ChristianMatch

Forum

Sinterklaas
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 15:31

Vanaf morgen is het Sinterklaas journaal weer op tv. Misschien leuk om weer over die goeie oude vriend te hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 15:39

MARIO216 schreef:
Vanaf morgen is het Sinterklaas journaal weer op tv. Misschien leuk om weer over die goeie oude vriend te hebben.

Het begint al aardig op kerst te lijken als ik zo enkele winkels bekijk...
De intocht van die oude man vind ik altijd wel leuk om te kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 15:52

MARISKA601 schreef:
Het begint al aardig op kerst te lijken als ik zo enkele winkels bekijk...
De intocht van die oude man vind ik altijd wel leuk om te kijken.

hmmmmm die leeftijd heb ik geloof ik, gehad Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Verlegen lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 15:54

MARIO216 schreef:

K vind et altijd mar een ouwe bedrieger Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 16:02

MARRY942 schreef:
hmmmmm die leeftijd heb ik geloof ik, gehad Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Verlegen lachende smiley Knipoog smiley

Even kijken.....ben 5 jaar ouder....JA...
Ben ook tot ontdekking gekomen dat het voorbij is ...qua leeftijd..
Maar misschien wil Mario dat geloof wel blijven houden...
Dat houd het kind in een mens levend...
Nou wilde ik DAT...graag op een andere manier doen...
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 16:06

ZEELAND736 schreef:
Even kijken.....ben 5 jaar ouder....JA...
Ben ook tot ontdekking gekomen dat het voorbij is ...qua leeftijd..
Maar misschien wil Mario dat geloof wel blijven houden...
Dat houd het kind in een mens levend...
Nou wilde ik DAT...graag op een andere manier doen...

Inderdaad Zeeland, ik voel het wel aan geloof ik....weetje, ik heb nog nooit geblowed, nog nooit heroine gespoten, zelfs nooit een kroegentocht gehouden.........ik denk dat, mocht ik aan een verjongingskuurtje toekomen, dit de dingen zijn die ik eerst ga doen, vóór dat ik achter zo'n roodgerokte ouwe mijnheer aan ga lopen Zieke smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 16:13

MARIO216 schreef:

Volgend jaar als ik oma ben...... Knipoog smiley Maar is het de vraag of ik nog op cm zit he? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 16:36

WILLEMIJN232 schreef:
Volgend jaar als ik oma ben...... Knipoog smiley Maar is het de vraag of ik nog op cm zit he? Knipoog smiley

Jammer hé dat die ouwe niet bij jouw in Pietenstad komt.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 16:42

Wij zitten in de familie volop in de jeugd mijn oudste neefje is 15 mn jongste nichtje vier die er dus ook nog heilig in gelooft.
Wij doen dus alweer ruim 15 jaar aan sinterklaas en maken er gewoon een gezellige boel van.
Eerst eten we met de hele familie friet en dan is het surprise tijd en voor de jongste cadeautjes tijd.
Alleen de surprises zorgen al voor de nodige pret.
Ja al geloof ik niet in die man toch vind ik het een gezellige tijd.
En ja Verlegen lachende smiley ik kijk naar het sinterklaas journaal hoe moet ik anders weten waar het over gaat als mn nichtjes en neefjes het vragen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 16:46

MARIO216 schreef:
Jammer hé dat die ouwe niet bij jouw in Pietenstad komt.

Niet zo respectloos over de Goedheilig man Mario........ Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:20

WILLEMIJN232 schreef:
Niet zo respectloos over de Goedheilig man Mario........ Boze smiley

Ik mag dat W'tje. Kijk ieder jaar zijn journaal, de intocht en zing ieder jaar trouw zijn liedjes Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:28

MARIO216 schreef:
Ik mag dat W'tje. Kijk ieder jaar zijn journaal, de intocht en zing ieder jaar trouw zijn liedjes Clown smiley

38...zie ik staan???
Ja...dat mag dan net nog...
Volgend jaar zal ik je de waarheid vertellen...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:35

MARRY942 schreef:
Inderdaad Zeeland, ik voel het wel aan geloof ik....weetje, ik heb nog nooit geblowed, nog nooit heroine gespoten, zelfs nooit een kroegentocht gehouden.........ik denk dat, mocht ik aan een verjongingskuurtje toekomen, dit de dingen zijn die ik eerst ga doen, vóór dat ik achter zo'n roodgerokte ouwe mijnheer aan ga lopen Zieke smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Geschokte, onthutste smiley Tis weer eens wat anders dan een standaardpakjesavond he......ga je het ook in deze volgorde doen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:38

MARIO216 schreef:

Komt hij zaterdag al weer? Verraste, verbaasde smiley Dan is het weer gedaan met de rust. Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:46

Voor de geinteresseerden:

Op zaterdag 12 november a.s. komt Sinterklaas weer naar Nederland. Uiteraard komt hij ook dit jaar weer met zijn stoomboot vol kado's aan in de haven van Scheveningen.

