Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 21:22
Onderwerp: vacantie
|
|
|
CARIN303 schreef: | Welkom terug Martin,
Kun je iets vertellen van je vakantie? |
Ja dat kan ik wel We zijn via Luik naar Tel Aviv gegaan en zijn toen vertrokken naar Jeruzalem. Eerst in een bed en breakfest hotel gezeten en dat was vlak bij de oude stad we hadden een gids gekregen en die heeft ons dingen laten zien die je normaal niet met een gezelschap ziet onderandere het oog van de naald waar de HEER over spreekt. En we zijn in de City of David geweest. Later zijn we geweest waar de Tabernakel gestaan heeft dat was ook heel bijzonder want de contoeren waren er nog . We zijn ook naar Beerseva geweest om naar de put die Abraham gegraven heeft maar men kon ons daar hiet verstaan jammergenoeg want er werd geen engels gesproken. En zijn ook bij een put geweest waar 2 jongens ritueel aan het baden en bidden waren wat ook bijzonder was . Laterzijn we naar Tiberas gegaan en daar ook weer mooie dingen gezien en later zijn we verder getrokken naar Safet en toen waren de 14 dagen weer op en moesten we terug maar ik ga weer en hoop volgend jaar te gaan en dan weer andere dingen te bezoeken als de HEER het wil. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 20:41
Onderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?
|
|
|
PIEKIE042 schreef: | door mijn ziekte ben ik een paar keer niet in de samenkomst geweest.. toch probeer in zondag te gaan, de gemeente waar ik graag heen ga is ruim 30 kilometer van mijn huis.. ik verlang er naar..nu luister ik vanuit mijn bed een cassette bandje..en ben ik door de week ook "thuis"..
voelen jullie je thuis in je gemeente?
enne...in hoeverre neem je maar aan wat de dominee of voorganger zegt, en wat denk je zelf?? |
Fijn dat je er weer bent en hoop dat het beter met je gaat. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 21:33
Onderwerp: Gebed hulp nodig
|
|
|
Ook van mij heel veel sterkte en kracht en zegeningen . Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 21:30
Onderwerp: Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?
|
|
|
IMKE917 schreef: | Ik heb die documentaire ook gezien Susannah. Ik vind het schokkend dat je je land ontvlucht omdat je als christen daar niet kunt leven, en vervolgens je in het land waarin je je veilig waant, en waarin vrijheid van godsdienst is, nog bedreigd wordt door moslims. In en in triest dat dit gebeurt in Nederland!!! |
Ja ik weet ook dat het gebeurd want wij hadden een vrouw (asiel zoekster) die elke dag een brief krijgt waar instaat dat ze vermoord word dat die mensen durven de deur niet meer uit . En dit gebeuren is gewoon vreselijk dat het hier in nederland kan gebeuren en er nog bij er wordt niets aangedaan en dat is het allerergste. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 21:23
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Mijn mooiste moment: dat ik vandaag te horen heb gekregen dat ik woensdagochtend een flatje in Utrecht mag gaan bezichtigen.
Er mogen 10 mensen komen kijken en ik ben nummer 7, dus de kans is niet groot. Het lijkt mij stug dat er 6 mensen de flat weigeren. Aangezien ik nog niet zo ver gekomen ben, vind ik dit toch wel een mooi moment vandaag!
Maar goed, de uitslag vinden jullie of hier of bij het slechtste moment v/d dag....
