ChristianMatch

Forum

Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 27 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 13:54
BerichtOnderwerp: Man na Gods hart

CHATULIEM619 schreef:
Heb je ook een man voor Gods hart?

Duh... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 09:37
BerichtOnderwerp: Schilderkunst...

WILLEMIJN232 schreef:
Net als met yoga bedoel je???? Knipoog smiley

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 09:34
BerichtOnderwerp: Met elkaar de bijbel door: Genesis

Genesis 23 en 24

Genesis 24
We lezen er mss wel vaak een beetje overheen, maar wat Rebecca deed was niet niks. Een kameel kan 100 liter water per 10 minuten drinken. De knecht van Abraham had er 10 meegenomen, dat is dan 1000 liter water minimaal. Sterke vrouw! Lachende smiley

Wat ik mooi vind aan dit hoofdstuk is dat het plaatsvindt bij de waterbron. In de bijbel gebeuren veel mooie dingen bij de waterbron; logisch natuurlijk als je je in de woestijn bevindt. Maar (ik houd nu eenmaal van beeldspraak); je kunt dit ook doortrekken naar ons leven. Zonder God leven wij in een geestelijke woestijn. De mooie en nieuwe dingen in ons leven vinden plaats als wij bij de Bron komen. En als wij het van Hem verwachten natuurlijk; Abrahams knecht wist bij Wie hij zijn verzoek moest neerleggen.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 09:25
BerichtOnderwerp: Met elkaar de bijbel door: Genesis

ROELANDE345 schreef:
Pfff vandaag genesis 22,23 en 24 veel te veel hoor. Ik lees alleen 22.
Een overbekend verhaal waarbij ik de (mij altijd uitgelegde) geestelijke betekenis wel kan dromen.
Maar de laatste tijd roept dit verhaal steeds meer vragen op;
God praat tegen Abraham hoe? Hardop? of hoort Abraham dit in zijn binnenste(zo hoor ik Gods stem wel eens)? God vraagt Abraham om zijn zoon aan Hem te offeren op een nog later te noemen berg.
En Abraham gaat! Ongelooflijk! Uit de Hebreeënbrief weten we dat Abraham er over nagedacht heeft dat God Izaäk weer uit de dood op kon wekken.
Heeft hij er met Sara over gesproken? Zo ja waarom hing ze dan niet aan zijn benen om hem tegen te houden,
Over Izaäk lezen we al helemaal weinig. Hij zegt niets moet zelf het hout dragen en vraagt zich wel af waar het offerlam is. Maar neemt genoegen met het antwoord van zijn vader. Wat zou hij gedacht hebben toen zijn vader hem op het altaar vastbond en het mes boven zijn hoofd hief. Vreselijk toch. Kon hij zijn vader begrijpen kon hij hem vergeven. wij weten dat dit heel goed af loopt maar dat wisten zij nog niet.
Dit verhaal is toch een beetje een gruwelverhaal, het staat ver van mij af ik zou dit nooit doen. Maar oke ik leef ook niet in de tijd dat er kinderen worden geofferd. God verbind in elk geval Zijn zegen hier weer aan

Yesz... heb je helemaal gelijk aan. t Zijn lange lappen; ik heb het leesrooster aangepast.

Heel herkenbaar wat je schrijft, ik heb mezelf dezelfde vragen gesteld. Hoe kun je je vader nog vertrouwen na zoiets? t Waren hele andere tijden; daarin kunnen wij ons kennelijk niet meer verplaatsen.

Wel zag ik laatst de film over het leven van Mozes waarin hierin aandacht wordt geschonken. Mozes leert in deze film zijn zoons dat je God een offer brengt om Hem te vertellen dat Hij belangrijker in je leven is dan al je bezittingen. Dan alles wat Hij je schenkt. Daarna zit er een stijgende lijn in: je offert niet zomaar iets want dan zou het offer weinig waarde hebben. Nee, je offert iets waaraan je gehecht bent. Uiteindelijk offeren zowel Ismaël als Izak hun troetellam; een lam waaraan ze verknocht zijn en dat ze als huisdier vertroetelen. Het offeren van Izak vindt dan plaats in het verlengde van deze gedachtengang.

Of het echt zo gegaan is weten we natuurlijk niet, maar er zit wel een hele diepe les in denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:42

WILLEMIJN232 schreef:
het is wel erg spiritueel, mag dat wel????? Verraste, verbaasde smiley

Leg es uit wat jij er zo spiritueel aan vindt?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:36

1 van zijn mooiste schilderijen... vind ik...