Rond 11.15 uur kun je de boot zien aankomen met daarop Sint en zijn Pieten. Om het wachten op Sint wat gezelliger te maken zijn er allerlei activiteiten. De Pietenkliek treedt dit jaar samen op met Sita, zangeres en bekend van de tv zender Jetix. Op het podium zullen de pieten die al eerder aan land zijn gekomen een spetterend optreden geven. Waarbij alle kinderen luidkeels kunnen meezingen!

Net als vorig jaar zal Sinterklaas ook dit jaar op zondag 13 november 2011 in het Carlton Beach Hotel in Scheveningen overnachten en ontbijten. Dit ontbijt zal zijn van 9.30 uur tot 11.00 uur.

Als jij hierbij wilt zijn, en je bent tussen de 3 en 11 jaar, dan kun je je opgeven voor een plaatsje aan een van de ontbijttafels.

Je gaat Sinterklaas ophalen uit zijn bed en de Pietenkliek zingt liedjes met de kinderen. Tijdens het ontbijt zal de Sint iedere tafel bezoeken en kun je op de foto met de pieten.

Wanneer het ontbijt ten einde loopt, rond 11.00 uur, zal Sinterklaas naar zijn kamer gaan om zich klaar te maken voor zijn bezoek aan Scheveningen.
Er mag per kind 1 begeleider mee die koffie/thee kan nuttigen aan een koffie/theebuffet. Aan de tafel van de kinderen zal een smeerpiet de kids assisteren met het ontbijt. Het ontbijt is alleen voor de kinderen!
De kosten voor dit ontbijt zijn 18.50 euro per kind, incl. koffie/thee voor de begeleider.

Recept voor pepernoten
- 100 gram boter
- 125 gram bruine basterdsuiker
- 1 à 2 eetlepels speculaas kruiden
- zout
- 250 gram zelfrijzend bakmeel
- 0,5 deciliter melk
Verwarm de oven voor op 175 graden C. In een kom de boter zacht roeren. Vervolgens de basterdsuiker, kruiden en zout toevoegen. Mengen en het zelfrijzend bakmeel en de melk erbij doen. Met koele hand snel tot deeg kneden en het deeg circa 30 minuten in de koelkast laten opstijven. Van het deeg kleine bolletjes maken en op de bakplaat leggen. En in ongeveer 15 minuten bruin bakken.

http://sinterklaasjournaal.ntr.nl/#/home
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:49

MARISKA601 schreef:

Op zaterdag 12 november a.s. komt Sinterklaas weer naar Nederland. Uiteraard komt hij ook dit jaar weer met zijn stoomboot vol kado's aan in de haven van Scheveningen.

Rond 11.15 uur kun je de boot zien aankomen met daarop Sint en zijn Pieten. Om het wachten op Sint wat gezelliger te maken zijn er allerlei activiteiten. De Pietenkliek treedt dit jaar samen op met Sita, zangeres en bekend van de tv zender Jetix. Op het podium zullen de pieten die al eerder aan land zijn gekomen een spetterend optreden geven. Waarbij alle kinderen luidkeels kunnen meezingen!

Net als vorig jaar zal Sinterklaas ook dit jaar op zondag 13 november 2011 in het Carlton Beach Hotel in Scheveningen overnachten en ontbijten. Dit ontbijt zal zijn van 9.30 uur tot 11.00 uur.

Als jij hierbij wilt zijn, en je bent tussen de 3 en 11 jaar, dan kun je je opgeven voor een plaatsje aan een van de ontbijttafels.

Je gaat Sinterklaas ophalen uit zijn bed en de Pietenkliek zingt liedjes met de kinderen. Tijdens het ontbijt zal de Sint iedere tafel bezoeken en kun je op de foto met de pieten.

