ChristianMatch

Forum

Berichten van MARTIN695
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 29 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARTIN695
Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 22:04
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling

ROBERT118 schreef:
Beste Chatuliem,

Helaas moet ik af zeggen dit i.v.m het vinden van mijn droomvrouw hier op C.M en heb dus andere plannen zaterdag, veel plezier iedereen!
Groetjes van Robert

Hallo Robert
Heel mooi dat je je droomvrouw heb mogen vinden en maak er een heel mooi leven mee.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 00:04
BerichtOnderwerp: zomaar even

MARYLIEN613 schreef:
weet het niet hoor,
volgens wat ik op mijn laptop terug vind zijn geen popups geblokkeerd.....

Ook ik krijg af en toe die regel en dan moet je er op klikken en dan altijd toestaan klikken dan is het probleem weg.
Sjalom
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 23:58
BerichtOnderwerp: Nacht

Hallo Iesje

[quote]Vóór God met schepping begon was er de duisternis. De duisternis lag over de wateren. God heeft de duisternis dus niet geschapen.

Natuurlijk heeft GOD de duisternis geschapen
Want HIJ is een Almachtig GOD .
HIJ is altijd geweest
Zondag hoorde ik een preek over Adam en Eva toen zei de voorganger dat hij wist dat dit ging gebeuren met de boom anders had hij een nood senario moeten maken maar hij wist wat er ging gebeuren en zo is het altijd geweest volgens mij dus de duisternis heeft HIJ ook gemaakt.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 22:39
BerichtOnderwerp: vraagje over Leeuwarden

VISSER278 schreef:
Maar goed. we hadden het over Leeuwarden . We dwalen af.
Zijn er in de buurt van Leeuwarden ook heidevelden?

Hallo Visser

Ja ik kwam ze net nog tegen op de dijk en toen vroegen ze nog naar je

lol

Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 22:06
BerichtOnderwerp: eer uw vader en uw moeder???

AREND003 schreef:
Het is maar net wat je zelf meekrijgt! Het verschuilen van ouders van tegenwoordig achter hun eigen opvoeding heb ik vaker gezien, als op een bepaalde manier je eigen fouten wegredeneren! Luisteren en gedraag je, natuurlijk! Maar daarachteraan kwam: want anders....! En hun God wist je te vinden hoor! Maak je daar vooral geen zorgen over! En Gods gerechtvaardigde woord??? Hoe kom je erbij? Wat is er rechtvaardig aan? Laat de kinderen van tegenwoordig lekker opgroeien in hun eigen hoedanigheid, en vooral niet lastig worden gevallen met de strenge doch
onrechtvaardige meningen en wensen van onze ouders, en misschien ook wel van ons! Iedere generatie creëert zn eigen generatie! Daar ben je zelf bij, dus als het fout gaat, zoek dan ook de schuld bij jezelf! Zo moeilijk is dat toch niet?

Hallo Arend
Ik wil me niet verschuilen achter mijn eigen opvoeding maar je moet het ook zine in de tand van de tijd want eerst ben ik goedopgevoed in de jaren 0 en dan in de jaren 60 moest ineens alles kunnen en ik wil ook helemaal niet zeggen dat het vroeger wel allemaal beter was want dat is ook niet zo maar wat je zegt over elke generatie dat is toch in mijn ogen ook niet zo het is wel altijd stabiel geweest tot eigelijk de tweede weereld oorlog en daarna is alles in een stroom versnelling geraakt en daar is dot dan achter vandaan gekomen denk ik dan.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 23:40

JASMYN704 schreef:
Je kunt ook lekker eten bij t Stadscafe op de Nieuwestad. Ze hebben daar o.a. heerlijke stadshap voor weinig. En t zit er ook nog erg gezellig.
De Nieuwestad en de Kleine Kerkstraat zijn erg leuke winkelstraten! En als je van de Nieuwestad naar de Voorstreek en Kelders loopt (gewoon in t verlengde van), kom je ook weer leuke winkeltjes tegen.
Enjoy!

Hallo Jasmyn.

