ChristianMatch

Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 20:07
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

CHATULIEM619 schreef:
VVD Marijan

eggg nie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 20:04
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

TRIJNIE671 schreef:
Dag 3 , zit thuis met oorontsteking Huilende smiley, smiley in tranen erg pijnlijk , maar ja komt bij ben geen stilzitter , heb kuur gekregen gelukkig , moet mij deze week maar rustig houden , maar de dagen duren langgg , Slapende smiley

Sterkte Trijnie !! en beterschap...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 19:58
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Ik hoorde een kreet van mevr. Jolande Sap (Groenlinks) in het verkiezingsdebat van de NOS, die inhaakte op de leus van de VVD "Een koe in de wei is ook natuur".

Wat wordt de volgende Leus ? (aldus mevr. Sap)... "Een bloembak langs de snelweg is ook natuur ? "
Ik vond 'm wel goed... Knipoog smiley hihi

'k Heb overigens wel gestemd, maar geen Groenlinks

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 2 maart 2011, 20:02
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 00:46

GRACE585 schreef:
wow sus zo gehorig op jou flat dat je dat door een betonnen vloeer heen hoort heb jij zo'n scherpe oren???? Smiley die vol vragen zit
kan me nl niet voorstellen dat je houten vloeren cq plaffonds heb t Knipoog smiley

Het is idd. gehorig, niet normaal meer... maar scheelt ook enorm wie je als buurman hebt... sinds een half jaartje een andere buurman en enorm veel last van hem... voor hem woonde er een andere man waar ik nooit iets van hoorde... dus of het nou echt alleen aan die betonnen vloer ligt... ? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 00:14
BerichtOnderwerp: Echt of onecht???

LEONARD480 schreef:
Wat is er nuttig aan de assertiviteitstraining Cross ...karakter blijft toch karakter...er zijn ook wel boeken in omloop en wel leuk om daarover te praten maar of ik het nut daarvan in zie ...niet echt vrees ik

Dat ben ik niet met je eens Leonard...
Er zijn heel veel goede boeken in omloop (bijv. "Durf jezelf te zijn" (de weg naar bijbelse assertiviteit), het betekent soms dat je oude gewoontes moet leren doorbreken, maar als je doorzet, g'loof ik zeker dat je die oude patronen kunt leren doorbreken...
Jij vindt het misschien niet nuttig, maar ik wel... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 04:19

Op tijd mijn bed in gegaan... 23:00 uur, want straks weer werken.... maar slapen ? vergeet het maar, telkens als ik in slaap was, werd ik weer wakker, en dat alles omdat de bovenbuurman zich (so to speak) 100 x omdraait in zijn krakende bed... pfff... en dat gaat maar door tot ik om 3:45 uur het zat was om voor de zoveelste keer weer wakker te 'schrikken' en ik er maar ff uit ben gegaan... grrr...
Je kunt wel stellen dat dat mijn slechtste momenten waren... Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 1 maart 2011, 04:22
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 22:05
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM

LEONARD480 schreef:
HET OUDE EN HET NIEUWE VERBOND:

Er heerst bij zeer veel christenen een verkeerd begrip van de woorden „Het Oude Verbond", en „Het Nieuwe Verbond", zodat er op dit terrein vele fouten gemaakt worden. Men denkt dan dat men het Oude Verbond bedoeld wordt het gehele Oude Testament van de Bijbel en dat men onder de term Nieuw Verbond zonder meer het N. Testament moet verstaan. Men beschouwt het Oude Verbond als de tijd voor Christus, met al zijn ceremoniële offers en. priesterdiensten, terwijl men het Nieuwe Verbond aanziet als de tijd van Christus' komst naar deze aarde tot op onze tijd, de tijd van de evangelieverkondiging. Hoewel tot op zekere hoogte een deel waarheid is in beide beschouwingen, toch betekenen de beide uitdrukkingen meer dan dat. Dit blijkt wel uit het woord „Verbond".Een verbond. Immers is een overeenkomst tussen twee partijen. Zulk een verbond wordt gesloten over een bepaalde zaak of wet en daarin hebben èèn of meer voorwaarden hun plaats, waarvan het Verbond afhankelijk gesteld wordt. De betrokken partijen zijn aan deze voorwaarden of beloften gebonden. Zo is het ook met de verbonden die God maakte met de mensen. Het Oude zowel als het Nieuwe Verbond werden gemaakt over de Wet vin God.
Exodus 34: 28. Van Mozes wordt gezegd: „Hij schreef de woorden op de tafelen, de woorden des verbonds, de tien woorden." De Wet der tien geboden is dus de grondslag van het verbond. Exodus 24: 7. De Here maakte Zijn wet bekend aan het volk,

waarop het volk antwoordde: „Al wat de Here gesproken heeft, zullen wij doen en gehoorzamen."Exodus 24: 8. Daarop bevestigde Mozes dit verbond op de volgende wijze: „Toen nam Mozes dat bloed en besprengde het op het volk, en hij zei: Zie dit is het bloed des verbonds, hetwelk de Here met U gemaakt heeft, over al die woorden." (De tien woorden.)
2. HET OUDE VERBOND.

