Auteur |
Bericht |
|
SIMON253
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 15:07
|
|
|
Soms moet je wel eens huilen. Nu ja, niet iedereen die het ziet, hoewel je met je meedraagt de sporen van een stil verdriet. Er is veel on te danken, maar toch, dat knagende gevoel maakt dat je wordt een vechter, een strijder in het krijgsgewoel. Maar God ziet al je tranen en telt ze alle, een voor een, aandachtig en betrokken en Hij vergeet er werk,lijk geen. Zo is Hij elke dag weer begaan met al je angst en pijn, zo zendt Hij ongemerkt vaak een straaltje van Zijn zonneschijn. Wees maar gerust bij alles. God draagt wel mee de zwaarste last en geeft wanneer je moe wordt vernieuwde moed en levenskracht. Zo hoog kan niet de nood zijn of Hij is met Zijn hulp nabij. Je zult het wel ervaren: Hij maakt je hart weer sterk en blij!
Sterkte allemaal Simon253
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 17:20
|
|
|
Ha Simon, ook weer in ons midden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 17:35
|
|
|
SIMON253 schreef: | Soms moet je wel eens huilen. Nu ja, niet iedereen die het ziet, hoewel je met je meedraagt de sporen van een stil verdriet. Er is veel on te danken, maar toch, dat knagende gevoel maakt dat je wordt een vechter, een strijder in het krijgsgewoel. Maar God ziet al je tranen en telt ze alle, een voor een, aandachtig en betrokken en Hij vergeet er werk,lijk geen. Zo is Hij elke dag weer begaan met al je angst en pijn, zo zendt Hij ongemerkt vaak een straaltje van Zijn zonneschijn. Wees maar gerust bij alles. God draagt wel mee de zwaarste last en geeft wanneer je moe wordt vernieuwde moed en levenskracht. Zo hoog kan niet de nood zijn of Hij is met Zijn hulp nabij. Je zult het wel ervaren: Hij maakt je hart weer sterk en blij!
Sterkte allemaal Simon253 |
Heel mooi simon dank je wel!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 17:47
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ha Simon, ook weer in ons midden |
Tis nie waar he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 19:13
|
|
|
Mooi verwoord Simon!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 19:21
|
|
|
SIMON253 schreef: | Soms moet je wel eens huilen. Nu ja, niet iedereen die het ziet, hoewel je met je meedraagt de sporen van een stil verdriet. Er is veel on te danken, maar toch, dat knagende gevoel maakt dat je wordt een vechter, een strijder in het krijgsgewoel. Maar God ziet al je tranen en telt ze alle, een voor een, aandachtig en betrokken en Hij vergeet er werk,lijk geen. Zo is Hij elke dag weer begaan met al je angst en pijn, zo zendt Hij ongemerkt vaak een straaltje van Zijn zonneschijn. Wees maar gerust bij alles. God draagt wel mee de zwaarste last en geeft wanneer je moe wordt vernieuwde moed en levenskracht. Zo hoog kan niet de nood zijn of Hij is met Zijn hulp nabij. Je zult het wel ervaren: Hij maakt je hart weer sterk en blij!
En eens...zal God alle tranen van onze ogen afwissen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 19:25
|
|
|
Waarom nou weer Sterkte ALLEMAAL???? Er zijn op cm ook veel mensen die NIET altijd in de put zitten of vinden dat ze een rotleven hebben!
Maarre goed dat jij er weer bent Simon, nu kan ik het rijmwoordenboek onder in de verhuisdoos laten liggen en inspiratie voor mn sinterklaasgedichten gewoon weer bij jouw bijdrages opdoen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 21:39
|
|
|
PIETER649 schreef: | Waarom nou weer Sterkte ALLEMAAL???? Er zijn op cm ook veel mensen die NIET altijd in de put zitten of vinden dat ze een rotleven hebben!
Maarre goed dat jij er weer bent Simon, nu kan ik het rijmwoordenboek onder in de verhuisdoos laten liggen en inspiratie voor mn sinterklaasgedichten gewoon weer bij jouw bijdrages opdoen |
Klopt helemaal, Pieter! En als je even een dalletje hebt, is het de levenskunst om er weer sterker uit te komen. Het leven is te mooi, om altijd in de put te zitten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 21:55
|
|
|
Nou Simon....het klinkt allemaal wel erg veelbelovend....maar God is geen Sinterklaas hoor! Zo van : hier is mijn verlanglijstje...ik wil graag dat.... Helaas werkt het niet zo Simon (althans...in mijn leven niet) dusseh.....ik moet nogal eens huilen
Laatst aangepast door
|
MARRY942
|
op donderdag 10 november 2011, 21:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 21:57
|
|
|
PIETER649 schreef: Waarom nou weer Sterkte ALLEMAAL???? Er zijn op cm ook veel mensen die NIET altijd in de put zitten of vinden dat ze een rotleven hebben!
Maarre goed dat jij er weer bent Simon, nu kan ik het rijmwoordenboek onder in de verhuisdoos laten liggen en inspiratie voor mn sinterklaasgedichten gewoon weer bij jouw bijdrages opdoen
MARYAN401 schreef: | Klopt helemaal, Pieter! En als je even een dalletje hebt, is het de levenskunst om er weer sterker uit te komen. Het leven is te mooi, om altijd in de put te zitten. |
Het gedicht begint met SOMS! Dus hoezo: altijd in de put zitten? Simon schrijft dit gedicht, volgens mij juist, om die mensen die soms in een klein dalletje zitten te laten zien dat God veel moois voor ons doet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 22:04
|
|
|
JASMYN704 schreef: | PIETER649 schreef: Waarom nou weer Sterkte ALLEMAAL???? Er zijn op cm ook veel mensen die NIET altijd in de put zitten of vinden dat ze een rotleven hebben!