Wanneer het ontbijt ten einde loopt, rond 11.00 uur, zal Sinterklaas naar zijn kamer gaan om zich klaar te maken voor zijn bezoek aan Scheveningen.
Er mag per kind 1 begeleider mee die koffie/thee kan nuttigen aan een koffie/theebuffet. Aan de tafel van de kinderen zal een smeerpiet de kids assisteren met het ontbijt. Het ontbijt is alleen voor de kinderen!
De kosten voor dit ontbijt zijn 18.50 euro per kind, incl. koffie/thee voor de begeleider.

Recept voor pepernoten
- 100 gram boter
- zout
- 0,5 deciliter melk
Verwarm de oven voor op 175 graden C. In een kom de boter zacht roeren. Vervolgens de basterdsuiker, kruiden en zout toevoegen. Mengen en het zelfrijzend bakmeel en de melk erbij doen. Met koele hand snel tot deeg kneden en het deeg circa 30 minuten in de koelkast laten opstijven. Van het deeg kleine bolletjes maken en op de bakplaat leggen. En in ongeveer 15 minuten bruin bakken.

Huh...Scheveningen? Verraste, verbaasde smiley Volgens mij is het Dordrecht hoor...beetje de kinderen naar de verkeerde stad sturen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:51

Ik heb geen oven meer...anders werden ze zeer zeker gebakken...heerlijk waren de eigengemaakte..
Wat niet wil zeggen dat ik die uit de winkel niet lekker vind...
helaas...moet ik zeggen...want ja ...die lijn he???
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:53

ZEELAND736 schreef:
Ik heb geen oven meer...anders werden ze zeer zeker gebakken...heerlijk waren de eigengemaakte..
Wat niet wil zeggen dat ik die uit de winkel niet lekker vind...
helaas...moet ik zeggen...want ja ...die lijn he???

Smiley met dichtgeplakte mond mocht ik niks meer over zeggen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:56

Mag je met mij gerust over praten hoor...alleen prive!!!

Ik snap namelijk alles wat met ...L I J N...te maken heeft...!!!!
Je ziet me niet voor niets niet helemaal op een foto hier!!!(haha)

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op dinsdag 8 november 2011, 17:57
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:40

MARISKA601 schreef:

Recept voor pepernoten
- 100 gram boter
- zout
- 0,5 deciliter melk

Hij heeft verleden jaar toch echt bij mij om de hoek geslapen Mariska.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:45

WILLEMIJN232 schreef:

Gefeliciteerd "oma" Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:52

WILLEMIJN232 schreef:
Hij heeft verleden jaar toch echt bij mij om de hoek geslapen Mariska.... Knipoog smiley

En was ie echt? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:13

JOSINA022 schreef:
Huh...Scheveningen? Verraste, verbaasde smiley Volgens mij is het Dordrecht hoor...beetje de kinderen naar de verkeerde stad sturen Boze smiley

plukte de info ook maar van inet...
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 00:49

MARIO216 schreef:

Joepie !!!!!!!!!!!!!

Kijken of ik die twee lange slungelige pubers van 17 en 14 nog kan verleiden om hun schoen bij de kachel te zetten en een liedje te zingen voor iets lekkers.

Whahahaha

Als het lukt hoor je het nog ...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 09:05

schokkend nieuws, amerigo is met pensioen. Geschokte, onthutste smiley

http://nos.nl/artikel/311786-paard-van-sinterklaas-met-pensioen.html.

Nou ben ik voordat ik zelf kinderen kreeg een poosje uit het sinterklaasgedoe geweest, maar vroeger heette dat beest toch gewoon schimmeltje?
Sinds wanneer heette hij eigenlijk opeens Amerigo?

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op woensdag 9 november 2011, 09:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 09:08

ANNETTE792 schreef:
schokkend nieuws, amerigo is met pensioen. Geschokte, onthutste smiley

http://nos.nl/artikel/311786-paard-van-sinterklaas-met-pensioen.html.

Nou ben ik voordat ik zelf kinderen kreeg een poosje uit het sinterklaasgedoe geweest, maar vroeger heette dat beest toch gewoon schimmeltje?
Sinds wanneer heette hij eigenlijk opeens Amerigo?

Amerigo is sinds 1990 het paard van Sinterklaas waar hij in Nederland op rijdt wanneer hij de daken berijdt en wanneer hij tijdens de jaarlijkse intocht wordt verwelkomd. Volgens de traditie is het paard altijd een schimmel, waartegen de rode tabberd van zijn berijder fraai afsteekt.

