Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 15:08
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik mag hopen dat het dan nog steeds een liefdesuiting is, Chatuliem. Ja, er kan ook wel lust in zitten, maar enkel uit lust lijkt me echt niet oké. Daarvoor is het een te bijzonder geschenk! |
Het is zeker een liefdesuiting, maar de prikkel die een man en vrouw doet verlangen naar elkaar, om sex te hebben dat is toch lust ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 15:03
Onderwerp: begrafenis of crematie?
|
|
|
Ik wil me gewoon laten begraven, niet zozeer uit gevoel als wel dat het volgens mij een bijbels gegeven is.
In het OT lees je eigenlijk alleen maar over begraven worden, en als het al gaat over verbranding dan is dit vaak een straf van God (Leviticus 20:14 Wie met een vrouw trouwt en ook met haar moeder, begaat een schanddaad. Hij en beide vrouwen moeten worden verbrand, want dergelijke schanddaden mogen bij jullie niet voorkomen.) Een heel mooi stukje over begraven vind je, als symboliek, in 1 Korinthe 15:35-38 35 Nu zou iemand kunnen vragen: ‘Maar hoe worden de doden opgewekt? Hoe zou hun lichaam eruit moeten zien?’ 36 Dwaas die u bent! Als u iets zaait, moet dat eerst sterven voordat het tot leven kan komen. 37 En wat u zaait heeft nog niet de vorm die het later krijgt; het is nog maar een naakte korrel, een graankorrel misschien of iets anders. 38 God geeft daaraan de vorm die hij heeft vastgesteld, en hij geeft elke zaadkorrel zijn eigen vorm....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 14:43
Onderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ben ik dan nu één van de weinigen, die het immens dreigende gevaar ziet voor Israël?
Laten we in elkaar geval elkaar erop wijzen en oproepen om voor de leiders van Israël te bidden, met name Netanyahu, die door zijn zoon keer op keer op de Bijbel gewezen wordt. Bidt Israël vrede toe,( Psalm 122:6) geen vraag maar een opdracht...laten wij ons niet onthouden aan gebed voor een volk wat ter doding wankelt, een volk waaruit onze redder en Messias geboren is, uitverkoren hiertoe door God zelf...God zal dit volk niet laten vallen... Hij waarschuwt, ...het is (nog) niet te laat...we kunnen nu nog , in ieder geval, bidden voor dit volk...want wij weten wél van de dreiging die dit land boven het hoofd hangt.... |
Welk gevaar ?? Israël is Gods uitverkoren volk, en Hij zal ze ook beschermen op zijn tijd. God zal zijn belofte nakomen, en als je dan de bijbel er op na leest, dan weet je dat het volk Israël nog veel meer te wachten staat. Natuurlijk mogen we onze steun betuigen aan Israël, en het erg vinden wat er gebeurt met de Joden, maar we moeten ook realistisch zijn in ons denken en kijken naar Israël.
