Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 08:52
Onderwerp: Geroepen om alleen te zijn.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In de RK kerk gelooft men dat de pastoor of priester ongetrouwd moet zijn. Dat baseren ze dan vaak op teksten van Paulus, die zich erop beroemd dat hij alleen kan zijn. En het argument is ook dat degene die geroepen is, geen last heeft van de zorgen van een gezin.
Mijn vraag is: is dat haalbaar, en zo ja hoe?
Om het nog wat concreter te maken. Hoe ga je zelf om met het alleen zijn? Voel je je eenzaam of voel je je juist gelukkig.
Kortom: hoe ga je om met alleen zijn? |
Hoe ga je zelf met het alleen zijn om, Chat? Voel jij je eenzaam?
Kijk ik kan goed alleen zijn, maar ik heb ook kinderen waar ik voor zorg. Dus echt alleen ben ik niet. Daarnaast vul ik mijn leven in, met leuke dingen en cursussen. Zodat mijn leven zinvol is. Een eventuele partner hoeft voor mij niks op te vullen, alleen aan te vullen als je begrijp wat ik bedoel. Waardoor het dubbel gezellig is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 16:54
Onderwerp: Het gaat kalmer aan.
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | Dat geloof ik Jill, dat Chat geen euthanasie wil, maar alleen benieuwd is hoe Alfa -en wij- hier tegen aan kijken. Ik heb alleen geprobeerd te verwoorden hoe ik erover denk en waar dat vandaan komt. |
Dat begreep ik Arienne. Wel een moeilijke tijd voor jou geweest. Sterkte met die pijnen, dat is geen pretje.
Mischien een nieuw toppy hierover maken, anders gaat het weer oftoppy.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 16:06
Onderwerp: Het gaat kalmer aan.
|
|
|
Arienne ik ben het helemaal met je eens. Maar Chat wil ook geen euthanasie, maar leest tussen de regels wel iets van deze gedachte. Vandaar dat hij het vraagt. Enja ik maak me ook een beetje zorgen over je Alfaromeo. Je komt erg triest over bij mij. Zoals er al eerder door Grace gereageerd is ken ik ook mensen van in de 90 die nog dansen en lessen volgen. Ik hoop dat wij met zijn allen door deze site je een beetje kunnen bemoedigen en opbeuren. Zoals je zelf zegt God is jou Vader en Papa en bij Hem mag je schuilen. Ps 91 en ps 23 ! Shaloom Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 15:38
Onderwerp: Welke Bijbel lees jij?
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Zolang God niet Dood word verklaard,is elke vertaling mij best. Maar de Statenvertaling is ernstig,dat mag ik graag lezen. En de oude Psalmberijming,kan je zo heerlijk in meegalmen.
Welzalig zijn de oprechten van gemoed,daar kan geen ene vertaling tegen aan vind ik. En het Hijgend Hert der Jacht omkomen,heeft ook een duistere geest vertaald,in een hinde of zoiets. |
Als ik dit leest ...een duistere geest...........sorrij hoor bedoel je jezelf misschien Dat kan ik toch ook niet zeggen. Ik ben nooit zo cru. Je mag je mening geven, maar ga niet iemand zwart {en dan vind ik dat nog zacht uitgedrukt} maken.
Ook is van dit een opwekkingslied gemaakt:
Als een hert dat verlangt naar water zo verlangt mijn ziel naar U
Shaloom Jill
Laatst aangepast door
|
JILL658
|
op maandag 15 februari 2010, 15:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 15:28
Onderwerp: Aardbeving
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Nederland lig onder de zeespiegel. Bewust heb ik 1953 meegemaakt,die storm van geweld,is ook door deltawerken niet te keren,als Gods Toorn ontbrand. |
Hoe kan je dit zeggen, Gods toorn. Dus alle mensen die omgekomen zijn in deze ramp, hadden Gods toorn opgewekt? Ik denk dat God met ieder mens gehuild heeft, over het leed dat is geschied.
Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 15:14
Onderwerp: naar Avatar
|
|
|
PIETER649 schreef: | die film draait toch gewoon in iedere bios? |
In het zeeuwse wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 14:58
Onderwerp: De Vrouw.
|
|
|
En de man dan ..........indianentooi op................op jacht de buit binnen halen..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 20:23
Onderwerp: werking deze site
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | U zegt het mevrouw.... |
Dank u meneer..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 16:54
Onderwerp: en hoe was jóu dag vandaag?
|
|
|
BEERTJE618 schreef: | kiekiek |
Hey Beertje ik zag je weer voorbij schuiven gezellig. Zeker maar weer voor drie daagjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 16:51
Onderwerp: gebrek aan inlevingsvermogen?
|
|
|
Ik heb mijn eigen naam aangehouden, dus na de scheiding heette ik gewoon mezelf
Mijn zus ging een auto kopen, maar dat kon niet, moest een partner hebben om dat te kunnen doen
Tja veel kennissen, want vrienden weten het wel, vragen hoe kan jij nu alleen zijn. Zijn de mannen blind ofzo. Maar je kan er ook voor een periode voor kiezen toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 16:22
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
RELLOK036 schreef: | euhm ipv een knuffel ff een flink schop voor de gene die me kentekenplaat achter van me auto heeft gejat..... en hier carnaval dus winkels dicht grrrrrr |
Stond er gratis bier op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:39
Onderwerp: zondag
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Gaten in de muur boren of timmeren doe ik zelf liever niet op zondag. Al dat lawaai doet me dan zo aan de doordeweekse dagen denken..... Ook daarom is grasmaaien op zondag niks voor mij. Dan laat ik liever het gras nog eventjes groeien...... |
Gaten boren op zondag... lieve help gelukkig doen mijn buren, eigenlijk mijn hele rij buren dat niet. Want dat gaat door alle muren heen dit geluid zodat je niet weet wie er nu aan het boren is. Zonder dat daar een overeenkomst over is gemaakt doen zij en ik dat niet op zondag dus. Heerlijk die rust, die zondagsrust.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:48
Onderwerp: RODE BALK!!!!!!!!
|
|
|
Vanmiddag kon ik mijn cm telkens op nieuw openen als ik bezig was, viel telkens uit. Kon ik opnieuw ingaan logen. Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:33
Onderwerp: Online" God.
|
|
|
ISRAEL987 schreef: | "Online" God.
Heer U bent 24 uur online U slaapt of sluimert niet, er is geen seconde die U ontgaat echt níéts dat U niet ziet.
U bent dichtbij mij, dag en nacht nooit verder dan een zucht, wanneer 'k Uw naam alleen maar noem is Uw liefde al in de lucht.
Computers, werk van mensenhanden een vinding die kán verrijken, maar Uw ogen spreken hun eigen taal wanneer zij naar mij kijken.
De dingen die U mij vertelt die "klikken" in mijn hart, en als er weleens iets niet loopt maak ik opnieuw een "start".
U bedient de toetsen van mijn ziel U voert nieuwe dingen in, mijn fouten heeft U "gedelete" U geeft mijn leven zin.
U "uploade" Uw liefde Heer en "enterde" haar in mijn leven, U zette Uw bescherming neer een "firewall" heeft U gegeven.
Ik open elke dag Uw "mail" en lees wat U mij schrijft, dat "save" ik ergens diep in mij zodat het daar ook blijft.
U bent mijn houvast, mijn "back-up" U bent zo goed voor mij, in de moeite bent U mijn "escape" Uw vrijheid is dichtbij.
