Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 17:40
|
|
|
Een brief aan Jezus,
Here, ik begin nu steeds meer van u te leren. Ik begin dingen te zien die ik nog nooit eerder had gezien. Ik begin dingen te begrijpen die ik eerder nooit heb begrepen.
Nu pas begin ik langzamerhand onderscheid te maken tussen Uw liefde en de liefde van Babylon. Nu pas begin ik dingen door te krijgen.
Woorden van verlangen, woorden van intense liefde, hoe onuitsprekelijk k an de Geest van God de Vader werken? Staan we daar wel eens bij stil? Als ik de dingen om me heen zie gebeuren, is mijn hart in een benauwde positie. Want Here... de goddeloosheid maakt mij soms ook wel bang, als ik op mijn werk zie, als ik thuis zie, als ik in de kerken kijk, alles gaat werkelijk naar zijn knoppen.
Ziet u Jezus? Mensen worden steeds vuiler. Ziet u Jezus? Mensen hebben weer een oprechte koning nodig, en dat bent U. U bent immers de bedenker van alles wat leeft.
Mijn kinderlijk hart getuigt over Uw rechtvaardige oordeel dat al uitgesproken is over ons volk dat zich hard en ongehoorzaam houdt. Jezus, mag ik U iets vertellen?
U voelt zich ook vaak eenzaam, ondanks Uw goddelijkheid. Immers, U bent weer opgestaan. Soms merk ik aan mijn eigen fouten en gebreken waardoor er tranen over Uw wangen heen rollen. Maar ondanks dat staat U daar om mij met open armen te ontvangen en vergeving te schenken zodat ik Uw werken verder kan uitvoeren.
En dan getuig ik maar weer: zien jullie? De Here die in pure schoonheid word omschreven, lees de Heilige schrift maar eens.
Oh Uw lach en gezicht, u die het water veranderde in wijn. Oh Uw prachtige ogen, die vertellen over de schoonheid van Uw hart. Uw laken die u nu draagt is gelijk als de geur van de wind, wanneer ik de wind voel om mij heen. Uw haren die gelijk zijn als goudlinnen die verblindend glinsteren voor vele ogen. Uw schoonheid dat getuigd over een perfecte liefde van rechtvaardigheid.
Ziet U Here? U bent meer dan een Koning alleen, u bent ons leven! U bent meer dan een Heerser. U bent degene die recht brengt in alles. De profeten hebben over U gesproken. Oh en Here soms fantaseer ik over hoe Uw aangezicht zou kunnen wezen, soms dan droom en beeld ik mij in hoe Uw lach kan wezen.
Uw mond is meer dan een tweesnijdend scherp zwaard, Uw mond getuigd namelijk over de oprechtheid en rechtvaardigheid van Uw dierbare hart.
Ziet U Here? U bent niet alleen, wij zijn er immers nog. Als U soms ook het gevoel heeft om er alleen voor te staan, dan bent U niet alleen, wij voelen hetzelfde, en U voelt dit met ons mee. Ziet U Here? Is dit dan niet de eenheid van Uw lichaam van wat U bedoelde?
Als ik voor U mocht bidden tot de Vader dan zou ik dat graag willen doen.
We houden van U Here...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 14:57
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Een brief aan Jezus,
Here, ik begin nu steeds meer van u te leren. Ik begin dingen te zien die ik nog nooit eerder had gezien. Ik begin dingen te begrijpen die ik eerder nooit heb begrepen.
Nu pas begin ik langzamerhand onderscheid te maken tussen Uw liefde en de liefde van Babylon. Nu pas begin ik dingen door te krijgen.
Woorden van verlangen, woorden van intense liefde, hoe onuitsprekelijk k an de Geest van God de Vader werken? Staan we daar wel eens bij stil? Als ik de dingen om me heen zie gebeuren, is mijn hart in een benauwde positie. Want Here... de goddeloosheid maakt mij soms ook wel bang, als ik op mijn werk zie, als ik thuis zie, als ik in de kerken kijk, alles gaat werkelijk naar zijn knoppen.
