ChristianMatch

Forum

Wat is echte liefde?
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:22

Wat is echte liefde? - Ik moet het met jullie delen. Als ik soms om me heen zie, zie ik heel veel relaties en huwelijken naar de knoppen gaan. Het ligt op mijn hart om het met jullie te delen. We menen vaak dat huwelijken en relaties een basis is dat je vooral met je eigen gevoel een invulling moet geven. Maar daarin gaan we vaak al de fout in. Als je probeert om je eigen huwelijk te redden of je eigen relatie, doe het dan ook met verstand. Want jouw huwelijk/relatie is een keuze die je met je verstand maakt, ook al voel je die liefde niet in je op dat moment, jouw relatie/huwelijk redden is een keuze die je maakt, geen gevoel.

Als je 2 verschillende soorten potjes aan elkaar plakt, ene potje bevat schoon zout, en de ander potje bevat peper. Als je die potjes aan elkaar plakt met seconde lijm, dan krijg je het met geen mogelijkheid meer van elkaar, want dan zit het vast. Wie dit wel probeert, breekt dan allebei de potjes, dan zijn allebei kapot. Zo is het ook in de liefde, je zult samen moet vechten, als de één van de ander zich afkeert, breekt niet alleen zichzelf maar ook de ander ermee. We zeggen vaak te gauw, ja we zullen altijd bij elkaar blijven, want dat is het gevoel dat in de eerste plaats spreekt, en wat gaat het gemakkelijk om op je eigen gevoel af te gaan dan op je eigen verstand. We zeggen vaak; ik volg mijn hart, het hart is verbonden met het gevoel dat in je leeft. Als iemand verdrietig is dan voel je dat in je hart, het breekt je hart, en dat slaat vervolgens op je gevoel waaruit een soort van emotie ontstaat.

Zo is het met liefdesrelaties ook, in het begin lijkt het zo gemakkelijk, je spreekt lieve woordjes naar elkaar toe. Hoeveel van die woorden zullen de werkelijkheid halen? Ik denk maar een klein gedeelte of soms helemaal niets. Je kunt je eigen gevoel niet volgen, je kunt je eigen hart niet volgen, tenzij je je hart in goede banen leidt, en dat is niet zo gemakkelijk als het lijkt. Wil je een goede relatie/huwelijk hebben, zorg er eerst voor dat je je eigen hart in goede banen leidt, en je eigen hart in goede banen leiden moet elke dag weer, steeds opnieuw. Want dan pas kun je ook werken aan je huwelijk/relatie. Relaties zijn niet gebaseerd op alleen wat lieve woordjes. Relaties is gebaseerd op het strijden voor elkaar, om te vechten zodat je bij elkaar blijft.

Vandaag de dag is het blijkbaar de mode geworden om alle witte wasjes bij elkaar weg te gaan. Maar dan is een relatie meer een spel dan een serieuze relatie. Ik zeg niet dat het gemakkelijk is als er iets is tussen man en vrouw, tussen vriend en vriendin. Is het moeilijk om met elkaar te kunnen leven, omdat de ene zich irriteert aan de ander, de ander verveelt zich in die relatie, dat zijn dus situaties wat ook wel genoemd word "In slechte tijden". Hoeveel heb je er voor over om te vechten voor je relatie? Want berouw komt namelijk na de zonde maar dan kan het nog wel eens te laat zijn. Zou een relatie kapot gaan, maar uiteindelijk de ene spijt heeft dat hij of zij bij diegene weg is gegaan, kan het nog wel eens te laat zijn, je begint elkaar te missen, en dat zijn situaties waarin mensen pas zien dat ze eigenlijk ook niet zonder elkaar kunnen, zie je niet veel, grotendeels ervan blijven bij elkaar weg, ik noem dat de luiheid van de mens. Ze zijn te lui om te werken voor hun relatie. Blijf je bij elkaar, zowel in rijkdom als armoede? Blijf je bij elkaar in goede als in slechte tijden? Weet je zeker dat je ook in die slechte tijden, wat ik zo net ook al noemde, bij elkaar zult blijven en trouw zult zijn aan elkaar? Je kunt elkaar niet voor 50% geven ook niet voor 99%.... nee je moet elkaar voor de 100% geven. Het is geen en, en. Het is of het één of het ander. Liefde kent geen tussen grenzen, maar liefde is zwart op wit, het is waarachtig.