Beschouwen` wij eerst het Oude Verbond. Dit Verbond stond in verbinding met het historische feit van de uittocht van Israel uit Egypte.
Hebreën 8 : 9. „Niet naar het verbond, dat Ik met hun vaderen gemaakt hebt ten dage als Ik hen bij de hand nam, om hen uit Egypteland te leiden, want zij zijn in dit Mijn verbond niet gebleven en Ik heb op hen niet gewacht!"Van Gods zijde hield dit Verbond voor Israel zeer verstrekkende en grote beloften in, op voorwaarde van gehoorzaamheid. Exodus 19: 5-6. „Nu dan, indien gij naarstiglijk Mijn Stem zult gehoorzamen en Mijn verbond houden, zo zult gij Mijn eigendom zijn uit alle volken."Exodus 19: 8. „Al wat de Here gesproken heeft zullen wijdoen," was het antwoord van het volk.God maakte de tien geboden tot de grondslag van het Verbond dat hij met de mensen • maakte. Daarom kunnen deze tien geboden zelve niet het Verbond zijn. Gehoorzaamheid eraan was de door God gestelde voorwaarde van het Verbond. Het Verbond werd dus gemaakt over de Wet.
Hebreën 9 : 19-20. „Want als al de geboden, naar de wet van Mozes, tot al het volk uitgesproken waren, nam hij het bloed van kalveren en bokken, met water en purperen wol en hysop, besprengende beide het wetboek zelf en al het volk zeggende: „Dit is het bloed des Testaments hetwelk God aan ulieden gegeven heeft".
Dit was een volledig verslag van het maken van het Oude Verbond. Tot driemaal toe beloofde het volk dit Verbond te zullen houden. Het Oude Verbond bestond dus daarin, dat de Wet de grondslag ervan was. De voorwaarde was gehoorzaamheid aan die wet, waarop God zijn belofte toezegde.Het volk dat deze wet ontving aanvaardde deze voorwaarde en beloofde alles te zullen doen wat God gezegd had.Helaas weten we dat Israël zijn belofte niet gehouden heeft. Nog zijnde aan de voet van Sinai vervielen ze tot afgoderij door de oprichting van het gouden kalf. Exodus 32. - Hieruit blijkt dat de mens niet in staat is de geboden van God te houden in eigen kracht.3. HET NIEUWE VERBOND.Hebreën 8 : 6. „En nu heeft Hij zoveel uitnemender bediening gekregen, als Hij ook van een beter verbond Middelaar is, hetwelk in betere beloftenissen bevestigd is."Het verschil tussen het Oude en het Nieuwe Verbond bestaat dus in betere beloftenissen.
Evenals het Oude Verbond, is het Nieuwe Verbond gemaakt over de Wet van God. In het Nieuwe Verbond echter staat de wet niet meer op tafelen van steen, maar is geschreven in de harten der gelovigen. Doch letten we er wel op: het Nieuwe Verbond brengt dus geen verandering van de wet zelve. Het Nieuwe Verbond ontslaat de mens dan ook niet van de gehoorzaamheid aan de Wet van God. Het Oude Verbond faalde door het falen van de mens die zijn beloften niet houden kon, omdat ze het in eigen kracht dachten te doen.
Daarom wordt van het Nieuwe Verbond gezegd dat het in betere beloftenissen bevestigd is. Stellen we ons de vraag: „Wat zijn deze betere beloftenisssen en waarom wordt het Nieuwe Verbond een beter verbond genoemd"?
Lees hierbij de volgende teksten: Jeremia 31 : 33-34 en Hebreën 8 : 8-12.In dit verbond is geen sprake van beloften van menselijke zijde. De Here zegt: „Ik zal Mijn wetten in hun hart geven en Ik zal maken dat ze Mij kennen. Omaat de wet van God onder het Nieuwe Verbond de kinderen Gods in het hart geschreven is, kunnen ze niet anders dan deze gehoorzamen. De voorwaarde is bekering, geloof en gehoorzaamheid, waarvoor in ruil Christus de kracht verleent, om i.n een leven van heiligmaking op te wassen.Hier is dus het verschil tussen deze twee verbonden.In het Oude Verbond stond de wet op tafelen van steen en konden de mensen het niet volbrengen omdat ze het in eigen kracht trachtten te doen, terwijl in het Nieuwe Verbond dezelfde wet geschreven staat in het hart en het bekeerde hart door het geloof in Christus de kracht ontvangt in Gods wegen te wandelen.
Maar letten we er wel op: dit brengt geen verandering in de wet zelf. De wet van God is zowel in het Oude alsook in het Nieuwe Verbond de grondslag waarover het Verbond gemaakt werd.
De Nieuwtestamentische gelovige weet, dat hij niet in eigen kracht Gods geboden houden kan. Deze wetenschap brengt hem er toe de toevlucht te nemen tot Jezus Christus de Middelaar van het Nieuwe Testament. Dan kan hij met de Apostel Paulus getuigen: „Ik vermag alle dingen door Christus die mij kracht geeft".
4. WAT EIST DE HERE OOK IN HET NIEUWE VERBOND?Hebreën 8 : 10. „Want dit is het Verbond dat Ik met het huis Israëls maken zal na die dagen, zegt de Here. Ik zal Mijn wetten in hun verstand geven en in hun harten zal Ik die inschrijven, en Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen MIJ tot een volk zijn, en zij zullen niet leren een iegelijk zijn ' naaste en een iegelijk zijn broeder zeggende: „Ken de Here - want zij zullen Mij allen kennen, van de kleine onder hen tot de grote onder hen".1 Johannes 2 : 3-5. „En hieraan onderkennen wij dat wij Hem gekend hebben, zo wij Zijn geboden bewaren. Wie daar zegt ik ken hem, en Zijn geboden niet bewaart, die is een leugenaar en in dien is de waarheid niet, maar zo wie zijn woord bewaart in dien is waarlijk de liefde Gods volmaakt geworden; hieraan onderkennen wij dat wij in Hem zijn. Wie zegt dat hij in Hem blijft, die moet zelf alzo wandelen gelijk Hij gewandeld heeft." En van al degenen, die eenmaal als deelgenoten van het Nieuwe Verbond als verlosten door het bloed van Christus zullen ingaan tot het eeuwige leven luidt het: „Zalig zijn zij die zijn geboden doen opdat hun macht zij aan de boom. des levens en zij door de .poorten mogen ingaan in de stad". Openbaring 22: 14.

