ChristianMatch

Forum

Je bent geliefd !
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 18:03

Vanochtend zag ik een preek bij zendtijd voor kerken,het thema was; je bent geliefd.
Nu ken ik dat thema ook van een prekenserie van Henri Nouwen.
Hij heeft dit uitgewerkt in;

* je bent niet wat je hebt
* je bent niet wat je doet
* je bent niet wat anderen over je zeggen wie je bent

Je bent Gods geliefde kind!

Herken je dat?
Hoe vaak zeg je niet wat voor werk je doet?
Wat voor goeds je gedaan hebt?
Wordt je geraakt door wat anderen over je zeggen?

Maar het gaat allemaal over hoe God naar jou kijkt,Hij heeft jou geschapen en Hij houd van jou,je bent Zijn geliefd kind!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 19:26

CARIN303 schreef:
Vanochtend zag ik een preek bij zendtijd voor kerken,het thema was; je bent geliefd.

Herken je dat?

Maar het gaat allemaal over hoe God naar jou kijkt,Hij heeft jou geschapen en Hij houd van jou,je bent Zijn geliefd kind!

Ik heb een aantal boeken van Henri Nouwen en die kan ik iedereen aanbevelen!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 21:35

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb een aantal boeken van Henri Nouwen en die kan ik iedereen aanbevelen!

Nou, ik ook en dan zeker "Eindelijk Thuis"met de bijbehorende cd!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 22:08

CARIN303 schreef:
Nou, ik ook en dan zeker "Eindelijk Thuis"met de bijbehorende cd!

Ik vind nog steeds zijn boek, "Kun je de beker (uit)drinken" het mooist. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 22:09

CROSSROAD317 schreef:
Ik vind nog steeds zijn boek, "Kun je de beker (uit)drinken" het mooist. Lachende smiley

Die ken ik niet, waar gaat het over?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 22:16

CARIN303 schreef:
Die ken ik niet, waar gaat het over?

In grote lijnen.
Het gaat over het breken van het brood en het drinke van de beker, dat het veel meer is dan alleen een symbool. Beschreven in drie thema's, het vasthouden, het heffen en het drinken van de beker. Waarin ook nog eens centraal staat dat Jezus je nodigt om te eten en te drinken, dat Hij niet kijkt naar je verleden, man, vrouw, gehuwd, gescheiden of dat je een beperking hebt (verstandelijk of lichamelijk). Jezus ziet het hart aan.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 22:56

CARIN303 schreef:

Herken je dat?

idd. Carin... !

Ik hoorde vroeger altijd dat ik pas wat was als ik presteerde... op een of andere wonderlijke manier heb ik dat door mijn strijd heen nooit geloofd ook al was dat niet gemakkelijk. Ikzelf dacht altijd... ik mag er zijn om wie ik ben... niet om wat ik doe (presteer)...
Heel bijzonder om veel later terug te kijken en te zien dat het echt zo is.

Voor God ben je waardevol en geliefd.
Hij houdt van jou, onvoorwaardelijk...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 07:55

CARIN303 schreef:

Herken je dat?

Schitterend dat je dit hier zo neerzet....
Betrek je het ook op de mensen die jouw bescherming niet nodig hebben?
Zoals ene heer C. die in andere topics zo afgezeken word?
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 08:23

PIETER649 schreef:
Schitterend dat je dit hier zo neerzet....
Betrek je het ook op de mensen die jouw bescherming niet nodig hebben?
Zoals ene heer C. die in andere topics zo afgezeken word?

Ben je even kwijt, Pieter,mensen die mijn bescherming niet nodig hebben
Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 18:49

CARIN303 schreef:
Ben je even kwijt, Pieter,mensen die mijn bescherming niet nodig hebben
Smiley die vol vragen zit

Je zet hier op het forum dit kwezelachtig stukje neer, met als boodschap dat het allemaal niets uitmaakt wat je doet, zegt, bent of wat anderen van je vinden.
In het licht van jouw persoonlijke aanvallen op o.a. Chatuliem en diverse anderen die een andere mening hebben over homofilie, maakt mij n beetje misselijk.
In het ene topic mensen als neanderthalers neerzetten en dan dit kleffe stukje plaatsen...
Sorry, ik kan je niet serieus nemen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 18:59

CARIN303 schreef:

Herken je dat?

Fijn is dat te weten he Carin, dat:

Wie we ook zijn, man, vrouw, alleenstaande, homo, hetero
Hoe we ons ook voelen als mens
Wat we ook voelen voor de/een ander
Welke mening we ook hebben, mits met liefde voor de ander gesproken
Welke plek we ook innemen in de maatschappij

We allen mogen weten dat we God's Geliefde kind zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:11

JONATHAN890 schreef:
Fijn is dat te weten he Carin, dat:

Wie we ook zijn, man, vrouw, alleenstaande, homo, hetero
Hoe we ons ook voelen als mens
Wat we ook voelen voor de/een ander
Welke mening we ook hebben, mits met liefde voor de ander gesproken
Welke plek we ook innemen in de maatschappij

We allen mogen weten dat we God's Geliefde kind zijn.

