ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 131 132 133 134 135 136 137 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:41
BerichtOnderwerp: Quote's

MARITIME853 schreef:
Is hier niet mogelijk dan is iemand "slachtoffer" van.....

Waarom is dat 'hier' niet mogelijk?

We zitten hier op een christelijk forum hoor.

als er echt iemand vervelend gaat doen wordt ie wel verwijderd(ban) hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:38

ZEELAND736 schreef:
Nee...daar doe ik maar niet aan mee Shanita....

Er wordt al vlug gezegd dat je dan iemand niet serieus neemt...of de draak met iemand steekt...

En een letter op de verkeerde plaats neerzetten...mag ook niet...
Daar knappen sommige mensen op af...!!!

Maar...wie weet...komt er toch een reactie... Knipoog smiley

wie weet Knipoog smiley, ik heb het idee van iemand anders....toen werd het wel leuk.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 9 november 2012, 23:46
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:30

WILLEMIJN232 schreef:
Leuk idee Shanita, ben benieuwd of er hoogstaande discussies uit voortvloeien!
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:28

JOL252 schreef:
Wat een leuk idee Shanita..
Quotes zijn er te over... en volgens mij bedoel je dus zowel van the world wide web als van het forum.. wanneer er een grappige opmerking gemaakt wordt of als je geraakt wordt door wat iemand opmerkte...

Hai Jol: Nou, toen dit hier eerst OneWay heette en een 'gewoon' forum was in de zin niet specifiek om te daten. maar ja, er werden natuurlijk gewoon afspraken gemaakt. want ja, dan zit je er onbevangener op en ga je niet dingen zeggen, van hoe zou dit of dat overkomen bij een toekomstige partner.

Daar had iemand ook een quote topic geopend, ik vond dat eerst niks, in de zin dat ik het niet helemaal begreep. maar dat werd echt wel geinig hoor.

Ja, ik weet enkele maanden terug had ik echt een tijdje dat er zulke grappige dingen weren gezegd, o, ja, die tijd met Heide en Yes, weet je nog wel. met Floweful, ja toen dacht ik er al aan, had ik toen al moeten doen, want werden echt grappige dingen gezegd.

Dus eigenlijk bedoelde ik dit forum, maar ja en WWW kan ook.

Ach, tis goed bedoeld, en verder.... Knipoog smiley

En even voor de 2 anderen die ertegen zijn: dát er niet gekwetst wordt is voor mij evident.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 9 november 2012, 23:42
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 19:00

Hier kan je quote's zetten. Grappige dingen die iemand schrijft. En grappige(onbedoelde?) woordspelingen.
Een zin, die er grappig naar voren komt. Of een klein stukje.
En dan erbij wie het schreef en waar.
Ja, ik dacht hier al eerder aan, ik heb hier echt grappige zinnen en stukjes gezien, maar ja, om die te achterhalen, ja, dat is te lang geleden, maar ja, wel jammer.
en dan ook erbij, wanneer, wie en welk forum natuurlijk Lachende smiley

Ik begin:

Ik mis de kwalitatief hoogstaande discussie...zaterdag 3 november 2012, 09:39 van Thomas968 op 'Kreet van de Week'.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 9 november 2012, 23:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 18:45
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

PIETER649 schreef:
ach joh... wat is nou helemaal "het" voormekaar hebben?
prik daar nou maar doorheen want ieder huisje heeft zn kruisje. Knipoog smiley

maar om in jouw definitie te blijven: niet iedere zwakkere zit in die situatie door aangedaan onrecht.
bij veel is er zeker een groot deel eigen schuld bij...

Ja, natuurlijk....ja, dat vergeet je(ik dus) vaak....

En idd zit ook eigen schuld bij, maar ja, wat ik zelf dan heb gezien en gehoord, véél minder dan ik eerst dacht.... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 18:42
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Een mooie moment.

Kijk, loop ik net op straat. Ik steek over, over het zerbrapad.

