Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 19:12
Onderwerp: Het weer
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Het volgende CM-uitje is dus jutten ....gaarne allemaal naar Zeeland |
weet je wel hoever dat rijden is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 19:10
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik ben gewoon té verontwaardigt nu, dus ik hou ff me mond, sorry Jol. als het leek dat het tegen jou was, was dus juist helemaal niet zo.
Ik wens je een hele rustige avond!!!!! |
Doe zelf even hetzelfde meid relaxxxxxxxxx
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 18:00
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, voor zichzelf' hebben ze de zaakjes wel op een rij; alleen de slachtoffers van echte gewelddelicten moeten meteen vergeeeeeven, en zeker geen aangifte doen, want dan komt ineens God de wraak toe...ik dacht dat we de overheden moeten gehoorzamen? Staat dát niet in de bijbel??? Weet je wat het is Jol, als je de schuld op het slachtoffer legt, zo van jij zit nu in de problemen omdat jij niet vergeeeeeft, dus jij bent schuldig hoeven we/ze je ook niet te helpen, snap je?
Waar denk je anders dat het woordje 'schijnheilig' vandaan komt? |
Ehhh shanita ik snap jou reactie op Jol niet helemaal heb het gevoel dat je haar verkeerd begrijpt! Misschien nog een keer goed lezen en er even over nadenken... denk dat je dan tot een andere conclusie komt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 17:47
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Een "off-day" hebben |
Ow das nie goe he... Sterkte ermee!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 17:44
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | ik geloof dat ik ook ziek word ben al een paar dagen niet echt fit merk nu ok dat ik kriebel in de keel heb en dat ik verkouden word griep virus is toch niet besmettelijk via internet? |
Je weet tegenwoordig maar nooit Maar ja als het je troost het gaat door het hele land heen.... Ik ben er nog van verschoond gebleven en hoop dat zo te houden hoor...
Eh on topic wat zijn we van plan te doen vandaag? Nou we weet ik niet maar ik ga vanavond weer lekker zingen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 11:02
|
|
|
Vorst weg, storm weg, komt het met bakken naar beneden brrrrr... Moet zo nog boodschappen gaan doen tsssss echt blij met mijn auto
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 11:01
Onderwerp: Tijd...
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja inderdaad... jeetje. Warrige momenten, mensen die er allang niet meer zijn die ze om zich heen ziet, of denkt naar toe te moeten.. dingen niet meer zo snappen, zoals die rits hoe dat toch dicht moet.. of die deur, hoe gaat die nou toch open. Of die schaar bij de inpaktafel, hoe knipt dat? Die knipt niet! waarop een niet-mijn-moeder-uitspraak volgt waar ik een tijd van dubbel lig: "Daar kan je op je blote kont mee naar Spanje" oftewel afgekeurd dus. Tijd van voortijdig afscheid.. Minke van Rijsdijk schreef ooit een boekje over de dementie van haar moeder... ben de titel kwijt maar herinner me hoe dit proces van haar moeder werd beschreven. |
Er is nog een boek over genaamd "in de wachtkamer van de dood" schrijver weet ik even niet! Kan dat boek wat jij bedoeld wel eens wezen moet hem hier ergens hebben eens gekregen op mijn werk..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 10:54
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
PETRA373 schreef: | vraag me af waarom frank geen electrische heggeschaar koopt, gaaf zo,n ding , kun je je lekker mee uitleven met 30 meter heg |
Vraag het hem als tie je toch komt aankleden o nee sorry hij kwam je wasmachine maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 10:52
|
|
|
FRANKT627 schreef: | arme Petra, ik zal je eerst helpen aankleden en daarna ongeschoren je wasmachine maken... |
is dat wel cm waardig Maar wel lief dat je dr gaat hellepe Frank!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 10:50
Onderwerp: Herdenking watersnood
|
|
|
PETRA373 schreef: | en de oudere zeeuwen komen klagen pijn hier, pijn daar met aan de dokter vragen nee, meneer uw been is gezond het komt doordat u toen op het dak stond met 4 kleine kinderen in de koude waarvan 2 de bevroren handjes elkaar niet meer konden vasthouden en de zee nam, wreed en gemeen meneer, u bent gezond,de pijn van uw hart gaat door uw been
en de vrouw uit nieuwerkerk liep lang verloren vertelde iedereen over haar 7 lieve kinderen die het wou horen de dijk brak en weg waren ze voorgoed jaren later liep ze nog verloren en zonder moed