Klopt helemaal ook daar is het lekker en leuk.
Sjalom.Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 23:20

GIBBY159 schreef:
Eert uw Vader en Moeder.....waren we maar weer terug naar midden de jaren 1935 van de vorige eeuw met de jongere generaties van NU! Kunnen de ouders van NU (in het algemeen) aan hun kinderen de zelfde opvoeding en disciplne aan léren zoals wij (wat oudere mensen) hebben ontvangen. Tegenwoordig hoort men vaker dat jongeren (zélfs tegen hun vader of moeder!!!) geweldadig handelen! En bedenk: Je slaat het er in en niét er uit! Wéé o wéé, onze gebeente als wij...als kind tégen de ouders ook maar even 'in durfden te gaan'!!! Dan kon je meteen naar boven! Verraste, verbaasde smiley

Hallo Gibby
Is het niet zo dat wij onze kinderen dan verkeert opgevoed hebben want zij zijn het produkt wat wij afgelevert hebben.
Wij hebben ze ook geleert om jij en jou te zeggen en zeg maar meester Piet en allemaal van dat soort dingen dus de fout ligt ook wel degelijk bij ons zelf.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:15
BerichtOnderwerp: BZV Topic

THOMAS968 schreef:
Het is niet nemen en geven, denk ik, maar geven en ontvangen.

Thomas

Hallo Thomas je hebt helemaal gelijk.
Sjalom
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 22:41

ELSKE510 schreef:
Vraagje!
Wie weet de leukste winkeltjes, eethuisjes enz. in Leeuwarden?
Moet er eind van de maand zijn voor familie zaken, maar wil ff verder kijken.

Hallo lskes

Meestasl eet ik bij de Griek op het zaailand daar kun je heerlijk eten en een goede bediening er bij.
Sjalom
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:12
BerichtOnderwerp: De juiste kerk is "buiten de kerk"

JOZUA332 schreef:
Hoi jij en allen,

Ook ik ben op zoek naar de juiste kerk, maar wat is nu juist een 'juiste kerk'. Zoals jij al aangeeft... daar waar je, je thuisvoelt.
Toch zal je jouw wensen ook daar gaan bijstellen als je eenmaal denkt de 'juiste kerk' te hebben gevonden.

De juiste kerk is "buiten de kerk?"
Ik denk dat je buiten de kerk zeker mag proeven en opsnuiven, het is allemaal Gods werk.
Regels zullen er altijd zijn en, met alle respect, ook God heeft Zijn regels. In ruil mag jij Zijn koningkrijk aanschouwen en daar rust te vinden.
Waar regels zijn zullen mensen op den duur eigenwijs worden en defensief worden.
Je hoeft het niet eens te zijn met alle tradities binnen een kerk, er zijn zoveel splitsingen. Vind er een weg in, een weg waar je samen met God bent.
Net als hier op CM... ook hier kom je zoveel verschillende splitsingen tegen en tradities.
Mij maakt het niets uit of de 1 baptist is of pkn of pinkstergemeente, katholiek en hoe ze omgaan met hun tradities waar ze zich lekker bijvoelen... als ze maar samen 1 ding gemeen hebben te weten: God,Jezus en De Heilige Geest.

Hallo Jozua

En zo voel ik het ook.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:09
BerichtOnderwerp: BZV Topic

WILLEMIJN232 schreef:
Elske schreef boven mij dat ze BZV niet leuk vind......
Jij doet niet aan dingen die je niet leuk vind.......Arend, in een relatie is het geven en nemen........... Coole smiley met zonnebril
Lijkt me niet zo leuk een partner te hebben die alleen de dingen doet die hij leuk vind........Maar ja, dat is weer heel persoonlijk natuurlijk..... Slapende smiley

Hallo Willemijn

Maar is het niet zo dat het alleen maar geven is in een relatie en dat als de ander net zoveel van je houd dat je dan ook weer net zoveel terug krijgt???????
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:05

Inka

Ik leef met je mee.
En ook heel veel sterkte in deze.s
GODs zegen .
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 23:30
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Las vanavond dat een vriend van mij met GODs hulp goed geopereerd is geworden en hoop dat alles verder goed is in zijn lichaam.
Sjalom Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 23:28

Ik moet zeggen dat ik ook 10 jaar lang geen kontact heb gehad met mn dochter en dat kwam door mij omdat ik met een aantal dingen niet eens was maar ik moet jullie zeggen dat het gelukkig nu wwe goed is en waar ik heel dankbaar voor be en waar ik de HEER steeds voor bedank dat HIJ toch daar ook weer zn hand in heeft gehad en hoop ook dat het ook zo blijft want het blijft toch ook altijd je kind en ik hou nog steeds van haar.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:22
BerichtOnderwerp: Gordon christen/

EGGIE989 schreef:
Dat de EO steeds vrijzingger wordt ben ik wel met je eens. Het Gordon verhaal heb ik niet gezien.