Aan de andere kant steekt ook een jongen over, en die maakt een geintju, maar wel zo ontzettend grappig. Ja, daar moet je dan echt bij zijn, anders snap je het niet.

Dus hij lachen naar me, ik lachen, en dat ging zo een tijdje door.

En dan denk ik, kijk, zo kan het ook.

Eigenlijk proberen morgen te werken, denk ik dan voorzichtig...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 17:50

Ik vraag me af, waarom mensen die 'het' voormekaar hebben, altijd zo meewarig het over 'De zwakkere van de samenleving' hebben,
als ze mensen bedoelen die erge dingen hebben meegemaakt en het moeilijk hebben.

Want dat zijn namelijk dus vaak: 'de sterkere'. Dat ze, ondanks alles, al het persoonlijk aangedane onrecht, nog steeds ergens licht zien, en kunnen (over)leven.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 17:03
BerichtOnderwerp: De wet is enkel geschreven in een hart van een bekeerde...

en net zoals onze belgische voorganger zei; dat is juist die hufterigheid dat onder het hollandse volk maar ook onder het belgische volk leeft. Hoe kan het dat die afrikaner boeren veel vriendelijker en liefelijker zijn onder mekaar? Dat is me toch een vraag wat ik me steeds meer afvraag.
Waarom denk je dat ik zo van amsterdam hou? Ja, door de vele buitenlanders...ik wéét wat je bedoeld, op geld belust en uiterlijke schijn.

Als mijn moeder ziet dat ik nog geneens dit en dat heb in mijn huis, (omdat de 2000 euro die ik met veel moeite heb gespaart, in een keer naar de tandarts konden, want de verzekering keert nog maar 600 euro uit, ipv 2500. Dan gaat ze lopen rond bazuinen dat ik aan de DRUGS ben aan de hele familie.

Want dan hoeft ze bijvoorbeeld niet te vertellen dat ze me liet werken toen ik 12 was en ik moest zeggen dat ik 16 was op dat werk, je had toen nog geen ID kaarten.
Ofdat de man van haar zus mij stelselmatig verkrachte toen ik 10 was...
Ofdat mijn vader...
Of dit en dat....

En dan kan ze haar: 'ik ben perfect', in stand houden, met zwart werk van 3000 euro per maand, en een sociale dienst uitkering, ondertussen AOW.

Er is een uitdrukking in dat land waar ze vandaan komt: wat je niet ziet, is er niet.....

dus als niemand kan weten en ziet hoe je je dochter behandeld is het er niet. is er daarintegen mensen die het kunnen weten, ja, pas dan ga je hulpvaardigheid uithangen.

En dat is erg, je eigen moeder, maar ja, mijn nichtjes die wel gelegenheid hadden om te leren, en die dingen hebben bereikt, die mogen komen op haar verjaardag ook mijn broer, ik niet, ja, wél de week erna.
en als ik dan kwam, en bleef slapen, kreeg ik alleen kritiek, en moest ik verplicht 'Paul de Leeuw' kijken omdat me broer homo is, en ja, en niet lekker 'youp van 't Hek' op de andere zender...
Nou heb ik niet eens iets tegen homo's.

Maar ja, elke keer als ik van mijn moeder kwam, had ik weer wéken nodig om bij te komen.
Dus ja, ik heb alle contact verbroken, ook met me broer.
elke keer horen dat ik die dingen over me vader verzin, want hij ként mijn vader....zucht......

Je moet natuurlijk(je moet niets, ik bedoel het anders). Je kan dit lezen in het perspectief dat ik me altijd redelijk heb kunnen handhaven.
Maar ja, bij iedereen kán het eens teveel worden.
Te horen, je ben 40 en nog helemaal niets bereikt.
Dan zeg ik van ja, steeds klinieken om beter te willen worden(voornamelijk angst, paniek, slikstoornis door stress en verdriet), dan zegt zij, dat ik daar alleen heen wil voor de aandacht??, die ze me daar geven.

