ChristianMatch

Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 18:40
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

VISSER278 schreef:
het telefoontje van mn zoon met de mededeling dat ie geslaagd was voor zn rijbewijs. En dat gelijk voor de eerste keer. Lachende smiley

Hebben ze daar in Bangladesh wel een rijbewijs nodig dan .... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 18:36
BerichtOnderwerp: eeuuhmm

DAVID923 schreef:
Ik denk van niet, lees een het boek oorlog tegen de Heiligen dan zie je de gevolgen op geestelijk gebied. en die man was niet echt dronken, niet van de alcohol maar in de ''geest''.

En zoals ik al onderbouwde over die 2de clip, met het ontbreken van dit verschijnsel in de Bijbel en kerkgeschiedenis, vond ik die link waar je de gelijkenis met occulte trance zag erg treffend.

over dat zijspoor naar de kinderdoop, dat is zwaar oftopic, en weet 99% dat daar al een topic over is. Maar ben het eens dat die kinderdoop niet redt, en ben er ook geen voorstander van, maar is oftopic.

Sorry maar het is niet off-topic, ik reageerde namelijk op jouw uitspraak, of vraag eigenlijk, in dit topic, of ik de inhoud van de beide links niet "duivels" vond. En vandaaruit kwam ik met mijn antwoord en gaf gelijk aan wat ik veel erger vond. Maar dat is blijkbaar off-topic en zodoende hoef je natuurlijk niet (weer niet) inhoudelijk te reageren .... Met andere woorden, je maakt je er weer lekker makkelijk vanaf.

Leef fijn verder op je eiland David en wentel je lekker in je hetze tegen alles wat anders is dan wat jij gewoon bent.
Maar weet dit wel, onderscheiding van geesten, is ook nodig in jouw omgeving, want de satan gaat ook rond als een engel des lichts en plakt veel mensen de ogen dicht d.m.v. het predikaat kerk- en gemeenteleer.... Engeltje smiley

Ook dit zal wel weer als off-topic worden afgedaan
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 13:54
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk

HANNAH810 schreef:
haha; ja, t is net als een behangetje; het verschiet met de jaren.

maar een uitstraling blijft!!

en dat hebben de meeste vrouwen gelukkig wel, ieder op haar eigen manier Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 13:53
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk

FRANKT627 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen niemand wilt mijn Wilma zijn...en ik heb zo geen speciale boog zoals Cross heeft...ik zal me dan maar bezig houden met die andere topic...over die vrijgezellen, je weet wel Verlegen lachende smiley

Ik schreef dat ik mijn boog in de wilgen had gehangen Frank, maar gelukkig wou cupido me wel helpen. Alleen die komt op momenten dat je het niet verwacht .... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 13:50

HANNAH810 schreef:
iemand die deze links "duivels" vind, en ze toch plaatst.........??

reclame voor het "duivelse"?
soms kan ik mensen niet helemaal volgen.

Ik denk Hannah, en dat denk ik echt, dat dit (het plaatsen van de beide links) valt onder het kopje "provocatie". Boze smiley

En om heel eerlijk te zijn, mijn mening aangaande duivels is, en het zal hard aankomen bij heel veel christenen. Een kerk- of gemeenteleer die zegt dat kinderdoop, volwassendoop of belijdenis hetzelfde is als je dag waarop je voor Jezus Christus hebt gekozen, dus de dag waarop je behouden werd, dat vind ik een duivelse leerstelling.
Hier een link waar ik dus grote vraagtekens zet bij de eeuwigheidswaarde??
Een klein citaat uit de link ... Want Jezus, verlossingswerk is op het allernauwst met ons verbonden! Hoe? Door de doop! Door de doop zijn we met alle vezels van ons bestaan aan Jezus vastgemaakt! Daarom, als we aan de zonde gestorven zijn, hoe zullen we dan nog in de zonde blijven leven? Of weet ú niet, dat wij allen, die in Christus Jezus gedoopt zijn, in zijn dood gedoopt zijn? Wij zijn gedoopt in Jezus’ dood. Sommigen denken dat dopen een verplicht ritueel is, waardoor je lid wordt van de club die kerk heet! Nee, dat is dopen beslist niet. Wat is dopen dan wel? Dopen is o.a. begraven! Op 5 juni 1909, zei de hofpredikant ds. Gerretsen bij de doop van prinses Juliana, de moeder van koningin Beatrix:..... (het gaat hier dus om de kinderdoop)
http://www.hervormdsliedrecht.nl/meditatie.php

