ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 20:09
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

Dit topic kan beter het heen en weer topic heten en wat mij betreft ook het heen krijgen want het is elke keer weer hetzelfde.

http://www.youtube.com/watch?v=ygvkZ35Z0-0

Thomas, een pont in Nederland met hoorngeschal langs berg en dal?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 7 september 2011, 21:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 18:39
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

Dit topic kan beter het heen en weer topic heten en wat mij betreft ook het heen krijgen want het is elke keer weer hetzelfde.

http://www.youtube.com/watch?v=ygvkZ35Z0-0

Thomas, een pont in Nederland met hoorngeschal langs berg en dal?

VERPLAATST

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 7 september 2011, 21:14
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 23:49
BerichtOnderwerp: Singledag 2012 ?!

ANNETTE050 schreef:
Nou, niet op een rotonde! Als je op een rotonde drie keer links gaat zit je volgens mij al een héééél eind van de rotonde af en niet in een rechtse richting.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
k Heb het net om de salontafel, die even als engelse rotonde dienst moest doen, uitgeprobeerd!!!!..... Clown smiley .....lol......en kwam achter de bank met mijn neus tegen de muur uit.
Het is dan toch 1x links en 2x rechts????? Ook al rij je op de linkerbaan.....????????
Tsjonge jonge...wat een denkwerk weer...... Gefrustreerde smiley

1 x links en twee keer rechts op een Engelse rotonde? Zou je dat wel doen? En hoe moet dat eigenlijk? Navigeren is echt iets voor vrouwen, merk ik. Gefrustreerde smiley

Tom, navigeert toch maar zelf, zo'n ding heet niet voor niets TomTom Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 7 september 2011, 00:26
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 23:38
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

CHATULIEM619 schreef:
Sommige dingen hoef je niet mee te maken om er een oordeel over te hebben. De theorie er achter is al verkeerd, dan hoef je je zelf toch niet bloot te stellen aan die dingen. Heb jij al eens een keer in het ravijn gereden? Je hoeft dat niet te doen om te weten dat het niet goed is....
En de theorie: het voelt zo goed, dus het is goed, daar kun je alles mee goed praten en dat is niet de bedoeling.

Ik vind het veel te ver gaan als je stelt dat mensen die aan yoga doen feitelijk vormen van boeddhisme aanhangen. Dat kan wel zo zijn, maar dat hoeft helemaal niet. Als het een ontspanningsoefening is en daarvoor ook wordt gebruikt, is dat alleen maar heilzaam. Als je als Christen ontspanningsoefeningen doet is dat niet occult of strijdig met het Christendom. In de Bijbel staat ook niets over pillen die worden gebruikt bij bipolaire stoornissen. Als je pillen gebruikt die de psyche beïnvloeden zou je dat dan ook occult kunnen noemen, het beïnvloedt je bewustzijn. Ik vind het een zegen dat de psychofarmaca, mits goed gebruikt, er zijn maar de invloed van deze middelen overtreft die van een ontspanningsoefening echt verre. Niemand zal middelen die je gebruikt bij stroringen in de geest occult noemen of een opmerking maken dat ze je van God afhouden vanwege de werking ervan. Ik denk dat je mensen die zeker Christen zijn, niet in een verdachte hoek mag plaatsen vanwege deze oefeningen, die heilzame psychische en fysieke effecten hebben. Ik moet eerlijk toegeven dat ik na al die jaren nog steeds een smerige smaak in de mond heb van de discussie die lang geleden is gevoerd over dit onderwerp. Dat is echt eens en nooit weer.

Thomas, ontspant met muziek en wordt daar door opgetild.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 7 september 2011, 00:21
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 14:17
BerichtOnderwerp: Singledag 2012 ?!

WILLEMIJN232 schreef:
Heb ik nu met mannen, vooral als ze mijn band geplakt hebben, de container aan de weg zetten of mij even helpen met mijn computerproblemen.......enne....vooral als ze niet boos worden als je de weg-volgens de man dan- niet goed aangeeft........ Knipoog smiley

Een beetje man weet dat vrouwen vaak slecht navigeren en dat vraag je dus gewoon niet aan een vrouw. Het is toch echt de duivel verzoeken als je bij een rotonde in Londen rechts moet afslaan.

