Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:03
|
|
|
Het is vandaag dankdag voor het gewas. In veel kerken wordt dit herdacht door één of twee kerkdiensten....Min of meer uit gewoonte ging ik....Ons dominee begon met iets voor de kinderen: weet je wel dat als je in een appel bijt......waar die appel vandaan komt?.....Weetje...dit ouwe mens van 51 bijt ook nog steeds in appels.....en ik weet dondersgoed waar ze vandaan komen.....God die alles maakte....zorgt óók voor mij! EN VOOR JULLIE!!!! (zo, dat wou ik effe kwijt!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:24
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Het is vandaag dankdag voor het gewas. In veel kerken wordt dit herdacht door één of twee kerkdiensten....Min of meer uit gewoonte ging ik....Ons dominee begon met iets voor de kinderen: weet je wel dat als je in een appel bijt......waar die appel vandaan komt?.....Weetje...dit ouwe mens van 51 bijt ook nog steeds in appels.....en ik weet dondersgoed waar ze vandaan komen.....God die alles maakte....zorgt óók voor mij! EN VOOR JULLIE!!!! (zo, dat wou ik effe kwijt!) |
Welk gewas? De struiken en die ene boom voor mijn appartement?
Eigenlijk moet het elke dag dankdag zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:40
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Welk gewas? De struiken en die ene boom voor mijn appartement?
Eigenlijk moet het elke dag dankdag zijn. |
Shanita,
Het is vandaag dankdag voor gewas en arbeid en dat stamt van vroeger. Deze dag is ooit ingesteld voor de boeren en we hebben deze dag altijd gehouden. Datzelfde geldt voor het voorjaar wanneer we biddag voor gewas en arbeid hebben.
Maar je hebt zeker gelijk wanneer je zegt dat elke dag dankdag zou moeten zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 18:07
|
|
|
Ik snap het, bedankt!
Ja, daar hoor je ook nooit iets over bij de efo's.
Ja, elke dag dankdag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 18:40
|
|
|
De traditie is wat aan het verdwijnen, Nederland is veel minder een agrarisch land dan vroeger en is veranderd in een dienstensamenleving. Het is mijn indruk dat de dankdag nog vooral gehouden wordt in de wat meer behoudende kerken. Het feit dat de collectezak flink gevuld wordt, motiveert de kerkelijke organisatie wellicht ook. In nieuw gevormde kerkelijke groepen kom je het gebruik haast niet tegen. Er is sprake van een traditie die nog in stand gehouden wordt, maar jonge mensen en nieuwere kerkelijke groepen niet meer aanspreekt. We beschouwen een goede opbrengst van de oogst met onze wetenschappelijke kennis kennelijk als vanzelfsprekend, wat het natuurlijk niet is. Maar ja de Urker vissers vissen met onderwaterradar, wat het bidden om een goede vangst ook in een ander daglicht plaatst.
Thomas, een dankmoment voor de herverkiezing van Obama lijkt me zeker terecht.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 7 november 2012, 20:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 20:52
|
|
|
THOMAS968 schreef: | De traditie is wat aan het verdwijnen, Nederland is veel minder een agrarisch land dan vroeger en is veranderd in een dienstensamenleving. Het is mijn indruk dat de dankdag nog vooral gehouden wordt in de wat meer behoudende kerken. Het feit dat de collectezak flink gevuld wordt, motiveert de kerkelijke organisatie wellicht ook. In nieuw gevormde kerkelijke groepen kom je het gebruik haast niet tegen. Er is sprake van een traditie die nog in stand gehouden wordt, maar jonge mensen en nieuwere kerkelijke groepen niet meer aanspreekt. We beschouwen een goede opbrengst van de oogst met onze wetenschappelijke kennis kennelijk als vanzelfsprekend, wat het natuurlijk niet is. Maar ja de Urker vissers vissen met onderwaterradar, wat het bidden om een goede vangst ook in een ander daglicht plaatst.
Thomas, een dankmoment voor de herverkiezing van Obama lijkt me zeker terecht. |
Zeeland is altijd wat anders dan anders , hier wordt dankdag altijd de laatste woensdag van november gehouden . Over 3 weken dus .
Visser , die de oproep van diverse predikanten nog niet eens zo gek vindt .....om dankdag 2012 meer in het teken te zetten van een biddag. Dat naar aanleiding van de "nieuwe" regering.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 21:11
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Welk gewas? De struiken en die ene boom voor mijn appartement?
