Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 23:40
|
|
|
Quote: | Politie rijdt over hond en beboet bazin Uitgegeven: 29 januari 2010 19:02 Laatst gewijzigd: 29 januari 2010 19:01
HAMBURG - Eerst rijdt de Duitse politie bewust over een hond heen en vervolgens moet de eigenaresse een boete betalen voor de opgelopen schade aan de dienstauto. De 65-jarige vrouw kreeg een rekening van meer dan 2500 euro, aldus de Duitse krant Hamburger Abendblatt vrijdag.
Hond Robby was op oudejaarsavond losgebroken en de straat op gerend. De politie kon naar eigen zeggen het dier niet vangen of neerschieten.
Omdat de hond een gevaar vormde voor het verkeer, besloten de agenten hem te overrijden. De vrouw draait nu op voor de reparatiekosten van het voertuig.
Wreed
Volgens een woordvoerder van de politie valt er juridisch gezien niets aan te merken op het opleggen van de boete: ''Maar uit menselijk oogpunt is het natuurlijk een wreed verhaal.'' De zaak wordt nog een keer onderzocht. © anp
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 10:43
|
|
|
Dat is wel een redelijk verhaal toch? Hoe had men gereageerd als er inderdaad een verkeersongeval was geweest met dodelijke afloop?
Overigens ben je in Duitsland veplicht een aparte WA verzekering voor je hond af te sluiten, daar kan deze vrouw de bekeuring gewoon heensturen. De schade is per slot van rekening wel door haar hond verorzaakt.
Je hond GOED opvoeden is ook een optie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 12:05
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dat is wel een redelijk verhaal toch? Hoe had men gereageerd als er inderdaad een verkeersongeval was geweest met dodelijke afloop?
Overigens ben je in Duitsland veplicht een aparte WA verzekering voor je hond af te sluiten, daar kan deze vrouw de bekeuring gewoon heensturen. De schade is per slot van rekening wel door haar hond verorzaakt.
Je hond GOED opvoeden is ook een optie |
Moet soms gewoon lachen om jou reactie hoor Pieter Maar het is wel erg dat de hond dood gereden is en dat deze vrouw geen hond heeft, maar wel voor de schade moet op draaien en dat is hard vind ik. Natuurlijk als je het van de kant bekijkt dat de hond ernstige ongelukken kan veroorzaken, ja wat had er dan gedaan moeten worden. Verdovingspistool misschien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 14:44
|
|
|
JILL658 schreef: | Moet soms gewoon lachen om jou reactie hoor Pieter Maar het is wel erg dat de hond dood gereden is en dat deze vrouw geen hond heeft, maar wel voor de schade moet op draaien en dat is hard vind ik. Natuurlijk als je het van de kant bekijkt dat de hond ernstige ongelukken kan veroorzaken, ja wat had er dan gedaan moeten worden. Verdovingspistool misschien |
Nee joh, dat kan toch niet, Deutsche gründlichkeit, geen half werk afleveren......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 21:09
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Nee joh, dat kan toch niet, Deutsche gründlichkeit, geen half werk afleveren...... |
Hahaha Cross zo zou je wel gaan denken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 22:54
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dat is wel een redelijk verhaal toch? Hoe had men gereageerd als er inderdaad een verkeersongeval was geweest met dodelijke afloop?
|
En als dit voorval nou in NL was geweest..... wat had je dan gezegd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 23:26
|
|
|
ARJAN007 schreef: | En als dit voorval nou in NL was geweest..... wat had je dan gezegd? |
precies hetzelfde, een mensenleven gaat ten alle tijden boven een dierenleven. stomme vraag dus Arjan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 01:01
|
|
|
JILL658 schreef: | Moet soms gewoon lachen om jou reactie hoor Pieter Maar het is wel erg dat de hond dood gereden is en dat deze vrouw geen hond heeft, maar wel voor de schade moet op draaien en dat is hard vind ik. Natuurlijk als je het van de kant bekijkt dat de hond ernstige ongelukken kan veroorzaken, ja wat had er dan gedaan moeten worden. Verdovingspistool misschien |
ja natúúrlijk had dat een mogenlijkheid geweest, en maak mij nu niet wijs dat dát niet had gekund ... nee dan die hond maar aanrijden ... pffff ... sjonguh zeg ... vind dit zóó voor de makkelijkste weg kiezen hé heb hier echt geen woorden voor ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 00:15
|
|
|
INKA401 schreef: | ja natúúrlijk had dat een mogenlijkheid geweest, en maak mij nu niet wijs dat dát niet had gekund ... nee dan die hond maar aanrijden ... pffff ... sjonguh zeg ... vind dit zóó voor de makkelijkste weg kiezen hé heb hier echt geen woorden voor ... |
