Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 22:37
|
|
|
In iedere kerkdienst worden collectes gehouden, maar wat gebeurd er eigenlijk met dat geld? Een gedeelte is duidelijk, onderhoud gebouw, salaris voorganger of dominee, kosten kinderwerk, electra en verwarming etc.
Een ander gedeelte is onduidelijker. We gaan er altijd maar van uit, goedgelovig als we zijn, dat dat geld wijs besteed wordt.
Maar is dat altijd zo? Ik werd deze week onaangenaam verrast toen ik er achter kwam dat de PKN bijvoorbeeld geld geeft aan anti-israel organisaties. Via Kerk-in-actie word de stichting Vrienden van Sabeel financieel ondersteund. Deze organisatie verspreid doelbewust valse informatie en schurkt tegen terrorisme aan!
Persoonlijk heb ik dus besloten het collectezakje voor de diaconie niet meer te vullen.
Laatst aangepast door
|
PIETER649
|
op zaterdag 7 april 2012, 22:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 22:51
|
|
|
PIETER649 schreef: | In iedere kerkdienst worden collectes gehouden, maar wat gebeurd er eigenlijk met dat geld? Een gedeelte is duidelijk, onderhoud gebouw, salaris voorganger of dominee, kosten kinderwerk, electra en verwarming etc.
Een ander gedeelte is onduidelijker. We gaan er altijd maar van uit, goedgelovig als we zijn, dat dat geld wijs besteed wordt.
Maar is dat altijd zo? Ik werd deze week onaangenaam verrast toen ik er achter kwam dat de PKN bijvoorbeeld geld geeft aan anti-israel organisaties. Via Kerk-in-actie word de stichting Vrienden van Saheel financieel ondersteund. Deze organisatie verspreid doelbewust valse informatie en schurkt tegen terrorisme aan!
Persoonlijk heb ik dus besloten het collectezakje voor de diaconie niet meer te vullen. |
Bedoel je niet sabeel? Die stichting onderhoud contacten met alle christenen van pallestijnese kerken. En verzorgd ook vele projecten voor hun.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 7 april 2012, 22:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 22:56
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Bedoel je niet sabeel? Die stichting onderhoud contacten met alle christenen van pallestijnese kerken. En verzorgd ook vele projecten voor hun. |
klopt, tiepvautje van me
maar deze stichting ziet ALLEEN de staat Israel als het probleem van palestijnse christenen. Dat is een leugen, want de palestijnse overheid is moslimfundalistisch en vervolgd de christenen. Daarbij vervalst sabeel veel feiten om Israel in een zo kwaad mogelijk daglicht te stellen.
Laatst aangepast door
|
PIETER649
|
op zaterdag 7 april 2012, 23:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 23:36
|
|
|
PIETER649 schreef: | In iedere kerkdienst worden collectes gehouden, maar wat gebeurd er eigenlijk met dat geld? Een gedeelte is duidelijk, onderhoud gebouw, salaris voorganger of dominee, kosten kinderwerk, electra en verwarming etc.
Maar is dat altijd zo? Ik werd deze week onaangenaam verrast toen ik er achter kwam dat de PKN bijvoorbeeld geld geeft aan anti-israel organisaties. Via Kerk-in-actie word de stichting Vrienden van Sabeel financieel ondersteund. Deze organisatie verspreid doelbewust valse informatie en schurkt tegen terrorisme aan!
Persoonlijk heb ik dus besloten het collectezakje voor de diaconie niet meer te vullen. |
Ik vind het zelf dan wat kort door de bocht om helemaal niet meer de diaconie te steunen....Ik zou wel een kritische brief sturen over de besteding van de diaconale gelden.......(ga gelijk eens kijken of mijn diaconie er ook aan geeft.....)
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 7 april 2012, 23:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 23:44
|
|
|
PIETER649 schreef: | klopt, tiepvautje van me
maar deze stichting ziet ALLEEN de staat Israel als het probleem van palestijnse christenen. Dat is een leugen, want de palestijnse overheid is moslimfundalistisch en vervolgd de christenen. Daarbij vervalst sabeel veel feiten om Israel in een zo kwaad mogelijk daglicht te stellen. |
ben ik met je eens, lees onderstaande link eens.....