Toch maar weer een bijbelgedeelte plaatsen. Zacharia 14:1 Er komt een dag dat de HEER zal ingrijpen, Jeruzalem, dat de buit binnen je muren wordt verdeeld. 2 Ik zal alle volken samenbrengen – zegt de HEER – om tegen Jeruzalem ten strijde te trekken. De stad zal worden ingenomen, de huizen zullen worden geplunderd en de vrouwen verkracht. De helft van de inwoners wordt in ballingschap weggevoerd, maar het deel dat overblijft zal niet worden uitgeroeid. 3 Daarna zal de HEER uittrekken en de strijd tegen die volken aanbinden, net als weleer. 4 Die dag zal hij zijn voeten op de Olijfberg planten, ten oosten van Jeruzalem. De Olijfberg zal in tweeën splijten: de ene helft glijdt weg naar het noorden en de andere naar het zuiden, zodat er een breed dal ontstaat van oost naar west. 5 Jullie zullen wegvluchten, het dal in tussen die twee bergketens die zullen reiken tot aan Asel, zoals jullie ook gevlucht zijn bij de aardbeving in de tijd dat koning Uzzia regeerde over Juda. En de HEER, mijn God, zal verschijnen met al de zijnen. 6 Op die dag zal er geen licht zijn; de hemellichamen verliezen hun glans. 7 Op die ene dag, die alleen de HEER kent, zal er geen onderscheid zijn tussen dag en nacht. Pas tegen het vallen van de avond zal er weer licht gloren. 8 Als die tijd aanbreekt, zal er in Jeruzalem zuiver water ontspringen: de ene helft zal in het oosten in zee uitmonden en de andere helft in het westen, zowel in de zomer als in de winter. 9 En de HEER zal koning worden over de hele aarde. Dan zal de HEER de enige God zijn en zijn naam de enige naam. 10 Het hele land wordt zo vlak als de Jordaanvallei, van Geba in het noorden tot aan Rimmon in het zuiden. Maar Jeruzalem zal zijn hoogverheven plaats behouden. Van de Benjaminpoort tot aan de oude poort, de Hoekpoort, en van de Chananeltoren tot aan de koninklijke perskuipen 11 zal de stad bewoond zijn. Jeruzalem zal weer een veilige woonplaats zijn, want er zal nooit meer vernietiging over worden afgeroepen. 12 De volken die tegen Jeruzalem ten strijde zijn getrokken, zullen door de HEER worden getroffen met een afgrijselijke plaag: terwijl ze nog levend rondlopen zal hij hun vlees laten wegteren van hun botten, hun ogen laten wegrotten in hun kassen en hun tong laten wegrotten in hun mond. 13 De HEER zal op die dag zo’n paniek onder hen zaaien dat ze elkaar beetgrijpen en slaags raken. 14 Ook Juda zal zich mengen in de slag om Jeruzalem. De rijkdommen van de belagers zullen als buit bijeen worden gebracht: grote hoeveelheden goud, zilver en kostbare gewaden. 15 En alle dieren in het vijandelijke kamp, paarden, muildieren, kamelen en ezels, zullen door dezelfde plaag worden getroffen als de mensen. 16 De overlevenden van de volken die Jeruzalem hebben belaagd, zullen dan jaarlijks naar de stad komen om de HEER van de hemelse machten als koning te vereren en het Loofhuttenfeest te vieren. 17 En is er op aarde een volk dat niet naar Jeruzalem komt om de HEER van de hemelse machten als koning te vereren, dan zal er in dat land geen regen vallen. 18 Ook Egypte zal, wanneer zijn volk niet naar Jeruzalem komt, stellig worden getroffen door deze plaag, waarmee de HEER de volken straft die het Loofhuttenfeest niet komen vieren. 19 Dat zal de straf zijn voor Egypte en de andere volken die niet deelnemen aan het Loofhuttenfeest. 20 Als die tijd aanbreekt, zal zelfs op de bellen van de paarden gegraveerd staan: ‘Aan de HEER gewijd’. De kookpotten in de tempel zullen dienen als offerschalen voor het altaar. 21 Alle kookpotten in Jeruzalem en Juda zullen aan de HEER van de hemelse machten gewijd zijn; ieder die wil offeren, kan ze gebruiken om er zijn offer in te bereiden. Als die tijd aanbreekt, zullen er nooit meer handelaars zitten in de tempel van de HEER van de hemelse machten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 01:08
Onderwerp: loveparade
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ja gelukkig leven we in de genade tijd...God is eindeloos (lijkt het wel) geduldig met ons. Hij wil dat ieder behouden wordt. Maar ooit een keer, zal een ieder geoordeeld worden. Als wij hier op aarde Jezus als Heer hebben aangenomen, zal Jezus ons daar ook in genade aannemen als Zijn kinderen...'ga in tot de maaltijd van de Heer' |
Daar ben ik het dus niet mee eens. En ja ik ga nu ook een bijbeltekst citeren. Joh. 3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 01:01
Onderwerp: Tour De France
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Vanaf 28 augustus kunnen we de renners volgen in spanje.
