Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 23:22
Onderwerp: onbedoeld christelijk
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wees blij dat je die vrijheid nu nog hebt,Wilders wil het christendom bevriezen,een gevaarlijke ontwikkeling
*hebt uw naaste lief als uzelf* |
dat is een heel valse beschuldiging die jij nooit kunt bewijzen, pas daar mee op leanne... dit is niet netjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:23
|
|
|
INEZ910 schreef: | Gevoel voor humor heb je wel. Ga dan toch maar SGP stemmen jij .. die gaan voor een echte theocratie. Geert niet hoor. Dat gebla bla over onze joods christelijke cultuur.. vraag 10 mensen wat dat inhoud en je krijgt 10 verschillende antwoorden . |
kijk... en DAT is nou juist die cultuur!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:09
|
|
|
MARISKA601 schreef: | idd wilders heeft daar een punt.
wij geven afgodendienaars de ruimte om hun god te eren. dat is m i. niet erg christelijk, en wilders wil dat tegenhouden.
maar de grondwet zelf zegt: ruimte bieden aan iedereen ongeacht welk ras, sekse of religie ze ook mogen hebben. dus vrijheid van godsdienst. |
dus jij steld de grondwet boven Gods wet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:08
Onderwerp: liefde en opleidingsniveau
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dat er een beetje hypocriet omgegaan wordt met dit onderwerp. Ik ben eerlijk, opleidingsniveau vind ik belangrijk. Maar waarom zou ik me daar schuldig over moeten voelen. Het is nl. niet veroordelend naar anderen toe. Vaak voelt men zich veroordeeld, maar is dat gevoel terecht. Het zegt toch niks over de persoon zelf? |
trek het je niet aan chatuliem, 80% hier denkt ook zo. Want ja, ik heb er ook op gelet, en zo doen velen dat met ons. Het populaire onderwerp is het huishoudschoolmeisje dat graag de dokter als man zou willen, maar dat niet voor elkaar krijgt... Maar wat met die arme ingenieur die valt op een rondborstig maar leeghoofdig blondje dat de voorkeur geeft aan de stoere stratenmaker?
Het werkt 2 kanten op, laagopgeleid durft hoogopgeleid net zo vaak niet aan als andersom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 22:03
|
|
|
We zijn zooo leuk politiek bezig nu Ik gooi er ook een stelling in:
In de bijbel word duidelijk aangegeven wat wij met valse godsdiensten en afgoden moeten doen m.i.
Wat houd dat in de hedendaagse praktijk in nu nederland overspoeld dreigt te worden door een tsunami van afgodendienaars, geen amelekieten of edomieten, maar islamieten.
Is het niet zo dat waar de zogenaamd christelijke partijen de boel laten liggen, en zo lauw zijn als Laodicea, er hulp uit een onverwachte hoek komt? Geert Wilders´PVV is officieel geen dogmatische christelijke partij maar verdedigd wel onze joods-christelijke cultuur en volgt van alle partijen op dit punt het meest de bijbelse richtlijn hierover.
Mijn stelling: de PVV, stiekum de christelijkste partij van Nederland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 21:52
Onderwerp: In Deutschland ist alles besser???
|
|
|
ARJAN007 schreef: | O ja?
Nou.... ik lees inmiddels dat er een heel schandaal is rondom de bouw van de Noord-Zuidlijn in Köln. Men heeft vastgesteld dat belangrijke stalen onderdelen ontbreken bij de bouw van de stations, zodat die stations mogelijk ook nog eens in hadden kunnen storten.....
Dit alles kan je nalezen op www.nu.nl , dan weet je meteen dat er ook in Duitsland dingen fout gaan...... |
gompie... nou woon ik hier al n paar jaar en ik maar denken dat hier niets fout kon gaan dankjewel arjan dat je dit met mij wilde delen, erg attent!
