Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 08:52
|
|
|
Wilde hier een onderwerp openen over Israël
Want lang niet iedereen weet hoe het in Israël inelkaar steekt in Bijbelse opzichten wat betreft Gods volk die de oogappel is. Er zijn gemeente`s die denken dat hun in de plek van Israël zijn gekomen maar is dat wel waar in Bijbelse opzichten.
Want zouden we de dingen bestuderen dan komen we overéén dat God ze nooit het volk van Israël heeft afgewezen en tot op heden nog is. Lees eens voor gemak de hoofdstukken Romeinen 8 t/m 11. Deut.9:5,6. Jes.43. Ps.121. Ps.23. Ezech.36:22. Sef.3. Hij is alles. God heeft met Israël verbonden. Num.6:24-27. 1 Joh.1-4. God is liefde.
Deut. 7:6-9. Israël je kunt er niet om heen? Bijbel = Joodse boek!! Bijbel = Ingedeelt in 3 delen - Israël - Volken - Gemeente Daarin moeten we wel onderscheid blijven houden! Grote deel gaat over Israël! Math.1:21. Jes.53:8. Luc.1:31 Ami= Mijn Volk deze zal groot zijn. Buiten Christus zijn ze verloren. Ezch.34:1. Rom.1:16. Hart voor Israël wie Israël zegend zal gezegend worden!
Verder is uit onderzoek naar nu 2010 gebleken dat wel Nederland 70% tegen Israël is en Duitsland is 60% tegen Israël en zo zullen er best heel wat landen de rug toekeren naar hen. Ook daar spreekt de Bijbel over en dat zijn ook weer de tekenen der tijden. Er zullen dus meer Hasjem zijn = Opstand tegen de naam van Antiziontisme zal toenemen ja ook hier in Nederland en vele volkeren.
Gen. 26:12-18. Gen.39:14-18. Psalm 119:115,130. Rom.11:19,30-36. 1 Tim.1:13,16. Jes.14. Rom.9:9-11. Openb.22.
Zijn wij die het ontvangen? Of staan wij aan de zijlijn? Zijn wij net als de Sameritaan dat we beharmhartigheid leveren? We leven in spannende tijd maar wel bijzondere tijd waarop joden het woord mogen horen van de Messias. Want de hongerige leven van de oogst en mogen van de woord horen van de barmhartige Sameritaan!
Sjema Israël Adonai Eloheno Adonai Echad (4x)
Shalom,
Links: http://www.israelendebijbel.nl/ http://www.israelplatform.nl/ http://christenenvoorisrael.nl/ http://isreality.nl/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORNE173
|
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 15:06
|
|
|
hoi ja zag dit onderwerp israel ,en ik kan zeggen dat ik sinds kort bij een messiaanse gemeente ben gekomen.je krijgt meer andere dingen te horen hierover en als je nu kijkt in de wereld zie je steeds meer anti israel.het is toch wel gods volk dat Hij heeft gekozen om zijn Woord te bewaren.andere kerken hebben zich daar later vanaf gehouden denk maar aan de sabbath waarom eigenlijk.wij christenen zijn geent als wilde takken op de olijfboom.dus drinken toch hetzelfde voedsel als de boom?kan niet anders lijkt me en dan nog iets Hij zegent wie hen zegenen en vervloekt wie hen vervloeken.nou als je dan kijkt naar de geschiedenis is het niet meer dan logiscg toch?wij worden wachters genoemd en ons word gevraagd om te bidden voor Zijn volk.hoeveel stromingen zijn er wel niet in nederland?zullen ze allemaal gered worden???zo is het wel heeel makkelijk iedereen geeft er een draai aan .is dit om net als die farizeers belangrijk te zijn ?en het beter denken te weten?er zijn vele misleiders in de wereld helemaal de islam we moeten kijken naar waar we vandaan zijn gekomen.israel is onze oudere broeder.ik wil geen mensen voor het hoofd stoten,maar dit is zoals ik het nu zo zie.zal het hier bij laten bedankt dat je dit onderwerp bent begonnen zuster Shalom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEUNIS768
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 23:26
|
|
|
Leuk deze topic.
Even hier op verdergaand: Verder is uit onderzoek naar nu 2010 gebleken dat wel Nederland 70% tegen Israël is en Duitsland is 60% tegen Israël en zo zullen er best heel wat landen de rug toekeren naar hen.
