Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 00:30
Onderwerp: Bijbels vermanen en ego.
|
|
|
zeg ff niets ....
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 18 maart 2011, 00:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 00:18
Onderwerp: vergeven
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik denk niet Cross dat verzoening hetzelfde betekent als vergeving. Daarin ben ik het niet met je eens.
Vergeving is loslaten om verder te kunnen... verzoening komt heel wat meer bij kijken en is bij mensen onderling niet altijd mogelijk. Verzoening vraagt in de meeste gevallen namelijk ook inzicht bij degene die verkeerd gehandeld heeft en dat is er in bepaalde gevallen niet. |
Daarom staat (jou en de persoon) ook tussen haakjes. Maar vergeving is wel verzoening tussen jou en God, juist omdat het een bijbelse opdracht is .... Vergeving is inderdaad loslaten om verder te kunnen, maar dat is menselijk gezien denk ik. Vergeving en loslaten is ook God de mogelijkhed geven om met jou verder te gaan (verzoening), en dat gaat verder dan het menselijk inzicht .... Maar vergeving en verzoening op menselijk vlak is ook zeer goed mogelijk hoor, ik denk dat het in een relatie zelfs noodzaak is ....
(ben bang dat er nu heel veel mensen met zere teentjes lopen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 00:02
Onderwerp: Ben jij opgewekt?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | "...een onderzoek van het Brits wetenschappelijk museum!" ...misschien waren die vrouwen in dat museum stokoud en een beetje verward. Wat is zo'n onderzoek dan waard? Volgens mij is dat onderzoek één grote leugen... |
In plaats van dat zomaar de lucht in te schreeuwen zou je dat kunnen onderzoeken. Daar zou ik (nog meer) opgewekt van worden.
En of ik opgewekt ben ..... ik ben door Jezus Christus uit de duisternis getrokken in het Licht..... heb dus alle reden om opgewekt te zijn ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 maart 2011, 15:12
Onderwerp: vergeven
|
|
|
MARIA576 schreef: | Henk, ik dacht in het verleden precies zo: 'het is een hartsgesteldheid'..maar daar ben ik op teruggekomen. Op een dag leerde ik dat ik kon bidden -tandeknarsend- voor mensen die mij verdriet hadden gedaan en die géén spijt betoonden. Het kwam nauwelijks over mijn lippen. Ik ging er mee door...en werd wérkelijk bevrijd van de last van wrok en gevoelens van onvergefelijkheid. Hén vergeven bevrijdde mij. Ik denk dat de opdracht tot vergeving tweeërlei doel heeft: vergeef hen, zoals jijzelf vergeven bent én: door de opdracht te vervullen, word jijzelf weer bevrijdt van een stuk boosheid,haat, verdriet, etc. Dat is denk ik ook wat God ons wil geven: vrijheid, geen last dragen die je niet hóéft te dragen. Geef het aan Hem. |
CHATULIEM619 schreef: | Ja, ik volg gewoon een opdracht. En als de bijbel er zo duidelijk over is, waarom zou ik daar dan mee schipperen? Dat je uiteindelijk merkt dat het ook goed voor jezelf is, is mooi meegenomen, hoewel had je anders verwacht? Het bevestigt immers Gods principes. |
Dank jullie wel voor deze bijdrages, het geeft namelijk goed weer dat vergeven een opdracht is ..... Vergeving vragen .... persoonlijk Vergeving schenken.... persoonlijk maar kan ook op afstand gedaan worden Vergeving krijgen ..... persoonlijk maar ook dit kan je indirect gegeven worden Vergeving accepteren ..... persoonlijk
Er "moet" onderscheidt gemaakt worden tussen persoonlijk/menselijk vergeven, en vergeven/vergeving in Jezus naam. Als je als mens iemand vergeeft of vraagt om vergeving en hij/zij wil dit niet geven of accepteert dit niet, dan sta jij met een drup aan je neus, en zul je er mee moeten leren leven. Maar als jij iemand vergeeft in Jezus naam en hij/zij accepteert dit niet, dan mag je die persoon loslaten in Jezus naam, en Hij zal jou dan dragen en zorgen voor herstel/genezing. Hetzelfde geldt voor vragen om vergeving, als de persoon jou dat niet wil geven, dan kun je hem/haar vergeven in Jezus naam en je mag hem/haar dan loslaten in Jezus naam. Ook hier zal Jezus het van jou overnemen en Zijn herstel/genezing zal beginnen. Het is dus niet zo dat vergeving betekend dat je ook alles maar vergeet, NEE, vergeving is "verzoening" tussen (jou en de persoon) jou en God, het hersteld de verticale lijn met God weer. Door de ander te vergeven verliest de zonde zijn macht om door te werken in jouw leven.....