Ziet u Jezus? Mensen worden steeds vuiler. Ziet u Jezus? Mensen hebben weer een oprechte koning nodig, en dat bent U. U bent immers de bedenker van alles wat leeft.
Mijn kinderlijk hart getuigt over Uw rechtvaardige oordeel dat al uitgesproken is over ons volk dat zich hard en ongehoorzaam houdt. Jezus, mag ik U iets vertellen?
U voelt zich ook vaak eenzaam, ondanks Uw goddelijkheid. Immers, U bent weer opgestaan. Soms merk ik aan mijn eigen fouten en gebreken waardoor er tranen over Uw wangen heen rollen. Maar ondanks dat staat U daar om mij met open armen te ontvangen en vergeving te schenken zodat ik Uw werken verder kan uitvoeren.
En dan getuig ik maar weer: zien jullie? De Here die in pure schoonheid word omschreven, lees de Heilige schrift maar eens.
Oh Uw lach en gezicht, u die het water veranderde in wijn. Oh Uw prachtige ogen, die vertellen over de schoonheid van Uw hart. Uw laken die u nu draagt is gelijk als de geur van de wind, wanneer ik de wind voel om mij heen. Uw haren die gelijk zijn als goudlinnen die verblindend glinsteren voor vele ogen. Uw schoonheid dat getuigd over een perfecte liefde van rechtvaardigheid.
Ziet U Here? U bent meer dan een Koning alleen, u bent ons leven! U bent meer dan een Heerser. U bent degene die recht brengt in alles. De profeten hebben over U gesproken. Oh en Here soms fantaseer ik over hoe Uw aangezicht zou kunnen wezen, soms dan droom en beeld ik mij in hoe Uw lach kan wezen.
Uw mond is meer dan een tweesnijdend scherp zwaard, Uw mond getuigd namelijk over de oprechtheid en rechtvaardigheid van Uw dierbare hart.
Ziet U Here? U bent niet alleen, wij zijn er immers nog. Als U soms ook het gevoel heeft om er alleen voor te staan, dan bent U niet alleen, wij voelen hetzelfde, en U voelt dit met ons mee. Ziet U Here? Is dit dan niet de eenheid van Uw lichaam van wat U bedoelde?
We houden van U Here... |
Prachtig...ja
Mensen worden steeds vuiler. Ja, deze week weer een jongen van 20 zelfmoord gepleegd om dat ie al zijn hele leven werd gepest, buitengesloten. Zijn het je eigen ouders niet de je leven verzieken als kind, dan is het wel de maatschappij die dat doet. En de kerk/gemeentes maar hardvochtig roepen wie zelfmoord pleegt komt niet in de hemel.
Inderdaad, er komt een punt waar alleen het geloof in God je nog overeind houdt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:20
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Een brief aan Jezus,
U voelt zich ook vaak eenzaam, ondanks Uw goddelijkheid.
We houden van U Here... |
Toch nog even wat meer studeren en een eigen dan een eigen blog openen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:51
|
|
|
PIETER619 schreef: | Toch nog even wat meer studeren en een eigen dan een eigen blog openen |
Hai Pieter!
Over wie heb je het nu?
Over Jou, of over Laverde?
Ik vind het mooi opgeschreven hoor, dus...?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:07
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Pieter!
Over wie heb je het nu?
Over Jou, of over Laverde?
Ik vind het mooi opgeschreven hoor, dus...? |
Laverde, Zou Jezus nu eenzaam zijn nu hij al het Koninkrijk in de Hemel bestuurd, met alle engelen om Hem heen, straks ook nog het Koningschap hier op aarde gaat claimen en Satan geen macht meer heeft. Jezus is alleen eenzaam geweest toen Hij aan het kruis hing en de Vader Hem even verlaten moest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:32
|
|
|
Jezus word nog wereldwijd afgewezen door velen. Hoe zou dat zijn voor Hem? Daarbij heeft Hij verdriet, en Hij voelt zich soms nog wel eenzaam. Want als je afgewezen word voel je je op dat moment aan de kant gezet, oftewel, alleen gezet, eenzaam dus.
