gevraagd. God zal je wel een antwoord geven Klaproos. Veel zegen en wijsheid, Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 januari 2010, 22:06
Onderwerp: echte vrienden
|
|
|
ANITA324 schreef: | echte vrienden
er zijn van die echte vrienden die dicht bij je de levensweg gaan zonder bijzondere wensen en van al wat niet echt is ontdaan je ziet ze daar waar verdriet is met een troostwoord verkwikkend en warm met het gebaar: ik begrijp jou! van hun alles omvattende arm
er zijn van die echte vrienden die gelouterd door zorgen en pijn zonder een veelvoud van woorden een rustplaats en een zegenaar zijn je kunt ze eig'lijk nooit missen en toch gaan ze eens bij je vandaan de felle pijn achterlatend van een wond die niet snel dicht zal gaan
ik sta bij een van die vrienden die ik nooit ofte nimmer vergeet omdat zijn rijke vermogen ware liefd' en zachtmoedigheid heet en dikwijls zal ik vertellen van de geheimenis van zijn kracht hoe hij door simpele woorden mij de hemel nabij heeft gebracht |
Wat mooi Anita heel herkenbaar Thanks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 januari 2010, 17:45
|
|
|
JOLAN931 schreef: | JOLAN931 schreef: je kan er in iedergeval mee vissebekke
hahaha ... vissebekke?
ja joh...je weet wel, met van die getuite lipjes |
Even voor de spiegel oefenen jolan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 januari 2010, 08:44
Onderwerp: Risico op stalken na date via internet
|
|
|
JEANETTE289 schreef: | Mariska, bedankt voor de link. Hier staat veel info in zeg! Ik heb last gehad van m'n ex die me digitaal stalkt. Stuurt mailtjes die ik ongewenst vind en mailt naar m'n vrienden en familie dat ik op een datingsite sta. Terwijl dat nogal persoonlijk is. Hij probeert hiermee te bereiken dat ik stop met deze site. hij vind nl. dat ik geen relatie mag aangaan, terwijl hij nota bene zelf via cm een vriendin heeft.... Hij had elke keer spijt, maar de derde keer werd ik zo boos dat ik melding heb gedaan bij de politie. en nu maar hopen dat het stopt... |
Jeanette, ik dacht dat je hem ook kan blokken bij je gewone emailaccount, zodat hij je niet meer kan mailen. En weet je, gewoon negeren helpt ook. Geen mails meer lezen van hem. Gelijk in de prullebak. Heeft hij ook geen voeding meer. Maar erg intimiderend voor je sterkte er mee. Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 januari 2010, 08:37
Onderwerp: overige verbeterpunten van deze site
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ruilen dan ?? zou je niet beter kunnen zeggen "daten dan" als het dan klikt heb je de apple en een vent..... dan ben je pas zuunig bezig |
Hey Cross ben je koppelaar geworden................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 21:30
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Nog 1 daagje ... |
En dan knelknietjes plintenlader en vuurvonkjes halen Sus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 21:19
Onderwerp: Wat zou Jezus doen
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: Alleen was dat niet het punt van de vraag
Jammer dat niemand hier verder op in gaat, het was namelijk een heel serieuze vraag....
Sorrij Tessybear voor mijn late reageren. Het is een moeilijke en persoonlijke kwestie. Kun jij dit vergeven en er verder mee leven. Of blijf dit ten alle tijden in je gedachte spelen. Het is zo`n diepe afwijzing van jou als vrouwzijn. Dan kan je beter en klap krijgen bijv dan dit. Een klap is ook afschuwelijk maar dat is de buitenkant en dit overspel is de binnenkant. Dat gaat veel dieper. Om het weer echt goed te krijgen heeft met vertrouwen te maken. Hij zal zichzelf moeten bewijzen of hij weer betrouwbaar is. Hij zal moeten dielen met jou vragen en bereid moeten zijn verantwoording voor zijn handelen af te leggen. Ook dat hij zelf zal moeten inzien hoe gekwetst en pijn hij jou daarmee heeft gedaan. Er voor laten bidden zou ik zeker doen. En samen er voor kiezen om door te gaan met de relatie. Ik wens je veel kracht , wijsheid en sterkte toe in dit alles, Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 21:01
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: Zonder dat je erbij was, veronderstel je dat ze alleen mij maar niet lief vond? Domme opmerking joh. Je weet niet eens waar het over gaat.
Nee en daarom vind ik het niet iets voor het forum. En jouw veronderstelling was niet de boodschap die ik gaf, lijkt me, er staat toch heel wat anders? Ik vind het verstandiger om dit soort zaken tussen Does en jou of wie dan ook via privemail te regelen denk ik. Dan blijven kleine en grotere knuffels vage zaken en worden ze niet persoonlijk. Er zijn hier al flames genoeg.
Thomas
Oei joei oei gaan we op de vuist
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 20:54
Onderwerp: Christen en milieu
|
|
|
Chatulium schreef:
Waarom de nadruk op windenergie? Het levert te weinig op om ons in onze behoefte te voorzien. Terwijl het alternatief, verwarming via de aarde, die echt besparend werkt niet gestimuleerd wordt? Waarom worden zonnecollectoren niet standaard op ieder huis gezet??? Als de regering het echt zo belangrijk vond, deden ze er veel meer aan. Nu is het alleen maar om geld te doen.