Voor wat extra leesvoer, vanuit verschillende gezichtspunten gezien .....
http://www.bedehuis.nl/scriptie%20Vergeving%20van%20Vader/Scriptie%20Vergeving%20van%20Vader_bestanden/Page701.htm
http://www.kuleuven.be/thomas/algemeen/vorderingsplan/bekijk_gleerfiche.php?fiche_ID=06f2081ab83baeeadb35d6ff59dfa1d5
http://www.manna-vandaag.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=13906:als-vergeving-onmogelijk-lijkt&catid=3:groeien&Itemid=211
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 17 maart 2011, 15:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 16:46
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hoi allemaal,
Ik heb sinds gisteren probelemen met de skype. Als ik de test doe met de microfoon hoor ik me haast niet. Tenzij ik die spreekstok bijna in mijn mond steek. Ik heb al het één en ander nagezien maar het blijft maar slecht. Mijn ouders verstaan me haast niet. Weet iemand een oplossing?
Dan is er nog het probleem met de outlook. Ik heb een kpnmail.nl mailadres maar ik krijg mijn mails niet te lezen via outlook. Er komt een foutmelding en de vraag om mijn wachtwoord in te vullen. Het wachtwoord dat ik van KPN kreeg leverde niets op. Dat wachtwoord had ik bij de aansluiting veranderd in mijn eigen gekozen wachtwoord maar wanneer ik dat ingeef blijf ik ook steeds weer problemen ondervinden. Zijn er nog CM-ers die dit probleem hebben? Of een oplossing weten?
Telefonisch advies vragen aan KPN is een erg dure aangelegenheid en haast niet te doen omdat ik een prepaid ding heb.
Alvast bedankt...
Frank |
Er was vandaag een storing bij KPN waardoor je geen contact kon krijgen met de server voor mail. (ook tv was ff uit de lucht) Oplossing, alle systemen opnieuw opstarten, dus de ook de experia box van KPN..... meestall lukt het daarna wel. Let wel op, als je ook tv van KPN hebt dat je daarna ook de ontvanger opnieuw opstart.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:09
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Het was me het dagje wel... pfff... Vanmorgen op de fiets op tijd weg, nog voor- en achterband gecontroleerd, maar was beide voldoende opgepompt... dus ik op de fiets naar mijn werk; 'k ben nog niet halverwege of ik hoor "pang"... en al gauw merk ik dat mijn band is geklapt... ik naar de fietsenmaker, gelukkig niet zover lopen, maar blijkt ie pas om 9:00 uur open te zijn... pfff... Ik via mijn mobiel gebeld dat ik niet op tijd op mijn werk kon komen (kreeg antw. app. dus ingesproken)... om 9 uur een leenfiets meegekregen en alsnog naar mijn werk gereden.
De fiets is inmiddels weer gemaakt, maar ben weer een aantal euries armer... niet alleen de binnenband hebben ze vernieuwd, ook de buitenband !! Maar goed, ik kan weer fietsen... |
Meestal als je als je een klapband krijgt, ligt het aan de buitenband .... (misschien moet er ook apk komen voor fietsen...)
