Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 18:34
Onderwerp: meest favoritie Nederlandse zanger
|
|
|
Beste CM leden,
ik zou met jullie willen dalen wat mijn favoriete Nederlandstalige zanger is. Mijn favoriete Nederlandse zanger is Herman van Veen.
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 18:17
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Vandaag heb ik Hongaarse Tocanje op. Dit is een soort rode babi pangang saus, maar dan speciaal voor bij pasta gerechten. Iemand anders heeft het eten klaargemaakt. Ik weet dus (nog) niet wat er in dit recept zit en in het eten zat. Het eten was overheerlijk.
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 18:14
Onderwerp: liefdes lied: in mijn gedachten
|
|
|
Beste CM leden,
ik vind onderstaande lied tekst prachtig. Vooral de zinsnede: De liefde is een wonder, kijk maar wat ze doet Ik weet echter niet of het een droevig liefdes lied is of een vrolijk liefdes lied is.
Hierbij de songtekst:
Ik loop onder de bomen in het bos De koude druppels vallen op mijn huid Ik dans als een kind in het verse groene mos En de vogels vliegen op met schril gefluit En langs de paddestoelen loop ik van hier naar daar Als een vlinder in de lucht, zo zweef ik en fladder ik maar
refr.: In de wind hoor ik jouw stem In alles wat ik zie, ben jij dichtbij Ver over de grenzen, ver van de mensen Ja, ik hou van jou, mijn weg ben jij Vanavond ben jij bij mij
Ik zing om wat je mij aan liefde bood Jij geeft me kracht omdat je van me houdt De liefde die ik voel, voel ik tot aan mijn dood En in mijn dromen worden wij samen oud De liefde is een wonder, kijk maar wat ze doet Nooit kan ik meer zonder want jij bent mijn eb en vloed
refr.
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:55
Onderwerp: dankbaar!
|
|
|
Ik ben dankbaar voor:
* mijn vrienden die God op mijn pad gezet heeft * alle geloofs liederen die mij ten diepste raken * Voor Gods onuitputtelijke Liefde en Barmhartigheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:52
Onderwerp: weinig Genade van God ervaren tijdens bijv. het Lofprijzen
|
|
|
Beste CM leden,
ik zit niet bij een Gebedsgroep waar men wekelijks de Heer Looft en Prijst. Wel ga ik enkele keren per jaar naar een Praise avond in Brabant toe. Hier voel ik mij gesteund door samen,met andere christelijke broers en zussen de Heer te Loven en te Prijzen.
Ik probeer elke dag thuis een lofprijzing te houden om Onze Lieve Heer te Lofprijzen en te Aanbidden. Ik merk toch soms dat ik het vuur niet heb om te kunnen Lofprijzen. Het gebeurt ook wel eens dat ik het gevoel als ik de Heer Loof en Prijs dat Jezus wel aanwezig is, maar dat ik hem niet zo intens voel als bij andere Lofprijzingen.
Ook merk ik dat ik soms echt van God afdwaal en niet dagelijks meer tot Jezus bid. Ik zing dan graag deze 2 liederen: Don't let my love grow cold en Herstel mijn eerste liefde. Als ik deze 2 geloofs liederen zing dan voel ik wederom Gods Genade en kracht om Jezus te loven en te prijzen.
Hoe is dit voor jullie: ervaren jullie ook wel eens lauwheid of dorheid in jullie Gebed met God?
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:13
Onderwerp: Near than before
|
|
|
Beste CM leden,
ik ken een christelijk gospel artiest welke jullie wellicht nog niet kennen. Zijn naam is Jim Cowan. Hij heeft o.a. onderstaand prachtige geloofs lied geschreven. Als ik dit gospel lied hoor dan wordt ik altijd ten diepste geroerd van binnen.
Je kunt dit lied via You Tube op 2 plaatsen beluisteren:
http://www.youtube.com/watch?v=KeBXrABIlf0
Dit filmpje is weinig van kwaliteit en de beelden zijn wel een beetje vreemd. Dit neemt niet weg dat dit lied prachtig is gezongen
http://www.youtube.com/watch?v=yAh64S5NTIY&feature=related
Hierbij is het filmpje iets persoonlijks. Desondanks is via dit filmpje het gospel lied te beluisteren.