Groetjes, José |
Volgens mij is het getal 7 een heel mooi getal dus het gaat zeker luken. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 00:45
Onderwerp: CDA werkt samen met PVV, hoe denk jij hierover?
|
|
|
JOEY284 schreef: | Ik vraag mij inderdaad wel eens af in hoeverre de pro-Israel houding van Wilders/PVV een "zegen" voor ons land kan worden. God zegent wie Zijn land zegenen. Wellicht dat het daarom altijd zo goed is gegaan met Nederland; wij hebben Israel altijd gesteund. Bedenk wel dat de zgn. CDA mastodonten die tegen samenwerking met de PVV waren, allemaal belangen hebben in het pro-Palestijns front tegen Israel ! Daar hoorde je niemand over. Belangenverstrengeling alom. |
Zo denk ik er ook over. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 00:09
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik wens je een hele fijne tijd daar en ik hoop dat je mooie foto;s maakt en hier neerzet op het forum. |
Sorrie maar dat was een druk foutje haha . Maar als ik de foto.s klaar heb zal ik ze er op zetten. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 00:07
Onderwerp: Esther 10-10-'10
|
|
|
Ook ik wil jullie van harte feliciteren het is wel laat maar was weg vandaar nu. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 23:57
|
|
|
Hallo Allemaal Ik wilde jullie even melden dat ik weer terug ben van de reis die weer heel mooi en bijzonder was. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:58
|
|
|
Hallo Allemaal Hier even een berichtje van mij. Morgen ga ik weer voor 114 dagen naar Israël en hoop weer heel veel te zien. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 00:33
Onderwerp: wáárom zijn wij hier in hemels naam gezet op aarde ...
|
|
|
NAOMI695 schreef: | Er is maar 1 reden waarom wij hier zijn:
Tot eer en glorie van God !
Het gaat niet om ons en om het genieten. Het gaat om Hem. Daar mogen we van genieten.
Groetjes van momo |
AMEN. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 00:32
Onderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?
|
|
|
PIEKIE042 schreef: | ik ben even niet in staat oim actief te zijn, maar.....kom er graag op terug, enne...ook in andere forums....
nu heeft die rotkanker mijn lijf even wat lam gelegt....... en na de operatie de 12e pct. zal het ook even stil zijn.... |
Ik zal ook voor je bidden . Heel veel sterkte in alles. Sjalom.Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 00:24
Onderwerp: Nieuwjaarswensen
|
|
|
CARIN303 schreef: | Pfffttt.......mag het alsjeblieft nog even ergens anders over gaan,zucht! Heerlijk de herfst in aantocht met zn adembenemende kleuren en geuren! GENIET van deze dag!! |
Ben ik blij dat de kerstboom nooit opgeruimt word want hier brand hij elke dag zomer en winter. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 00:20
Onderwerp: Vakantie
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Ik ga met een vriendin een lang weekend naar Castricum aan zee. Wat dichterbij en korter. Maar ook erg lekker |
Misschien komen we elkaar wel tegen op strand want ik loop nog weleens op het strand van wijk aan zee hahaha. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 00:07
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
LOES550 schreef: | mn mooiste moment van vandaag was dat mn jongste dochter eindelijk een begripvol iemand aan de tel. heeft gehad die inzag dat het echt slecht met haar gaat. De afspraak voor over twee weken werd verzet naar as maandag!! Nog een paar dagen proberen haar zo goed als mogelijk de dag door te komen. Sinds kort zijn de angstaanvallen die ze goed onder controle had gekregen, in alle hevigheid teruggekomen. Alleen God kan me nog staande houden voor mijn meisje. |
Ik zal ook voor jullie bidden . Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 00:04
Onderwerp: we zeggen gedag
|
|
|
CARIN303 schreef: | als iedereen stopt? Maar dan moet Chris een andere baan zoeken, nee dat kunnen wij hem niet aandoen! En deze verslaving is juist zo leuk en onschuldig ( heb tenminste nog nergens therapie gezien voor CM verslaafden). Nee, Floshke, ik blijf gewoon hoor, kan de mensen hier nog niet missen!! |
En hier nog eentje die het ook leuk vind hier in het forum. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 september 2010, 22:24
Onderwerp: Gebed voor Broeders en Zusters in Christus
|
|
|
KATJA065 schreef: | OOK EEN GEBED VOOR ANNETTE EN HAAR MAN PIETER. | Zal ik zeker doen En ook voor andere Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 september 2010, 22:22
Onderwerp: Psychiatrische stoornis(sen) zonde of vloek?
|
|
|
Mariska, die kerken heb ik gelukkig verlaten. Momenteel bezoek ik kerken echt incidenteel (zeg eigenlijk maar bijna nooit), gewoon, omdat ik me er absoluut niet thuis voel. Ik was al bang voor sociale contacten, maar na die ervaringen is het helemaal onmogelijk geworden. Ik sluit andere mensen nu bewust af, zodat ze me niet kunnen raken.