U legde een "link" in mijn leven neer en als ik aan mijn dag begin, dan is mijn "wachtwoord": Jezus alleen en daarmee log ik op Uw "Homepage" in. |
Dit is zeker waar, dat is MIJN PAPA Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:12
Onderwerp: Wat is stilte stilzijn voor jullie?
|
|
|
ISRAEL987 schreef: | Stil. Zo in de vroege morgenstilte als U en ik echt samen zijn, doorstroomt mij zó Uw liefde, is de sfeer vertrouwd en fijn. In de puurheid en de heiligheid de stilte van dit moment, noemt U mij bij mijn naam ja, ik weet dat U mij kent.
Wanneer Uw adem mij beroert Uw blik zo op mij rust, dan is het of Uw warme liefde mijn gezicht heel zachtjes kust. Mijn hele wezen roept het uit "ik heb U lief, oh Heer....... er is toch niemand zoals U 'k breng U mijn dank en eer".
Ik voel hoe heel mijn hart zich vult met deze dankbaarheid, mijn ogen zijn vol tranen, ik kan het haast niet kwijt. "Wat bént U groot, en mooi en sterk, wat bent U trouw en goed", het is mijn overvolle hart dat mij dit zeggen doet.
Er zijn geen klanken nodig om te zeggen wat ik wil, en ook wanneer Ú spreekt gebeurt dat woordeloos en stil. Ik lees het in Uw ogen, ik voel het om mij heen, Uw liefde is op dit moment voor mij, voor mij alleen.
In dit moment van Heiligheid hef ik mijn handen Heer, daarin leg ik mijn leven, mijn hele wezen voor U neer. Ik geef mij aan U over met blijdschap en gejuich terwijl ik mij vol eerbied aan Uw voeten nederbuig.
Uw hand tilt mijn gezicht heel zachtjes naar omhoog, Uw blik ontmoet de mijne en mijn wangen worden droog. Ik voel Uw liefde stralen als een warme, blijde gloed, U bent mijn sterke Held, U bent mijn Vader, U bent goed |
Heel mooi thanks Israel
ps zelf geschreven?
Shaloom Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 16:46
Onderwerp: geloofssymbolen
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Dat verhaal ging over een buschauffeur die hier al 25 jaar werkte en een kruisje droeg. en van de ene op de andere dag moest tie het onder de kleding gaan dragen anders werd tie ontslagen. en wat ik er van begrepen had was tie ook ontslagen omdat hij het weigerde om het kruisje onder zijn kleding te dragen. |
WAUW .....NET ALS DANIEL IN DE LEEUWEKUIL. DEZE BUSCHAUFFEUR VERDIENT EEN PLUIM JILL
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 16:41
Onderwerp: Ruilhoekje
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik weet het ook niet meer, Mariska. Het lijkt erg op het verhaal van de man die een kool en een geit wilde sparen. Hoe deed hij dat ook al weer?
Jij hebt een vest nodig om boodschappen te doen om mij gastvrij te kunnen onthalen, maar als je geen boodschappen kunt doen, kan ik niet komen, anders heb je niks te eten en ik kan niet terug naar huis fietsen op een lege maag. Wie heeft er een intelligente oplossing? |
Wiskundige oplossing.......X2 - YX + MI - AB + 2 X CS : 2X +PI=......
Uitgewerkt:
Jij fiets naar Mariska............ geef haar de vest.........Zet haar achterop je fiets.......Samen naar de winkel boodschappen doen........Terug naar Mariska>>........Chocotje met appeltaart en slagroom............Snert toe.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 16:18
Onderwerp: profiel
|
|
|
GERT217 schreef: | Wie heeft er ook problemen mee om op het profiel iets bij te voegen maar je kunt het niet opslaan. Ik heb de redactie al ingelicht hierover en heb het advies gedaan maar het lukt nog niet.