Wij moeten naar reeeeeeeeeeeechts
Een rotonde in Engeland neem je links, schat...

Thomas. drie keer links is ook rechts.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 6 september 2011, 15:31
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:12
BerichtOnderwerp: Welke bijbel lezen we?

Ik lees de Friese Bijbel, mijns inziens heel verantwoord vertaald en als je het het kunt lezen: taalgebruik van een zeldzame schoonheid. Het Fries is sterk in de vele nuanceringen van gevoelens en stemmingen en die hebben de vertalers perfect aangevoeld. Wat een idealisme ook, om voor een half miljoen mensen waarvan misschien een tiende deze Bijbel lezen, zoiets moois te maken.

Thomas, al eens eerder geplaatst.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 21:38
BerichtOnderwerp: Geneest God altijd als we genoeg geloven?

JOLAN931 schreef:
Ja inderdaad.
Misschien raar hoor, maar soms heb ik het idee dat we dusdanig met onze tijd mee moeten gaan dat geloven anno 2011 niet meer hetzelfde is als geloven anno 896. En dat terwijl God gisteren en heden en tot in eeuwigheid dezelfde is

God blijft wel dezelfde, maar de mensen niet. We leven en denken anders dan in 896, ook al hebben we door alle eeuwen heen dezelfde menselijke trekjes. Gedragingen van mensen in de Bijbel zijn maar al te herkenbaar soms.

De opvatting dat God niet verandert, is een bevestiging voor het gegeven dat mensen in behoudende kringen niet veranderen en soms zelfs vast willen houden aan de begintijd van het protestantisme. Ik vind het prima als mensen dat willen maar het gegeven dat God niet verandert is geen excuus om vast te houden aan wat tradities en gewoonten. Het vasthouden aan de gewoonten lijkt soms wel erg belangrijk te zijn.

Thomas, vernieuwt maar hecht aan rituelen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 5 september 2011, 21:47
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 september 2011, 22:39
BerichtOnderwerp: Euthanasie

Ik ben blij dit te horen, Jolan. En Protestantisme en schijnheiligheid worden maar al te vaak in één adem genoemd. We moeten er inderdaad wel eerlijk over kunnen zijn. Een christelijke begrafenis weigeren, dat vind ik heel ver gaan. Dat lijkt een vorm van buitensluiting. Op de scharnierpunten van het leven moet de kerk er voor de mensen zijn. Zeker al het moeilijk is. Wat heeft iemand doorstaan eer hij voor de trein springt? Oordeelt niet, opdat....

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 september 2011, 22:59
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 september 2011, 22:12

MARIO216 schreef:
Stomme vraag Thomas, maar hoe zou dit bij de protestanten dan werken ?? Deze situatie.

Dat ligt niet zo eenvoudig denk ik, Mario. De katholieke kerk heeft in principe leergezag over de gelovigen maar dat is in de praktijk niet meer zo, wat blijkt uit de affaire in Liempde. Het probleem is dat de protestanten als organisatie niet bestaan en ook geen eenduidig leergezag hebben. Bij leden van de Gereformeerde Gemeenten en Hersteld Hervormden zal men euthanasie eerder afwijzen dan in de niet-bevindelijke kerkgenootschappen. Maar overal zijn de dilemmas aanwezig zo die hier ook naar voren komen in dit topic. Je kunt wel makkelijk roepen dat het niet mag en dat klinkt vroom maar de werkelijkheid waarmee je op het grensvlak van leven en dood in de ziekenhuizen wordt geconfronteerd, blijkt in de praktijk niet zo eenvoudig te duiden.
Maar om bij je vraag te blijven: in de meeste protestantse kerken hebben de kerkenraden in de praktijk samen met de dominee een redelijke beleidsvrijheid. Bedenk dat de PKN, de grootste protestantse kerk zoveel verschillende opvattingen in zich verenigt dat die niet snel duidelijke uitspraken zullen doen. En dan ligt de verantwoordelijkheid in de praktijk toch bij de plaatselijke gemeente. Bij de katholieke kerk is het zo dat het van boven wordt bepaald maar dat wringt met de praktijk, waar ze vervolgens ruimhartig mee omgaan. Protestanten zijn vaak wat meer naar de letter maar hebben wel veel ruimte voor het persoonlijk geweten. Vroeger hoorde ik nogal vaak zeggen dat actieve euthanasie niet mocht maar passieve wel. Maar daarmee kun je de huidige vragen die op je af komen niet mee de baas. Het is naar mijn persoonlijke opvatting altijd zo dat we het Evangelie in het dagelijks leven concreet moeten vertalen en dit soort vragen over euthanasie waren er niet toen we de huidige grote medische kennis nog niet hadden. Toen ging je gewoon dood, hoe naar dat ook klinkt.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 september 2011, 22:31
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 september 2011, 20:21

