ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 75 76 77 78 79 80 81 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 18:10
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????

LEONARD480 schreef:
Hee ...een ongepaste manier van sluipreclame Pieter
of een anti sluipreclame... Smiley die vol vragen zit
Het is sluikreclame...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 18:00
BerichtOnderwerp: wie is je vriend of vriendin

HANNAH810 schreef:
ssst cross; niet zo duidelijk joh!!

*sluit haar ogen en circelt in de rondte; 1 2 3 4 5 6 7..... wie zal ik een ehhhh........ehhhh.........." *
Basisschool-sfeertje hier?????
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 17:59
BerichtOnderwerp: kinderen

HANNAH810 schreef:
hoe intepreteer je het woord "antwoord-aparaten" chatuliem?

(jaja, hij ISSSS er weer; welcome back)
Kinderen weten heel goed wat je wilt wat ze zeggen... wat dat betreft zijn ze goed "voor te programmeren".

Volwassenen trouwens ook, kijk eens voor de lol hoe vaak je niet zegt wat je denkt en wel zegt wat de ander wil horen....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 22 augustus 2011, 18:02
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 17:05
BerichtOnderwerp: Welkom terug

Ik vind het ook weer fijn hier te zijn, en ik zal mn best dan maar doen he.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 17:00
BerichtOnderwerp: Beurskoersen

AANGENAAM334 schreef:
Het is mijns inziens niet rationeel dat aandelenezit waarborgt dat de waarde van het geld achteruit gaat. Als we de koersen van de laatste jaren volgen dan zijn het juist de aandelen die in waarde achteruitgaan. Dat aandelen in wezen niets met afgoderij te maken hebben acht ik juist. Hoewel het als je je hart er op zet wel afgoderij kan zijn.
Beleggen en investeren hoeft niet perse met aandelen te maken te hebben. Je kunt ook beleggen in onroerend goed, het is nu juist een goede tijd huizen te kopen, omdat de prijs zo laag is. Obligaties kun je ook in gaan beleggen, je kunt ook beleggen in goud...Wat ik zelf een interessante belegging vind is een zogeheten achtergestelde lening. Dat betekent dat je je hele vermogen teruggeeft aan een bank en daarmee veel rente ontvangt. Je moet echter wel in de gaten houden dat je niet verder gaat dan 100.000 euro.
Bij Ice Save/DSB is dit dus misgegaan. Iedereen die meer dan 100.000 euro geïnvesteerd had, was dat bedrag minus de 100.000 kwijt. Maar goed, waar praat ik over, ik wou dat ik dat geld had...
En wat betreft aandelen: op dit moment ontvang je op een normale spaarrekening een rente van 2 %. Ondanks de huidige stand van de beurs, denk ik dat het zelfs in deze tijd nog mogelijk is een hoger rendement te halen uit de beurs, dan 2 %.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 22 augustus 2011, 17:02
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:52
BerichtOnderwerp: kinderen

Vorige week heb ik het voorrecht gehad om mee te werken aan een kinderkamp. Zoals een aantal van jullie weet, is dat een jaarlijks terugkerend gebeuren. In die week krijg je een bepaalde vertrouwensband met ze. En dan komen de verhalen los....

Een aantal dingen valt me daarbij op. Het lijkt alsof er steeds meer kinderen zijn, die beland zijn in een vechtscheiding. Het lijkt alsof een gewoon stabiel gezin, met vader en moeder steeds meer uitzondering wordt. Vaak denk ik dan: weten de ouders wel wat er echt in hun kinderen omgaat. Vaak zegt een kind datgene wat een ouder wil horen, maar weet men wel echt wat er in ze omgaat?
Misschien zijn ze niet boos, maar moeten ze wel boos zijn omdat de ouder dat van ze vraagt. Misschien hebben ze niet zo'n hekel aan de ouder die weg is, en missen ze hem/haar. Durven ze echt te zeggen wat er in ze omgaat of zijn ze bang dat de ouders er toch niet naar luisteren??

Luisteren we wel echt naar kinderen, of hebben we ze tot antwoordapparaten gemaakt?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:39
BerichtOnderwerp: Beurskoersen

HERMAN388 schreef:
Aandelen en beleggen vind ik afgoderij
Aandelen en beleggen zijn noodzakelijk omdat anders de waarde van je geld achteruit gaat. Stel, je hebt 100.000 euro, die zijn over drie jaar minder waard als je er niks mee doet. Heeft niks met afgoderij te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:37
BerichtOnderwerp: Huisdieren en opvoeding

MARISKA601 schreef:
Ik zou graag willen weten, wie er ervaring heeft met antiblafbanden.
Op internet zie ik alleen maar negatieve ervaringenen of opmerkingen.

Dat ik deze vraag stel heeft te maken met het feit, dat ik buren heb
die last hebben van het geblaf van mijn hond.
Ze willen dat ze niet meer in de tuin komt.
De hond is waaks.
Ik heb haar gekregen toen ze 10 maanden oud was.
Binnenkort word ze 4 jaar.
Ik weet niks van haar voorgeschiedenis.