wanneer soms het hard stormt en de ramen vol zout zitten ze op de bankjes heel oud met al die herinneringen vol pijn van verloren mensen die er niet meer zijn
van stoere mosselvissers op zoek met boten naar de mensen in nood door het water en nu, nu is het zoveel jaar later vergeten alle mannen vol moed? die deden zoveel goed
nee, vergeten doet een zeeuw het niet wanneer die bij sommigge huizen het zout nog in de muur ziet weet alle verhalen die voor de duitste toeristen niet zijn te vertalen
de zee, zo groot,zo mooi,met eb en vloed zo vredig voor je gemoed soms zo anders in nood voor menig schipper ook op vaart wanneer in de storm de vuurtoren als enig veilig baken staat
de dorpjes met hun ouderen op de banken soms laten ze een traan,als of ze ieder moment heel hard gaan janken
sica ture at astra ( me naam als ik gedichten maak,petra die na de storm zat te luisteren, de zee mist en de zeeuwen en aan ze zat te denken
met respect geschreven voor alle zeeuwen |
Schitterend zeg heb je dat zelf geschreven ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 10:47
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | Eerst even inspannen in het ligbad van middag weer aan het werk en van avond komt mijn jongste al |
Inspannen in het ligbad vraag maar niet wat ik me daar bij voor moet stellen maar veel plezier met je jongste
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:54
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | staat wat ik mij af vraag vandaag als onderwerp in dit topic |
Tja maar wat vraag je je nu af en kom niet meer met die waslijst he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:53
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: |
of dak luiken van een bus |
Ik zal echt niet lachen
Wat heb ik gedaan... Maar weer eens de vloer gedweild leuk hoor die tuinkamers van tegenwoordig maar blijf bezig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:52
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | nee nu niet, Ik was wel dicht in jou buurt gisteren, extra hard getoeterd...... |
Owwwww was jij die herrie maker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:51
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | ik vraag mij af hoe moet ik verder moet? ik vraag mij af doe ik het goed? ik vraag mij af moet ik toe geven? ik vraag mij af waarom zo leven? ik vraag mij af hoe nu daten? ik vraag mij af wat ga ik eten? ik vraag mij af waarom het niet kan? ik vraag mij af ben ik wel de man? ik vraag mij af vraag ik wel wat mag? |
Wat een gevraag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:46
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Hey Gerrit ook hier nog maar even gefeliciteerd met je vejaardag..
(oudje)
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op woensdag 30 januari 2013, 19:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 18:08
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | En waarom durf je dat niet te noemen???
Is toch heerlijk??? (Maar wel voor bidden he??) |
dan wordt het ipv Bartje bid nie voor brune bonen Jol bid nie voor brune bonen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 18:06
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JOL252 schreef: | Vergeet nooit ook je achterraampje dicht te doen als je met je auto door de wasstraat rijdt. |
is je auto van binnen ook schoon dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 18:05
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | zo mijn huisje is klaar van alles bijna, behalve de deur nog schilderen! ziet er gezellig uit en ik ben er blij emee, ondanks wat mis ging is de moeite wel waard! |
Toch niet weer klem gezeten tussen de kast he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 20:22
Onderwerp: Wokken
|
|
|
de lijst ziet er als volgt uit..
sybren542 joop340(kan mensen meenemen) mamalou463 berendjan590 (ov) Margriet020 Erika129 (ov) Trijnie671 Altje848 .....
wie volgt...
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op dinsdag 29 januari 2013, 20:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 18:50
|
|
|
PETRA373 schreef: | zou het ook niet willen dat je dat kwam doen,jij me zeker soep geven dan met rattengif erin, word ik alleen maar nog zieker en misschien stond er wel een leuke man bij het hek he warom denk je dat al die moeders 10 minuten voor de school uit gaat bij het hek gaan staan? jaaaa daar staat een man tussen met zon muts en beetje ongeschoren, beetje criminele look maar oehhhh zo lekkerding toevallig staat hij altijd vlak bij mij we zijn er nog niet over uit, is hij getrouwd, gescheiden vage man,met stoere uitstraling , vast net uit de gevangenis.... toch zeer aantrekkelijk.