Ik hoor graag van jullie terug wat jullie van onderstaand gospel lied vinden.
Lyrics: Lord, take the blindness from my eyes, All my arrogance and pride, Fill my vision with your light. Lord, take the deafness from my ears; When I'm dull and slow to hear, Help me recognize your voice.
Chorus: Lord, draw me nearer than before; Everyday I long for more of you To know and see your face. Lord, draw me deeper into prayer; Everyday I want to meet you there. Just to spend my life with you.
Lord, take the darkness from my mind; When confusion makes me blind, Come renew me with your truth. Lord, take the hardness from my heart. Roll away the stony part; Fill me with a love that's true
Chorus
Lord, take the blindness from my eyes. Take the deafness from my ears, Take the darkness from my mind, Take the hardness from my heart.
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:51
Onderwerp: CM leden uit de provincie Noord-Brabant
|
|
|
Beste CM leden,
ik vroeg mij af wie van de CM leden in de provincie Noord-Brabant woont. Ik vind het jammer dat vele uitstapjes van CM niet in de de provincie Noord-Brabant worden gehouden. Ik heb het idee dat er in de provincie Noord-Brabant minder CM leden zijn. Wellicht kan ik zelf iets in de provincie Noord-Brabant organiseren voor CM singles. Hiervoor zou ik wel graag willen weten of hier vanuit de CM leden uit de provincie-Brabant vraag dan wel behoefte naar is.
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:15
Onderwerp: Wandel dafg in de natuur voor christelijke singles
|
|
|
Beste Cm leden,
ik heb al enige tijd het idee om een wandel dag in de natuur te organiseren, speciaal voor christelijke singles. Het lijkt mij leuk om een langere wandeling te combineren met speed-daten. Zelf houd ik heel veel van wandelen in de natuur.
Wat is jullie idee hierover? Zou dit iets kunnen zijn/worden vanuit CM? Wie zou er eventueel mee kunnen organiseren vanuit CM? Ik hoor graag van jullie, jullie idee-en hierover
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:10
Onderwerp: Verkeend verstaande liederen
|
|
|
Beste Cm leden,
ik kwam onlangs op een hele leuke website. Op deze website staan alle liederen die verkeerd verstaan worden. Ik dacht misschien vinden jullie dit ook wel leuk.
Bron: http://www.onzetaal.nl/ot/mondegreens/index.php?artiest=Anoniem+of+onbekend&naam=-
Hierbij een aantal ervan:
Juiste tekst: Dikkertje (4x) ik sta paf Misverstaan als: Dikkertje (4x) ik stap af
Juiste tekst: Elsje Fiederelsje, zet je klompjes bij 't vuur Moeder bakt pannenkoeken, maar het meel is zo duur!
Misverstaan als: Elsje Fiederelsje, zet je klompjes bij 't vuur Moeder bakt pannenkoeken, maar het meel is zo zuur!
Juiste tekst: Gloria in excelsis Deo Misverstaan als: Gloria in de cel zit Theo
Juiste tekst: God, Die 't gras gemaakt heeft, De bloempjes in de wei, Misverstaan als: God, Die 't gras gemaaid heeft, De bloempjes in de wei,
Juiste tekst: Hosanna in den hoge Misverstaan als: Ons Anna in den hoge
Juiste tekst: Lang zal ze leven in de gloria Misverstaan als: Lang zal ze leven in de groentela
Wellicht hebben jullie zelf ook ooit een lied verstaan. Ik zou het dan leuk vinden om daarin te mogen delen.