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 16 maart 2011, 00:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 19:53
Onderwerp: Boos zijn op GOD?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat zou er nog bij moeten komen zeg... |
Zou Leonard wel een voldoende krijgen voor zo'n opmerking Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 00:41
Onderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Al met al krijg je steeds meer de vraag wat is ten diepste houden van om zeker te zijn van de partner. Temeer de kwestie is uit welk Bijbels perspectief we het samenwonen en trouwen benaderen.
Moeilijker is het dat wij als individu steeds meer egocentrisch zijn gaan denken en niet meer in de rol die God van ons verlangt en dan is de vraag niet of samenwonen of trouwen zo belangrijk is maar de verbintenis die wij aan gaan met God in het huwelijksverband.
Proef de laatste tijd vooral dat we aan het afglijden zijn in ons denkpatroon en het jammerlijke is dat de meerwaarde heel vaak vergeten en of onderschat wordt van een huwelijk |
Zijn dit je eigen woorden ?? De schrijfstijl wijkt namelijk behoorlijk af van je eerdere postings
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:05
Onderwerp: Boos zijn op GOD?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik vraag me af of God deze emotie geschapen heeft. Voor de zondeval zal er geen boosheid geweest zijn, toch? |
Waarom niet ??
God schiep de mens naar zijn evenbeeld. God heeft lucifer uit de hemel gegooid, dus ik neem aan dat Hij boos is geweest ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:54
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* dayspring826 caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 49 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Aatje057 47 jaar Christina 50 jaar Cornelia889 54 jaar
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar o.v. Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 48 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar
Er kan nog meer bij!! Han en Lief hebben er zin an! |
Madelief/Hannah, ik kreeg een afmelding van Dayspring826 (ivm gezondheid).
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 14 maart 2011, 21:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:47
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MARIO216 schreef: | OPROEP !!!!!!!!!!
Voor iedereen de allereerste TOP 20 lijst met de beste christelijke liederen. Zie ze weer graag in mijn mailbox. Uitslag: in het paasweekeinde |
Hoeveel liedjes mogen (moeten) we indienen ?? 5 stuks ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:34
Onderwerp: chantage???
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: God is Liefde, Hij stuurde zijn Zoon Jezus Christus naar deze aarde om te redden wat verloren was.... Dat God Liefde is weten we dus, maar waarvan moest Hij ons dan redden ?? Laten we het gewoon bij de naam noemen, als we Jezus Christus niet kennen als onze Verlosser en Zaligmaker (Redder) dan zijn we veroordeeld tot de hel !!! (Joh.3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.) Moet je daarom eerst bang zijn om te kunnen geloven, NEE, maar als je niet weet waartoe "ongeloof" leidt, hoe kun je dan de volheid van zijn Liefde ervaren ?? Hij, Jezus Christus, daalde af in het dodenrijk (hel) om de satan te overwinnen, Jezus maakte wel voor mij de weg vrij om überhaupt te kunnen geloven in zijn Liefde voor mij. Dus ik denk dat je de Liefde (en de angst voor het oordeel) niet los kunt zien. God is dus Liefde maar ook rechtvaardig, en juist daardoor komt Zijn Liefde nog meer naar voren omdat Hij je laat zien wat je te wachten staat als je "tegen Hem kiest".