En nog een link waarbij ik grote vraagtekens zet bij de eeuwigheidswaarde.
Ook hier een citaat: Omdat het Avondmaal bestemd is voor alle gelovigen, ben je dan nu ook welkom op de plaats die sinds je doop al voor je is vrij gehouden.
7. Neem je hierdoor nu een nieuwe verplichting op je? Ja en nee. Allereerst nee: God heeft door de doop zijn zegel al op je gezet, en dat was al een teken dat zowel de belofte als de eis van het verbond ook voor jou gelden. Ook als je geen belijdenis doet, laat je je eigen plaats aan het Avondmaal ten onrechte leeg.
(Hoezo ten onrechte? waar is de wedergeboorte)
http://www.ngk.nl/ede/docs/ogbws.pdf

Alle randvoorwaarden waaraan je moet voldoen, om tot geloof te komen (dus ook de volwassendoop) gooi maar over boord. Jezus Christus zegt: Johannes 1:12-13: "Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven; die niet uit bloed, noch uit de wil des vlezes, noch uit de wil eens mans, doch uit God geboren zijn."
En hoe, hierover staat geschreven: Johannes 11:25-26:
"Jezus zeide tot haar: Ik ben de opstanding en het leven; wie in Mij gelooft, zal leven, ook al is hij gestorven, en een ieder, die leeft en in Mij gelooft, zal in eeuwigheid niet sterven; gelooft gij dat?" Door simpelweg JA te zeggen ben je behouden voor de eeuwigheid.

Ik denk dus dat het met de beide links wel meevalt, maar dat er een veel groter gevaar schuilt in de leer waarbij de wedergeboorte in de kerk- of gemeenteleer ten onder gaat.

Sorry voor de kleurtjes ....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 12:20
BerichtOnderwerp: Wandeling op 29 mei

INEZ910 schreef:
Stappen in Ter Apel?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Int klooster zeker .... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 01:58
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk

LISA610 schreef:
Charme is bedriegelijk en schoonheid vergaat, maar een vrouw met ontzag voor de Heer moet worden geprezen.
Spreuken 31:30
Knipoog smiley

Ja schoonheid vergaat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 01:17
BerichtOnderwerp: geen seks voor het huwelijk

LEONARD480 schreef:
Ja .......ha ha ha een man met een pijl en boog.
Best moeilijk voor de man van nu hoor lisa Smiley die vol vragen zit

Niet als het om een echte man gaat .... Lachende smiley

Crossroad

Handboog -- recurve -- klasse 1 -- algeheel kampioen NNHF seizoen 1997-1998-1999 -- afstanden 18 mtr, 25 mtr en 70 mtr

Jammer voor Lisa (en alle andere vrouwen) dat ik mijn boog in de wilgen heb gehangen. Ma(j)ar(o) ik heb wel de hoofdprijs gewonnen Verliefde smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 01:01

DAVID923 schreef:
het is heel lastig te lezen zo met al die kleuren en @tjes. kan er met veel moeitje wijs uit worden.
Dat we niet moeten oordel is me weer te makkelijk.
dan kan je zo niks meer zeggen.
Je neemt het nog net niet voor ze op, maar zie je dit niet als duivels?
En bespotting van het WOORD?

Ik zal uitleg geven over de @tjes en de kleurtjes ....

@tjes, zijn quotes die in dit topic-onderwerp zijn geplaatst.
De kleur rood onder de @tjes zijn aanmerkingen op de @tjes.
De kleur blauw zijn de opmerkingen die niet direct betrekking hebben op de @tjes
Zo, ik hoop dat het nu ook voor jou duidelijker leesbaar is ...... Twijfelende smiley

Oordelen is prima, "je" vind iets goed of fout en daar geef "je" "je" mening over. Maar vanuit de teksten en @tjes, is duidelijk op te maken dat "je" niet (be)oordeelt of een mening geeft, nee het gaat verder, "je" geeft aan, door de teksten in de @tjes, dat deze christenen geen christenen kunnen zijn.
Je gaat zelfs nog een stapje verder in bovenstaande quote, door te zeggen, "vind jij het dan niet duivels" en een "bespotting van het WOORD".
En dan kom je ook nog eens met de opmerking "je neemt het nog net niet voor ze op" ..... Blijkbaar heb je de eerste zin van mijn posting (helemaal bovenaan in het blauw) niet eens gelezen.
Ik citeer: "Ik vond inhoud van de beide links ook erg, totaal geen eerbied.
Persoonlijk zou ik dit dus ook niet kunnen, en er ook niet om lachen, of eraan meedoen, maar voor die christenen is het blijkbaar een vorm van geloofsbeleving die bij hun past......"

Dus op de vraag of ik het duivels vind, NEE, het is een andere vorm van geloofsbeleving en uiting daarvan. Maar persoonlijk zou ik er niet aan kunnen en willen deelnemen.
Bespotting van het WOORD, een dronken voorganger of dominee vind ik wel bespottelijk, maar volgens mij is dit een incident Twijfelende smiley

Dat jij denkt dat je niets meer mag zeggen, omdat ik vind, dat je door de teksten die je aanhaalt in de @tjes, veroordelend schrijft, is niet aan mij.

