ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 110 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:53
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

WILLEMIJN232 schreef:
Pieter! Boze smiley Zieke smiley dan denk ik altijd aan een oud grijs dametje met vlechten zo rondom en een schort voor.......enne aan dat signalement voldoe ik niet echt........

de tijd heelt alle wonden.... komt goed W-tje, nog n paar jaartjes Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:51
BerichtOnderwerp: waarom altijd dat verfoeilijke engels?

CORTAZAR588 schreef:
F... Y.. hoor je in het spaans niet.
net als dat vreselijk SHIT.

Bestaat in het Spaans niet.

nah... ik zal ze hier niet opschrijven... Engeltje smiley maar tijdens de lessen spaans op school heb ik diverse euh... verwensingen geleerd.

de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat naast het zinnetje "Camerero deme mucho cerveza" deze woorden het langste zijn blijven hangen Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:30

WILLEMIJN232 schreef:
ook de Intertoys gids ligt weer op de mat...... Boze smiley

nou opoe... je weet wat je te doen staat dan!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:26
BerichtOnderwerp: waarom altijd dat verfoeilijke engels?

CORTAZAR588 schreef:
ik vraag me heel vaak af waarom het engels zo in is.
is het een teken van de alom aanwezige oppervlakkigheid of is het bon ton om engels te praten dan wel englands te produceren.

ik persoonlijk ben absoluut geen liefhebber van het engels.
wellicht een evidente opmerking.
mi is het algehele verlies aan talen kennis een ernstige zaak.
de meeste nederlanders vinden dat ze en goed engels spreken en goed duits.
want , zo is de redenering duits is net als nederlands en dus een makkelijke taal om te spreken.

om over andere talen maar te zwijgen.
frans , spaans , portugees , russisch etc etc zijn niet interessant want de hele wereld spreekt engels.

is dat wel zo ?
misschien in nederland , maar in ons buurland is het engels absoluut geen vanzelfsprekendheid, sterker nog een gebrek aan beheersing van het duits wordt niet geaccepteerd als het gaat om handelsbetrekkingen of werk.
Je kunt niet werken in duitsland zonder de taal te beheersen en je moet een bepaald niveau van taalbeheersing bezitten alvorens je er mag werken.

Ik zal je uit de droom helpen Lachende smiley
Net als overal in de EU geld er een vrije vestiging, staatsburgerschap van een ander EU-land is formeel voldoende. De enige andere eis is een woonadres en een ziektekostenverzekering.
Daarnaast sterft het vooral in de grote binnensteden van de turken waarvan een groot gedeelte geen tot zeer weinig duits spreekt.
Het is inmiddels, zover dat er wijken zijn waar geen politie durft te komen.
Wellicht kun je je nog herinneren dat er 2 jaar geleden enig tumult was in Duitsland over het boek "Deutschland schafft sich ab" van dhr Sarazin.
Politiek gezien een zeer incorrect boek, maar heel waarheidsgetrouw.

De tweede wereldoorlog heeft een dermate stempel op de duitse volksaard gedrukt dat het not-done is om ook maar iets negatiefs over buitenlanders te zeggen.
Dat breekt Duitsland nu letterlijk op.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 17:38
BerichtOnderwerp: Calvijn

Uiteraard ging dit topic voornamelijk over Calvijn ( en Luther).

Wat mij opvalt in deze discussie is dat niemand hier reageerde op het antisemitisme van Wilhelmina.

Is het dan echt zo triest dat het koningshuis, net als Calvijn, bij de cm-ers niets fout kan doen?
Volgens mij willen de mensen bestolen en belazerd worden, ik snap er niks van.
Binnenkort weer prinsjesdag, denk erom dat je geen propje papier of een waxinelichthoudertje naar die koets gooit he, voor je t weet zit je zonder proces 2 jaar vast.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 17:30
BerichtOnderwerp: Satan: de tegenstander van de christen

[quote=WILLEM618]

je zegt het zelf he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

.....maar liever nog, verstoot hij andere roofdieren van hun prooi...