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 13:11
Onderwerp: Praise avond in Eindhoven
|
|
|
Beste Cm leden,
er wordt op zaterdag avond 12 Juni van 20:00 - 22:00 een Praise avond georganiseerd met de christelijk rockband Solid. Het thema van deze praise avond is: Be United. De Praise avond in Eindhoven heeft eigen plek op Facebook. Je kunt je toe laten voegen op Facebook ,aan dit vind ik leuk, bij de Praise avond Eindhoven Het is niet niet helemaal zeker waar de Praise avond in Eindhoven precies gehouden zal worden. Ik zal jullie hier op het forum op de hoogte houden van waar de Praise avond gehouden zal worden. Zijn er onder jullie die mee zouden willen gaat daar naar toe? Ik zou het heel leuk vinden om daar samen met andere CM leden naar toe te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 januari 2010, 20:00
Onderwerp: Talitakumiweekend
|
|
|
Beste CM leden,
hebben jullie wel eens gehoord van Talitakumi weekends? Dit zijn weekenden die speciaal gericht zijn op innerlijke bevrijding en genezing. Ik ben daar zelf vorig jaar in Oktober naar toe gegaan en het heeft mij vrij veel goed gedaan. Het weekend wordt georganiseerd door Rooms-Katholieken, maar iedere christen van welk geloof ook is van harte welkom om deel te nemen.
Welkom op Talitakumiweekend.nl,
Wij zijn een groep mensen die, vanuit een Rooms Katholieke achtergrond, weekends organiseren en dan bidden voor genezing en bevrijding. Genezing kan zowel lichamelijk als innerlijk zijn. Talitakumi bestaat al ruim 25 jaar en er zijn veel mensen geweest die gebruik gemaakt hebben van deze mogelijkheid en rust en verlichting hebben gevonde
http://www.talitakumiweekend.nl/
Talitakumi betekent: Meisje, Ik zeg je: sta op! (Marcus 05, 41)
Wat ik mij afvraag: Worden bij jullie in de christelijke gemeenten ook zulk soort weekenden georganiseerd?
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 januari 2010, 22:24
Onderwerp: Welke Bijbel lees jij?
|
|
|
Beste CM leden,
er zijn 3 Bijbel vertalingen die ik graag lees:
Als eerste de Willibrord Bijbel Vertaling uit 1975, aangepast voor de Liturgie viering. Als tweede de Willibrord vertaling 1978 Voor alle Evangelie lezingen gebruik ik een een hernieuwde veratling van delen van de Evangelies uitgegeven in 2005. Vertaald door een offiele Rk raad.
Deze 3 zijn prima te lezen en komen dicht bij de grondtekst, naar men zegt. Ik ken echter geen Grieks, dus kan ik niet precies zeggen welke Bijbel vertaling het beste is.
Kennen jullie de Willibrord vertaling uit 1975/1978? Heeft iemand van jullie deze ooit wel eens ten dele gelezen?
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 december 2009, 16:51
Onderwerp: Ik wil even bij U komen
|
|
|
Beste CM leden,
ik was vandaag bij You Tube aan het zoeken en daarna beluisteren van muziek van René en Elise Krijgsman. Ik kwam toen o.a. bij deze prachtige onderstaande songtekst van hen: Ik hoop dat deze lied tekst jullie zal raken.