5. OVEREENKOMST TUSSEN TWEE VERBONDEN.
Beide werden gemaakt over de Wet.
Beide werden door bloed bevestigd.
Beide werden gemaakt met het volk van God. Beide waren gevestigd op beloften.

Punten van verschil
Oude Verbond Nieuwe Verbond
Het eerste Verbond genoemd Het tweede Verbond genoemd Een tijdelijk Verbond Een eeuwig Verbond
Bevestigd door dierenbloed Door het bloed van Christus
Beloften van het volk Betere beloften
Had geen Middelaar Heeft een Middelaar
De Wet op stenen tafelen De Wet in het hart geschreven
Was een werkverbond Is een genadeverbond Voorwaarde gehoorzaamheid. Voorwaarde bekering er,
daarna de werken.Samenvattend zien we dus dat er een wezenlijk verschil bestaat in deze twee Verbonden. Maar het verschil bestaat niet daarin, zoals sommigen menen, dat het genadeverbond de mens ontslaan zou van de gehoorzaamheid aan Gods geboden. In beide verbonden heeft de wet van God wel degelijk zijn plaats. De Nieuwtestamentische gelovige die de wet geschreven heeft in het hart, vindt zijn vreugde in het doen van de wil des Heren.

http://www.agp-internet.com/alive/00000096b312b3d03/00000096ff016000d.html

Was het verbond, dat God (in het O.T.) sloot ook niet een belofte van Gods kant dat Hij nooit meer -zoals in de tijd van Noach- een zondvloed over de aarde zou brengen ?
Ik meen dat dat er ook bij hoorde...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 28 februari 2011, 22:05
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:58
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?

MAUREEN217 schreef:
Eerst wil ik zeggen dat ik helemaal achter Suzanne sta, met hetgeen zij zegt over 1 korinthe. Verder. Wil ik ingaan op de Liefde. Ik vind dit een belangrijkonderwerp. Het hele geloof is gebaseerd op Liefde. Het is die Goddelijke Liefde die God in je hart plant, als je die Liefde heb, kan je iedereen liefhebben, zelfs je ergste vijand ( behalve de satan, natuurlijk ) ik weet niet of jullie weleens aan God hebben gevraagd in Zijn Hart te kijken, ik heb het weleens gevraag, en ik kon alleen maar huilen,ik geloofbdat God een vreselijk verdriet heeftover Zijn kinderen, ik praat nuover mensen, die zeggen kinderen te zijn van de Allerhoogste, ik weet niet hoe het met jullie is gestel, maar ik streef ernaar te zijn als Jezus. En dat doet pijn, je moet jezelf wegcijferen. Alles VAB jezelf inleveren, en dat is heel moeilijk, als mens wil je toch iets blijven vasthouden. Als je de Goddelijke Liefde hebt, sta je in de overwinning, je kan ook anderen liefhebben door Zijn Liefde in jou.

Dan sta je niet helemaal achter mij dus, want ik geloof niet dat het de bedoeling is dat je jezelf "wegcijfert"
Maar over het woord "wegcijferen" zijn veel misverstanden...
Jezelf op de achtergrond zetten van tijd tot tijd omdat de ander op dat moment die hulp zo hard nodig heeft, reken ik bijv. zelf niet tot "wegcijferen" maar zie ik meer als "even op de achtergrond".
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:36
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

CHATULIEM619 schreef:
Ik geloof nl dat het nooit zo is, dat iemand niet van zichzelf houdt. Het feit dat men het al zegt, betekent dit meer zelfliefde dan je je kunt voorstellen. Mensen die zeggen niet van zichzelf te houden, zijn vaak in de praktijk narcisten. Ze willen niet overgeven aan de ander, ze willen zelf liefde opeisen. Ik ben nog niemand tegengekomen die niet van zichzelf hield...