Voordat ik afstand van haar ga doen, wil ik een antiblafband proberen.
Ik heb hele goede ervaringen met een antiblafband. Maar blaft zij als je er niet bent, of omdat ze dingen buiten ziet? Bovendien is het niet zo wreed hoor. Ze krijgt een schok, maar als ze eenmaal doorheeft dat het daardoor komt, hoef je alleen de band maar op te doen, zonder dat je hem aanzet.
Bij mijn bouvier heb ik hem maar één keer aangezet, hij is toen zo geschrokken, dat hij nooit meer geblaft heeft als ik weg was.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 16:31
BerichtOnderwerp: Loterij

AJB641 schreef:
loterij | geluk hebben | gelukkig zijn

Ik zie een theologisch aspect, wie wil kan dogmatisch ook nog wel wat kanonvuur inzetten.
Ook zie ik een sociaal/psychologische kant.

Geluk dat willen heel veel mensen hebben. Het is een doel in het leven van ieder mens! Niemand wil in het algemeen ongelukkig zijn....
De 1 ziet dat in het feit dat de hond van de buren niet meer op zijn/haar straatje poept. de ander zoekt dat in het meedoen aan een loterij!
loterij = kans op (veel) geld.

mensen stellen geregeld het geluk/gelukkig zijn van anderen als maatstaf voor henzelf.
Tevredenheid? ho maar! een wortel van onzekerheid, egoïsme en jaloezie krijgt voedingsbodem.

Een gevolg kan zijn dat je je niet bezig houdt met, "waar sta ik?"/"Wie ben ik?" en "hoe ga ik mijn doel bereiken"?! hoe bereid ik mij voor op dat doel? en welke tussenstappen (doelen) kan ik daarvoor formuleren?

ik denk dat de mate van geluk in je leven beïnvloed kan worden door ieder persoon voor zichzelf. Daarmee bedoel ik: dat je gelukkigheid bepalende factoren niet alleen buiten jezelf liggen.
Gelukkig worden/zijn in algemene zin kun je het meest effectief beïnvloeden door het kruispunt op te zoeken van:

"de mate waarin je je voorbereid op geluk wat zich voor kan doen in je leven"

en

"De kans dat geluk zich voordoet in je leven".

Wordt je gelukkig van veel geld? misschien is het dan verstandiger/effectiever om klein te beginnen met een handel in spullen van marktplaats.nl (ik noem maar wat), dan dat je je geld inzet op een loterijlot.

Just 2 cents ;)

[Edit:] Prompt na dit berichtje te plaatsen krijg ik een mailtje binnen.
je weet wel zo'n spam mail. in dit geval van de lotto:

Belachelijke bladiebla in mijn opini.
mwah je kan er ook om janken ;) maar, het is maar net hoe je je er op hebt voorbereid ;)
[/Edit:]

Je kunt er ook een beetje ontspannener mee omgaan. Denk je echt dat ik van mn geloof af val als ik eens een keer 100 euro win???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 23:56
BerichtOnderwerp: einde lidmaatschap

Goed, mijn abbo is voorbij, dasvedanja (until we meet again)
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 21:11
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?

CHRISTEN307 schreef:
Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley
Dit is ruzie maken om de ruzie....geldt niet alleen voor jou hoor. Maar nu zijn beland op een niveau van schelden en dat heeft toch geen enkele zin meer?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 5 augustus 2011, 21:12
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 21:08

HERMAN388 schreef:
Gij zult niet tegen Chatuliem kwetsen. Dat is egoisme
Hij is voorganger hoor, hij is heel aardige man, ik heb met hem nog gesproken december 2010.

3 vingers wijzen naar jezelf.
Het was toen gezellig he, eigenlijk moeten we weer aan een kerstfeestje denken...maar Hannah moet dan wel langer blijven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 21:06

CHRISTEN307 schreef:
Iegelijk=alle soorten van
je hebt geesten van duivelen, demonen, satan, die zich als een engel van het licht kan voordoen, nep-jezussen, die een deel imiteren van de Christus, schijnheiligen, huichelaars, die opereren allemaal vanuit een verdorven geest en tezamen vormen ze geesten...!
Ik zal die insinuatie maar naast me neerleggen. Ik bedoel wat anders te zeggen. Als je citeert neem dan een leesbaardere bijbel, dat maakt de discussie wat eenvoudiger. Iegelijk betekent gewoon ieder. Gebruik dat woord dan...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 18:59
BerichtOnderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?