Maar wat weten we eigenlijks over ware liefde? Je ontdekt dat pas als je voor elkaar vecht, zowel in goede als in slechte tijden. Want als je je rechterhand geeft zweer je trouw tot aan je dood toe, wie dit verbreekt, maakt meer kapot dan ze zich ooit kunnen beseffen, alleen is het besef daarin vaak niet aanwezig. Jullie vinden mij misschien maar een vreemde prater, maar ik durf te verzekeren dat ik degelijk wel gelijk heb. Waarom weet ik dat zeker? Ik heb in al die maanden en jaren geleerd wat echte liefde is. Echte liefde is niet op lust gebaseerd. Liefde is gebaseerd op elkaars gesteldheid. De trouwring betekend niet alleen in goede tijden bij elkaar blijven en voor elkaar zijn, maar het is ook voornamelijk bedoeld in slechte tijden. Hoever is de trouwheid van de mens nog aanwezig? - Dit is wat ik even wilde vertellen, ik moest het kwijt aan jullie allemaal.

Zo mijn hart is weer opgelucht Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:54

Ha Sjouke, ben weer terug op cm, mooi man!!
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:57

Hehehehehehehe, hoe bijzonder is het dat er bepaalde mensen zijn die het door hebben wie er achter zitten. Ja vriend, ik ben weer terug ;).

Ik heb veel om te delen met mijn volksgenoten.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 19:02

LAVERDE524 schreef:
Hehehehehehehe, hoe bijzonder is het dat er bepaalde mensen zijn die het door hebben wie er achter zitten. Ja vriend, ik ben weer terug ;).

Ik heb veel om te delen met mijn volksgenoten.

vol verwachting klopt mn hart welke wijsheden je in deze abo-periode weer over ons uit zult strooien gelijk zwarte Piet de pepernoten in d´een of and´re hoek.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 19:04

Hahahahahahahahahah Jaaa, ik heb veel om te delen met jullie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 19:08

LAVERDE524 schreef:
Hahahahahahahahahah Jaaa, ik heb veel om te delen met jullie Knipoog smiley

daar was ik al bang voor Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 19:25

PIETER649 schreef:
daar was ik al bang voor Geschokte, onthutste smiley

Ik hou mijn adem in... tromgeroffel... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 19:50

Heheeheheheheh, houd uw adem in :D ihihihiihihihihi
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 19:56

LAVERDE524 schreef:

[b]Zo mijn hart is weer opgelucht
Knipoog smiley

Gelukkig ben je opgelucht, je zou er maar in stikken. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 6 november 2012, 19:58
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 20:06

Hahahhahahaha ja ik was er bijna ingestikt....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:11

LAVERDE524 schreef:
Wat is echte liefde? - Ik moet het met jullie delen. Als ik soms om me heen zie, zie ik heel veel relaties en huwelijken naar de knoppen gaan. Het ligt op mijn hart om het met jullie te delen. We menen vaak dat huwelijken en relaties een basis is dat je vooral met je eigen gevoel een invulling moet geven. Maar daarin gaan we vaak al de fout in. Als je probeert om je eigen huwelijk te redden of je eigen relatie, doe het dan ook met verstand. Want jouw huwelijk/relatie is een keuze die je met je verstand maakt, ook al voel je die liefde niet in je op dat moment, jouw relatie/huwelijk redden is een keuze die je maakt, geen gevoel.

