ChristianMatch

Forum

Kerstfeest
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 19:54

Zin of onzin. Gezelligheid, romantiek, gezellig eten, konijn op tafel, kortom
wat is de betekenis voor Kerst voor jou en hoe wil je dat vormgeven dit jaar....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 19:55

CHATULIEM619 schreef:
wat is de betekenis voor Kerst voor jou en hoe wil je dat vormgeven dit jaar....

Kerst is een verschrikking Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 20:52

CHATULIEM619 schreef:

Erg gezellig...maar natuurlijk niet waar het om draait!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 21:16

CHATULIEM619 schreef:

Ik heb altijd wat moeite met al de commerciele commotie rond kerst.
Kerstboom, Kerstdiner.Kerstballen, Kerstkado, Kerstverlichting, Kerstidioterie....
Voor mij betekend het niets meer als de gedachten aan de geboorte van Jezus.

Ook al is het allemaal wel heel gezellig, en doe ik er deels zeker wel aan mee, Ik probeer altijd in M'n achterhoofd te houden dat het allemaal afleid van waar het werkelijk om draait met kerst.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 22:37

ZINGA672 schreef:

Ah...... je mist nog steeds je konijn?

http://www.youtube.com/watch?v=KNXYTbEzmVQ
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 22:42

ZINGA672 schreef:

Mee eens Zinga! Ik ga me kop in het zand steken en kom er weer uit na nieuwjaar! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 23:01

Goed, we hebben het nu een beetje over de randverschijnselen, maar stel je een voor wat voor boodschap heeft Kerst voor jou?
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 29 november 2010, 23:11

ANGELIQUE327 schreef:
Mee eens Zinga! Ik ga me kop in het zand steken en kom er weer uit na nieuwjaar! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

D'r licht sneeuw op.... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 09:47

ZINGA672 schreef:
Sneeuw is reflecterend he

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 30 november 2010, 09:47
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 11:20

CHATULIEM619 schreef:
Sneeuw is reflecterend he

Whaha...was dat nou zowaar een grapje muneer Chatuliem? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 14:43

ZINGA672 schreef:

Dat houdt het hoofd koel he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 17:32

ZINGA672 schreef:

Dat meen je toch niet Zinga?
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 17:33

ANGELIQUE327 schreef:

Ik vind dit heel raar wat jullie zeggen,
ben het er ook helemaal niet mee eens!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 17:37

voor mij is kerst de tijd van herinnering dat het Licht naar de aarde kwam,
onze Verlosser Jezus Christus.in de eenvoud van de mens.

dan geef ik mijn kinderen met kerst de boodschap mee van een gift (kadootje)omdat ik zooooooooooooon ontzettend veel van hen houd en dat God ons de grootste Gift gaf nl Zijn eigen Zoon omdat God zzoooooooooooooooooooooooveelllllllllll van de mensen hield en houd.
en dat er toen al geen plaats voor Hem was op aarde want iedereen wees jozef en maria de deur.
en dan zeg ik ;hebben jullie wel plaats voor Jezus in jullie leven en in jullie hart.

dus wij gaan zeer zeker hier in huis bewust met kerst om met daarnaast ook de sfeer van warmte ,liefde en gezelligheid.

Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 30 november 2010, 17:39
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 17:39

CARIEN982 schreef:

Kerst is toch hetfeest van HET LICHT???????
Der wereld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 17:44

CARIEN982 schreef:

Als je alleen kerstfeest moet vieren Carien, dan kan het soms heel donker om je heen zijn, ook al heb je nog zoveel lichtjes branden!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 17:45

http://www.youtube.com/watch?v=ViXsp7QBO08&feature=fvsr

http://www.youtube.com/watch?v=mN70R-3ao0U

Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 30 november 2010, 17:47
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 17:50

ANGELIQUE327 schreef:
Als je alleen kerstfeest moet vieren Carien, dan kan het soms heel donker om je heen zijn, ook al heb je nog zoveel lichtjes branden!