Laatst aangepast door
PIETER649
op dinsdag 11 september 2012, 17:31
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 10 september 2012, 23:39
BerichtOnderwerp: Satan: de tegenstander van de christen

VISSER278 schreef:
Moet hierbij denken aan de preek van gisteravond .
Een leeuw , die hoeft geen prooi wat al dood is , ..... nee die zoekt een levende prooi. Een dier wat hij kan verslinden. Een dood beest is te min voor een leeuw.
En zo is de satan ook , een briesende leeuw zoekende wie hij kan verslinden.
Mensen die ver van God vandaan zijn , nee , daar heeft satan geen oog voor , die heeft hij toch al in de houdgreep.
Maar mensen die dicht bij God leven , dáár heeft hij lust in om die als prooi te vangen .
Maar gelukkig ..... God waakt over Zijn kudde . Maar die moeten vaak wel veel beproevingen doorstaan.
Daarom is het niet voor niks dat Efeze 6 , de geestelijke wapenrusting , in de Bijbel staat.

die dominee heeft wellicht theologie gestudeerd, maar daar geen biologie als bijvak bestudeerd...
Hyena´s hebben de naam, maar leeuwen zijn de grote aaseters.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 10 september 2012, 19:28
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen

JANS221 schreef:
Die Diederik doet het zo slecht nog niet......

Tis net Arrogander Peggolt... geef ze de ruimte en ze geven de nederlandse souvereiniteit sneller weg dan Usain Bolt de 100 meter sprint. Zieke smiley

Pieter, PVV of AeuP Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 10 september 2012, 19:23
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

CHATULIEM619 schreef:
Wat heeft dit met yoga te maken??

niks met yoga....

heeft wel te maken met fanatici die zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk dat ze anderen met bijbel in de hand veroordelen.

Chat, je kunt deze discussie niet winnen, accepteer dat er andere meningen bestaan en wees blij dat jij jouw mening OOK mag hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 13:05

CHATULIEM619 schreef:
Het is duidelijk dat je de discussie niet gevolgd hebt, want dan zou je ook wel anders reageren...

inderdaad Chat, als ze zou schrijven zoals in deze discussie "normaal" is, zou ze veel veroordelender en bevooroordelender moeten schrijven!
Schaam je, Hannah!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 13:02

We kunnen het hele internet er wel bijhalen, van beide zijden, maar hoeveel waarde heeft het nou helemaal?

Het blijft een feit dat praktisch het gehele joodse gedeelte van de nederlandse bevolking is vermoord.
Duidelijk veel en veel meer dan in andere landen.
Het ambtenarenapparaat in Nederland heeft goed met de bezetter samengewerkt, ook op aanraden van Wilhelmina, je weet wel, de deserteur die in Londen het goede leven leed en haar landgeneuten liet verrekken.

Feit is ook dat zowel Luther en Calvijn antisemitisch waren en vooral door de vervangingsleer Gods volk veel kwaad gedaan hebben.
En inderdaad, wij mensen hoeven hen niet te veroordelen....

De vraag is nu wat wij kunnen doen om het beter te doen, beter vooruit kijken dan achterom kijken, toch?
Dus controleer waar jouw collectegeld heen gaat en spreek je gemeente er op aan.
Stem woensdag op een partij die Israel goed gezind is.
Probeer, waar mogelijk, israelische produkten te kopen, boycot Gods volk niet!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 12:48

GERRIT603 schreef:
ik ben heel veel in Ouddorp geweest met vakantie, mijn ervaring:
ze hebben een grote mond
ze proberen voor te dringen in de supermarkt, kroeg, enz
als je gaat vissen met een boot laten ze hun lijn te breed uitwaaieren (heb er al veel doorgesneden)

jullie zeeuwen zeggen ze brengen geld in het laatje en dat denken die "moffen" ook en denken dat ze daarom voorrang hebben op een hollander, maar ik als hollander breng toch ook geld in het "zeeuwse" laatje

ps het is net als met de hollanders: er zijn goeie en minder goeie

De gemiddelde "mof" is blij dat navigatiesystemen uitgevonden zijn... die käsekopfen stuurden ze altijd de verkeerde kant op als ze netjes en vriendelijk de weg vroegen.

