Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 23:26
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
MAR907 schreef: | Kwam dit tegen zo mooi....
Als een zuiv're parel die zich aan het snoer verbonden voelt met degeen die haar omringen, zo wordt het door God bedoeld, als wij tot een kostbaar sieraad rijk aan pracht verenigd zijn, samen aan het snoer geregen, samen delend vreugd en pijn.
Ieder snoer heeft zoveel schoonheid als het stralend zonlicht biedt. Er is zelfs een glans aanwezig die je met het oog niet ziet. Zo vormt 't samenzijn van mensen als de paarlen één geheel. Liefde, mildheid, deemoed, sterkte maakt het snoer tot een juweel.
Samenzijn wordt pas een sieraad als de een de ander draagt, wanneer ieder méér wil geven en iets minder aandacht vraagt, met een blij geloof zich invoegt als een parel, groot of klein en een deel van het geheel is, van dat hechte samenzijn!
Ongemerkt overwint het de bindingsangst.... |
Heel mooi idd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:24
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoi Marian,
Nou, je bent in zoverre niet alleen, dat je dus wel enkele dagen in de week, wanneer je beidde kan en wil iets af kan spreken...
Dan ben je alleen, maar als je samenwoont, dan kan je ook enkele uren alleen zijn....
Groetjes |
Hoi Shanita,
Ik begrijp dat jij er ervaring mee hebt en ik dus niet.
Het lijkt mij gewoon niks. Enkele uren...soms eens een dag ofzo alleen is normaal in een relatie, maar ervan uitgaan dat je elkaar bij voorbaat al maar een paar dagen per week ziet als je van elkaar houdt?
Dat houdt voor mij in dat je bij elkaar wilt zijn, natuurlijk niet elkaar op de lip zitten, ieder heeft zijn eigen interesses/hobby's/werkzaamheden, wat dan ook, maar wel de mogelijkheid om elke dag bij elkaar te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:17
Onderwerp: Gordon christen/
|
|
|
DAVID923 schreef: | dit is weer en ander topic, maar in het kort, als je lid bent steun je de omroep em ben je medeverantwoordelijk voor wat hun doen. ik wil niet meedoen aan vrijzinniggedoe en blasfemie...of ze op mij zitten te wachten, als ze wachten op blinde schapen die maar volgen en niks toetsen, dan maar niet :D
ontopic weer? |
Je kunt het ook zien als medeverantwoordelijk voor het uitdragen van het Evangelie aan Gordon...is dat niet een betere insteek?
En wij mogen/kunnen bidden of God het zaad van de blijde boodschap, dat gezaaid is door de EO, in zijn hart en leven tot groei brengt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 19:00
Onderwerp: Schepping (naar Gods beeld)
|
|
|
Ik geloof dat het kwade ook van God kan komen.
Hij heeft alles in de hand en bij koning Saul stuurde God ook een boze geest nadat de Geest hem verlaten had. zie 1 Sam.16 vers 14.
Het lijkt mij dat God, Die in het paradijs al zegt kennis van goed en kwaad te hebben, soms het kwade gebruikt om uiteindelijk iets goeds te bewerkstelligen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:46
|
|
|
PIETER649 schreef: | dr staat toch nergens dat je elkaar 24 uur per dag voor de voeten moet lopen? dat gaat irriteren en hoppa... weeeeeeeeer een echtscheiding |
Voor de voeten lopen is vreselijk, krijg je maar ongelukken van..
En 24 per dag als er in een dag 48 uur zitten lijkt me wel acceptabel..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:33
Onderwerp: gevoel tegenover geloof
|
|
|
DAVID923 schreef: | “Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht” |
Hier staat een definitie van geloof: met hart en ziel en verstand en kracht. Met alles wat in je is..je hele wezen dus ook je gevoel. Zo kan volgens mij gevoel niet tegenover geloof staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 december 2010, 17:27
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Is niet waar.
Voor mij houdt een lat-relatie wel trouw in. dit even voor de zekerheid.
Als iemand nu iemand tegen komt, die helemaal aan het andere eind van Nederland woont, en men is al ietsje ouder. en heeft derhalve al zijn eigen dingen opgebouwd, zoals werk, vrienden, etctera.
Kan je dan verwachten, dat ééntje zijn/haar hele leven opgeeft, en helmaal ergens anders gaat wonen??????? Veel mensen kúnnen dat niet hoor!
Dan is de tweede optie elkaar dus zien wanneer het beidden uitkomt.
Er staat ook geschreven in de bijbel, en dat is het eerste iets waar staat dat God iets zei dat
niet goed is: In Genesis dat Hij zei dat het niet goed is dat de mens alleen is.
Fijne Avond!!! en voor degenen die nog moeten rijden in het zuiden: heel erg oppassen met die sneeuw.