Ik zie wel meer profiels die alleen het geloof heeft ingevuld. Weet wel dat zegt nog niet alles maar toch. |
Gewoon op wijzigen drukken en dan je profiel aanpassen en dan onderaan op de knop drukken om te bevestigen en dan is het gewijzigd. Succes er mee, Gert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 15:11
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
CLAUDIA469 schreef: | Tis een klein beetje off topic maar vindt de verhalen zo leuk om te lezen dat ik toch even wil reageren. Heb vorig jaar een maand of CM gestaan en ben toen een hele leuke man tegen gekomen. We hadden zelfs plannen om samen te wonen en was ten huwelijk gevraagd. Helaas was het van de ene op andere dag klaar. Heb via zn moeder gehoord dat het uit is en heb hem nooit meer gesproken of gezien. Heel jammer. Was beetje huiverig om weer terug CM te proberen. Het vertrouwen heeft een grote deuk opgeleverd. Een verhaal heeft natuurlijk 2 kanten maar ik had bepaalde acties niet verwacht van een Christen. Voordat ik deze persoon leerde kennen zat ik heel erg in de knoop met het vergeven. En ben dan ook best wel trots om te kunnen zeggen, ja, dit heb ik vergeven. Ik heb heel veel steun van God gehad. Dat er iemand op mn pad komt dat geloof ik nog niet echt maar vindt het al heel leuk om nieuwe mensen te leren kennen. En als je dan de succesverhalen leest word ik weer beetje blij! |
Je mag trots op je zelf zijn Claudia, dat je het weer aan durft! Heb je veel lef voor nodig. Veel zegen , Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 15:07
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
Grace en Tom veel geluk samen en veel zegen
Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 23:39
Onderwerp: de gesluierde vrouw
|
|
|
MARISKA601 schreef: | dat gebeurt er nou als je vrouwen totaal bedekt laat lopen. je weet niet wat er onder de nikaab zit. |
Gelukkig dit keer was het een vrouw.........ko n ook een man zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 11:50
Onderwerp: de gesluierde vrouw
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Een Arabische ambassadeur heeft zijn huwelijk afgeblazen toen bleek dat zijn gesluierde echtgenote veel gezichtshaar had en scheel was. Hij had haar slechts enkele malen ontmoet. De vrouw droeg toen telkens een nikab, een sluier die alleen de ogen onbedekt laat.
Nadat het huwelijkscontract was getekend, probeerde de ambassadeur de bruid te kussen. Toen deed hij de ontdekking, berichtte de krant Gulf News woensdag. De kersverse bruidegom stapte linea recta naar een islamitische rechtbank in de Verenigde Arabische Emiraten om het huwelijk te laten ontbinden. Hij verklaarde in het huwelijksbootje te zijn gelokt met foto's van de zus van de bruid.
De ambassadeur eiste dat zijn vrouw hem een half miljoen dirham (bijna 100.000 euro) terugbetaalt voor de kleding, juwelen en cadeaus die hij voor haar had gekocht. De rechter ontbond het huwelijk, maar verwierp de eis tot compensatie.
bron:
http://www.depers.nl/opmerkelijk/433892/Lelijke-echtgenote-achter-sluier.html |
Eigenlijk is dat heel opmerkelijk, want wat ik weet is, dat als je trouwt al het lichaamshaar van de vrouw moet worden verwijderd. Dus zal het zo zijn dat ze nog geen echt huwelijksdag hadden alleen de overeenkomst die getekend moet worden voor de huwelijksdag. En daar kan dan soms 3mnd tussen zitten of een jaar. Ligt er maar aan of en wanneer de man de bruidschat kan betalen.
Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 11:41
Onderwerp: Evangelisatie Sneekweek Augustus 2010
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is het zgn Starteiland, Jill. Hiervandaan wordt het wedstrijdzeilen tijdens de Sneekweek geregeld. Het ligt aan het Prinses-Margrietkanaal. Er rijdt een bus van het station van Sneek maar het pontje dat je overzet. Het is het enige eiland in het Sneekermeer met enige bebouwing.
Thomas |
thanks Thomas nooit van het bestaan geweten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 11:30
Onderwerp: De reddingslijn
|
|
|
EVA685 schreef: | Woensdag 10 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
IK ben je Redder, je Redder van de slavernij der zonde, je Redder van alle zorgen en levensmoeilijkheden, je Redder van alle ziekte.