Michel van den Einden:

Laatst aangepast door
CARMEN073
op woensdag 12 september 2012, 21:37
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 16:22
BerichtOnderwerp: All about love

When I wake up in the middle of the night
It's all about love
When miles away I cannot get you out of my mind
All about love
Breathtaking
Hearthaching
Love that conquers, love that unites
Love that sets apart for life
I want You
Your countenance I seek,
I will set my face like flint and I'll go through

When You watched and prayed into the night
All about Love
When You died nailed, forsaken, darkness hit the sky
All about Love
Heartbreaking
Transforming
Love that dies, Love that will rise
Love that sets apart for life
I want You
Surrender all my dreams
I stand in awe and I'll follow You

© Zingarella

Laatst aangepast door
CARMEN073
op woensdag 12 september 2012, 16:24
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 11:03

Wat een leuk topic!

Ga ik met interesse volgen!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 10 september 2012, 18:51
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Not works, but grace.
Not effort, but union.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 10 september 2012, 11:49
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat Shanita wat meer inzichten heeft dan jij die hebt en heel goed in staat is zelf wat te vinden, dat jij dat niet begrijpt zegt wat over jou, niet over Shanita.....

Je kan nu eenmaal niet verwachten dat mensen hetzelfde denken en voelen zoals je dat zelf doet...waarvoor denk je dat er zoveel kerken zijn?
Waarom zit jij in een kleine huis gemeente en niet in een grotere kerk bij Bottenbley?
Jij denkt anders over zaken dat is duidelijk maar bestook anderen dan niet steeds met dat zij het fout zien...Jij vind het fout, en dat is heel wat anders dan dat het fout is........
En ik zou zeggen, iedereen weet wel hoe je erover denkt, daarbij ben je over grenzen van anderen gegaan, contacten stukgemaakt, anderen beschuldigt van gebrek aan integriteit en domheid, het is duidelijk zo, hou er nu eens over op......en denk aan de Bijbeltekst: Heb U naaste lief gelijk U zelf.......

Waarom probeer jij Chatuliem het zwijgen op te leggen?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 10 september 2012, 11:23
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

GERRIT603 schreef:
ik had een paar kaarsjes aangestoken en ben op mijn knieen gaan zitten toen ik dat aanzoek tikte, als dat niet romantisch is weet ik het niet meer Smiley die vol vragen zit

oh ja, ook nog een paar grote glazen rode wijn gedronken Lachende smiley

wat wil je nog meer Smiley die vol vragen zit

Schrijft niet zulke mooie gedichten als Chatuliem... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 10 september 2012, 11:05
BerichtOnderwerp: gratis afhalen

ZEELAND736 schreef:
Als je voor mij de verzendkosten betaald....HEB IK...

Ooit gekregen en bijna nog nieuw...echt leer...zwart
Een paar korte dames laarsjes...grote maat...42-43...(denk ik)
Waren bedoeld voor mijn dochter...maar was niet geschikt...

Er staat een nummer in...85...dat zou maat 8.5 kunnen wezen...

WIE????
Mail me maar!!!

Wist niet dat ze zulke grote dameslaarzen maakten?! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 10 september 2012, 10:59
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

LEANNE226 schreef:
Uche uche........je moet toegeven,lelijk is hij bepaald niet Engeltje smiley

Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 21:16
BerichtOnderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!

ANNA415 schreef:
Ik maar denken dat echte mannen niet zulke jankers zijn Clown smiley

Pfff, zodra er vrouwen in de buurt zijn... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 20:40
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

One celestial rhapsody...

http://www.youtube.com/watch?v=ioxeqbQCvMo
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 18:44

JOL252 schreef:
Me too.
Maar neem me niet kwalijk, ik las ergens dat Chat aangeeft dat God een veroordelende God is. Vandaar mijn opmerking. En ik kan niet anders dan tot de conclusie komen, met alle urls van Zwaan en bijdragen van verschillende mensen, dat jullie iemand zwaar in de hoek van veroordeling neerzetten. Met Gods woord aan je zijde. Ja .. hoe wassie ook weer... in de naam van God sabelen we iemand kapot...

Ik heb bij mijn weten Willemijn in geen enkele bijdrage veroordeelt. Wel veroordeel ik yoga als zijnde een niet-christelijk godsdienstig ritueel. En in de bijbel staat dat je geen 2 heren kunt dienen.
(Lees bijv. Jozua 24:15 "Maar indien het kwaad is in uw ogen, de HERE te dienen, kiest dan heden, wie gij dienen zult: òf de goden die uw vaderen aan de overzijde der Rivier gediend hebben, òf de goden der Amorieten, in wier land gij woont. Maar ik en mijn huis, wij zullen de HERE dienen!"
Of: Lucas 16:13 "Geen slaaf kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben, òf zich aan de ene hechten en de andere minachten; gij kunt niet God dienen èn Mammon.")