Maar goed, inhoudelijk ga je dus niet op mijn posting in .... geeft wel te denken ..... zeker gezien de opmerkingen, waarin je aangeeft dat je het "vreemd" vind wanneer mensen niet inhoudelijk op je postings ingaan..... Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 15:07
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

BILLY701 schreef:
Zondag 15 mei verloopt mijn abbo.
Ik ga eerst niet verlengen.
Neem ff een time-out, puur om tot mezelf te komen.
Ik mocht hier een fijne tijd beleven op CM.
Heb er goede vrienden aan over gehouden.
Of ik terug kom en wanner is nog een vraag!
Iedereen bedankt voor een bijna heel jaar dat ik hier mocht zijn!!!!!!!

Billy 701

Jammer Billy, ik zou bijna zeggen jij ook al .... Boze smiley

Soms is een time-out nemen voor jezelf echt een must, ben blij om je te kennen en zie je zeker als goede vriend.
We spreken elkaar binnenkort wel weer ... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 14:08
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

WILLEKE237 schreef:
Ik vind het wel kunnen dat je mastubeert.
Als je het nou heel simpel bekijkt..
-Waarom mag je wel
eten? Omdat je eten nodig hebt en het lekker is?
-Waarom zou je je tanden moeten poetsen? Om je gebit te
behouden en er verzorgt uit te zien..
Etc etc..

Waarom zou je dan niet eens op die manier met je lichaam om
mogen gaan? Zo God dat echt niet wensen dat je je lichaam kent
en ontdekt?

De gedachten erbij zijn voor mij een ander verhaal.. Maar ik
denk dat mastuberen iets lichamelijks is "een behoefte" net zoals
je eet, tanden poetst en je doucht..

Opzich hoeft men zich er niet voor te schamen, ik heb alleen wel periodes gehad waarneer ik dit deed en verder van God af stond.
Je zegt dat je soms verder van God af stond, maar heel veel momenten stond je dus niet verder van God af.
Ik denk dat je dan bij jezelf moet of mag nagaan, waarom stond ik toen verder van Hem af, en waarom op andere momenten niet. Waren de omstandigheden hetzelfde in je leven die je van Hem weghielden??
Satan zal de eerste zjn die jou zal zeggen, mag dat wel van je God?? en daarom, denk ik, is het goed om je aan je eigen mening te houden zoals je die hieronder neerschrijft.

Ik denk dat hij het op deze manier niet bedoelt heeft, het is een geschenk
die Hij jou geeft.. Maar ga er ook mee om zoals hij het bedoelt heeft.

De gedachten erbij, die kunnen heel erg varieeren.. ik denk dat ieder van zichzelf wel weet tot hoe ver je hierin kan gaan.

na ja.. mijn gedachten dus ;)

groetjes Willeke

PS: een eerlijke en open posting Willeke, dank je.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 13:36

JASMYN704 schreef:
Vanavond 110 12- tot 17-jarigen zien zingen en dansen voor God en ademloos horen luisteren naar Tiemen Westerduins woorden. Wauw!!!
Geweldig dat er zoveel jongeren nieuwsgierig zijn naar God! En hopelijk gaan kiezen voor!

He Jasmyn, leuk dat je er weer bent.

Gaaf zeg, zoveel enthousiaste kids zien zingen en dansen voor God, en die ademloos kunnen luisteren naar woorden vol eeuwigheidswaarde.
Ik hoop dat ze zo aangeraakt zijn door de HG, dat de woorden zoveel indruk / impact hebben dat ze zullen inzien dat ze niet om Jezus Christus heen kunnen. Dat ze inzien dat een leven met Hem niet saai is, maar juist vol uitdagingen zit .... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 13:24
BerichtOnderwerp: Welkom terug

He FrankT, welkom terug.

Spreuken 27:9 De geur van balsem en wierook maakt gelukkig,
maar zoeter voor het hart is ware vriendschap.

10 Houd een vriend in ere, ook die van je vader,
ga niet naar je broer als je problemen hebt;
een vriend in de buurt is beter dan een broer ver weg Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 13:01

Ik vond inhoud van de beide links ook erg, totaal geen eerbied.
Persoonlijk zou ik dit dus ook niet kunnen, en er ook niet om lachen, of eraan meedoen, maar voor die christenen is het blijkbaar een vorm van geloofsbeleving die bij hun past......
Twijfelende smiley

Daarom vind ik het ook zo vreemd dat, zoals de postings hieronder aangeven, er teksten worden geplaatst, uitspraken worden gedaan, die christenen veroordelen op wat anders is in onze ogen dan wij gewoon zijn te doen.

@ Spreuken 10:23 Zoals een dwaas vermaak schept in zijn slechte daden, zo geniet een wijze van zijn inzicht.
Wie is de dwaas, hij die een andere geloofsuiting heeft, of hij die zegt een wijze te zijn ....

