ChristianMatch

Forum

Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:41

Beste mensen,

Het zal jullie waarschijnlijk niet ontgaan zijn maar ons land lijkt in de ban van een nieuwe kwestie: Mauro. Een braaf ventje van 18 jaar, wonend in Limburg in een keurig gezin, die eigenlijk het schoolvoorbeeld is als het om integratie gaat, praat zelfs met een zachte G maar verblijft illegaal in Nederland, is geen vluchteling en is al een aantal keren gewaarschuwd... Zelfs de SGP stemt voor uitzetting. En toch maakt iedereen zich druk om die ene hamvraag: moetie eruit of erin? Wat vind jij? Reactie graag...

Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 31 oktober 2011, 18:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:33

Dat is pure discriminatie en geschonden tegen de Recht van de Mens.
Zie hier onder

http://www.ohchr.org/en/udhr/pages/Language.aspx?LangID=dut
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:42

Het walgelijke van dit hele verhaal vind ik dat deze zaak aangegrepen word door tegenstanders van dit kabinet om het kabinet als onmenselijk af te schilderen.

Het is een feit dat 2 pvda ministers Mauro in het verleden hebben laten weten dat hij het land moest verlaten.
De pvda is daar nu opeens weer tegen, niet wegens menselijkheid, maar om politiek te kunnen scoren. Kotsende smiley

Minister Leers doet niets anders dan het beleid, mede door de pvda bepaald (!) uit te voeren.

Het spijt mij voor Mauro, maar diverse rechtzaken hebben uitgewezen dat hij niet in nederland mag blijven, niemand kan dus zeggen dat hij niet eerlijk is beoordeeld. punt uit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 20:44

Het ergste vond ik nog dat ie vrijkaartjes kon krijgen voor Utrecht - PSV. Soort goedmakertje.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:23

[quote=PIETER649]

Hallo Pieter.
Klopt helemaalwat je zegt dat Min Leers volgens de wet het gelijk aan zijn zij heeft maar volgens onze 10 geboden moeten we onze naasten lief hebben en daarom heb ik er een probleem mee want eerder toen hij burgemeester was heeft hij wel daar de hand ingehad dat er wel iemand mocht blijven.
Maar hij heeft gelijk dat hij de wet in zn hand heeft.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:02

[quote=MARTIN695]je moet inderdaad je naaste liefhebben, maar dat houd ook een keer op.
Het mag niet ten koste van jezelf gaan...

En inderdaad 1 Mauro, daar eet niemand een boterham minder om, maar wat als er een asielinstroom blijft van 15.000 man per jaar?
Moet je zien hoe men nu al jankt als er wat meer eigen inbreng in bijv. ziektekosten word gevraagd.
Men wil wel solidair zijn, maar t mag niks kosten...

Wat mij persoonlijk tegenstaat is het hypocriete spelletje dat over deze jongen zn rug word gevoerd door mensen die enkele jaren geleden duidelijk tegen hem gezegd hebben dat zijn toekomst NIET in nederland ligt!! Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 00:14

HERMAN388 schreef:
Dat is pure discriminatie en geschonden tegen de Recht van de Mens.
Zie hier onder

http://www.ohchr.org/en/udhr/pages/Language.aspx?LangID=dut

Je omschrijft het wat vaag maar hij mag wat jou betreft dus blijven... Ok...
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 00:17

PIETER649 schreef:
Het walgelijke van dit hele verhaal vind ik dat deze zaak aangegrepen word door tegenstanders van dit kabinet om het kabinet als onmenselijk af te schilderen.

Het is een feit dat 2 pvda ministers Mauro in het verleden hebben laten weten dat hij het land moest verlaten.
De pvda is daar nu opeens weer tegen, niet wegens menselijkheid, maar om politiek te kunnen scoren. Kotsende smiley

Minister Leers doet niets anders dan het beleid, mede door de pvda bepaald (!) uit te voeren.