FRANKT627 schreef:
De pedo-affaires staan helemaal los van deze zaak die besproken wordt. Het is inderdaad zo dat het bisdom bepaalt wat er met een pastoor gebeurt. Tenminste als die pastoor geen religieus is die bij een kloosterorde hoort want zoals je weet heeft het bisdom niets te zeggen over een abdij en de kloosterlingen die er leven. Een abdij is exempt.

Kerkrechterlijk heeft de pastoor niets misdaan. Het staat nu eenmaal zo beschreven dat er geen kerkdienst mag zijn voor iemand die zelf uit het leven stapte op de één of andere manier. Zelf ben ik het daar niet mee eens maar ik heb dan ook niets in de kerkrechterlijke pap te brokken.

In principe staan die zaken los van elkaar maar de katholieke kerk komt door deze affaire weer negatief in het nieuws. Zoals de pastoor in Leeuwarden schreef: het is geen leuke tijd om te zeggen dat je katholiek bent.
Omdat het bisdom van der Sluis hiervoor twee weken heeft geschorst, neem ik aan dat hij niet tot een orde van kloosterlingen behoort. Kerkrechterlijk heeft hij zelfs gelijk maar daar komt hij niet mee weg, gezien de grote weerstand die zijn besluit opriep. Je zit nu op een spanningsveld van kerkrecht aan de ene kant en een kerkbestuur, gesteund door de meeste gelovigen in deze plaats, die dat niet meer accepteren. Ik heb als nog minder in de melk te brokkelen dan jij want ik ben niet van het houtje, het neemt niet weg dat de kerk op zijn minst tactisch moet opereren. De pedo-affaires hebben het wantrouwen naar de kerk toe enorm versterkt en het gezag sterk verzwakt. En dit is kort daarop dus weer iets waar mensen boos om zijn. Vroeger had de bisschop dat volledig genegeerd maar dat gaat niet meer zo makkelijk. Er is wel degelijk een spanningsveld. De kerktrouw is bij katholieken vaak wat anders dan bij protestanten en ik vind dat de kerk er juist dan moet zijn: op de scharniermomenten in het leven. Verder ben ik niet anti-katholiek en hou ik van de katholieke liturgie en de rijke muzikale cultuur die daarbij hoort, en ook van de katholieke wijze van omgaan met het geloof.

Thomas, ketter en nazaat van de moordenaars van Bonifatius. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 september 2011, 21:49
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 september 2011, 13:01
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

MARIO216 schreef:
In Rotterdam leven 160 culturen dus zou ik zeggen zoeken maar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Die vind je ook wel als je ze niet zoekt, daar. Engeltje smiley
Maar het is een boeiende stad. En een paar minuten over elk uur gaat er een rechtstreekse trein naar Leeuwarden.

Thomas, houdt meer van Noord-Nederlandse culturen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 september 2011, 13:07
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 september 2011, 11:41
BerichtOnderwerp: Geneest God altijd als we genoeg geloven?

