Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 18:31
Onderwerp: De zon en de ZOON
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Gelukkig hebben ze dan nog de zon.......... Een beetje flauwe reactie ik weet het..... Maar ik kan er slecht tegen als andersdenkenden afgeschilderd worden als occult.... Het is occult in jouw ogen maar er zijn ook mensen die er heel veel vreugde en zingeving uithalen net zoals jij dat uit jouw geloof haalt......... En gelukkig leven we in een land waar ieder de keuze kan maken wat hij wil en kan geloven en dat dat ook kan.......... |
Vreugde en zingeving??!! Volgens mij ben jij degene die niet weet waarover je praat. Alleen de benaming 'satanisme' geeft al overduidelijk aan uit welke hoek de wind waait. Het DOEL van de satanskerk is God en de christenen te verslaan en de satan op de troon te helpen. Wil ik het niet eens hebben over de lugubere en criminele activiteiten van beide genoemde stromingen.
En jij durft dit christelijk te noemen???
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op vrijdag 27 augustus 2010, 18:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 18:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vind je? Misschien je eens verdiepen in de inhoud????? |
Heb ik gedaan. Meer dan me lief is. Hekserij en satanisme komen rechtstreeks uit het rijk van de duisternis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 17:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik weet inderdaad heel goed waar ik mee bezig ben en daarom vind ik het zo jammer dat je het hier opschrijft........Het heeft geen meerwaarde........ Ik vind jouw geloof misschien wel beetje eng maar daar schrijf ik toch ook geen rare dingen over? |
Begrijp ik het goed dat je aan hekserij en satanisme doet? Want daar heb ik iets over opgeschreven. Wel vreemd dat je dan op een christelijke site zit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 16:43
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Ik ga denk ik maar een boot bouwen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 16:23
Onderwerp: Israël
|
|
|
Het blijft voor mij onbegrijpelijk hoe het toch mogelijk is dat vrije intelligente mensen nauwelijks iets van de geschiedenis leren. En dat het zo maar mogelijk zou kunnen zijn dat deze geschiedenis zich herhaalt.
De verblinding bij zoveel mensen met een blinde haat tegen Israël is voor mij hèt bewijs dat anti-semitisme iets satanisch is.
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 16:10
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hoe langer ik erover nadenk hoe aannemelijker ik het vind worden. 't Zou veel verklaren. Bijvoorbeeld waarom de zon in veel, zo niet alle, occulte bewegingen zo hardnekkig wordt aanbeden.
Jammer dat je dit er nu weer bijzet.....de term occulte bewegingen..... en wat bedoel je met occult? yoga? daar heb ik nog nooit de zon aanbeden hoor...  |
Waarom is het jammer dat ik dit hierbij zet? Vind je dat de zon aanbeden hoort te worden? Of begrijp je de voor de hand liggende reden dat ik dit schrijf niet en moet ik het uitleggen?
Met occulte bewegingen bedoel ik bewegingen die gebruik maken van machten en krachten uit het rijk van de duisternis, hetwelk door God verboden is. In de hekserij en het satanisme wordt (o.a.) de zon aanbeden.
Maar je voelt je kennelijk aangesproken dus je weet goed waar je mee bezig bent.
GrZ
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op vrijdag 27 augustus 2010, 16:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 21:22
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Gebed is de sleutel van de ochtend en de grendel van de avond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:32
Onderwerp: schatten in de hemel
|
|
|
Misleidende onzin over de hemel
Vind je geen voldoening in je huwelijk? Dan breek je die schuur toch af om een nieuwe te bouwen met de vrouw bij wie je je écht thuis voelt. God heeft ons toch geschapen om gelukkig te zijn? Of vind je als vrouw dat je niet genoeg ruimte krijgt in je huwelijk, dan stop je er toch mee! Het gaat er toch om dat je aan jezelf toekomt en jezelf volkomen kunt ontplooien? Dat is toch het doel van het leven?
Als de dingen of mensen om ons heen geen absolute vreugde of bevrediging schenken, dan willen we andere, grote schuren. Dan is de ‘schuur’ van onze welvaart al gauw te klein. Voldoet de ‘schuur’ van onze gemeente niet, dan gaan we ons daar niet jarenlang voor inspannen, maar vertrekken we naar elders. We moeten het immers fijn hebben, hier en nu! Instant bevrediging. Daar hebben we recht op.
