ChristianMatch

Forum

Satan: de tegenstander van de christen
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: maandag 10 september 2012, 15:44

http://www.youtube.com/watch?v=p6hZyEmOOjs

Kort samengevat:

Duivel = Lasteraar
hij lastert voor durend door God in je denken bij alle mensen.
hij verdraait alle dingen omdat hij een hekel aan God heeft.
hij is de vader van de leugen, slang, prins de god van de wereld, grote rode draak, bloeddorstig, genadeloos, enz. macht en kracht.

Wees sterk in de Heere doe wapenrusting Gods aan.
Werp je neer voor Here God belijden en loslaten.
Geef mezelf aan Here God gezag geloof doorstaan.
Rent de leeuw weg van het schaapje.

Moge de Here ons helpen.

13 En toen de draak zag, dat hij op de aarde geworpen was, zo heeft hij de vrouw vervolgd, die het manneken gebaard had. Opb. 12:13.

8 En de HEERE zeide tot den satan: Hebt gij ook acht geslagen op Mijn knecht Job? Want niemand is op de aarde gelijk hij, een man oprecht en vroom, godvrezende en wijkende van het kwaad.
9 Toen antwoordde de satan den HEERE, en zeide: Is het om niet, dat Job God vreest?
10 Hebt Gij niet een betuining gemaakt voor hem, en voor zijn huis, en voor al wat hij heeft rondom? Het werk zijner handen hebt Gij gezegend, en zijn vee is in menigte uitgebroken in den lande.
11 Maar toch strek nu Uw hand uit, en tast aan alles, wat hij heeft; zo hij U niet in Uw aangezicht zal zegenen? Job 1:8-11.

2 Toen zeide de HEERE tot den satan: Van waar komt gij? En de satan antwoordde den HEERE, en zeide: Van om te trekken op de aarde, en van die te doorwandelen.
3 En de HEERE zeide tot den satan: Hebt gij ook acht geslagen op Mijn knecht Job? Want niemand is op de aarde gelijk hij, een man, oprecht en vroom, godvrezende en wijkende van het kwaad; en hij houdt nog vast aan zijn oprechtigheid, hoewel gij Mij tegen hem opgehitst hebt, om hem te verslinden zonder oorzaak.
4 Toen antwoordde de satan den HEERE, en zeide: Huid voor huid, en al wat iemand heeft, zal hij geven voor zijn leven.
5 Doch strek nu Uw hand uit, en tast zijn gebeente en zijn vlees aan; zo hij U niet in Uw aangezicht zal zegenen!
6 En de HEERE zeide tot den satan: Zie, hij zij in uw hand, doch verschoon zijn leven. Job 2:2-6.

10 Wie is er onder ulieden, die den HEERE vreest, die naar de stem Zijns Knechts hoort? Als hij in de duisternissen wandelt, en geen licht heeft, dat hij betrouwe op den Naam des HEEREN, en steune op zijn God. Jes.50:10.

2 Weidt de kudde Gods, die onder u is, hebbende opzicht daarover, niet uit bedwang, maar gewilliglijk; noch om vuil gewin, maar met een volvaardig gemoed;
3 Noch als heerschappij voerende over het erfdeel des Heeren, maar als voorbeelden der kudde geworden zijnde.
4 En als de overste Herder verschenen zal zijn, zo zult gij de onverwelkelijke kroon der heerlijkheid behalen.
5 Desgelijks gij jongen, zijt den ouden onderdanig; en zijt allen elkander onderdanig; zijt met de ootmoedigheid bekleed; want God wederstaat de hovaardigen, maar den nederigen geeft Hij genade.
6 Vernedert u dan onder de krachtige hand Gods, opdat Hij u verhoge te Zijner tijd.
7 Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u.
8 Zijt nuchteren, en waakt; want uw tegenpartij, de duivel, gaat om als een briesende leeuw, zoekende, wien hij zou mogen verslinden;
9 Denwelken wederstaat, vast zijnde in het geloof, wetende, dat hetzelfde lijden aan uw broederschap, die in de wereld is, volbracht wordt.
10 De God nu aller genade, Die ons geroepen heeft tot Zijn eeuwige heerlijkheid in Christus Jezus, nadat wij een weinig tijds zullen geleden hebben, Dezelve volmake, bevestige, versterke, en fondere ulieden.
11 Hem zij de heerlijkheid en de kracht in alle eeuwigheid. Amen. 1 Petr. 5:2-11.