Nog even toevoegen, iemand zou dus moeten accepteren, dat ik, naast mijn leven met hem, nog een eigen leven heb, in mijn plaats. Net zoals ik dat, andersom ook zou moeten accepteren.
Gewoon een ander vorm van relatie, die je vaker ziet, met de komst van het internetdaten. Dan komen mensen veel vaker in contact met mensen die veel verder weg wonen, dan eerst. je had geloof ik wel enige contactadvertenties via de krant, en dat was het. Nu heb je veel datingsites, en daardoor zijn er ook de zogenaamde ´weekendhuwelijken´ en zogenaamde lat/relaties ontstaan. Relaties waarbij je elkaar dus ziet, waneer het beide uitkomt. Maar die relaties kunnen net zoveel waarde hebben als het traditionele samenwonen hoor. Het gaat toch om Liefde, met daarin logisch ook respect. |
Maar ben je dan niet nog alleen?
En wil God niet juist dat we samen zijn?
Ik maak u een hulpe die als tegenover u zij....
Impliceert hulp niet dat je er altijd bent, zodat je elkaar tot een hand en een voet kunt zijn..in liefde?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 23:09
Onderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Soms is het wel goed dat mensen even een toontje lager zingen Gert..... |
Ik zing al alt..maarre........hoe weet je dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik ben serieus hoor....., je steekt er nu de draak mee maar het is bijzonder zinvol......... Moesten meer mensen zich eens mee bezig houden denk ik..... |
Sorry, ik zag het vóór me, de lachspiegels... maar... zolang je er iets aan hebt gehad?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:53
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Daarmee ontken je dus het belang wat God hecht aan die ceremonie. Wat voor zin heeft een huwelijksinzegening dan voor jou? |
Wat voor belang hecht God aan de ceremonie? Het is door mensen ingesteld toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Om mijn werk hebben ze de ,zoals ze dat noemen- spiegelbijeenkomsten, bijzonder zinvol hoor....... Je moet alleen wel tegen kritiek en directheid kunnen....... |
Het zijn lachspiegels dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Daarom is het goed dat mensen zichzelf eens spiegelen nietwaar? |
Maar als je je spiegelt zie je alleen jezelf toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 20:23
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
EGGIE989 schreef: | Dorestad - wereldstad in de middeleeuwen van Annemarieke Willemsen |
wat leuk, Wijk bij Duurstede? heel mooi stadje nu, met prachtig kasteel alleen wereldstad?
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 19 december 2010, 20:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 19:30
|
|
|
HENK710 schreef: | Marian,
De mens is een mannelijk woord. Dan wordt dat bij een personificatie een 'hij'. Net zoals wijsheid in de bijbel als 'zij' wordt weergegeven, aangezien het een vrouwelijk woord is. |
Henk, Je hebt gelijk wat het woord man/mens betreft.
Maar er staan diverse teksten in de bijbel waaruit blijkt dat de "man" hiermee bedoeld wordt.
Geschapen naar Zijn beeld...! Kor. 11: 7 de man is het beeld en de heerlijkheid Gods, om er maar één te noemen en verder geloof ik dat het niet letterlijk bedoeld wordt...de mens is geestelijk een beeld van God.
En daar er tegenwoordig veel uit andere religies overgenomen wordt, zoals ook dat God een vrouw zou zijn, vind ik toch dat we dicht bij de bijbel moeten blijven en daaruit blijkt nergens dat God vrouw/moeder is.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 19 december 2010, 19:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:44
|
|
|
ROLAND867 schreef: | Schepping dag 4 tot en met 6
Dag 4 God schiep de lichten aan het hemelgewelf, zon, maan en sterren als markering voor seizoenen, dagen en jaren. Het grote licht (de zon) om over de dag te heersen, het kleine (de maan) om over de nacht te heersen. vraag : mag je dat volgen de lichten aan het hemelgewelf Mag je Gods werk volgen ?
De wijzen uit het Oosten volgden een ster...de ster..het waren sterrenkundigen.. waarom zou je niet mogen volgen? er wijsheid uit denken te halen is iets anders. Ik geloof dat je dan te ver gaat endat dat niet mag..
Dag 5 God liet het water wemelen van levende wezens, en boven de aarde liet hij vogels vliegen. En God zegende hen, opdat de vogels en de vissen talrijk zouden worden. Dag 6 God schiep de landdieren: het vee, kruipende dieren en wilde dieren. Vervolgens besloot God mensen te maken, naar zijn evenbeeld, om heerschappij te voeren over alle andere schepselen. God schiep de mens, mannelijk en vrouwelijk. Hij zegende ze met de woorden, "Wees vruchtbaar en wordt talrijk" en heers over de vissen, vogels en alle dieren die op aarde rondkruipen. Aan het eind van deze dag, na de schepping van de mens, staat er "God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. "
vraag : is God dan zowel vrouwelijk als mannelijk ? vraag: Als wij heerschappij hebben over de dieren zijn wij dan de herders van Gods werk ?