Maar de kerstgedachte is niet het plaatje dat je voor de tv ziet Angel,van die zogenaamde gezellige gezinnetjes,maar de komst van Jezus,dát vieren we! En of je alleen bent of niet,dat is toch genoeg voor vreugde in je hart?
Eenzaamheid is iets van alle dagen........
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 21:54

LEANNE226 schreef:
Maar de kerstgedachte is niet het plaatje dat je voor de tv ziet Angel,van die zogenaamde gezellige gezinnetjes,maar de komst van Jezus,dát vieren we! En of je alleen bent of niet,dat is toch genoeg voor vreugde in je hart?

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Met Kerst kan iemand wel extra geconfronteerd worden met de eenzaamheid, maar dan is dat gevoel er waarschijnlijk op andere dagen ook al. Dat zal niet meevallen.

Kerst mag je ook vieren met je gemeente, uiteindelijk gaat het om de komst van Jezus. Misschien dat iemand die Kerst (thuis) alleen viert daar wel meer mee bezig is, dan mensen die deze dagen volgepland hebben.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 30 november 2010, 21:56
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:01

CHATULIEM619 schreef:

Je kunt geen Kerstfeest vieren, als je niet vooruit kijkt naar het Paasfeest. Voor mij staat het lijden (op aarde, wat al begon bij Zijn geboorte) en sterven van Jezus, als straf voor mijn zonden, centraal. Daar ben ik God heel dankbaar voor. Als het goed is, denk je daar alle (zon)dagen van het jaar aan.

Met Kerst ga ik naar de kerk, om samen met de gemeente de geboorte van Jezus te vieren. Verder vind ik het fijn om tijdens deze dagen, mijn familie te ontmoeten. Al zal ik ook best moe zijn, na een drukke periode met allerlei Kerstvieringen (van mijn werk) in de week daarvoor. ´k Krijg de dag ervoor pas vakantie.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 30 november 2010, 22:06
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 22:31

LEANNE226 schreef:

Wat mij betreft zijn jullie iets te snel met de conclusies; t heeft wat mij betreft niets met eenzaamheid te maken.

Ik zie zelf de link tussen de huidige manier van kerst vieren met de geboorte van Jezus Christus niet meer zo. Jezus is helemaal niet in december geboren; Zijn verjaardag valt niet eens niet in de winter. Soms denk ik weleens; wist ik Zijn echte geboortedatum maar (op de dag precies); dan hield ik op die dag een fantastisch feest!

De reden dat ik kerst een verschrikking vind komt door het feit dat ik er erg slechte herinneringen aan heb. Ik zie om mij heen een groot 'familiefeest' en ik gruw dr van. Mijn herinneringen aan de combinatie van familie en kerst zijn helaas nog ieder jaar levendig.

Wat de geboorte van Jezus betreft; die is denk ik niet los te koppelen van het doel waarmee Hij naar deze aarde kwam. Ik heb zelf een beetje moeite met het 'lief klein kindeke' (ondanks het feit dat Hij dat zeker was), omdat ik tegelijk Zijn lijden en Zijn weg naar het kruis voor mij zie. Het besef dat Jezus 'met voorbedachte rade' naar deze wereld kwam om aan een kruis te sterven maakt dat ik Zijn geboorte anders beleef. De grimmige schaduw van het onbegrijpelijk grote offer dat Hij brengt, maar ook Zijn glorieuze overwinning, hangen voor mij al over die onschuldige kribbe heen.