Iig, ik heb me redelijk kunnen handhaven; ik kan ook mezelf precies vertellen wát ik moet doen, hóe ik het moet doen, wanneer ik het moet doen enz.

Maar ja, ik ben het kwijt. tijdelijk.

Maar ik weet wel zeker dat het terugkomt. En ik ben niet de enige, en dan ga ik dingen lezen op internet, en dat bemoedigt me weer.

Voor mij, ik vind dat ik veel heb, eigen appartementje, wat spullen, géén schulden, zelfs weer een paar honderd euro gespaart...
En als je gaat kijken hoeveel mensen er zoals ik, geen contact met familie hebben, zelfs allang zelfmoord hebben gepleegd.
Trouwens, zelfmoord is willen dat er een einde aan de pijn komt.....
Er is een boek, over overlevers van zelfmoord, bij wie het, door een klein toevalligheidje niet is gelukt, en die zijn nu, enkele jaren later zo blij dat ze nog leven....
Iig, niet voor mij, zou ik nooit doen. door de kennis die ik dus heb.
Maar, ik kan me het wel heel goed voorstellen, dát is wel iets heel anders.
en dan ook lang niet altijd, nu en dan es.

En toch: Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 9 november 2012, 17:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 16:24

THOMAS968 schreef:
Een opgelucht gevoel als je auto door de APK komt? Ik had vaak een opgelicht gevoel als ik weer de garage uitreed. Een jaar lang elk weekend vrij reizen bij de spoorwegen kost vaak nog niet de helft van de APK. Maar ja de kosten van een auto willen we eigenlijk niet weten he, dat geldt voor bijna iedereen.

Thomas, geen idee wat voor kogeltje dat is in het stuur, een stuurkogel?

LOL

Ik ken dat gevoel. Ik ging met me wagen naar de dealer, voor APK, zou 2500 euro's kosten.
Toen ging een bevriende zakenman, met een grote mond(positief) naar dezelfde garage, en zei: 'alleen wat er echt moet gebeuren'.
En hij kreeg een opgave van 500 euro......

Was ook op TV, dat ze vrouwen vaker neppen. je zou maar met een uitkering of een niet zo hoog salaris, nét een autootje kunnen betalen, en die heb je 'nodig' want belangrijke familie woont ver en op onmogelijke plaatsen om met het OV te komen.

Schandalig hoe ze mensen oplichten.

Ja, en je hebt ook mensen met auto van de zaak, waar ze, van de zaak, ook prive mee mogen rijden. Ja, die hebben geen probs. Rekeningen garages ed. gaan gewoon naar de zaak.

Kijk, als je als alleenstaande vrouw geen autootje hebt, ja dat is moeilijk. 's avonds de deur niet meer uit, ja, ik ga niet onder een donker viaduct bij een hele stille bushalte staan wachten, nee, ook niet voor 12 ven. Heb ik ervaring mee.

Voor fietsen geldt hetzelfde.

En als je toch gaat: je moet dan elke keer op je klok kijken, voor een bus die er anderhalf uur over doet en 's avonds één keer per uur rijdt, waarmee je met de auto er in tien minuten bent.
en dan moet je nog overstappen op het CS, en maar hopen dat je de aansluiting niet mist, anders kan je nóg een half uur wachten.

Gewoon wanhoop.

En niet om te klagen, tis de waarheid.

Maar ja, je kan dingen compenseren door heerlijk te gaan lezen 's avonds.
Maar ja, niet écht bevordelijk voor je sociale contacten.
Daar moet je het echt overdag van hebben, of je moet blijven slapen, maar ja, vaak willen mensen toch weer in hun huis zijn.

