ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:54
BerichtOnderwerp: kreet van de week

- Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer –
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:53
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Van het weekend mijn TomTom kapot in Belgie, toch nog zonder hulpmiddelen thuis gekomen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:52
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Maandag 9 mei, Jona 3; Gods berouw.

Je weet met God eigenlijk nooit waar je aan toe bent. Hij kondigt verwoesting aan, maar op het laatste moment ziet hij daar van af. God krijgt spijt. Toen God zag wat de Ninevieten deden, hoe zij zich bekeerden van hun boze weg, berouwde het God over het kwaad dat Hij gedreigd had hun te zullen aandoen en Hij deed het niet.
Je leest dat méér in de bijbel. Denk maar aan het volk Israël in de woestijn, op weg naar het beloofde land. Ook daar kreeg God berouw over Zijn plan het volk vernietigen. Als het erop aan kwam, kon Hij het niet over Zijn Vaderhart verkrijgen Israël te verdelgen.
Als je daaraan denkt, aan Gods berouw, dan vraag je je af: zou dat misschien in de toekomst ook kunnen gebeuren? Er staan in de bijbel ten slotte nog al wat woorden en profeten en apostelen, en ook van Jezus zelf, over het laatste oordeel. De aarde in vuur en vlam vergaan en al Gods vijanden zullen worden vernietigd. Zou het niet mogelijk zijn dat God ook over dat plan berouw krijgt? Zou het niet zo zijn dat God het wel zegt maar het niet doet?
Ik hoop het. En ik denk dat Gods berouw groot genoeg is om de hele wereld te sparen. Stel je voor: geen oordeel, geen vernietiging, geen wereldbrand. Maar vrede en vrijheid, een feest voor alle volken!
Eén woord uit het verhaal van de Ninevieten moeten we dan niet vergeten: ‘Toen God zag wat zij deden, hoe ze zich bekeerden van hun boze weg…’. Wij mensen moeten ons bekeren, ons omkeren voor het te laat is!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:09
BerichtOnderwerp: Welkom terug

FRANKT627 schreef:
Dank je wel Mario...
Verraste, verbaasde smiley Oja, verveelde W-tje zich? Heb ik nochtans niets van gemerkt. Dat was misschien omdat jij in dat prachtige land was afgelopen weekend
Knipoog smiley

Belgie is heel mooi. Het valt me op dat het hier in Nederland zo plat is.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:08
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

WILLEMIJN232 schreef:
We waren bang dat je niet wist wat je met al die vrije tijd moest doen..... Coole smiley met zonnebril .

Ik heb alvast maar een vrije week gereserveerd daarvoor. Mijn baas blij Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:04
BerichtOnderwerp: Welkom terug

Frank je bent weer terug Clown smiley Kussende smiley . W-tje verveelde zich stierlijk Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 16:01

MARIO216 schreef:
Dit is mijn 2500ste bericht. Beloning: weekendje Ardennen !

Ben weer thuis en wat hebben jullie allemaal weer jullie best gedaan op het forum. Kost me uren Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 12:04

Zaterdag en zondag geen dag. bemoediging. Ben even weekendje weg en ik hoop er maandag weer te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 12:01

Dit is mijn 2500ste bericht. Beloning: weekendje Ardennen !
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 09:15

Vrijdag 6 mei, Micha 4: 1-5; Ploegen met zwaarden.