"Gij hebt geen lust gehad aan slachtoffer en spijsoffer; Gij hebt mij de oren doorboord; brandoffer en zondoffer hebt Gij niet geeist. Toen zeide ik: Zie, ik kom; in de rol des boeks is van mij geschreven. Ik heb lust, o mijn God! om Uw welbehagen te doen; en Uw wet is in het midden mijns ingewands." (Psalm 40: 7-9)
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 23:05

Geliefden

Zoals jullie weten zijn we dicht bij Mijn verjaardag, elk jaar wordt die door jullie gevierd. Gedurende die tijd geven jullie elkaar veel kado's , is er muziek ter ere van Mij en het eten is uitstekend.
Het is fijn te weten dat in ieder geval er mensen zijn die Mijn verjaardag niet vergeten zijn. Vroeger wist iedereen nog de reden van Mijn feest, en waren zij dankbaar voor alles wat Ik voor ze deed.
Maar in deze tijd weet bijna niemand dat meer.

Families en vrienden komen bij elkaar en hebben een fijne tijd samen.

Ik kan me vorig jaar nog herinneren.........

Het was groot feest met mooie gedekte tafels, heerlijke gerechten, fruit, noten en chocolade, gebak en drankjes. Ook de versieringen maakten het extra feestelijk.
Maar weet je ...... Ik was niet uitgenodigd!
Ik was wel de eregast maar men was vergeten Mij een uitnodiging te sturen. Het feest was ter ere van Mij , maar Ik was er niet bij. Terwijl Ik er zo graag bij geweest zou zijn.
Om je de waarheid te zeggen , verbaasde het me niet want al de vorige jaren vond Ik de deur gesloten. Omdat ik niet was uitgenodigd besloot Ik toch stilletjes binnen te gaan en in een hoekje naar het feest te kijken. Iedereen was aan het drinken , men vertelde elkaar moppen en ze lachtten overal om. Ze hadden het geweldig.

Tot overmaat van ramp kwam er een dikke man in een rood pak binnen, hij had een lange witte baard.
En hij riep HO,HO,HO, en hij leek dronken. Hij ging op een stoel zitten en alle kinderen kwamen aangerend alsof het feest voor hem was.

Om middernacht omhelsde iedereen elkaar. Ik steek Mijn armen wijd uit en wachtte tot iemand Mij zou omhelzen......maar niemand dacht eraan.
Toen gingen ze de pakjes uitpakken en Ik keek of er voor Mij ook een pakje bij was, maar nee!

Hoe zou jij je voelen als je jarig was en iedereen kreeg een kado'tje behalve jij, de jarige?

Toen begreep Ik dat ik niet welkom was en ing stilletjes weg.

Wat zou ik het fijn vinden als je de komende Kerst Mij mee liet vieren.
Dat Ik mee mocht delen in het feit dat Ik ruim 2000 jaar geleden geboren werd om voor jou te sterven aan het kruis, zodat jij mag leven.
Mijn enige wens voor kerst is: Dat jij dit gelooft met je hele hart.

Ik zal je wat vertellen......... Ik ben zelf een feest aan het voorbereiden , een feest zoals geen mens kan bedenken. Ik ben al bezig met de uitnodigingen te schrijven en er is ook een uitnodiging voor jou bij!
Ik zal je naam schrijven met gouden letters in een groot gastenboek .
Alleen diegenen die in dát boek staan mogen binnen komen en meefeesten.
Diegenen die Mijn uitnodiging niet aannemen , laat Ik buiten staan.

Bereid je voor , want als alles klaar is , begint het feest.

Ik houd van je,

Jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 november 2010, 23:15

VISSER278 schreef:
Geliefden

Zoals jullie weten zijn we dicht bij Mijn verjaardag, elk jaar wordt die door jullie gevierd. Gedurende die tijd geven jullie elkaar veel kado's , is er muziek ter ere van Mij en het eten is uitstekend.
Het is fijn te weten dat in ieder geval er mensen zijn die Mijn verjaardag niet vergeten zijn. Vroeger wist iedereen nog de reden van Mijn feest, en waren zij dankbaar voor alles wat Ik voor ze deed.
Maar in deze tijd weet bijna niemand dat meer.

Families en vrienden komen bij elkaar en hebben een fijne tijd samen.

Ik kan me vorig jaar nog herinneren.........