Behalve op dag twee staat er telkens geschreven "En God zag dat het goed was" |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:36
|
|
|
HENK710 schreef: | Evenbeeld schijnt toch mannelijk en vrouwelijk vanuit deze tekst!
En dat God vervolgens vooral als Man wordt aangesproken, ontkent die andere mogelijkheid toch niet? God vergelijkt Zichzelf in Zijn Woord ook met een moeder...niet mannelijk toch?
|
Er staat duidelijk: schiep hij hem..hem niet haar.. en daarna staat er man en vrouw schiep hij hen..dat is dan beiden..man en vrouw.
En een vergelijking is altijd een verduidelijking en geen statement..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:25
|
|
|
27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. 27 En God schiep den mens naar Verwijzing(en) [sluiten] [1:27] Gen 5:1; 9:6. 1 Kor 11:7. Efez 4:24. Kol 3:10. Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man Verwijzing(en) [sluiten] [1:27] Matt 19:4. en vrouw schiep Hij ze. 27 En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen. 27 En God schiep de mens als zijn beeld; als het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen.
Hier staat volgens de bijbel en een mannelijke God. Jezus heeft het ook overal over Zijn Vader, nergens over Zijn moeder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 22:28
Onderwerp: Kerstfeest
|
|
|
VISSER278 schreef: | Geliefden
Ik zal je wat vertellen......... Ik ben zelf een feest aan het voorbereiden , een feest zoals geen mens kan bedenken. Ik ben al bezig met de uitnodigingen te schrijven en er is ook een uitnodiging voor jou bij! Ik zal je naam schrijven met gouden letters in een groot gastenboek . Alleen diegenen die in dát boek staan mogen binnen komen en meefeesten. Diegenen die Mijn uitnodiging niet aannemen , laat Ik buiten staan.
Bereid je voor , want als alles klaar is , begint het feest.
Ik houd van je,
Jezus. |
Bijzonder mooi ...Zo is Jezus/God voor ons...wij hoeven niets te verdienen.. Onbegrijpelijke liefde..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 21:30
Onderwerp: alcohol
|
|
|
Maar Jezus veranderde water in wijn.... En de bruiloftsgasten hadden al veel gedronken.. Het was toen ook "gewoon" toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 21:09
Onderwerp: De 'hemel' saai ?
|
|
|
MAR907 schreef: | Natuurlijk Henk.....
In deze gelijkenis zit nog veel meer dan je denkt. Ook de wet en de profeten die de wetgeleerde kende speelt hierin een rol, ook voor ons in deze tijd.... Wij leren in de kerken dat de geboden van God voor de joden was en niet voor ons..... Ik hou de Sabbath omdat het nog steeds van belang is voor God, omdat ook van mij verwacht wordt door God om naar zijjn geboden te leven (ben daardooor los van de kerk). Ik kan heel diep gaan, maar is niet voor iedereen bestemd... Ik laat het hierbij... de Here Jezus staat voor mij centraal in het leven....juist wanneer ik Hem nodig ben.... |
Zomaar een vraag...hoe houd jij de sabbat? Ik ga zondags naar de kerk en doe eigenlijk wat ik wil en wat me uitkomt die dag...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 18:25
Onderwerp: Verwerken van het verleden
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 11 december 2010, 22:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 11:32
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
MARIO216 schreef: | Zaterdag 11 December, 1 Petrus 1: 3-7; Wedergeboorte.
Petrus gaat er bijna van stotteren een onvergankelijke, onbevlekte erfenis…! Gemeente van Christus; U bent schatrijk! Geen wonder dat Petrus zijn brief begint met een lofprijzing: Geloofd zij de God de Vader van onze Here Jezus Christus! Wat is dat dan voor een erfenis? Het is de zaligheid! Het Rijk van vrede dat komen zal. Een nieuwe hemel en een nieuwe aarde waarop gerechtigheid woont. Dat is nog eens een erfenis! Waar die schat wordt bewaard? In de hemel, daar is dat alles weggelegd. Opgeborgen, tot de dag van Jezus’ komst. En voor wie is die erfenis? Voor wie wedergeboren is! En hoe word je dat wedergeboren? Dat is een vraag die al heel wat mensen heeft beziggehouden! Hoe word ik wedergeboren? Door het zien van een visioen? Door het krijgen van een tekst, die op een wonderlijke manier in mijn gedachten komt? Of moet ik om wedergeboren te zijn opvallend vroom gaan leven? Of bidden, voortdurend bidden om een nieuw hart? Laten we maar eens luisteren naar wat Petrus ervan zegt: Geloofd zij God, die ons door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop! Door de opstanding van Jezus! Dat is het hele evangelie in een paar woorden! Niet door mijn vroomheid maar door Christus’ opstanding ben ik een nieuw mens! |
Het is zo eenvoudig, zalig worden:geloven in Hem. Fijn Mario...die bemoediging.. elke dag weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 21:49
Onderwerp: Verwerken van het verleden
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Precies het antwoord dat ik verwachtte te krijgen, en ook precies het antwoord waar ik niks mee kan, maar dat komt waarschijnlijk doordat jij en ik een geheel andere geloofsbeleving hebben. Ik kan wel gaan lopen roepen dat ik iemand vergeven heb, maar in mn hart voelt het toch echt heel anders. Jezus schenkt iedereen die in hem gelooft vergeving, maar volgens mij staat daar wel bij dat we er om moeten vragen.En als je om vergeving vraagt geef je dus ook toe dat je iets verkeerd gedaan hebt.