7 Zo onderwerpt u dan Gode; wederstaat den duivel, en hij zal van u vlieden. Jac.4:7.

4 Kinderkens, gij zijt uit God, en hebt hen overwonnen; want Hij is meerder, Die in u is, dan die in de wereld is. 1 Joh. 4:4b.

8 Die de zonde doet, is uit den duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou. 1 Joh.3:8.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 10 september 2012, 22:22

Moet hierbij denken aan de preek van gisteravond .
Een leeuw , die hoeft geen prooi wat al dood is , ..... nee die zoekt een levende prooi. Een dier wat hij kan verslinden. Een dood beest is te min voor een leeuw.
En zo is de satan ook , een briesende leeuw zoekende wie hij kan verslinden.
Mensen die ver van God vandaan zijn , nee , daar heeft satan geen oog voor , die heeft hij toch al in de houdgreep.
Maar mensen die dicht bij God leven , dáár heeft hij lust in om die als prooi te vangen .
Maar gelukkig ..... God waakt over Zijn kudde . Maar die moeten vaak wel veel beproevingen doorstaan.
Daarom is het niet voor niks dat Efeze 6 , de geestelijke wapenrusting , in de Bijbel staat.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 10 september 2012, 22:25

VISSER278 schreef:
Een leeuw , die hoeft geen prooi wat al dood is , ..... nee die zoekt een levende prooi. Een dier wat hij kan verslinden. Een dood beest is te min voor een leeuw.
Mensen die ver van God vandaan zijn , nee , daar heeft satan geen oog voor , die heeft hij toch al in de houdgreep.
Maar mensen die dicht bij God leven , dáár heeft hij lust in om die als prooi te vangen .
Maar gelukkig ..... God waakt over Zijn kudde . Maar die moeten vaak wel veel beproevingen doorstaan.
Daarom is het niet voor niks dat Efeze 6 , de geestelijke wapenrusting , in de Bijbel staat.

Wat een duidelijk gegeven!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 10 september 2012, 23:39

VISSER278 schreef:

die dominee heeft wellicht theologie gestudeerd, maar daar geen biologie als bijvak bestudeerd...
Hyena´s hebben de naam, maar leeuwen zijn de grote aaseters.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 10:45

PIETER649 schreef:
die dominee heeft wellicht theologie gestudeerd, maar daar geen biologie als bijvak bestudeerd...

Ik denk dat je even op nieuw biologie moet gaan nemen, Pieter. Leeuwen eten enkel aas, als er niets anders voorhanden is. Maar een leeuw is met voorsprong het grootste en sterkste roofdier. Een leeuw is echter groot en log, vandaar jaagt hij meestal vanuit een hinderlaag, maar liever nog, verstoot hij andere roofdieren van hun prooi. Een mannetjes leeuw is dermate groot, dat hij zelden zelf aan de jacht deel neemt. ik kan nog even doorgaan, maar ik weet niet of men daar hier op zit te wachten Knipoog smiley
Een Hyena staat op de tweede plaats van grootste roofdieren, en op de derde plaats de wilde hond.
De ds had dus blijkbaar zijn huiswerk goed gedaan.

Laatst aangepast door
WILLEM618
op dinsdag 11 september 2012, 10:46
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 14:04

WILLEM618 schreef:
Ik denk dat je even op nieuw biologie moet gaan nemen, Pieter. Leeuwen eten enkel aas, als er niets anders voorhanden is. Maar een leeuw is met voorsprong het grootste en sterkste roofdier. Een leeuw is echter groot en log, vandaar jaagt hij meestal vanuit een hinderlaag, maar liever nog, verstoot hij andere roofdieren van hun prooi. Een mannetjes leeuw is dermate groot, dat hij zelden zelf aan de jacht deel neemt. ik kan nog even doorgaan, maar ik weet niet of men daar hier op zit te wachten Knipoog smiley
Een Hyena staat op de tweede plaats van grootste roofdieren, en op de derde plaats de wilde hond.

Stukje biologie mag hoor!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 17:30

[quote=WILLEM618]

je zegt het zelf he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

.....maar liever nog, verstoot hij andere roofdieren van hun prooi...