Dan had je mij moeten ontmoeten toen ik 25 was... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:27
BerichtOnderwerp: Te laat op date / afspraak komen

CROSSROAD317 schreef:
vraag me af hoe je in die wasmachine terecht kwam .... Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley

haha Cross, van Leonard wist ik het niet, maar hoorde het wel eens dat iemand het vergeten was uit de broekzak te halen... hahaha
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 15:38
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

HERMAN388 schreef:
Jonge grijsaard? Heb je je haren nog of niet meer Smiley die vol vragen zit

Ik had er toen nog niet zoveel gelukkig... Clown smiley

(nu weer ontopic ?)
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 15:29
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

WILLEMIJN232 schreef:
Sorry dan, ik reageerde misschien ook wel wat lichtgeraakt..... Verlegen lachende smiley

is goed hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:47

WILLEMIJN232 schreef:
Er is een heel verschil tussen iets jammer vinden en zo sneu doen vind je niet? Verraste, verbaasde smiley

Ik bedoelde het niet zo dramatisch Willemijn, maar met een Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:40

WILLEMIJN232 schreef:
Vreselijk, wat doen jullie sneu en onvolwassen Gefrustreerde smiley

Ik mag het toch wel jammer vinden Willemijn, dat Hannah (en Leanne) van C.M. af zijn ?
Wat is daar onvolwassen aan ???
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 13:29
BerichtOnderwerp: De weg de waarheid en het leven

SUSANNAH475 schreef:
Er is elders op het forum een discussie gaande over dit.
Voor mij is deze discussie niet nodig. Ik geloof in beide.
Jezus is God, Jezus is de Zoon. God de Vader en toch is er maar 1 God.
Ik denk dat je het kunt vergelijken met het volgende voorbeeld:
Je hebt de zon, de maan en de sterren… die hebben gemeen dat het "een hemellichaam" is… maar het zijn wel 3 verschillende lichtbronnen.
(Of de mens, het is maar 1 mens en toch heeft het en een ziel en een geest en een lichaam, 3 in 1 zeg maar. Zou je het daar ook niet mee kunnen vergelijken ? of in elk geval wat bij voor kunnen stellen ?).

ff nog een toevoeging aan mijn stukje.
Allereerst was mijn 1e vergelijking misschien niet helemaal waar... of de maan een lichtbron is valt immers over te twisten Clown smiley Knipoog smiley
Maar goed, ik hoop dat het wel begrepen werd.

Omdat Hannah ook het 2e voorbeeld aanhaalde wil ik daar nog wel iets aan toevoegen.
Hoe mooi de vergelijking met "ziel, geest en lichaam" ook is, ik zei al dat het ergens een mysterie is.
De vergelijking klopt niet helemaal denk ik, omdat als je als mens iets weet ook in zijn geheel weet en niet een deel is van jou dat dit niet weet.

We weten allemaal dat Jezus Christus wederkomt... maar wanneer Jezus precies wederkomt, weet zelfs de Zoon niet, maar alleen God de Hemelse Vader.
Dus ze zijn ergens ook individuele Persoonlijkheden (als ik dat zo mag noemen) en toch zijn God en Jezus 1.
Wat ik al zei, een mysterie. Iets wat je niet met je menselijk redeneren kan bevatten... misschien 'moet' je het zelf maar gaan ervaren... Lachende smiley en dat begint m.i. allereerst bij geloven !!

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 27 februari 2011, 13:38
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 13:00

LISA610 schreef:
Hé Suus. Rebecca doelt op vers 11:
Echter, in hun verbondenheid met de Heer is de vrouw niets zonder de man, en ook de man niets zonder de vrouw. (uit de NBV, speciaal voor Chat Knipoog smiley )

Dit vers wordt nu een beetje uit zijn verband getrokken, alsof een alleenstaande man/vrouw niets zou zijn zonder een partner, maar in mijn ogen wordt dat hier zeker niet bedoeld.

Dank je Lisa.

Dat hele stukje uit 1 Korinthiers is echter geschreven door Paulus die e.e.a. schreef aan de christelijke gemeente/ gemeenschap in Korinte en Paulus die daarover spreekt omdat het de orde in de samenkomst dreigde te verstoren.
Daarom gaat het hier ook over lange haren en hoofdbedekking, omdat in die tijd de vrouwen die zo over straat liepen verdacht werden van overspel. (sorry, helemaal precies weet ik het niet).
Hoe dan ook, Paulus heeft het hier niet over singles in onze tijd, maar over ordeverstoring in die tijd !!

m.i. heeft Paulus het hier over de gemeente in Korintier
Kortom Paulus pleit hier voor orde en vrede in de gemeenschap.

Nog ff een Engelse vertaling (al heb ik eerlijk gezegd geen idee in hoeverre deze overeenkomt met de grondtekst).