Hoe zullen de raborenners het gaan doen? |
Heel veel renners kun je eerst nog volgens tijdens de criteriums die worden verreden. Ik ga zelf naar de "gouden pijl" in Emmen, een jaarlijks festijn waarin wielrenners van alle klassen en leeftijden hun rondjes om de kerk rijden, en waar de profs als laatste hun kunsten mogen tonen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:15
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
ARNOLD765 schreef: | Wat christelijke rock muziek betreft. luister hier maar eens naar dan. http://www.youtube.com/watch?v=z-x_WyBjO6Y |
Jammer dat Larry niet meer leeft, gelukkig zijn muziek nog wel ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 22:45
Onderwerp: Geloven we nog in God, of heb je je eigen geloof ?
|
|
|
PIETER649 schreef: persoonlijk geloof ik dat op dat concilie politieke besluiten genomen zijn om een bijbel samen te stellen die de politieke machthebbers van die tijd goed uitkwam. maar dit is offtopic
JONATHAN890 schreef: | ben ik het wel met je eens pieter....ook off topic |
Ik denk niet dat God zijn Woord voor politieke doeleinden laat misbruiken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 22:31
Onderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland
|
|
|
ERIKA129 schreef: | jullie mogen wel gaan als jullie willen gewoon doen dan |
He Erika, zet mij ook maar op de lijst voor de bbq
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 22:28
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Oeii...de gevaren van rockmuziek voor een christen? |
Dat topic bestaat toch al ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 20:21
Onderwerp: Geloven we nog in God, of heb je je eigen geloof ?
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | zo zijn er wel meer boeken hoor die door een stel mensen in het jaar 300 ongeveer, bekeken, gewikt, gewogen etc werden of ze wel/niet in de bijbel moesten worden opgenomen. uit oudtestamentische tijd bijv de volgende boeken: Tobit Judit Ester (Grieks) 1 Makkabeeën 2 Makkabeeën Wijsheid Sirach Baruch Brief van Jeremia Toevoegingen aan Daniël Manasse
en ook in nieuwtestamentische tijd waren er boeken zoal het evangelie van thomas.
ook wat betreft het boek openbaring is een hele discussie geweest, wel/niet in de bijbel. Tijdje wel, tijdje niet.....
al met al....sommige boeken zijn zeker de moeite waard om te lezen.
in de gewone bekende bijbel staan ook dingen waarvan je je af kan vragen....zit er niet een foutje in, klopt het wel, hebben de mannen/vrouwen van die tijd wel de juiste dingen vertaald, overgeschreven etc. |
Ik vind dat je dat "stel mensen" heel erg te kort doet door die opmerking. Persoonlijk geloof ik dat deze mensen door God zijn gebruikt om het Oude en Nieuwe Testament samen te voegen tot de bijbel, zoals wij die nu kennen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 15:52
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CARIN303 schreef: | Vanochtend om 11.20 uur is Mara overleden. Het is beter zo voor haar, er was eventueel nog een pijnbestrijdingstraject te gaan maar volgens de dierenarts zou dat een lijdensweg voor Mara betekenen. Ik heb haar 15 jaar gehad , het is een goede beslissing maar ben er wel verdrietig onder. Bedankt voor jullie steun! |
Hoi Carin, een moeilijke maar moedige beslissing, zo zouden alle "dierenliefhebbers" moeten denken en handelen. Sterkte !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 15:49
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
CARIN303 schreef: | Kun je aangeven waarom het zo`n top boek voor je was? |
De questionaire die je voor jezelf kunt invullen. De uitleg over "gebonden zijn" Hoe belangrijk het is dat je nuchter blijft, en niet achter een elke boom een demoon ziet ..... De praktijkvoorbeelden En wat mij vooral raakte, de simpele dingen waar je zelf waarschijnlijk nooit aan gedacht zou hebben, hoeveel invloed die onbewust op je (geloofs) leven kunnen hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 15:42
Onderwerp: Spaigelploatje
|
|
|
MARGREET933 schreef: | Oke, Carin=C.D wat leuk zeg. komt misschien, niet gezien door de drukte van gisteren was mijn VERJAARDAG en de Hitte. weer een jaartje ouder geworden op 21 Juli=gisteren geweest. Hieper-de-pieper-de piep hoera, in de GLORIA... Fijne dag. Margaretha.E. |
Wat probeer je nou te zeggen Margreet, want ik snap er echt geen biet van.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 02:02
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sorry hoor, dat is vragen naar de bekende weg. In die tijd bestond het gewoon niet dat er seksualiteit voor het huwelijk was, dus waarom zou je dit nu anders moeten interpreteren? |
Hoe ga jij dit interpreteren dan ?? Stel dat iemand uit jouw gemeente, voor het huwelijk sex zou hebben, welke sanctie staat daar dan op, wat is jouw advies dan als voorganger aan de oudsten ??
