ChristianMatch

Forum

loveparade
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 20:03

vreselijk, zal maar familie wezen, 18 doden en bijna 400 gewonden.
bidden? ja. maar ik denk dan gelijk aan deze tekst....

luc 13:

2 Hij zei tegen hen: ‘Denken jullie dat die Galileeërs grotere zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat ze dat ondergaan hebben? 3 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal op dezelfde wijze omkomen. 4 Of die achttien die stierven doordat de Siloamtoren op hen viel – denken jullie dat zij schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen? 5 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal net zo sterven als zij.’
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 20:33

Smiley met dichtgeplakte mond Nee, ga hier niet op reageren,pffff
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 20:53

DAVID923 schreef:

luc 13:

2 Hij zei tegen hen: ‘Denken jullie dat die Galileeërs grotere zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat ze dat ondergaan hebben? 3 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal op dezelfde wijze omkomen. 4 Of die achttien die stierven doordat de Siloamtoren op hen viel – denken jullie dat zij schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen? 5 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal net zo sterven als zij.’

ik zou het fijn vinden, David, dat je gewoon eens zegt wat je denkt ipv steeds maar met bijbelteksten te strooien.

Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 20:58

DAVID923 schreef:

luc 13:

Dus voor zondaren is het minder erg dat een kind overlijd als voor gelovigen.

EINDE DISCUSSIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 21:19

Als ik die tekst lees, lees ik juist het tegenovergestelde. De mensen die door die toren geveld werden waren juist niet slechter dan wij. En datzelfde geldt ook voor deze ramp. Het is niet de schuld van de zondaars, want wij zijn even schuldig.
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 21:23

CHATULIEM619 schreef:
Als ik die tekst lees, lees ik juist het tegenovergestelde. De mensen die door die toren geveld werden waren juist niet slechter dan wij. En datzelfde geldt ook voor deze ramp. Het is niet de schuld van de zondaars, want wij zijn even schuldig.

amen
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 22:24

DAVID923 schreef:

luc 13:

Weet je wat ik geloof David, dat God net zo hard mee zit te huilen als diegenen die afscheid moeten nemen van hun vriend, familie, moeder, vader of wie ook...
Ik geloof niet dat God mensen straft, immers daarvoor heeft Hij Jezus naar de aarde gestuurd, opdat Hij onze straf zou dragen !!

Kijk alsjeblieft uit wat je kunt aanrichten met dit soort opmerkingen !
Beetje inlevingsvermogen is wel op z'n plek; Jezus had een grote empathie voor mensen.
Deze vergelijking is niet op zijn plaats wat mij betreft !
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 22:46

SUSANNAH475 schreef:
Weet je wat ik geloof David, dat God net zo hard mee zit te huilen als diegenen die afscheid moeten nemen van hun vriend, familie, moeder, vader of wie ook...
Ik geloof niet dat God mensen straft, immers daarvoor heeft Hij Jezus naar de aarde gestuurd, opdat Hij onze straf zou dragen !!

Beetje inlevingsvermogen is wel op z'n plek; Jezus had een grote empathie voor mensen.

Als God geen mensen straft.... waarom zitten we dan zo moeilijk te doen over sex voor het huwelijk, stelen, roven, abortus, moord etc etc etc???

Jouw opmerking is nou ook niet echt bijster pienter.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 00:03

PIETER649 schreef:
Als God geen mensen straft.... waarom zitten we dan zo moeilijk te doen over sex voor het huwelijk, stelen, roven, abortus, moord etc etc etc???

Omdat als je God echt leert kennen de zonde helemaal niet meer wilt doen, net zoals dat als je getrouwd bent elkaar niet uit hoeft te leggen dat je elkaar geen pijn wilt doen misschien ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 00:13

PIETER649 schreef:

ik krijg hier altijd een erg wrang gevoel bij.

God straft voor de zedeloosheid met aids, God straft voor.....blabla
en nu komt het weer over als straf, maar dan is het niet zo dat ze slechter waren, maar als wij t zelfde doen, overkomt ons dat ook.
Volgens mij vergeten jullie 1 ding.

