ChristianMatch

Forum

bidden voor moslimcollega
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
PORTA710

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:01

Ik (rijksambtenaar) ga sinds kort om met een moslimcollega (Selim) met wie ik bevriend ben geraakt. Ik heb al enkele keren met hem over het geloof gepraat en heb hem ook gezegd dat ik voor hem ging bidden; ook heb ik enkele bijbelteksten per mail naar hem toegestuurd. Mijn vraag is om voor hem te bidden dat Jezus hem aan mag raken en dat de Heilige Geest hem zal overtuigen; ook voor wijsheid en leiding in deze vriendschap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:26

PORTA710 schreef:
Ik (rijksambtenaar) ga sinds kort om met een moslimcollega (Selim) met wie ik bevriend ben geraakt. Ik heb al enkele keren met hem over het geloof gepraat en heb hem ook gezegd dat ik voor hem ging bidden; ook heb ik enkele bijbelteksten per mail naar hem toegestuurd. Mijn vraag is om voor hem te bidden dat Jezus hem aan mag raken en dat de Heilige Geest hem zal overtuigen; ook voor wijsheid en leiding in deze vriendschap.

Een zekere verwantschap voel ik met jou, Porta. Vanmiddag stond ik nog te praten met twee collega's over henna, een turkse die bij haar bruiloft een balletje henna met een gouden munt in de hand gedrukt kreeg, een hindoeïstische wiens zusters handen werden beschilderd met henna op haar bruiloft en ik christin, die mijn haar bijkleur met henna. Ik voelde geen enkele behoefte hen niet te respecteren in hun geloof. God heeft ons allen geschapen, Porta, de moslims, de christenen, de hindoes etc etc. Ik vind de diversiteit juist mooi, als we elkaar maar heel laten en in vrede en waardigheid naast elkaar leven, elkaar niet aandoen wat we zelf niet willen lijden.
Ik wens je veel geluk en wijsheid met je vriendschap. Reken maar dat God erbij is, Hij is er altijd, overal.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 22:31

MIEKE364 schreef:
Een zekere verwantschap voel ik met jou, Porta. Vanmiddag stond ik nog te praten met twee collega's over henna, een turkse die bij haar bruiloft een balletje henna met een gouden munt in de hand gedrukt kreeg, een hindoeïstische wiens zusters handen werden beschilderd met henna op haar bruiloft en ik christin, die mijn haar bijkleur met henna. Ik voelde geen enkele behoefte hen niet te respecteren in hun geloof. God heeft ons allen geschapen, Porta, de moslims, de christenen, de hindoes etc etc. Ik vind de diversiteit juist mooi, als we elkaar maar heel laten en in vrede en waardigheid naast elkaar leven, elkaar niet aandoen wat we zelf niet willen lijden.
Ik wens je veel geluk en wijsheid met je vriendschap. Reken maar dat God erbij is, Hij is er altijd, overal.

Klinkt allemaal mooi ...maar in der praktijk werkt het totaal niet Mieke....weet je wel wat er in de Koran staat....dat de Joden en Christenen vervolgt moeten worden of gedood en met zo'n soort geloof kun je geen dialoog sluiten.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 00:04

MIEKE364 schreef:

LEONARD480 schreef:
Klinkt allemaal mooi ...maar in der praktijk werkt het totaal niet Mieke....weet je wel wat er in de Koran staat....dat de Joden en Christenen vervolgt moeten worden of gedood en met zo'n soort geloof kun je geen dialoog sluiten.

Ik ben het ten dele wel met je eens Leonard, we hoeven ook niet in "vrede" naast ze te leven. Onze God is daar duidelijk in toch ..... zie het eerste gebod.
En dan de maar .... we hebben wel de "plicht" om ze te wijzen op Jezus Christus, en dat kan alleen door Liefde .... Dus de dialoog aangaan is prima, zolang je maar duidelijk je standpunt inneemt over Jezus Christus als LEVENDE ZOON van God. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 00:22

Was ff aan het googlen over dit verhaal en stuitte hierop:
http://www.artikel7.nu/?p=50180

let op dit bevat behoorlijk schokkende beelden....

En dan dit:
Volgend wat stukjes uit de koran (de nrs verwijzen naar de hoofdstukken).

1-7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald (zoals de Joden), noch dat der dwalenden (zoals de Christenen).

2-24. Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zijn.

2-191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

2-193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

3-10. Voorzeker zullen de bezittingen en kinderen der ongelovigen hun tegen Allah in het geheel niet baten: dezen zullen brandstof voor het Vuur zijn,

3-12. Zeg tot de ongelovigen: "Gij zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.

3-56. Doch de ongelovigen zal Ik in deze wereld en in de volgende streng straffen en zij zullen geen helpers hebben."