In alle omstandigheden spreek IK tot je, zie naar Mij op voor redding, vertrouw dat IK je helpen zal, heeft niet een dienstknecht van Mij in vroeger dagen gezegd:
Al Uw golven en baren zijn over mij heengegaan?
Maar alle wateren van rampspoed konden hem niet verzwelgen, want op hem was van toepassing:
Hij kwam van omhoog, Hij greep mij, Hij trok mij op uit vele wateren.
De reddingslijn, de lijn van verlossing is de lijn van de ziel tot God, tot geloof en macht, het is een sterke lijn en geen ziel, die door die lijn met Mij verbonden is, kan omkomen.
Vertrouw, vertrouw, vertrouw, wees nooit bevreesd.
Denk aan Mijn bomen - ontdaan van hun schoonheid, gesnoeid, afgezaagd, misvormd, kaal, maar door de donkere en schijnbaar dode takken vloeit stil en in het verborgen het levenssap van de geest, totdat met de lentezon nieuw leven komt, bladeren - knoppen, bloesem, vrucht, maar vrucht, die door het snoeiproces duizendmaal beter is.
Bedenk, dat een Meester - Hovenier je onder handen heeft, Hij vergist zich niet in Zijn snoeien, verblijd je, vreugde wil zeggen, dat de heilige Geest zich uitstrekt om Mij Zijn dank te brengen.
Het is het nieuwe levenssap van de boom, dat zich naar Mij uitstrekt om later tot zo.n schone expressie te komen.
Verblijd je daarom te allen tijde, verblijd je. |
En zo is het, bedankt Eva
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 01:24
Onderwerp: en hoe was jóu dag vandaag?
|
|
|
INKA401 schreef: | koekoek |
Welkom back Inka Je kon ons toch niet verlaten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 februari 2010, 01:22
|
|
|
PIETER649 (42) Berichten: 272 Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 20:30 PIETERVD711 schreef: sommige dingen mogen gezegd worden hoor. maar overal is het wel eens wat want vind u er van?
ik stel voor om alle werkelozen die graag willen werken, een schop en kruiwagen te geven om heel zeeland los te steken van de rest van het land zodat het zachies de noordzee in kan drijven
Niet mijn Zeelandddddddddddddddd Wil hier nog langer blijven wonen en deel zijn van Nederland Niet alles over een kam scheren Pieter649
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 februari 2010, 00:40
Onderwerp: Evangelisatie Sneekweek Augustus 2010
|
|
|
ANITA324 schreef: | Hallo Iedereen,
Als je voor de zomervakantie nog niets op de planning hebt staan en je vind evangelisatie ook leuk werk om te doen dan kan je als vrijwilliger hiervoor opgeven. Voor kinderwerk of nachtwerk bij Sneek. Voor meer informatie zie hierboven.
Met vriendelijke groet,
Anita |
Hoi Anita even een vraagje wat is het eiland bij Sneek? Ik wist niet dat daar een eiland was. Jill
Laatst aangepast door
|
JILL658
|
op donderdag 11 februari 2010, 11:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 23:17
|
|
|
Ja Pieter je hebt het voor elkaar gekregen dat iedereen toch stil is gaan staan over de zondags rust. Geweldig he Pieter zo`n forum.................Iets geleerd??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 17:05
Onderwerp: zich laten dopen .
|
|
|
HENK710 schreef: | Dat feest in de hemel is er volgens mij al, aangezien hij al aangegeven heeft God te willen dienen! |
Ja Henk je heb helemaal gelijk, .............. dubbel feest dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 16:59
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Kun je hier alleen knuffels uitdelen of ook krijgen? Heb dr eigenlijk eentje nodig...... |
Hier een warme liefdevolle knuffel, dat als een deken om jeheen geslagen wordt. En een muur van God`s Vrede om je heen.
Is het goed zo............... Jill
|
|
Naar boven |
|
|