Vergeven en vergeten zijn 2 heel verschilldende dingen dat klopt. Maar hoe vergeef je iemand die door blijft gaan? Wat er vroeger allemaal gebeurt voel ik verdriet over maar dat heeft een plekje, meestal is het niet aanwezig maar soms zijn er dingen waardoor het weer even bovenkomt, daar leer je mee leven en ik ben blij dat het verdriet is en niet langer boosheid. Waar ik wel boos om ben is wat er tot op de dag van vandaag gebeurd. Als je iemand vergeef ga ik er wel vanuit dat dingen veranderen. In mijn situatie verergerd het enkel maar. En als je dan vraagt of ik dat kan vergeven is het antwoord toch echt nee. |
Ik geloof dat zolang je ermee geconfronteerd blijft er alleen maar onmacht en boosheid is...dat was bij mij wel..het duurde maar en duurde maar.. Pas als er afstand is kun je aan vergeving toekomen. En zo te horen is er die niet bij jou.. Geniet maar van alle andere goede dingen..doe ik ook...en..het helpt..zo genees je ook stukje bij beetje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 20:16
|
|
|
QUELINE346 schreef: | Waarom we van deze zonde zo'n "halszaak" maken Pieter? Ik ben t met je eens, dat elke zonde zonde is, maar scheiding treft zóveel mensen, kinderen, ev.kleinkinderen, families, vrienden, verhuizen, verkopen, verdelen, verjaardagen, feestdagen, financien, verdriet, afwijzing, nou ja, noem maar op. Tenminste, als ik naar mn eigen scheiding kijk: het heeft gevolgen voor derest van ons/mijn leven, al zal de tijd, en God, veel verzachten, dat merk ik nu al wel. Gelukkig. gr. Queline |
IK geloof je en heb het zelf ervaren.
Maar wat denk je van verslaving...diefstal/fraude..misbruik.. met als gevolg rechtszaken ..detentie...om maar even een paar dingen te noemen.
Elke "zonde" is in mijn beleving even erg en heeft evenveel gevolgen.
Ik geloof dat God ons daarom ook voor zonde behoeden wil.
Zonde is toch nog altijd ..het doel missen..ongehoorzaamheid aan God die ons leert om je naaste lief te hebben als jezelf.
Liefhebben..hoe vullen we dat in?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 21:39
|
|
|
PIETER649 schreef: | IEDERE zonde is een gruwel in Zijn ogen.... dus waarom in kerken, gemeentes en op cm van deze specifieke zonde nou zo'n halszaak gemaakt moet worden, heb ik nooit begrepen. |
en zo is het..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 21:38
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Met realisme bedoel ik ook dat het als je ouder wordt ook niet zo makkelijk zal zijn weer een nieuwe baan te vinden die voldoet aan jouw eisen....... Natuurlijk Nederland is niet groot maar denk even aan de files en het openbaar vervoer....Ik reis nu minimaal 2 uur per dag en vind dat echt genoeg.........en overal is een bakker en een kerk dat weet ik ook wel en daar gaat het ook niet om....... Maar latten? Ik vind het nog niet zo'n gek idee, zeker niet als je wat ouder bent en alletwee nog je werkend leven hebt en niet bij elkaar in de buurt woont.......En waarom zou je persé een heleboel moeten opgeven om je partner achterna te gaan? Ik zou het van mijn partner niet durven vragen........ |
Het was inderdaad moeilijk een baan te vinden die voldoet aan mijn eisen. Ik heb dus mijn eisen bij moeten stellen en een jaar geleden een fulltime ( andere ) baan gevonden.. Toch bevalt het me prima al verdient het stukken minder, maar ik kan er goed van rondkomen. Ik voor mij zou liever alleen blijven dan er van uit te gaan dat het latten moet worden. En ik zie het niet als persé iets opgeven...je overlegt samen en zoekt net als altijd ..de beste oplossing.
|
|
Naar boven |
|
|