Is het in deze wereld niet allemaal om geld te doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 19:40
Onderwerp: verhuishulp!
|
|
|
HAAS141 schreef: | beste cm-ers!
wij zijn heel blij met onze nieuwe woning en momenteel wordt er druk geklusd. maar wij zoeken nog 1-2 mensen die ons willen helpen op 6 februari met overhuizen. voor eten, drinken en een goede werksfeer wordt gezorgd heb jij tijd of zin om een dag, een dagdeel of een paar uurtjes te helpen, laat het ons even weten.
groet aernoudt & sas
ps het is in dieren (ligt tussen arnhem - zutphen - apeldoorn) |
Ik heb hier ook wel dieren , maar die zijn nog niet aan het verhuizen toe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 20:42
Onderwerp: Spreuken 31 vrouw
|
|
|
PIETER649 schreef: Iedere vrouw heeft haar specifieke goede en slechte kanten, ik denk dat je die moet leren herkennen en waarderen. Ook de 'slechte' kanten van een vrouw dus! Want wat is slecht??? De dingen in een vrouw waar de 1 van baalt, kunnen een ander juist bekoren...
Zelf ben ik nu voor de tweede maal getrouwd en de vrouwen zijn in alle opzichten heel verschillend, totale tegenpolen. Ik ben nu blij met Annette, maar dat houd niet in dat ik van mijn ex nooit gehouden heb.
Count your blessings
Thanks Pieter dat is ten minste eerlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 00:10
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
Imre schreef
Het was een zeer druk bezet en veel geplaagd iemand, die graag goed over de dingen nadenkt. Het is leven is al zo gehaast...
Maar goed, we noemen nooit namen hier op het forum. Gelukkig maar...
Tja, bezint eer ge begint Dat gestalk ook altijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 23:58
Onderwerp: In gedachte
|
|
|
In gedachte het strand opgelopen mijn voetstappen een voor een die afdruk in het nieuwe zand gekeken of er iemand kwam
zachtjes kabbelend het water wiegend op de golven een paar meeuwen schreeuwend of dat ze elkaar niet konden horen
de strandlopertjes voor me uit het gekwitter en druk geren om dan weer op te vliegen zo onbekommerd zo vrij
de wind voert ze zachtjes mee je gedachten neer gelegd genietend van het moment
de kleuren schakelen door elkaar heen het moment om vast te leggen de grootsheid de diepte de hoogte de breedte van ons bestaan
Zijn Liefde voor jou en mij die nooit zal vergaan
Jill
Laatst aangepast door
|
JILL658
|
op vrijdag 11 juni 2010, 13:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 22:05
Onderwerp: Uitnodiging
|
|
|
ROOSJE833 schreef: | Door Oriah Mountain Dreamer
Het kan me niet schelen hoe jij je brood verdient, ik wil weten waar je warm voor loopt en of je durft te dromen van de vervulling van je meest dierbare verlangens.
Het kan me niet schelen hoe oud je bent, ik wil weten of je het risico durft te lopen uitgelachen te worden, als je gaat staan voor je idealen, voor de liefde, of voor het avontuur dat je van je leven wilt maken.
Het kan me niet schelen hoe jouw sterren staan, ik wil weten of je het wezen van je eigen leven leiden kent en wakker geschud bent door het leven zelf, of dat je bent verdoofd en afgesloten uit angst voor nog meer lijden.
Ik wil weten of je de pijn kunt toelaten, de jouwe en de mijne, zonder deze te willen verdoezelen, te ontkennen of te koesteren.
Ik wil weten of je blijheid kunt toelaten, de jouwe en de mijne, of je kunt dansen, wild en vol overgave totdat je van top tot teen tintelt van vreugde zonder jezelf te laten beperken door allerlei waarschuwingen en zogenaamd realisme.
Het kan me niet schelen of je verhaal waar is, ik wil weten of je trouw bent aan jezelf, ook als je een ander moet teleurstellen.
Of je kunt omgaan met beschuldigingen en je eigen onschuld kunt blijven ervaren.
Of je zonder vertrouwen toch betrouwbaar bent.
Ik wil weten of je oog hebt voor schoonheid, Zelfs in de grijsheid van alledag.
Of jij jezelf recht van bestaan geeft louter omdat je leeft.
Ik wil weten of je fouten kunt toegeven en kunt leven met beperkingen, de jouwe en de mijne en nog steeds aan de oever van het meer kunt staan en volmondig 'JA' kunt roepen naar de zilveren maan.
Het kan me niet schelen waar je woont en hoeveel geld je hebt. Ik wil weten of je na een slopende nacht vol verdriet en wanhoop, toch opstaat om voor de kinderen te zorgen.
Het kan me niet schelen wie je allemaal kent of wat je afkomst is, ik wil weten of je met mij door het vuur zult gaan en niet terug zult deinzen. Het kan me niet schelen waar, wat en met wie je gestudeerd hebt, ik wil weten wat jou innerlijk overeind houdt als alles om je heen wegvalt.
Ik wil weten of je alleen kunt zijn met jezelf, en je eigen gezelschap waardeert in de eenzame momenten. |
Mooi Roos
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 14:35
Onderwerp: een slot
|
|
|
ANITA324 schreef: | een slot
'k heb onlangs op mijn hart een stevig slot gemaakt laatst heeft men met geweld mijn binnenste gekraakt het allermooiste goed waar'k veel voor heb betaald op 'n onbewaakt moment zo uit mijn hart gehaald!
als wat ik bij me droeg waarin ik heb geloofd werd listig opgepakt en uit mijn hart geroofd het kleinood van de vreugd die God me rijk'lijk gaf mijn hoop, mijn kracht en lust nam men in één keer af!
'k ben een gewaarschuwd mens en het gebeurt niet meer dat men nog listig rooft de rijkdom van mijn Heer ik raad een ieder, neem desnoods een goed alarm want ben je nog zo rijk in één klap ben je arm! |
Heftig Anita, sterkte er mee. Je bent als een boom geplant aan water stromen. Als Zijn wortels diep in je zijn kan niemand het meer roven. Shalom Jill
|
|
Naar boven |
|
|