3-131. En vreest het Vuur dat voor de ongelovigen is bereid.

3-151. Wij zullen de harten der ongelovigen met ontzag vervullen omdat zij aan Allah deelgenoten toeschrijven waarvoor Hij geen gezag heeft nedergezonden. Hun verblijfplaats is het Vuur en slecht is de woning der overtreders.

3-152. En Allah heeft Zijn belofte aan u gehouden, toen gij hen met Zijn verlof dooddet totdat gij onstandvastig werdt en het over het gebod onder elkander oneens werdt en gij niet gehoorzaamdet, nadat Hij u hetgeen u behaagde had laten zien. Onder u waren er die deze tegenwoordige wereld begeerden en er waren onder u die het Hiernamaals begeerden. Toen wendde Hij u van hen af, opdat Hij u mocht beproeven; maar Hij heeft het u vergeven. Allah is Genadevol jegens de gelovigen.

3-195. En hun Heer verhoorde hen, zeggende: "Ik zal het werk van iedere werker onder u, hetzij man of vrouw, niet verloren doen gaan. - Gij behoort tot elkander. - En Ik zal van hen, die hun land verlieten en van hun huizen zijn verjaagd en voor Mijn zaak zign vervolgd en die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen: een beloning van Allah en bij Allah is de beste beloning

4-56. Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs

4-151. Dezen zijn inderdaad de ongelovigen en Wij hebben voor de ongelovigen een vernederende straf bereid.

5-33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

5-36. Voorzeker, al hadden de ongelovigen al hetgeen op aarde is en nog eens zoveel, om zich daarmede van de straf op de Dag der Opstanding vrij te kopen, dan zou het van hen toch niet worden aanvaard; er wacht hen een pijnlijke straf.

5-37. Zij zullen uit het vuur willen komen, maar zij zullen er niet kunnen uitgaan en dit zal voor hen een blijvende straf zijn.

5-38. En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs.

5-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad ??n hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

5-86. Maar de ongelovigen die Onze tekenen verloochenen zullen de bewoners der hel zijn.

7-4. Hoeveel steden hebben Wij vernietigd! Onze straf overviel hen gedurende de nacht of tijdens de middagslaap.

7-95. Daarna verwisselden Wij het boze met het goede, totdat zij groeiden en zeiden: "Lijden en geluk wedervoeren onze vaderen ook." Dan grepen Wij hen plotseling terwijl zij er niet aan dachten.

7-182. En degenen, die Onze tekenen verwerpen zullen Wij geleidelijk aangrijpen, op een wijze die zij niet verwachten.

8-39. En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen.

8-57. Als gij hen in de oorlog ontmoet, jaagt dan degenen die achter hen zijn vrees aan wegens hen, opdat zij er lering uit mogen trekken.

9-1. Dit is de verklaring van ontheffing door Allah en zijn boodschapper tegenover degenen der afgodendienaren met wie gij een verdrag hebt gesloten.

9-5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

9-23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

9-29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

9-68. Allah belooft de huichelaars, mannen en vrouwen en de ongelovigen het Vuur der hel, waarin zij zullen vertoeven. Het zal hun genoeg zijn. Allah heeft hen vervloekt, en zij zullen een blijvende straf ontvangen.

9-73. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.

9-101. Van de u omringende woestijn-Arabieren zijn sommigen huichelaars evenals van het volk van Madina, dezen volharden in huichelarij. Gij kent hen niet; Wij kennen hen en Wij zullen hen hier dubbel straffen, daarna zullen zij aan een grote straf worden overgeleverd.

9-123. O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.

47-4. Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

47-5. Hij zal hen leiden en hun toestand verbeteren.

47-6. En hen in het paradijs, dat Hij hun heeft bekend gemaakt, toelaten.

60-13. O gij die gelooft, bevriendt u niet met een volk op hetwelk Allah vertoornd is; zij wanhopen aan het Hiernamaals zoals de ongelovigen wanhopen aan hen, die in de graven liggen.

66-9. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars en wees streng tegen hen. Hun woning is de hel en dit is een kwade bestemming!

Laatst aangepast door
LISA610
op vrijdag 11 maart 2011, 00:27
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 00:30

LISA610 schreef:
Was ff aan het googlen over dit verhaal en stuitte hierop:
http://www.artikel7.nu/?p=50180

let op dit bevat behoorlijk schokkende beelden....