-----------

@ om te kijken wat men denkt en wat voor vlees we in de kuip hebben.

Is het zo belangrijk om te weten wat voor vlees we in de kuip hebben, en over welke kuip gaat het hier, welke denominatie is de juiste kuip ??
Of gaat het nog verder en veroordelen we christenen om hun geloofsovertuiging?

-----------------------

@ denk dat het lachen je wel vergaat als je voor de Heer staat dan....
dat bedoel ik niet zo van ''lekker voor je'' want dat is vreselijk

heb 12

28 Laten wij derhalve, omdat wij een onwankelbaar koninkrijk ontvangen, dankbaar zijn en hierdoor God vereren op een Hem welbehagelijke wijze met eerbied en ontzag, 29 want onze God is een verterend vuur.

Heb 10,31
Vreselijk is het, te vallen in de handen van de levende God!

David liep dansend en springend voor de ark uit, en vele mensen verklaarden hem voor gek, of dachten dat hij dronken was, maar God noemde David een man naar Zijn hart.
2 Samuel 6:16-23 en Handelingen 13:22

Als ik de bovenstaande teksten lees zoals je die aangeeft, dan ga ik ervanuit dat je bedoelt dat alle christenen, die naar dit soort diensten gaan, naam christenen zijn, die God dus niet kennen als hun persoonlijke Verlosser en Zaligmaker. Want wie zullen er vallen in de handen van een levende God?? Iedereen die Jezus Christus NIET kent als persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker. Ik denk dat je eerst maar eens minder veroordelend moet zijn aangaande christenen, die anders hun geloof beleven dan jij en ik dat doen.

----------------------------------

@ Een ieder die dit 'humor' vindt, wil ik van harte adviseren aandachtiger de Bijbel te lezen. Of alvorens hier om te lachen ten minste de Schrift te raadplegen om te voorkomen dat u handelt uit onwetendheid. Ik heb het bij deze voor u gedaan.

2 Kronieken 36:16 Maar zij lachten Gods boden uit, minachtten zijn woorden en dreven de spot met zijn profeten, totdat de toorn van de HEER tegen zijn volk zo hoog oplaaide dat niets hen meer kon helpen.

Psalmen 2:12 Bewijs eer aan zijn zoon met een kus, anders ontvlamt zijn woede, en uw weg loopt dood, want bij het geringste ontsteekt hij in toorn. Gelukkig wie schuilen bij hem.

Spreuken 15:1 Een vriendelijk antwoord doet woede bedaren, krenkende woorden wakkeren toorn aan.

Romeinen 1:18 En vanuit de hemel openbaart Gods toorn zich over al het kwaad en onrecht van hen die met hun onrechtvaardigheid de waarheid geweld aandoen.

Ook voor degene die het geen humor vinden, het is altijd goed om de bijbel goed te lezen.
De teksten die je plaatst bij het topic onderwerp, kun je niet zomaar toepassen op christenen die hun geloof anders beleven. Zoals ik het lees ga je er zomaar van uit dat de mensen die meedoen aan deze diensten geen christenen zijn, zeker gezien de strekking van de teksten die je plaatst. "Niets hen meer kon helpen", "ontsteekt hij in toorn", "wakkeren toorn aan" en "openbaart Gods toorn zich"

---------------------------------------

@ Daarnaast deelt God zijn majesteit met niemand, dus laat staan dat wij hier lacherig om doen. Het bewijst enkel weer de dwaasheid van de wereld, maar dat is niets nieuws.

Hier staat het goed, "de dwaasheid van de wereld". Bij deze veroordeel je dus gewoon die christenen die een andere geloofsuiting hebben dan jij en ik gewoon zijn. Het gaat zelfs nog verder, je stelt ze gelijk met de ongelovigen die Jezus Christus niet kennen, en Hem bespotten. Nee, je gaat zelfs nog verder, je veroordeelt ze tot ongelovigen omdat ze niet aan jouw beeld van christenen voldoen!! Boze smiley

------------------------------------

@ gelukkig zijn HIER dan geen voorstanders Lisa, maar reken maar dat dit animo heeft onder sommige christenen.

En al zijn er heel veel christenen die er wel animo voor hebben, dan is het nog niet aan JOU EN MIJ om ze te bestempelen tot FOUTE CHRISTENEN.

Leuk dat we zoveel vraagtekens en zelfs veroordelingen hebben bij mensen die dit soort diensten wel bezoeken, maar laten we geen uitspraken doen, door middel van het plaatsen van bijbelteksten die al dan niet moeten goedpraten, dat wij het juiste geloof hebben en dat onze uiting hiervan de enige juiste manier is.

