Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 18:51
Onderwerp: collectegeld
|
|
|
Om deze reden (en andere ) heb ik moeite met het betalen van belasting. Enig idee hoeveel % "EU-ontwikkelingsgeld" in Palestijnse handen belandt? (Ik ben het vergeten maar weet nog dat ik het schokkend vond).
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zaterdag 8 september 2012, 18:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 18:46
Onderwerp: Het weer
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Mooie eilanden met brede stranden, het Wad, de mooiste meren, elf prachtige steden en vooral de mooiste taal. Inderdaad: veel Noord-Afrikaanse criminelen uit de randstad maar die zitten allemaal in een hele grote gevangenis in Leeuwarden - en nauwelijks daarbuiten. Er zijn hier gemeentes waar in 2011 geen enkel crimineel vergrijp is geweest. Vriendelijke mensen die je niet meteen gaan uitschelden als ze eens gefrustreerd zijn en een voetbalstadion met eredivisievoetbal waar je rustig met kleine kinderen naar toe kan. De beste schaatsers en de beste turners en waar het kerkelijk nog redelijk gaat ook. Ik zou niet weten wat er in het westen beter is, behalve de economie, dat wel. Ze spreken zelfs Nederlands.....
Thomas, er is maar één echte elfstedentocht. |
Sjonge t wurdt tied dat jem aan de grens entreegeld gaan heffen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 11:01
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb er moeite mee dat jij gewoon zegt als het je niet bevalt: ik negeer je! Dat is een van de vreselijkste dingen die je tegen mensen kan zeggen want je bestaat dan niet meer als mens...Nu veeg jij je eigen straatje schoon en geeft mij de schuld....je doet maar, maar pretendeer dan niet dat je christen bent.... En ik ga hier geen discussie meer voeren over yoga of wat dan ook....... |
Even een citaatje uit ditzelfde draadje.
Jouw bijdragen op dit forum zijn op de persoon, off-topic of ze draaien om de hete brei heen.
Petra is weg, maar ik ben denk ik wat harder; mij krijg je niet zomaar weggetreiterd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 21:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar jij weet de reden helemaal niet waarom ik mijn foto er niet bijzet..........dus je opmerking is in die zin erg flauw.....
Je zet hele verhalen op het forum maar dat wil niet zeggen dat je wat van jezelf laat zien.......zo zie je maar, een foto is ook niet alles.... |
Ik voel me vereerd dat je meer van mij wilt weten.
Begrijp ik goed dat jij het flauw vindt dat ik een opmerking over jouw missende foto maak maar dat jij jezelf wel het recht toeeigent om van mij te eisen dat ik mijn ziel en zaligheid op dit forum neerzet? Jij weet helemaal niet waarom ik niet meer van mijzelf op het forum laat zien......... dus je opmerking is in die zin erg flauw.
Jij voelt je kennelijk gekwetst en je bent vastbesloten om in je slachtofferrol te blijven zitten en continue verwijten rond te strooien aan iedereen die jou durft aan te spreken. En dan vind je het gek als mensen er voor kiezen om jou te negeren. Nou, dat recht hebben ze.
Je verwijt m.b.t. de weinige inhoudelijke reacties van mijn kant is ook erg flauw aangezien het nu juist mijn ervaring is dat jouw voorkeur uitgaat naar het op de persoon spelen en mensen kwetsen. Waar je ook nu weer een staaltje van laat zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 19:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mijn geheugen is nog prima, dank je , het valt me gewoon op dat je overal maar vragen stelt en weinig van jezelf laat zien , vandaar mijn opmerking..... Als je mijn stukje inderdaad inhoudelijk goed gelezen hebt merk je dat het niet alleen over Solafide gaat maar wel wat verder reikt....... Die inhoud waar jij het over hebt vond ik een beetje olie op het vuur van de discussie gooien en je er zelf niet mee bemoeien....dus als je over de discussie zuiver houden praat???? Maar ja, dat is ieders zijn interpretatie he? Ik rechtvaardig mijn houding absoluut niet, hoe kom je daar nu weer bij??? maar....laten we het erop houden dat ik het niet begrijp en jij wel, kunnen we deze discussie sluiten.... |
Hm, ik vind dat ik op het topic "Samen de bijbel door" best wat van mijzelf laat zien. En niet alleen daar.