"11In the Lord, however, woman is not independent of man, nor is man independent of woman. 12For as woman came from man, so also man is born of woman. But everything comes from God. 13Judge for yourselves: Is it proper for a woman to pray to God with her head uncovered ?"
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 12:40
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

MARIJAN072 schreef:
Sommigen mensen zijn op hun 20ste al grijs hoor. Knipoog smiley

hahaha Marijan, ik weet nog dat ik 22 jaar was en mijn vriendin al grijze haren uit m'n hoofd trok... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 12:36

snik.... Hannah (en Leanne) zijn weg... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 12:33
BerichtOnderwerp: Te laat op date / afspraak komen

MARIJAN072 schreef:
Lijkt me wel balen zeg, als je dat overkomt. Verraste, verbaasde smiley

ach ja Marijan, is weer eens wat anders dan meedraaien in de wasmachine... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 12:20
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik eerder aangegeven dat ik dit een zeer ongeestelijke aards gerichte houding vind: je moet van jezelf houden om een ander lief te hebben. Per definitie zeer narcistisch gesteld vind ik. Narcisten houden van zichzelf en ik geloof niet dat God dat van ons vraagt.

Wat een gevaarlijke uitspraak Chat...
Een narcist ziet en bewondert alleen zichzelf... dat kun je m.i. niet vergelijken met iemand die leert dat hij of zij er mag zijn, en vanuit die basis juist in liefde uit kan reiken naar de ander.

Voor een narcist houdt het op bij zichzelf, niet in staat zich in te leven in een ander.
En daarom mag je dan ook zeggen dat dat idd. een houding is die in strijd is met de houding die God van ons vraagt... omdat narcisten niet verder kijken dan zichzelf.
(Er is een beeld van een narcist die in het water kijkt en uiteindelijk verdrinkt in zijn eigen spiegelbeeld...).

Dat is dus totaal iets anders dan iemand die een gezonde eigenwaarde heeft en van daar uit mensen kan bemoedigen en kan reiken naar de ander.
En geloof me, een gezond eigenwaarde komt je niet altijd aanwaaien...( ik kan het weten...), maar ik heb het wel moeten leren, dat ik de moeite waard ben, juist ook voor God.
Die basis is van cruciaal belang wil je uberhaupt kunnen uitreiken naar de ander.
Dankzij God weet ik wat liefde is en heb ik van mezelf leren houden... !! En vanuit die basis kan ik juist ook geven naar de ander.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 13:11
BerichtOnderwerp: Adam en Eva en het nageslacht

LISA610 schreef:
Allereerst maar even inhaken op dat incest-verhaal lijkt me.. Uit Leviticus 18 blijkt duidelijk dat God tegen incest is. Het wil er dan bij mijn ook niet in, dat er incest zou zijn geweest in den beginne. Ik denk dat het logischer is om te veronderstellen dat God naast Adam en Eva nog meer mensen heeft geschapen. Ik ga ervan uit dat als God twee mensen kan scheppen, dat Hij ook heel goed in staat is om veel meer mensen te scheppen. Natuurlijk, dat staat niet letterlijk zo in de Bijbel, da's waar.. Maar er staat ook zeker nergens dat er sprake is geweest van incest in den beginne.. En waarom zouden we geloven dat er zich in den beginne zich iets heeft afgespeeld waar God zo duidelijk op tegen is.. Dan is geloven dat God meerdere mensen heeft gemaakt voor mij net iets logischer. Dat er naast Adam, Eva, Kaïn en Abel meer mensen zijn geweest, kun je bovendien lezen in het verhaal wat zich afspeelt nadat Kaïn Abel heeft doodgeslagen. In Genesis 4: 14 geeft Kaïn immers aan dat hij bang is dat iedereen hem zal doden nadat God hem heeft weg gestuurd. Daar zou hij helemaal niet bang voor hoeven te zijn als Adam, Eva en Kaïn op dat moment de enige drie mensen op de aarde waren toch? Het verhaal gaat verder: Kaïn vertrekt, ontmoet een vrouw (waar komt die zo ineens vandaan als er maar drie mensen waren?) en krijgt een eigen nageslacht.

Kortom: ik lees in Genesis dat Adam en Eva weliswaar de eerste mensen zijn die door God geschapen zijn, maar dat Hij vervolgens nog meer mensen heeft geschapen die de aarde konden gaan bevolken.

Ik ben het met je eens Lisa.
Ik denk ook dat God tegen incest is, en aangezien God dezelfde blijft (nu en in de eeuwigheid), waarom zou dat toen ineens niet meer gelden... dat blijf ik dan vreemd vinden.

Zie ook Gen. 6:1-4
1 Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, 2 zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen. 3 En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn. 4 De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 10:28

CHATULIEM619 schreef:
Vandaag in de krant gelezen dat een goede kennis uit het verleden voor de rechtbank staat: beschuldiging ontucht met minderjarige, bezit van kinderporno.
Terwijl hij een paar jaar geleden een getuigenis gaf, dat God hem daarvan bevrijd had. Ik voel me enorm belazerd en kwaad en ben blij dat ik op dit moment geen contact met hem heb.