Volgens mij wordt mijn posting verkeerd gelezen/geinterpreteerd
MARIAN519 schreef: | Ik geloof dat je liefde en angst wel los moet zien. In de liefde is geen vrees ofwel de liefdedrijft de vrees uit. Als we geloven dat Jezus Christus voor ons is gestorven en is opgestaan, dan zal dood nog macht ons kunnen scheiden van zijn Liefde. Daarin is geen vrees mogelijk, we mogen ons niet voor niets kinderen van de Allerhoogste noemen. Dit staat ook in de Bijbel en zegt mij dat die twee niet bij elkaar horen. Wél is er de zonde, die wij allemaal hebben en elke dag allemaal weer begaan. De angst voor de zonde kan de straf zijn, zoals in het dagelijks leven ook de straf volgt op het niet naleven van regels...en dan denk ik aan diefstal ed. Wat ik dus schreef, het gaat om de ongelovige mens, die Jezus Christus niet heeft aangenomen als Verlosser en Zaligmaker (Redder), die mens is al veroordeeld. Die mens mag je dus jaloers maken, hem wijzen op het werk van Jezus Christus, maar ook waar hij naar toe gaat als hij/zij niet gelooft in de opgestane Heiland. Maar als wij geloven dat Jezus onze straf gedragen heeft mogen we ook geloven dat Jezus de angst weggenomen heeft, we mogen in blijheid en vol dankbaarheid en dus zonder angst in dit leven staan. | Als kinderen van God weet je toch dat Jezus je zonden heeft weggenomen, dan weet je toch wat je eindbestemming is ?? In mijn posting (nogmaals) gaat het dus over de ongelovige mens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:11
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: God is Liefde, Hij stuurde zijn Zoon Jezus Christus naar deze aarde om te redden wat verloren was.... Dat God Liefde is weten we dus, maar waarvan moest Hij ons dan redden ?? Laten we het gewoon bij de naam noemen, als we Jezus Christus niet kennen als onze Verlosser en Zaligmaker (Redder) dan zijn we veroordeeld tot de hel !!! (Joh.3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.) Moet je daarom eerst bang zijn om te kunnen geloven, NEE, maar als je niet weet waartoe "ongeloof" leidt, hoe kun je dan de volheid van zijn Liefde ervaren ?? Hij, Jezus Christus, daalde af in het dodenrijk (hel) om de satan te overwinnen, Jezus maakte wel voor mij de weg vrij om überhaupt te kunnen geloven in zijn Liefde voor mij. Dus ik denk dat je de Liefde (en de angst voor het oordeel) niet los kunt zien. God is dus Liefde maar ook rechtvaardig, en juist daardoor komt Zijn Liefde nog meer naar voren omdat Hij je laat zien wat je te wachten staat als je "tegen Hem kiest".
Volgens wordt mijn posting verkeerd gelezen/geinterpreteerd
FRANKT627 schreef: | Hoi Cross,
Hummm, ik weet niet goed wat ik moet denken bij je stukje. Een beetje moeilijk om het schriftelijk te verwoorden wat ik eigenlijk wil zeggen.
Het lijkt er een beetje op dat het maar beter is dat iedereen in God gelooft en daar dan ook naar zal handelen. Zo versta ik het althans Wat op zich niet slecht is, wat dat handelen betreft. Toch kunnen we niet iedereen verplichten om te geloven in welke God dan ook. Dwangmatigheid leidt dikwijls tot niet veel goeds. Toch niet op het gebied van vrije meningsuiting. De 'ongelovige' overvallen met woorden als hel en straffen zal niet veel uithalen omdat ze er geen boodschap aan hebben. Ook mogen wij, gelovigen, niet denken de allerbeste mensen zijn of zullen worden. Ik ken verschillende mensen die helemaal niet geloven en die echt een leven leiden waar meningeen godvruchtig mens jaloers op zou zijn. Je kan best heel mooi en goed handelen zonder ook maar één letter uit de Bijbel te hebben gelezen. We hebben allemaal een wil en die leidt ons naar onze daden. Ons geweten en verstand maken mee deel uit van die handelingen.