Dit zie je inderdaad steeds meer in de wereld en men verspreid allemaal leugens over Israel. Mooiste is dat er steeds mee bijbelse bewijzen worden gevonden dat het land echt van de Joden is maar hoe meer bewijzen men vind hoe harder men het tegenspreekt dat het allemaal niet waar is. Enzo zijn er nog veel meer dingen waar de Joden mee worden dwars gezeten het mag dan wel niet goed zijn maar kan hier dan zo kwaad om worden. Misschien komt dat ook wel door dat ik wat Joods bloed heb, ben onze lieve heer nog steeds dankbaar dat ze mijn opa en oma in de 2de WO niet goed hebben gecontroleerd want anders hadden ze wel meegenomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 23:54
|
|
|
TEUNIS768 schreef: | Leuk deze topic.
Even hier op verdergaand: Verder is uit onderzoek naar nu 2010 gebleken dat wel Nederland 70% tegen Israël is en Duitsland is 60% tegen Israël en zo zullen er best heel wat landen de rug toekeren naar hen.
Dit zie je inderdaad steeds meer in de wereld en men verspreid allemaal leugens over Israel. Mooiste is dat er steeds mee bijbelse bewijzen worden gevonden dat het land echt van de Joden is maar hoe meer bewijzen men vind hoe harder men het tegenspreekt dat het allemaal niet waar is. Enzo zijn er nog veel meer dingen waar de Joden mee worden dwars gezeten het mag dan wel niet goed zijn maar kan hier dan zo kwaad om worden. Misschien komt dat ook wel door dat ik wat Joods bloed heb, ben onze lieve heer nog steeds dankbaar dat ze mijn opa en oma in de 2de WO niet goed hebben gecontroleerd want anders hadden ze wel meegenomen. |
Maar dat er zoveel tegen is dat is eigelijk van de laatste jaren wan in de 70 jaren was dat niet zo want toen was Joop den Uil minister president en die heeft bij de laatste oorlog alles gegeven wat er te geven was. Maar je hebt wel gelijk dat de kranten het tegendeel schrijven. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 16:23
|
|
|
Het blijft voor mij onbegrijpelijk hoe het toch mogelijk is dat vrije intelligente mensen nauwelijks iets van de geschiedenis leren. En dat het zo maar mogelijk zou kunnen zijn dat deze geschiedenis zich herhaalt.
De verblinding bij zoveel mensen met een blinde haat tegen Israël is voor mij hèt bewijs dat anti-semitisme iets satanisch is.
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 17:00
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Het blijft voor mij onbegrijpelijk hoe het toch mogelijk is dat vrije intelligente mensen nauwelijks iets van de geschiedenis leren. En dat het zo maar mogelijk zou kunnen zijn dat deze geschiedenis zich herhaalt.
De verblinding bij zoveel mensen met een blinde haat tegen Israël is voor mij hèt bewijs dat anti-semitisme iets satanisch is.
GrZ! |
Er was zojuist iemand op een ander topic die de knuppel in het hoenderhok gooide, maar ik ga de kogel door de kerk jagen. Ik hoop dat dit stukje niet verkeerd begrepen word.
Israël is Gods volk, God heeft een verbond met Israël gesloten, punt. Toch wordt Israël door de eeuwen heen verstrooid over de hele aarde, alleen de stammen Juda en Benjamin zijn dacht ik bekend. De overige 10 stammen zijn dus nog "verdwenen". Israël heeft veel te verduren gehad in al die jaren, verdrukking, vervolging ja met uitroeien bedreigd. Alleen de beide stammen Juda en Benjamin natuurlijk. Nu de kogel door de kerk, volgens de bijbel roept Israël dit onheil over zichzelf af. doordat ze God de rug hebben toegekeerd. Alleen wanneer Israël zich als geheel weer zal wenden tot God, dan pas zal God het verbond herstellen. Gelukkig laat God zijn volk Israël niet alleen of in de steek, want anders zou Israël al lang niet meer hebben bestaan .....