Ik heb juist getracht mijn "olie op het vuur" zoveel mogelijk te beperken.
En zeg niet dat ik weinig van mijzelf laat zien want mijn foto is een stuk scherper dan die van jou
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op vrijdag 7 september 2012, 19:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 18:40
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik begrijp je reactie niet? Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Het is bijzonder aardig dat je er tijd, energie en gelegenheid voor neemt om bij te houden wie wat tegen wie zegt......maar waarom is dat relevant in mijn tekst? Ik heb je verder inhoudelijk nog niet zien regeren op dit topic dus wat deze opmerking dan is????? |
Kennelijk is mijn geheugen dan iets beter dan het jouwe. Wat ik met deze bijdrage bedoel aan te geven is dat jij hier met zogenaamde 'argumenten' komt om je houding te rechtvaardigen. En die argumenten zijn niet legitiem. Net zoals ik het onzinnig vind om mensen op het forum aan te vallen omdat anderen jou prive haatmails hebben gestuurd. Het is wel zo prettig om de discussie zuiver te houden en er niet telkens valse argumentatie bij te halen.
Moet je tegenwoordig vroegtijdig inhoudelijk op een topic reageren voordat je je in de discussie mag mengen?
Mijn bijdragen waren weinig en bondig. Maar wel inhoudelijk. Dat die inhoud jou ontgaat is duidelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 14:48
Onderwerp: God aanbidden
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Leven tot EER van God. Dat is een onmogelijkheid geworden na de val, omdat daar de hoogmoed van een mens op nummer één kwam te staan. En God heeft een mogelijkheid gegeven, direct na de zondeval al, en daar de belofte gegeven dat Hij zou betalen voor wat een mens niet meer kan betalen. En dat is aan het kruis VOLBRACHT Johannus de Doper heeft het denk ik mooi samengevat: Hij moet wassen, ik minder worden. Heel het leven in geloof komt daar op neer denk ik. Hoe meer een mens mag groeien in het geloof en genade, hoe kleiner hij is en hoe minder hij er toe doet, maar ook hoe Groter God in Christus is, en hoe meer God er toe doet. Dan is de Hemel niet de hoofdzaak, maar wel het Eeuwig Hem Loven, alle genot in Hem vinden, en tegelijk het niet eeuwig God te hoeven missen, omdat je Hem niet KAN missen. |
Hoe breng je dit in de praktijk? Welke dingen doe je in het dagelijks leven om God te eren?
Begrijk ik je goed dat je vindt dat aanbidding hetzelfde is als leven tot eer van God?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 14:43
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Of ik nou wel of geen dreadlocks zal nemen...
Ik weet het niet meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 14:40
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik heb al een paar keer om een vette bankrekening en een slank lichaam gevraagd maar die ouwe z... haalt dat altijd door elkaar, let svp ff op dat het nu eindelijk een keer goed gaat |
Zpeel wel ff voor sinterklaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 11:39
Onderwerp: God aanbidden
|
|
|
Als je iemand zou vragen wat het doel is van het christelijk geloof dan is de kans groot dat je als antwoord krijgt: redding en eeuwig leven voor de mens door het plaatsvervangende offer van Jezus Christus aan het kruis.
Toch denk ik dat het echte doel van een hogere orde is. Ik geloof dat de mens bedoeld is om God te aanbidden en een relatie met Hem te hebben. Omdat de mens daar in zijn gevallen staat niet meer toe in staat was heeft God voor een oplossing gezorgd waardoor de relatie tussen Hem en de mens weer werd hersteld.
Soms denk ik wel eens; het is fantastisch om te weten dat je gered bent en dat je een mooie toekomst staat te wachten in de hemel waar we naar mogen uitkijken.
Maar lopen we soms niet het gevaar om te lang stil te blijven staan bij het kruis op Golgotha en bij het onbegrijpelijke wonder van Gods liefde, waardoor we het oorspronkelijke doel van God met de mens uit het oog verliezen?