"God is dus Liefde maar ook rechtvaardig, en juist daardoor komt Zijn Liefde nog meer naar voren omdat Hij je laat zien wat je te wachten staat als je "tegen Hem kiest"." dit schreef je. Bij mij komt deze zin over als chantage. Als pure chantage. Het is jammer dat je het zo ziet Frank, maar de bijbel zegt het zelf; (Joh.3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.) Eenmaal we in Hem geloven én leven zoals Hij het ons voordeed zitten we goed. Ik kan begrijpen dat een bepaalde levenshouding, zoals ons geloof, ook wat van ons vraagt. Daar ben ik het volkomen met eens. Toch zal God ons steeds lief hebben ook al gaan we eens een keertje in de fout. Daar gaat mijn posting dus niet over, het gaat over de mens die Jezus Christus niet kent als Verosser en Zaligmaker De vergevende God is heel wat anders dan een straffende God. Jezus zelf legt het ons uit in het evangelie hoe we de andere moeten vergeven. Waarom zou Hij ons iets aanleren waar hij zich zelf niet aan houdt. Mensen om de oren slaan met zulke uitspraken zullen eerder een afwending van het geloof veroorzaken. Het is te zwaar beladen én het is ook niet waar. Met bangmakerij zal men eerder zielen afstoten dan winnen / redden. Ook al beslist een gelovige om de kerk te verlaten dan nog zal hij of zij geen prikkende duivels en een hel tegenkomen. De hel, satan, de toorn van God...het zijn zinnebeelden. Als je dit allemaal zinnebeelden wilt noemen, noem dan gelijk God ook maar zinnebeeld, want waarvoor zou God dan zijn Zoon naar de aarde hebben gestuurd??
Ik denk dat vele gelovige angst hebben van de angst. Als we nu eens die ene angst, waarmee we de straffende God bedoelen, achterwege laten dan zullen we ons een stuk vrijer voelen. Natuurlijk bedoel ik niet dat we zomaar kunnen gaan hoeren en boeren. Een gelovige levenshouding vraagt iets van ons waar anderen, wij en God enorm veel goeds uit kunnen putten. Gaan we dan eens in de fout zal het ons zeker wel vergeven worden wanneer we onze fout inzien en wanneer we ons verbeteren. Ook dat zal weer ten goede komen aan ons zelf, de anderen en God. Het blijft wel een steeds wederkerend punt en ik zou bijna durven zeggen een wederkerend overbodig obstakel. Daar gaat dit topic niet over, het gaat erover waarom men de keuze maakt om te geloven. Wie laat je toe in je hart, de Liefde van Jezus Christus of blijf je in de duisternis, en doe je dit uit angst voor de hel of omdat de Liefde van God je heeft getrokken tot het Licht. Voor mezelf weet ik zeker dat het Gods Liefde is, maar juist omdat ik weet dat ik nu vrijgekocht ben, en niet naar de hel ga, kan ik nog meer liefde voelen voor wat God, door zijn Zoon Jezus Christus, voor mij heeft gedaan. Dus voor mij is het bestaan van de hel zeker geen overweging geweest om voor Jezus Christus te kiezen!!!
Frank (back from weggeweest) | Welkom terug Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 15:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als ik zo de bijdragen lees van een aantal mensen, valt me op hoe groot de angst voor God is. De vraag die daar bij me opkomt is, in hoeverre geloof je in God omdat je anders bang bent naar de hel te gaan? Is angst voor de hel groter dan je liefde voor God??? Eigenlijk is dat een vorm van chantage. Je voelt je gedwongen God te dienen, omdat je anders naar de hel toe gaat.. |
God is Liefde, Hij stuurde zijn Zoon Jezus Christus naar deze aarde om te redden wat verloren was.... Dat God Liefde is weten we dus, maar waarvan moest Hij ons dan redden ?? Laten we het gewoon bij de naam noemen, als we Jezus Christus niet kennen als onze Verlosser en Zaligmaker (Redder) dan zijn we veroordeeld tot de hel !!! (Joh.3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.) Moet je daarom eerst bang zijn om te kunnen geloven, NEE, maar als je niet weet waartoe "ongeloof" leidt, hoe kun je dan de volheid van zijn Liefde ervaren ?? Hij, Jezus Christus, daalde af in het dodenrijk (hel) om de satan te overwinnen, Jezus maakte wel voor mij de weg vrij om überhaupt te kunnen geloven in zijn Liefde voor mij. Dus ik denk dat je de Liefde (en de angst voor het oordeel) niet los kunt zien. God is dus Liefde maar ook rechtvaardig, en juist daardoor komt Zijn Liefde nog meer naar voren omdat Hij je laat zien wat je te wachten staat als je "tegen Hem kiest".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:02
Onderwerp: Echt of onecht???
|
|
|
IMKE917 schreef: | Ach Crossie, heel veel beterschap !!! |
Nu moet ik me wel beter gaan voelen maar op dit moment zie ik nog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 17:09
Onderwerp: Echt of onecht???
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Daar geloof ik niks van, Willemijn. Er is niks leukers, dan met ons wandelen toch.
Misschien is hij ziek? Beterschap, Cross! |
Ziek dus (zal wel door de dubbelfris komen) of toch de griep ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 18:48
Onderwerp: Onze last te zwaar???
|
|
|
[quote=MARIA576] hey Cross, dank voor de link en de info, het lijkt me een léúk boek om te lezen! Misschien was ik onduidelijk in mijn manier van uitdrukken...maar ik denk wél te weten wat geluk is. Juist in het kleine, het ogenschijnlijk onbeduidende...vind ik geluk en rust. Ik wil alleen maar zeggen dat je gelukkig kan zijn, zelfs als de 'hele wereld' vindt dat jou enorm veel leed is aangedaan/overkomen en dat 'gelukkig zijn'' vaak meer een moment is, in een normaal óf moeilijk leven, dan een heel leven op zich.
Daar gaat het boek dus over, geluk valt niet te vangen in een definitie.
gewoon lezen dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 18:40
Onderwerp: Kom, zie en ervaar de kracht van de Levende God !
|
|
|
quote 1 = David923 ok is dit gebeurd en mag ik een ziekenhuis/dokters verklaring zien?
quote 2 = David923 dat weet ik..maar er is vandaag de dag zoveel suggestie en zoveel nepheid, dat ik wel eens een ziekhuis of dokters verklaring wil zien dat de doden opstaan en dat de verlamde uit de rolstoel opstaat en de blinde zien.
twijvel er niet aan dat het echt was bij jezus bediening en Zijn apostelen.
[quote 3 =DAVID923]ik weet dat God nog steeds kan en wil genezen, maar heb veel moeite met sommige onpastorale en vooral onbijbelse leren die achter die theologie hangen, bijv dat alle ziekte van satan komt per defenitie, dat als imand niet geneest het komt ongeloof ( pastorale ramp!) en hoe zit het met de nazorg van de 90 van de 100 die er komen en niet genezen? Jezus genas ze allemaal geen uitzondering.
vaak ligt de nadruk bij die bijeenkomsten op wat de mensen bij God kunnen halen, en weinig over het evangelie, zonde, berouw,bloed en het kruis.
Wil nog wel eens echt een verlamde zien opstaan anno 2011, een dode of echte blinde zien genezen.....[/quote]
David, eerst stel je vraagtekens bij de wonderen die nog steeds gebeuren. In je tweede posting (zie quote 2) zeg je dat je het weet, maar tegelijk trek je alles weer in twijfel -- gelijk als Thomas dat deed..... In je derde posting (zie quote 3) weet je zelfs dat God nog steeds kan en wil genezen, maar nu trek je weer iets anders in twijfel.....
Wat bedoel je nu precies te zeggen, of moeten alle postings, van jou, over dit onderwerp als op zichzelf staand gelezen worden ?? Want nu is er geen touw meer aan vast te knopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:43
|
|
|
DAVID923 schreef: | dat weet ik..maar er is vandaag de dag zoveel suggestie en zoveel nepheid, dat ik wel eens een ziekhuis of dokters verklaring wil zien dat de doden opstaan en dat de verlamde uit de rolstoel opstaat en de blinde zien.
twijvel er niet aan dat het echt was bij jezus bediening en Zijn apostelen. |
Het gebeurt nog steeds (of doden opstaan weet ik niet) maar wonderen gebeuren nog steeds. Ik wil je hierbij verwijzen naar onderstaande link van maandag 3 januari 2011, 01:25 http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1639&start=0 En daar is geen arts voor nodig om dat te kunnen bevestigen, er zijn genoeg mensen die dit kunnen beamen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:33
Onderwerp: Onze last te zwaar???
|
|
|
[quote=MARIA576]
Dan vraag ik me af wat 'gelukkig zijn' is?