Misschien kón het ook niet anders. We waren er ook niet bij, dus kunnen we niet beoordelen of er een andere oplossing was geweest. Het laat dus zien dat de Duitse politie ook niet alles kan. Als in NL zo'n voorval plaatsvindt moet men dus niet bij voorbaat de politie de schuld geven van zo'n tragisch gebeuren........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 02:17
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Misschien kón het ook niet anders. We waren er ook niet bij, dus kunnen we niet beoordelen of er een andere oplossing was geweest. Het laat dus zien dat de Duitse politie ook niet alles kan. Als in NL zo'n voorval plaatsvindt moet men dus niet bij voorbaat de politie de schuld geven van zo'n tragisch gebeuren........ |
ik vind dit véél te kort door de bocht ... kom op zeg ... ik verwacht van de politie vakmanschap ... m.a.w. zei verstaan hun vak écht wel , en weten dus dat ze een keuze hadden ... grrrrr ... het is zooo makkelijk gedacht , om er dan maar overheen te rijden omdat het hun op dat moment even goed uitkwam ... te gék voor woorden ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:35
|
|
|
INKA401 schreef: | ik vind dit véél te kort door de bocht ... kom op zeg ... ik verwacht van de politie vakmanschap ... m.a.w. zei verstaan hun vak écht wel , en weten dus dat ze een keuze hadden ... grrrrr ... het is zooo makkelijk gedacht , om er dan maar overheen te rijden omdat het hun op dat moment even goed uitkwam ... te gék voor woorden ... |
Vanuit de huiskamer / studeerkamer kunnen we inderdaad in alle rust (!) oplossingen bedenken voor dit probleem. Zo kan een dierenarts een agressief dier een verdoving geven zodat zo'n dier tijdelijk rustig wordt. Dat gebeurt regelmatig, dus misschien had het hier ook gekund.
Maar ik word het een beetje zat dat sommige mensen tegen van alles en nog wat in ons landje aantrappen onder het motto: "bij ons in het buitenland is ALLES beter." Ook in het buitenland worden fouten gemaakt! Als het in het buitenland zoveel beter was, zouden nergens rechtbanken en gevangenissen bestaan. En zou ook het stadsarchief van Keulen niet zijn ingestort.
Het voorval met het overreden dier geeft aan dat in het buitenland ook niet alles naar wens gaat. Om eens aan te geven wat wèl goed gaat in ons land: het aantal verkeersdoden is afgenomen van 3000 tot 500 per jaar. Natuurlijk kan en moet het nog beter, maar ik vind dit al een knappe prestatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 22:44
|
|
|
http://www.raincitystory.com/flash/screenclean.swf
bei uns in Deutschland ist ALLES besser!!! probeer deze maar Arjan!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 20:19
|
|
|
PIETER649 schreef: | http://www.raincitystory.com/flash/screenclean.swf
bei uns in Deutschland ist ALLES besser!!! probeer deze maar Arjan!! |
O ja?
Nou.... ik lees inmiddels dat er een heel schandaal is rondom de bouw van de Noord-Zuidlijn in Köln. Men heeft vastgesteld dat belangrijke stalen onderdelen ontbreken bij de bouw van de stations, zodat die stations mogelijk ook nog eens in hadden kunnen storten.....
Dit alles kan je nalezen op www.nu.nl , dan weet je meteen dat er ook in Duitsland dingen fout gaan......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 21:52
|
|
|
ARJAN007 schreef: | O ja?
Nou.... ik lees inmiddels dat er een heel schandaal is rondom de bouw van de Noord-Zuidlijn in Köln. Men heeft vastgesteld dat belangrijke stalen onderdelen ontbreken bij de bouw van de stations, zodat die stations mogelijk ook nog eens in hadden kunnen storten.....
Dit alles kan je nalezen op www.nu.nl , dan weet je meteen dat er ook in Duitsland dingen fout gaan...... |
gompie... nou woon ik hier al n paar jaar en ik maar denken dat hier niets fout kon gaan dankjewel arjan dat je dit met mij wilde delen, erg attent!
maar hoewel ik nu erg geschokt ben... heb ik het hier nog steeds naar mn zin en weet ik uit ervaring dat het hier toch n stuk leuker wonen en werken is dan in nederland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 20:28
|
|
|
Vertel mij wat.
Zelf ben ik ong twee jaar Chauffeur geweest bij de Aldi.
Eigenlijk meer overloper dus,naar een duits regime,zelfs een plasje doen onderweg mag niet,ze willen liever dat je het uitzweet.
Brr,ik droom er nog steeds van. Er werkten wel leuke dames,in dat distributiecentrum,en leuke colega's.
Maar ik ben te vrijgevochten,om mij te laten af te blaffen,ook dat gebeurde.
|
|
Naar boven |
|
|