Eigenlijk moet het elke dag dankdag zijn. |
Shanita....als God die spruitjes, witlof en andijvie niet had laten groeien...dannneh....was alles drie keer zo duur geweest.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 21:22
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Shanita....als God die spruitjes, witlof en andijvie niet had laten groeien...dannneh....was alles drie keer zo duur geweest..... |
als het niet zou groeien, was het er niet, wat er niet is, kun je niet kopen, en daar kan dus nooit een prijskaartje an hangen...
onzinnige opmerking dus euh... hoe-heet-je-tegenwoordig-ook-al-weer
daarbij... als er niks groeit, waren we allemaal allang dood geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 21:34
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Het is vandaag dankdag voor het gewas. In veel kerken wordt dit herdacht door één of twee kerkdiensten....Min of meer uit gewoonte ging ik....Ons dominee begon met iets voor de kinderen: weet je wel dat als je in een appel bijt......waar die appel vandaan komt?.....Weetje...dit ouwe mens van 51 bijt ook nog steeds in appels.....en ik weet dondersgoed waar ze vandaan komen.....God die alles maakte....zorgt óók voor mij! EN VOOR JULLIE!!!! (zo, dat wou ik effe kwijt!) |
Waar wordt gesproken over appels??? De "doornen en distels" daar wordt niet over gedankt. Terwijl dat heel reeeel is!!! Ik dank de Heer dat ik de moed en kracht van Hem ontvang om de doornen en distels weg te kunnen halen zodat het gewas kan groeien.... (al hoewel ik momenteel niet aan toekom ) Daar geniet ik van....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 7 november 2012, 21:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 21:42
|
|
|
PIETER649 schreef: | als het niet zou groeien, was het er niet, wat er niet is, kun je niet kopen, en daar kan dus nooit een prijskaartje an hangen...
onzinnige opmerking dus euh... hoe-heet-je-tegenwoordig-ook-al-weer
daarbij... als er niks groeit, waren we allemaal allang dood geweest |
Lieve Pietje, heb je wel eens van import gehoord? Ik noem maar es een voorbeeldje: sharonfruit....die groeien hier niet in het Westland Vandaar dat ze ze duur zijn....das ook zo met lichees,mango's avocado's.....Ons nederlandje geniet van dit alles...weet je nog dat verhaal van die 12 verspieders die het land Kanaan verkenden? die Israeliten vielen ook achterover! dusse....Pietjemans.....lees dat hele gedeelte wat Jozua toen deed nog es over! Ooooo wat heb je dan reden tot dankbaarheid!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 22:23
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Lieve Pietje, heb je wel eens van import gehoord? Ik noem maar es een voorbeeldje: sharonfruit....die groeien hier niet in het Westland Vandaar dat ze ze duur zijn....das ook zo met lichees,mango's avocado's.....Ons nederlandje geniet van dit alles...weet je nog dat verhaal van die 12 verspieders die het land Kanaan verkenden? die Israeliten vielen ook achterover! dusse....Pietjemans.....lees dat hele gedeelte wat Jozua toen deed nog es over! Ooooo wat heb je dan reden tot dankbaarheid!!!!!! |
persoonlijk ben ik meer van de export dan van de import.
maar dan nog steeds moet alles, waar dan ook vandaan, wel groeien voor je kunt oogsten. dus mijn stelling staat nog steeds:
als het gewas, waar ter wereld het ook vandaan komt, niet groeit, dan gaan we allemaal dood
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 19:53
|
|
|
PIETER649 schreef: | persoonlijk ben ik meer van de export dan van de import.
maar dan nog steeds moet alles, waar dan ook vandaan, wel groeien voor je kunt oogsten. dus mijn stelling staat nog steeds:
als het gewas, waar ter wereld het ook vandaan komt, niet groeit, dan gaan we allemaal dood |
Dan zou onze God een fout hebben gemaakt, of ons een andere manier geven om in leven te blijven, dus dankdag voor het gewas is best wel op zijn plaats en daarbij ook nog eens elke dag danken voor het gewas wat er al dan net gekookt op tafel komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 20:50
|
|
|
PIETER619 schreef: | Dan zou onze God een fout hebben gemaakt, of ons een andere manier geven om in leven te blijven, dus dankdag voor het gewas is best wel op zijn plaats en daarbij ook nog eens elke dag danken voor het gewas wat er al dan net gekookt op tafel komt. |
hoeft geen fout te zijn.. zou ook de bedoeling kunnen zijn. zo gek zou het niet zijn dat God deze wereld spougzat is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:06
|
|
|
PIETER649 schreef: | hoeft geen fout te zijn.. zou ook de bedoeling kunnen zijn. zo gek zou het niet zijn dat God deze wereld spougzat is. |
Dat is-t-Ie niet Pietje....Hij houdt van jou.....en van Annette en van die drie schatjes van jullie! Neem dat nou maar van die ouwe taart hier aan!
|
|
Naar boven |
|
|