En dan, nu ik tóch bezig ben, zie je de leiders, mannen Gods van de vrije groepen, met elke twee jaar een nieuwe dure auto, bedelen om geld voor de collecte. Want het is voor de Heer. (hoe komt ie aan die auto, hoe kan hij zomaar een eigen zaak, wat helemaal niets met het geloof te maken heeft, maar antiek, openen in de duurste straat van de stad?
5 keer op vakantie per jaar, met al zijn kinderen, ooooh, ik heb me zo laten neppen.

Ken je Flowerful nog, zo was ik ook, precies.....

Je mocht als meisje/vrouw alleen, ten alle tijden nooit afspreken met een man alleen. Behalve als er anderen bij waren.
Je mocht alleen in wijde kleding lopen.
Maw, je moest je zo gedragen dat je nooit een partner zou kúnnen krijgen.
En denken wat de leiders dachten, want dat was weer wat God denkt.

De waarheid maakt vrij, en dít is en was de waarheid.
Dat ik járen van mijn leven, tussen mijn 20ste en dertigste heb verziekt door sektes. Ik heb echt letterlijk als een robot geleefd, mijn gevoel onderdrukkende. Want gevoel, ja, dat komt van de Satan, zo werd mij en anderen verteld.

Ik stop ermee, met schrijven en ga ff boodschappen doen.

Ja, zo kom je van een auto op sekten.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 9 november 2012, 16:29
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 15:57
BerichtOnderwerp: De wet is enkel geschreven in een hart van een bekeerde...

Wat mij opviel, toen ik in een traditionele kerk kwam, ja, 7 jaar intensief met die mensen omgegaan, was dat idd. de norm was dat je als vrouw niét iets ging studeren, iets werelds om carriere te maken.

Maar iets, wat je eventueel, part-time erbij kon doen, voor als je kinderen zou krijgen, en dan was het ook wel de bedoeling dat wat je ging studeren, in de lijn lag van 'hulpverlening'. Mensen helpen.

Zo kon ik iemand die had VWO en is om die reden Logopedie gaan studeren waarr je Havo voor nodig had, en geen VWO.

Toen ik vroeg, van waarom, naar de reden was het antwoord, ja, 'anderen helpen'.

Haar man daarintegen ging wel iets studeren wat ging over advies geven van besturen en organiseren van bedrijven oa.
En die werkte eerst bij een bedrijf waar hij dingen deed waarvoor hij helemaal niet had gestudeerd.
Op een gegeven moment, kreeg hij 'de baan' waarvoor hij wel had gestudeerd.
Hij mocht ook zijn contract breken omdat hij iets had gevonden waarmee hij erop vooruit ging.

Maar ja, hij werken, leuke collega's, veel overwerk(waar ik soms oprechte twijfels bij had, bij 'overwerk'.

En zij, ze zat, met vier kleine kinderen, allemaal achter elkaar geboren, te eten 's avonds zonder haar man, en ze was zo verdrietig.

Nou, dit maakt mi alle geld van de hele wereld niet goed.
Zit je daar, bijna elke avond alleen met vier kleintjes.....en je nodigt ook niemand uit omdat je niet wil dat ze je verdriet zien.

Gefrustreerde smiley

Dit is wel zo gewijzigd, dat niet te herkennen valt. Mocht iemand toch iets herkennen dan berust dit op puur toeval.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 15:39
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Thomas: Ik mis de kwalititief hoogstaande discussie net zo goed als jij, Frank.

Je hebt toch ook zo'n site 'alleen voor hoogopgeleiden'. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 15:21

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zou liever geen auto hebben dan dat er eentje voor mij gekocht werd, dan maak je je wel erg afhankelijk hoor.....Ennne....een slimme meisd is op haar toekomst voorbereid........ Knipoog smiley En toch wel een beetje een afgod als je een auto voor je laat kopen...... Engeltje smiley

Ik zou ook niet willen dat een man een auto voor me koopt, ja, of je hebt een gelukkige relatie, zoals hier en daar voorkomt hier, ja, hehe, da's wat anders Knipoog smiley

Weet je wat het is? Nou gewenning. als je een auto koopt/krijgt, whatever, dan ben je de 1ste drie maanden héél blij, dan wordt het normaal, je waardeert het wel en blijft het waarderen, maar je raakt er ook aan gewent. en moet die auto dan ff een week naar de garage, dan heb je behoorlijk de pest erin.
Ik deed alles met de auto, en dan, naast mij bij het stoplicht, keek ik jaloers naar de sportiefelingen op een sportfiets....want ik fietse nóóit meer.
Ja, en het is makkelijk als je 's avonds weg wilt.