--Jeremia 22:9 En het antwoord zal zijn: Ze hebben het verbond met de HEER, hun God, verbroken, ze hebben neergeknield voor andere goden en die vereerd. --Jeremia 31:1 Dan zal ik voor elke stam van Israël een God zijn, dan is Israël mijn volk – spreekt de HEER. --Jeremia 31:8 Ik laat hen uit het noorden terugkeren en breng hen samen van de einden der aarde. Ook blinden en lammen komen mee, ook zwangere vrouwen, en vrouwen in barensnood. In dichte drommen keren ze terug. 9 Zij komen terug in tranen, ze heffen smeekbeden aan, en ik zal hen leiden. Ik breng hen naar stromende beken en voer hen over geëffende wegen; daar kunnen zij niet struikelen. Want ik ben voor Israël een vader, en Efraïm is mijn eerstgeboren zoon. 10 Volken, luister naar de woorden van de HEER, vertel het verder op de verste eilanden: Hij die Israël verstrooid heeft, zal het samenbrengen en het hoeden, zoals een herder zijn kudde. 11 Want de HEER verlost het volk van Jakob, hij bevrijdt hen uit de hand die sterker was dan zij. --Jeremia 32:39 Ik zal hen één van hart en één van zin maken, zodat ze altijd ontzag voor mij zullen hebben en het hun en hun nageslacht goed zal gaan. 40 Ik zal een eeuwig verbond met hen sluiten, ik keer mij nooit meer van hen af en zal hen altijd zegenen. Ik zal hen met ontzag voor mij vervullen, zodat zij zich nooit meer van mij zullen afkeren.
--Hosea 14:2 Keer terug, Israël, naar de HEER, je God! Door je eigen wandaden ben je ten val gekomen. 3 Kom met woorden van berouw en keer terug naar de HEER. Zeg tegen hem: ‘Vergeef ons al onze misdaden. Neem wat goed is van ons aan. Als offer brengen wij u oprechte woorden.
Gelukkig mogen we als christenen bidden voor het volg Israël, dat ze zich bekeren van hun zonde, dat ze God weer als hun enige God gaan zien!!! (NBV)
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 27 augustus 2010, 17:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 22:26
|
|
|
Dit is heel goed geschreven en (het is en blijft) toch GODs volk Sjalom. martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MONIEKIE021
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 22:46
|
|
|
Ik ga 2-10 september naar IsraeL! komt de Bijbel voor mij tot leven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 22:49
|
|
|
MONIEKIE021 schreef: | Ik ga 2-10 september naar IsraeL! komt de Bijbel voor mij tot leven! |
Ik hoop dat het Woord nu al in je hart leeft .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 14:55
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Er was zojuist iemand op een ander topic die de knuppel in het hoenderhok gooide, maar ik ga de kogel door de kerk jagen. Ik hoop dat dit stukje niet verkeerd begrepen word.
Israël is Gods volk, God heeft een verbond met Israël gesloten, punt. Toch wordt Israël door de eeuwen heen verstrooid over de hele aarde..... Israël heeft veel te verduren gehad in al die jaren, verdrukking, vervolging ja met uitroeien bedreigd.....Alleen de beide stammen Juda en Benjamin natuurlijk.... Nu de kogel door de kerk, volgens de bijbel roept Israël dit onheil over zichzelf af. doordat ze God de rug hebben toegekeerd...... .. |
M.i. klopt het niet dat ze onheil over zichzelf hebben afgeroepen. Want dan zou een ieder die Jezus de rug toekeert door enorme ellende moeten gaan....en is het niet vaak het tegenovergestelde?? Er zijn naamchristenen, lauwwarme christenen, die in grote welvaart leven.
In de periode van de pest gedurende de Middeleeuwen hielden de joden zich aan de reinigingswetten die God hen gegeven had in het O.T. en ze kregen de pest niet.....gevolg....de mensen die wel familieleden hadden verloren gaven de joden de schuld oomdat zij niet ziek werden en alle joden gingen op de brandstapel.....?????? Wat hebben ze dan over zich afgeroepen?
Laten we toch niet met de vinger wijzen, maar op de knieen gaan voor Israel en bidden dat God Zijn volk de ogen zal openen.... Denk je dan dat als Israel als natie Jezus zou accepteren de problematiek in het midden oosten opgelost zou zijn??? Natuurlijk bid ik ook dat Netanyahu en het volk Israel Jezus accepteert, maar wat zou ik graag compassie zien voor dit volk i.p.v. hen beschuldigen dat het hun eigen schuld is.....waar blijven wijzelf dan, wie onder ons is zonder zonde???
http://www.youtube.com/watch?v=NuXsk_mV5ls
In de bijbel staat ook dat wie Israel zegent is gezegend, laat het toch aan God over wat de reden is dat dit volk zo een ellende moet meemaken....en laten we toch op de knieen gaan voor dit volk waaruit onze Messias geboren is.
Laten we bidden..."Here wees mij, zondaar en dit volk, zondig, genadig'
i.pv. 'dank u Here dat ik niet zo ben'....
Annette, die zich te zeer bewust is van haar eigen tekortkomingen om ook maar met een vinger naar een ander te durven wijzen...laat staan naar een Israeliet!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 28 augustus 2010, 17:11
|
|
Naar boven |
|
|
|
|