Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:21
|
|
|
Ik open hierbij een nieuw topic over wielrennen. Liefhebbers kunnen hier hun verhalen kwijt over het wielrennen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:28
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik open hierbij een nieuw topic over wielrennen. Liefhebbers kunnen hier hun verhalen kwijt over het wielrennen. |
Nou Mariska Dan begin ik maar als eerste. Zal eerlijk zeggen dat ik totaal niet om de tour de france geef, maar vandaag kwamen ze dus bijna langs mn voordeur en dan ga je toch maar even kijken zeker omdat dit nooit eerder is gebeurd. De reclamekaravaan was gaaf om te zien. de wielrenners zelf , dat was een luttele seconde en ze waren voorbij. Maar ik denk maar zo....... heel de wereld heeft vanmiddag kunnen genieten van het prachtige Zeeland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:33
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou Mariska Dan begin ik maar als eerste. Zal eerlijk zeggen dat ik totaal niet om de tour de france geef, maar vandaag kwamen ze dus bijna langs mn voordeur en dan ga je toch maar even kijken zeker omdat dit nooit eerder is gebeurd. De reclamekaravaan was gaaf om te zien. de wielrenners zelf , dat was een luttele seconde en ze waren voorbij. Maar ik denk maar zo....... heel de wereld heeft vanmiddag kunnen genieten van het prachtige Zeeland. |
Ik ben vroeger een paar keer op vakantie geweest in zeeland. Ik geloof dat het de brouwersdam was die ik gefietst heb. Heenweg was trappen geblazen, terugweg vloog ik over de dam. Verder herinner ik mij het super grote strand van Domburg. de vuurtoren van Burg-Haamstede die snachts regelmatig in de tent scheen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:44
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
Ik ben vroeger een paar keer op vakantie geweest in zeeland. Ik geloof dat het de brouwersdam was die ik gefietst heb. Heenweg was trappen geblazen, terugweg vloog ik over de dam. Verder herinner ik mij het super grote strand van Domburg. de vuurtoren van Burg-Haamstede die snachts regelmatig in de tent scheen. |
Het ging hier over de Tour de France
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:49
|
|
|
MARIO216 schreef: | Het ging hier over de Tour de France |
de tour reed door zeeland, ik herinnerde mij dat van zeeland , waar ik gefiets heb. was idd een beetje oftopic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 20:41
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik open hierbij een nieuw topic over wielrennen. Liefhebbers kunnen hier hun verhalen kwijt over het wielrennen. |
Ik vind de Tour wel leuk als ze door gebieden gaan waar ik zelf geweest ben of zelfs gefietst heb. Ik geef overigens toe dat de Mont Ventoux door mij niet is beklommen.
Thomas, geen wielrenfan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 21:57
|
|
|
Vandaag de tour dus ook door Spijkenisse heen. We werden verwend dit jaar. eerst de Giro d'Italia en nu de tour.
De reclame caravan heb ik gemist.....zat toen in de kerk.
Daarna was t wachten op de renners. Onderwijl kwamen er tientallen autos, politie, gendarmerie, pers, tourwagens, ploegenwagens en vanalles langs. Even snel mijn zoon gebeld, die hing voor de tv.....'waar zijn ze' .... 3 man voorop 2 min voorsprong. En toen flitsten ze langs en was t weer voorbij.....ach ik heb t meegemaakt en heerlijk in de zon gestaan. De tour reed verder richting Zeeland, over wegen waar ik zelf ook wel eens op de racefiets zit. Ze zullen het wel sneller dan ik doen.
Maar ik kijk uit naar de berg etappes. die zijn toch veel mooier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 22:00
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Vandaag de tour dus ook door Spijkenisse heen. We werden verwend dit jaar. eerst de Giro d'Italia en nu de tour.
Daarna was t wachten op de renners. Onderwijl kwamen er tientallen autos, politie, gendarmerie, pers, tourwagens, ploegenwagens en vanalles langs. Even snel mijn zoon gebeld, die hing voor de tv.....'waar zijn ze' .... 3 man voorop 2 min voorsprong. En toen flitsten ze langs en was t weer voorbij.....ach ik heb t meegemaakt en heerlijk in de zon gestaan. De tour reed verder richting Zeeland, over wegen waar ik zelf ook wel eens op de racefiets zit. Ze zullen het wel sneller dan ik doen.
Maar ik kijk uit naar de berg etappes. die zijn toch veel mooier. |
Daar wacht ik ook op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 22:01
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Vandaag de tour dus ook door Spijkenisse heen. We werden verwend dit jaar. eerst de Giro d'Italia en nu de tour.