Als ik de programma's van de EO vergelijk met 15 jaar terug dan vind ik het een achteruitgang. Aan de andere kant zullen zij ook met de tijd mee moeten om nog te kunnen uitzenden en voor het niet chr.publiek te trekken.

Tja, ik twijfel ook om mijn 10tjes lidmaatschap op te zeggen maar aan de andere kant... dan is er straks bijna helemaal niks meer aan chr. omroepen als (bij wijze van) iedereen het gaat opzeggen.

Lastig lastig, tja dan maar finacieel bekijken... hoeveel % is 10 euro op een jaarsalaris?

Moeten wij niet het evangelie aan de niet gelovige brengen want de mensen die het weten hoeven we niet te berijken.
Ook ik heb wel mn bedenkingen bij Gorden maar weet nogniet hoe ik daarmee ommoet gaan.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 22:45
BerichtOnderwerp: Rom 8

THOMAS968 schreef:
Het gegeven dat je een ander godsbeeld en een andere niet op angst gebaseerde geloofsbeleving hebt, die dus niet overeenkomt met die van behoudende calvinisten, wil nog niet zeggen dat je God invult naar je eigen gevoel. Het is een andere beleving dan die David heeft vanuit zijn achtergrond. Toch: die beleving is niet de norm voor 1800 miljoen christenen maar voor een relatief kleine groep traditionele calvinisten. De opvatting die David heeft, is net zo goed een beeld van God vanuit de eigen traditie en ook naar het eigen gevoel. Hoeveel bijbelteksten er ook worden aangehaald om de visie te ondersteunen. Ik respecteer ieder godsbeeld als dat vanuit een oprechte houding naar het zoeken van de waarheid voortkomt.
Maar mensen moeten hun eigen opvattingen en vooral hun eigen traditie niet tot norm verheffen. Ik denk dat geloof niet samen kan gaan met angst, het lijkt soms wel of Christus voor niets gestorven is als mensen kennelijk eerst een bevinding moeten hebben gehad. Vooral als mensen alleen maar leven in de angst verdoemd te worden en veronderstellen misschien ook als christenen slechts in een enkel geval toch bij God te mogen komen. Ik heb mijn eigen opvattingen maar die zijn daarmee ook niet de norm voor anderen.

Want een ieder die Mij aanneemt....

Thomas, het is een Blijde boodschap. God heeft ons al bevrijd.

Hallo Thomas
Het ging hierom dat mensen het willen invullen naar hun gedachten en wat voor hun een prettig gevoel geeft dat wilde ik duidelijk maken .
En wat ik dan begrijp uit het stuk dat het dan niet meer goed uit de bijbel voorkomt.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 22:22
BerichtOnderwerp: Rom 8

DAVID923 schreef:
God is ook een Heilig, rechtvaardig God. Die zijn kinderen ook tuchtigt.
angst zou verkeerd zijn, maar ontzag en ''de vrese des Here'' is zeker op zn plaats, ik kan slcht tegen christenen die eenzijdig over God denken als alleen lieve Papa en vriend/buddy. Misschien ook beetje de westerse moderne cultuur.

Mozes was zelfs een vriend van God, vriend van de almachtige schepper van hemel en aarde, can you imagine?!

En toch:

hebr 12:

18 Want gij zijt niet genaderd tot een tastbaar en brandend vuur, tot donkerheid, duisternis en stormwind, 19 tot het geklank van een bazuin en tot het geluid van een stem, bij het horen waarvan zij verzochten, dat niet verder tot hen gesproken werd; 20 want zij konden dit bevel niet dragen: Zelfs als een dier de berg aanraakt, zal het worden gestenigd. 21 En zó ontzaglijk was het verschijnsel, dat Mozes zeide: Ik ben enkel vreze en beving. 22 Maar gij zijt genaderd tot de berg Sion, tot de stad van de levende God, het hemelse Jeruzalem, en tot tienduizendtallen van engelen, 23 en tot een feestelijke en plechtige vergadering van eerstgeborenen, die ingeschreven zijn in de hemelen, en tot God, de Rechter over allen, en tot de geesten der rechtvaardigen, die de voleinding bereikt hebben, 24 en tot Jezus, de middelaar van een nieuw verbond, en tot het bloed der besprenging, dat krachtiger spreekt dan Abel.