Als je 2 verschillende soorten potjes aan elkaar plakt, ene potje bevat schoon zout, en de ander potje bevat peper. Als je die potjes aan elkaar plakt met seconde lijm, dan krijg je het met geen mogelijkheid meer van elkaar, want dan zit het vast. Wie dit wel probeert, breekt dan allebei de potjes, dan zijn allebei kapot. Zo is het ook in de liefde, je zult samen moet vechten, als de één van de ander zich afkeert, breekt niet alleen zichzelf maar ook de ander ermee. We zeggen vaak te gauw, ja we zullen altijd bij elkaar blijven, want dat is het gevoel dat in de eerste plaats spreekt, en wat gaat het gemakkelijk om op je eigen gevoel af te gaan dan op je eigen verstand. We zeggen vaak; ik volg mijn hart, het hart is verbonden met het gevoel dat in je leeft. Als iemand verdrietig is dan voel je dat in je hart, het breekt je hart, en dat slaat vervolgens op je gevoel waaruit een soort van emotie ontstaat.

Zo is het met liefdesrelaties ook, in het begin lijkt het zo gemakkelijk, je spreekt lieve woordjes naar elkaar toe. Hoeveel van die woorden zullen de werkelijkheid halen? Ik denk maar een klein gedeelte of soms helemaal niets. Je kunt je eigen gevoel niet volgen, je kunt je eigen hart niet volgen, tenzij je je hart in goede banen leidt, en dat is niet zo gemakkelijk als het lijkt. Wil je een goede relatie/huwelijk hebben, zorg er eerst voor dat je je eigen hart in goede banen leidt, en je eigen hart in goede banen leiden moet elke dag weer, steeds opnieuw. Want dan pas kun je ook werken aan je huwelijk/relatie. Relaties zijn niet gebaseerd op alleen wat lieve woordjes. Relaties is gebaseerd op het strijden voor elkaar, om te vechten zodat je bij elkaar blijft.

Vandaag de dag is het blijkbaar de mode geworden om alle witte wasjes bij elkaar weg te gaan. Maar dan is een relatie meer een spel dan een serieuze relatie. Ik zeg niet dat het gemakkelijk is als er iets is tussen man en vrouw, tussen vriend en vriendin. Is het moeilijk om met elkaar te kunnen leven, omdat de ene zich irriteert aan de ander, de ander verveelt zich in die relatie, dat zijn dus situaties wat ook wel genoemd word "In slechte tijden". Hoeveel heb je er voor over om te vechten voor je relatie? Want berouw komt namelijk na de zonde maar dan kan het nog wel eens te laat zijn. Zou een relatie kapot gaan, maar uiteindelijk de ene spijt heeft dat hij of zij bij diegene weg is gegaan, kan het nog wel eens te laat zijn, je begint elkaar te missen, en dat zijn situaties waarin mensen pas zien dat ze eigenlijk ook niet zonder elkaar kunnen, zie je niet veel, grotendeels ervan blijven bij elkaar weg, ik noem dat de luiheid van de mens. Ze zijn te lui om te werken voor hun relatie. Blijf je bij elkaar, zowel in rijkdom als armoede? Blijf je bij elkaar in goede als in slechte tijden? Weet je zeker dat je ook in die slechte tijden, wat ik zo net ook al noemde, bij elkaar zult blijven en trouw zult zijn aan elkaar? Je kunt elkaar niet voor 50% geven ook niet voor 99%.... nee je moet elkaar voor de 100% geven. Het is geen en, en. Het is of het één of het ander. Liefde kent geen tussen grenzen, maar liefde is zwart op wit, het is waarachtig.

Maar wat weten we eigenlijks over ware liefde? Je ontdekt dat pas als je voor elkaar vecht, zowel in goede als in slechte tijden. Want als je je rechterhand geeft zweer je trouw tot aan je dood toe, wie dit verbreekt, maakt meer kapot dan ze zich ooit kunnen beseffen, alleen is het besef daarin vaak niet aanwezig. Jullie vinden mij misschien maar een vreemde prater, maar ik durf te verzekeren dat ik degelijk wel gelijk heb. Waarom weet ik dat zeker? Ik heb in al die maanden en jaren geleerd wat echte liefde is. Echte liefde is niet op lust gebaseerd. Liefde is gebaseerd op elkaars gesteldheid. De trouwring betekend niet alleen in goede tijden bij elkaar blijven en voor elkaar zijn, maar het is ook voornamelijk bedoeld in slechte tijden. Hoever is de trouwheid van de mens nog aanwezig? - Dit is wat ik even wilde vertellen, ik moest het kwijt aan jullie allemaal.