En tuurlijk, het is fijn om mooie spullen te hebben.
Maar ja, als je niet gelukkig bent heb je er niets aan en je kan niet meenemen.

Weet je nog die bijbelvers: Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat.(Mat 19:24)
Nou, het ís niet eens mogelijk om als kameel door een oog van een naald te gaan...
Vandaar deze tekst:
26 En die dit hoorden, zeiden tot Hem: Maar wie kan dan behouden worden? 27 Hij zeide tot hen: Wat bij mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God.(Luc 18:26)

Nou ja, het is dus bij wijze van spreken.

Het gaat namelijk om de instelling van je hart, en niet om uiterlijkheden.

En tuurlijk, je kan blij zijn, met een en ander. Dat kan ook tever gaan, en dan kan je bedrogen uitkomen. denk ik.
Niet naar jou persoonlijk deze post, gewoon in het algemeen.

En nu, ff naar buiten, de ijzige kou weer in. Ik denk dat ik misschien een winterslaap ga houden. Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 14:59
BerichtOnderwerp: Een brief aan Jezus

Laverde: Een man zonder een vrouw is een eenzame man,

Én je stuk: Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:22

Wat is echte liefde? - Forum: Vriendschap en relaties, waarin je dingen beschrijft die jou inziens bij de liefde horen.
Waar ik onder schreef:
Het is een mooi stuk, ook waar enzo...

Maar
hier gaat
een ex van
mij behoorlijk misbruik van
Maken. Zieke smiley

Je schreef oa: oa: Vandaag de dag is het blijkbaar de mode geworden om alle witte wasjes bij elkaar weg te gaan. Maar dan is een relatie meer een spel dan een serieuze relatie. Ik zeg niet dat het gemakkelijk is als er iets is tussen man en vrouw, tussen vriend en vriendin. Is het moeilijk om met elkaar te kunnen leven, omdat de ene zich irriteert aan de ander, de ander verveelt zich in die relatie, dat zijn dus situaties wat ook wel genoemd word "In slechte tijden". Hoeveel heb je er voor over om te vechten voor je relatie?

Je praat namelijk over anderen. 'elkaar', 'tussen man en vrouw', 'ervoor over?', etc.

En dat is link, denk ik.

Want soms zijn de verschiilen te groot, heb je een inschattingsfout gemaakt, mijn reformatorische psycholoog zei, als je bijmekaar blijft omdat je 'christelijk bent', dan ben je net als de farizeeers, niet iemand redden omdat het zondag is bijvoorbeeld.
Naar aanleiding dat hij vroeg waarom ik niet ging scheiden en ik als antwoord gaf, 'kan niet ben christelijk'.

Maahaar, kijk, ik wilde geen alimentatie, de advocaat; 'ja maar daar heb je recht op etc". Maar ja, ik deed hem pijn door weg te gaan, ga ik dan ook nog es ff alimentatie vragen? Nee, dan leef ik liever in armoede, van 90% minimum.

(Ja, ik heb er nu wel spijt van, had ik nooit moeten doen, ja hij had ook schuld achteraf gezien, ik gaf dingen aan die hij niet serieus nam etc.)

Ik zelf zou geen man willen die eenzaam is, en ook om die reden iets zou willen met mij(ja, of hij zou een hoop poen moeten hebben......geintjuh!!!!