Eigengemaakte hemel
Ik merk maar al te vaak dat dit verleidelijke denken heel dichtbij mij op de loer ligt. Daarom geldt de waarschuwing van Jezus ook voor ons: ‘Gij dwaas, in deze nacht wordt uw ziel van u afgeëist en wat gij gereedgemaakt hebt, voor wie zal het zijn?’ Wat houd je uiteindelijk over als je leeft voor eigen voldoening en zelfverwerkelijking? Niets, zoals Jezus laat zien in die andere gelijkenis over de rijke man en de arme Lazarus. Erger nog, dan verliezen we de hemel die God wilde geven. We prefereerden immers onze eigengemaakte hemel op aarde.
Misleiding
We moeten leven voor de hemel waar God is. Het bijbelse geloof is een hemelgeloof. Het lukt de duivel al jarenlang de echte hemel verdacht te maken door de leugen te verspreiden dat mensen die gericht zijn op de hemel, hun verantwoordelijkheden op aarde verzaken en wereldvreemd worden. Uitzonderingen daargelaten is dat misleidende onzin. Het tegenovergestelde is waar. Mensen die voor de hemel leven, beseffen dat ze zich eens zullen moeten verantwoorden voor hun leven op aarde. Mensen die de hemel op aarde nastreven, gaan echter voor zichzelf leven. De gevolgen zijn duidelijk: individualisering, egoïsme, onverschilligheid en vervreemding. Die hemel op aarde brengt alleen maar ellende voort.
Door Hans Frinsel, site: Habakuk.nu
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:04
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Moet toch echt even wat gaan doen hier... wie o wie geeft me ff een duwtje?  |
1-2- *DUW* Oh oh... PLONS
Stond je nog steeds op die brug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 17:01
Onderwerp: Sprookjes/ Disney outfit
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | ... er zat hier toch ook nog een wolf op de site?
kijken of dat topic nog bestaat of dat CM dat inmiddels... je weet wel...
na onze loftuitingen vol dankbaarheid aan CM zie topic waarschuwing...
Als jij nu als Roodkapje gaat, vind ik dat je jezelf wel erg ten prooi stelt aan die wolf...
OF IS DIT EEN VALKUIL ??? |
Sorry Behappy; ik vind dit een beetje ongepast. Iemand is heel erg gekwetst door die 'wolf'. Je kunt niet overal grapjes over maken. Beetje inleven mag best wel af en toe.
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 16:44
Onderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
|
|
|
Nog een ongevraagde tip...
Jullie zouden een 'Daniëlsvasten' kunnen overwegen. Dat is een dieet bestaande uit groente en fruit. Heel gezond voor je lichaam; dat gaat zichzelf reinigen.
Als jullie zouden besluiten geen koffie te drinken zouden sommige mensen weleens ontwenningsverschijnselen kunnen krijgen.
Er bestaan overigens ook hele goede boekwerkjes hierover. Dus ik houd op met de ongevraagde adviezen.
GrZing!
Dat ik dit durf te schrijven nu ik net een beker Italiaans ijs heb verorberd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 07:35
Onderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Wat is het hier ineens bezaaid met mannen die de weg kwijt zijn!  |
Zitten verstrikt in hun dekbedhoes. En de knijpers
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 07:20
|
|
|
EVA685 schreef: | Die uitleg wil ik ook horen, wie durft? |
Euh... ik heb al gereageerd en ik vind het zelf, hoewel het speculatief is, tot nu toe een aanneembaar verhaal.
Jonathan; ik ben het niet met je eens dat voor het licht de zon en maan nodig zijn. Dat is in Openbaringen niet zo, en dat kan ook eerder het geval zijn geweest.
Hoe langer ik erover nadenk hoe aannemelijker ik het vind worden. 't Zou veel verklaren. Bijvoorbeeld waarom de zon in veel, zo niet alle, occulte bewegingen zo hardnekkig wordt aanbeden.