Ik zie het al voor me: in elk dorp een smid. En voor de smederij: een lange rij soldaten. Grote zwaarden in de hand. Het vuur brandt naast het aambeeld. De smid heeft het nog nooit zo druk gehad! Van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat is hij bezig. Alle zwaarden worden omgesmeed! Het moeten ploegscharen worden. De soldaten doen hun uniform uit en trekken een overall aan. En daar gaan ze, met hun ploegen, naar de akkers! Ze ploegen, ze zaaien en het duurt niet lang of er wordt gemaaid. De schuren worden overvol!
Ik zie het al voor me: aan de toegangspoort van de wapenfabriek hangt een bord. ‘Wegens de komst van Gods Koninkrijk voor altijd gesloten!’
Ik zie het al voor me: de ambtenaren van het ministerie van defensie mogen met vakantie, voor onbepaalde tijd! Kanzernes worden gesloten, bommen gedemonteerd, prikkeldraad opgerold, vliegdekschepen omgebouwd tot varende tennisbanen en de president van Rusland maakt een bootreis met de president van Amerika!
Ach, is dat niet een beetje overdreven? Pure fantasie? Nee, zeker niet! Als ik goed lees wat de profeet Micha schrijft, dan is elke Bevrijdingsdag nog maar een klein voorproefje van wat komen gaat. Als de Messias koning is in Jeruzalem, dan zullen de boeren ploegen met zwaarden!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:52

Jongens en meisjes, niet te veel schrijven dit weekend. Ik moet het allemaal maar bijlezen dit weekend he! Boze smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Het wordt trouwens veels te mooi weer om achter de pc te zitten. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:50

MVV749 schreef:
Goed geraden! Win ik daar ook iets mee Mario? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Een strondvlieg Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:46
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

VISSER278 schreef:
Alleen voor vandaag dan.
Mario, veel plezier. Coole smiley met zonnebril

W-tje wordt een beetje oud Smiley met dichtgeplakte mond , ik ben er tot morgen kwart voor 2!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 12:52

Donderdag 5 mei, Jes. 35: 1-10; Bevrijdingsdag.

Vandaag: vlaggen, overal! Bevrijdingsdag! Al dan niet uitbundig gevierd, deze dag is een dag van de vreugde, van herinnering aan wat gebeurde aan het eind van de oorlog: de bevrijding!
De mensen die het hebben meegemaakt, kunnen er over vertellen: hoe de Duitsers wegtrokken, verslagen; hoe de gevangenen openingen en mensen die jarenlang verslagen waren opgesloten de vrijheid weer kregen; hoe duizenden de concentratiekampen verlieten, vermagerd en verzwakt. Dat is een wonderlijke stoet geweest: gevangen, bevrijd, op weg naar huis! Geen vijand hield hen meer tegen…
Zo iets ziet de profeet Jesaja in een droom, een visioen van God. Er komt een eind aan de ballingschap! God brengt Zijen volk naar huis. Vooruit, houdt moed! ‘Sterk de slappe handen en verstevigt de knikkende knieën. Zegt tot de versaagenden van hart: Weest sterk, vreest niet!’
Hoe is dit alles mogelijk? God zorgt ervoor. Hij zal komen met wraak. Met wraak? Ja, God laat het onrecht niet grenzeloos verwoekeren. In Israël niet. Maar ook niet bij de andere volken. Hij zal Zijn volk bevrijden en weer terugbrengen in het beloofde land.
Elke Bevrijdingsdag is een herinnering en een belofte. Een herinnering aan het onrecht dat mensen elkaar aandeden. Maar ook: een belofte van leven, van toekomst, voor Israël en de volken. God zal Zijn volk bevrijden! ‘Zo zal het volk des Heren, zingend het hoogste lied, naar Sion wederkeren, want weg vlucht elk verdriet!’
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 07:52
BerichtOnderwerp: 5 mei

And UP !
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 mei 2011, 23:22
BerichtOnderwerp: 4 mei

Gedicht bij de Nationale dodenherdenking, Amsterdam.

Tranen voor wereldwijde vrijheid
Ik laat een traan…
Voor alle oorlogen die nu nog bezig zijn
en alle mensen die pijn lijden.
Ik laat een traan…
Voor alle mensen die overleden zijn
en de soldaten die niet willen vechten maar moeten.
Ik laat een traan …
Voor mensen die de wereld verzieken
en vechten om de macht.
Ik laat een traan …
Voor als alle oorlogen niet overgaan
dan zal er nooit wereldwijde vrijheid bestaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 mei 2011, 21:56

Antisemitisme is een uitdrukking van een gebrek aan bewustzijn van de massa's, die niet in staat zijn de oorzaken van hun eigen nood en ellende te doorzien. -- Vasili Grossman
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 mei 2011, 21:55

Er bestaat geen hoger geluk dan blind en zonder benen op je buik het kamp uit te kruipen en in vrijheid te sterven, al was het maar tien meter buiten dat vervloekte prikkeldraad -- Vasili Grossman
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 mei 2011, 21:54
BerichtOnderwerp: Huil maar bij mij

Huil maar bij mij.