maar hoewel ik nu erg geschokt ben... heb ik het hier nog steeds naar mn zin en weet ik uit ervaring dat het hier toch n stuk leuker wonen en werken is dan in nederland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 17:52
Onderwerp: Je zou graag een relatie willen. Maar hoe?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Volgens mij kom ik niet helemaal over bij je. Maar als hij leest dat ik liever een mail krijg dan een knipoog, dan is het toch vreemd als hij toch een knipoog stuurt? Hij weet dat ik dan toch niet reageer, dus dan lijkt het mij niet zo zinvol. Snap je? |
hij snapt nu ff niks... hij is op vacantie... MET zn vriendin Anneke ( je weet wel, die hij zo vaak knuffelt op forum terwijl ze allang geen lid meer is )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 16:36
Onderwerp: God redde mij op 14 Januari 2010
|
|
|
JILL658 schreef: | Mooie getuigenis Peter. God heeft een beter plan voor jou! Shaloom Jill |
Ja? Heeft HIJ een beter plan voor Peter? En hoe komt het dat jij dat weet???? Mazzel Pieter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 16:34
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
INEZ910 schreef: | Wilders heeft geen ballen, alleen een grote bek en geen oplossingen |
ach joh, vreest niet... als hij echt bedreigend word voor de gevestigde orde, word hij toch opeens doodgeschoten... Dat de gevestigde orde daar de hand in heeft, is net als bij Pim niet te bewijzen... het zou me echter niet verbazen als Volkertje gestuurd was.
Overigens vind ik het vreemd da jij een man die zelfs zn hele priveleven opgeofferd heeft aan zijn overtuiging beschuldigd dat hij geen ballen heeft. welke andere politici laten zich voor hun overtuiging hun prive afnemen?
Enne.. die oplossingen vind ik zo gek nog niet, flink zwaar inzetten, in coalitieoverleg de scherpste kantjes er af en er komt een mooi regeerontwerp... Echt... ik kijk er naar uit!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 16:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik ken mezelf en weet wat ik nodig heb. Ik heb het liefst dat ze slimmer dan mij is. Anders weet ik dat de relatie geen kans heeft. Dat zegt meer over mij dan over haar. |
nou, slimmer dan jou.... das makkelijk zoeken dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 22:38
Onderwerp: RODE BALK!!!!!!!!
|
|
|
PETER758 schreef: | Ik heb vanavond continu last van de rode balk. Erg vervelend zo. |
tja.... dat kan toeval zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 19:35
|
|
|
MARISKA601 schreef: | gaat het kabinet vandaag of morgen vallen?
van mij mag het vallen. ik vind niemand meer geloof waardig. |
van mij mag het... reden voor n feessie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 18:44
Onderwerp: Je zou graag een relatie willen. Maar hoe?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | wat moet ik met knipogen van 20 jarigen? moet ik dan zeggen.. ik val niet op jongeren? |
tja lastig lastig.... liegen mag ook niet natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 18:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Misschien ben ik eigenwijs, maar opleidingsniveau vind ik erg belangrijk. Ik heb vrouwen daar wel om afgewezen. |
Is het zo erg om een slimmere vrouw te hebben dan dat je zelf bent?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 17:02
Onderwerp: gebrek aan inlevingsvermogen?
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Het verschil was zo groot en duidelijk merkbaar, dat ik niet anders kan dan constateren dat het bij die mensen tussen de oren zit.
Kijk... dat in andere plaatsen mensen daar minder verschil in maken, dat geloof ik best. Maar ik woonde nou eenmaal niet in 10 plaatsen tegelijk, anders had ik wellicht kunnen merken dat in andere plaatsen minder op het verschil tussen single/niet-single gelet wordt...... |
ik ben op mn 33e voor de 1e keer getrouwd. daarvoor woonde ik zowel in een klein dorpje als in een grote stad. nooit maar dan ook nooit heb ik gemerkt dat ik anders behandeld werd omdat ik vrijgezel was. maar goed ik maakte er zelf ook nooit een punt van, ik had zat lol ook zonder een vaste partner. de enige die er echt mee zat was mn moeder... maarja, DAAR zat ik dan weer niet mee !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 16:51
Onderwerp: Velen kiezen de Heiland als koning
|
|
|
GERT217 schreef: | Het is jammer dat het zulke reacties zijn en ik ben wel geschokt over de woorden die er zijn gebruikt. Je bent hier op een christelijke datingsite en een beetje fatsoen hoort er bij. Trouwens het onderwerp is bijbel en bijbelstudie. Lezen en nog eens lezen. Hoe beleef jij het geloof is het net zo in het gedicht of doe jij het toch anders. Ben jij de velen of de weinigen. |
Dan vraag ik me af welke reacties jij verwacht. Een reactie als MOOI is het hoogst haalbare hoor. Het is per slot van rekening maar n gedichtje!! Wat heeft het er trouwens mee te maken of dit een chr. site is? Ik gaf mijn waardeoordeel over het gemiddelde gedicht dat ik hier op deze site heb gelezen, en dat overstijgt in 99% van de gevallen het niveau sinterklaasgedicht niet. Sorry, maar het is meestal rijmelarij van likmevestje
En het laatste waar ik aan begin is het toetsen van mijn geloof aan een gedichie van een onbekende. Net of dat gedicht de opperste en enige waarheid verkondigd? Ik gun ieder zn hobby en als jij wilt zwijmelen bij een liedje of gedicht, is dat jouw goed recht. Mijn goed recht is het daar absoluut niets mee te hebben.