Hierbij de songtekst en weblink om dit lied te beluisteren:
http://www.youtube.com/watch?v=rBPrDPsolCQ&feature=PlayList&p=7F1D75F23C2E80C0&index=12
Marcel & Lydia - Ik wil even bij U komen
Ik wil even bij U komen In de stilte heel alleen Even uit de drukte Weg van iedereen U kent mijn gedachten Mijn zorgen, groot en klein Maar 't mooiste is Dat ik bij U mezelf mag zijn
U bent mijn vriend U laat me nooit alleen U bent mijn vriend Slaat Uw Armen om me heen Iedere dag van mijn leven Op de weg die ik zal gaan Kan ik op U vertrouwen U zult altijd naast me staan
Ik wil even bij U komen In de stilte heel alleen Even uit de drukte Weg van iedereen Ik kniel aan Uw Voeten Met eerbied en ontzag En vol dankbaarheid Omdat ik bij U komen mag
U bent mijn vriend U laat me nooit alleen U bent mijn vriend Slaat Uw Armen om me heen Iedere dag van mijn leven Op de weg die ik zal gaan Kan ik op U vertrouwen U zult altijd naast me staan
Kan ik op U vertrouwen U zult altijd naast me staan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 december 2009, 15:04
Onderwerp: namen gegeven aan Jezus
|
|
|
Heer Jezus Christus, Alfa en Omega Heer Jezus Christus, Goddelijke Held Heer Jezus Christus, Ik ben Heer Jezus Christus, De Morgenster Heer Jezus Christus, De Dageraad Heer Jezus Christus, Zon van Gerechtigheid Heer Jezus Christus, Wijsheid van God Heer Jezus Christus, Meester-Uitvoerder Heer Jezus Christus, Oorsprong van Gods Schepping Heer Jezus Christus, Eerstgeborene van de Schepping Heer Jezus Christus, Zoon van Abraham Heer Jezus Christus, Leeuw van Juda Heer Jezus Christus, Zoon van David Heer Jezus Christus, Verbond met het Volk Heer Jezus Christus, Verwachting van de Volken Heer Jezus Christus, Dienstknecht van de Heer Heer Jezus Christus, De Mens Jezus Christus Heer Jezus Christus, De Timmerman Heer Jezus Christus, Man van Smarten Heer Jezus Christus, Ons Heil Heer Jezus Christus, Onze Oudste Broeder Heer Jezus Christus, Hogepriester Heer Jezus Christus, Leidsman Heer Jezus Christus, In Alles de Eerste Heer Jezus Christus, De Wijnstok Heer Jezus Christus, Geneesheer Heer Jezus Christus, De Bruidegom Heer Jezus Christus, Tempel van God Heer Jezus Christus, Deur van de Schaapskooi Heer Jezus Christus, Reddende Kracht Heer Jezus Christus, De Waarheid Heer Jezus Christus, Getrouw en Waarachtig Heer Jezus Christus, Getrouwe Getuige Heer Jezus Christus, Gods Geheim Heer Jezus Christus, Rabbi Heer Jezus Christus, Wonder van Beleid Heer Jezus Christus, Meester Heer Jezus Christus, Voltooier van ons Geloof Heer Jezus Christus, Het Fundament Heer Jezus Christus, Onze Gerechtigheid Heer Jezus Christus, De Heer Heer Jezus Christus, De Middelaar Heer Jezus Christus, Gods Kracht Heer Jezus Christus, Erfgenaam van alle Dingen Heer Jezus Christus, Vorst van de Koningen der Aarde Heer Jezus Christus, De Rechtvaardige Heer Jezus Christus, Strijder voor Gerechtigheid Heer Jezus Christus, Vredevorst Heer Jezus Christus, Heer der Heren Heer Jezus Christus, Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 december 2009, 15:02
Onderwerp: namen gegeven aan Jezus
|
|
|
Heer Jezus Christus, De Mensenzoon Heer Jezus Christus, Mijn Zielsbeminde Heer Jezus Christus, Rechtvaardige Rechter Heer Jezus Christus, Messias Heer Jezus Christus, Immanuel Heer Jezus Christus, Redder Heer Jezus Christus, Jezus van Nazaret Heer Jezus Christus, Begin en Einde Heer Jezus Christus, Het Woord Heer Jezus Christus, Licht der Volken Heer Jezus Christus, Lam van God Heer Jezus Christus, Glorie van uw Volk Heer Jezus Christus, Zoon van Jozef Heer Jezus Christus, Offergave Heer Jezus Christus, De laatste Adam Heer Jezus Christus, Zuivere Glans van het eeuwige Licht Heer Jezus Christus, Geestelijke Rots Heer Jezus Christus, Licht der Wereld Heer Jezus Christus, Zoon van God Heer Jezus Christus, Koning van de Joden Heer Jezus Christus, Ons Paaslam Heer Jezus Christus, Gekruisigde Christus Heer