Wie heeft er nooit eens verdriet,
ook al ziet men het vaak niet.
Iedereen heeft hier mee te maken,
je kunt helemaal van streek raken.

Het is een diep gevoel van binnen,
het geen je moeilijk kunt overwinnen.
Verdriet in bange donkere dagen,
je kunt het haast niet verdragen.

Maar toch is er altijd goede hoop,
ook al loop je er niet me te koop.
Er is nog niets verloren,
als je maar naar God wilt horen.

Hij laat je nooit alleen,
ga dan tot Hem heen.
Hij wil je trooster zijn,
in al je verdriet en pijn.

Bij God mag je schuilen,
en bij hem uithuilen.
Hij hoort naar jouw stem,
kom maar tot hem.

Hij geeft je weer de kracht,
door zijn liefde en macht.
Het verdriet zal van je wijken,
zodat je weer vrolijk kunt kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 mei 2011, 20:38

Woensdag 4 mei, Jes. 25: 6-9; Het feestmaal.

Eigenlijk is het vandaag helemaal geen goede dag om over een feest te praten. Die stilte, elke vierde mei, om acht uur ’s avonds – die doet aan andere dingen denken. Aan Joden die werden vergast. Aan onderduikers die werden opgespoord en opgesloten in een concentratiekamp. Aan soldaten die vochten maar sneuvelden. Aan al die mensen denken we, elk jaar, op de vierde mei. Is dat nu wel een geschikte dag om over een feestmaal te spreken?
Wie goed leest wat Jesaja schrijft, die zegt: Ja, juist vandaag mogen we denken aan de vreugde die komt, het feestmaal dat wordt aangericht voor alle volken! Niet alleen voor de Joden. Nesiet alleen voor de Hollanders! Op de berg Sion zal er een feestmaal zijn voor alle volken op de aarde! Grenzen vallen weg als de Messias komt!
En aan dat feestmaal zal het gebeuren: voor eeuwig zal de dood vernietigd worden en God zal alle tranen van de aangezichten afwissen! De smaad van Zijn volk, van Israël, zal Hij verwijderen van de hele aarde! Niemand zal meer zeggen: die vuile Joden! Ieder zal weten: Israël is het volk van God!
Op de vierde mei denken we aan de vernietiging van zes miljoen Joden. En aan al die andere duizenden die sterven in oorlogstijd. Maar op die dag zal er geen Jood vernietigd worden. Niet de Jood maar de dood! Eens en voor altijd. ‘Ausradiert’, zeiden de Duitsers. Uitgeroeid. Dat zal een dag zijn! Nee, twee minuten stilte is te veel eer voor de dood. We zullen lachen, huilen van blijdschap de vlag omhoog trekken, vrolijk wapperend in de wind! De dood is dood! De strijd is gestreden. Het feest begint!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 mei 2011, 18:53

ANNETTE050 schreef:
...en ken je deze.....heel gevoelig lied...
http://youtu.be/c1GgHBQYZA8

Nee
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 mei 2011, 18:51
BerichtOnderwerp: 4 mei

Voor vandaag heel actueel!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 23:46

Ik heb hem hier ook wel eens gezet, maar dit is wel een van hun mooiste:

http://www.youtube.com/watch?v=AdKjEHfHINQ&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:37

MVV749 schreef:
Dan zal ik waarschijnlijk nog wel even bezig zijn. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar ik heb het vermoeden dat het Frank is, klopt dat?