Ga er maar van uit dat het ziektebeeld bepalend is voor je genezing of niet. Ik zeg niet dat er niet ingegrepen kan worden. Het is echter niet af te dwingen. In de wat meer charismatische kringen meen ik dat verschijnsel wel eens te zien. Kennelijk wil men graag dat het in hun bijeenkomsten gebeurt. Dat mag maar de beslissing ligt elders. Ik vind een conclusie dat wanneer iemand niet geneest hij of zij onvoldoende geloof heeft, ongelooflljk wreed en ook onbijbels naar mijn idee,

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 4 september 2011, 11:16

MARIO216 schreef:
Uit de krant van gisteren:

LIEMPDE: Pastoor Norbert van der Sluis verzorgt morgen weer gewoon de dienst in de kerk Sint Jans Onthoofding in Liempde. Van der Sluis kwam enkele weken in opspraak toen hij weigerde de uitvaartdienst te verzorgen van een man die euthanasie had laten plegen. De familie van deze Jan van Kronenburg moest nu uitwijken naar Sint Oedenrode.
Het kerkbestuur en schaamde zich daarvoor en wil Van der Sluis weg hebben, maar het bisdom Den Bosch steunt de pastoor die zich houdt aan de regel dat iemand die euthanasie heeft laten plegen, geen kerkelijke uitvaart mag krijgen. Het bisdom geeft vanavond in de kerk uitleg daarover. Het kerkbestuur, dat zegt te worden gesteund door de inwoners van Liempde, wil echter nog steeds af van Van der Sluis.

Vroeger was de wil van het bisdom heilig maar ze weten bij de katholieke kerk dat de volksgunst na de pedo-affaires verspeeld is. In de katholieke kerk communiceert men meestal zo dat zoveel mogelijk partijen heel gelaten worden, dus ik ben benieuwd. Van der Sluis is niet makkelijk te slijten op een andere plaats. Het bisdom zal proberen hem daar te houden, mag ik aannemen, maar als er geen vertrouwen is, houdt het toch op na een tijdje. Als de publiciteit over is, zal hij wel overgeplaatst worden.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 20:50
BerichtOnderwerp: De zonden

De meesten lezen de Bijbel wel maar toch: wat een kernachtige zin van Jacobus over de roddel dan wel de zonden van de tong:

Zij is een onberekenbaar kwaad, vol dodelijk venijn.

http://gemeente-van-christus.org/preken/Dijkstra/Remco/roddel.html

Thomas, let op onberekenbaar.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 september 2011, 20:53
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 16:26

Geen bron waar ik een hoge pet van op heb. En je moet haast wel gelezen hebben dat de essentie van mijn stuk toch echt een andere was. Ik heb het over een groot kwaad, of mannen het nu doen of vrouwen.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 september 2011, 17:01
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 15:49

ROADY641 schreef:
Roddel is geen kleine zonde.
Het is een van de meest vernietigende tactieken van de duivel...
Ergens in de bijbel wordt roddel naast moord vermeld bij zaken die we maar beter kunnen nalaten.
Als ik het kan vinden, vermeld ik het nog.

In Jacobus 3 staat een stuk over de zonden van de tong. Ik heb er eens een dominee over horen zeggen dat roddel - en dat valt onder het valse getuigenis spreken over de naaste - een van de kleinere zonden lijkt maar er wel eentje is met grote en ongrijpbare gevolgen. Natuurlijk is een moord erger maar roddel is wel het aanzetten tot wat we karaktermoord noemen. Bij karaktermoord schep je een onjuist beeld van een ander en je tast dus iemand bewust aan. Daarmee stoot je dus feitelijk iemand uit.
Het gekke is dat het kennelijk onuitroeibaar is. Helaas komt het bij met name vrouwengroepen vaak voor. We kennen het allemaal: Zij zegt dat over mij.... en dan breekt de hel los. Erger is natuurlijk als het stiekem gaat. Mijn onderzoek is niet wetenschappelijk maar het komt met name in meisjesklassen toch wel erg vaak voor. Er zijn overigens wel onderzoeken die stellen dat sommige groepen alleen kunnen bestaan als men zich afzet tegen een ander. Iedere leerkracht kent het verschijnsel dat er bijna altijd een meisje in een klas zit die door andere meisjes als pispaal wordt gebruikt. Jongens doen dit ook wel maar minder extreem en ook minder langdurig doorgaans.
Degene die roddelt, beschouwt zichzelf altijd als onschuldig. Het is toch in vertrouwen verteld - of zo heb ik het niet gezegd. Maar ja, roddel verspreidt zich als een smeulend vuur, iedereen weet dat en dus ook degene die de boodschap in de wereld bracht. Vaak is dat ook ronduit de bedoeling, dat weten we allemaal.
Jacobus zegt dat zegen en vervloeking, want roddel is een vorm van vervloeken, niet uit één mond kunnen komen, zoals een bron ook niet tegelijkertijd schoon en smerig water kan geven. De tong is een klein orgaan maar stuurt, net als het kleine roer, wel het hele schip. Feitelijk is daarmee datgene wat met de mond wordt gezegd kenmerkend voor de persoon.
Jacobus mag niet zo hoog in aanzien staan bij de theologen, hij had wel een scherp inzicht en benoemde heel goed wat veel mensen kwaad doet: de zonden van de tong en dus vooral het kwaadspreken en de roddel. Wat met roddel is verspreid, is moeilijk - en eigenlijk niet - terug te draaien. Mensen die roddelen, zaaien het slechte en doen dat helaas vaak nog bewust ook. Zo klein is die zonde niet, als er al kleine en grote zonden bestaan.