Maar ik wens je veul plezier met je gedichies hoor!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 08:21
Onderwerp: Welke partij stem je op en waarom?
|
|
|
en ik zeg proost, neem nog n borrel en een ritalinnetje
www.hetmaffevolk.com
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 18 februari 2010, 14:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 23:24
Onderwerp: Velen kiezen de Heiland als koning
|
|
|
GERT217 schreef: | Het kan wel zijn voor de afdeling gedichten maar het is toch belangrijk om er bij stil te staan en het op je inwerken. Op deze afdeling komt toch nog meer reacties dan op afd. Gedichten.
Hoe komt het eigenlijk dat er op afdeling gedichten zo weinig wordt gereageerd. Er wordt zowiezo weinig gereageerd op deze onderwerpen zoals gedichten, bijbel en Bijbelstudie, gebed. Terwijl de vergaarbak heel veel reacties hebben. Het is toch goed om samen het geloof te delen en er over te hebben. |
hoe kun je discussieren over een gedicht dan? veel verder dan: mooi, of treffend, ik word er stil van, kom je niet vaak. zelf lees ik ze meestal niet, vaak zijn het veredelde sinterklaasgedichten met een chr. sausje. van mij hoeft dat niet zo, maar als n ander er lol in heeft... van mij mag het!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 22:01
|
|
|
Ik kijk naar de partij de het maximale bied over het hele front van mijn eisen. Zo zou voor mij de PVV net zogoed kunnen als de SGP of de SP.
Daarnaast kijk ik ook naar de lijsttrekker... Wilders heeft mijn sympathie, maar dat ik op hem stem lijkt me onwaarschijnlijk. Femke Halsema van GL is en blijft een spetter om te zien, mooie vrouw, maar daar past het programma me weer niet.
Eigenlijk baal ik nog steeds dat Pim er niet meer is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:56
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
MARY052 schreef: | Dat hoeft niet altijd zo te zijn Annette, je gaat me net iets te kort door de bocht Winterbanden moet je kopen, en daar moet je dus wel geld voor hebben.
Mary |
als je geen benzine kan betalen moet je ook geen auto kopen. bandenslijtage heb je toch, winterbanden gaan een poos mee hoor. per kilometer of per jaar gerekend, die winterbanden maken de kosten niet hoger.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 20:31
Onderwerp: Schrijfwijze
|
|
|
Nederland is een schijndemocratie met een partijdictatuur. We kunnen kiezen uit een beperkt aantal partijen die allemaal een programma hebben waar je nooit 100% achter kunt staan. Die partijen zijn primair op eigen voortbestaan gericht. Bestuursbaantjes worden dan ook voornamelijk binnen eigen ledenbestand uitgedeeld. Wat er met nieuwelingen gebeurd die trachten een nieuw geluid te laten horen, hebben we kunnen zien met Pim Fortuyn... Eerst demoniseren en een klimaat scheppen waarin aanslagen gepleegd worden, daarna verbijsterd en geschokt zijn, krokodillentranen op de begrafenis huilen en gewoon doorgaan met alledag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 19:37
|
|
|
ARJAN007 schreef: | En ik dacht dat je het CDA wel zag zitten? Nou het CDA krijg je niet zonder Balkenende hoor! Wie Balkenende afwijst, wijst ook het CDA af.
Ik heb hier zelden duidelijke taal gezien zonder dat het grof of beledigend werd. Blijkbaar is het voor weinig mensen weggelegd om de duidelijke taal op een fatsoenlijke wijze weer te geven. Ik moet zeggen dat het me tegen begint te staan.
Wat betreft de Europese grondwet die geen grondwet is, en ook geen grondwet mag heten: ze hebben er een paar dingen in veranderd zodat Europa wel verder kan, maar zonder een superstaat te zijn. Dat is voor mij voldoende. Balkenende c.s. hebben het netjes voor elkaar gekregen, heb ik de indruk. Daarom is de term "oplichter" volkomen misplaatst. |
de dag dat ik cda stem is de dag dat pasen en pinksteren en kerstmis en oudjaarsdag en st nicolaas op dezelfde dag vallen!!!