Het spijt mij voor Mauro, maar diverse rechtzaken hebben uitgewezen dat hij niet in nederland mag blijven, niemand kan dus zeggen dat hij niet eerlijk is beoordeeld. punt uit

Ok, dat van die zwalkkoers van de PVDA wist ik niet maar voor de rest ben ik het zeker met je eens...
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 00:22

MARIO216 schreef:
Het ergste vond ik nog dat ie vrijkaartjes kon krijgen voor Utrecht - PSV. Soort goedmakertje.

Nou, als je het daarover gaat hebben vind het allerergste nog dat voetbal geen sport meer is maar een miljoenen business. En ook het feit dat bijvoorbeeld een klassieker als Feyenoord-Ajax over mijn rug moet worden beveiligd. Maar dat terzijde, back to topic...

Laatst aangepast door
BEUN656
op dinsdag 1 november 2011, 00:23
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 00:26

[quote=MARTIN695]

Ok dan! Dus Gerd Leers is per definitie een trouwe loopjongen van de grootste zwabberpartij van Nederland!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 01:40

Eerlijk gezegd, als het aan mij lag mocht hij blijven, en mogen ze wat mij betreft, al die eikels, (eikellinnen) die hier al jaren zitten, en nog geen woord hollands kennen, er uit knikkeren. Deze jongen is hier 10 jaar
en spreekt vloeiend L.burgs, is aan deze kant van de rivieren, ook goed te verstaan. Eigenlijk nog beter dan de echte, hij is eigenlijk een toon voorbeeld, voor de nog te komen vluchtelingen (+ economische) en de M.Kanen, Z.A anen, T..ken, O.E. anen, enz etc......
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:07

GERRIT084 schreef:
Eerlijk gezegd, als het aan mij lag mocht hij blijven, en mogen ze wat mij betreft, al die eikels, (eikellinnen) die hier al jaren zitten, en nog geen woord hollands kennen, er uit knikkeren. Deze jongen is hier 10 jaar
en spreekt vloeiend L.burgs, is aan deze kant van de rivieren, ook goed te verstaan. Eigenlijk nog beter dan de echte, hij is eigenlijk een toon voorbeeld, voor de nog te komen vluchtelingen (+ economische) en de M.Kanen, Z.A anen, T..ken, O.E. anen, enz etc......

Ik heb geen moeilijk met medelanders over het algemeen. Maar....
Ik werkte bij de dame, woont al 15 jaar hier, spreekt vrijwel geen nederlands en heeft al 15 jaar een hernia waardoor ik bij haar kwam te werken.
Inmiddels heb ik zelf een hernia gehad en weet dus welke ondragelijke pijnen daarbij horen.
Deze dame deed alles, uitgaan, hangen op de bank etc....als Dit een hernia is??? Ik geloof daar dus niets meer van, maar mevrouw krijgt intussen jaar in jaar uit van de WMO hulp bij alles waar ze zelf de hele week de tijd voor heeft. Ze kan vanwege haar Christelijke geloof niet terug naar Syrie, dus wat mij betreft mag ze blijven, maar het idee dat alles wat een kleurtje heeft minder betaald en veel meer krijgt....dat begint me af en toe enorm tegen te staan.

Hier in het dorp was er een man die al jaren om een nieuwe schutting vroeg bij de woningbouw vereniging. de schutting was volledig verrot, en meneer kreeg al jaren niets voor elkaar. Totdat hij het zat was, en de woningbouw vereniging belde met een buitenlands accent....binnen een week stond de schutting er!