Thomas, een wachter voor de lippen kan geen kwaad.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 september 2011, 16:58
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 13:13

Herfstliefhebbers komen volop aan hun trekken want soms denk ik wel eens dat het altijd herfst is in Nederland maar dan met af en toe een mooie dag.

Thomas, houdt meer van de echte zomer.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 september 2011, 13:15
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 22:10

Als we nu eens een goed topic starten of goed op een bestaand topic reageren, zou dat niet beter zijn om het forum weer op peil te krijgen? Wat heb je aan praten hoe je dat moet doen? Doe het gewoon zou ik zeggen. Toen we fatsoenlijk discussieerden op het forum hadden we dit soort verhalen niet. Niet praten over een goed forum, gewoon goede bijdragen voor het forum schrijven.

Thomas, ook met inhoudelijke bijdragen kan het heel gezellig zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 20:34
BerichtOnderwerp: leuke link

CHATULIEM619 schreef:
Ja dat is mijn soort humor. Ironie/cynisme...

Ironie is humor, Chat. Sarcasme is bijtende spot en cynisme is nog erger, want dat is gevoelloze spot. Van deze drie is ironie, de milde spot, echt de enige vorm van humor. Die vorm kan ook ieder evenwichtig mens wel verdragen. Verder zie je bij geschreven tekst nu eenmaal geen ogen en een gezichtsuitdrukking. Mensen kunnen dingen dus snel anders opvatten. In de tijd dat ik hier ben, heb ik je teksten wel leren kennen en weet ik zo ongeveer hoe je dingen bedoelt. Dat kun je niet van alle leden verwachten, zeker niet als ze hier pas zijn.

Thomas, kon om je link nog wel een beetje lachen en ziet het als ironie.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 2 september 2011, 20:57
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 augustus 2011, 20:28
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

HANNAH810 schreef:
grrrrrrrr

heb ik net een nieuw topic gemaakt voor het stranduitje, en moet nog even een laatste regel typen, VALT MIJN LAPTOP UIT!!

gona start again........ Engeltje smiley

(ik hoor NIEMAND lachen, hoop ik!! Boze smiley )

Neem een lekker appeltje of zo, Hannah.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

Thomas, geen kromme tenen...

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 31 augustus 2011, 20:29
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 14:55

CHATULIEM619 schreef:
Ja natuurlijk mag hij weigeren.

Hij mag wat mij betreft wel weigeren, een voorganger moet ook vanuit zijn eigen geweten en opvattingen kunnen verantwoorden wat hij doet. Los het dan als voorganger wel pastoraal op en leg het neer bij een collega die de uitvaart onder die omstandigheden wel wil verzorgen. Geharrewar over een uitvaart, terwijl de kist nog boven de grond staat, kun je de nabestaanden ook niet aandoen. Ik vind het niet goed voor het aanzien van de kerk wat er is gebeurd. Het bisdom heeft het wijs opgelost, denk ik.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 29 augustus 2011, 15:14
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 14:45