Ik probeer God te vinden in Zijn Woord, in gebed, in christelijke boeken en op Family 7 op tv en dat voelt goed.
Ik kan niet begrijpen dat kerken zo reageren want er is inderdaad 1 GOD die dat kan bepalen . Maar je geloof moet wel gevoed blijven en ik hoop dat je weer naar GOD.s huis mag gaan om zijn heerlijkheid te mogen beleven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 september 2010, 22:07
Onderwerp: wie kan goed raden cq.gokken?
|
|
|
INKA401 schreef: | nee hoor, ze krijgen een tweeling ... en dan maar hopen dat ze op annet lijken ... ze zouden toch niet op pieter lijken? ... 2 dochters van 6 pond , hun naam ... anniebol en anniebal |
Ik had haast het zelde ingedachten Sjalom Martin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 september 2010, 21:57
Onderwerp: annette
|
|
|
Hallo Pieter en Annet ik wil jullie heel veel sterkte wensen en dat alles goed mag gaan GOD.s zegen toegewenst. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 september 2010, 22:18
Onderwerp: ROOS
|
|
|
Hallo Roos Ook ik wil je van harte feliciteren want ik weet hoe het voelt en ik hoop ook dat je de juiste beslissing met GODs hulp kunt maken. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 september 2010, 22:13
Onderwerp: boedha is één van de fabricaties van satan
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ontvang Jezus “Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden” (Johannes 1:12).
Deze passage legt duidelijk uit hoe we God's kind kunnen worden. We moeten Jezus ontvangen door in Hem te geloven. Wat moeten we dan over Jezus geloven?
Op de eerste plaats moeten we erkennen dat Jezus de eeuwige Zoon van God is die een mens werd. Hij werd door de kracht van de Heilige Geest uit de maagd Maria geboren en daarom erfde Jezus de zondige aard van Adam niet. Daarom wordt Hij ook wel de tweede Adam genoemd (1 Korintiërs 15:22). Terwijl Adam's éne daad van ongehoorzaamheid de vloek van de zonde over de wereld bracht, kan het perfecte leven van Christus onze zondige daden bedekken. Als reactie hierop moeten we tot inkeer komen (ons van onze zonden afkeren) en er op vertrouwen dat Zijn perfecte leven ons reinigt.
Op de tweede plaats moeten we vertrouwen in Jezus hebben als onze Redder. God's plan bestond uit het opofferen van Zijn perfecte Zoon aan het kruis om zo de straf op zich te nemen die wij voor onze zonden verdienen: de dood. De dood van Christus bevrijdt de mensen die Hem ontvangen van de straf en de macht van de zonde.
Tenslotte moeten we Jezus als onze Heer volgen. Nadat Hij Christus als de Overwinnaar over de zonde en de dood deed opstaan, gaf God Hem alle autoriteit (Efeziërs 1:20-23). Jezus leidt allen die Hem ontvangen; Hij zal allen die Hem afwijzen veroordelen (Handelingen 10:42). Door God's genade, die ons berouwvol maakt en ons een geloof in de Redder en Heer geeft, worden we opnieuw geboren, in een nieuw leven als God's kind. Alleen de mensen die Jezus ontvangen – mensen die dus niet alleen dingen over Hem weten, maar die ook op Hem vertrouwen voor hun redding, die zich aan Hem als hun Meester onderwerpen en die Hem als de ultieme schat liefhebben – alleen die mensen worden God's kind.