Nederland stikt van dat soort voorbeelden, van mensen die nalles voor elkaar krijgen, maar zich weigeren aan te passen aan onze samenleving of de taal willen leren. Nu de horde Polen weer. men doet het zelfde als vroeger met de Turken.
Waar zijn we mee bezig????
Laat een ieder die intergreert lekker binnen komen, maar alles wat na een jaar de taal niet spreekt....ga lekker terug

of discrimineer ik nu? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:12

GERRIT084 schreef:

Tien jaar van zijn leven, dat is in zijn geval meer dan de helft van zijn leven.
Ik woon zelf in het 'buitenland', hemelsbreed een km bij de nederlandse grens vandaan. Mijn dochter is 8, kwam hier wonen toen ze 5 was, en zelfs voor haar zou het al ingrijpend zijn om naar nederland terug te gaan. Maar dan hebben we het over een gezinssituatie en een westers land waarvan ze nog altijd de taal prima spreekt.
Dit is een jongen die hier alleen heen kwam (raar verhaal op zich maar daar hadden ze 10 jaar terug direct naar moeten kijken), in een nederlands gezin opgegroeid is, die kan je toch niet meer terugsturen?

Als je als land zo'n idioot immigratiesysteem hebt men 10 jaar hier kan zijn voor er een uitspraak komt, moet je ook voor de gevolgen instaan en dit op een nette manier oplossen. Ik snap de angst dat er straks nog een paar honderd mauro-gevallen opstaan, maar t zijn niet de azielzoekers die deze kromme wetgeving gemaakt hebben. Los het op en pas je immigratiesysteem aan zodat zoiets nooit meer voor kan komen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:13

JOLAN931 schreef:
Ik werkte bij de dame, woont al 15 jaar hier, spreekt vrijwel geen nederlands en heeft al 15 jaar een hernia waardoor ik bij haar kwam te werken.
Inmiddels heb ik zelf een hernia gehad en weet dus welke ondragelijke pijnen daarbij horen.
Deze dame deed alles, uitgaan, hangen op de bank etc....als Dit een hernia is??? Ik geloof daar dus niets meer van, maar mevrouw krijgt intussen jaar in jaar uit van de WMO hulp bij alles waar ze zelf de hele week de tijd voor heeft. Ze kan vanwege haar Christelijke geloof niet terug naar Syrie, dus wat mij betreft mag ze blijven, maar het idee dat alles wat een kleurtje heeft minder betaald en veel meer krijgt....dat begint me af en toe enorm tegen te staan.

Hier in het dorp was er een man die al jaren om een nieuwe schutting vroeg bij de woningbouw vereniging. de schutting was volledig verrot, en meneer kreeg al jaren niets voor elkaar. Totdat hij het zat was, en de woningbouw vereniging belde met een buitenlands accent....binnen een week stond de schutting er!

Nederland stikt van dat soort voorbeelden, van mensen die nalles voor elkaar krijgen, maar zich weigeren aan te passen aan onze samenleving of de taal willen leren. Nu de horde Polen weer. men doet het zelfde als vroeger met de Turken.
Laat een ieder die intergreert lekker binnen komen, maar alles wat na een jaar de taal niet spreekt....ga lekker terug

Beslist niet, dat zei ik al, die de taal niet spreekt, en er totaal zijn best niet voor doet, en alleen uit de ruif vreet. Smiley met dichtgeplakte mond Gewoon weer retour afzender

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 1 november 2011, 10:14
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:18

JOLAN931 schreef:

Aangezien Turkije binnen Europa ligt, hoeven de turken niet tre intergreren,dus ze moggen in hun eigentaaltje brabbelen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:20

MARISKA601 schreef:
Aangezien Turkije binnen Europa ligt, hoeven de turken niet tre intergreren,dus ze moggen in hun eigentaaltje brabbelen Smiley die vol vragen zit

haha...
Ik denk dat de Turken het probleem niet meer zijn. Die zijn er en daar ontkom je niet meer aan. Maar de Polen....Het stikt ervan, en van de velen die ik gezien heb, was er soms na jaren nog niet een die Nederlands spreekt. Ze denken het allemaal met engels af te kunnen, maar zitten we hier in de VS ofzo?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:28

MARISKA601 schreef:

Dat heeft te maken met het associatieverdrag waardoor Turken gelijk gesteld moeten worden aan EU-burgers.
Je mag geen extra belemmeringen op de arbeidsmarkt opwerpen omdat dan het vrije verkeer van arbeidsmigranten in gevaar komt. En zakken voor je inburgeringsexamen schijnt een belemmering te zijn. Je zou ook kunnen denken dat slagen extra kansen biedt, maar dat schijnt de rechter ander over te denkenSmiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:30

Al die jaren dat Mauro Manuel in Nederland verbleef heeft hij nooit een verblijfsvergunning gekregen.
Nu is het zo dat Mauro uitgezet dreigt te worden.
Hij kan in Angola een studievisum aanvragen.
Als dat toegewezen wordt kan hij terugkeren.
Zo is dat in de wet vastgelegd.