Maar ja, er wordt vaak misbruik gemaakt van dingen die je schrijft, die best wel waar (kunnen) zijn.
Bijvoorbeeld deze zin van je: 'Hoeveel heb je er voor over om te vechten voor je relatie?'.

Ja, en ik zou dus nog veel meer kunnen aanhalen uit het gehele stuk van je, waar echt misbruik van wordt gemaakt.

Sommigen, of veel, ik weet geen cijfers, blijven nu eenmaal alleen. En dan kan je ook gelukkig zijn, en ook genieten van zaken hoor. ik vind het een leugen dat je dat niet zou kunnen dan, gelukkig en niet eenzaam zijn.

En dan? Met werk wat leuk is en sociale contacten, enkel vrienden etc. kan je ondanks dat je geen partner hebt heel gelukkig zijn hoor.

Kijk bij is het zo: het werk zit op me te wachten, kan er letterlijk morgen al heen, zelfs vanmiddag nog. en léuk werk.

Sociale contacten, die heb ik dan meteen, iedereen kent me daar.

En zo kan ik meer dingen opnoemen: ik kan elke dag eten bij mensen, en veilig en gezellig.

Enz.

Maar ja, 'ik kan me nergens toe zetten'. Ja, cliche zinnetje he? Ik moet er zelf ff om lachen.

Maar ja, juíst de cliche's zijn cliches geworden omdat het waar is.

Ik zou wat meer stokken achter de deur moeten hebben, zo van kiezen, óf een preek/lezing van Dhr. Ouweneel, óf in die tijd naar mijn werk fietsen Knipoog smiley
Nou, dan ben ik meteen op mijn werk.
Snappie?

In ieder geval, wat ik kwijt wou: ik vind het een gevaarlijke uitspraak: eenzaamheid omdat je geen partner hebt...oei.... Twijfelende smiley
Neehee, dan zit er meer achter...Denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 14:12
BerichtOnderwerp: Betr. nieuws vanuit Twente

Kijk, je hebt het over pesten, ik werd ontzettend gepest op de lagere school, en toch was ik liever op school, want thuis was het zo mogelijk nog erger. Ik werd op school, als meisje door groepen jongens helemaal lens geslagen, en als ik dan thuis kwam, dacht je dat ik compassie kreeg? Nee hoor, een schreeuwende moeder die zei dat ik het er wel zelf naar gemaakt zou hebben.
En een vader die me uit zat te lachen en daarna over zijn eigen kindertijd zat te vertellen hoe leuk het was om met een hele groep jongens een meisje in mekaar te slaan.
Even mijn post afmaken. Dat pesten stopte omdat de aanstichtster met haar ouders naar het buitenland ging.
Ja, en op de middelabare school was er geen sprake van, doordat ik er goed uitzag.
Rare reden eigenlijk.
De vrouw en de man waardoor ik tot bekering kwam, zeiden tegen me, dat 'het' leven voor mij makkelijk zou zijn doordat ik 'er goed uitzie'.
Raar vond ik dat, héél raar.

Maar ja, 'het' zorgde er wel voor dat ik niet meer gepest werd op de middelbare school.

Ik weet zeker dat niemand mag oordelen over zelfmoord, van in de hel enzo. Ik ken ook wel gelovige mensen die zelfmoord hebben gepleegd.

Maar ja, dus die jongen van 20, ja verdrietig: als ik hem was zou ík denken, krijg de tyfus maar, ik ga lekker mijn opleiding afmaken en dan zie ik jullie nooit meer.
Maar ja, je kan het geestelijk lijden niet inschatten.

Ik heb er weleens over gedacht, maar alleen in de zin, om me te verplaasten, maar nóóit overwogen het echt te doen hoor.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 9 november 2012, 14:12
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 13:58
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

Dank!
voor de
bemoedigingen en het
meeleven, ook voor Erika
Amen!

Ja
ik kan
niet meer ff
een knop omdraaien, eerst
Wel.