Misschien heeft het ook een link naar de zondeval. 'k Kan me voorstellen dat iig vanaf de zondeval Gods directe licht en heerlijkheid niet meer op de aarde konden schijnen. Hoewel dat weer tot nieuwe vragen m.b.t. de timing leidt. Mogelijk zijn beide soorten licht (licht direct van God afkomstig en de hemellichten)er geweest tot aan de zondeval. En is met de zondeval het 1e soort licht weggenomen. Dat schijnt nu alleen in onze harten. Zeg niet dat dit geen zichtbaar licht is, want het was zichtbaar op het gelaat van Mozes en op dat van Stephanus en deze afstraling komt nog steeds zichtbaar voor.
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op woensdag 25 augustus 2010, 07:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:40
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
EVA685 schreef: | Laten we dan maar samen lachen en huilen Zinga  |
Klinkt al een stuk beter! Waar beginnen we mee?
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op dinsdag 24 augustus 2010, 22:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:26
|
|
|
Oké; er is toch iets ergers dan krakende chips-eters in de trein...
Wat moet je doen als er pal tegenover je een volwassen man uit z'n neus zit te vr.... ?
Spoorwegpolitie was in geen velden of wegen te bekennen
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op dinsdag 24 augustus 2010, 22:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 20:15
Onderwerp: koninkrijk of republiek?
|
|
|
PIETER649 schreef: | Al n eeuw of 2 is nederland opgezadeld met het koningshuis van Oranje Nassau. Mijn voorkeur gaat uit naar een republiek. redenen hiervoor zijn o.a.:
- erfopvolging is niet meer van deze tijd. - koningin heeft tijdens huidige kabinetsformatie ongeoorloofd blijk gegeven van politieke voorkeur. - koningshuis zit diep in de bilderberggroep. |
Mee eens. Met als toevoeging de enorme kosten die dit hele huis met zich meebrengt (t'is niet alleen de Koningin hé...)
Oké Pieter nu zijn we de klos... En jij woont lekker over de grens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 20:08
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
EVA685 schreef: | Dat niemand hierop reageert haha  |
Euh... nou, dat deed ik expres niet omdat ik een ernstige hekel heb aan deze uitdrukking. Daar heb ik natuurlijk mn redenen voor, maar die zijn off-topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 19:51
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | gen 1: 3 God zei: ‘Er moet licht komen,’ en er was licht. 4 God zag dat het licht goed was, en hij scheidde het licht van de duisternis; 5 het licht noemde hij dag, de duisternis noemde hij nacht. Het werd avond en het werd morgen. De eerste dag.
Gen 1: 14 God zei: ‘Er moeten lichten aan het hemelgewelf komen om de dag te scheiden van de nacht. Ze moeten de seizoenen aangeven en de dagen en de jaren, 15 en ze moeten dienen als lampen aan het hemelgewelf, om licht te geven op de aarde.’ En zo gebeurde het. 16 God maakte de twee grote lichten, het grootste om over de dag te heersen, het kleinere om over de nacht te heersen, en ook de sterren. 17 Hij plaatste ze aan het hemelgewelf om licht te geven op de aarde, 18 om te heersen over de dag en de nacht en om het licht te scheiden van de duisternis. En God zag dat het goed was. 19 Het werd avond en het werd morgen. De vierde dag.
Wie legt mij dit even uit?? dag 1 - God schiep het licht wat gebeurde er dan op dag 4?? |
Die vraag heb ik me ook weleens gesteld. k Heb eigenlijk geen idee. Wat ik me kan voorstellen is dat bijvoorbeeld tot aan dag 4 het licht rechtstreeks van God afkomstig was en daarna niet meer. Net zoals over het Nieuwe Jeruzalem staat beschreven: Openbaring 21:23 En de stad behoeft de zon en de maan niet, dat zij in dezelve zouden schijnen; want de heerlijkheid Gods heeft haar verlicht, en het Lam is haar Kaars.
Maar dat is speculatie; mss zijn er betere verklaringen?