Mary en Chatuliem... heel veel sterkte... !!
moeilijke berichten zeg... pfff...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 10:14

REBECCA667 schreef:
even ter aanvulling op.................

zie 1 korintiers 11 vers 2 tot en met 16.

en dan vooral dat de vrouw niets is zonder de man en de man niets is zonder de vrouw. (immers hij kan geen kinderen baren dus ook zijn zonen niet die weer mannen worden.......... wat ons weer brengt op respect voor je ouders en op dat mannen vrouwen moeten behandelen als broos aardewerk.). wij vrouwen zijn in het licht van de bijbel zeker niet onbeschermt tegen over de mannen.

is het niet heerlijk dat we "gewoon" vrouw mogen zijn. bovendien hoeven wij vrouwen echt niet afhankelijk te zijn van de man. want er is een prachtig stuk in de bijbel over dat de vrouw goed zou zijn in het bedrijven van handel. (er is vast wel iemand die weet waar dat staat). Verlegen lachende smiley

Ik snap niet Rebecca waarom je hier neerzet "dat de vrouw niets zou zijn zonder de man", dat staat namelijk helemaal niet in het gedeelte wat jij noemt.
Hoe zie jij dat dan als een vrouw alleenstaand is ?
Hoezo de vrouw is niets zonder de man ??? Alsof je geen leven zonder man kan hebben... Ik ben zelf van mening dat je als alleenstaande vrouw net zo goed waardevol bent voor God.
Ook een alleenstaande vrouw (of man) kan een leven leiden zoals God dat bedoeld heeft... sterker nog, zij heeft dan weliswaar geen man die haar leidt, zij heeft God !!

En natuurlijk is het in de meeste gevallen geen bewuste keuze geweest om als alleenstaande door het leven te gaan, maar ook als single hoef je niet te treuren, maar mag je weten dat God je leven leidt.

Ik ben een vrouw, God houdt van mij. Ik ben de gelijke van mannen en ook ik mag ontdekken (of dat nu zonder of met een man aan mijn zijde is) wie ik mag zijn voor God.

Als je meer wilt lezen hierover:
-Spreuken 31:10-31
-(boek) "De vrouw met zelfvertrouwen" door Joyce Meyer (voor mij een boek waar ik veel aan heb gehad).

1 Korintiërs 11:
2 Ik prijs het in u, dat gij in alles aan mij gedachtig blijft en aan de overleveringen zó vasthoudt, als ik ze u overgegeven heb.
3 Ik wil echter, dat gij dit weet: het hoofd van iedere man is Christus, het hoofd der vrouw is de man, en het hoofd van Christus is God. 4 Iedere man, die bidt of profeteert met gedekten hoofde, doet zijn hoofd schande aan. 5 Maar iedere vrouw, die blootshoofds bidt of profeteert, doet haar hoofd schande aan, want zij staat gelijk met ene, die kaalgeschoren is. 6 Want indien een vrouw zich het hoofd niet dekt, moet zij zich ook maar het haar laten afknippen. Doch indien het een schande is voor een vrouw, als zij zich het haar laat afknippen of zich kaal laat scheren, dan moet zij zich dekken. 7 Want een man moet het hoofd niet dekken: hij is het beeld en de heerlijkheid Gods, maar de vrouw is de heerlijkheid van de man. 8 Want de man is niet uit de vrouw, maar de vrouw uit de man. 9 De man is immers niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om de man. 10 Daarom moet de vrouw een macht op het hoofd hebben vanwege de engelen. 11 En toch, in de Here is evenmin de vrouw zonder man iets, als de man zonder vrouw. 12 Want gelijk de vrouw uit de man is, zo is ook de man door de vrouw; alles is echter uit God. 13 Oordeelt zelf: is het voegzaam, dat een vrouw met ongedekten hoofde tot God bidt? 14 Leert de natuur zelf u niet, dat, indien een man lang haar draagt, dit een schande voor hem is, 15 doch dat, indien een vrouw lang haar draagt, dit een eer voor haar is? Immers, het haar is haar tot een sluier gegeven.
16 Maar, indien het er iemand om te doen is gelijk te hebben, wij hebben zulk een gewoonte niet, en evenmin de gemeenten Gods.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 26 februari 2011, 10:14
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 10:27
BerichtOnderwerp: De weg de waarheid en het leven

WILLEMCM031 schreef:
Ik weet dat ik eigenlijk niets weet en dat doordat ik niets weet ook niets hoef te weten en dat omdat ik niets hoef te weten ook niets meer zal vergeten en alleen nog maar kan groeien als ik maar blijf luisteren naar Gods stem.

God zegt: Ik ben: de weg, de waarheid en het leven. God is een drieëenheid, wil dat dan zeggen dat deze drie dingen in de bijbel allemaal hetzelfde zijjn? Of betekent dit dat het niet uit maakt welke naam we aan God geven zolang we maar geloven.

Ik weet het even niet meer hoor,wie helpt mij verder?