en nu over na het weer |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 18:48
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
PETRA373 schreef: | Jammer dat je het op deze manier oppakt, ziet als jennen ,uitlokken,haat , afgunst, frustratie. Ik schrijf altijd seriues op dit forum en ook wel eens met humor, eerlijk gezegd nog nooit zo,n reactie gehad,tot nu toe altijd positieve dat mensen konden lachen. Vooral dit topic, waar ik van het begin af aan veel bij ben geweest is er heel wat af gelachen. Dus het was gewoon met humor geschreven en ik ging er van uit dat iedereen die dit las wel zou begrijpen, dus me excuus als ik je met mijn woorden gekwetst hebt, was helemaal niet mijn bedoeling. Eerlijk gezegd ben je de eerste die mijn humor zo negatief oppakt, ben er zeer verbaasd over, maar zet me wel tot denken, mochten nog meer forum leden zich er aan storen , sorry petra die zich het echt niet bewust was, altijd nou net veel mails heb gehad, van mensen die me bedankten dat ik ze aan het lachen maakten, maar inderdaad, we zijn allemaal verschillend dus misschien moet ik me maar bij het seriueze houden en me humor niet mee nemen na het forum. |
Gewoon blijven die je bent ik heb er smakelijk om gelachen en ik werdt nog wel te kakken gezet Ik hou wel van humor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 17:02
Onderwerp: kinder doop of volwassen doop of zit er iets tussen in
|
|
|
JANS221 schreef: | In de PKN, waartoe ik behoor, is het gebruikelijk om jonge kinderen te dopen. Ik vind het toch elke keer weer een mooi gebeuren om te zien hoe God kinderen de hand reikt en laat weten dat Hij er is. Maar van een persoonlijke keuze is geen sprake. De ouders kiezen en doen dit vanuit hun geloof. Als klein kind gedoopt te zijn vraagt nog wel om een antwoord. De openbare geloofsbelijdenis en het avondmaal zou je als antwoord kunnen zien. Maar het is moeilijk (zo niet onmogelijk) om dit te kunnen onderbouwen vanuit de Bijbel. En de zin dat de (kinder)doop in plaats van de besnijdenis gekomen is, (zoals staat in een oud doopformulier) lijkt mij in het geheel niet op zijn plaats. Maar omdat ik tot een kerk behoor waar de kinderdoop gebruikelijk is, wil dat nog niet zeggen, dat ik de keuze om zich als volwassene te laten dopen afkeur. De volwassendoop als bevestiging van een persoonlijke keuze kan toch niet verkeerd worden genoemd. God ziet het hart aan en een persoonlijk kiezen voor Hem, is voor mij belangrijker dan de gewoonte van een kerk. Zelf heb/voel ik de behoefte niet om die keuze te laten bevestigen door mij nogmaals te laten dopen. |
Mooi en duidelijk Jans je verwoord eigenlijk zoals ik het ook voel... Ik vind het iedere keer weer mooi om te zien hoe een baby gedoopt mag worden... Let wel het zijn de ouders die hiermee zeggen dat ze hun kind van God hebben gekregen en hiermee eigenlijk zeggen ik wil mijn kind tot Uw eer opvoeden... Wat de Evangelischen eigenlijk zeggen met het opdragen! Wat het kind ermee doet als het ouder wordt is voor hem/haar.. Ja bij ons in de PKN doe je op een gegeven moment als je er klaar voor bent belijdenis, ik zal zeker niemand veroordelen die de volwassendoop ondergaat! Moet zeggen dat als er mensen bij ons in de kerk komen en die niet gedoopt zijn maar dan belijdenis doen en daar tevens bij gedoopt worden ik dit altijd zeer ontroerend vind maar dat vind ik belijdenis ook!! Als je ziet dat er Jongeren en ouderen ja mogen zeggen tegen God... Goed nu haal ik belijdenis bij de doop maar voor mij staat deze gelijk aan de volwassen doop bij de evangelische kerken.... Is het niet het belangrijkste dat we allen in 1 en dezelfde God geloven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 16:54
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
PETRA373 schreef: | aargh huishoud topic over onze cmers een zeeuw die kerststerren beweert te eten, miss zeeland die over de blaadjes aait en het moment van de waarheid dat onze zeeuwse visser die kerstster gewoon verzopen heeft( Zie je wel dat je nooit met hem moet gaan vissen, hij je kan verzuipen ) Erika die met kerst prut en peren in huis zet, ach ja ieder zo zijn eigen versiering oke ze is blond maar een vrouw zonder haar en overal lees ik een vrolijke belg door heen, wat die hier tussen doet vervolgens de horror keuken van keith met de gruwelijke beschrijving van custard vla zo,n 15 jaar oud die hij gaat eten ( oke dames nooit vla bij keith eten) en mensen die over de datum raken
oke ik ga maar weer es een seriues topic lezen,vreemd topic hier |
sow mevr heeft er zin in zo te zien tssssssss
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 16:53
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hier is het droog en schijnt dat zonnetje...... En de sneeuw? geen idee waar die gebleven is |
Hebbert ken je nie delen!! Wat een bagger weer weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 16:50
Onderwerp: Wokken
|
|
|
de lijst ziet er als volgt uit..
sybren542 joop340(kan mensen meenemen) mamalou463 berendjan590 (ov) Margriet020 Erika129 (ov) .......
wie volgt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 12:48
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Denk je dat dat ook maar enig effect zal hebben? |
Nee niet echt Denk dat Marianne net zo weinig met hem kan tis gewoon hopeloos die man
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 12:47
Onderwerp: kinder doop of volwassen doop of zit er iets tussen in
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | gereformeerde wereld leren de verbonds leer waar de kinder doop word uit verleent. bij evangelische gemeente en batisten volwassen doop.
waar staat het in Gods woord en hoe zou het moeten wezen?
is er ook iets tussen in. is er een nieuw verbond en volwassen doop? |
O o jij hebt een topic geopend waar al mega discussies over zijn geweest succes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 12:45
|
|
|
HENDUK927 schreef: | Nee dat vermoeden had ik al maar ja had nu eenmaal op ok gedrukt en dan staat het er al |
Geloof dat er eens een ernstig gesprek met jou vrouw moet plaatsvinden
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op dinsdag 29 januari 2013, 12:46
|
|
Naar boven |
|
|