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 19:54
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ahh...pinguins zijn schattig!  |
Sj... hij past niet in de vriezer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 19:47
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
VISSER278 schreef: | En.................opgelost? |
Nee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 19:46
|
|
|
BILLY701 schreef: | wie kan me helpen met het oplossen van m'n geluids problemen op m'n pc er komt een heelzacht geluid uit en verder alleen maar gkras en gekraak. |
Nestje muizen in je speaker?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 19:45
|
|
|
PIETER649 schreef: | probeer het anders gewoon nog een keertje... |
Heb ik gedaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 19:27
Onderwerp: Niet mokken maar ( meegaan) wokken
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | De titel zal waarschijnlijk even moeten worden aangepast...  Hoewel... met wat de plannen zijn... geen idee hoe die lui eten. Ik heb nog steeds die spr... in gedachten...  |
Spruitjes?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 23:50
|
|
|
PIETER649 schreef: | neem een dromedaris  |
Ik denk dat ut een pinguin wordt. We gaan weer naar de winter hé...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 23:22
Onderwerp: Waarom de Bijbel zo belangrijk is voor het alledaagse leven
|
|
|
Waarom moeten we regelmatig Gods Woord bestuderen?
Jacobus vergelijkt het woord van God met een spiegel. Een spiegel gebruik je om jezelf te bekijken en, indien gewenst aan te passen. En zoals wij in een gewone spiegel ons uiterlijk kunnen spiegelen, zo kunnen wij ons innerlijk spiegelen aan Gods woord.
Jakobus 1: Want zo iemand een hoorder is des Woords, en niet een dader, die is een man gelijk, welke zijn aangeboren aangezicht bemerkt in een spiegel; Want hij heeft zichzelven bemerkt, en is weggegaan, en heeft terstond vergeten, hoedanig hij was. Maar die inziet in de volmaakte wet, die der vrijheid is, en daarbij blijft, deze, geen vergetelijk hoorder geworden zijnde, maar een dader des werks, deze, zeg ik, zal gelukzalig zijn in dit zijn doen. Jacobus zegt erbij dat we Gods woord niet alleen moeten lezen, maar we moeten er ook naar handelen. Door ons te spiegelen aan het woord van God moet ons hele wezen geheiligd worden voor God.
Waaruit bestaat ons gehele wezen?
In de bijbel kunnen we lezen dat de mens uit 3 elementen bestaat, namelijk: lichaam, geest en ziel en al deze 3 moeten dus geheel worden geheiligd en bewaard. De meeste christenen zijn zich ervan bewust dat we een ziel hebben, maar velen weten niet dat er een onderscheid bestaat tussen geest en ziel. Dit onderscheid is echter van cruciaal belang en wordt duidelijk gemaakt in de bijbel.
1 Tess. 5: 23 En de God des vredes Zelf heilige u geheel en al; en uw geheel oprechte geest, en ziel, en lichaam worde onberispelijk bewaard in de toekomst van onzen Heere Jezus Christus
Gods Woord scheidt vaneen de dingen die door geen andere gereedschap zijn te scheiden. De moderne psychologie ziet dit onderscheid niet. Zelfs de scherpste scalpel scheidt niet vaneen; geest en ziel.
Hebr. 4: 12 Want het Woord Gods is levend en krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel, en des geestes, en der samenvoegselen, en des mergs, en is een oordeler der gedachten en der overleggingen des harten.
De bijbel geeft inzicht in de oorsprong van de mens
God formeerde uit stof een menselijke gestalte. Maar deze gestalte werd pas levend nadat God zijn adem in deze figuur had geblazen. Het resultaat was dat de kleivorm een levend wezen werd. Alle organen, de hersens het hart de longen, alles begon te functioneren. Als je stilstaat bij het feit dat God ons met zoveel aandacht eerst heeft geformeerd en daarna zijn eigen levensadem in ons heeft geblazen, dan wordt het zoveel natuurlijker om naar God te gaan als je iets mankeert. Dan is het vanzelfsprekend dat je met lichamelijk kwalen ook (of misschien wel eerst) naar de Maker van dat lichaam toegaat.
De mens vindt zijn oorsprong dus in klei; wat zijn lichaam betreft. En de geest van de mens is afkomstig van God; Hij ademde Zijn Geest in de mens. En door deze inademing kwam de hele mens tot leven en werd er iets gecreëerd dat niet eerder bestond: de ziel van de mens. De mens werd een levende ziel.
Genesis 2: 7 En de HEERE God had den mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen den adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.