Het is een mooi stuk, ook waar enzo... Knipoog smiley

Maar
hier gaat
een ex van
mij behoorlijk misbruik van
Maken. Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:17

Quote:
Vandaag de dag is het blijkbaar de mode geworden om alle witte wasjes bij elkaar weg te gaan.

Neehee, Schijnbaar. Je kan ook een grote inschattingsfout hebben gemaakt, zeker als je zelf al behoorlijk inde war was.

En ook zonder in de war, iedere scheiding gaat gepaart met verdriet, ja, óók opluchting, kán, maar dus ook veel verdriet, ook al ben jezelf diegene.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:18

JOL252 schreef:
Ik hou mijn adem in... tromgeroffel... Clown smiley

Hahaaaaaaaaaa! LOL Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:36

Dit
kan je
ook noemen het
hoodpijn krijg openingsposting, lezen
onmogelijk Zieke smiley

Maar
dat maakt
niets, je andere
bijdrages zijn weer wel
steengoed Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 7 november 2012, 17:38
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 8 november 2012, 00:39

LAVERDE524 schreef:

zucht http://www.youtube.com/watch?v=GlJVpjDNq0I 1 preek in de week is mij wel genoeg en ik ga dus niet de zondagsdienst niet meer bezoeken, omdat ik hier al een vracht aan preken te zien krijg.

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 8 november 2012, 00:43
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:39

LAVERDE524 schreef:

Toch is het wel helemaal waar wat je zegt. ik gaf wel wat negatief lijkende kritiek, maar ja, dát komt weer omdat mensen misbruik maken van de waarheden die je opschrijft, is mijn ervaring.

Een ex claimt mij ook, en dan zegt hij: 'het zou wel zwaar worden'. Dan denk ik ja voor míj wel....
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 20:55

De liefde is niet gebaseerd op lief leuk en aardig, het is vooral gebaseerd op volharding en belofte. Ik ben zelf iemand die zich zeer richt op het oude verbond en dan pas op het nieuwe verbond. Jullie noemen het oude en nieuwe testament. Maar in feite gaat het gewoon om twee verbonden met hetzelfde volk in de Bijbel.

Wil je werkelijk weten wat een huwelijk en belofte inhoudt? Zie dan naar het huwelijk dat God toen op de Berg Sinaï had gesloten met Israël. Zie hoe God zich gedroeg toen Hij Israël een scheidbrief gaf na de dood van Salomo. Zou God na die scheidbrief ineens een nieuw volk(vrouw) verkiezen? Kerken zeggen van wel.

Maar de profeten uit de Bijbel zeggen van niet. Wie van de beiden spreekt hier dan de waarheid?

Is het daarom niet zo dat dat de reden is waarom er zoveel huwelijken stranden, omdat hun kennis over de ware betekenis van het huwelijk niet gericht is op de belofte van het Woord Gods? Ik heb 't tientallen keren mee gemaakt in mijn eigen familie hoe huwelijken kapot zijn gegaan, ik ken de situaties in die huwelijken, en nog steeds blijf ik volhouden: zij hadden de waarheid Gods niet met liefde aanvaard. Mensen willen nergens geen moeite en energie insteken. En als men ergens energie in wil steken dan moet het niet teveel energie zijn, zo denkt het grotendeels van ons volk.