Hoi Maria, ik wil je een boek aanraden naar aanleiding van je vraag "Dan vraag ik me af wat 'gelukkig zijn' is?" Het boek heeft als titel "stuiten op geluk" van Daniël Gilbert Dit boek beschrijft wat de wetenschap ons kan leren over hoe, en hoe goed, het menselijke brein zijn eigen toekomst kan bevatten, maar ook van welke gedeelten van die toekomst we daadwerkelijk zullen gaan genieten. Stuiten op geluk is een boek dat op briljante en grappige wijze laat zien waarom mensen – ook het soort mensen dat Hamlet schrijft, bruggen bouwt en satellieten in wijde banen rond de aarde stuurt – er zo totaal naast kunnen zitten wanneer ze moeten voorspellen waardoor ze gelukkig zullen worden. Met gebruik van vernieuwende onderzoeksmethoden en met een overdaad aan intrigerende voorbeelden weet Daniel Gilbert het idee van geluk en wat het nu werkelijk is te ondermijnen, maar hij toont ook aan hoe het geluk gevonden kan worden.
Daniel gilbert, Stuiten op geluk, Hoe geluk gevonden kan worden, Uitgeverij Bert Bakker
http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/stuiten+op+geluk/Ntk/nl_books_title/Nty/1/N/8299+8293/Ne/8299+8293/search/true/searchType/qck/index.html?_requestid=98016
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:21
Onderwerp: bepaald worden door het Woord
|
|
|
DAVID923 schreef: | zal voor je bidden.
ben je wedergeboren marylien? |
Mag ik je een raad geven David, zou je dit soort persoonlijke vragen, in een mail aan Marylien willen stellen. In het verleden zijn deze vragen wel vaker gesteld op het forum, en telkens blijkt dat het te persoonlijke vragen zijn voor op een forum.
Dus de vraag is prima, maar niet voor op het forum m.i.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:14
Onderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
|
|
|
..
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 11 maart 2011, 14:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 14:12
|
|
|
Quote: Het getuigenis van Jezus Christus, de Zoon van God: De blinden worden ziende en de kreupelen wandelen; de melaatsen worden gereinigd en de doven horen; de doden worden opgewekt en aan de armen wordt het evangelie verkondigd.
DAVID923 schreef: | ok is dit gebeurd en mag ik een ziekenhuis/dokters verklaring zien? |
In de NBV staat het als volgt Matt. 11:4 Jezus antwoordde: ‘Zeg tegen Johannes wat jullie horen en zien: 5 blinden kunnen weer zien en verlamden weer lopen, mensen met huidvraat worden gereinigd en doven kunnen weer horen, doden worden opgewekt en aan armen wordt het goede nieuws bekendgemaakt. 6 Gelukkig is degene die aan mij geen aanstoot neemt.’ Waarom zou je de woorden van Jezus in twijfel trekken .... Een verwijzing naar Lucas 3:21...en toen ook Jezus was gedoopt en hij aan het bidden was, werd de hemel geopend 22 en daalde de heilige Geest in de gedaante van een duif op hem neer, en er klonk een stem uit de hemel: ‘Jij bent mijn geliefde Zoon, in jou vind ik vreugde.’