Jezus Christus, De Opstanding Heer Jezus Christus, Het Leven Heer Jezus Christus, De Levende Heer Jezus Christus, Rabboeni - Meester Heer Jezus Christus, De Profeet Heer Jezus Christus, De Heilige van God Heer Jezus Christus, De Hoeksteen Heer Jezus Christus, Eerstgeborene uit de Doden Heer Jezus Christus,Mijn Heer en mijn God Heer Jezus Christus, Zoon van de Allerhoogste Heer Jezus Christus, Leidsman ten Leven Heer Jezus Christus, Goede Herder Heer Jezus Christus, De Weg Heer Jezus Christus, Voorspreker Heer Jezus Christus, Verhevene boven Alles Heer Jezus Christus, Heer der Heerlijkheid Heer Jezus Christus, Hoofd van de Kerk Heer Jezus Christus, Beeld van God Heer Jezus Christus, Brood des Levens Heer Jezus Christus, Oorzaak van onze Redding Heer Jezus Christus, Gods Uitverkorene Heer Jezus Christus, Behoeder van onze Ziel Heer Jezus Christus, Welbeminde Heer Jezus Christus, Zoon van Maria Heer Jezus Christus, Jezus Heer Jezus Christus, Onze Gerechtigheid en Heiliging Heer Jezus Christus, Onze Verlossing Heer Jezus Christus, Koning der Koningen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 december 2009, 14:56
Onderwerp: Lync score
|
|
|
Beste CM leden,
ik vraag me echt af hoe de organisatie CM aan een een bepaalde lync score komt. Ik vind zelf persoonlijk dat de lync score niet altijd even goed is uitgerekend door de organisatie van CM. Hoe is dit voor jullie? Wat vinden jullie van de lync score die door de organisatie van CM aan jullie persoonlijk wordt afgegeven?
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 december 2009, 12:36
Onderwerp: Respect
|
|
|
Beste CM leden,
waarom is er toch bij christenen onderling in het dagelijks leven doorgaans meer respect dan als het gaat als christenen onder elkaar op de christelijke en Rk forums via het internet!? Dat is mij bij alle christelijke en Rk forums opgevallen! Allemaal fel en taal die echt niet kan en al helemaal niet als christen! Waar is het gebod toch gebleven:"Bemin uw naaste als u zelf!
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 13:04
Onderwerp: Zij draagt een ring
|
|
|
Zij draagt een ring
Zij draagt een ring Daarmee voelt zij zich trots Als elke vrouw Als een symbool Van liefde en van trouw Oprechte trouw
Zij draagt een ring Alleen om te bewijzen Ik heb hem lief En straks word ik zijn vrouw
Dat maakt me blij Want zij is echt een vrouwtje voor mij Zo eerlijk en oprecht Als een man zich maar wensen kan Maar ben ik een man Die ook trouw en eerlijk kan zijn Dat weet ik niet Dat doet me werk'lijk pijn.
Zij draagt 'n ring Daarmee voelt zij zich trots Als elke vrouw Als een symbool van liefde en van trouw, Oprechte trouw zij wordt mijn vrouw Ik hoop haar te bewijzen dat zij op mij Voorgoed vertrouwen kan.
Ik bid tot God Geef mij hier voor in Godsnaam de kracht Ik heb het haar beloofd In die heerlijke zomernacht
Eens vraagt ze mij Of ik altijd Van haar zal houden Ik heb haar lief Mijn twijfel is voorbij.
Zij draagt 'n ring Daarmee voelt zij zich trots Als elke vrouw Als een symbool Van liefde en van trouw Oprechte trouw
Zij draagt 'n ring En ik zal haar bewijzen Ik heb haar lief Ik neem haar als mijn vrouw Ik heb haar lief Ik neem haar als mijn vrouw
Dit lied is te beluisteren via:
http://www.youtube.com/watch?v=pKn0OXvH1D0&feature=related
Dit lied laat zien dat de liefde tussen man en vrouw prachtig is en dat men elkaar trouw kan betonen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 18:57
Onderwerp: Stille Tijd nemen voor God / Dagboek met God
|
|
|
Beste CM leden,
ik probeer elke dag tijdens mijn dagelijkse Lofprijzing 10 minuten Stille tijd voor God te nemen: 5 minuten in volledige stilte waar ik God tot mijn hart laat spreken. Daarna sla ik de Bijbel en Jezus Spreekt open. Ik ontvang dan van God God prachtige Bijbel teksten en prachtige teksten uit Jezus Spreekt. Deze typ ik dan in mijn Pc en zo houd ik elke week mijn dagboek met God bij.