Waarom kunnen zijn pleegouders hem niet adopteren?
Gewoon omdat zijn biologische moeder nog leeft en in Angola verblijft.

Kan hij terug naar Angola?
In principe wel.
Men zegt dat het een veilig land is.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:36

MARISKA601 schreef:
Al die jaren dat Mauro Manuel in Nederland verbleef heeft hij nooit een verblijfsvergunning gekregen.
Nu is het zo dat Mauro uitgezet dreigt te worden.
Hij kan in Angola een studievisum aanvragen.
Als dat toegewezen wordt kan hij terugkeren.
Zo is dat in de wet vastgelegd.

Waarom kunnen zijn pleegouders hem niet adopteren?
Gewoon omdat zijn biologische moeder nog leeft en in Angola verblijft.

Kan hij terug naar Angola?
In principe wel.
Men zegt dat het een veilig land is.

Omdat je op je 18e volwassen bent he, je kan geen volwassenen adopteren.
En een studievisum, gaan ze die jongen nog langer aan het lijntje houden om hen na zn studie alsnog terug te sturen?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 11:19

ANNETTE792 schreef:
Tien jaar van zijn leven, dat is in zijn geval meer dan de helft van zijn leven.
Ik woon zelf in het 'buitenland', hemelsbreed een km bij de nederlandse grens vandaan. Mijn dochter is 8, kwam hier wonen toen ze 5 was, en zelfs voor haar zou het al ingrijpend zijn om naar nederland terug te gaan. Maar dan hebben we het over een gezinssituatie en een westers land waarvan ze nog altijd de taal prima spreekt.
Dit is een jongen die hier alleen heen kwam (raar verhaal op zich maar daar hadden ze 10 jaar terug direct naar moeten kijken), in een nederlands gezin opgegroeid is, die kan je toch niet meer terugsturen?

Als je als land zo'n idioot immigratiesysteem hebt men 10 jaar hier kan zijn voor er een uitspraak komt, moet je ook voor de gevolgen instaan en dit op een nette manier oplossen. Ik snap de angst dat er straks nog een paar honderd mauro-gevallen opstaan, maar t zijn niet de azielzoekers die deze kromme wetgeving gemaakt hebben. Los het op en pas je immigratiesysteem aan zodat zoiets nooit meer voor kan komen.

Dat kan je wel vergeten in dit land, oplossen doe ze niets, creeren wel. Moi zag het 30 jaar geleden al met de M.kanen, dat gaat uit de hand lopen . Toen hadden ze het probleem T..ken al gehad. Toen kwam de eerste politieke partij de Centrum democraten in opstand tegen het vreemdelingen beleid. Die werden al zo wie zo, door Jan en alle man verketterd, en beschuldigd van nazi praktijken. Begin 2000 had je de L.P.F
en Pim werd wel gehoord, maar er werd niet geluisterd. Nu hebben we de PVV, en die gaat zo langzamerhand op, of eigenlijk weer terug op in de vvd. En na wat futloos schreeuwen van Wilders, scheren ze al de emigranten over 1 kam. En is er geen wezenlijk verschil meer tussen, emigranten, vluchtelingen, en economische vluchtelingen. En gaan ze jonge enkelingen met een toekomst terug sturen, onder het motto, gelijke behandeling, en voorbeeld stellen, dat zij het echt wel, menen!! dit keer!! En die Leers is glad verkeerd al vanaf zijn geboorte, laat mij nu weten dat je Gerd met een T aan het einde spelt, het zijn geen Gerden, maar Gerten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 17:31

Erg jammer dat Mauro terug gaat naar Angola.
Dat is wel pijnlijk voor pleegouders, vrienden, klasgenoten, vele Nederlanders die met hem meeleven.