Het was groot feest met mooie gedekte tafels, heerlijke gerechten, fruit, noten en chocolade, gebak en drankjes. Ook de versieringen maakten het extra feestelijk.
Maar weet je ...... Ik was niet uitgenodigd!
Ik was wel de eregast maar men was vergeten Mij een uitnodiging te sturen. Het feest was ter ere van Mij , maar Ik was er niet bij. Terwijl Ik er zo graag bij geweest zou zijn.
Om je de waarheid te zeggen , verbaasde het me niet want al de vorige jaren vond Ik de deur gesloten. Omdat ik niet was uitgenodigd besloot Ik toch stilletjes binnen te gaan en in een hoekje naar het feest te kijken. Iedereen was aan het drinken , men vertelde elkaar moppen en ze lachtten overal om. Ze hadden het geweldig.

Tot overmaat van ramp kwam er een dikke man in een rood pak binnen, hij had een lange witte baard.
En hij riep HO,HO,HO, en hij leek dronken. Hij ging op een stoel zitten en alle kinderen kwamen aangerend alsof het feest voor hem was.

Om middernacht omhelsde iedereen elkaar. Ik steek Mijn armen wijd uit en wachtte tot iemand Mij zou omhelzen......maar niemand dacht eraan.
Toen gingen ze de pakjes uitpakken en Ik keek of er voor Mij ook een pakje bij was, maar nee!

Hoe zou jij je voelen als je jarig was en iedereen kreeg een kado'tje behalve jij, de jarige?

Toen begreep Ik dat ik niet welkom was en ing stilletjes weg.

Wat zou ik het fijn vinden als je de komende Kerst Mij mee liet vieren.
Dat Ik mee mocht delen in het feit dat Ik ruim 2000 jaar geleden geboren werd om voor jou te sterven aan het kruis, zodat jij mag leven.
Mijn enige wens voor kerst is: Dat jij dit gelooft met je hele hart.

Ik zal je wat vertellen......... Ik ben zelf een feest aan het voorbereiden , een feest zoals geen mens kan bedenken. Ik ben al bezig met de uitnodigingen te schrijven en er is ook een uitnodiging voor jou bij!
Ik zal je naam schrijven met gouden letters in een groot gastenboek .
Alleen diegenen die in dát boek staan mogen binnen komen en meefeesten.
Diegenen die Mijn uitnodiging niet aannemen , laat Ik buiten staan.

Ik houd van je,

Jezus.

Dank je Visser. Ik had hem ooit eerder gelezen, maar tis nog steeds een indringende en waarachtige en mooie boodschap.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 01:08

LEANNE226 schreef:

Maar op zulke dagen is het het ergst Leanne!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 07:52

ZINGA672 schreef:
Wat mij betreft zijn jullie iets te snel met de conclusies; t heeft wat mij betreft niets met eenzaamheid te maken.

Ik zie zelf de link tussen de huidige manier van kerst vieren met de geboorte van Jezus Christus niet meer zo. Jezus is helemaal niet in december geboren; Zijn verjaardag valt niet eens niet in de winter. Soms denk ik weleens; wist ik Zijn echte geboortedatum maar (op de dag precies); dan hield ik op die dag een fantastisch feest!

De reden dat ik kerst een verschrikking vind komt door het feit dat ik er erg slechte herinneringen aan heb. Ik zie om mij heen een groot 'familiefeest' en ik gruw dr van. Mijn herinneringen aan de combinatie van familie en kerst zijn helaas nog ieder jaar levendig.

Wat de geboorte van Jezus betreft; die is denk ik niet los te koppelen van het doel waarmee Hij naar deze aarde kwam. Ik heb zelf een beetje moeite met het 'lief klein kindeke' (ondanks het feit dat Hij dat zeker was), omdat ik tegelijk Zijn lijden en Zijn weg naar het kruis voor mij zie. Het besef dat Jezus 'met voorbedachte rade' naar deze wereld kwam om aan een kruis te sterven maakt dat ik Zijn geboorte anders beleef. De grimmige schaduw van het onbegrijpelijk grote offer dat Hij brengt, maar ook Zijn glorieuze overwinning, hangen voor mij al over die onschuldige kribbe heen.