Ik weet niet wie je met allen bedoeld, maar de bijbelse definitie van wie Gods kinderen zijn staat o.a. in 1 Johannes 2&3.

"Als gij weet, dat Hij rechtvaardig is, erkent dan ook, dat een ieder, die de rechtvaardigheid doet, uit Hem geboren is. Ziet, welk een liefde ons de Vader heeft gegeven, dat wij kinderen Gods genoemd worden, en wij zijn het ook. Daarom kent de wereld ons niet, omdat zij Hem niet kent.
Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen; maar wij weten, dat, als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem gelijk zullen wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is. En een ieder, die deze hoop op Hem heeft, reinigt zich, gelijk Hij rein is. Ieder, die de zonde doet, doet ook de wetteloosheid, en de zonde is wetteloosheid. En gij weet, dat Hij geopenbaard is, opdat Hij de zonden zou wegnemen, en in Hem is geen zonde. Een ieder, die in Hem blijft, zondigt niet; een ieder, die zondigt, heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend. Kinderkens, laat niemand u misleiden. Wie de rechtvaardigheid doet, is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is; wie de zonde doet is uit de duivel, want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou. Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonde; want het zaad Gods blijft in hem en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.

De boodschap van het evangelie is nog steeds een van bekering en behoud. Een boodschap van universeel behoud zonder bekering sluit beter aan bij de new age.

Wat niet wegneemt dat iedereen die zich bekeert Gods kind kan worden door Jezus aan te nemen. Jezus stierf voor iedereen maar je moet het wel aannemen en bereid zijn de prijs te betalen. Je redding is gratis maar het kost je wel alles. (De slaaf staat niet boven zijn Heer... Joh.13:16)

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:08

ZINGA672 schreef:
Ik weet niet wie je met allen bedoeld, maar de bijbelse definitie van wie Gods kinderen zijn staat o.a. in 1 Johannes 2&3.

"Als gij weet, dat Hij rechtvaardig is, erkent dan ook, dat een ieder, die de rechtvaardigheid doet, uit Hem geboren is. Ziet, welk een liefde ons de Vader heeft gegeven, dat wij kinderen Gods genoemd worden, en wij zijn het ook. Daarom kent de wereld ons niet, omdat zij Hem niet kent.
Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen; maar wij weten, dat, als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem gelijk zullen wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is. En een ieder, die deze hoop op Hem heeft, reinigt zich, gelijk Hij rein is. Ieder, die de zonde doet, doet ook de wetteloosheid, en de zonde is wetteloosheid. En gij weet, dat Hij geopenbaard is, opdat Hij de zonden zou wegnemen, en in Hem is geen zonde. Een ieder, die in Hem blijft, zondigt niet; een ieder, die zondigt, heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend. Kinderkens, laat niemand u misleiden. Wie de rechtvaardigheid doet, is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is; wie de zonde doet is uit de duivel, want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou. Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonde; want het zaad Gods blijft in hem en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.

De boodschap van het evangelie is nog steeds een van bekering en behoud. Een boodschap van universeel behoud zonder bekering sluit beter aan bij de new age.

Wat niet wegneemt dat iedereen die zich bekeert Gods kind kan worden door Jezus aan te nemen. Jezus stierf voor iedereen maar je moet het wel aannemen en bereid zijn de prijs te betalen. Je redding is gratis maar het kost je wel alles. (De slaaf staat niet boven zijn Heer... Joh.13:16)

GrZing

hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in....had ik erbij moeten zetten
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 23:11

PIETER649 schreef:
Je zet hier op het forum dit kwezelachtig stukje neer, met als boodschap dat het allemaal niets uitmaakt wat je doet, zegt, bent of wat anderen van je vinden.
In het licht van jouw persoonlijke aanvallen op o.a. Chatuliem en diverse anderen die een andere mening hebben over homofilie, maakt mij n beetje misselijk.
In het ene topic mensen als neanderthalers neerzetten en dan dit kleffe stukje plaatsen...
Sorry, ik kan je niet serieus nemen.

Weet je Pieter, was net een reactie aan het mailen naar je maar....heb er helemaal geen zin in!
Als jij denkt dat ik persoonlijke aanvallen doe dan moet je mijn manier van reageren maar eens nalezen.
En dan nog....degenen die jij aanhaalt hier weten wel hoe ik het bedoel en daar gaat het m.i. om!
Ik vind het leuk om met je een discussie te voeren maar over dit onderwerp komen we toch niet tot een akkoord, prima hoor maar laten we er hier maar bij houden.
Mochten we elkaar ooit in het werkelijke leven ontmoeten dan praten we dan verder met een bak koffie erbij.
Groetjes aan Anette, Carin
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1