Je kan het ontkennen, maar 2 waarheden zal ik je hier geven:

1: water is nat
2: zonder duitsland ging nederland failliet en had het geen reden tot bestaan.

Wees dus maar blij dat wij er zijn en zwaai voortaan vriendelijk met je hele hand, niet alleen met je middelvinger Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 12:42
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Wel n geinig topicje dat ik geopend heb hier he Coole smiley met zonnebril
al 178 pagina´s met ruim 5000 euh... vrij aparte bijdragen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:01

CHATULIEM619 schreef:
tja, als je iets niet uitkomt, is dat altijd een gemakkelijk excuus he. Nee, het is volledig on topic, aangezien Wmijn voortdurend beweert, dat je pas een mening mag hebben over yoga als je er zelf geweest bent. Het is een dom argument, aangezien je voor voldoende dingen gewaarschuwd wordt niet te doen. Eén ervan is je niet in te laten met yoga. En die waarschuwing uit de Bijbel zegt mij veel meer, dan wat dan ook...

in het algemeen kan ik verklaren dat ik niet in de stront hoef te roeren om te ontdekken dat het stinkt... Knipoog smiley

Daarmee wil ik yoga niet met stront vergelijken hoor, het was overdrachtelijk en beeldend uitgedrukt Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 21:58

Bastiaan, ik raad je aan om google te openen en als trefwoorden PKN en antisemitisme in te tikken.

jij gaat nog schrikken dan... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 21:55

MIEKE364 schreef:
Dit komt me toch allemaal wel wat overtrokken over, hoor. Er zijn talloze christenen die in het verzet zijn gekomen en die ook joden hebben verborgen. Je kunt niet alle kerken, dominees en protestanten over een kam scheren. En achteraf een grote mond hebben is wel erg makkelijk. Wat zou je zelf doen?

En, Pieter, je zit wel erg dicht bij het vuur....zijn er geen tegengeluiden?

Talloze is wat overdreven, gemiddeld waren er in Nederland 20.000 mensen actief in het verzet. Uiteraard waren er kort voor mei 1945 opeens heul errug veul verzetsmensen...
Dat kwam goed uit want na de bevrijding waren er veel meisjeshoofden om kaal te scheren en andere belangrijke zaken.

Ik scheer niet iedereen over 1 kam, het is gewoon de kille constatering van feiten.

Betreffende je laatste opmerking, als pkn gemeente zijn wij verplicht een aantal collectes voor Kerk in Aktie te houden. We zijn echter niet verplicht deze collectes van harte aan te bevelen of om vanuit onze kas het collectebedrag aan te vullen, zoals wij bij andere doelen vaak wel doen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:19
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

vanavond hebben we eerst de kindjes wat hamburgers gevoerd en op bed gegooit. Coole smiley met zonnebril

daarna een sappig heilbotfileetje met paksoi en zeekraal Coole smiley met zonnebril, geserveerd met puree van zoete aardappelen Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:15
BerichtOnderwerp: collectegeld

In het kader van een ander topic hier, toch maar weer es omhooggehaald
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:11
BerichtOnderwerp: Het weer

THOMAS968 schreef:
Mooie eilanden met brede stranden, het Wad, de mooiste meren, elf prachtige steden en vooral de mooiste taal. Inderdaad veel Noord-Afrikaanse criminelen uit de randstad maar die zitten allemaal in een grote gevangenis in Leeuwarden. Er zijn hier gemeentes waar in 2011 geen enkel crimineel vergrijp is geweest. Vriendelijke mensen die je niet meteen gaan uitschelden als ze eens gefrustreerd zijn en een voetbalstadion met eredivisievoetbal waar je rustig met kleine kinderen naar toe kan. De beste schaatsers en de beste turners en waar het kerkelijk nog redelijk gaat ook. Ik zou niet weten wat er in het westen beter is, behalve de economie, dat wel.