Word een kind van God “Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden. Zij zijn niet op natuurlijke wijze geboren, niet uit lichamelijk verlangen of uit de wil van een man, maar uit God” (Johannes 1:12-13).
Net zoals wij geen aandeel hadden in onze natuurlijke geboorte, zo kunnen wij ook niet zelf aan bijdragen aan onze geboorte in God's familie door goede daden te doen of een eigen geloof te voorschijn te toveren. Zoals het bovenstaande vers zegt, is God degene die “het voorrecht heeft gegeven” uit Zijn genadige wil. “Bedenk toch hoe groot de liefde is die de Vader ons heeft geschonken! Wij worden kinderen van God genoemd” (1 Johannes 3:1). God's kind heeft dus niets om trots op te zijn, maar kan wel de Heer alle eer hiervoor geven (Efeziërs 2:8-9).
Een kind groeit op om op zijn ouders te lijken. Op een soortgelijke manier wil God dat Zijn kinderen steeds meer als Christus worden. Ook al zullen we pas in de hemel perfect zijn, toch zal een kind van God niet uit gewoonte en zonder berouw zondigen. “Kinderen, laat niemand u misleiden: wie rechtvaardig leeft is een rechtvaardige, zoals ook Jezus rechtvaardig is, en wie zondigt komt uit de duivel voort, want de duivel heeft vanaf het begin gezondigd. De Zoon van God is dan ook verschenen om de daden van de duivel teniet te doen. Wie uit God geboren is zondigt niet, want Gods zaad is blijvend in hem. Hij kán zelfs niet zondigen, want hij is uit God geboren. Hieraan is te zien wie kinderen van God en wie kinderen van de duivel zijn: wie niet rechtvaardig leeft, komt niet uit God voort. Hetzelfde geldt voor wie zijn broeder of zuster niet liefheeft” (1 Johannes 3:7-10).
Vergis je niet; een kind van God kan niet “onteigend” worden door te zondigen. Maar iemand die zonden “bezigt” (dat wil zeggen iemand die consequent van zonden geniet zonder zich druk te maken over het volgen van Christus en Zijn Woord) onthult dat hij nooit herboren werd. Jezus zei tegen dergelijke mensen: “Uw vader is de duivel, en u doet maar al te graag wat uw vader wil” (Johannes 8:44). God’s kinderen, aan de andere kant, hongeren niet naar de gratificatie van de zonde maar verlangen er naar om hun Vader te kennen, lief te hebben en te verheerlijken.
De beloningen zijn onmetelijk wanneer je een kind van God bent. Als God's kind zijn we een onderdeel van zijn familie (de kerk), wordt ons een thuis in de hemel beloofd en wordt ons het recht gegeven om God in gebeden als Vader te benaderen (Efeziërs 2:19; 1 Petrus 1:3-6; Romeinen 8:15).
Zorg ervoor dat je het begrip “Verlossing” begrijpt.
1 Johannes 5:13 verteld ons:”ik schrijf deze dingen aan jullie die geloven in de naam van de Zoon van God zodat jullie zullen weten dat jullie het eeuwige leven hebben.” God wil dat we de verlossing begrijpen. God wil dat wij de zekerheid hebben dat we zeker weten dat we verlost of gered zijn. Vandaar nog even in het kort de punten waar de verlossing uit bestaat:-
We hebben allemaal gezondigd. We hebben allemaal dingen gedaan die God niet behagen (Romeinen 3:23).
Vanwege onze zonden verdienen we het om gestraft te worden met eeuwige afscheiding van God (Romeinen 6:23).
Jezus stierf aan het kruis om de schuld te betalen voor onze zonden (Romeinen 5:8; 2 Corinthiërs 5:21). Jezus is in onze plaats gestorven, en daarmee nam hij de straf op zich die wij verdienen. Zijn opstanding bewijst dat Jezus’ dood genoeg was en is om voor onze zonden te betalen.