Ik wil wel benadrukken dat het kruis op Golgotha centraal staat. Altijd. We moeten dit ook altijd in gedachten houden.
Maar God zoekt aanbidders in "geest en in waarheid". In de oudheid wandelden sommige voorvaderen met God. En in het NT gebeurt dit op nog grotere schaal en op geheel nieuwe wijze.
Wat houdt het in om God te aanbidden? Hoe breng je dit in praktijk in het leven van alledag?
Ben benieuwd naar wat jullie hiervan vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 11:02
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
Quote: | In de theologische woordenstrijd waren zowel Luther als Calvijn tegen de Joodse theologie, echter is nergens enige vorm van rassenhaat of discriminatie van Joden bij beide personen te vinden. |
Dit is nieuw voor mij. Ik heb altijd geleerd / gehoord dat Luther wel degelijk antisemitische uitspraken heeft gedaan. En erger: dat de Holocaust in WO II door Hitler theologisch onderbouwd is met behulp van antisemitische uitspraken door Luther gedaan.
Deze beweringen heb ik nooit nagetrokken; ik ging ervanuit dat ze klopten omdat het een algemeen bekend gegeven leek te zijn.
Het heeft me wel altijd verbaasd dat Luther, die zo grote nadruk op de genade legde en de kerk zo vol passie weer op het goede spoor wilde zetten, zich zou verlagen tot antisemitisme.
k Zou nu dan toch wel es willen weten hoe het dan echt zit....
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op vrijdag 7 september 2012, 11:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 10:40
|
|
|
INGE721 schreef: | Kon hij ons maar een paar lessen geven Het resultaat zou denk ik zijn dat wij de marsmannen beter begrijpen maar of de venusvrouwen ooit te doorgronden zijn? |
Willen de mannen ons wel begrijpen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 10:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb goed gelezen watze daadwerkelijk schreef, vooral de teksten tegen mij persoonlijk..........Als je dat niets bijzonders vind heb je echt een gebrek aan inzicht wat je wel en niet kan schrijven.......ik heb er niet over geklaagd maar er zijn mensen op CM die zich om ieder tegengas in een discussie menen mensen persoonlijk aan te moeten vallen....wat dat betreft heb ik al meer moeten horen...... Jij hebt het zelf gauw over een klacht indienen, lees maar eens je stukjes terug..... Als ik beticht wordt van egogekletter en dat ik me beter voel dan andere christenen zegt dat wat over de persoon die dat schrijft niet over mij want dat denk ik helemaal niet, ik bedenk het zelfs niet eens maar de ander blijkbaar wel? En zo wordt je betitelt als iemand die je helemaal niet bent...Ik hou van de discussie, van het elkaar scherpen, het horen van de mening van de ander....ook al is het jouw mening niet...... Dat kan blijkbaar niet op CM zonder dat mensen weer gaan invullen dat je onaardig doet, geen werkelijke christen bent of het allemaal beter weet? Trieste constatering eigenlijk he?
Pff, ik ga slapen, verjaardagen door de weeks die veel te gezellig zijn is ook niet alles......, de wekker straks ook niet..... |
Het was niet Filia maar Mieke364 die jou betichtte van egogekletter. Ik begrijp niet waarom je dit aanhaalt om je standpunt op dit topic te onderstrepen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 10:28
Onderwerp: Met elkaar de bijbel door: Genesis
|
|
|
Genesis 12 Hier wordt Abram door God geroepen om te gaan naar een land dat God hem zal wijzen. Het wonderlijke vind ik dat Terach al eerder op weg was gegaan naar het land Kanaan; hetzelfde land dat God Abram belooft. Mogelijk heeft God Terach eerst geroepen en is de roeping van Abram daar het vervolg op?
In vers 2 geeft God Abram een belofte. Met een vluchtige analyse zie ik hierin 7 onderdelen: 1. God gaat Abram tot een groot volk maken; 2. God gaat Abram zegenen; 3. God gaat zijn naam groot maken; 4. Abram zal tot een zegen zijn; 5. God zal zegenen wie Abram zegenen; 6. God zal vervloeken wie Abram vervloekt; 7. met Abram zullen alle geslachten van de aardbodem gezegend worden.