Een voorbeeld; in de 13e eeuw deed het orgel zijn intrek in de kerken.
Voor veel christenen was dit zonde, pure zonde. Het orgel had namelijk een slechte "naam" want stond bekend als kroeg-instrument.
Nog een voorbeeld; Tot de 15e/16e eeuw hadden de meeste kerken geen banken, men vond het niet gepast om te zitten voor het aangezicht van God. Toen de eerste kerken dus banken gingen plaatsen zagen veel gelovigen dit in eerste instantie ook als zondig.
Nog een voorbeeld; Tot ongeveer 200 jaar geleden hadden gelovigen zelden een bijbel in huis, het was namelijk aan de dominee of priester voorbehouden om daaruit voor te lezen en te onderwijzen.
Nog een voorbeeld; In heel veel diensten heeft tegenwoordig de moderne techniek zijn intrede gedaan, beamer voor projectie van liederen en het bijbelgedeelte, een muziekgroep voor zang of praise, microfoon voor versterking van de spreker maar ook voor opnames en/of rechtstreekse huiskamer verbinding.

Ergens anders tegen aankijken, hoe vreemd ook, wil nog niet zeggen dat de mensen die die diensten bezoeken ook vreemd zijn, of geen christenen zijn .....
Engeltje smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 9 mei 2011, 13:26
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 14:30

ERNSTJAN522 schreef:
Op zondag 29 mei willen we een wandeling maken op de Holterberg.
We willen een route van 10 km. lopen, maar 5 km kan ook.
Bij regenachtig weer kunnen we eventueel een bezoek brengen aan het Natuurdiorama Holterberg.
Na de wandeling kunnen we gezellig een bakkie koffie drinken bij Woody’s.
Verzamelen om 14.00 uur bij Woody’s, Holterbergweg 11
7451 JL Holten

Als je mee gaat geef je dan op door je naam op de lijst te zetten.

Willemijn 232
Imke 917
Nicolette 592
Siem 720
Crossroad317 (ov)
samen 585 [ ov]
Ernstjan522 nog even onder voorbehoud.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 14:18
BerichtOnderwerp: als Jezus terug komt???

CHATULIEM619 schreef:
Een vraag die bij me opkwam vanavond: hoe zouden we als christenen reageren als Jezus terug zou komen? Zouden we Hem erkennen als de Heer of zouden we Hem afwijzen omdat Hij op zondag met de auto ging? Of omdat Hij wonderen deed? Of omdat Hij vlees zou eten???

Vaak zijn we zo verstrikt in onze eigen verwachtingen dat we de kans lopen, dat als we Jezus zouden zien, Hij toch niet aan onze verwachtingen voldeed....Wat zou jou reactie zijn als Jezus terugkwam? En waaraan zou je Hem dan herkennen en wat zou Hij absoluut niet doen?

Moeten wij Jezus erkennen als Hij terug komt, of erken je Jezus nu al als Verlosser, Zaligmaker en Redder.
Want als je Jezus nog moet erkennen als Hij terug komt, is het volgens mij al te laat en sta je met legen handen.
En "als Jezus terug komt???" is geen vraag voor mij, Hij komt terug, en als Hij terugkomt (en ik leef nog), dan zal ik Hem tegemoet gaan ... Lachende smiley

En Jezus herkennen als Hij terugkomt op de wolken om ons thuis te halen .... een ongelovige zal Hem niet tegemoet gaan, dus ik denk dat het niet zo moeilijk is om Hem te herkennen. En aangezien ik niet geloof in buitenaards leven, zal het toch echt Jezus zijn die mij komt halen.

Maar wat zijn jouw antwoorden op de vragen die je stelt ?? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 14:47
BerichtOnderwerp: Niet gelukkig zijn t.o.v. Het Geloof

ZEELAND736 schreef:
Ja...en zo zag ik het ook!!!!
Kom daardoor tot de ontdekkeing dat ik heel veel bezig ben met een nieuwe relatie ...maar...juist teveel met hoe willen wij het...
En het daardoor veel te weinig samen bij de Heere neerleggen.

Zoek eerst dat KONINKRIJK GODS...

Opwekking 040

http://www.youtube.com/watch?v=dKip1mKoeC0

En juist hier mag ik zulke handreiking krijgen...juist ook omdat ik hetzelf(als een nietig wezen)soms niet onder woorden kan brengen, maar door te lezen...ineens MAG zien...

Vanmorgen een superfijn en leerzaam gesprek gehad met een client in de thuiszorg.

Ze weet dat ze naar de mens gesproken niet lang meer zal leven.
Wat heeft ze me mogen laten zien, wat het betekent...als je afscheid kan en mag nemen van dit aardse leven en verlangen naar een BETER leven.

En dan ik...die zich maar zorgen maakt over dit aardse leven!!!!
Wat een fijne les kreeg ik!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 14:37
BerichtOnderwerp: roddels

Roddels

Ga niet te ver in je oordeel
Als je de achtergrond niet kent
Ga niet in op al die roddels
Laat zien dat jij heel anders bent

Laat mensen in hun eigen waarde
Hun leven gaat je echt niet aan
Iedereen heeft recht van spreken
Maar moet het altijd over een ander gaan

Laten we onze eigen stoep schoon houden
Voor dat we die van een ander gaan vegen
Je begrijpt pas echt wat roddelen is
Als het over jezelf gaat en dat valt tegen

geschreven door Rian.