God schenkt ons vergeving en verlossing van onze zonden aan allen die hun vertrouwen in Jezus stellen – vertrouwend dat Zijn dood voor onze zonden betaalt (Johannes 3:16); Romeinen 5:1; Romeinen 8:1).
Dat is de boodschap van de verlossing! Als jij je vertrouwen in Jezus Christus als jouw Verlosser hebt geplaatst ben je gered! Al jouw zonden zijn vergeven en God belooft dat hij jou nooit zal loslaten of in de steek zal laten (Romeinen 8:38-39; Matteüs 28:80). Onthoud, jouw verlossing is veilig in Jezus Christus (Johannes 10:28-29). Als jij enkel Jezus vertrouwt als jouw Verlosser, dan kun je er zeker van zijn dat jij de eeuwigheid met God in de Hemel zult doorbrengen.
Ik ben zo blij, dat'k een kind van de Heer mag zijn - Opwekking 101 http://www.youtube.com/watch?v=wXUJwTROoYM
Uw genade is mij genoeg http://www.youtube.com/watch?v=E4kLw7UCrnI&feature=related
Heer, dank U voor Uw liefde.
Ja dat kan en durf ik volmondig te zeggen.
Net als wat anderen al schreven.....het gaat om de vruchten.
Efeze 4 : 25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. 28 Laat wie steelt niet meer stelen, maar eerlijk de kost verdienen door zelf hard te werken om iets weg te kunnen geven aan wie het nodig heeft. 29 Laat geen vuile taal over uw lippen komen, maar alleen goede en waar nodig opbouwende woorden, die goeddoen aan wie ze hoort. 30 Maak Gods heilige Geest niet bedroefd, want hij is het stempel waarmee u gemerkt bent voor de dag van de verlossing. 31 Laat alle wrok en drift en boosheid varen, alle geschreeuw en gevloek, en alle kwaadaardigheid. 32 Wees goed voor elkaar en vol medeleven; vergeef elkaar zoals God u in Christus vergeven heeft. Efeze 5 1 Volg dus het voorbeeld van God, als kinderen die hij liefheeft, 2 en ga de weg van de liefde, zoals Christus, die ons heeft liefgehad en zich voor ons gegeven heeft als offer, als een geurige gave voor God. 3 Laat er bij u geen sprake zijn van ontucht of zedeloosheid, of van hebzucht – deze dingen horen niet bij heiligen. 4 Ook dubbelzinnige, oppervlakkige en platvloerse taal is ongepast – spreek liever woorden van dank. 5 Want u moet goed weten dat iemand die in ontucht leeft, zedeloos of hebzuchtig is – dat is allemaal afgoderij – geen deel kan hebben aan het koninkrijk van Christus en van God. 6 Laat u door niemand met loze woorden misleiden, want wie God ongehoorzaam is, wordt getroffen door zijn toorn. 7 Gedraag u dus niet zoals zij, 8 want eens was u duisternis maar nu bent u licht, door uw bestaan in de Heer. Ga de weg van de kinderen van het licht. 9 Het licht brengt goedheid voort en gerechtigheid en waarheid. 10 Onderzoek wat de wil van de Heer is. 11 Neem geen deel aan de vruchteloze praktijken van de duisternis maar ontmasker die juist, 12 want wat daar in het verborgene gebeurt, is te schandelijk voor woorden. 13 Maar alles wat door het licht ontmaskerd wordt, wordt openbaar, 14 en alles wat openbaar wordt, is zelf licht. Daarom staat er: ‘Ontwaak uit uw slaap, sta op uit de dood, en Christus zal over u stralen.’ 15 Let dus goed op welke weg u bewandelt, gedraag u niet als dwazen maar als verstandige mensen. 16 Gebruik uw dagen goed, want we leven in een slechte tijd. 17 Wees niet onverstandig, maar probeer te begrijpen wat de Heer wil. 18 Bedrink u niet, want dat leidt tot uitspattingen, maar laat de Geest u vervullen 19 en zing met elkaar psalmen, hymnen en liederen die de Geest u ingeeft. Zing en jubel met heel uw hart voor de Heer 20 en dank God, die uw Vader is, altijd voor alles in de naam van onze Heer Jezus Christus. |
Dit is heel mooi verwoord want je kan wel wedergeboren zijn maar daarbij moet je het ook laten zien en zo is het en niet anders. Ik vond het heel mooi en uit het hart gegrepen. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 september 2010, 01:32
Onderwerp: Een foto.