Het klopt wel wat je schrijt vande week was ik in de VU en daar lag een blad van de Hoop en daar werd ook in beschreven dat we zelf in gaan vullen zoals wij de HEER zien helemaal naar ons eigen gevoel en ik kan het daar wel mee eens zijn.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 21:53

Dat ik vanmorgen weer 2 broden heb kunnen bakken en die weer heel mooi gelukt zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 22:42
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???

Niemand kon alle facetten vd wet houden en er staat geschreven dat als je je aan 1 ding niet kunt houden, dan dat niets meer telt. Inmiddels is het ons ook allemaal duidelijk dat we de maatstaf die de wet vh OT neerlegt niet kunnen houden. We kunnen zelf niets doen om Gods gunst te verdienen.

Hallo Alissa

Ik kan begrijpen dat je je niet aan de wet kan houden maar ik vind het makkelijk om dit zo te zien want nogmaals wij zijn net zo zondig als toen in het oude testament alleen weten we nu dat de HEER voor ons aan het kruis gehangen heeft voor onze zonden en dat we daar elke dag vergeving over mogen vragen en net wat je schrijft we kunnen niets zonder GOD die alles bestiert.
Sjalom
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 22:29

Dat ik vanmorgen in de VU te horen heb gekregen dat mn darmkanker rustig is en daar dank ik de HEER voor.
Sjalom.
Martin

Laatst aangepast door
MARTIN695
op woensdag 15 december 2010, 22:30
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 21:40

QUELINE346 schreef:
Hoi Thomas, Martin, en lezers,

Zitten we nu niet teveel in het oude testament?
Jezus kwam om de wet te vervullen, en Hij vatte die samen met:
Heb uw God lief met heel uw kracht......(etc)
en heb uw naaste lief als uzelf.
In het nieuwe testament worden andere richtlijnen voor echtscheiding gegeven, dan in het oude testament, zoals ik het begrepen heb.
Zoals ik eerder ook al eens aangehaald heb: overspel, niet-christelijke partner etc. etc.
Verder, Martin, hebben wij toch te maken met een vergevende Vader?
Als jij er nu achter komt, dat je een verkeerde keus gemaakt zou hebben, dan mag je daar toch vergeving voor vragen en ontvangen?!
Dan mag je toch weer opnieuw trouwen, als jij weer een vrouw vindt waarvan je bent gaan houden? (en andersom uiteraard). Onze Vader is als de beste Vader, die we ons ooit zouden kunnen wensen, en Hij wil ook het beste voor jou, zonder veroordeling voor eerder gemaakte fouten, waarvan je spijt hebt.
Als je je heel strak aan het Woord houdt, zonder een persoonlijk antwoord te vragen van Jezus, dan denk ik dat er een kans bestaat dat we te wettish worden, en teveel worden als de farizeeers. (zoals die oudsten, al bedoelen ze het nóg zo goed!).
Klopt dat?
Queline.

Hallo Queline

Zou dan de GOD van Adam en Eva een andere GOD zijn dan nu deze tijd???
Ik denk zelf van niet HIJ is heel duidelijk in zijn woorden en wetten lijkt mij .
Ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik er ook vaak moeite mee heb en dat ik toch elke keer weer om mn knieën ga om vergeveing te vragen.
Maar ik ga er ook wel vanuit dat als je de HEER vraagt wat jou lot zl zijn dat hij je dat verteld of laat merken en dat is wel een zekerheid omdat ik dat zalf al een keer heb meegemaakt.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 21:29
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

Hallo Tess

Ook ik vind het jammer dat je niet verlengt want je wist toch wel vaak de juiste dingen te zeggen.
Iniedergeval heel veel plezier en GODs zegen.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 21:55

THOMAS968 schreef:
Het verstoten van vrouwen en ze in een kwetsbare positie brengen was een vorm van machtsmisbruik en een gruwel in de ogen van God. Want echtscheiden in het Oude Testament was als vrouw verstoten worden door de man en leek niet op de huidige echtscheidingspraktijk. God is socialer dan je denkt en zijn wetten kwam toen ook al op voor de zwakkeren, al werd dat in de Nieuwtestamentische tijden wat meer benadrukt. Of hetgeen jij deed een gruwel in de ogen van God was, valt dus nog te bezien.