Roddels

Kijk het begint weer iedereen keer op keer,
niemand snapt het meer.
Gebeurt dit nou weer?
weer een roddel meer,
ze horen het van anderen dat moet echt veranderen.
Ben je je vertrouwen kwijt?
heb je al spijt?
sorry maar mij ben je kwijt.

geschreven door Erica

Jullie zijn geweldig

Jullie staan bij mij op nummer één!
en ik ruil jullie niet in, voor geen één.
We hebben wel eens woorden gehad,
maar een eigen mening maakt je niet apart.
wij zijn als christenen (op CM) onherkenbaar,
en al doen wij altijd raar.
Laten we niet roddelen over elkaar, dit heeft grote gevolgen,
laat liever ons streven zijn, samen Jezus te volgen.
Niet langer kwetsen, maar reik elkaar de hand,
vergeef elkaar, geen roddel is daartegen bestand.

Één ding wil ik nog kwijt,
in Jezus Christus, raak jullie echt nooit meer kwijt!

geschreven door Willem

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 6 mei 2011, 14:38
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 10:36
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

ERIKA129 schreef:

Hey Muischje muis,

Ook al ben je van CM toch van Harte Gefeliciteerd met je 51 ste Clown smiley verjaardag.
Hopelijk zien we je snel weer terug.

Biggggggggggg Huggggggggggg uit het Veen Kussende smiley

Hoi Maris, ook van mij van Harte Gefeliciteerd ..... je ging natuurlijk van de site om niet te hoeven trakteren ... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 15:36
BerichtOnderwerp: word of faith ketterij in ander jasje?

DAVID923 schreef:
Dit is NIET een aanval op een groep christenen of denominatie, maar waarchuwing uit liefde.
Satan brengt oude valse leren in een nieuw jasje, net zoals we de leer van marcion en montanus in de evangelische gemeentes weer populair zien worden, zo ook deze leer.

Goed dat je zegt dat het geen aanval is op een groep christenen of denominatie, maar waarom breng je de evangelische gemeentes toch ff, tussen neus en lippen door zeg maar, in verband met de valse leren van marcion en montanus?? Het zou toch GEEN aanval worden Smiley die vol vragen zit

We hebben er al uitvoerig over gepraat op dit forum, maar maak expres een nieuw topic aan omdat ik een spiegel omhoog wil houden en wil vergelijken. Want ik wist al van eigen Bijbelstudie en toesting toen ik nog in mijn eerste (charismatische) kerk was dat deze leer niet klopte, maar door deze you tube link zag ik echt; HEEY! dit is dus de ketterse leer die onder dat christelijke jasje zit. Metafysica in een christelijk jasje.

Nogmaals ik weet dat er vele geliefde pinkster broeders en zuster zijn, die deze leer ook verwerpen, en is ook duidelijk geen aanval op christenen maar die leer.

Dus die leer heet word of faith, waar dus de mens een soort God is, en alles krijgen wat hij wilt door dingen in het leven te spreken of te claimen.
Een voorbeeld is de health and wealth leer, waar de christenen rijkdom en gezondheid af kunnen dwingen.

Het zogenoemde welvaartsevangelie dus, maar waarom noem je, ook nu weer, zomaar ff tussen neus en lippen door, een evangelisch ingestelde gemeente als voorbeeld. Je veroordeelt geen leer, maar je strooit wel met namen .... Smiley die vol vragen zit

Voor de mensen die niet weten over welke leer ik het heb en de pastorale gevolgen (en een leven van constant bijgeloof en proclameren, en beschuldigingen van ongeloof bij uitblijven van resultaten)).

hier een kort voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=Y7wujzSpPZo&feature=related

en nu dus de onderliggende echte valse leer, waar het vandaan komt, de reden dat ik dit topic maak:

http://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8

Inhoudelijk dan maar...

Ik ken vanuit de bijbel een gebed, het wordt ook wel een gebed/woord van vertrouwen genoemd.
Het gebed staat in 1 Kronieken 4 vers 10 en het is Jabes die het uitspreekt.
“Wil mij toch overvloedig zegenen en mijn gebied vergroten; laat Uw hand met mij zijn; weer van mij het kwade, zodat mij geen smart treft!" En God schonk wat hij had gevraagd.

Bruce Wilkinson heeft 3 hele goede inhoudelijke boeken geschreven over dit gebed. Heel veel christenen zien het gebed van Jabes als oorsprong voor het welvaartsevangelie, maar als je de boeken leest, zul je merken dat het gaat om zegeningen die tellen voor je bediening, aan- en tot eer van God.