Het is denk ik wel duidelijk dat de punten 1 t/m 4 in vervulling zijn gegaan. Hetzelfde geldt voor punt 7: door de komst van Jezus Christus zijn alle geslachten op de aardbodem gezegend. Omdat deze punten zonder voorbehoud zijn uitgekomen en God Zijn woord houdt, denk ik dat de punten 5 en 6 ook onverminderd nog steeds van toepassing zijn. Zou raar zijn als dat niet zo was.
Bijzonder dat ook Abram God offers brengt en altaren voor Hem bouwt. Kennelijk was dat in die tijd gebruikelijk.
Die Farao was niet krenterig; hij gaf Abram veel geschenken omwille van Sarai. Wat mij steeds verbaasd in de verhalen die zich in de oudtijd afspelen is het godsbesef van deze mensen. Farao aanbad denk ik hele andere goden dan de God van Abram. Toch besefte hij wat de oorzaak van de plaag was en hoe hij hiermee moest omgaan.
Genesis 13
Mooi om te lezen hoe God Abram tegemoet komt nadat Abram zeer flexibel en toegeeflijk met Lot heeft gehandeld. God benadrukt nogmaals dat Hij Abram en zijn nageslacht het hele land gaat geven. Bemoedigend om ook in je eigen leven zo’n houding te hebben t.o.v. de dingen die God je heeft beloofd.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op vrijdag 7 september 2012, 10:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 september 2012, 00:16
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mooie bijdragen Carmen!!! |
Thanx Zeeland!
k Hoop wel dat er ook nog mooie bijdragen van anderen bij gaan komen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 12:30
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb met verbazing dit topic gelezen.Er kwamen zoekende mensen voorbij,mensen die antwoorden zoeken/zochten voor problemen in de wereld,hoe om te gaan met de wereld om ons heen,hoe in het geloof te staan maar blijkbaar is daar op CM geen plaats voor.........ik lees woorden als "uitfilteren",ik krijg daar de kriebels van,is dat wat een christen doet?Uitfilteren wat je niet aanstaat en zo mogelijk die persoon verwijderen naar een plek buiten CM waar je geen last meer van ze hebt? Is dat de les die in de Bijbel staat?Is dat hoe we omgaan met mensen die anders denken dan wij zelf?Dan komen die getuigenissen niet bepaald positief over......
Ik ben blij dat CM dit topic open laat,met alle tegengeluiden ook al staan die woorden niet iedereen aan.Ik had wel meer wijsheid verwacht van sommige mensen,de bok op de bekende haverkist kwam regelmatig voorbij,jammer.
Een beetje desem maakt het hele deeg zuur,ik ben bang dat de harde woorden zo over komen bij iemand die zoekende is....... |
Sorry, maar ik heb hier geen zoekende mensen gezien. Wel mensen die denken dat ze het weten (mijzelf incluis).
Wat dat uitfilteren betreft; dat is kennelijk gebeurd want ik vermoed dat Filia verbannen is. Typerend voor CM is dat het verbannen altijd in hetzelfde kamp plaatsvindt. Niet omdat dit de meest onverdraagzame types zijn.
Ik vind het uitfilteren zoals Bert het beschrijft een goed idee; CM pretendeert toch nog een christelijke site te zijn. In mijn beleving sluit dit expositie van andere godsdiensten (als waar of gelijkwaardig zijnde) uit. Als CM vindt dat andere religies een plek verdienen onder een christelijke vlag dan heeft ze in mijn ogen haar geloofwaardigheid als christelijke site verloren. En zal ik ook mijn lidmaatschap opzeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 12:22
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEM658 schreef: | Shit, veel te laat om mn werk doordat er weer eens eimand voor de trein is gesprongen... Triest om er zo een eind aan te maken! |
Heel triest. Ik heb gehoord dat er wekelijks iemand op deze manier een eind aan zijn / haar leven maakt. Of dit aantal klopt weet ik niet, maar het strookt wel met de ervaring die ik heb tijdens het forensen. Schokkend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 12:11
|
|
|
Genesis 9, 10 en 11
Hier zegt God al dat Noach geen vlees met zijn ziel, zijn bloed mag eten. Dit lijkt me toch wel een universeel gebod aangezien dit later niet alleen aan de Israelieten wordt opgedragen, maar ook nog eens in het NT aan de gelovigen uit de heidenen.