God's straf heeft op Gogoltha gestaan.

God wil ons bevrijden en biedt ons verlossing aan.
God kan de zonde niet zien, niet verdragen, allemaal waar.
Maar daarvoor is Christus, de Heiland gekomen om god's straf af te wenden.
Naar boven

Auteur Bericht
GEHOLI202

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 00:13

Als we dan toch met bijbelteksten gaan strooien:

"Wie zonder zonde is werpe de eerste steen."

Er staan volgens mij in de Bijbel maar een paar voorbeelden waarbij er een directe relatie is tussen zonde en straf.
Ananias en Safira; de zonen van Eli; de mannen die de ark wilden opvangen.

Maar voor het overige: niet te snel verbanden leggen!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 00:19

GEHOLI202 schreef:
Als we dan toch met bijbelteksten gaan strooien:

"Wie zonder zonde is werpe de eerste steen."

Er staan volgens mij in de Bijbel maar een paar voorbeelden waarbij er een directe relatie is tussen zonde en straf.
Ananias en Safira; de zonen van Eli; de mannen die de ark wilden opvangen.

Maar voor het overige: niet te snel verbanden leggen!!

Inderdaad, God straft in het nieuwe testament niet meer....maar wel kan zonde consequenties hebben....als deze zonden beleden zijn en niet met voorbedachte rade gedaan zijn, keert God m.i. zelfs dat ten goede...
Hij kent ons in onze zwakheden en zal alles ten goede doen meewerken voor hen die Hem liefhebben....( m.i. in het centrum van hun leven stellen)
Wat mij altijd weer raakt is het einde van Johannes de Doper...en hij was niet in de gevangenis vanwege zonde, maar omdat hij Jezus volgde...
Zijn hele leven indienst van Jezus geweest en dan zo sterven, door de wrange keuze van een meisje en haar moeder....straf??????.......kan niet, en da's het tegenovergestelde

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 26 juli 2010, 00:48
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 00:21

SUSANNAH475 schreef:

ff wat nuchterder reageren hoor Sus. "Als mensen niet tot inkeer komen wacht hen dezelfde straf" dat is toch gewoon waar? En David legt niet de schuld neer bij de slachtoffers, want eigenlijk zouden we allemaal deze straf verdienen...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 00:27

CHATULIEM619 schreef:
ff wat nuchterder reageren hoor Sus. "Als mensen niet tot inkeer komen wacht hen dezelfde straf" dat is toch gewoon waar? En David legt niet de schuld neer bij de slachtoffers, want eigenlijk zouden we allemaal deze straf verdienen...

Het gaat hier volgens mij niet over Lucas 13
Heel duidelijk staat aangegeven dat het hier over de loveparade gaat, dat dansfestival in Duitsland waarbij mensen omgekomen zijn.
Heb jij ze gekend ?

Ik heb enigszins moeite als je zegt, wij verdienen die straf, want ik geloof in Jezus Christus en dat Hij de zonden voor mij betaald heeft.
God heeft Jezus gestuurd in mijn plaats, waarvoor zou ik dan nog bang zijn ?
Ik denk juist dat God mij wilt helpen, en ook al kan God de zonde niet verdragen, wat ik al schreef: Hij heeft Jezus gezonden en de straf was op Hem, opdat ik vrij mag zijn voor God.
In Gods genade mag ik leven... !
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 00:30

Kijk...en daarom vroeg ik ook uitleg aan David, zijn eigen uitleg...over hoe hij er over denkt.
want nu leest de één het zus en de ander het zo..en voordat je het in de gaten hebt wordt de ene 'niet pienter' genoemd of moet 'nuchter' reageren of nadenken...

duidelijkheid is waar het om draait, maar ondertussen weet ik nog steeds niet wat David bedoelde met zn eerste zinnetjes..
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 00:50

CHATULIEM619 schreef:

ja gelukkig leven we in de genade tijd...God is eindeloos (lijkt het wel) geduldig met ons. Hij wil dat ieder behouden wordt.
Maar ooit een keer, zal een ieder geoordeeld worden.
Als wij hier op aarde Jezus als Heer hebben aangenomen, zal Jezus ons daar ook in genade aannemen als Zijn kinderen...'ga in tot de maaltijd van de Heer'
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 01:08