Ik vind dit echt prachtig om te doen. Het geeft veel vreugde om als je depressief bent soms, dat je dan terug kunt lezen wat wat voor (kleine) wonder God al in het verleden voor jou heeft bericht. Ik ben hier ongeveer begin December mee begonnen.
Houden jullie wel eens Stille Tijd, echt in stilte bij God zijn?
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 21:23
Onderwerp: The Gospel of John
|
|
|
Beste CM leden,
kennen jullie de Bijbel film: The Gospel of John? Is een prachtige film. Ik heb deze zelf in huis, maar ik ik heb deze nog nooit helemaal afgekeken. Maar het is een echte aanrader.
Groeten van Paul
kijk voor de trailer op:
http://www.youtube.com/watch?v=DNszCgdm9yM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 18:19
Onderwerp: hoe kan ik verse lekkere puree maken
|
|
|
Beste CM leden,
ik maak mijn puree altijd op deze wijze klaar:
Aardappels koken Aardappels fijnstampen Melk en boter toevoegen Knoflook poeder toevoegen Nootmuskaat toevoegen Witte peper toevoegen Gedroogde bieslook of gedroogde peterselie toevoegen Mosterd (een beetje) toevoegen.
Roeren en dan heb je een heerlijke puree.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 10:14
Onderwerp: moosiste liefdesliedjes
|
|
|
Beste CM leden,
ik vroeg me af. Welke liefdes liedjes vonden jullie ontzettend mooi.
Mijn grootste favoriet is deze:
Om dit lied te beluisteren klik op:
http://www.youtube.com/watch?v=X4It3NHPXrE
Frans Halsema Voor Haar:
Zij verstaat de kunst van bij me horen In mijn lichaam heeft ze plaats gemaakt voor twee In mijn ogen woont ze, in mijn oren Ze hoort en ziet mijn hele leven met me mee Soms begint ze in mijn hart te zingen Waar het nacht wordt heeft ze lichtjes aangedaan En door haar weet ik dan door te dringen Tot de onvermoede schat van ons bestaan Zo alleen maar wil ik verder leven Schuilend bij elkaar
En als ik oud moet worden, dan alleen met haar Zij kent al mijn dromen en mijn wanen Al mijn haast en al mijn hoon en mijn spijt Als ik lach kent zij alleen de tranen Die daar achter liggen in de tijd Zo alleen maar wil ik verder leven Schuilend bij elkaar
En als ik oud moet worden, dan alleen met haar Zij is meer dan deze woorden zeggen In mijn lichaam heeft ze plaats gemaakt voor twee Maar wie weet een wonder uit te leggen En een wonder draag ik met me mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 18:31
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
Beste CM leden,
Als ik een mail stuur naar vrouwen krijg ik meestal geen mail terug. Dit vind ik heel jammer. Het is immers toch leuk om een mailtje terug te ontvangen. Soms ontmoedigt dit mij om een mail naar vrouwen van CM te sturen omdat je meestal geen antwoord krijgt. Wellicht zal ik gewoon blijven proberen om mails naar vrouwen van CM te sturen. Soms krijg je wel een mail. Dat vind ik dan heel leuk
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:46
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Ik vind dit een prachtig lied. Ik ben zelf fan van Herman van Veen. Ook de tekst vind ik zeer ontroerend en prachtig.
EEN VRIEND ZIEN HUILEN
Herman Van Veen (The Netherlands)
Natuurlijk wordt alom gestreden en zwijgt voor velen de muziek, de tederheid is overleden en de illusies zijn doodziek. Natuurlijk laat zich alles kopen voor wie er maar het meeste biedt en worden bloemen stukgelopen maar een vriend zien huilen... kan ik niet.