"Gij hebt geen lust gehad aan slachtoffer en spijsoffer; Gij hebt mij de oren doorboord; brandoffer en zondoffer hebt Gij niet geeist. Toen zeide ik: Zie, ik kom; in de rol des boeks is van mij geschreven. Ik heb lust, o mijn God! om Uw welbehagen te doen; en Uw wet is in het midden mijns ingewands." (Psalm 40: 7-9)

Helemaal mee eens!

Kerst is een mooi moment om de geboorte van Christus (die op een heel ander tijdstip geboren is) te vieren, maar daar hoeft al die opschmuck echt niet bij..
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 10:14

VISSER278 schreef:
Geliefden

Ik houd van je,

Jezus.

Dank je wel Visser om deze tekst te delen , ik vind hem prachtig ... en ga hem , als je het niet erg vind ,kopiëren en doormailen ....
Ik las hem nooit eerder ... maar zal me nu wel bijblijven .
Groeten ...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 11:33

Als ik zo de reacties overzie, zie ik dat veel mensen worstelen met Kerst. En dat is m.i. terecht, want zo duidelijk is het eigenlijk helemaal niet wat voor feest het is.
Voor de een is het alleen maar romantiek, voor de ander staat het voor gezelligheid of eenzaamheid. En het wordt eigenlijk alleeen maar verwarrender. Daarom zal ik de komende weken een aantal bijbelse thema's behandelen, waardoor de zin van Kerstfeest beter naar voren komt.
Joh 1 schreef:
Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader

God wil wonen bij de mensen

Een van de belangrijkste thema's in de Bijbel is het verlangen van God om bij de mens te zijn. Dat begint al in het paradijs. Daar schiep hij Adam en we lezen dat Hij samen met Adam wandelde in het paradijs.

Gen 2 schreef:
God, de HEER, bracht de mens dus in de tuin van Eden, om die te bewerken en erover te waken. 16 Hij hield hem het volgende voor: ‘Van alle bomen in de tuin mag je eten, 17 maar niet van de boom van de kennis van goed en kwaad; wanneer je daarvan eet, zul je onherroepelijk sterven.’

De mens werd aangesteld om over de tuin van Eden te waken. Hiermee werd de mens door God gezien als verantwoordelijk wezen, die namen mocht geven aan de dieren en er zorg voor moest dragen dat het werk van God beheerd werd.
Het ging zelfs verder: de mens werd voor een keuze gesteld. Eén ding waar hij niet aan mocht komen was de boom van kennis van goed en kwaad. Daarmee gaf God ook de ruimte om vrijwillig te kiezen. Het was dus in het paradijs niet de bedoeling, dat de mens alleen gewillig deed wat God van hem vroeg, de mens kreeg ook de ruimte om zelf te kiezen. (Arminiaaans he, David). Maar het centrale thema van het paradijs was toch wel dat God samen met de mens wilde wandelen in de tuin van Eden.

Ex 25 schreef:
De Israëlieten moeten een heiligdom voor mij maken, zodat ik te midden van hen kan wonen. 9 Ik zal je een ontwerp laten zien van de tabernakel en van alle voorwerpen die bij deze tent horen; houd je daar nauwkeurig aan.