Thomas

Duitsland ligt meer naar t oosten Thomas.
Je weet wel, de kant waar de wijzen vandaan kwamen Coole smiley met zonnebril

en de hunnen, maar daar praten we niet over nu.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:09

ERIKA129 schreef:
Pfff ik heb zelf belabberd slecht geslapen dus als ik me over iedereen druk moet gaan maken dan heb ik een dagtaak Smiley met dichtgeplakte mond

je mot es wat vaker daten en minder piekeren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:06

Bastiaan wou wat FEITEN hebben... Lachende smiley

HELAAS heb ik wel wat feitjes voor je, Bastiaan.
Ik hou het even kort:

Ten eerste support het PKN lid met ieder duppie in de collectezak voor Kerk in Aktie, de stichting Sabeel Nederland.
Deze antisemitische stichting met 5 (!) pkn dominees in het bestuur doet er ALLES aan om Israel te vernietigen.
PKN is tevens ondertekenaar van: In Vrijheid Verbonden.
Het is inmiddels officiele PKN politiek om onze GOD gelijk te stellen aan de moslim-afgod.
De PKN wrijft tegen de godlasterlijke islamheidenen aan als een krolse kater.

Pieter, PKN ouderling
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 09:07
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

WILLEMIJN232 schreef:
Die heb ook ook liggen! Is het wat????

jawel, maar het haalt het niet bij een yogaboek met plaatjes Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 09:06
BerichtOnderwerp: invulling of aanvulling?

INGE721 schreef:
is het na de 1e keer geen navulling? Clown smiley

welnee, gewoon vervulling Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 20:14

WILLEMIJN232 schreef:
Je zal er maar suïcidaal van worden Pieter...... Knipoog smiley

joh, leg jezelf in de houding krokodil, laat je tanden zien en drink na afloop een biertje met elkaar.
je gaat toch al die mafkezen hier niet serieus nemen opeens? hoop ik... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 20:11

MIEKE364 schreef:
g e n i a a l...

ik weet ut, ik weet ut, thats me Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 20:10

CHATULIEM619 schreef:
Ach, of het nu wel of niet Wmijn was, als ik me druk moet maken over wie ik hier eventueel zou kunnen bezeren durf ik niks meer te schrijven...

joh Chat, denk maar zo: als mensen zich gekwetst voelen, is dat nog geen dodelijke ziekte. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 19:57

Cortazar heeft in grote lijnen gelijk.

Nederland was en IS heel antisemitisch. Van hoog tot laag.
Zo wenschte Wilhelmina vlak voor de oorlog niet in de stank van een jodenkamp te zitten.
Het kamp dat naderhand in Westerbork kwam, was in eerste instantie bij Apeldoorn geplanned.
Met de vingers nog plakkerig van de vette fazant heeft deze deserteur vanuit Londen de oproep gedaan tot een treinstaking, hierdoor leed het westen van Nederland honger terwijl de aardappelen lagen te rotten in Groningen.
1 uitzondering maakte Wilhelmina, het jodentransport mocht gelukkig wel doorgaan.
En alle brave nederlanders konden niet wachten tot hun joodse buren weg waren gevoerd, binnen 24 uur werden de huizen geplunderd Zieke smiley
Sterker nog, kinderen van joodse ouders die de oorlog als wees overleefden, werden gedeporteerd naar Israel, maar hun rechtmatige erfenis werd verbeurd verklaard door Nederland.