Renate heeft een goed punt. Het is denk ik ook goed te kijken naar de praktijk in veel ziekenhuizen. Mensen worden eerst met nogal wat kunstgrepen in leven gehouden. Maar artsen en verpleegkundigen komen wel met moeilijke vragen te zitten. Sommige longkankerpatiënten hebben een verwacht einde dat te gruwelijk is om te beschrijven en wat je kunt voorkomen door net voor die tijd de hoeveelheid morfine, die ze al krijgen te verhogen, waarbij de patiënt inderdaad overlijdt. Euthanasie? zo kun je het zien maar in mijn beleving is het dat niet. Het dan al uiterst moeizame leven had een dag langer kunnen duren maar de laat ik het maar verstikking noemen, die daarop volgt wordt voorkomen. Zou de God van liefde nu echt van ons vragen dat een patiënt op die manier dood moet gaan, terwijl het nog een kwestie van een of twee dagen is? Ik heb vanuit historisch oogpunt wel aarzelingen bij euthanasie maar de vraag ernaar is niet met ja of nee eenvoudig te beantwoorden. Veel kankerpatiënten krijgen morfine tegen de pijn en als het leven erg is verzwakt, sterven ze er ook aan. Geen morfine geven is echt geen alternatief. Het is goed eens in de ziekenhuizen rond te kijken, dan gaat het vingertje toch minder snel omhoog , vrees ik. De vragen die in de praktijk ontstaan, zijn weerbarstiger dan wat we van de zijlijn bedenken. Pijnbestrijding is geen euthanasie en we mogen de middelen die er zijn gebruiken om het levenseinde niet onnodig zwaar te maken.

Ik ben echter wel huiverig voor de situatie dat we euthanasie als vanzelfsprekend gaan beschouwen op het moment dat er lijden in zicht komt wat we niet willen, naderende dementering is nu zo'n issue.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 29 augustus 2011, 15:12
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:25
BerichtOnderwerp: Hoe moet het forum worden gebruikt?

Jolan, ik denk niet dat het een goed idee is dat mensen moderator worden van het topic dat ze gestart zijn. Ik heb het sowieso niet op moderatoren, een gedachtenwisseling moet vrij zijn. CM kan nu desnoods ingrijpen en dat is meer dan genoeg. Anders krijgen we in elk topic een discussie over het modereren. We hebben hier al eerder een figuur gehad die zich de rol van moderator aanmat maar die daarvoor totaal onbekwaam was. De irritatie hierover, zeker ook bij mij, herinneren velen zich nog. Ik ga me niet storten in dit topic, maar iedere discussie waar personen worden aangevallen, terecht of niet, is al geen discussie meer en feitelijk onwaardig. Hoe ik over een discussie en over bijdragen denk, blijkt uit mijn manier hoe ik die bijdragen lever. En feitelijk geldt dat voor iedereen, mensen kunnen de wijze waarop ik schrijf waarderen of niet en het is een manier van schrijven waaruit impliciet ook blijkt hoe ik in ieder geval zelf vindt hoe het hoort. Het lijkt een onuitroeibaar fenomeen te zijn dat er altijd mensen zijn die zichzelf opwerpen als moderator. De Groninger driehoek heeft indertijd een lid hier bijna gekruisigd omdat yoga als occult bestempeld moest worden. Doordat een van hen verdween, een goede zaak, en de andere twee gematigder werden, is er een goed klimaat ontstaan en kwamen er goede en eerlijke discussies. Nu mensen duidelijk bezig zijn anderen onderuit te schoppen wordt de sfeer slecht en omdat mensen nu eenmaal niet van ruzie houden, zie je ook mensen vertrekken. Houdt je persoonlijke voor- of afkeuren buiten de inhoudelijke discussie, dat is zuiver en vervuil niet elk topic met allerlei zaken die afleiden. Daar zijn de vele loltopics voor. En dat geruzie leidt tot niets, de onderlinge afkeer druipt er af. Hoe verschillend de opvattingen binnen CM ook zijn - gelukkig - dit liefdeloze onderlinge gedoe zou in strijd behoren te zijn met de beginselen die we hier allemaal aanhangen.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 28 augustus 2011, 00:10
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 14:20
BerichtOnderwerp: mop

FRANKT627 schreef:
Woedende smiley Gefrustreerde smiley wat doe ik hier nog eigenlijk???