Het gebed van Jabes.
http://www.oudesporen.nl/Download/07-08.pdf

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/het-gebed-van-jabes/1001004001462388/index.html#product_description

Geheimen van de wijnstok.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/geheimen-van-de-wijnstok/1001004001835498/index.html#product_description

God wil ons overvloedig zegenen.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/god-wil-ons-overvloedig-zegenen/1001004008170567/index.html#product_description
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 10:36
BerichtOnderwerp: almere

HENDUK927 schreef:
ja jammer

maar ik woon in het mooie overijsel Clown smiley

Sinds wanneer dan ?? of ben je door M het huis uitgezet ...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 10:26

Op zondag 29 mei willen we een wandeling maken op de Holterberg.
We willen een route van 10 km. lopen, maar 5 km kan ook.
Bij regenachtig weer kunnen we eventueel een bezoek brengen aan het Natuurdiorama Holterberg.
Na de wandeling kunnen we gezellig een bakkie koffie drinken bij Woody’s.
Verzamelen om 14.00 uur bij Woody’s, Holterbergweg 11
7451 JL Holten

Als je mee gaat geef je dan op door je naam op de lijst te zetten.

Willemijn 232
Imke 917
Nicolette 592
Siem 720
Crossroad317
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 mei 2011, 16:55
BerichtOnderwerp: 4 mei

ERNSTJAN522 schreef:
Volgens mij is de dodenherdenking nooit alleen maar om de jodenvervolging geweest. Het gaat volgens mij om alle oorlogsslachtoffers van WO2.
Ook o.a. de Roma zijn toen gedecimeerd.

Wat ik wel heel sterk de afgelopen jaren merk, en dat zal waarschijnlijk komen omdat zo weinig mensen de WO2 zelf herinneren, dat deze herdenking tegenwoordig over alle oorlogsslachtoffers voor welke (burger) oorlog ter wereld staat.

Dat is niet echt slecht, maar het "ver-algemeniseert" de gedachte wel, volgens mij.

Klopt, het gaat om alle burgers en militairen, met een Nederlandse nationaliteit, die zijn omgekomen sinds het uitbreken van de 2e wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
Tot 1961 had dodenherdinking 4 mei, alleen betrekking op de 2e wereldoorlog. Vanaf 1961 worden ook de gevallenen tijdens andere militaire conflicten en vredesoperaties herdacht.

De eerste dodenherdenking werd gehouden op 9 mei 1945 op de Dam in Amsterdam.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Dodenherdenking
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 mei 2011, 16:40
BerichtOnderwerp: De veiligheid van de duisternis

CHATULIEM619 schreef:
Hoewel ik het volledig met je eens ben Cross, ben je te snel in je conclusies. Ik mis gewoon een aantal stappen, die je tot die snelle conclusie leiden. Kun je wat specifieker zijn?

Bv. wat is voor jou duisternis?
waar zie je positieve betekenis van duisternis.
hoe kunnen mensen bij zichzelf ontkomen aan die duisternis.
kun je ook half en half leven, gedeeltelijk in licht gedeeltelijk in duisternis.

Waarom een te snelle conclusie, ik heb in een eerdere posting aangegeven dat er naast de geestelijke betekenis van duisternis het woord duisternis te vaak een negatieve lading meekrijgt.

Duisternis -- letterlijke betekenis, donker of het ontbreken van een (kunstmatige) lichtbron.
Duisternis -- figuurlijke (geestelijke) betekenis, zonder Licht van God.
Als het dan gaat over een geestelijke duisternis, dan zie ik dat als volgt; alles wat de werking van de HG in de weg staat om Gods Licht in harten van mensen te doen schijnen.
** alles -- o.a. kerk- gemeenteleer, religie, occultisme, opvoeding, land van geboorte, wetenschap, goede werken, enz. enz. Met andere woorden: Misleiding van en door het kwaad, dit is satan de leugenaar van de beginne.

Het positieve van de duisternis.
Christenen zeggen zo vaak, "waar was God toen ik Hem nodig had" of "ik zie Hem niet".... Met de bijbelteksten die ik aangaf, kun je die christenen dus vertellen dat God er wel degelijk is, maar vaak (zoals Frank aangaf) in het verborgene, in de duisternis, en dan in de letterlijke zin.

Door een lichtknopje aan te doen of te wachten tot het dag wordt.....

Om uit de geestelijke duisternis te komen, kun je niets doen..... Het werk daarvoor is al volbracht door Jezus Christus, jij hoeft alleen maar JA te zeggen.
Verder denk ik dat alleen de HG je dusdanig kan aanraken dat je onder die geestelijke duisternis vandaan kunt komen. Hij kan het Licht van God doen schijnen in elk mensenhart, ongeachte de geestelijke duisternis of bedekking.