Een huwelijk is het verbond dat je sluit met mekaar. Maar de vraag is: waarom is daar dan die verbond? Als er geen zonde of gebreken zou zijn dan was een verbond niet nodig geweest. Maar aangezien de wereld vol zonden zit, is het ook nodig bepaalde wetten en handhaven binnen een huwelijk te plaatsen, net zoals Genesis dit omschrijft over adam en eva. Wie zou over de vrouw gaan heersen? De man toch? Maar aangezien de meeste mannen, ja zelfs zogenoemde kerkelijke mannen, misbruik van die kennis maken, heersen ze niet meer, maar overheersen zij hun gezin. Heersen zoals in de Bijbel staat omschreven, heeft niks te maken met baasje spelen maar met besluiten nemen wanneer het er op aan komt. Maar mannen hebben de wijsheid niet meer volledig vanuit het Woord en zijn niet meer waarlijk vervuld met de Heilige Geest waardoor hun taak niet meer waarlijk verstaan word.

Priester zijn in het gezin betekend je verantwoording nemen over je gezin, en dat ontbreekt heel veel in onze samenleving. En deze dingen zorgen vervolgens weer voor feminisme waar de vrouw in eerste instantie eigenlijks ook niet om gevraagd hebben, maar het is gecreëerd omdat vele mannen hun taak als priester(hoofd) niet meer kennen in het gezin.

Zo kan ik veel meer dingen opnoemen, maar goed...

Een uniek gezin bestaat uit een priester dat heerst in liefde en blijdschap, die zijn verantwoordelijkheid kent over zijn gezin en zijn verantwoordelijkheid ook neemt. Een ware priester in het gezin groeit zijn gezin op onder de tuchtiging van de Heilige Geest, met een oprecht hart.

Laatst aangepast door
LAVERDE524
op zaterdag 10 november 2012, 20:57
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:30

LAVERDE524 schreef:
De liefde is niet gebaseerd op lief leuk en aardig, het is vooral gebaseerd op volharding en belofte. Ik ben zelf iemand die zich zeer richt op het oude verbond en dan pas op het nieuwe verbond. Jullie noemen het oude en nieuwe testament. Maar in feite gaat het gewoon om twee verbonden met hetzelfde volk in de Bijbel.

Wil je werkelijk weten wat een huwelijk en belofte inhoudt? Zie dan naar het huwelijk dat God toen op de Berg Sinaï had gesloten met Israël. Zie hoe God zich gedroeg toen Hij Israël een scheidbrief gaf na de dood van Salomo. Zou God na die scheidbrief ineens een nieuw volk(vrouw) verkiezen? Kerken zeggen van wel.

Maar de profeten uit de Bijbel zeggen van niet. Wie van de beiden spreekt hier dan de waarheid?

Is het daarom niet zo dat dat de reden is waarom er zoveel huwelijken stranden, omdat hun kennis over de ware betekenis van het huwelijk niet gericht is op de belofte van het Woord Gods? Ik heb 't tientallen keren mee gemaakt in mijn eigen familie hoe huwelijken kapot zijn gegaan, ik ken de situaties in die huwelijken, en nog steeds blijf ik volhouden: zij hadden de waarheid Gods niet met liefde aanvaard. Mensen willen nergens geen moeite en energie insteken. En als men ergens energie in wil steken dan moet het niet teveel energie zijn, zo denkt het grotendeels van ons volk.

Een huwelijk is het verbond dat je sluit met mekaar. Maar de vraag is: waarom is daar dan die verbond? Als er geen zonde of gebreken zou zijn dan was een verbond niet nodig geweest. Maar aangezien de wereld vol zonden zit, is het ook nodig bepaalde wetten en handhaven binnen een huwelijk te plaatsen, net zoals Genesis dit omschrijft over adam en eva. Wie zou over de vrouw gaan heersen? De man toch? Maar aangezien de meeste mannen, ja zelfs zogenoemde kerkelijke mannen, misbruik van die kennis maken, heersen ze niet meer, maar overheersen zij hun gezin. Heersen zoals in de Bijbel staat omschreven, heeft niks te maken met baasje spelen maar met besluiten nemen wanneer het er op aan komt. Maar mannen hebben de wijsheid niet meer volledig vanuit het Woord en zijn niet meer waarlijk vervuld met de Heilige Geest waardoor hun taak niet meer waarlijk verstaan word.