Visser, dat is een mop die Belgen over de Nederlanders vertellen, niet andersom. Zo van hoe is het koperdraad uitgevonden: Twee Nederlanders die beide elk aan een kant van een cent bleven trekken, etc.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 22:26
BerichtOnderwerp: App CM voor iPhone

MARIA576 schreef:
En DIE staat bóven aan m'n verlanglijstje....maar dat is nog weer een ander verhaal en vréselijk off-topic! (of toch eerst een vergootglas?) Lachende smiley

Niet off-topic want apps werken meestal op beide. Een iPad heeft een veel groter scherm dus kent dit probleem niet. Je kunt de letters op een iPad ook heel makkelijk vergroten wat in jouw geval handig is.

Thomas, het is wel even sparen maar makkelijk in de trein.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 25 augustus 2011, 22:27
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 22:12

MARIA576 schreef:
Oh..! dat zal het dan wel zijn want ik ópen nooit een chat via mijn phone! ik wil alleen gemakkelijk kúnnen reageren áls men met mij wil chatten en dat zie ik dus nu niet. Om gedoe en uitleg te voorkomen, spiek ik even snel...en ben ik weer weg. Chatten via de phone vind ik sowieso onhandig vanwege mijn slechte zien...'t kost me 'úren' en héél veel moeite om er een goede zin uit te krijgen...dát is pas 'slow-chatten'! Knipoog smiley

Het is gewoon onhandig. Als je een app maakt, afgestemd op de grootte van het scherm van de iphone, is er al veel opgelost. Met slechte ogen chatten met een iphone lijkt me haast niet mogelijk, wel met een ipad maar dat is weer een ander verhaal.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 25 augustus 2011, 22:16
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:47

MARIA576 schreef:
Ik ben dól op de nwe speelgoedjes als een smartphone en ook ik zou willen dat die C.M app er kwam. Als ik nu ingelogd sta via mijn phone, log ik ook zo snel mogelijk weer uit om dezelfde reden die Peter531 ook al aangaf: 'ze' kunnen niet zien dat je via je phone ingelogd staat en dus niet kunt reageren! En de tijd dat de telefoon ook echt alleen een telefoon was....is állang voorbij! Clown smiley Gelukkig wél! Knipoog smiley

Als ik ingelogd ben via mijn iPhone, ziet men mij wel degelijk hoor en ik kan ook chatten, zij het wat onhandig. Een ander die een chat opent, opent niet automatisch lijkt het, maar als ik een chat open gaat het wel goed.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 25 augustus 2011, 21:49
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:21

CM heb je ook niet nodig Maar als je CM wel leuk vindt en een smartphone hebt, net als ongeveer de helft van de Nederlanders, dan is een app die de site net even zo inricht dat hij past binnen het schermpje en je alles met wat knopjes kunt sturen - dan is dat makkelijk. Een dergelijke site maken is niet moeilijk en zeker niet duur maar handig voor de gebruiker. Kijk maar eens bij m.ns.nl Alleen de linkerbovenhoek wordt afgebeeld op de iPhone of aanverwant. Voor CM moeten er de relevante dingen staan als mailbox en de andere zaken die daar in de buurt staan. Het is echt niet zo nieuw en moeilijk maar een normale maatschappelijke ontwikkeling die aan de gang is. Ik betaal ook rekeningen via de iPhone terwijl niemand een paar jaar geleden elektronisch bankierde, dat doen we nu dus bijna allemaal.

Thomas, gelooft in handige ontwikkelingen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 25 augustus 2011, 20:22
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 22:32
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Nog een keer de Tanz der seligen Geister dan maar, in kamermuziek:

http://www.youtube.com/watch?v=WIRTd3__A1Q&feature=related

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 21:54
BerichtOnderwerp: Shoah

WILLEMIJN232 schreef:
Zou wel een goede alternatieve straf zijn voor degene die de 4 mei vieringen verstoren......9 uur kijken en dan nog eens bedenken of het wel zo stoer was wat je deed....

Als je zoiets doet, hoor je waarschijnlijk tot een respectloze cultuur met minachting voor de niet-islamitische bevolking in het algemeen en de Joodse in het bijzonder. De strafmaat was trouwens bijzonder laag voor deze "helden".

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 24 augustus 2011, 22:07
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 ... 91 Volgende
Pagina 50 van 91