Maar
er heerst
al hoop aan
de Horizon, ik heb opdrachten
Dusz!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 04:23
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Sweet! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 02:58

http://www.youtube.com/watch?v=OmOgyohx_y4&feature=BFa&list=FL0KAJgIXf_owuDAPcuPTxEA

Thx!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 november 2012, 02:52
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

LEANNE226 schreef:
5:30 Huilende smiley, smiley in tranen

Ja, dat is echt niet normaal hoor!

En zeker ook elke dag?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 15:43

Sint Maarten, da's toch een eiland? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 12:42

ERIKA129 schreef:
jippie
boodschappen doen
na drie dagen
met pijn op bed
dankbaarheid!!

maar
niet klagen
valt verder mee
vallen, opstaan en doorgaan
realiteit Knipoog smiley

Zie
je nu
ben ik niet
de enige hier met
Pijn.

Bij
mij is
de pijn meer
psychisch maar ook lichamelijk
Logisch
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 12:17
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))

ERIKA129 schreef:
Ik knap af op mannen die oeverloze verhalen schrijven
die lees ik niet is veeeeeeeeel te veeeeeeeeeeel

Jol: Zulke lappen tekst zijn inderdaad niet zo uitnodigend om te lezen ... sorry... staat vast vol met wijsheden opgedaan in dit ondermaanse leven... maar toch.

Vind ik ook(ook al gebeurd het mij ook per ongeluk)
Maar dan volgens mij niet zooo lang, en dat vind ik jammer.
Misschien kan iemand proberen een groot stuk, kleiner te maken, net als dat we vroeger op school een uittreksel moesten maken.

Want Laverde maakt het nu echt te lang, ja, en dan lees ik na een tijd niet meer, want dan kan ik er een uurtje voor uittrekken om daar alleen al op te reageren.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 07:37

Je kan niet iemand helpen die depressief is.

Ik ben het ermee eens, daar moet je profesioneel voor zijn, en niet gewoon een beetje van dingen weten ommdat je nu en dan es iets las.

Ik heb gezien hoe ze in de ggz jaren geleden(nu is het geloof ik anders), jonge vrouwen en meisje zaten te pressen om abortus te laten doen, want: 'ze konden er niet voor zorgen'.

Nu zijn ze erachter dat een kind juist een depressie helpt verdwijnen, een kind van jezelf, om voor te zorgen, de sociale contacten die dat met zich meebrengt. Liefde die je aan je kind geeft etc.

Ik ken iemand ja die is er slecht aan toen, na een abortus, opgelegd door de ggz, en ja nog een kind wou haar vriend niet, ze kon er immers niet voor zorgen zeiden ze bij de ggz. 'dát, een ander kind had haar pijn weg kunnen halen voor een groot deel. Ze wilde ook (nog) een kind, want het was er opgelegt die abortus, ze wou het eigenlijk niet die abortus, maar ja, moest wel want, ze kon er niet voor zorgen

Nee hoor, ze zeiden nog: het wás een meisje.

En dan nog een paar fijne filmpjes tegen abortus gezien bij de evangeliegemeente over afgerukte hoofdjes, afgesneden beentjes en armpjes, en ja, zij wordt nooit meer beter, ze is al 10 jaar! elke dag angstig depressief.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 07:24

Laverde: Alhoewel ik beslist geen voorstander ben van zelfmoord want het is gewoon moord plegen op jezelf, en blijft even zondig als wanneer je iemand vermoord. Maar blijkbaar maakt ons volk al onderscheid tussen zelfmoord en gewone moord terwijl er in feite geen verschil in zit. Maar dat is niet zo waar ik op in wil haken. Wat voor mij nogal op speelt is hoe deze jongen uit Twente, een provincie hier in Holland, zelfmoord had gepleegd. En dat om een reden dat hij altijd was en werd gepest.

Iemand vermoorden is mi iets héél anders dan zelfmoord.

Want, bij moord, ja, dan is er sprake van agressie/boosheid.