Yep
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:35
BerichtOnderwerp: Bin Laden

MVV749 schreef:
Juichen vind ik idd ook te ver gaan. Maar ik zie het als rechtvaardigheid. Hij heeft geen doodstraf gekregen, is niet geëxecuteerd of is niet vermoord. Hij is tijdens verzet in een vuurgevecht omgebracht. Ik wil dus geen oordeel vellen, maar ik vind dat we, ook als Christen, best opgelucht mogen zijn dat zo iemand is weggenomen.

Wat koop je ervoor dan???
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:32

Dinsdag 3 mei, Jes. 12; Heil.

Dat riepen de Duiters in de oorlogstijd: Heil! Heil Hitler! Dan strekten ze de arm schuin omhoog: de Hitlergroet. En niet alleen Duitsers deden dat. Ook Nederlanders stonden in de oorlogstijd en daarvoor al, aan de kant van de Duitse Führer, Adolf Hitler. En ze riepen zo mogelijk nog harder dan de Duitsers zelf: Heil Hitler!
Heil. Dat woord kom je in de bijbel nog al eens tegen. Het heeft te maken met een woord dat je zou kunnen vertalen met ‘heel’. In onze eigen taal liggen die woorden ook dicht tegen elkaar aan: heil en heel. Heil, dat betekent: alles is weer heel, alles is in orde, alles is gezond, gaaf en goed. En degene die alles in orde maakt, degene die geneest en heelt – die is de Heiland, de Heelmaker.
Was Hitler zo’n Heiland? Voor velen wel! Hij stelde orde op zaken. Hij vertelde precies wat er moest gebeuren. Iedereen moest hem maar volgen, dan kwam het wel terecht. Er zou een machtig Duits Rijk worden opgebouwd. Voor iedereen zou er welvaart zijn en vrede! Heil Hitler!
Maar Hitler was geen Heiland. Integendeel. Hitler maakte alles stuk, kapot. Hitler bracht on-heil! Hitler – ach, Hitler was één van ons, een mens zoals wij. Wij mensen, wij zijn on-heilmensen. En daarom moet het heil van een andere kant komen, van boven. Jesaja voor ziet het: God verlost Zijn volk. De Messias is de Heiland. Hij maakt heel wat wij hebben stukgemaakt! En daarom zal er gezongen worden: Hij is mij tot heil geweest! Heil, Jezus, onze Koning! Wij strekken onze handen uit tot U!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:29
BerichtOnderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?

THIRZA120 schreef:
personen die mee hopen te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5
madelief 40 jaar
trijnie671, 49 jaar, regio 0594
SweetLady, sweet 40, regio 026
maria576 en partner; regio 038
dini968, 52 jaar
susannah475, 45 jaar
jennifer645 43 jaar regio 345
Erika129 36 jaar regio 0318
Thirza120 (30 jaar), regio 0318
Mir111 18 jaar regio 0318 (onder voorbehoud) met volleybal
Samen585, regio 0182, met 2 kids

eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10
crossroad317 regio 0524
maded 46 jaar regio 0183
jan578 52 jaar regio 0172
Billy701 49 jaar regio 0594
jan935 61 jaar regio 0182
visser278 43 jaar regio 113
searching 40 jaar regio 0182 (oud-lid)

Ik zal wel weer aan het bakken gaan.. Knipoog smiley
In de hoop dat zo meer mensen meegaan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ze waren heel erg lekker. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:27

MVV749 schreef:
Onze Belg? Wie beschrijf jij zo?

Ons alles Frankt. Ook wel de broer van Chat genoemd. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:26
BerichtOnderwerp: oecumene, de eenheid van alle Kerken

CHATULIEM619 schreef:
Als je de Maria verering en de heiligen verering aan de kant zet, valt er misschien over te praten. Dan heb ik het nog niet eens over kwesties als kinderdoop en het vormsel...

Dan heb je het nog niet eens gehad over de Heidelberger de bediening van het Avondmaal en de Heilige Mis.
Die staan recht tegenover elkaar. De Heilige Mis wordt ook niet erkend.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:20
BerichtOnderwerp: Bin Laden

Amen.

Ieder dode is er een teveel, ook dat van Bin Laden. Triest maar wel waar.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 ... 167 Volgende
Pagina 84 van 167