Het gedicht begint met SOMS! Dus hoezo: altijd in de put zitten? Simon schrijft dit gedicht, volgens mij juist, om die mensen die soms in een klein dalletje zitten te laten zien dat God veel moois voor ons doet! |
tja niemand zit 7 dagen per week 24 uur per dag in de put, week in, week uit, jaar na jaar. Ik vond dit echt weer een rijmsel met achterliggende gedachte, iedereen heeft ellende, dus iedereen sterkte.
maar goed, ik krijg al jeuk op de meest rare plekken als ik dit soort proza lees...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMON253
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 22:48
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ha Simon, ook weer in ons midden |
Ja ik dacht laat mij even kijken of er nog oude personen op zitten. He t is heel lang geleden Annet, en er is veel gebeurd. Ik heb afgelopen Mei een open hart operatie gehad met 2 omlijdingen en ben daar nu nog niet helemaal van opgeknapt. Ja de leeftijd speelt ook mee he, hoop in Feb ook al 74 te worden. Dat geven we in Gods handen Annet, Hij heeft mij hier ook doorheen geholpen. Hoe is het met Pieter allees goed hoop ik. Voor nu tot horens en het allerbeste toegewenst.
SIMON
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMON253
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 22:53
|
|
|
PIETER649 schreef: | Waarom nou weer Sterkte ALLEMAAL???? Er zijn op cm ook veel mensen die NIET altijd in de put zitten of vinden dat ze een rotleven hebben!
Maarre goed dat jij er weer bent Simon, nu kan ik het rijmwoordenboek onder in de verhuisdoos laten liggen en inspiratie voor mn sinterklaasgedichten gewoon weer bij jouw bijdrages opdoen |
Ach Pieter, dat zeg ik meestal sterkte. En het wil niet zeggen dat ik verdrietig ben of in de put zit. Maar haal jij je rijmwoordenboek maar eens onder uit de doos. Groetjes SIMON
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMON253
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 23:02
|
|
|
MARRY942 schreef: | Nou Simon....het klinkt allemaal wel erg veelbelovend....maar God is geen Sinterklaas hoor! Zo van : hier is mijn verlanglijstje...ik wil graag dat.... Helaas werkt het niet zo Simon (althans...in mijn leven niet) dusseh.....ik moet nogal eens huilen |
Daar wordt ook nergens gezegt dat een mens niet mag huilen Marry. Ik vond het een mooi gedicht dus dacht ik dat zal ik eens op het forum plaatsen.
Groeten Simon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMON253
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 23:04
|
|
|
JASMYN704 schreef: | PIETER649 schreef: Waarom nou weer Sterkte ALLEMAAL???? Er zijn op cm ook veel mensen die NIET altijd in de put zitten of vinden dat ze een rotleven hebben!
Het gedicht begint met SOMS! Dus hoezo: altijd in de put zitten? Simon schrijft dit gedicht, volgens mij juist, om die mensen die soms in een klein dalletje zitten te laten zien dat God veel moois voor ons doet! |
Jij hebt het helemaal Jasmijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 23:36
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja niemand zit 7 dagen per week 24 uur per dag in de put, week in, week uit, jaar na jaar. Ik vond dit echt weer een rijmsel met achterliggende gedachte, iedereen heeft ellende, dus iedereen sterkte.
maar goed, ik krijg al jeuk op de meest rare plekken als ik dit soort proza lees... |
Waarom zo negatief??? Ook iedereen krijgt weer geen jeuk op de meest rare plekken... Ook al klinkt dit gedicht niet negatief...bedenk dat er mensen zijn die WEL diep in de put kunnen zitten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 11:51
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Waarom zo negatief??? Ook iedereen krijgt weer geen jeuk op de meest rare plekken... Ook al klinkt dit gedicht niet negatief...bedenk dat er mensen zijn die WEL diep in de put kunnen zitten... |
Ah joh...Pieter wil gewoon dat Annet ff krabt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 11:58
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Waarom zo negatief??? Ook iedereen krijgt weer geen jeuk op de meest rare plekken... Ook al klinkt dit gedicht niet negatief...bedenk dat er mensen zijn die WEL diep in de put kunnen zitten... | We kennen Simon nog van de vorige keer. Verder houd ik wijselijk mijn mond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 12:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | We kennen Simon nog van de vorige keer. Verder houd ik wijselijk mijn mond. |
Daarmee zeg je precies net teveel!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 november 2011, 18:42
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Daarmee zeg je precies net teveel!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Wat dan dat wijselijk, of de mond
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 12 november 2011, 18:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:04
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Daarmee zeg je precies net teveel!!!!!!!!!!!!!!!!!! | Moet je nu meteen reageren als een bok op een haverkist?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Moet je nu meteen reageren als een bok op een haverkist? |
De vraag is dus eigenlijk 'Wie zegt er nu teveel?'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:24
|
|
|
MARYAN401 schreef: | De vraag is dus eigenlijk 'Wie zegt er nu teveel?' |
Ohhhh gaan ze wéér....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:38
|
|
|
MARRY942 schreef: | Ohhhh gaan ze wéér.... |
Wie Jij of ik?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 17:39
|
|
|
MARYAN401 schreef: | De vraag is dus eigenlijk 'Wie zegt er nu teveel?' |
Ja, precies...dát is de hamvraag...en ook 'wíe zei er als eerste nu teveel'....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 14 november 2011, 17:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |