Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 21:29
Onderwerp: Storingen
|
|
|
Bij mij werkt IE beter, dan Google Chrome. Bij de laatste floepen de pv-chat en de mailtjes soms weg. Ook als ik een mail beantwoord, gaan alle letters door elkaar. Dat heb ik bij IE niet. Maar goed, is niet mijn verdienste hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 21:39
Onderwerp: Soms moet je wel eens huilen
|
|
|
PIETER649 schreef: | Waarom nou weer Sterkte ALLEMAAL???? Er zijn op cm ook veel mensen die NIET altijd in de put zitten of vinden dat ze een rotleven hebben!
Maarre goed dat jij er weer bent Simon, nu kan ik het rijmwoordenboek onder in de verhuisdoos laten liggen en inspiratie voor mn sinterklaasgedichten gewoon weer bij jouw bijdrages opdoen |
Klopt helemaal, Pieter! En als je even een dalletje hebt, is het de levenskunst om er weer sterker uit te komen. Het leven is te mooi, om altijd in de put te zitten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 21:00
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Deze vind ik zo grappig, Mario! Daar ga ik morgen de kids op trakteren, om het weekend in te luiden.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op donderdag 10 november 2011, 21:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 20:24
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
MARYAN401 schreef: | 'k Heb een boeiende en erg leerzame avond gehad over ziekenzalving. Het was een lezing van Prof. dr. M.J. Paul, noemde het al eerder. Misschien schrijf ik er nog over, laat het nu even bezinken.
Mijn complimenten voor je neef, ...... I.v.m. privacy noem ik de naam even niet. |
Ik kom hier nog even op terug, want voor mij is veel duidelijk(er) geworden.
In de Bijbel wordt gesproken over Ziekenzalving in Jakobus 5. 14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer. 15 Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan. Wanneer hij gezondigd heeft, zal het hem vergeven worden. 16 Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet.
In de vroegchristelijke kerk en de Middeleeuwen was het een bijbelse gewoonte, die daarna - door misstanden - bijna helemaal is verdwenen. Er zijn nu nog kerken, waar het geweigerd wordt. Dat vind ik jammer, er schuilt ook een stukje angst achter misschien. Al die vernieuwingen, al is het juist een eeuwenoud én ook bijbels gebruik. Onbekend maakt onbemind. Juist mensen uit deze gemeenten (ook heel behoudende), bezoeken de diensten van Jan Zijlstra. De spreker heeft Jan Zijlstra gesproken, die gezegd heeft dat zijn diensten (in het land) overbodig zouden zijn als alle gemeenten meer aan ziekenzalving zouden doen. Wat ik jammer vind aan de diensten van Jan Zijlstra, is dat ze vooral gericht zijn op de lichamelijke genezing. Die indruk krijg ik tenminste, waardoor mensen er met te hoge verwachtingen - de teleurstelling kan dan ook des te groter zijn als je niet beter wordt - heengaan. Het mooie van Ziekenzalving vind ik, zeker na de uitleg van gisteravond, dat het breder gaat. Er kan ook een stukje schuldbelijdenis meespelen. Ook vind ik het mooi, dat het door o.a. de ouderlingen (in het bijzijn van familie en vrienden en een deel van de gemeente) van de eigen gemeente gedaan wordt. Er vindt ziekenzalving plaats, maar God bepaalt de uitwerking naar ziel, geest of lichaam. Dat spreekt mij aan en zo hoort het volgens mij. Het kan dus ook zijn dat iemand vrede krijgt met de situatie, rust vindt in God. Maar er zijn ook voorbeelden van genezing! Er werd gisteren ook gewaarschuwd tegen extremisme, waarbij iemand die niet gezond wordt blijkbaar niet genoeg geloof had. We leven in een gebroken, onvolmaakte wereld. En er komt voor iedereen een moment dat je sterft. De spreker noemde ook het belang van het 'gewone' gebed, ziet ziekenzalving ook als een mogelijkheid/gave die God ook biedt. Er staan in de Bijbel dingen, die onderbelicht zijn in (bepaalde) kerken van nu. 'k Denk dat daar wel iets in zit.
Ik kan er nog veel meer over zeggen, hoop dat ik het een beetje over heb kunnen brengen. Ik kan hier wel wat mee.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op donderdag 10 november 2011, 20:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 22:37
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
'k Heb een boeiende en erg leerzame avond gehad over ziekenzalving. Het was een lezing van Prof. dr. M.J. Paul, noemde het al eerder. Misschien schrijf ik er nog over, laat het nu even bezinken.
Mijn complimenten voor je neef, ...... I.v.m. privacy noem ik de naam even niet.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op woensdag 9 november 2011, 22:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 19:16
Onderwerp: Storingen
|
|
|
ERIKA129 schreef: | En toch...... en toch....... Vind ik het niet eerlijk Als ik wil antwoorden word ik er nog steeds afgeknikkerd |
Erika, ik heb een tip! Zet gewoon je mailadres op het forum, dan kan iedereen je privé mailen. Ben je van het probleem af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 18:49
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
HANNAH810 schreef: | het is mij inderdaad overkomen, en dat was meer door de visie van de plaatselijke predikant van dat moment. en ik moet zeggen; het heeft me wel pijn gedaan, maar ik ga inmiddels wel weer aan het avondmaal, tot grote vreugde van sommige gemeenteleden. |
Hannah, wat fijn om te horen! We hebben het daar eens over gehad hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 16:45
Onderwerp: Off topic gaan.
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Bedankt hoor erg leuke humor
Krijg jullie nog wel
En idd Josina dan bevuilen we gewoon het forum |
Help!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 16:43
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja hoor. Maar het duurde zooooooooooo lang dat ik begon te denken dat ik geen mail kon ontvangen. |
Oeps , wat een ongeduld. Je hebt er wéér een hoor, best snel hè. Geniet er nog maar even van, want over een week is het gedaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 13:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Even een Erika en Josina Topic openen? |
Haha, dan kunnen ze de mailwisselingen gewoon op het forum zetten. Lijkt me best eens leuk om te zien, hoe anderen dan doen. Kunnen wij van leren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 12:40
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zat jullie te plagen.....dat nu net jullie twee niet kunnen mailen... |
Is inderdaad wel humor.
Sterkte Erika en Josina!!!
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op woensdag 9 november 2011, 12:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:38
Onderwerp: Sinterklaas
|
|
|
MARIO216 schreef: | Vanaf morgen is het Sinterklaas journaal weer op tv. Misschien leuk om weer over die goeie oude vriend te hebben. |
Komt hij zaterdag al weer? Dan is het weer gedaan met de rust.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 23:22
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Oke , oke , je hebt gelijk Josina. We gaan teveel offtopic. Dus nu weer on.... Ik heb het idee dat ik wel mail kan versturen , maar geen mail kan ontvángen. |
Heb je mijn mail ontvangen?
Ik heb echt nergens last van, ik verstuur en ontvang mailtjes als vanouds.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:56
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Maar wij hebben geen voorjaarsvakantie he Volgens mij kom je aardig op hetzelfde aantal dagen uit als je ze optelt. Op 30 april werken wij gewoon, maar op 1 mei hebben wij dan weer een feestdag, 5 mei vieren we hier niet ( ), maar op 3 oktober vieren we herenigingsdag en dan zijn jullie gewoon aan het werk. De enige dag die wij meer hebben dan jullie is geloof ik Froleichnam, 60 dagen na paaszondag.
Je hebt pas echt pech als je net als mijn man een bedrijf in duitsland hebt, en voornamelijk nederlandse klanten hebt. Op de nederlandse feestdagen zijn de klanten dicht maar wordt op het bedrijf gewoon gewerkt, en op de duitse dagen is het bedrijf dicht maar zitten zn nederlandse klanten gewoon op hem te wachten |
Dat is zeker een beetje pech hebben, moet je je weg wel in vinden!
Nou, dan blijf ik toch maar in Nederland werken. Is ook iets handiger met de taal hè, maar ik zou jullie kids best wel in de klas willen hebben. Jullie lijken me leuke en verstandige ouders, dus dan moet er met de kinderen ook goed te werken zijn.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op maandag 7 november 2011, 19:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:30
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dat heb ik net 2 weken gehad, ze noemen dat ook wel eens schoolvakantie
De reden dat het SCHOOLvakantie heet is omdat mama's dan overuren maken thuis. Als je een poging doet tot huishoudelijk werk komt er minimaal 3x per kwartier een kind vragen of ze een snoepje mogen, vertellen dat de een de ander pest, ruziemaken wie er op de computer mag, vragen wat ze nou eens kunnen doen want ze vervelen zich zo. Als je begint met opruimen ligt er voor je klaar bent alweer het volgende, dus halverwege de vakantie heb ik besloten enkel de was te doen en te stofzuigen, de rest was gewoon compleet zinloos.
Maar vandaag begonnen de scholen weer Ik heb vandaag met zoveel plezier opgeruimd, de boodschappen voor de hele week gehaald en al het achterstallige schoonmaakwerk gedaan. |
Ik ga in Duitsland werken, lekker 2 weken herfstvakantie.
Maarre......ik begrijp je wel hoor. Het is ook een goed teken, als ze graag naar school gaan!
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op maandag 7 november 2011, 17:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:28
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Aaaach, 'k zal je voortaan dan maar niet meer lastig vallen met mail |
Oeps , daar had ik even niet aan gedacht. Leuke mail is altijd welkom. Als ik maar niet direct moet reageren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:35
Onderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Weet je, wat ik niet snap, als het zo tegen staat waarom reageer je dan? Alleen de kop, van het artikkel deugt niet, en voor de rest is het een citaat ergens van. Er staan genoeg reactie,s van de redaktie op forum, iets van dat we volwassen mensen zijn, en ...... |
Sorry, maar begrijp niet zo goed wat je wilt zeggen. Waarom mag ik de redactie niet mailen en mag ik niks zeggen? Ik zeg toch niet waarom ik de redactie gemaild hèb, reageerde alleen op Mario. Ik vroeg me ineens af waar Judith was.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zondag 6 november 2011, 21:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:57
Onderwerp: Herfstwandeling
|
|
|
YELNIN491 schreef: | nou ja, dan maar een haperende-gezellige-herfstwandeling-incl. verblijf in boomhut de volgende keer |
Dan gaan er waarschijnlijk nog meer mee, klinkt wel aantrekkelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:51
|
|
|
MARIO216 schreef: | Lukte mij ook pas op 17.00 uur. |
Ach, jullie zijn gewoon verslaafd! Moet je toch eens iets aan gaan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:50
|
|
|
MARIO216 schreef: | Waarom grijpt Judith niet in ???? |
Zo actief als ze in het begin was, zo weinig horen we nu van haar. Ik heb haar ook gemaild, maar daar krijg je ook geen antwoord op. Dat bedenk ik me nu ineens!
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zondag 6 november 2011, 20:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:32
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
‘k Heb vele mooie momenten gehad vandaag, wat begon met een bemoedigend chat-gesprek in de nacht. Nadeel; de wekker leek zo vroeg te gaan vanmorgen.
Vanmorgen had ik een mooie dienst met een preek, die voor mij geschreven leek. Een boeiend thema, waar niet vaak over gepreekt wordt. Het ging over het brandoffer ( Lev. 1), dat een beeld is van onze totale overgave aan God als een offer. Het gaat in de 1ste plaats om de eer van God, niet om je eigen eer (ego, wil, verlangens, enz.). Ik voelde dat God tot mij sprak, echt een eye-opener dus. Wie tijd/zin/energie heeft, de volgende link geeft de grote lijn weer. http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=16639
Na kerktijd ben ik gezellig op bezoek geweest bij leuke mensen, daar ook gegeten en nog een wandeling gemaakt. Bij thuiskomst lag er een cadeautje, van de buren, in de brievenbus. Ook ontdekte ik dat ik CM niet op kon, dat is pas een rustdag. In tegenstelling tot sommige anderen vond ik het heerlijk!
En morgen mag ik weer werken. Nee hoor, is ook voorrecht.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zondag 6 november 2011, 21:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 23:30
Onderwerp: emoticons
|
|
|
Even een serieuze noot. 'k Merk dat ik soms moeite heb met de volgende smiley's en en , zeker als mensen die vaak gebruiken. Komt op mij meestal niet zo prettig over, tenzij het als humor bedoeld wordt.
Maar goed, dat is vast iets persoonlijks.
Ik ga nu.....
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zaterdag 5 november 2011, 23:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 16:40
|
|
|
PIETER649 schreef: | Als iedereen nou volop blijft reageren hier, geef je Shanita alleen maar aanleiding om met haar heksenjacht verder te gaan.
gewoon negeren, dan houd het vanzelf op |
Kijk, dat is nog eens een verstandige man.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 13:56
|
|
|
MARY052 schreef: | Maryan: Er is wel een knopje! Onder elke posting zie je staan: deze reaktie is niet oke. Daar kun je op klikken en dan komt het bij de redactie terecht. |
Weet ik hoor, Mary. Je moet dan alleen meerdere keren klikken, namelijk op iedere posting (i.p.v. het hele topic, ben je in 1 keer klaar) die je niet aanstaat. En dat is me eigenlijk de moeite/energie niet waard. 'k Heb nu op de eerste posting geklikt, hopelijk doet CM er iets mee.
Oeps , lees ik het topic toch.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zaterdag 5 november 2011, 13:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 09:54
Onderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als Nl niet zo vol was, waren de grond-en huizenprijzen niet zo duur. Was de zorg niet zo duur, en stonden we niet zo lang in de file. Hier hebben we nog wat vrije natuur, maar dat kan je toch ook niet zomaar volstoppen met nieuwe behuizing??? |
In Grunningen is toch nog plek genoeg? Al schijnen de prijzen ook in het noorden van het land te stijgen, dat zegt wel wat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 09:25
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Moeders blijven moederen,dat is heerlijk,mijn broers(die zijn tussen de 52 en 62))genieten er ook nog volop van,we dragen haar op handen(voor zover ze dat toestaat ) Wat een rijkdom he,zo'n moeder........ |
Zeker weten, Leanne! Je kunt er niet genoeg bij stilstaan. Geniet er maar volop van. Zet mij er ook weer bij stil, dat ik dankbaar mag zijn voor mijn ouders. Dat is zeker niet vanzelfsprekend. Gisteren is een jongere broer van mijn vader overleden, dan word je je daar nog meer bewust van.
En wat ik vandaag eet? Geen idee, want ik ga bij iemand anders eten. We wachten het af...... Wel lekker, om een keertje niet te hoeven koken.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zaterdag 5 november 2011, 09:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 23:18
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Vrouwen we zouden er niet verder op in gaan, zijn mannen dan echt verstandiger |
|
|
Naar boven |
|
|