Ik vind dat Willemijn hier de enige is die personen veroordeelt en zonder op inhoudelijke argumenten in te gaan weinig anders doet dan respectloos hatelijkheden ventileren.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 14:04

JOL252 schreef:
Vanmorgen weer eens in de samenkomst geweest. Mijn hart opgehaald aan Job 38 vanaf vers 4...

Waar waren wij toen God in Zijn wijsheid de wereld bedacht.
Wie denken wij te zijn als wij met de raadselen, de waaroms te maken krijgen. Wie zijn wij om in "onze wijsheid" te denken dat wij Zijn woord echt kunnen doorgronden, dit op mensen leggen en daarmee ook hun geloof en visie, hun leven die zij leven voor God kunnen beoordelen en veroordelen.

Een veroordelende God Chat? Ja, HIJ heeft het oordeel. En WIJ zijn elkaar niets anders verschuldigd dan elkaar lief te hebben. Dat is Zijn verordening. God is zoveel groter, Hij denkt Out of the Box en zo anders. Hij ziet ons en onze acties, en daarachter ziet Hij ons hart en heeft het overzicht over ons leven.

Het is ongelooflijk hoe hier met oordeel wordt geslingerd als zijnde van God en dan ook nog te denken dat je daarin een handje moet helpen.

Job 38... mooie samenvatting van God ten opzichte van ons kleine eigen-wijze mensjes...

By the way: charismatische samenkomst... verrassend out of the box.

Het is ongelooflijk hoe hier alle inhoudelijke argumenten worden genegeerd en direct grote woorden als "vooroordeel" en "veroordeel" de lucht in worden geslingerd.

Geeft te denken. Als alle tegenargumenten op zijn gaan we mensen bekladden en zwart maken. En op iedere gewenste of ongepaste wijze proberen het zwijgen op te leggen.

Ik mag hier ook mijn mening neerschrijven. Heb betaald.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 13:18
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

WILLEMIJN232 schreef:
Schrijf jij nu maar je romantische gedichten, lijkt me wijzer...
En je bent wel een verhalenverteller en je bemoeit je ook nog eens met zaken die je niets, maar dan ook helemaal niets aangaan.....dus doe dat dan ook niet......

Wel typerend Willemijn dat jij op diverse topics mensen het zwijgen tracht op te leggen.

Wie is hier nu niet verdraagzaam?! Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 13:00
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

PIETER649 schreef:
Wel n geinig topicje dat ik geopend heb hier he Coole smiley met zonnebril
al 178 pagina´s met ruim 5000 euh... vrij aparte bijdragen Clown smiley

Het forum van CM zit vol verrassingen! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 10:27

WILLEMIJN232 schreef:
Blijf alles biddend doen? Kan ook met yoga hoor....Ik denk dat Hannah juist een mooie uiteenzetting geeft hoe het allemaal zit. Die wordt weer tekort gedaan door jouw visie maar jij staat ook niet zo open voor andere visies dan die van jou...Deed je in het verleden toen je hier was toch ook al niet?
Want bidden is toch ook God aanroepen vanuit de gebrokenheid van ons bestaan? Niet vanuit visie dat wij het allemaal zo goed doen en beter weten?
Bidden is inkeer, ontvankelijkheid, een soort zelfonderzoek waardoor wij aan diepere lagen in ons zelf raken en al biddend tot een ander inzicht kunnen komen over hoe wij in het leven staan. We leven met aandacht voor God....en gelukkig hebben wij geen veroordelende God, wel veroordelende mensen die graag voor God willen spelen.......
En ik zal ook maar eens met een bijbeltekst eindigen:
Als U bidt ontvangt u niets, omdat U verkeerd bidt als u alleen uw eigen hartstochten wilt bevredigen.........

Nee Willemijn dat is het niet. Bidden is praten met God. Jezus zegt dat zijn schapen zijn stem kennen en Hem volgen.

"...gaat hij voor ze uit en de schapen volgen hem, omdat zij zijn stem kennen; maar een vreemde zullen zij voorzeker niet volgen, doch zij zullen van hem weglopen, omdat zij de stem der vreemden niet kennen." (Joh 10:4-5)

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zondag 9 september 2012, 10:30
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 09:31
BerichtOnderwerp: PC-problemen

CARMEN073 schreef:
k Durf ut bijna niet te zeggen, maar ik ben mn trema's kwijtgeraakt... Verraste, verbaasde smiley

Hoe stel ik mn mac zo in dat ik de puntjes op de i (en e) kan zetten??