Kun je ook half en half leven, gedeeltelijk in licht gedeeltelijk in duisternis?
Het antwoord hierop is kort: in geestelijke duisternis: NEE !!!
Wel kun je zeggen, "Wel in de wereld, maar niet meer van de wereld"

Een heel ander punt is dat christenen wel "gebonden" kunnen zijn..... maar dat is een heel ander onderwerp.

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 4 mei 2011, 16:43
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 mei 2011, 12:33
BerichtOnderwerp: Bin Laden

Hoeveel opvolgers zouden er al klaar staan, mogelijke Bin Ladens of nog veel erger / extremer .... Smiley die vol vragen zit

Hoeveel extreme landen en regeringsleiders zijn er wel niet, die oorlogen financiëren door wapens te leveren. Hoeveel doden hebben die op hun naam staan, sommige zelfs "in naam van de vrijheid".

Het zijn niet alleen terrorsten die vermoorden voor idealen, het westen heeft zo zijn eigen idealen, die we, ten koste van alles, willen behouden ....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 00:45

VISSER278 schreef:
Het bericht op de weblog dat mn zoon en de hele groep vandaag veilig op hun bestemming zijn aangekomen. Hartelijk welkom geheten alsof ze elkaar al een poos kenden en dat 9000 km. van huis. Kussende smiley

Zegt de overbezorgde, liefdevolle trotse vader .... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 2 mei 2011, 22:14
BerichtOnderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?

MIR111 schreef:
personen die mee hopen te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5
madelief 40 jaar
trijnie671, 49 jaar, regio 0594
SweetLady, sweet 40, regio 026
maria576 en partner; regio 038
dini968, 52 jaar
susannah475, 45 jaar
jennifer645 43 jaar regio 345
Erika129 36 jaar regio 0318
Thirza120 (30 jaar), regio 0318
Samen585 + 2 kids regio 0182

eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10
crossroad317 regio 0524
maded 46 jaar regio 0183
jan578 52 jaar regio 0172
Billy701 49 jaar regio 0594
jan935 61 jaar regio 0182
visser278 43 jaar regio 113
searching 40 jaar regio 0182 (oud-lid)
Mir111 18 jaar regio 0318 (onder voorbehoud) met volleybal
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 2 mei 2011, 17:46

BASTIBRO042 schreef:
Daar zeg je nogal wat. Jouw mening ok maar . .
ik denk wel dat al die mensen hun best doen en Jezus wel willen leren kennen.
Maar je hebt wel een punt. Echte ervaringen met Jezus zelf staan ver boven de theorie.

Ik zeg dus ook niet dat ze dat niet willen .... maar ze zullen het wel moeten aannemen. En dat zie ik dus als persoonlijk geloof, Jezus Christus aannemen, niets meer, niets minder .... !!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 2 mei 2011, 16:50

PIETER649 schreef:
ten eerste gebruikt Cross hier het woordje KERKLEER...
ten tweede ken ik hem al n jaar of 4 dus weet ik ook hoe hij schrijft en wat hij bedoeld.

ik heb hem diverse malen ontmoet en ik mag hem wel.
over 1 ding zijn wij het echter niet eens, en dat is precies dit onderwerp.

Crossroad

Ik vraag me toch echt af of je het goed hebt gelezen Pieter.... Volgens mij stond er nog veel meer in dat rijtje dan alleen maar KERKLEER.....

Mijn standpunt is nog steeds, mensen die Jezus Christus niet kennen als hun persoonlijke Verlosser, Zaligmaker en Redder, die zich wel christenen noemen, die kennen Hem alleen maar theoretisch, en dat zie ik dus als geestelijke duisternis....
En daarna kwam ik met een aantal MOGELIJKE "oorzaken" en 1 daarvan is KERKLEER.

Je kent me dus toch nog niet zo goed als je, blijkbaar, denkt me te kennen....
Voor mij geldt nog steeds, Jezus hebben aangenomen als je persoonlijke Verlosser, Zaligmaker en Redder, is het enige wat telt.
En ja, Hem persoonlijk kennen is nou eenmaal charismatisch ....

Dus voor alle duidelijkheid, christenen die denken dat "kinderdoop", "volwassendoop", "belijdenis", "kerkleer", "gemeenteleer" hetzelfde is, "als Hem aangenomen hebben als persoonlijke Verlosser, Zaligmaker en Redder", die leven onder een geestelijke duisternis.

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 2 mei 2011, 16:57
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 1 mei 2011, 14:13

BASTIBRO042 schreef:
Het moment dat ik me erg gelukkig voelde en me toen bedacht hoe fijn het eigenlijk is om echt vrij te zijn.

Thank you Christ Jesus

Kijk daar kan ik nou ECHT blij van worden, dus ik ben blij .... Lachende smiley

opwekking 080 -- Ik zal opgaan naar Gods huis (Jezus maakt mij blij)

http://www.youtube.com/watch?v=yUdE7sMbgTo
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 83 Volgende
Pagina 25 van 83