Vreselijke beelden Lisa, maar toch .... Jezus Liefde overwint, en .... Hij is ook gestorven voor de moslims .... Engeltje smiley

http://www.youtube.com/watch?v=M2IoDqRu-OU

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 11 maart 2011, 00:34
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 maart 2011, 01:22

CROSSROAD317 schreef:
Vreselijke beelden Lisa, maar toch .... Jezus Liefde overwint, en .... Hij is ook gestorven voor de moslims .... Engeltje smiley

http://www.youtube.com/watch?v=M2IoDqRu-OU

Weet ik Cross.. maar wel jammer dat zij dan nog niet weten.. Maar goed, zoals ik al eens eerder heb aangegeven op het forum worden bij ons in de maandelijkse doopdiensten regelmatig voormalige moslims gedoopt, dus ben met je eens dat we hen moeten blijven vertellen over onze God, de God van liefde en genade in plaats van haat en geweld...

Prachtig lied trouwens! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROSALIA922

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 17:14

Jesus keek naar de mensen hun hart, ik wil jesus volgen, ik kijk naar mensen hun hart, roos
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 17:17

ROSALIA922 schreef:
Jesus keek naar de mensen hun hart, ik wil jesus volgen, ik kijk naar mensen hun hart, roos

Beste Rosalia kun je iets nader toelichten ivm met de moslims.
Naar boven

Auteur Bericht
ROSALIA922

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:41

moslims zijn ook mensen , ik kijk naar mensen zolas jesus dat deed, hij veroordeelde niet ,ik ben christen en wil leven als jesus , hij keek naar mensen hun hart, je ken het verhaal wel van wie is je naaste ,de naaste zijn de mensen die je helpen, ik ken hele lieve moslims met een heel goed hart ,God is liefde , liefde is van God, amen
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:44

ROSALIA922 schreef:
moslims zijn ook mensen , ik kijk naar mensen zolas jesus dat deed, hij veroordeelde niet ,ik ben christen en wil leven als jesus , hij keek naar mensen hun hart, je ken het verhaal wel van wie is je naaste ,de naaste zijn de mensen die je helpen, ik ken hele lieve moslims met een heel goed hart ,God is liefde , liefde is van God, amen

Ongetwijfeld zullen daar lieve mensen tussen zitten, maar hun geloof Rosalia daar gaat het om. Daar zit een haat jegens de Christenen en de Joden en ze herkennen Hem niet als de Verlosser.
Het wekt nu net de indruk dat moslims toch zalig kunnen worden...je weet toch dat niemand tot de Vader komt dan door de Verlosser Jezus Christus.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 21 maart 2011, 20:49
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:28

ROSALIA922 schreef:

Heel mooie houding van je Rosalia...
Ik heb een hindoe collega met een ander geloof en ook veel anderen die niet gelovig zijn.
Vanuit ons omgaan met de ander en dan vanuit een liefdevol hart dat op Jezus gericht is bereiken we de ander.
Net als jij vind ik dat het altijd weer de liefde is.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 10:56

LEONARD480 schreef:
Ongetwijfeld zullen daar lieve mensen tussen zitten, maar hun geloof Rosalia daar gaat het om. Daar zit een haat jegens de Christenen en de Joden en ze herkennen Hem niet als de Verlosser.
Het wekt nu net de indruk dat moslims toch zalig kunnen worden...je weet toch dat niemand tot de Vader komt dan door de Verlosser Jezus Christus.

Leonard, je gedrag t.a.v anderen wordt toch niet bepaald door wat zij geloven? Althans niet bij mij. Zou niet best zijn, dunkt me. Ja, ik bid ook voor mijn moslim-buren...we gaan met elkaar omen waarderen elkaar om wie we zijn. Zo bid ik ook voor mijn buurvrouw van de Ger.Gem..een andersdenkende maar zéker een zuster, en ik bid voor die ándere buren, een homofiel stel, leuke mannen waar ik veel respect voor heb. M.a.w: 'andersdenkenden' vinden we overal. Ik geloof ook dat de Liefde van God het uitgangspunt en het eindpunt is.
Onderschat de kracht van het gebed niet! Hoeveel moslims zijn er al niet, die hun leven aan Jezus hebben gegeven? Vélen! Ik ben ruimdenkend genoeg om ieder in zijn of haar waarde te laten zónder mijn eigen identitiet, de indentiteit die God me gaf, te verliezen. Liefde = God, God = Liefde. Ik kan dus gaan staan in mijn geloof...en de ander beoordelen op het contact dat ik met hen heb, ongeacht hun geloof, aard of zonden. Het wijsende vingertje...is niets voor mij. Als ik er aan denk, hoe God mijn gegrepen, geholpen en vergeven heeft? Dan is dát hetgeen ik uitdraag.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 11:09