Laatst aangepast door
PIETER649
op dinsdag 11 september 2012, 17:31
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:17

PIETER649 schreef:

Biologie en religie.... gaan niet zo goed samen he? Denk maar even aan de evolutietheorie
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:31

WILLEM618 schreef:
Een beetje vreemd Willem, je hebt ook nog een beer, of een tijger of een haai...zijn toch ook roofdieren? En ik denk dat ze aanzienlijk groter zijn dan een dingo...
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:08

PIETER649 schreef:

Wat maakt het mij nou uit of het een leeuw , een hyena , een luipaard of voor mijn part een dino is .
Maar over dat vak biologie , dat kan kloppen .
Hij vertelde er nl bij dat hij dat ook gehoord had van een ouderling. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:10

VISSER278 schreef:
Wat maakt het mij nou uit of het een leeuw , een hyena , een luipaard of voor mijn part een dino is .
Maar over dat vak biologie , dat kan kloppen .
Hij vertelde er nl bij dat hij dat ook gehoord had van een ouderling. Knipoog smiley

Wat zijn ouderlingen toch wijze mensen he???
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:17

Sowieso, en Véél wijzer dan zgnmde voorgangers.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:18

WILLEMIJN232 schreef:
Wat zijn ouderlingen toch wijze mensen he???

Heb je het nu tegen jezelf Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:19

Best mooi schilderij...is al verkocht zelfs... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:21

MARIO216 schreef:
Heb je het nu tegen jezelf Knipoog smiley

tegen Visser..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:30

Opletten Mario...! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:31

SHANITA130 schreef:
Sowieso, en Véél wijzer dan zgnmde voorgangers.... Knipoog smiley
dank je Shanita, heb het ff aan de redactie gemeld. Ik hoop dat ze er wat mee doen...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:37

CHATULIEM619 schreef:
dank je Shanita, heb het ff aan de redactie gemeld. Ik hoop dat ze er wat mee doen...

zal wel ff gniffelen zijn, hooguit Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:55

PIETER649 schreef:
zal wel ff gniffelen zijn, hooguit Lachende smiley

Nou, inderdaad....over lange tenen gesproken........ Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:14

VISSER278 schreef:

Precies.

<><

Zwaan
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:15

Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:17

Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:32

1 Gij kinderen, zijt uw ouderen gehoorzaam in den Heere; want dat is recht.
2 Eert uw vader en moeder (hetwelk het eerste gebod is met een belofte),
3 Opdat het u welga, en dat gij lang leeft op de aarde.
4 En gij vaders, verwekt uw kinderen niet tot toorn, maar voedt hen op in de lering en vermaning des Heeren.
5 Gij dienstknechten, zijt gehoorzaam uw heren naar het vlees, met vreze en beven, in eenvoudigheid uws harten, gelijk als aan Christus;
6 Niet naar ogendienst, als mensenbehagers, maar als dienstknechten van Christus, doende den wil van God van harte;
7 Dienende met goedwilligheid den Heere, en niet de mensen;
8 Wetende, dat zo wat goed een iegelijk gedaan zal hebben, hij datzelve van den Heere zal ontvangen, hetzij dienstknecht, hetzij vrije.
9 En gij heren, doet hetzelfde bij hen, nalatende de dreiging; als die weet, dat ook uw eigen Heere in de hemelen is, en dat geen aanneming des persoons bij Hem is.
10 Voorts, mijn broeders, wordt krachtig in den Heere, en in de sterkte Zijner macht.
11 Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels.
12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
13 Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven.
14 Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid;
15 En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes;
16 Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.
17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.

18 Met alle bidding en smeking, biddende te allen tijd in den Geest, en tot hetzelve wakende met alle gedurigheid en smeking voor al de heiligen;
19 En voor mij, opdat mij het Woord gegeven worde in de opening mijns monds met vrijmoedigheid, om de verborgenheid van het Evangelie bekend te maken;
20 Waarover ik een gezant ben in een keten, opdat ik in hetzelve vrijmoediglijk moge spreken, gelijk mij betaamt te spreken.
21 En opdat ook gij moogt weten hetgeen mij aangaat; en wat ik doe, dat alles zal u Tychikus, de geliefde broeder en getrouwe dienaar in den Heere, bekend maken;
22 Denwelken ik tot datzelfde einde tot u gezonden heb, opdat gij onze zaken zoudt weten, en hij uw harten zou vertroosten.
23 Vrede zij den broederen, en liefde met geloof, van God den Vader, en den Heere Jezus Christus.
24 De genade zij met al degenen, die onzen Heere Jezus Christus liefhebben in onverderfelijkheid. Amen. Ef.6.

<><

Zwaan
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1