JONATHAN890 schreef:
ja gelukkig leven we in de genade tijd...God is eindeloos (lijkt het wel) geduldig met ons. Hij wil dat ieder behouden wordt.
Maar ooit een keer, zal een ieder geoordeeld worden.
Als wij hier op aarde Jezus als Heer hebben aangenomen, zal Jezus ons daar ook in genade aannemen als Zijn kinderen...'ga in tot de maaltijd van de Heer'

Daar ben ik het dus niet mee eens. En ja ik ga nu ook een bijbeltekst citeren.
Joh. 3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 07:40

ANNETTE050 schreef:
Inderdaad, God straft in het nieuwe testament niet meer....maar wel kan zonde consequenties hebben....als deze zonden beleden zijn en niet met voorbedachte rade gedaan zijn, keert God m.i. zelfs dat ten goede...
Hij kent ons in onze zwakheden en zal alles ten goede doen meewerken voor hen die Hem liefhebben....( m.i. in het centrum van hun leven stellen)
Wat mij altijd weer raakt is het einde van Johannes de Doper...en hij was niet in de gevangenis vanwege zonde, maar omdat hij Jezus volgde...
Zijn hele leven indienst van Jezus geweest en dan zo sterven, door de wrange keuze van een meisje en haar moeder....straf??????.......kan niet, en da's het tegenovergestelde

Volgens mij staat het boek Openbaringen vol met straffen van God die over de aardbol komen. En ja; ook de gemeente wordt gewaarschuwd in het eerste deel van Openbaringen. "Wie overwint...." staat er geschreven: die zal de goede dingen beërven.

En dan staan er overigens ook bijbelteksten waarin God zegt dat Hij zijn kinderen straft en kastijdt. Om op te voeden. (Bijv. Openbaringen 3:19).

Het gaat vreselijk in tegen de tijdgeest om te erkennen dat God ook een wrekende en oordelende God is. Maar er komt een dag dat we de oordelen die genoemd zijn in de bijbel niet meer voor ons uit kunnen schuiven.

GrZing

Laatst aangepast door
ZINGA672
op maandag 26 juli 2010, 07:42
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 08:54

SUSANNAH475 schreef:

Hiermee probeer je God te vermenselijken. God bied je troost als je afscheid moet nemen van een geliefde, maar om te zeggen hij huilt met je mee gaat mij toch een beetje te ver. Wij mensen zullen nooit kunnen denken als God, we zullen nooit volledig kunnen begrijpen waarom bepaalde dingen gebeuren en waarom God bepaalde dingen toestaan.

God heeft het beste met ons voor, dat ben ik met jou eens. Maar dat neemt niet weg dat wij niet zonder zonden kunnen zijn. Gelukkig hoeven we na onze dood niet meer te boeten voor onze zonden, omdat Jezus die voor on sgedragen heeft. Maar dat neemt niet weg dat wij in dit leven wel eens een beetje sturing nodig hebben om op de juiste weg te blijven.
Zoals je een kind moet wijzen op de gevolgen van fout gedrag hebben hebben wij dat ook nodig. Want waarom proberen niet te zondigen als er toch geen concequentie meer op staat?

Stukje verder gaf je aan dat God begrijpt dat je hem niet expres pijn doet, net als dat je in een huwelijk zou weten dat de ander je nooit pijn wil doen. Maar dan heb je toch een te rooskleurig beeld van een huwelijk vrees ik. Want ook al wil je het niet, je doet de ander echt wel eens pijn.
Misschien niet bewust, maar het heeft wel consequenties. Minimaal even een partner die die pijn wel voelt en dat merk je hem/haar.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:35

ANNETTE792 schreef:
Hiermee probeer je God te vermenselijken. God bied je troost als je afscheid moet nemen van een geliefde, maar om te zeggen hij huilt met je mee gaat mij toch een beetje te ver. Wij mensen zullen nooit kunnen denken als God, we zullen nooit volledig kunnen begrijpen waarom bepaalde dingen gebeuren en waarom God bepaalde dingen toestaan.