Ik zie in de regenboog een mooie symboliek naar Jezus; of het ook zo bedoeld is weet ik niet. Maar het gegeven dat de kleuren van de regenboog zichtbaar worden door de breking van het licht in het water doet mij denken aan het Licht dat gebroken werd voor ons aan het kruis. Daarom is er voor ons hoop en leven. In alle kleuren van de regenboog.
Noach spreekt een vloek uit over zijn zoon Cham zo erg vond hij het dat Cham zijn schande doorvertelde en niet bedekte. Hier kan ik wel een link naar mijn eigen leven leggen. Want hoe vaak krijgen wij geen negatieve informatie in handen over andere mensen? En dan hoeven we nog niet eens te roddelen, maar het doorvertellen op zich is meestal minder nuttig en liefdevol dan het ‘bedekken’ van de zonde van een ander. Een wijze les wel denk ik.
Genesis 10 Hier wordt melding gemaakt van de bouw van de 1e grote steden en van de 1e grote heerser op aarde: Nimrod. Deze staat in de geschiedenis vooral bekend als wreed, goddeloos en tiranniek. Met de bouw van Babel en andere versterkte steden werd ook het fundament voor de afgodendienst gelegd. Een veelgodendom met aan het hoofd verscheidene zonnegoden. Dat de zon zo’n belangrijke plaats innam en inneemt in afgodische rituelen associeer ik met het feit dat de satan (die heel graag aanbeden wil worden) in de bijbel de naam ‘lichtdrager’ meekrijgt. De oorspronkelijk zonnegoden in het Babylonische rijk kregen ook allemaal eigenschappen toebedeeld die aan God toebehoren. De satan wil Gods plaats innemen en zelf God zijn en Zijn Licht imiteren.
Genesis 11 Apart om te zien dat de mens toen ook al bezig was met het 'bijelkaar houden' van het menselijke ras rond 1 autoriteit. Dat is nog niet veranderd; ondanks het feit dat er hier nu wat meer mensen op deze bol rondhuppelen is men hard bezig iedereen controleerbaar onder 1 autoriteit onder te brengen. Gods ingrijpen d.m.v. taalverwarring vind ik heel inventief. Zou ik zelf niet bedacht hebben.
Milka?!
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op donderdag 6 september 2012, 12:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 09:22
Onderwerp: Wat ik zou willen (wensen en gedachte's)
|
|
|
DJES101 schreef: | Gedachtens....(zucht)
Je vraagt aan iemand zou jij voor mij iemand op kunnen halen van vliegveld....het is zo slecht weer! Diegene is pas geslaagt met zijn studie ,en niet zolang geleden zijn rijbewijs gehaald. Je vraagt nog even netjes na of ook de ouders het goed vinden ....,en ja ook zij vinden het goed! Later op de avond gaat de telefoon ,er word medegedeeld dat er een auto ongeluk heeft plaats gevonden ,en mogelijk de personen in de auto familieleden zijn. Je gaat zo snel als mogelijk naar het ziekenhuis ,wat je daar aantref is niet in woorden uit te drukken ! Duizenden gedachtens gaan door heen ,schuldgevoelens ,angst ,verdriet en pijn.. Na een heftige strijd van twee dagen overlijden de twee familie leden die in de auto zaten... De dagen erna ..gedachtens zovele...vragen zonder antwoorden ... Je kan niet meer denken...probeert er te zijn waar je zijn moet .. Je probeert je te verschuilen voor familie leden ,wil met niemand praten want jou gedachtens zijn als...als...en ik ben een moordenaar... In al deze strijd en gedachtens krijg je na een paar dagen het behaalde diploma en de onkosten rekening toegereikt ,met de boodschap zo vergeet je nooit wat je van ons heb weggenomen !! En door dit alles heen de kracht vinden ..gedachtens ...ik wens ...!! De kracht en geloof zien te vinden UIT GENADE niet WAAROM ...maar WAARTOE LEIDT DIT ALLES HEERE !! |
Hi Djes,
Ik wens je veel sterkte bij het dragen van dit verlies en ik wil je nog een kleine gedachte meegeven.