en dat zaakje met die grondwet is en blijft oplichting.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 16:57
|
|
|
ARJAN007 schreef: | De leden van de regering doen hun werk en regeren. Hun wijze van regeren is niet de door jou gewenste manier van regeren, maar er is geen sprake van oplichting. Derhalve is er geen grond voor dergelijke beledigingen. In onze rechtsstaat is het zo dat niemand van iets beschuldigd kan worden zonder dat er deugdelijke bewijzen aan ten grondslag liggen. Termen als "oplichting" zijn niet alleen onbewijsbaar, maar zijn ook teken van verruwing van de samenleving. Uiteindelijk heeft niemand mij kunnen overtuigen dat ruwe taal ook maar iets toevoegt aan de kwaliteit van politiek bestuur. Ruwe taal is dus gewoon zinloos. |
En duidelijke taal? Mag dat wel? Want dan noem ik ze gewoon euh... oplichters Voor deze term kan ik meerdere voorbeelden geven hoor, maar aangezien de server van CM geen onbeperkte capaciteit heeft, zal ik het bij 1 geval van overduidelijke oplichting houden.
Via een volksraadpleging, referendum, is de mening van het volk gepeild over de europese grondwet. Het volk zei: NEEN Wat doet het kabinet? Ze geven het beestje een andere naam, besluiten dat een hernieuwd referendum "niet wenselijk" is, en duwen het ons door de strot. Feit: iets een andere benaming geven en als iets nieuws presenteren is oplichting. Als Unilever zoiets bij een wasmiddel flikt, is het huis te klein. Als Bakellende een hoop stront opeens poep noemt en daarmee impliceerd dat het totaal iets anders is, noemen we dat? Juist: OPLICHTING
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 08:16
|
|
|
Eigenlijk mis ik Pim nog, iedere keer als ik aan regering denk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 08:14
Onderwerp: Het gaat kalmer aan.
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Er breken dan dus gouden tijden aan voor familieleden van rijke ouderen........ Het zal wel een frisse boel worden dan..... |
Ja klopt, die ouwe met n bulk geld moet ff vlot het hoekie om want ik wil zn erfenis liefst deze maand al hebben...
Ja klopt, die ouwe heeft toch geen knaak en zal van de bedeling begraven moeten worden... laat maar leven, het kost ons dan wel geld aan vervoer, iedere week 2x naar t verzorgingshuis, maar dat hebben wij er graag voor over
Jij hebt echt een probleem met rijke mensen he solafide... Pas maar op voor jouw erfgenamen dan... jouw huisje leverd vast nog wel wat op....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 08:04
|
|
|
Als de leden van de regering hun werk zouden doen en dus zouden regeren, in alle eerlijkheid, zou niemand ze oplichters kunnen noemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:30
Onderwerp: celibaat
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In de meeste gevallen is het beter dat men weer trouwt. Want celibaat heeft meer verleidingen dan huwelijk. |
ja, op het gebied van nr. 7 wel maar op andere gebieden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:09
Onderwerp: celibaat
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja makkelijk praten van iemand die getrouwd is. |
jij was dat ook... dus jij kunt, net als ik, voor jezelf bepalen of het wijs is dat je nogmaals trouwt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:08
Onderwerp: Geroepen om alleen te zijn.
|
|
|
De praktijk leerde dat bisschoppen en priesers een soort familiebedrijfje creeerden waardoor de functie bijna erfelijk werd. Doordat de bisschoppen bijvoorbeeld meerdere kinderen hadden, werd corruptie in de hand gewerkt. Dat was eigenlijk de hoofdreden tot invoeren van celibaat. De teksten van Paulus waar jij op doelt, zijn om deze reden uit hun verband gerukt als legitimatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:01
Onderwerp: zondag
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Ik aarzel zelf met negatieve en positieve stemadviezen. De mensen zijn - neem ik aan - volwassen genoeg om zelf goede afwegingen te maken. Partijen waar ik in elk geval niet op ga stemmen zijn: PVV, VVD, D66 en SP. Ik wil het liefst wel een partij die respect heeft voor het christelijk geloof, die zich het lot van de medemens aantrekt, die zich verantwoordelijk voelt voor het welzijn van natuur en milieu. Natuurlijk is een goed veiligheidsbeleid ook heel belangrijk, het optreden tegen criminaliteit mag echt niet ontbreken. Maar het veiligheidsaspect mag niet het enige zijn waar een politieke partij zich druk over maakt. |
tja, voor mij vallen cda, pvda en cu al direct af. wat een oplichters! daarnaast is groen links en dierenpartij sowieso een nee sgp, vvd, sp en pvv blijven voor mij mogelijkheid
|
|
Naar boven |
|
|