Herkomst van de naam

Vóór 1990 werd het paard van Sinterklaas meestal simpelweg "het paard van Sinterklaas" genoemd of "de schimmel", hoewel Sinterklaas tijdens zijn landelijke intocht van 1986 in Zutphen de naam Jasper gebruikte voor zijn schimmel. In de jaren vijftig werd de schimmel wel aangeduid met de naam Bianca (onder meer in het televisieverslag van de intocht van Sint in Amsterdam uit 1959). Het is Italiaans (niet Spaans) en betekent wit.
Tijdens de landelijke intocht in Elburg in 1990 werd de rol van het paard van Sinterklaas vertolkt door een politiepaard met de naam Amerigo, genoemd naar Amerigo Vespucci. Sinds deze intocht is de naam Amerigo algemeen ingeburgerd als verwijzing naar het paard van Sinterklaas.

België

In Vlaanderen heet het paard van Sinterklaas Slecht Weer Vandaag. Toen Sinterklaas aan Zwarte Piet vroeg hoe ze zijn schimmel zouden gaan noemen, had Zwarte Piet de vraag niet goed verstaan en antwoordde hij: "Slecht weer vandaag, Sinterklaas".
In de stripreeks Nero wordt het paard van Sinterklaas ook geregeld opgevoerd, al is hij daar een zwarte ezel die eigenwijs denkt dat hij een paard is.

wikipedia
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 09:18

ik ben zaterdag in Dordrecht dus als ik hem tegenkom zal ik de groeten doen van jullie allemaal en vragen of hij jullie niet wil vergeten
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 09:37

BRIGIT826 schreef:
ik ben zaterdag in Dordrecht dus als ik hem tegenkom zal ik de groeten doen van jullie allemaal en vragen of hij jullie niet wil vergeten

Ow das wel lief he Kussende smiley
Maar zoals gewoonlijk komt tie die dag ook weer aan in Veenendaal Verraste, verbaasde smiley zo knap he dat tie op verschillende plaatsen tegelijk aankomt Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 10:05

ERIKA129 schreef:
Ow das wel lief he Kussende smiley
Maar zoals gewoonlijk komt tie die dag ook weer aan in Veenendaal Verraste, verbaasde smiley zo knap he dat tie op verschillende plaatsen tegelijk aankomt Gefrustreerde smiley

Ik vind het maar een occulte bezigheid Woedende smiley al die kinderen worden misleid.
Heel hun geloofswereldje krijgt een optater.
Moeten zij vanaf hun 1ste jaar vaak tot hun zevende, voor een cv staan zingen, over een goed heiligman.
En elk jaar, zeker de laatste paar jaar, hele lijsten van veel te dure cadeau,s invullend, netjes een briefje terug krijgen.
Met als tekst, ST.Klaas heeft dit jaar wat minder, omdat de zorgtoeslag weer duurder is geworden.
Trouwens, de meeste huizen hebben niet eens een schoorsteen meer.
En dan zijn ze 7 jaar, wordt in ene verteld dat hij niet eens bestaat, of je een klap voor je harses krijgt.
Mijn jongste broer was 7, en hem werd het vertelt dat hij niet bestond, zijn antwoord was, oh eh.. en de Here Jezus ook niet zeker.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 11:18

GERRIT084 schreef:
Ik vind het maar een occulte bezigheid Woedende smiley al die kinderen worden misleid.
Heel hun geloofswereldje krijgt een optater.
Moeten zij vanaf hun 1ste jaar vaak tot hun zevende, voor een cv staan zingen, over een goed heiligman.
En elk jaar, zeker de laatste paar jaar, hele lijsten van veel te dure cadeau,s invullend, netjes een briefje terug krijgen.
Met als tekst, ST.Klaas heeft dit jaar wat minder, omdat de zorgtoeslag weer duurder is geworden.
Trouwens, de meeste huizen hebben niet eens een schoorsteen meer.
En dan zijn ze 7 jaar, wordt in ene verteld dat hij niet eens bestaat, of je een klap voor je harses krijgt.
Mijn jongste broer was 7, en hem werd het vertelt dat hij niet bestond, zijn antwoord was, oh eh.. en de Here Jezus ook niet zeker.

Wat dat betreft kan je beter op Yoga zitten vind je niet? Maar je bent weer aardig aan de mopper Gerrit..... Knipoog smiley
Sinterklaas is toch wel een vriendelijk feest vind je niet? Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2