Priester zijn in het gezin betekend je verantwoording nemen over je gezin, en dat ontbreekt heel veel in onze samenleving. En deze dingen zorgen vervolgens weer voor feminisme waar de vrouw in eerste instantie eigenlijks ook niet om gevraagd hebben, maar het is gecreëerd omdat vele mannen hun taak als priester(hoofd) niet meer kennen in het gezin.

Zo kan ik veel meer dingen opnoemen, maar goed...

Een uniek gezin bestaat uit een priester dat heerst in liefde en blijdschap, die zijn verantwoordelijkheid kent over zijn gezin en zijn verantwoordelijkheid ook neemt. Een ware priester in het gezin groeit zijn gezin op onder de tuchtiging van de Heilige Geest, met een oprecht hart.

Ook al ken je die huwelijken in je familie van nabij... wil niet zeggen dat je de ins and outs kent. Ik kan me voorstellen, zeker in hoe je dit ideale plaatje schetst, dat het je aan je hart gaat. Maar oordeel pas wanneer je in hun schoenen hebt gestaan en hun tranen zelf hebt gehuild, de strijd hebt gestreden tot je ontdekte dat er niets meer over was om voor te strijden, ondanks het JA ik wil. .... Jij geeft aan een boel te hebben geleerd... zo zijn er hier meer. Onder andere dat God soms zo anders is, zo verrassend anders in Zijn liefde en oordeel, dan mensen invullen ...
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:45

Ja ik ken de tranen in zoverre zoals je omschrijft. Maar daar heb ik mij allang over heen gezet. Zoals afgewezen worden, na 2 jaar relatie en bijna getrouwd zijn geweest en dat je er achter komt dat je grote liefde al een half jaar met een ander gaat. Ja die pijn heb ik eens gekend. Maar vooralsnog blijf ik volhouden op dat huwelijk zoals God dit omschrijft. God sloot Zijn huwelijk op de berg Sinaï en Hij was wel trouw, maar Israël vond het veel mooier om achter de leer van bileam achter te gaan, zoals het verzwageren met andere volkeren. Ja, in onze tijd is het niet veranderd die toestand, ook in deze tijd word dat nog gedaan, je ziet het op de TV en overal. Terwijl God ons gewaarschuwd heeft geen verbonden te sluiten met hen. Maar gelukkig heeft Jezus die scheidbrief weg gedaan waardoor Zijn Volk de kans krijgt om terug te keren naar haar man, God de Vader. Maar goed, waar worden deze dingen nog gekend?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:51

LAVERDE524 schreef:
Ja ik ken de tranen in zoverre zoals je omschrijft. Maar daar heb ik mij allang over heen gezet. Zoals afgewezen worden, na 2 jaar relatie en bijna getrouwd zijn geweest en dat je er achter komt dat je grote liefde al een half jaar met een ander gaat. Ja die pijn heb ik eens gekend. Maar vooralsnog blijf ik volhouden op dat huwelijk zoals God dit omschrijft. God sloot Zijn huwelijk op de berg Sinaï en Hij was wel trouw, maar Israël vond het veel mooier om achter de leer van bileam achter te gaan, zoals het verzwageren met andere volkeren. Ja, in onze tijd is het niet veranderd die toestand, ook in deze tijd word dat nog gedaan, je ziet het op de TV en overal. Terwijl God ons gewaarschuwd heeft geen verbonden te sluiten met hen. Maar gelukkig heeft Jezus die scheidbrief weg gedaan waardoor Zijn Volk de kans krijgt om terug te keren naar haar man, God de Vader. Maar goed, waar worden deze dingen nog gekend?

Dat is erg, als je dit allemaal ontdekt en je verraden wordt in je vertrouwen. Heftig!!
En toch ... de huwelijken om je heen... de christelijke huwelijken, hoeveel strijd is daar wel niet geweest voor men uiteindelijk overging tot het ondenkbare tot dan toe. Ik geef zonder meer toe dat het Gods orde en bedoeling is dat mensen hun verbond houden... maar daar zijn er twee voor nodig ...
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:53

Weet je wat ware liefde betekend voor mij.