We praten hier natuurlijk heel vaak over christenen die lid zijn van een gemeente, maar hoe staat het met een oudste, voorganger, diaken of dominee die sex voor het huwelijk zou hebben?? Wat moet je daar dan mee ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:52
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik ben bijna toe aan het boek; te druk om niet te bidden en bevrijd van banden ( zijn onderweg van bol)wie kent deze boeken en wat zijn je ervaringen?
Top of flop? |
Bevrijd van banden ken ik, goed en duidelijk boek.
Voor mij TOP!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 20:56
Onderwerp: ingekakte cake
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Met een beetje mazzel....
Zit ik morgen weer aan een overheerlijke tulband |
Geniet er maar van dan, want volgende week is het bbq tijd ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 14:47
Onderwerp: uitverkiezing
|
|
|
CARIN303 schreef: | Vraagje....zien jullie uit naar de Hemel? |
Ik zie uit naar de dag dat Hij de zijnen komt ophalen.
Dat we dan op die plaats zullen zijn waar geen onderscheidt meer is, waar geen hokjes of vakjes meer zijn, waar Zijn kinderen geen stempel opgedrukt krijgen. Waar we één zijn in Hem, waar geen rouw, pijn en ziekte meer zal zijn. Naar die dag kijk ik uit .....
http://www.youtube.com/watch?v=ck4I0gGFxOI
JEZUS LEEFT IN EEUWIGHEID (Opwekking 71)
Refrein: Jezus leeft in eeuwigheid, zijn sjaloom wordt werkelijkheid. Alle dingen maakt Hij nieuw. Hij is de Heer van mijn leven.
Straks als er een nieuwe dag begint, en het licht het van het duister wint, mag ik bij Hem binnengaan, voor zijn troon gaan staan. Hef ik daar mijn loflied aan:
Refrein: Jezus leeft in eeuwigheid, zijn sjaloom wordt werkelijkheid. Alle dingen maakt Hij nieuw. Hij is de Heer van mijn leven.
Straks wanneer de grote dag begint, en het licht voor altijd overwint, zal de hemel opengaan, komt de Heer er aan. Heffen wij dit loflied aan:
Jezus komt in heerlijkheid, zijn sjaloom wordt wereldwijd. Alle dingen maakt Hij nieuw. Hij is de Heer van ons leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 16:34
Onderwerp: ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?
|
|
|
CARIN303 schreef: | Je hebt gelijk Cross maar daarna hoorde ik dat een veteraan die avond terug komt uit het oorlogsgebied waardoor ik er waarschijnlijk niet bij kan zijn. |
Ik weet wat je schreef, en zoals je al aangeeft, waarschijnlijk kun je er niet bij zijn.....
Zo zijn er nog een aantal mensen waarvan ik ook niet weet of ze wel of niet komen.
Voor mij dus reden genoeg om de avond te annuleren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 16:22
|
|
|
CARIN303 schreef: | Zijn al met zeker 1 persoon Cross....dat ben jij |
Was jij niet degene die vroeg om een datum en daarop gelijk antwoorde met TOP ik ben van de partij !!!