Als je dan twijfelt aan de woorden van Jezus, dan twijfel je dus ook aan de woorden van de wetenschapper Lucas ..... want die heeft deze woorden neergeschreven voor zijn vriend en medegeleerde Theofilus. Lucas 1:1 Nadat reeds velen zich tot taak hebben gesteld om een verslag te schrijven over de gebeurtenissen die zich in ons midden hebben voltrokken, 2 en die ons zijn overgeleverd door degenen die vanaf het begin ooggetuigen zijn geweest en dienaren van het Woord zijn geworden, 3 leek het ook mij goed om alles van de aanvang af nauwkeurig na te gaan en deze gebeurtenissen in ordelijke vorm voor u, hooggeachte Theofilus, op schrift te stellen, 4 om u te overtuigen van de betrouwbaarheid van de zaken waarin u onderricht bent.
En om met een laatste tekst af te sluiten Joh. 20:29 Jezus zei tegen hem: Omdat u Mij gezien hebt, Thomas, hebt u geloofd; zalig zijn zij die niet gezien zullen hebben en toch zullen geloven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 00:22
Onderwerp: Topics omhoog halen
|
|
|
VISSER278 schreef: | En als die vrouw, waar die de weddenschap mee afgesloten heeft, nou wint?????? Mag ie dan zwemmen én lopen? |
Is zij een watersporter dan ?? Ach laat ook maar zwemmen, we kunnen de vrouwen niet langer voortrekken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 00:07
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | zoooo....dat is goed nieuws Grace!! Enu maar lekker van de voorbereidingen gaan genieten...
Gefeliciteerd hoor en veel voorspoed en geluk toegewenst in jullie verdere leven met de kids.. |
Hebben jullie trouwens al een trouwdatum
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 00:04
Onderwerp: bidden voor moslimcollega
|
|
|
MIEKE364 schreef: Een zekere verwantschap voel ik met jou, Porta. Vanmiddag stond ik nog te praten met twee collega's over henna, een turkse die bij haar bruiloft een balletje henna met een gouden munt in de hand gedrukt kreeg, een hindoeïstische wiens zusters handen werden beschilderd met henna op haar bruiloft en ik christin, die mijn haar bijkleur met henna. Ik voelde geen enkele behoefte hen niet te respecteren in hun geloof. God heeft ons allen geschapen, Porta, de moslims, de christenen, de hindoes etc etc. Ik vind de diversiteit juist mooi, als we elkaar maar heel laten en in vrede en waardigheid naast elkaar leven, elkaar niet aandoen wat we zelf niet willen lijden. Ik wens je veel geluk en wijsheid met je vriendschap. Reken maar dat God erbij is, Hij is er altijd, overal.
LEONARD480 schreef: | Klinkt allemaal mooi ...maar in der praktijk werkt het totaal niet Mieke....weet je wel wat er in de Koran staat....dat de Joden en Christenen vervolgt moeten worden of gedood en met zo'n soort geloof kun je geen dialoog sluiten. |
Ik ben het ten dele wel met je eens Leonard, we hoeven ook niet in "vrede" naast ze te leven. Onze God is daar duidelijk in toch ..... zie het eerste gebod. En dan de maar .... we hebben wel de "plicht" om ze te wijzen op Jezus Christus, en dat kan alleen door Liefde .... Dus de dialoog aangaan is prima, zolang je maar duidelijk je standpunt inneemt over Jezus Christus als LEVENDE ZOON van God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 23:57
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Suzannah als ik soms reacties lees wel/niet dating gebeuren, krijg ik spontaan toch last van kriebels ...natuurlijk is zo'n picknick nooit een echte georganiseerde dating gebeuren, maar als in zo'n leuke ontspannen ontmoeting toch een klik is, moet je dan het even maar weg stoppen??? ..ok er zijn er meer bij natuurlijk en ook kinderen ....maar in zo'n klik fase ga je toch niet buitensporig zoenen of zo... |
Dat vind ik dus een totaal verkeerde insteek. Door dit soort opmerkingen suggereer je namelijk dat je er naar toe gaat om iemand te ontmoeten, waar jij van denkt dat het wel iets zou kunnen worden. En het is juist de bedoeling dat je dat niet doet. Regel dan maar buiten de picknick een afspraakje of date (of hoe je het ook wilt noemen).
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|