http://likud.nl/2011/05/kerk-in-actie-spreekt-zich-zichzelf-tegen-inzake-israel-bashing/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 april 2012, 17:41
|
|
|
bedankt voor deze link Cootje, ik hoop dat veel mensen de moeite nemen om het te openen en te lezen. zodat ze nooit kunnen zeggen: wir haben es nicht gewüsst....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 25 april 2012, 23:29
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik werd deze week onaangenaam verrast toen ik er achter kwam dat de PKN bijvoorbeeld geld geeft aan anti-israel organisaties. Via Kerk-in-actie word de stichting Vrienden van Sabeel financieel ondersteund. Deze organisatie verspreid doelbewust valse informatie en schurkt tegen terrorisme aan! |
Graag wil ik hier even ernstig de vinger bij leggen. Want niet alleen aan deze organisatie geeft PKN geld. Ook aan United Civilians For Peace, een voluit anti-Joodse organisatie met o.a. prominente leden als Dries van Agt.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op woensdag 25 april 2012, 23:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 25 april 2012, 23:32
|
|
|
PIETER649 schreef: | Persoonlijk heb ik dus besloten het collectezakje voor de diaconie niet meer te vullen. |
Laat uw rechterhand niet weten wat uw linkerhand doet vriend...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op woensdag 25 april 2012, 23:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 07:39
|
|
|
BEUN656 schreef: | Laat uw rechterhand niet weten wat uw linkerhand doet vriend... |
Goed lezen he, dr staat wat zowel zn linker als zn rechterhand NIET doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 17:15
|
|
|
In het kader van een ander topic hier, toch maar weer es omhooggehaald
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 18:51
|
|
|
Om deze reden (en andere ) heb ik moeite met het betalen van belasting. Enig idee hoeveel % "EU-ontwikkelingsgeld" in Palestijnse handen belandt? (Ik ben het vergeten maar weet nog dat ik het schokkend vond).
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zaterdag 8 september 2012, 18:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:01
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Om deze reden (en andere ) heb ik moeite met het betalen van belasting. Enig idee hoeveel % "EU-ontwikkelingsgeld" in Palestijnse handen belandt? (Ik ben het vergeten maar weet nog dat ik het schokkend vond). |
de familie van yasser arafat is multimiljonair dankzij onze EU er zijn "palestijnse vrijheidsstrijders" (in mijn ogen terroristen) die 2300euro per maand "verdienen" dankzij onze EU
hoe kan je dat voorkomen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:37
|
|
|
GERRIT603 schreef: | de familie van yasser arafat is multimiljonair dankzij onze EU er zijn "palestijnse vrijheidsstrijders" (in mijn ogen terroristen) die 2300euro per maand "verdienen" dankzij onze EU
hoe kan je dat voorkomen? |
PVV stemmen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:14
|
|
|
CARMEN073 schreef: | PVV stemmen? |
ik heb niet zoveel vertrouwen in blondie maar idd wie dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:15
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik heb niet zoveel vertrouwen in blondie maar idd wie dan |
Als je christen pretendeert te zijn stem je toch niet op de PVV???? Kan je dat dan wel verantwoorden met de Bijbel????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:17
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik heb niet zoveel vertrouwen in blondie maar idd wie dan |
Revoluuusie?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:20
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Revoluuusie?! |
ik doe mee Carmen jij wel voorop hé, stel dat ze gaan schieten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:22
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik doe mee Carmen jij wel voorop hé, stel dat ze gaan schieten |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:26
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik doe mee Carmen jij wel voorop hé, stel dat ze gaan schieten | Gerrit...zoiets zeg je niet... Je mag het zelfs niet denken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:30
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gerrit...zoiets zeg je niet... Je mag het zelfs niet denken....
|
hoezo, ik laat Carmen ons leiden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:34
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als je christen pretendeert te zijn stem je toch niet op de PVV???? Kan je dat dan wel verantwoorden met de Bijbel???? | Zij zijn pro Israël...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:35
|
|
|
GERRIT603 schreef: | hoezo, ik laat Carmen ons leiden |
Weet je wel hoe.....OFF...TOPIC....WIJ (ja je leest het goed...wij)hier zijn???
Er zijn hier zeer scherpe lezers...die je daar op gaan wijzen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Weet je wel hoe.....OFF...TOPIC....WIJ (ja je leest het goed...wij)hier zijn???
Er zijn hier zeer scherpe lezers...die je daar op gaan wijzen... |
oohhhhh, dit ging over collectegeld, je hebt helemaal gelijk toch heb ik het idee dat die "scherpe lezers" thuis geen enkele spiegel hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:45
|
|
|
YEP..................helemaal gelijk....!!!
Een goed zondag....ik leg alvast het collecte geld voor morgen klaar....
(nog een ouderwetse gewoonte van vroeger thuis...wat we nog steeds doen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:52
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Weet je wel hoe.....OFF...TOPIC....WIJ (ja je leest het goed...wij)hier zijn???
Er zijn hier zeer scherpe lezers...die je daar op gaan wijzen... |
Is dat zo Zeeland, leg eens uit?????niet alleen wat suggereren maar ook uitleggen he? Dat is wel zo eerlijk toch? Verborgen boodschappen zijn niet zo christelijk en die wil ik ook niet begrijpen..... Kom je in de kerk ook niet mee weg mag ik hopen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 00:54
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | YEP..................helemaal gelijk....!!!
Een goed zondag....ik leg alvast het collecte geld voor morgen klaar....
(nog een ouderwetse gewoonte van vroeger thuis...wat we nog steeds doen) |
oei, daar is ze
ik ga naar bed
|
|
Naar boven |
|
|