|
|
|
VOETBAL308 schreef: | PRACHTIG MAAR BEN EEN FEYENOORDFAN |
En ik ook al gaat het nu ietsjes minder. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 september 2010, 01:26
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
Piekie schreef de bijbel...door mensen geschreven....en voor die tijd.. ik zie velen die in een 2 e huwelijk gelukkig zijn geworden.. je weet niet waar je aan begint, als je 25 jaar bent en..."trouw tot de dood scheidt "belooft....
Als ik het nu goed begrijp was de bijbel voor die tijd . Maar hoe zit het nu dan????
Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 21:22
Onderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Het homohuwelijk is ook niet goed te praten Johan, maar de mens daarachter mag je wel liefhebben. Waarom mogen (moeten) wij die mens liefhebben ?? Omdat God de mens zo Lief had, dat Hij Zijn enige Zoon heeft gegeven, omdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar het eeuwige Leven heeft. Homofilie is een zonde, net als stelen, liegen, doodslag, enz. enz., het zijn de daden die God veroordeelt, daarvoor zul je als christen ook verantwoording moeten afleggen. Gelukkig zal Jezus Christus onze voorspraak (vrijbrief) zijn als we voor God komen te staan, dan zal Hij zeggen, Ik heb hem/haar vrijgekocht door Mijn bloed. Niet je goede werken of je goede daden, nee dat je Jezus Christus hebt aangenomen als je persoonlijke Verlosser en Zaligmaker, DAT EN DAT ALLEEN ZAL JE VRIJBRIEF ZIJN. |
Hier draait alles om En inderdaad Amen. Sjalom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 21:19
Onderwerp: liefde en opleidingsniveau
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Weet je wat ik eng vind?Mensen die doorschieten in het delen van interesses........na je 60ste schijn je eindeloos samen te moeten fietsen,zelfde jassen aan,zelfde fietsen onder de kont........eng.......heel eng! |
Ik had toch door moeten leren vroeger want dan had ik geen moeite gehad met de kleur uitzoeken van de rolator hahaha. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 september 2010, 01:07
Onderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
|
|
|
PIETER649 schreef: | Uiteraard wil ik het laatste woord hebben. Het begint mij trouwens aardig te irriteren dat er mensen zijn die het onzinnige idee hebben dat ze het beter weten dan ik. Voor de nieuwe cm-ers onder u zal ik het nog 1x duidelijk stellen: er is NIEMAND op cm die iets, wat dan ook, beter weet dan ik.
Ik hoop dat dit nu voor eens en altijd duidelijk is.
(daarnaast ben ik toevallig ook nog eens de vriendelijkste, aardigste, meest bescheiden en veruit knapste man op cm, maar dat terzijde) |
En dat ben ik helemaal met je eens haha. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 september 2010, 01:00
Onderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | En dan nu weer de vraag...
Waarom op zondag naar de kerk? Waarom niet op zaterdag, de sabbath, zoals God die heeft gegeven?
Genesis 2:2,3 > 2 Toen God op de zevende dag het werk voltooid had, dat Hij gemaakt had, rustte Hij op de zevende dag van al het werk, dat Hij gemaakt had. 3 En God zegende de zevende dag en heiligde die, omdat Hij daarop gerust heeft van al het werk, dat God scheppende tot stand had gebracht.
Exodus 20:8-11 > 8 Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; 9 zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; 10 maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. 11 Want in zes dagen heeft de HERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de HERE de sabbatdag en heiligde die. |
Maar leven wij niet in het nieuwe testament??? Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|