God heeft het beste met ons voor, dat ben ik met jou eens. Maar dat neemt niet weg dat wij niet zonder zonden kunnen zijn. Gelukkig hoeven we na onze dood niet meer te boeten voor onze zonden, omdat Jezus die voor on sgedragen heeft. Maar dat neemt niet weg dat wij in dit leven wel eens een beetje sturing nodig hebben om op de juiste weg te blijven.
Zoals je een kind moet wijzen op de gevolgen van fout gedrag hebben hebben wij dat ook nodig. Want waarom proberen niet te zondigen als er toch geen concequentie meer op staat?

Stukje verder gaf je aan dat God begrijpt dat je hem niet expres pijn doet, net als dat je in een huwelijk zou weten dat de ander je nooit pijn wil doen. Maar dan heb je toch een te rooskleurig beeld van een huwelijk vrees ik. Want ook al wil je het niet, je doet de ander echt wel eens pijn.
Misschien niet bewust, maar het heeft wel consequenties. Minimaal even een partner die die pijn wel voelt en dat merk je hem/haar.

Ik ben niks aan het vermenselijken hoor.
Maar God heeft ook gevoelens; dat haal ik ook uit de bijbel.
Net voor Noach heeft God er verdriet van dat Hij mensen heeft geschapen... voor mij wel het moeilijkste stukje van de bijbel... wat God daar heeft gevoeld is niet in te denken voor mij, misschien maar gelukkig van niet, want als ik er bij stil sta raakt het me teveel.

Nergens heb je mij horen zeggen dat mensen zonder zonden zijn... maar daar staat ook iets tegenover, namelijk de genade van God Zelf... we mogen verder kijken dan dat !! Naar het kruis van Jezus Christus en naar de opstanding van Jezus.

Sturing is altijd met liefde.
God zal een mens nooit straffen op de manier waarop een vader zijn kind straft omdat hij niet weet wat hij anders moet doen, puur voor zijn eigen frustraties.
Tuchtigen is iets anders en gebeurt altijd vanuit liefde !!

Ook zeg ik niet dat je elkaar in een huwelijk niet pijn kan doen, maar de intentie is anders... de intentie is liefde, anders kun je beter uit dat huwelijk stappen !
En als je je bijv. als vrouw dan toch gekwetst voelt ? ja tuurlijk kan dat.... we zijn mensen en begrijpen elkaar niet altijd; ook in een huwelijk gebeuren dingen die God zo niet heeft bedoeld, maar uiteindelijk als het goed is praat je erover en kun je elkaar weer in de armen sluiten.
Als je van te voren de ander al pijn wilt doen, lijkt mij dat geen goede intentie in een huwelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:48

@ susanha, je projecteert jouw gevoel en hoe jij denkt op God, maar laat de Schrift liggen, over welke God heb je het?

en God straft niet meer in het N.T? wauw... are you serious?
zing gaf al het voorbeeld van openbaringen, maar ik kan zo nog een reeks voorbeelden opnoemen, 2 teksten nog:

1 Petr 4,17
Want het is nu de tijd, dat het oordeel begint bij het huis Gods; als het bij ons begint, wat zal het einde zijn van hen, die ongehoorzaam blijven aan het evangelie Gods?

hand 5:

1 En een zeker man, met name Ananias, met zijn vrouw Saffira, verkocht een eigendom, 2 hield iets van de opbrengst achter, met medeweten van zijn vrouw, en bracht een zeker deel en legde het aan de voeten der apostelen. 3 Maar Petrus zeide: Ananias, waarom heeft de satan uw hart vervuld om de heilige Geest te bedriegen en iets achter te houden van de opbrengst van het stuk land? 4 Als het onverkocht gebleven was, bleef het dan niet van u, en was, na de verkoop, de opbrengst niet te uwer beschikking? Hoe kondt gij aan deze daad in uw hart plaats geven? Gij hebt niet tegen mensen gelogen, maar tegen God. 5 En bij het horen van deze woorden viel Ananias neder en blies de adem uit. En een grote vrees kwam over allen, die het hoorden. 6 En de jonge mannen stonden op en legden hem af, en zij droegen hem uit en begroeven hem.