Hoi,

Ik geloof zelf dat er 1 God is...
Toch is het een mysterie, want wie was Jezus dan bijvoorbeeld ?
Ik geloof zelf dat Jezus niet alleen naar de aarde is gekomen om ons te redden, maar ook om te laten zien wie God is.
Zo heb je dus God de Hemelse Vader en God de Zoon, en door Gods Zoon Jezus leer je juist weer de Hemelse Vader kennen.
In het christelijk geloof is Jezus dus cruciaal, om Hem kun je niet heen.

Er is elders op het forum een discussie gaande over dit.
Voor mij is deze discussie niet nodig. Ik geloof in beide.
Jezus is God, Jezus is de Zoon. God de Vader en toch is er maar 1 God.
Ik denk dat je het kunt vergelijken met het volgende voorbeeld:
Je hebt de zon, de maan en de sterren… die hebben gemeen dat het "een hemellichaam" is… maar het zijn wel 3 verschillende lichtbronnen.
(Of de mens, het is maar 1 mens en toch heeft het en een ziel en een geest en een lichaam, 3 in 1 zeg maar. Zou je het daar ook niet mee kunnen vergelijken ? of in elk geval wat bij voor kunnen stellen ?).

Wat ik al zei, het is een mysterie, omdat ik denk dat je je als mens het zo moeilijk kan bevatten (net als het feit dat God alles in Zijn hand heeft).
Jezus heeft er wel e.e.a. over gezegd.
- Niemand komt tot de Vader dan door Mij (Joh. 14:6)
- Ik en de Vader zijn 1 (Joh. 10:30)

Maar het is Jezus die terugkomt en die voor ons door de Godverlatenheid is heengegaan, het dierbaarste wat God ons kon geven.

Ik ben van mening dat het wel uitmaakt welke naam we eraan geven.
Ik weet dat er zat mensen zijn die zeggen dat ze christen zijn, maar toch ook geloven bijv. dat allah dezelfde zou zijn als de God van Abraham, Isaak en Jacob, maar ik geloof dat absoluut niet.
Als God zegt dat er maar 1 God is, is dat m.i. de waarheid, en ik denk ook dat Jezus al vanaf het begin bij God was, Hij is mens geworden voor ons (, terwijl Hij tegelijkertijd ook God is).
Ik geloof dat dat ook bedoeld wordt als er in Genesis staat dat God zegt... laat Ons mensen maken naar Ons beeld.

Ik hoop WillemCM dat ik je hiermee een beetje op weg heb kunnen helpen Knipoog smiley , ook al zou het best kunnen hoor, dat niet iedereen het hier mee eens is, het is wel wat ik geloof... Lachende smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 25 februari 2011, 10:33
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:08
BerichtOnderwerp: BZV Topic

LEONARD480 schreef:
Ja maar stel jij komt bij mij eten en ik maak zo'n opmerking ...wat doe je dan... Clown smiley

Wat denk je zelf ? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 21:03

LEONARD480 schreef:
Schokkerende ervaring Suus...nou dat zal ik nooit tegen vrouw zeggen tjonge Knipoog smiley

valt wel mee hoor, ik lag er niet van wakker Lachende smiley kon er wel om lachen...
Ik was vorig jaar met andere dingen bezig die me meer bezig hielden...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 20:57

LEONARD480 schreef:
Zie ik het nou goed maar de keren dat ik boer zoekt vrouw zag ..vond ik niet bepaald het niveau halen van vorig jaar ...zien jullie dat ook of ligt dat aan mij. Het grappige is altijd dat je denkt dat er bepaalde koppels uit voortkomen en achteraf toch de verkeerde kiezen Twijfelende smiley

Ik heb het vorig jaar niet gevolgd... ik zag 1 aflevering vorig jaar, waarin een boer zat te eten met 3 vrouwen.... en die vrouwen maar kletsen... die boer was dat heel niet gewend... totdat hij zei... "vreet die bak leeg", ik heb de afleveringen erna maar niet meer gekeken... ook al moest ik er stiekem wel om lachen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 19:33
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM

LISA610 schreef:
Op de één of andere manier krijg ik het idee dat jij het OT en het NT los van elkaar ziet Chat. Zodra het gaat over het verbond dat God met ons gesloten heeft, zie jij het verlossende werk van Jezus blijkbaar vertaald in Oud-testamentische termen. Volgens mij kun je het OT en het NT niet los van elkaar zien. Jezus heeft immers zelf gezegd:
"Denk niet dat Ik ben gekomen om de wet of de profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, tot alles gebeurd zal zijn. ". (Matteüs 5:17-18, speciaal voor jou uit de NBV)

Los hiervan kan ik nergens vinden dat Jezus zegt dat het OT niet meer van kracht is door het verlossende werk wat Hij zal gaan doen. Hij haalt immers zelf heel vaak de teksten uit het OT aan .

Volgens mij is er door het verlossende werk van Jezus is er wel een nieuw verbond ontstaan: Immers in Hebreeën 9:15 staat dat Jezus “bemiddelaar van een nieuw verbond is; hij is immers gestorven om ons te verlossen van de overtredingen tegen het eerste verbond”.