De bijbel laat ons zien wat er fout is gegaan
In Genesis 3 lezen we hoe de zondeval plaatsvond. De slang stelde Eva een vraag waarmee hij het woord van God in twijfel trok. En satans tactiek is tot op de dag van vandaag niet veranderd. Hij begint met ons een vraag te stellen om ons te laten twijfelen aan het woord van God. En als wij gaan twijfelen worden we kwetsbaar. De volgende stap is dat wij Gods woord niet meer geloven. En de laatste stap is ongehoorzaamheid. Daarom is het ook zo belangrijk om thuis te zijn in het woord van God. (Een Engelstalig waarschuwing hiervoor is: DDD: Doubt, Disbelief en Disobey. Als je ongeloof toelaat en je bekeert je er niet van, dan zul je uiteindelijk ongehoorzaam zijn aan God.)
De satan probeert de mens niet via de geest te verleiden, maar via de ziel. Alle strijd vindt plaats op het terrein van de ziel. Als de ziel toegeeft dan is het satan geslaagd ons direct contact met God te verbreken. Dat is de essentie van de zondeval. Zijn verleidingen kun je n.a.v. 1 Joh.2: 16 onderverdelen in 3 gebieden, namelijk: lichamelijke en esthetische verleidingen en trots. Al deze gebieden doen een appèl op de ziel van de mens.
God had tegen Adam gezegd dat hij op de dag dat hij van de boom van kennis van goed en kwaad zou eten, zou sterven. Uiteindelijk leefde Adam fysiek 900 jaren. Maar op het moment dat hij van de boom at, stierf zijn geest. De menselijke geest werd afgesneden van de enige bron van leven: het directe contact met God. De mens werd vervreemd van God. Het resultaat van de zondeval werd zichtbaar op alle 3 de elementen van de mens. De geest van de mens stierf, de ziel werd een verloren rebel (niet meer geleid door God); en het lichaam werd onderhevig aan verval.
De bijbel reikt de oplossing aan
Toen kwam Jezus; de laatste Adam. Hij droeg de zondelast van het hele menselijke ras vanaf Adam en deze slechte erfenis werd tegelijk met Hem, in het graf begraven. Toen Hij opstond uit de dood werd Hij de 2e mens. Niet de 2e Adam, want die erfenis is begraven. Nee; Hij werd de 2e (soort) mens. Een mens met een nieuw soort leven: het opstandingsleven voor degenen die in Hem geloven. Iedereen die Jezus aanneemt als persoonlijke Verlosser wordt opnieuw geboren en ontvangt dit nieuwe leven.
1 Cor 15: 45 Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam tot een levendmakenden Geest. Doch het geestelijke is niet eerst, maar het natuurlijke, daarna het geestelijke. De eerste mens is uit de aarde, aards; de tweede Mens is de Heere uit den Hemel.
De verlossing door Jezus Christus en de wedergeboorte van de mens heeft diverse aspecten:
1. De geest van de mens wordt door de inwonende Heilige Geest opnieuw geboren. De menselijke geest is niet langer dood door de zonde. 2. Het contact van de geest van de mens met God wordt hersteld. 3. De ziel van de mens wordt vrijgezet van de controle van satan. 4. Gods relationele orde wordt hersteld. De mens was ontworpen om van bovenaf te worden geleid: God met Zijn Geest in eenheid met de geest van de mens. De geest van de mens stuurt vervolgens de ziel aan en de ziel geeft opdrachten aan het lichaam.
Johannes 3:6 Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest.
Alleen de bijbel geeft inzicht in de relatie tussen de menselijke geest en zijn ziel en lichaam.
De functie van de geest van de mens
De functie van de menselijke geest is gericht te zijn op God. Het is zijn sublieme voorrecht om directe gemeenschap en eenheid met God te hebben. Deze gemeenschap ervaren wij als wij Hem aanbidden.
Joh. 4: 23 Maar de ure komt, en is nu, wanneer de ware aanbidders den Vader aanbidden zullen in geest en waarheid; want de Vader zoekt ook dezulken, die Hem alzo aanbidden. God is een Geest, en die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid. De functie van de ziel van de mens
De ziel is zich bewust van zichzelf en is onder te verdelen in de wil, het verstand en de emoties. De ziel is ook het IK van de mens. De ziel zegt: Ik wil; ik denk; ik voel. De ziel neemt beslissingen. De ziel hoort ondergeschikt te zijn aan de geest van de mens.