Thomas

Hallo Thomas

Ik ga er van uit dat het nieuwe testament niet zonder het oude kan of anders om maar het staat er zo en natuurlijk heb ik vergeving hier voor gevraagt en ga er ook van uit dat HIJ het me vergeven heeft maar ik weet ook niet presies hoe hier mee omte gaan.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 21:49
BerichtOnderwerp: Verwerken van het verleden

Hallo

Ik moet zeggen dat mn scheiding toen 30 jaar terug in eerste instansie heel veel pijn gedaan heeft ook omdat de kinderen klein waren maar ik kom haar wel een enkelekeer tegen op een verjaardag van de kinderen en kan dan toch gewoon met haar praten ook omdat het al zo heel lang geleden was en toen ik in het ziekenhuis lag omdat mn long er uitmoest heeft ze toch ook steeds geinformeert naar mij maar nu ben ik gelukkig en zij isgetrouwd hahah.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 21:43
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Amen
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 21:31

DIT MAAKT MIJ HEEL VERDRIETIG EN BOOS!
Wat vreselijk dat die oudsten van jouw gemeente hebben gereageerd als farizeeers! Hoe reageerde Jezus op de farizeeers? Op die mensen die zo ""keurig"" naar de letter van de wet leefden? Zonder LIEFDE in hun hart? Laat je door hun ajb niet aanklagen en veroordelen!

Hallo Queline

Ik had hierboven al gereageert en ik wil je ook zeggen dat je niet verdrietig moet zijn want de HEER is altijd nabij maar het staat echt geschreven dat het een gruwel is in Zijn ogen vandaar dat ik er ook vrede mee heb .
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 21:27

CHATULIEM619 schreef:
Wat voor zin heeft het om je daar nog over te pijnigen. Ja je hebt in de ogen van de bijbel gezondigd, net als trouwens die oudste. Is de ene zonde erger dan de ander? Waarom zou jij dan levenslange straf moeten hebben en hij niet?

Hallo Chat
Ik wil je even duidelijk maken dat het niet gemeen bedoelt was van die oudste maar hij liet zien dat het in de bijbel staat en ik moet er dan ook bij vertellen dat mijn scheiding (deze) niet door overspel kwam want dan mag je volgens de bijbel wel weer trouwen vandaar dat ik er ook vrede mee heb want het staat niet voor niets in de bijbel.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 23:02

bitter? Een beetje wel. Ik val ook niet zozeer een evangelische of refogemeente aan. Ik heb bezwaar tegen die oudsten en ouderlingen die op het punt van het pastoraal begeleiden van gescheiden mensen de fout ingaan.

Hallo Thomas

Kijk de oudsten hebben niet het probleem maar wij denk ik meer omdat we niet naar het woord leven want het staat zo duidelijk in de bijbel dat je er gewoon niet omheen kan infeiten ligt de schuld gewoon bij ons in mijn optiek .
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:15

Ik had vanavond bijbelstudie en daar kwam het over scheiden en dan zegt de oudste dat scheiden een gruwel is in GODs ogen en daar heb ik nu wel een probleem mee wat ook ik heb aan een scheiding meegedaan en ik heb dan ook gelezen dat je dan niet meer mag trouwen volgen de wet van de HEER.
En natuurlijk heb ik daar moeite mee
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695 (79)

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 00:51
BerichtOnderwerp: waarschuwing aan alle cm leden

DANIEL777 schreef:
dacht ik ook cross maar vroeg waar ze woonde toen kreeg ik terug met een tijdsverschil van 6 uur dus wees gewaarschuwd

Dit kan komen door je profider
Sjalom.
Martin
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARTIN695
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 29 Volgende
Pagina 22 van 29