Vergeet niet dat er maar Een is die echt over leven en dood gaat.
Deut.32: "Ziet nu, dat Ik, Ik het ben, daar is geen God, behalve Mij. Ik dood en doe herleven, Ik verbrijzel en Ik genees,"
Dit maakt het verdriet en verlies niet makkelijker, maar het legt wel de verantwoordelijkheid op de juiste plaats. Ook al is het moeilijk te begrijpen.
Hugz.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 09:00
|
|
|
VISSER278 schreef: | Alleen , alleen als er heel serieus op wordt ingegaan.
Maar heeeeeel misschien morgen . 'k Zal er nog een dagje over nadenken of ik het wel of niet doe. |
Ik hou mn adem in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 23:45
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Kom maar op met je vraag.....gaat het over een kapotte wasknijper .......of een smerig poetsdoekje.......een vlekje op je laars ..........of misschien over een gordijnhaakje?
|
Dat ligt idd wel zwaar op de maag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 23:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb nooit meer gedachten gehad bij de Zonnegroet dan dat het knap moeilijk is.......dus ik gebruik het nooit om bij het Hogere te komen.......dus hoe je daar bij komt??????? Ik geloof niemand van mijn yoga maar ik zal het eens navragen..... |
t Heet niet voor niks zonnegroet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 18:08
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Antwoord op de vraag..... 1 jaar en 10 dagen..... Sommigen zeggen ...nog 7 dagen erbij.... Ik heb er net overgelezen...en dat was erg interessant.... (Gek he...dat je sommige dingen niet eens wist!!!) |
Je hebt de hoofdprijsz!
Een geheel verzorgde cruise met een partner naar keuze!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 12:42
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
GERRIT603 schreef: | nu ben ik de draad kwijt |
Heb je je ook niet nodig bij het bakken van pannenkoeken. Wel de klutz
En een deksel ook niet, vandaar dat ik ze topless bak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:31
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Er is absoluut een relatie tussen God en de zon. Voor mij althans. |
Lijkt me toch in tegenspraak te zijn met wat er in Deuteronomium 4 staat: "... en dat gij ook uw ogen niet opslaat naar de hemel, en de zon, de maan en de sterren, het gehele heer des hemels, aanziet en u laat verleiden u voor die neer te buigen en hen te dienen..."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:21
|
|
|
Genesis 7 en 8
Noach nam uiteindelijk 7 paar reine dieren mee en 1 paar onreine dieren. Ik vraag mij af waarom hij meer reine dieren mee nam; om op te eten of om later te kunnen offeren? Of omdat die in grotere aantallen op de aarde vertegenwoordigd zouden moeten zijn?
Heel interessant vind ik ook de vraag of de dieren tijdens de bootreis elkaar (en Noach) naar het leven hebben gestaan. Ooit heb ik hier tijdens een kinderdienst een heel gezellig paradijselijk verhaal aan gewijd. Maar ik twijfel daar toch wel aan. Noach was vast ook mans genoeg om voorbereidingen tegen roofdierengedrag te treffen. Aan de andere kant waren de dieren kennelijk wel zo ‘tam’ dat ze naar hem toekwamen. Wonderlijk verhaal: een grote dierentuin. Ik zou best zoiets een keer willen meemaken. Benieuwd ook of er tijdens de reis nog dieren zijn bijgeboren. Wellicht hebben ze er dan toch af en toe eentje opgepeuzeld; anders werd het wel heel erg vol
De prijsvraag luidt nog steeds: hoe lang hebben Noach en de zijnen in de ark gezeten?
Genesis 8 Ik vind het lastig om me voor te stellen dat God geniet van de reuk van brandoffers. Toch komt dat vaker in de bijbel voor. Staat denk ik een beetje ver van me af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 00:37
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ANNA415 schreef: | Zeker omdat zij het toplees doet |
Doen jullie er dan altijd een deksel op?
Worden ze volgens mij niet lekkerderder van...
|
|
Naar boven |
|
|