Maar blijkbaar is er weinig animo voor, dus bij deze;
Vrijdag 23 juli, terrasje Harderwijk
Gaat niet door
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 17:46
Onderwerp: angst
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Niet altijd... Bij vecht of vlucht-gedrag ontstaat het juist om alert te kunnen zijn... Maar ook hier kan diezelfde angst omslaan in verlamming Belangrijk is denk ik dat je je angst erkent... als je er voor op de vlucht slaat komt het juist (dubbel zo hard) terug... dus angst is een slechte raadgever Ook de erkenning dat jij niet angstig bent maar dat je je zo voelt kan helpen om de angst onder ogen te durven zien. Moedige mensen kennen ook angst, het verschil is echter dat ze door de angst heen gaan en dingen aangrijpen... Ze laten zich dus niet leiden door de angst, want angst is een slechte raadgever Jezus heeft ook momenten van angst gekend, maar Hij ging het niet uit de weg, hij ging moedig verder... ! Ook Jezus liet zich dus niet leiden door die angst, want Hij wist dat angst een slechte raadgever is In psalm 23 heeft David het over "een dal van diepe duisternis"... hij ging er doorheen... en hij heeft vast angstige momenten gekend toen hij deze psalm schreef... maar hij wist ook dat God bij hem was en dat hielp hem er doorheen. | Als David zich dus door angst had laten leiden, was zijn vertrouwen niet op God geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 17:27
Onderwerp: down
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ergens begrijp ik niks van de (begin)tekst van dit liedje... als je er niet bent, hoe kan er dan van je gehouden worden ? |
De tekst van het lied vind zijn oorsprong in Psalm 139 Susannah, zie de rode verzen
Psalm 139
1 Voor de koorleider. Van David, een psalm.
HEER, u kent mij, u doorgrondt mij, 2 u weet het als ik zit of sta, u doorziet van verre mijn gedachten. 3 Ga ik op weg of rust ik uit, u merkt het op, met al mijn wegen bent u vertrouwd.
4 Geen woord ligt op mijn tong, of u, HEER, kent het ten volle. 5 U omsluit mij, van achter en van voren, u legt uw hand op mij. 6 Wonderlijk zoals u mij kent, het gaat mijn begrip te boven.
7 Hoe zou ik aan uw aandacht ontsnappen, hoe aan uw blikken ontkomen? 8 Klom ik op naar de hemel – u tref ik daar aan, lag ik neer in het dodenrijk – u bent daar.
9 Al verhief ik mij op de vleugels van de dageraad, al ging ik wonen voorbij de verste zee, 10 ook daar zou uw hand mij leiden, zou uw rechterhand mij vasthouden.
11 Al zei ik: ‘Laat het duister mij opslokken, het licht om mij heen veranderen in nacht,’ 12 ook dan zou het duister voor u niet donker zijn – de nacht zou oplichten als de dag, het duister helder zijn als het licht.
13 U was het die mijn nieren vormde, die mij weefde in de buik van mijn moeder. 14 Ik loof u voor het ontzaglijke wonder van mijn bestaan, wonderbaarlijk is wat u gemaakt hebt. Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel.
15 Toen ik in het verborgene gemaakt werd, kunstig geweven in de schoot van de aarde, was mijn wezen voor u geen geheim. 16 Uw ogen zagen mijn vormeloos begin, alles werd in uw boekrol opgetekend, aan de dagen van mijn bestaan ontbrak er niet één.
17 Hoe rijk zijn uw gedachten, God, hoe eindeloos in aantal, 18 ontelbaar veel, meer dan er zandkorrels zijn. Ontwaak ik, dan nog ben ik bij u.
19 God, breng de zondaars om, – weg uit mijn ogen, jullie die bloed vergieten – 20 ze spreken kwaadaardig over u, uw vijanden misbruiken uw naam.
21 Zou ik niet haten wie u haten, HEER, niet verachten wie tegen u opstaan? 22 Ik haat hen, zo fel als ik haten kan, ze zijn mijn vijand geworden.
23 Doorgrond mij, God, en ken mijn hart, peil mij, weet wat mij kwelt, 24 zie of ik geen verkeerde weg ga, en leid mij over de weg die eeuwig is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 22:50
|
|
|
Herhaalde oproep !!!!
Nogmaals met een aantal CM'ers naar een terrasje, deze keer in Harderwijk.
Datum: vrijdag 23 juli, verzamelen tussen 20.00 en 20.30 Einde: zolang als jij wilt blijven .....