Men doet alsof Jezus nu geen emoties meer kent of voelt, maar dan vergeten we dat Hij alom almachtig is! Dus Hij weet exact hoe dat voelt.
Hoeveel mensen zijn er wel niet afgewezen, vraag hen maar eens hoe ze zich daarbij voelen. Jezus word ook nog altijd afgewezen door ons volk, hoe zou Hij zich daarbij voelen?
En deze brief heb ik enkele weken terug al eens geschreven. Jezus wil een persoonlijke relatie, geen zakelijke relatie, dus Hij wil horen van wat wij te zeggen hebben tegen Hem, van wat we voelen, ervaren etc. En door de Heilige Geest kunnen wij een persoonlijke relatie/vriendschap met Hem aangaan. Maar Hij wil dat wij ook dingen vanuit ons zelf met Hem delen.
Jezus voelt zich nog wel eens eenzaam, omdat grotendeels van Zijn Volk Hem hebben verworpen als Messias, nou dat doet zeer, en Jezus kent en is nog wel eens eenzaam ondanks dat Hij de engelen daar heeft. Hij wil omringt worden met mensen en niet alleen met engelen.
Een man zonder een vrouw is een eenzame man, ondanks dat hij veel vrienden heeft, maar in zijn hart voelt hij een leegte. Dit is dus ook wat Jezus voelt, een leegte, omdat grotendeels van Zijn Volk hem nog altijd verwerpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 13:37
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Jezus word nog wereldwijd afgewezen door velen. Hoe zou dat zijn voor Hem? Daarbij heeft Hij verdriet, en Hij voelt zich soms nog wel eenzaam. Want als je afgewezen word voel je je op dat moment aan de kant gezet, oftewel, alleen gezet, eenzaam dus.
Men doet alsof Jezus nu geen emoties meer kent of voelt, maar dan vergeten we dat Hij alom almachtig is! Dus Hij weet exact hoe dat voelt.
Hoeveel mensen zijn er wel niet afgewezen, vraag hen maar eens hoe ze zich daarbij voelen. Jezus word ook nog altijd afgewezen door ons volk, hoe zou Hij zich daarbij voelen?
En deze brief heb ik enkele weken terug al eens geschreven. Jezus wil een persoonlijke relatie, geen zakelijke relatie, dus Hij wil horen van wat wij te zeggen hebben tegen Hem, van wat we voelen, ervaren etc. En door de Heilige Geest kunnen wij een persoonlijke relatie/vriendschap met Hem aangaan. Maar Hij wil dat wij ook dingen vanuit ons zelf met Hem delen.
Jezus voelt zich nog wel eens eenzaam, omdat grotendeels van Zijn Volk Hem hebben verworpen als Messias, nou dat doet zeer, en Jezus kent en is nog wel eens eenzaam ondanks dat Hij de engelen daar heeft. Hij wil omringt worden met mensen en niet alleen met engelen.
Een man zonder een vrouw is een eenzame man, ondanks dat hij veel vrienden heeft, maar in zijn hart voelt hij een leegte. Dit is dus ook wat Jezus voelt, een leegte, omdat grotendeels van Zijn Volk hem nog altijd verwerpen. |
Dat is jou persoonijke mening, maar is Hij voor alle zonden gestroven of voor alleen de beleden zonden? Zijn overwinnig zal vele malen groter zijn dan wij maar kunnen beseffen. Waarom verteld Hij de gelijkenis van de dagloners, dat had ook te maken met hen die als ze Hem erkennen op het laatst, er bij zullen horen?
Een ieder zal bewezen weten wie Jezus is, en hoe zal het zijn als zij die nu niet voor Hem kiezen, spijt krijgen bij Zijn terugkeer? wat deed God met Nineve, het zouhet vernietigen, maar door berouw werd het feest voor God en deed Hij niet wat Hij zei.