Pleaaaase... Verlegen lachende smiley

Voor alle duidelijkheid: ik kan geen dubbele tekens maken; geen klinkers met daarboven trema's geen accent graves of minder grave....

En ik gebruik Word op een Imac
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 08:57

HANNAH810 schreef:
zijn mensen elkaar nu af aan het kraken en denigreren, of zijn we in een inhoudelijke discussie over hoe je over yoga in combi met christendom denkt?

wat ik wel weet, is dat yoga ook de buikademhaling stimuleert en dat je je energie op de jusite manier leert verdelen, door lichamelijke oefening.

ik geloof niet dat dat verkeerd is, en heb er toch redelijk studie naar gedaan, al heb ik geen enkele ervaring met yoga.
een bewuste buikademhaling (aarding) helpt je om met twee voetjes op de vloer toch in balans te blijven, ook in heftiger tijden.
en daarmee heb ik wel erg goede ervaring.

Als je ervanuit gaat dat iemand uitsluitend gymnastiek doet gecombineerd met ademhalingsoefeningen waarom heet het dan yoga?

Yoga is van oorsprong iets heel anders dan louter gymoefeningen en ook nu zijn alle yoga-oefeningen niet los te zien van idd de bron waaruit geput wordt. De 'meerwaarde' van yoga is nu net dat beetje extra (mentaal en geestelijk). Yoga pretendeert 'eenheid' te bewerken tussen geest, ziel en lichaam.

De suggestie dat yoga-oefeningen los gezien kunnen worden van de omringende religieuze symboliek is misleidend. Probeer maar eens informatie te vinden over yoga die niet direct of indirect verwijst naar oosterse religie. Bij yoga draait alles om inspiratie. En dat is niet de inspiratie die bij God vandaan komt.

ik denk dat het er om draait, uit welke bron je je Kracht put.
wanneer je God als bron mag hebben om verlossing, moed, wijsheid, kracht en liefde te ontvangen, geloof ik niet dat het verkeerd is je antenne voor het Goddelijke te ontwikkelen; immers; er staat ook in de bijbel dat je moet volharden in bidden vasten en waken; zelfs de Heere Jezus ging een nacht alleen doorbrengen op de berg om zich op zijn Vader te richten; ook dat is een meditatie vorm.

meditatie kan eng klinken voor enkelen onder ons; ik denk dat dat vooral is omdat men onbekend is over de betekenis en vormen van meditatie.
wat doe je dan met bijbelse begrippen als;
- "hef uw handen op naar het heiligdom"?
- "en staat voor het aangezicht des Heeren"?
- "en eliza strekte zich zevenmaal over het lichaam van de zoon van de sunamitische vrouw" (paralel met handoplegging/magnetisme)
zo kan ik echt nog wel even doorgaan.

meditatie is echter alleen een woord dat verstilling, rust nemen, en "je richten op Boven" wil omschrijven.

Wat wordt met 'boven' bedoeld denk je? Zou daar Jezus mee bedoeld worden? Zo ja waarom zeggen ze dat dan niet expliciet? In de bijbel staat dat wij onze ogen op Jezus moeten richten: Hij is de leidsman van ons geloof.
Ik denk dat met de term 'boven' in yoga de overheden in de hemelse gewesten wordt bedoeld.

uiteraard ben ik er niet voor, om je te richten op duistere machten. en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik ook ervaringen heb opgedaan, die minder goed zijn, op dat gebied. dat was echter "geleidde meditatie" onder "deskundige" begeleiding; en dat ga ik dus ook never nooit niet meer doen. enig onderscheidingsvermogen en gebed kunnen dus geen kwaad, net als wanneer je in de reguliere gezondheidszorg hulp zoekt, in een ziekenhuis of bij bijv een psycholoog.

Ga er maar vanuit dat iedere yoga-leraar zich niet alleen met yoga bezighoudt maar ook met zenmeditatie en wat dies meer zij. Zou je je onder leiding van zo iemand willen stellen, waarbij er ook van je verlangd wordt dat je je geest openzet?

dat neemt echter niet weg, dat het geen kwaad kan, je lichaam en geest te trainen om op de juiste manier om te gaan met je energie, toch?

Ik denk dat het heel goed is, en wellicht juist gewenst is om op de juiste manier om te gaan met je lichaam, je ziel en je geest. Ik denk dat yoga niet de juiste manier is. Het lijkt me wel een heel leuk onderwerp voor een nieuw topic!

hannah.......niet occult, wel spiritueel onderscheidend; met dank aan God onze Vader.