MARIA576 schreef:
Leonard, je gedrag t.a.v anderen wordt toch niet bepaald door wat zij geloven? Althans niet bij mij. Zou niet best zijn, dunkt me. Ja, ik bid ook voor mijn moslim-buren...we gaan met elkaar omen waarderen elkaar om wie we zijn. Zo bid ik ook voor mijn buurvrouw van de Ger.Gem..een andersdenkende maar zéker een zuster, en ik bid voor die ándere buren, een homofiel stel, leuke mannen waar ik veel respect voor heb. M.a.w: 'andersdenkenden' vinden we overal. Ik geloof ook dat de Liefde van God het uitgangspunt en het eindpunt is.
Onderschat de kracht van het gebed niet! Hoeveel moslims zijn er al niet, die hun leven aan Jezus hebben gegeven? Vélen! Ik ben ruimdenkend genoeg om ieder in zijn of haar waarde te laten zónder mijn eigen identitiet, de indentiteit die God me gaf, te verliezen. Liefde = God, God = Liefde. Ik kan dus gaan staan in mijn geloof...en de ander beoordelen op het contact dat ik met hen heb, ongeacht hun geloof, aard of zonden. Het wijsende vingertje...is niets voor mij. Als ik er aan denk, hoe God mijn gegrepen, geholpen en vergeven heeft? Dan is dát hetgeen ik uitdraag.

Gaat mij niet om mijn gedrag Maria, want dat staat daarbuiten ....en ook moet je de naaste liefhebben ...ok in het Gebed. De discussie gaat daar mijns inziens niet over. Maar weet je wel wat er in de Koran staat Maria en de Christenvervolgingen door de Moslims...tekenend voor de Antichrist ....maar blijf er voor Bidden hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 11:17

LEONARD480 schreef:
Gaat mij niet om mijn gedrag Maria, want dat staat daarbuiten ....en ook moet je de naaste liefhebben ...ok in het Gebed. De discussie gaat daar mijns inziens niet over. Maar weet je wel wat er in de Koran staat Maria en de Christenvervolgingen door de Moslims...tekenend voor de Antichrist ....maar blijf er voor Bidden hoor.

Ik ken de koran niet uit mijn hoofd, maar er zijn mij wel dingen daaruit bekend. Ook ben ik op de hoogte van wat er in de wereld gebeurd uit naam van 'allah'. Het is vreselijk. Moet ik daarom mijn buren haten? Of vermijden? Nee. Stoppen met bidden? Ook niet. Het blijven mijn naasten...met wie ik beter een goed gesprek kan hebben, dan oorlog.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 11:27

MARIA576 schreef:
Ik ken de koran niet uit mijn hoofd, maar er zijn mij wel dingen daaruit bekend. Ook ben ik op de hoogte van wat er in de wereld gebeurd uit naam van 'allah'. Het is vreselijk. Moet ik daarom mijn buren haten? Of vermijden? Nee. Stoppen met bidden? Ook niet. Het blijven mijn naasten...met wie ik beter een goed gesprek kan hebben, dan oorlog.

Ook in de moslim wereld zijn er verschillen in de beleving qua hun geloof en het gaat mij niet om de gematigde moslims ...maar fundamentalisten in dat geloof. Ben er eerlijk gezegd niet gerust op de ontwikkelingen.
Maar neemt niet weg dat wij de liefde van Christus uit moeten stralen en Bidden voor de naaste ...wie dat ook moge zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 11:30

LEONARD480 schreef:
Ook in de moslim wereld zijn er verschillen in de beleving qua hun geloof en het gaat mij niet om de gematigde moslims ...maar fundamentalisten in dat geloof. Ben er eerlijk gezegd niet gerust op de ontwikkelingen.
Maar neemt niet weg dat wij de liefde van Christus uit moeten stralen en Bidden voor de naaste ...wie dat ook moge zijn.

pcies! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROSALIA922

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 16:33

ik wil hier nog wel iets over vertellen, ik heb een moslim dochter,het heeft mij heel veel moeite gekost om haar niet af te wijzen, maar de liefde tussen ons heeft overwonnen, als ik mijn God niet had gehad was mij dat nooit gelukt, juist mijn christen zijn heeft me geholpen hierbij,mijn doel in dit leven is een levend voorbeeld te zijn van het licht,amen

Laatst aangepast door
ROSALIA922
op woensdag 23 maart 2011, 16:34
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:08

ROSALIA922 schreef:
ik wil hier nog wel iets over vertellen, ik heb een moslim dochter,het heeft mij heel veel moeite gekost om haar niet af te wijzen, maar de liefde tussen ons heeft overwonnen, als ik mijn God niet had gehad was mij dat nooit gelukt, juist mijn christen zijn heeft me geholpen hierbij,mijn doel in dit leven is een levend voorbeeld te zijn van het licht,amen

Goed dat je dit toevoegt Rosalia Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Pagina 1 van 1