De functie van het lichaam van de mens
Het lichaam is gericht op de wereld door de 5 zintuigen. Het lichaam voert de beslissingen van de ziel uit.
De verschillen tussen deze functies kun je bijvoorbeeld zien bij de begrippen: vreugde, geluk en plezier. Vreugde kunnen wij in God vinden en is niet afhankelijk van omstandigheden. Wij hoeven dus nooit zonder vreugde te zijn. Geluk wordt door de ziel ervaren en is afhankelijk van de omstandigheden. Plezier is van lichamelijke aard en dat is er soms wel en soms niet.
Waarom is het onderscheid tussen geest en ziel zo belangrijk?
Het kennen van het verschil tussen de geest en de ziel is van belang om te kunnen onderscheiden wat van God is en wat niet. De dingen die van God komen kun je alleen zien door de Geest van God die in jouw geest woont. De enige manier waarop wij geestelijke dingen te weten kunnen komen is door de Heilige Geest. Door openbaringen.
1 Cor.2: 12 Doch wij hebben niet ontvangen den geest der wereld, maar den Geest, Die uit God is, opdat wij zouden weten de dingen, die ons van God geschonken zijn; Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende. Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden. Doch de geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen, maar hij zelf wordt van niemand onderscheiden.
Helaas zijn de meeste christenen niet in staat om dit onderscheid te maken. Zij worden voortdurend voor de gek gehouden door natuurlijke zaken. Zaken die hun oorsprong vinden in de ziel welke zich voordoen als geestelijke zaken.
Degene die leeft vanuit zijn ziel kan de dingen van God niet onderscheiden. Zij zijn hem dwaasheid. De belangrijkste activiteit van mensen die vanuit hun ziel leven is het creëren van een substituut voor echte geestelijke zaken.
Judas: 18 Dat zij u gezegd hebben, dat er in den laatsten tijd spotters zullen zijn, die naar hun goddeloze begeerlijkheden wandelen zullen. Dezen zijn het, die zichzelven afscheiden, natuurlijke mensen, den Geest niet hebbende.
We herkennen natuurlijke mensen aan hun vruchten:
Matt 7: 15 Maar wacht u van de valse profeten, dewelke in schaapsklederen tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven. Aan hun vruchten zult gij hen kennen. Leest men ook een druif van doornen, of vijgen van distelen? Alzo een ieder goede boom brengt voort goede vruchten, en een kwade boom brengt voort kwade vruchten.
A.d.h.v. bijbelstudies van Derek Prince: “Who am I? Discover yourself in Gods mirror” & “Are you spiritual or soulish?”
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 22 augustus 2010, 23:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 20:54
|
|
|
MARIO216 schreef: | Cross heeft al geantwoord, kun je die kamelen niet leren lezen |
Die kijken daar overheen hé En het interesseert ze trouwens geen bult.
Zucht. Misschien es tijd voor een ander huisdier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 20:52
|
|
|
Het lukt mij niet meer om met mijn Youtube-downloader muziek van internet te plukken. Ik krijg telkens de melding: "unable download remote file, try again!"
Nou slaat try again volgens mij nergens op want ik krijg deze melding nu al dagenlang standaard bij iedere song.
Wie weet hoe ik dit moet oplossen
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 20:44
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hm, uitnodigen is niet hetzelfde als welkom heten, klopt. Welkom heten heeft wel iets te maken met ontvangst, iemand die binnenkomt ontvang je, dan is het een tussenwerpsel. Als bijvoeglijk naamwoord; wie of wat je graag ziet verschijnen of gebeuren.
Maar misschien maak ik het allemaal wel veel te moeilijk. Tis wel een leuke melodie ..... 
.. |
t Is mss wel leuk voor een apart topic: waar is God? Is Hij er pas bij 2e of bij de 3e; of hoe moeten we dat opvatten? Hij is toch ook in ons? Maar dat is de Heilige Geest dus dat is dan weer anders? En trouwens God is toch overal...
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|