Maar ik kijk uit naar de berg etappes. die zijn toch veel mooier. |
Kan iemand mij uitleggen wat precies een reclame caravan is ? (tja, je ken niet alles weten he' )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 22:06
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Kan iemand mij uitleggen wat precies een reclame caravan is ? (tja, je ken niet alles weten he' ) |
Een raclame karavaan is , is een lange rij van allemaal auto's vrachtwagens.. .weet ik veel verder wat voor voertuigen, die de hele tour sponsoren. ze delen flyers uit, petjes, bidons en veel meer zooi.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 22:07
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Kan iemand mij uitleggen wat precies een reclame caravan is ? (tja, je ken niet alles weten he' ) |
auto's van allerlei bedrijven, die een dik half uur voor de renners uitrijden. Dan beetje reclame maken en spullen uitdelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 22:15
|
|
|
Ik zag de bezemwagen niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 22:18
|
|
|
de bezemwagen is de laatste wagen die renners opikken die niet meer verder kunnen/wiilen fietsen. en voor de gein hebben ze 2 bezems aan het busje gehangen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 22:43
|
|
|
de huiskamer vraag: hoeveel honden zullen dit jaar voor valpartijen in de tour zorgen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 23:00
|
|
|
Ze rijden gewoon over een doorgetrokken streep! Moeten wij es proberen daar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 23:02
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ze rijden gewoon over een doorgetrokken streep! Moeten wij es proberen daar |
En door rode verkeerslichten. En ze maken geen gebruik van fietspaden. Ze hebben geen licht op de fietsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 23:03
|
|
|
MARISKA601 schreef: | En door rode verkeerslichten. En ze maken geen gebruik van fietspaden. Ze hebben geen licht op de fietsen. |
Tss...sgggande!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 23:05
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Tss...sgggande! |
o ja en de rotondesnemen ze aan de verkeerde kant. en de juten rijden mee en bekeuren ze geen eens. als ik dat zou doen is mijn maandsalaris op 1 dag er door heen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 23:14
|
|
|
en de juten rijden mee en bekeuren ze geen eens.
Nee, en voelen dr eigen nog belangrijk ook. Laten ze zelfs van uit frankrijk overkomen naar hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 23:18
|
|
|
MARISKA601 schreef: | o ja en de rotondesnemen ze aan de verkeerde kant. en de juten rijden mee en bekeuren ze geen eens. als ik dat zou doen is mijn maandsalaris op 1 dag er door heen. |
en dit gaat nog steeds over de tour de france, of meer over het wielrennen in het algemeen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 23:21
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | en dit gaat nog steeds over de tour de france, of meer over het wielrennen in het algemeen |
Wielrennen in het algemeen mag ook. Want dingen die in de tour gezegd worden, heeft ook te maken met alle andere wedstrijden die men rijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 09:54
|
|
|
Wie doet er mee met de tourquiz?
Ik kan deze rebus niet raden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 11:14
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wie doet er mee met de tourquiz?
Ik kan deze rebus niet raden | Bontempi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 13:03
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wie doet er mee met de tourquiz?
Ik kan deze rebus niet raden |
Welke tourquiz bedoel je Mariska?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 13:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Bontempi |
Bontempi...die zal niet meer mee rijden in de Tour, was wel een goede Italiaanse rijder. Zijn bijnaam is De Buffel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 13:17
|
|
|
tnx voor de uitleg, Mariska en Jonathan... (weer wat geleerd...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 13:27
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Welke tourquiz bedoel je Mariska? |
die rebus in de avond etappe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 20:15
|
|
|
Voor de verandering kusten de wielrenners vandaag weer eens het asfalt. Zelfs een motorrijder moest een wielrenner ontwijken die bezig was het asfalt te kussen. Er was 1 renner die ver voorp reed en die won de etappe. De rest van het peloton kwam in een wandeltempo over de streep, aangevoerd door de gele truidrager. Die morgen helaas niet meer in het geel rijd. De belangen van de hele ploeg wegen zwaarder dan het houden van de gele trui. Ik vind het een sportief gebaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 20:22
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Voor de verandering kusten de wielrenners vandaag weer eens het asfalt. Zelfs een motorrijder moest een wielrenner ontwijken die bezig was het asfalt te kussen. Er was 1 renner die ver voorp reed en die won de etappe. De rest van het peloton kwam in een wandeltempo over de streep, aangevoerd door de gele truidrager. Die morgen helaas niet meer in het geel rijd. De belangen van de hele ploeg wegen zwaarder dan het houden van de gele trui. Ik vind het een sportief gebaar. |
Sportief gebaar of gewoon kwestie van stalorders opvolgen. De Rabo-renners wouden wel graag doorfietsen, ze zagen wel kans om nog aansluiting te krijgen bij de dagwinnaar. Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat men niet doorfietste, op de fiets blijven is ook een kunst, en bij de eerste valpartijen (waarbij de favorieten niet betrokken waren) werd er ook niet rustig aangedaan....
|
|
Naar boven |
|
|