Dat God deze wereld lief heeft. Juist diegene welke wij als christenen veroordelen. Een ieder die in Hem gelooft heeft het eeuwig leven.

Beter kan het niet. Daar is alles op gefundeerd en niks anders. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 22:42

MARITIME853 schreef:
Weet je wat ware liefde betekend voor mij.

Dat God deze wereld lief heeft. Juist diegene welke wij als christenen veroordelen. Een ieder die in Hem gelooft heeft het eeuwig leven.

Beter kan het niet. Daar is alles op gefundeerd en niks anders. Knipoog smiley

Moet je het zelf ook wel toepassen he? Zolang ik jou nog op het forum hoor over slachtoffers en misdadigers zijn het alleen mooie woorden voor je maar blijkt de praktijk een stuk weerbarstiger......
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 15:39

WILLEMIJN232 schreef:
Moet je het zelf ook wel toepassen he? Zolang ik jou nog op het forum hoor over slachtoffers en misdadigers zijn het alleen mooie woorden voor je maar blijkt de praktijk een stuk weerbarstiger......

Zoist Willemijn! Knipoog smiley

Helemaal waar!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 15:39

Laverde: Een uniek gezin bestaat uit een priester dat heerst in liefde en blijdschap, die zijn verantwoordelijkheid kent over zijn gezin en zijn verantwoordelijkheid ook neemt. Een ware priester in het gezin groeit zijn gezin op onder de tuchtiging van de Heilige Geest, met een oprecht hart.
Ja, kijk maar naar 'The little house on the prairie', eigenlijk voor kinderen, mi prima voor volwassenen.
Kijk maar hoe de vader(Michael Landon) daar liefdevol met zijn vrouw en dochters omgaat.
Hij stelt altijd het belang van zijn gezin, bóven zijn eigen belang.

Het is in die zin dus echt geen kinderserie, maar wel goed te volgen voor kinderen, misschien juist daarom ook goed voor volwassenen.

Ik ga zo weer kijken, want behalve dat het een christelijke serie is(9!!!seizoenen), is het héérlijk om naar te kijken. Je wordt gewoon blij en vredig enzo ervan.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 november 2012, 15:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 15:54

LAVERDE524 schreef:

Ik heb die pijn ook gekend.

Tis heel raar, misschien komt het over als verdediging naar de vrouw die vreemd gaat, niet zo bedoeld.
Kijk, voordat ik gelovig werd, was ik zo beschadigd, ik had en een, terwijl ik ook nog met een ander ging, niet beseffende wat ik aanrichtte.
Ja, zo zie je wat een opvoeding, of juist niet dus, kan doen, want ik spreek nu wel over de tijd dat ik 13/14/15 etc. was, maar ja, er dus wel uitzag en kon overkomen als 21.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 november 2012, 15:56
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 16:47

WILLEMIJN232 schreef:

Het zijn mooie woorden want je trekt deze schoenen aan!!!
Praktijk.... weet je niet van mij.... verre van dat....
Het zijn oordelende conclusies uit "monnikenorde der Dominicanen"...

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 11 november 2012, 19:16
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 21:23

;) Er zijn dingen wat me opvalt waar jullie niet over vallen, dat is heel apart. Ik spreek over verzwageren. En niemand die mij ergens voor uit maakt. Dat is heel bijzonder ;).
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 november 2012, 08:21

LAVERDE524 schreef:

Toch nog even na-reactie: dat zijn JOUW tranen vanuit JOUW situatie. Ik had het over de tranen gehuild hebben van die ander; van die familieleden, die vrienden om je heen die tot scheiden overgingen. Die dagen/nachten, ervaringen, gedachten, gevoelens en tranen ken je niet in die huwelijken.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 13 november 2012, 08:25
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1