Natuurlijk heeft Jezus verdriet, van hoe wij hier met elkaar omgaan, maar dat maakt hem niet eenzaam.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 14:59
|
|
|
Laverde: Een man zonder een vrouw is een eenzame man,
Én je stuk: Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:22 Wat is echte liefde? - Forum: Vriendschap en relaties, waarin je dingen beschrijft die jou inziens bij de liefde horen.Waar ik onder schreef: Het is een mooi stuk, ook waar enzo...
Maar hier gaat een ex van mij behoorlijk misbruik van Maken.
Je schreef oa: oa: Vandaag de dag is het blijkbaar de mode geworden om alle witte wasjes bij elkaar weg te gaan. Maar dan is een relatie meer een spel dan een serieuze relatie. Ik zeg niet dat het gemakkelijk is als er iets is tussen man en vrouw, tussen vriend en vriendin. Is het moeilijk om met elkaar te kunnen leven, omdat de ene zich irriteert aan de ander, de ander verveelt zich in die relatie, dat zijn dus situaties wat ook wel genoemd word "In slechte tijden". Hoeveel heb je er voor over om te vechten voor je relatie?
Je praat namelijk over anderen. 'elkaar', 'tussen man en vrouw', 'ervoor over?', etc.
En dat is link, denk ik.
Want soms zijn de verschiilen te groot, heb je een inschattingsfout gemaakt, mijn reformatorische psycholoog zei, als je bijmekaar blijft omdat je 'christelijk bent', dan ben je net als de farizeeers, niet iemand redden omdat het zondag is bijvoorbeeld. Naar aanleiding dat hij vroeg waarom ik niet ging scheiden en ik als antwoord gaf, 'kan niet ben christelijk'.
Maahaar, kijk, ik wilde geen alimentatie, de advocaat; 'ja maar daar heb je recht op etc". Maar ja, ik deed hem pijn door weg te gaan, ga ik dan ook nog es ff alimentatie vragen? Nee, dan leef ik liever in armoede, van 90% minimum.
(Ja, ik heb er nu wel spijt van, had ik nooit moeten doen, ja hij had ook schuld achteraf gezien, ik gaf dingen aan die hij niet serieus nam etc.)
Ik zelf zou geen man willen die eenzaam is, en ook om die reden iets zou willen met mij(ja, of hij zou een hoop poen moeten hebben......geintjuh!!!!
Maar ja, er wordt vaak misbruik gemaakt van dingen die je schrijft, die best wel waar (kunnen) zijn. Bijvoorbeeld deze zin van je: 'Hoeveel heb je er voor over om te vechten voor je relatie?'.
Ja, en ik zou dus nog veel meer kunnen aanhalen uit het gehele stuk van je, waar echt misbruik van wordt gemaakt.
Sommigen, of veel, ik weet geen cijfers, blijven nu eenmaal alleen. En dan kan je ook gelukkig zijn, en ook genieten van zaken hoor. ik vind het een leugen dat je dat niet zou kunnen dan, gelukkig en niet eenzaam zijn.
En dan? Met werk wat leuk is en sociale contacten, enkel vrienden etc. kan je ondanks dat je geen partner hebt heel gelukkig zijn hoor.
Kijk bij is het zo: het werk zit op me te wachten, kan er letterlijk morgen al heen, zelfs vanmiddag nog. en léuk werk.
Sociale contacten, die heb ik dan meteen, iedereen kent me daar.
En zo kan ik meer dingen opnoemen: ik kan elke dag eten bij mensen, en veilig en gezellig.
Enz.
Maar ja, 'ik kan me nergens toe zetten'. Ja, cliche zinnetje he? Ik moet er zelf ff om lachen.
Maar ja, juíst de cliche's zijn cliches geworden omdat het waar is.
Ik zou wat meer stokken achter de deur moeten hebben, zo van kiezen, óf een preek/lezing van Dhr. Ouweneel, óf in die tijd naar mijn werk fietsen Nou, dan ben ik meteen op mijn werk. Snappie?
In ieder geval, wat ik kwijt wou: ik vind het een gevaarlijke uitspraak: eenzaamheid omdat je geen partner hebt...oei.... Neehee, dan zit er meer achter...Denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|