Blijf alles biddend doen. Er zijn ook vele verhalen bekend van mensen die yoga hebben gedaan en die, nadat zij christen zijn geworden, hier radicaal mee zijn gebroken. De vraag is dan vooral: "Wie wil je geloven?" Geloof is een keuze.

Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 00:33

WILLEMIJN232 schreef:
Je zegt het goed, die noemen zich christenen, dat is wat anders dan het zijn he? Knipoog smiley

Hm... volgens Mieke is yoga goed om:

Quote:
"afstand te nemen van jaloezie, hebzucht, begeerte en nog zo wat....het leert je namelijk om wat afstand te nemen van je eerste impulsen in de vorm van gedachten, gevoelens en emoties en daar wat genuanceerder naar te kijken voordat je je daarmee verbindt..."

maar, nog afgezien van het feit of het geoorloofd is, het werkt blijkbaar ook niet. De hatelijkheden van jou Willemijn (Mieke overigens ook) zijn niet van de lucht.

Ik vind jullie allerminst uitblinken in zachtaardigheid, genuanceerd kijken, en het afstand nemen van eerste impulsen... integendeel.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 00:22
BerichtOnderwerp: collectegeld

GERRIT603 schreef:
ik doe mee Carmen
jij wel voorop hé, stel dat ze gaan schieten Knipoog smiley

Geschokte, onthutste smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 00:17

GERRIT603 schreef:
ik heb niet zoveel vertrouwen in blondie maar idd wie dan Smiley die vol vragen zit

Revoluuusie?! Coole smiley met zonnebril Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 00:13

WILLEMIJN232 schreef:
Wat dan???? we hebben het toch over yoga en het christendom????

Ja, Zwaan ook. Ik snappum ook. Maar hij gaat diep, dat geef ik toe hoor Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 00:11

In Hebreeen 4 worden we opgeroepen om de rust van God in te gaan. En daar wordt niet yoga mee bedoeld Engeltje smiley

Verder staat er:
12 Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zó diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest, gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten; 13 en geen schepsel is voor Hem verborgen, want alle dingen liggen open en ontbloot voor de ogen van Hem, voor wie wij rekenschap hebben af te leggen.

Dit is het Woord dat God ons heeft gegeven, al het andere is surrogaat. Als je beweert yoga te gebruiken om aan Gods wet te kunnen voldoen ben je dus ongehoorzaam omdat je genoegen neemt met een 'oplossing' die niet door God is ingesteld.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 00:05

MIEKE364 schreef:
grappenmaker.....bijbelteksten misbruiken om een ander te veroordelen is blasfemisch he....

Nee hoor; het is de bijbelse opdracht. Het woord van God is de enige leidraad waarmee je tot een goed en betrouwbaar oordeel kunt komen.

Citaat van Jezus:
48 Wie Mij verwerpt en mijn woorden niet aanneemt, heeft een, die hem oordeelt: het woord, dat Ik heb gesproken, dat zal hem oordelen ten jongsten dage.

Je kunt je beter nu naar dat Woord voegen zodat je later niet met de gebakken peren zit.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:19

MIEKE364 schreef:
Je had het over vreemd gaan, Chatuliem en dat heeft niets te maken met christen zijn en yoga.

En wat jouw overtuigingen zijn over yoga....dat weten we nou wel.

Willemijn heeft het niet op met je vooringenomenheid terwijl je er heel anders over zou denken als je eens een yogales zou meemaken en zou meedoen. Je zou ontdekken dat het helpt te doen wat Christus ons voorschrijft te doen.....afstand te nemen van jaloezie, hebzucht, begeerte en nog zo wat....het leert je namelijk om wat afstand te nemen van je eerste impulsen in de vorm van gedachten, gevoelens en emoties en daar wat genuanceerder naar te kijken voordat je je daarmee verbindt en daar is niets occults aan. Het is oefenen in zelfdiscipline en zelfinzicht en dat zou vele christenen niet slecht staan.

Mieke; waar schrijft Christus dit ons voor???
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 19:37

GERRIT603 schreef:
de familie van yasser arafat is multimiljonair dankzij onze EU Woedende smiley
er zijn "palestijnse vrijheidsstrijders" (in mijn ogen terroristen) die 2300euro per maand "verdienen" dankzij onze EU Woedende smiley

hoe kan je dat voorkomen?

PVV stemmen? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 27 Volgende
Pagina 10 van 27