Het nieuwe verbond geldt niet alleen voor de Joden maar voor iedereen die in het verlossende werk van Jezus Christus geloofd. Denk dus dat je de begrippen verbond en verlossing eigenlijk niet los van elkaar moet zien. Er is sprake van verlossend werk van Jezus Christus en juist dat heeft geleid tot een nieuw verbond. Maar goed, misschien begrijp ik niet goed wat jij nu eigenlijk bedoeld… dat kan natuurlijk ook.

Mooi stukje Lisa... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 18:54

LEANNE226 schreef:
Ik ben aan mijn laatste dagen bezig op CM.......het is goed zo.Ik wil jullie bedanken voor alle fijne contacten,gesprekken,luisterende oren,voor alles.......ook het gekibbelKnipoog smileyIk kom nog wel eens om het hoekje kijken(big sister is watching you Duiveltje smiley)
Bedankt!Kussende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=qtivSTZrezc

Wanneer ik alleen ben,
droom ik van de horizon
en ik slaag er niet in om de woorden te vinden.
Aangezien ik weet dat er geen licht is,
op een plaats
waar geen zon is.
Als je hier niet bij me bent.
Voor het raam
Laat iedereen mijn hart zien
dat jij in brand stak.
Jij sloot je binnen in me op.
Het licht, jij
Korte ontmoeting op straat

Tijd om afscheid te nemen
Van landen die ik nooit
Heb gezien en nooit met jou deelde
Nu, ja, zal ik ze ervaren
Ik zal vertrekken samen met jou
Op schepen over de zee
Die, ik weet,
Nee, nee, niet langer bestaan
Ik zal ze samen met jou ervaren

Als je ver weg bent
Droom ik van de horizon
En woorden schieten te kort
En ja, ik weet
Dat je bij me bent
Jij, mijn maan, bent bij me
Mijn zon, je bent bij me
Bij me, bij me, bij me

Tijd om afscheid te nemen
Van landen die ik nooit
Heb gezien en nooit met jou deelde
Nu, ja, zal ik ze ervaren
Ik zal vertrekken samen met jou
Op schepen over de zee
Die, ik weet,
Nee, nee, niet langer bestaan
Ik zal ze samen met jou herervaren
Ik zal met je meegaan
Op schepen over de zee
Waarvan ik weet dat ze
nee, nee, niet langer bestaan
Met jou zal ik ze herervaren
Ik zal met je meegaan
Ik en jij
[url]

Hoi Leanne,
Ik ga je missen hier, maar wens jou en je Drent Knipoog smiley veel geluk, liefde en Gods zegen voor nu en in jullie toekomst !!
Bedankt voor je bijdrages, ook hier op het forum... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 14:25

IMKE917 schreef:
Nou 't was weer een gezellige bzv avond Knipoog smiley
Ik blijf die Frank aandoenlijk vinden, hij is zo gelukkig met zijn Anita...en andersom ook.
Richard....de cowboy op een kameel in Schoorl....tsja....maar leuk dat het toch echt lijkt te klikken met die twee.
Gijsbert.......begint Femke WEER over dat bestek.... Gefrustreerde smiley .....maar goed, duidelijk verliefd allebei, leuk !!
Arme Marcel, Ksenia..........heeft nog meer tijd nodig, zijn 'geduld' wordt wel op de proef gesteld hoor.
En ja....Annemarie en Adriaan......wat moet je daar nu van zeggen ik moest er erg om lachen, zulke nuchtere 'boeren'........ Gefrustreerde smiley
Adriaan had gewoon haar hand moeten pakken toen hij haar wees op dat andere stelletje...
Ben dus echt wel benieuwd naar de volgende week of die nog bij elkaar zijn.

haha Imke... weer over dat bestek ? Volgens mij was de keer ervoor vast een vooruitblik... dus dat was maar 1-malig dacht ik... Knipoog smiley
Ik vond die uitspraak van Gijsbert wel leuk... "als niemand lam zou eten, waren er ook geen lammetjes" hihi...

Of deze, als boerin Annemarie met Adriaan op citytrip is...

Annemarie: "Welke zee is dit ?"
Adriaan: "Ja, Dat moet je niet aan mij vragen"
Annemarie: "We zagen het in het vliegtuig staan, ehm..."
Adriaan: "De dode zee nee"
Annemarie: "nee de…"
Adriaan: "De middel, nee"
Annemarie: "Niet de oceaan, hoe heet dat nou ?"

Clown smiley haha, soms is het echt lache ernaar te kijken... tussen de romantische taferelen door... Knipoog smiley

Ik vond het overigens wel goed van Ksenia dat ze om een aparte kamer vroeg.
Het is nog best pril allemaal, ik zou graag zoveel mogelijk tijd willen doorbrengen met degene die ik zou zien zitten, maar de nacht vind ik net iets te...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 23 februari 2011, 14:26
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 71 Volgende
Pagina 21 van 71