*

en ik gaf er verder geen commentaar bij omdat de tekst zo duidelijk is, een universeel principe. en idd, iedereen is even schuldig, dit moet worden aangegrepen om te evangeliseren, bekeert u! (ja, natuurlijk met tact en pastoraal verantwoord, maar wel de waarheid!)
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:56

DAVID923 schreef:
@ susanha, je projecteert jouw gevoel en hoe jij denkt op God, maar laat de Schrift liggen, over welke God heb je het?

en God straft niet meer in het N.T? wauw... are you serious?
zing gaf al het voorbeeld van openbaringen, maar ik kan zo nog een reeks voorbeelden opnoemen, 2 teksten nog:

1 Petr 4,17
Want het is nu de tijd, dat het oordeel begint bij het huis Gods; als het bij ons begint, wat zal het einde zijn van hen, die ongehoorzaam blijven aan het evangelie Gods?

hand 5:

1 En een zeker man, met name Ananias, met zijn vrouw Saffira, verkocht een eigendom, 2 hield iets van de opbrengst achter, met medeweten van zijn vrouw, en bracht een zeker deel en legde het aan de voeten der apostelen. 3 Maar Petrus zeide: Ananias, waarom heeft de satan uw hart vervuld om de heilige Geest te bedriegen en iets achter te houden van de opbrengst van het stuk land? 4 Als het onverkocht gebleven was, bleef het dan niet van u, en was, na de verkoop, de opbrengst niet te uwer beschikking? Hoe kondt gij aan deze daad in uw hart plaats geven? Gij hebt niet tegen mensen gelogen, maar tegen God. 5 En bij het horen van deze woorden viel Ananias neder en blies de adem uit. En een grote vrees kwam over allen, die het hoorden. 6 En de jonge mannen stonden op en legden hem af, en zij droegen hem uit en begroeven hem.

*

en ik gaf er verder geen commentaar bij omdat de tekst zo duidelijk is, een universeel principe. en idd, iedereen is even schuldig, dit moet worden aangegrepen om te evangeliseren, bekeert u! (ja, natuurlijk met tact en pastoraal verantwoord, maar wel de waarheid!)

Lees het alsjeblieft in de context David...
Jij had het over die mensen die omgekomen zijn in de loveparade... daarvan zeg ik: nee, dat is niet Gods straf... wat als ik op dat dansfestival was geweest ? wat als ik in die tunnel had gezeten ?
Ik geloof niet dat God mij straft, omdat Jezus die straf voor mij heeft gedragen en ik in Jezus geloof.

En hoe zit het dan betreft degene die Jezus verwerpen ? Ik denk wel dat als mensen het tot hun dood toe volhouden en Jezus niet erkennen als hun verlosser ze niet behouden worden.
Maar om te zeggen dat God bij die en die straft vind ik echt onzin.
Dat weet God alleen en daar kunnen wij mensen niks van zeggen.

Ik geloof niet dat de loveparade of een ramp in Haitti een straf van God is.
Wel zie je in het O.T. dat God straft... maar er is 1 groot verschil met nu en dat is dat we de genade kennen !
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 18:25

SUSANNAH475 schreef:
Lees het alsjeblieft in de context David...
Jij had het over die mensen die omgekomen zijn in de loveparade... daarvan zeg ik: nee, dat is niet Gods straf... wat als ik op dat dansfestival was geweest ? wat als ik in die tunnel had gezeten ?
Ik geloof niet dat God mij straft, omdat Jezus die straf voor mij heeft gedragen en ik in Jezus geloof.

En hoe zit het dan betreft degene die Jezus verwerpen ? Ik denk wel dat als mensen het tot hun dood toe volhouden en Jezus niet erkennen als hun verlosser ze niet behouden worden.
Maar om te zeggen dat God bij die en die straft vind ik echt onzin.
Dat weet God alleen en daar kunnen wij mensen niks van zeggen.

