Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:53
|
|
|
De tijd vervloeit voor jou. Mensen uit verleden en heden zijn steeds om je heen.
Hoe alleen.. en ik kan niets verhelpen.
Lief mens, de eerste in mijn leven ... blijf in het nu nog even ... voordat onze namen bij jou mee vervagen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 26 januari 2013, 16:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 17:26
|
|
|
dames en heren, mag ik jullie voorstellen; jol die haar hart uitstort in een gedicht. geweldig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 17:58
|
|
|
JOL252 schreef: | De tijd vervloeit voor jou. Mensen uit verleden en heden zijn steeds om je heen.
Lief mens, de eerste in mijn leven ... blijf in het nu nog even ... voordat onze namen bij jou mee vervagen. |
Erg mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:14
|
|
|
JOL252 schreef: | De tijd vervloeit voor jou. Mensen uit verleden en heden zijn steeds om je heen.
Lief mens, de eerste in mijn leven ... blijf in het nu nog even ... voordat onze namen bij jou mee vervagen. |
Sterkte Jol!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 12:42
|
|
|
Wauw.... Dit lijkt op de vertaling van de laatste periode van mijn moeders leven... Treffend mooi verwoord! Eigen werk, Jol?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 12:56
|
|
|
LYDIA448 schreef: | Wauw.... Dit lijkt op de vertaling van de laatste periode van mijn moeders leven... Treffend mooi verwoord! Eigen werk, Jol? |
yep ... copyright Jol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 14:23
|
|
|
Sterkte lieverd! Maar wel een mooi en waar gedicht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 16:13
|
|
|
JOL252 schreef: | yep ... copyright Jol |
Práchtig! Mijn complimenten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 17:02
|
|
|
LYDIA448 schreef: | Práchtig! Mijn complimenten! |
Thanks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 08:19
|
|
|
Lydia: Wauw.... Dit lijkt op de vertaling van de laatste periode van mijn moeders leven... Treffend mooi verwoord! Eigen werk, Jol?
Ik snapte hem eerst niet door Lydia's toelichting wel, jeetje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 22:15
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik snapte hem eerst niet door Lydia's toelichting wel, jeetje... |
Ja inderdaad... jeetje. Warrige momenten, mensen die er allang niet meer zijn die ze om zich heen ziet, of denkt naar toe te moeten.. dingen niet meer zo snappen, zoals die rits hoe dat toch dicht moet.. of die deur, hoe gaat die nou toch open. Of die schaar bij de inpaktafel, hoe knipt dat? Die knipt niet! waarop een niet-mijn-moeder-uitspraak volgt waar ik een tijd van dubbel lig: "Daar kan je op je blote kont mee naar Spanje" oftewel afgekeurd dus. Tijd van voortijdig afscheid.. Minke van Rijsdijk schreef ooit een boekje over de dementie van haar moeder... ben de titel kwijt maar herinner me hoe dit proces van haar moeder werd beschreven.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 30 januari 2013, 22:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 11:01
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja inderdaad... jeetje. Warrige momenten, mensen die er allang niet meer zijn die ze om zich heen ziet, of denkt naar toe te moeten.. dingen niet meer zo snappen, zoals die rits hoe dat toch dicht moet.. of die deur, hoe gaat die nou toch open. Of die schaar bij de inpaktafel, hoe knipt dat? Die knipt niet! waarop een niet-mijn-moeder-uitspraak volgt waar ik een tijd van dubbel lig: "Daar kan je op je blote kont mee naar Spanje" oftewel afgekeurd dus. Tijd van voortijdig afscheid.. Minke van Rijsdijk schreef ooit een boekje over de dementie van haar moeder... ben de titel kwijt maar herinner me hoe dit proces van haar moeder werd beschreven. |
Er is nog een boek over genaamd "in de wachtkamer van de dood" schrijver weet ik even niet! Kan dat boek wat jij bedoeld wel eens wezen moet hem hier ergens hebben eens gekregen op mijn werk..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 19:26
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja inderdaad... jeetje. Warrige momenten, mensen die er allang niet meer zijn die ze om zich heen ziet, of denkt naar toe te moeten.. dingen niet meer zo snappen, zoals die rits hoe dat toch dicht moet.. of die deur, hoe gaat die nou toch open. Of die schaar bij de inpaktafel, hoe knipt dat? Die knipt niet! waarop een niet-mijn-moeder-uitspraak volgt waar ik een tijd van dubbel lig: "Daar kan je op je blote kont mee naar Spanje" oftewel afgekeurd dus. Tijd van voortijdig afscheid.. Minke van Rijsdijk schreef ooit een boekje over de dementie van haar moeder... ben de titel kwijt maar herinner me hoe dit proces van haar moeder werd beschreven. |
Er zijn meer boeken geschreven over dementie, mijn moeder had Alzheimer. Vooral dingen en mensen zien... Soms was ze boos op ons dat wij die mensen daar in die boom of op het dak niet zagen.. We deden op een gegeven moment maar gewoon met haar mee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 21:23
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Er is nog een boek over genaamd "in de wachtkamer van de dood" schrijver weet ik even niet! Kan dat boek wat jij bedoeld wel eens wezen moet hem hier ergens hebben eens gekregen op mijn werk.. |
Ineens tjopt de titel weer op: http://www.bol.com/nl/p/uw-moeder-was-weer-erg-in-de-war-vandaag/1001004005072401/
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 31 januari 2013, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 31 januari 2013, 23:15
|
|
|
Die herken ik heb ik ook gelezen echt uit het leven gegrepen die van Jol ken ik niet!
|
|
Naar boven |
|
|