Mieke, het spijt mij oprecht jou het volgende te moeten mededelen: de protestantse kerk, de PKN dus, is heden ten dage DOORDRENKT van het anti-semitisme!
Kijk maar eens goed naar de besteding van de collectegelden van bijv. Kerk-in-Aktie
Of nog duidelijker: kijk hoe snel voorzitter Passchier indertijd in Egypte namens het nederlandse volk zn excuses aan ging bieden vanwege de film Fitna van Geert Wilders.
Ongelooflijk he? De voorzitter van een CHRISTELIJKE kerk ging bij HEIDENEN excuses aanbieden, vind je t gek dat moslims de christenen niet serieus nemen?
Dat filmpje was reden hiertoe.
Als hij een vent was, en een waar christen, ging hij wederom naar Egypte, maar nu om te klagen over de behandeling die joden en christenen daar krijgen.
Weet je dat in het midden oosten jaarlijks honderdduizenden (!) christenen en joden VERMOORD worden?
En in de nederlandse protestantse kerken word vanaf de kansel gebeden voor de rebellen in Syrie en de terroristen van Hamas.
De grootste vijanden van joden, daar bid men voor.
Doet men niets voor Israel dan? Jahoor, we boycotten hun economie Kotsende smiley

Waar en hoe precies weet ik zo snel niet, maar in de bijbel staat dat wie zich tegen Gods volk keert, zich tegen God zelf keert...

Arm arm Nederland Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 18:25

opvulling Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 19:44

Eigenlijk is dit in mijn ogen een non-topic.

Waar hebben we het nou helemaal over? Smiley die vol vragen zit

Er zijn op cm schijnbaar leden die in hun eigen vrije tijd graag wat gymnastiekoefeningen doen die oorspronkelijk uit het oosten komen.
Er zijn hier vast ook leden die vroeger of nog steeds een oosterse vechtsport beoefenen, judo bijv.

Uiteraard weten we allemaal dat er mensen zijn die judo of yoga dermate intens beoefenen dat er een hele cult omheen hangt die inderdaad naar een occulte sfeer leidt.

Nou en?

Het gaat over het niveau waarop je er aan meedoet en ik heb het vage idee dat de mensen die hier op cm er voor uit durven te komen (sic) dat ze een uurtje yoga per week doen, dit puur en alleen voor de ontspanning doen.
Dus heel heel ver van dat occulte puntje afzitten!

Gun een ander zijn of haar hobby zonder daar spastisch over te doen, get a life!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 08:12
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

VISSER278 schreef:
Haha , en weet je wat het hier was vandaag ? Juist ...braderie.
En weet je wie ik daar tegenkwam? Juist .... mn zus.
Ik weet zeker dat zij er langer geweest is dan ik .
Ik was binnen een kwartier weer thuis .
En weet je wat ik gekocht heb? Juist.....een zak oliebollen.
De gerookte paling was me te duur.
Vijf euro voor een broodje paling , dat ging me te ver.
Ten eerste ....je moest op dat broodje zoeken naar de paling
ten tweede ..... voor de sportvissers is het een beschermde diersoort. (gevangen paling dient direct in hetzelfde viswater worden terug gezet)
Dus het was gewoon tegen mn principe om dat te kopen , Huilende smiley, smiley in tranen

Ik heb er nooit moeite mee iets extra uit te geven op dat gebied.
De simpele geneugten des levens, geniet daar van!!
Als ik trek in iets heb, koop ik het ook, of het nou € 2,50 kost of 4 hele euries.
Zelfs als het dus in mijn ogen vrij duur is. Als n ander je niet kietelt, moet je t zelf doen!!
Op andere dingen kan ik weer wel op 5 cent van een aankoop afzien.
Ik zeg altijd maar zo:

Het leven is te kort om je kont met schuurpapier af te vegen. Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 110 Volgende
Pagina 14 van 110