Bij zelfmoord, daarintegen niet.
Zelf moord kan zo gaan; je fiets door de stad, voor de zoveelste keer, omdat men wil dat je elke week je medicatie komt halen.
Dan denk je nou, als ik straks al me medicatie ineem, en je neem de laatste 'foto's' van het dagelijkse leven in je op. daar loopt een zwangere vrouw, daar die en daar dat, en dan is het idee, thuis gaan liggen, net als altijd, en dan slapen, net als altijd, en dan dingen denken voor je gaat slapen, aan de mensen die je zag op straat., net als altijd. Met dit verschil; het rustgevende idee dat je niet meer wakker hoeft te worden en bij God bent. Héél kalm en rustig dus.
Mensen die zelfmoord gaan plegen zijn heel kalm er rustig en hebben zoiets eindelijk bevrijd.

Ik dacht er weleens aan, en er is totaal geen enkele vergelijking met moord. bijvoorbeeld de boosheid als een relatie vreemd is gegaan, heeft gelogen, die woede bijvoorbeeld.

Kijk, je hebt het over pesten, ik werd ontzettend gepest op de lagere school, en toch was ik liever op school, want thuis was het zo mogelijk nog erger. Ik werd op school, als meisje door groepen jongens helemaal lens geslagen, en als ik dan thuis kwam, dacht je dat ik compassie kreeg? Nee hoor, een schreeuwende moeder die zei dat ik het er wel zelf naar gemaakt zou hebben.
En een vader die me uit zat te lachen en daarna over zijn eigen kindertijd zat te vertellen hoe leuk het was om met een hele groep jongens een meisje in mekaar te slaan.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 8 november 2012, 07:24
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 18:07
BerichtOnderwerp: Dankdag voor het gewas

Ik snap het, bedankt!

Ja, daar hoor je ook nooit iets over bij de efo's.

Ja, elke dag dankdag Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:57

PIETER649 schreef:
Ha bijdehandje.... deze reactie waar jij op reageert is een vervolg op een eerder stukje waarbij ik aangaf dat het MOOISTE MOMENT van die DAG was dat ik blij was niet meer in die bananendictatuur te wonen.

Lees jij dus lekker zelf eerst ff waar het over gaat voordat je t braafste jongentje van de off.topic.klas probeert te zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zo is dat Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:36
BerichtOnderwerp: Wat is echte liefde?

Dit
kan je
ook noemen het
hoodpijn krijg openingsposting, lezen
onmogelijk Zieke smiley

Maar
dat maakt
niets, je andere
bijdrages zijn weer wel
steengoed Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 7 november 2012, 17:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:33

Dank!
Geen veroordeling
maar juist begrip
zouden er meer moeten
Doen! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:24
BerichtOnderwerp: Dankdag voor het gewas

JOCHEBED148 schreef:
Het is vandaag dankdag voor het gewas. In veel kerken wordt dit herdacht door één of twee kerkdiensten....Min of meer uit gewoonte ging ik....Ons dominee begon met iets voor de kinderen: weet je wel dat als je in een appel bijt......waar die appel vandaan komt?.....Weetje...dit ouwe mens van 51 bijt ook nog steeds in appels.....en ik weet dondersgoed waar ze vandaan komen.....God die alles maakte....zorgt óók voor mij! EN VOOR JULLIE!!!! (zo, dat wou ik effe kwijt!) Engeltje smiley

Welk gewas? De struiken en die ene boom voor mijn appartement? Smiley die vol vragen zit

Eigenlijk moet het elke dag dankdag zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:19
BerichtOnderwerp: Plaatjes

hee, het logo van nike dacht ik. Kan dat wel? Boze smiley

Je hebt ook een soort van zogenaamd leuke doordachte stukjes, en daar staat 'visje' onder, maar dan op dezelfde manier als Loesje....da's toch plagiaaat ofzoiets dergelijks?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 131 132 133 134 135 136 137 ... 235 Volgende
Pagina 134 van 235