Parkeren: Strandboulevard Oost P4 (1ste parkeerplaats a.d. linkerhand)
Lijst met deelnemers komt nog ..... We zijn al met ......
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zondag 18 juli 2010, 22:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 22:28
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik voel een discussie opkomen maar daar is dit het goede topic niet voor. Hier gaat het over angst..... |
koudwater vrees ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 22:19
|
|
|
CARIN303 schreef: | Nee, ik ben als baby gedoopt! |
Ach ja, je kunt niet altijd de hoofdprijs hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 22:16
Onderwerp: Je bent geliefd !
|
|
|
CARIN303 schreef: | Die ken ik niet, waar gaat het over? |
In grote lijnen. Het gaat over het breken van het brood en het drinke van de beker, dat het veel meer is dan alleen een symbool. Beschreven in drie thema's, het vasthouden, het heffen en het drinken van de beker. Waarin ook nog eens centraal staat dat Jezus je nodigt om te eten en te drinken, dat Hij niet kijkt naar je verleden, man, vrouw, gehuwd, gescheiden of dat je een beperking hebt (verstandelijk of lichamelijk). Jezus ziet het hart aan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 22:08
Onderwerp: Je bent geliefd !
|
|
|
CARIN303 schreef: | Nou, ik ook en dan zeker "Eindelijk Thuis"met de bijbehorende cd! |
Ik vind nog steeds zijn boek, "Kun je de beker (uit)drinken" het mooist.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 18:04
Onderwerp: Tour De France
|
|
|
Zinga schreef: Jaaah... die benen hé...
CARIN303 schreef: | Hihi,ja maar ben jij ook blij dat je niet meer ziet? Ik bedoel dan dat het er waarschijnlijk mega stom uitziet dat er maar een helft van die benen bruin is en de rest wit . |
Maar stel dat je nou meer bloot zou zien van die wielrenner dan alleen maar mooie bruine (armen en) benen, zou het dan niet veel meer gaan om de kwaliteit Persoonlijk zie ik liever een wielrenster
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 17:59
Onderwerp: Ik ga op reis naar....
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | vakantiebeleving van een Japanner:
een japanner heeft maar 2 weken (zoiets) vakantie per jaar. dus wat doen ze: ze gaan ergens naartoe, in dit geval Brussel/België/Europa, scheuren kris-kras door Brussel/België/Europa en fotograferen zich helemaal drie slagen in de rondte, tot ze weer naar huis gaan. thuis aangekomen, gaan ze eens kijken wat ze nou werkelijk gefotografeerd hebben en waar ze geweest zijn.
als dat geen vakantie is...? |
En daar hebben ze dan een jaar de tijd voor, om alle foto's te bekijken, uit te printen en in te plakken (kan ook digitaal)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 juli 2010, 17:57
Onderwerp: Ik ga op reis naar....
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik heb gisteren zoiets grappigs beleefd in Brussel, wil het gewoon even kwijt.
Het was daar prachtig weer en we waren aan het slenteren door de stad. Op een gegeven moment moesten we even wachten omdat er een stel in de winkel was dus ik en mn vriendin even op zo`n paaltje gaan zitten ( je weet wel die het verkeer in een winkelstraat tegen houden en die in de grond zakken als je er langs wilt gaan ) Nu was de straat afgesloten met hekken dus konden we daar even uitrusten. Komt er een grote grote japanners aan en wij nog even zeggen; let op die gaan vast foto`s maken, doen ze toch van alles? En ja hoor, de laatste man maakt zeker 4 foto`s , uit verschillende hoeken, van mij ( ik eerst nog denken dat er achter mij iets interessants was tot hij riep hallooo en ik dus met een big smile op de foto ging ). Dus misschien wordt ik nu wel wereldberoemd in Japan, interviews op de Japanse CNN, krantenkoppen met mijn foto erop gelukkig blijf ik bescheiden hè Toen die man de foto`s gemaakt had liep tie door en maakte de volgende foto van een etalage van een souvenirwinkel |
Japanners kopiëren alles Carin, staan ze om bekend ......
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|