We zijn nu een aantal eeuwen verder. God heeft het volk geroepen uit Egypte en in dit verhaal lezen we dat God de opdracht geeft tot het bouwen van de tabernakel, met als doel dat Hij wil wonen bij de mensen. Hoewel de tabernakel gebouwd is vol met symbolen, was het heilige der Heilige de woonplaats van God. Zijn heerlijkheid daalde daadwerkelijk neer in de tabernakel.
Ex 40 schreef:
Toen werd de ontmoetingstent overdekt door een wolk en werd de tabernakel gevuld door de majesteit van de HEER. 35 Mozes kon de ontmoetingstent niet meer binnengaan, want de wolk rustte daarop en de majesteit van de HEER vulde de tabernakel. 36 Zolang hun tocht duurde, trokken de Israëlieten pas verder wanneer de wolk zich van de tabernakel verhief. 37 Wanneer de wolk niet opsteeg, trokken ze niet verder; ze wachtten tot de wolk weer opsteeg. 38 Zolang hun tocht duurde, rustte overdag de wolk van de HEER op de tabernakel, ’s nachts verscheen er een vuur in, dat voor alle Israëlieten zichtbaar was.

Maar in de relatie met het volk zien we meteen een probleem ontstaan. God is niet alleen de God die bij de mens wil zijn, maar God is ook heilig en dient aanbeden te worden. De spanning tussen de heiligheid van God en de Liefde van God is eigenlijk voortdurend zichtbaar in de Bijbel. God is Liefde, maar Hij is meer dan dat. Hij overstijgt Zijn liefde, verliest Zich niet in Zijn liefde, maar blijft God.
En nu de tekst, die bovenaan stond, Het Woord is mens geworden en heeft onder ons gewoond. Zoals in het Oude Testament God bij de mens wilde wonen, ging Hij in het nieuwe Testament zelfs een stap verder. Hij werd mens als de mensen, om de mens uiteindelijk terug te winnen voor Zijn koninkrijk. Hij vereenzelvigde Zich met de mens, echter zonder Zichzelf te verliezen in zonde. In het kerstverhaal zien we de goddelijkheid van Jezus terug. De engelen die aan de hemel verschenen, de herders die Hem kwamen aanbidden. Terwijl het een “gewone” baby was, die in een stal/grot geboren was.

Als we geloven dat God wil wonen bij de mensen, onder de mensen wilde zijn, is het ook goed om te zien hoe het in de hemel zal zijn. De hemel staat open voor de mens. Hij nodigt ons uit om samen met Hem te gaan wonen…
Met Kerstfeest vieren wij, dat God bij ons wil zijn. Dat Hij een persoonlijk God is, die een relatie met de mens wil hebben. Onze God, is een God die Zich bekommert om de mens, bereid is, Zijn heerlijkheid af te leggen en onder ons wil wonen. Het gaat zelfs nog een stapje verder:

opb 3 schreef:
k sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij.

God wil in ons hart wonen. Dat wil zeggen dat Hij heel intiem met ons wil zijn. Hij wil weten wat we denken, wat we voelen en hoe we zijn. Hij wil ons antwoorden als we met vragen zitten, Hij wil ons troosten. Kerstfeest is iets wat je in je hart kunt ervaren. Is Jezus al geboren in je hart????

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 1 december 2010, 11:52
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:24

Hallo Visser
Wat een geweldig stuk had je geschre en en ook zo de waarheid.
Slaom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:31

MARTIN695 schreef:
Hallo Visser
Wat een geweldig stuk had je geschre en en ook zo de waarheid.
Slaom.
Martin

Huh? Verraste, verbaasde smiley
Hoe kun je een internetpagina nou omslaan Smiley die vol vragen zit

Clown smiley

Tess, kon het gewoon niét laten!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:36

SOFIE807 schreef:
Dank je wel Visser om deze tekst te delen , ik vind hem prachtig ... en ga hem , als je het niet erg vind ,kopiëren en doormailen ....
Ik las hem nooit eerder ... maar zal me nu wel bijblijven .
Groeten ...

Sofie , zelf heb ik deze "brief"vorig jaar gehad vlak voor Kerst, en er stond onder: Deel dit met al je familie en vrienden .
sorry, ben vergeten om het hier erbij te zetten.
Dus bij deze: Je mag er mee doen wat je wil.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2