Ik geloof niet dat de loveparade of een ramp in Haitti een straf van God is.
Wel zie je in het O.T. dat God straft... maar er is 1 groot verschil met nu en dat is dat we de genade kennen !
Als ik jou was zou ik zelf eens die tekst goed lezen. Het lijkt alsof je precies het anders wilt lezen dan dat er staat. De love parade is geen speciaal oordeel van God, de mensen zijn daar niet extra zondig geweest.
Wel vind ik dat de misdadigers eens gestraft moeten worden. De burgemeester bv. In mijn ogen zijn dat gewoon moordenaars. Ze zijn zoveel gewaarschuwd dat dit niet kon en ze hebben alle adviezen in de wind geslagen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 19:50

SUSANNAH475 schreef:
Ik ben niks aan het vermenselijken hoor.
Maar God heeft ook gevoelens; dat haal ik ook uit de bijbel.
Net voor Noach heeft God er verdriet van dat Hij mensen heeft geschapen... voor mij wel het moeilijkste stukje van de bijbel... wat God daar heeft gevoeld is niet in te denken voor mij, misschien maar gelukkig van niet, want als ik er bij stil sta raakt het me teveel.

God heeft gevoelens, maar dat is wat anders dan menselijke gevoelens. Gods denken is iets dat ons mensenverstand te boven gaat. je kunt God niet gelijk trekken aan de mens, persoonlijk vind ik dat een gebrek aan eerbied hebben voor zijn grootheid.

Nergens heb je mij horen zeggen dat mensen zonder zonden zijn... maar daar staat ook iets tegenover, namelijk de genade van God Zelf... we mogen verder kijken dan dat !! Naar het kruis van Jezus Christus en naar de opstanding van Jezus.

Sturing is altijd met liefde.
God zal een mens nooit straffen op de manier waarop een vader zijn kind straft omdat hij niet weet wat hij anders moet doen, puur voor zijn eigen frustraties.
Tuchtigen is iets anders en gebeurt altijd vanuit liefde !!

Ik tuchtig, oftewel straf mijn kinderen met liefde. Omdat als ik dat niet doe ik straks 2 onopgevoede mensjes de grote wereld in stuur, die lopen er al veel te veel rond in mijn ogen. Een kind straf je om het verschil tussen goed en kwaad te leren, niet om van je eigen frustraties af te komen. Ik geloof dat God dat ook doet.

Ook zeg ik niet dat je elkaar in een huwelijk niet pijn kan doen, maar de intentie is anders... de intentie is liefde, anders kun je beter uit dat huwelijk stappen !
En als je je bijv. als vrouw dan toch gekwetst voelt ? ja tuurlijk kan dat.... we zijn mensen en begrijpen elkaar niet altijd; ook in een huwelijk gebeuren dingen die God zo niet heeft bedoeld, maar uiteindelijk als het goed is praat je erover en kun je elkaar weer in de armen sluiten.
Als je van te voren de ander al pijn wilt doen, lijkt mij dat geen goede intentie in een huwelijk.

Je gaf dat aan als vergelijking, God weet wel dat we niet zondigen om hem pijn te doen, net als je elkaar in een huwelijk niet bewust pijnigt.
Ik gebruik jou eigen vergelijking om aan te geven dat je ondanks je dat niet wil doen, toch wel eens doet. En zo is dat ook bij God, we willen niet zondigen, maar doen het toch. Jij geeft zelf aan dat God gevoelens heeft, dan voelt hij ook pijn van jou zonden lijkt me? En ja, daar mag je vergeving om vragen gelukkig. Net als kinderen na straf: het spijt me zeggen.

Om het ff op topic te houden: ik ben het met je eens dat dit drama geen straf van God is, daar is het te simpel voor geloof ik.Gewoon weer eens menselijke dwaasheid die 19 mensen met de dood hebben moeten bekopen.

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 26 juli 2010, 19:52
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 21:23

ANNETTE792 schreef:

Om het ff op topic te houden: ik ben het met je eens dat dit drama geen straf van God is, daar is het te simpel voor geloof ik.Gewoon weer eens menselijke dwaasheid die 19 mensen met de dood hebben moeten bekopen.

Dat bedoelde ik dus...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1