Natuurlijk hebben wij verloren en wacht de dood ons aan het eind, met onze schouders ver naar voren staan wij nog amper overeind. Natuurlijk zijn we vaak bedrogen en liggen vogels in het riet die voor het laatst hebben gevlogen maar een vriend zien huilen... kan ik niet.
Worden er steden stukgesmeten door kinderen van vijftig jaar dan wordt het leed weer gauw vergeten voor nieuw verdriet of nieuw gevaar. En die stations vol met verdwaalden, al te ver heen voor elk verdriet. Geen enk'le waarheid die het haalde, maar een vriend zien huilen... kan ik niet.
Natuurlijk, spiegels zijn integer; geen moed genoeg om jood te zijn, niet elegant genoeg voor neger, geen licht, alleen maar valse schijn. In eigen kilheid zo gevangen dat men voor liefde zich verschuilt, zo aan het eind van elk verlangen, maar dan een vriend te zien... die huilt
http://www.youtube.com/watch?v=X88Kz7uRalc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 13:38
Onderwerp: Dromen
|
|
|
Dromen
Mag ik vanavond in je dromen Dan kan ik bij je blijven slapen En als je wakker wordt Dan ben ik weg Mag ik vanavond in je dromen zijn ?
We hadden zoveel samen En ik zou zo graag nog één keer ik zou gewoon zo graag nog één keer maar dat kan natuurlijk niet
Mag ik een deel van jou zijn Zonder zelf iets te verliezen Dan hoef ik jou niet zo te missen Want het verlangen doet zo’n pijn
Mag ik vandaag in jouw gedachten Dan speel ik door je hoofd En kan ik in je fantasie Het verlangen wat verzachten
We hadden zoveel samen En ik zou zo graag nog één keer ik zou gewoon zo graag nog één keer maar dat kan natuurlijk niet
Mag ik vanavond in je dromen Dan kan ik bij je blijven slapen En als ik weet dat je van me droomt vannacht Dan droom ik daar weer van
We hadden zoveel samen En ik zou zo graag nog één keer ik zou gewoon zo graag nog één keer
Ik vind deze liedtekst zeer ontroerend.
De weblink om dit lied te beluisteren is:
http://www.youtube.com/watch?v=AP27JSl5owc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 december 2009, 22:31
Onderwerp: 't Scheepke onder Jezus' hoede,
|
|
|
't Scheepke onder Jezus' hoede, met de kruisvlag hoog in top, neemt als arke der verlossing allen die in nood zijn op. Al slaat de zee ook hoog en hol en zweept de storm ons voort, wij hebben 's Vaders Zoon aan boord, en 't veilig strand voor oog.
Zonne, bied dat scheepj' uw glanzen, koeltjes stuwt het zacht vooruit; golven, steunt gebed en psalmzang met uw zilv'ren maatgeluid. Al slaat .... enz.
Arme zondaar, zie de kruisvlag, wapp'rend langs de oceaan, weet! de Heer is in ons midden, kom! neem uw verlossing aan! Dies rijst een lied tot God omhoog, rijst vol een dankakkoord: wij hebben 's Vaders Zoon aan boord, en 't veilig strand voor oog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 december 2009, 21:50
Onderwerp: de rooie balk
|
|
|
op 18 December krijg ik steeds bij mij op de pc weer de rode balk die meld dat de chat server traag reageert! Echt baluh! Het ligt zeker niet aan mijn eigen internet verbinding. Ik heb zonet nog filmpjes op You Tube gekeken en dat ging zonder enig probleem!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 december 2009, 21:45
Onderwerp: Film: De tweeling
|
|
|
Ik vind de film: De tweeling een mooie film. Ik heb deze zonet echt gekeken. Het gaat over een verzoeningspoging van 2 zussen die beiden de oorlog hebben meegemaakt. Deze film is gebaseerd op het boek van Tessa de Loo
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|