Wat gaat met CDA en kabinet gebeuren?
Partijen vrezen veel zetelverlies bij komende 2e kamerverkiezing
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 17:44

HERMAN388 schreef:
Erg jammer dat Mauro terug gaat naar Angola.
Dat is wel pijnlijk voor pleegouders, vrienden, klasgenoten, vele Nederlanders die met hem meeleven.

Het cda is al jaren vleesch noch vis, dus niemand zal ze missen.

Wie we nog wel missen is Pim, Pim was ook voor n generaal pardon, maar dan niet zoals kabinet Balkenende het gedaan heeft, maar gewoon resoluut: wat nu binnen is, is binnen en de deur gaat NU op slot.
Dat had veel ellende zoals nu met Mauro gescheelt.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 18:51

Vind het gewoon niet kunnen hoe ze hier met asiel aanvragen omgaan.
Idd er zijn er zat die naar 20 jaar het vertikken of niet kunnen Nederlands praten, deze jongen is compleet vernederlandst maar moet maar gaan.
Zijn Pleegouders wilden hem allang adopteren maar kregen daar geen toestemming voor!
Deze jongen die gewoon een nederlander is voor mij alleen met een donkere huidskleur moet maar vertrekken, vind het gewoon een schande zoals Nederland handeld.
Idd laat ze eens kijken naar al die polen leuk hoor die open grenzen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:26

Wat ik verder ook nog hoorde is , is dat Mauro zelf niet verder wilt doorleren.. dus wat studievisum?
Laat hem deze school afmaken heeft ie nog een diploma.

Verder moet ie gewoon doen wat er in de wet staat.

En ja de politieke partijen hebben weer een speelbal gevonden om
leden te trekken.
Jammer dat de politiek dit voert over de rug van mensen die nergens part nog deel aan hebben.

Mauro Maurice is het slachtoffer van ons politiek beleid.
Wie is de volgende?
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:29

HERMAN388 schreef:

In navolging op het commentaar van Pieter: inderdaad, waar maak je je druk om. Zo'n zwabberpartij, die moet je niet in je regering wensen. Btw, die !@#$%^-kabinet mag van mij morgen al van het toneel. Een stelletje visieloze kleuters bij elkaar! Ik citeer: DOE NORMAAL MAN! Einde citaat. Volgend citaat: DOE ZELF EENS NORMAAL MAN! Einde citaat. Clown smiley Enfin, back to topic...

Laatst aangepast door
BEUN656
op dinsdag 1 november 2011, 20:33
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:34

MARISKA601 schreef:
Mauro Maurice is het slachtoffer van ons politiek beleid. Wie is de volgende?

Sinter Klaas! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:36

PIETER649 schreef:
Het cda is al jaren vleesch noch vis, dus niemand zal ze missen.

Wie we nog wel missen is Pim, Pim was ook voor n generaal pardon, maar dan niet zoals kabinet Balkenende het gedaan heeft, maar gewoon resoluut: wat nu binnen is, is binnen en de deur gaat NU op slot.
Dat had veel ellende zoals nu met Mauro gescheelt.

Ja, roerend mee eens! At your service...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:39

BEUN656 schreef:
Sinter Klaas! Clown smiley

Als hij verdwijnt dan ga ik naar het Binnenhof Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 22:05

MARIO216 schreef:
Als hij verdwijnt dan ga ik naar het Binnenhof Smiley met dichtgeplakte mond

Ga maar vast dan. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 november 2011, 22:10

GERRIT084 schreef:
En die Leers is glad verkeerd al vanaf zijn geboorte, laat mij nu weten dat je Gerd met een T aan het einde spelt, het zijn geen Gerden, maar Gerten Knipoog smiley

Waar je mee begint ben ik mee eens, maar kijk eens verder...?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerd_Leers
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 1 van 5