CHRISTEN307 schreef:
Dat zijn jouw(zondige) gedachten die je met een vraagteken tot jouw waarheid verheft en zo een broeder lastert...
Ik laster je niet, ik confronteer je alleen maar met je eigen bijdrages. Maar concreet, jij doet toch net zo goed wat jij wil?
Jij bent degene die stelt dat je huwelijk afgelopen is, dat het feitelijk geen volwaardige relatie is. Ik lees niet in de bijbel dat dat een voorwaarde is tot scheiding. Maar zelf kan ik het me wel voorstellen dat je er niet meer tegen kan.
Maar het blijft in mijn ogen vreemd dat je er zo gemakkelijk over schrijft en dat je zo gemakkelijk er afstand van lijkt te nemen. Leg mij dan eens gewoon uit wat voor verschil er is tussen jou en de wereld? Hoe heb je dat kunnen verantwoorden en wat deed het persoonlijk met je. Kijk bijbelteksten kennen we allemaal, maar vertel eens oprecht van je strijd, de strijd met je geweten, de strijd met je geloof?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 18:51
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??

HANNAH810 schreef:
ik denk dat je na vergeving zowiezo een blanco verleden hebt, chatuliem. (kijk maar eens naar rachab de hoer bijv)

daarnaast zei ik; als je bijbels kijkt, en niet pastoraal....... Knipoog smiley
Zelfs bijbels is er niet genoeg bewijs dat te ondersteunen. Het OT laat ruimte tot hertrouwen toe na echtscheiding....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 18:49

CHRISTEN307 schreef:
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Johannesbrief geeft expliciet aan om de geesten, die er zijn en op je " afkomen" en je willen be-invloeden, te beproeven, dat is individueel maar ook binnen de gemeente(n).

1 Johannes 4:1
Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
Ik zou geen enkele iegenlijke geest vertrouwen, die naam roept al wantrouwen op....wat moet ik me voorstellen bij een iegenlijke geest???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 12:15

HANNAH810 schreef:
er staat ook over dergelijke situaties wel degelijk een en ander in de bijbel, hoor chr307!!

"doch indien zij hem ook verlaat........."

overigens kan ik me in je uitleg niet vinden in het derde punt.
ik denk dat je dan wel uit elkaar mag gaan, maar altijd alleen zou moeten blijven, als je puur bijbels (en niet pastoraal) kijkt.
Dat laatste heb ik moeite mee. Er is maar één referentie van Paulus op dit gebied. En dan moet je eens goed de context van dat verhaal lezen. Een theorie baseren op één tekst is heel gevaarlijk, dat geeft allemaal ruimte voor speculatie.
Is voor echtscheiding dan maar halve vergeving mogelijk? En zet het juist niet de deur extra open voor zonde? Stel je bent 26 en gescheiden doordat de man je mishandeld heeft? Moet je dan je leven lang gestraft worden voor onwetendheid? Dat is onmenselijk en asociaal
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 12:10
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM

LISA610 schreef:
Misschien dat je dit een beetje te zwart/wit ziet Chat. God heeft immers voor alle mensen gekozen. De redding is voor hen die ook voor Hem kiezen. Dus geen predestinatie, maar juist een vrije keuze voor de mens om een levende relatie met God te verkrijgen, te onderhouden en te behouden. Maar goed, het is uiteraard aan Henk om aan te geven hoe hij het bedoeld..... Knipoog smiley
Er zijn natuurlijk gradaties in het denken over predestinatie. Van de vrijzinnige tot de zgn. streng reformatorischen. Maar het denkbeeld is nog steeds aanwezig en actueel. En er zijn weinig mensen die er echt goed mee om weten te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 11:49

CHRISTEN307 schreef:
Je neemt toch niet aan, als ik iets van God ontvang om neer te schrijven, dat ikzelf dat dan niet be-oefen ook op mijzelf, want zo ben je goed bezig, eerst zelf dat woord ter harte nemen en geloven en dan naar buiten toe in de prakktijk be-oefenen
Alles wat de Schrift schrijft is ten eerste voor mij bestemd en vervolgens ook voor iedereen...wel of geen christen...
Begin dan maar eerst met vergeving vragen aan je laatste vrouw...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 11:47
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?

CHRISTEN307 schreef:
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Lisa, het is het zwart-wit denken en het koste wat het kost in stand houden van een relatie, wat dan huwelijk zou moeten zijn.
Als die huwelijkse relatie in de praktijknu niet actief aanwezig is en er niet aan mee wordt gewerkt om van binnen uit en van buiten af deze relatie wel te laten werken, dan zou een mens(christen) zijn of haar leven lang gekooid zijn in wat dan genoemd wordt een " huwelijk.."...
Een voorbeeld. Ik heb last van buikpijn en dat blijft voortduren en mijn lichaam functioneert dus niet zoals het zou moeten(kunnen) zijn.
De huisarts laat onderzoeken doen en komt met een advies, dat ik dit of dat beter niet meer kan eten etc want dat mijn gal daar onjuist op reageert en vervolgens doe ik niet of pas ik zelf aan wat de huisarts mij heeft voorgeschreven.
Dan kan ik toch net overeind houden, dat de huisarts een fout advies heeft gegeven of dat ik zijn advies aanpas aan mijn eigen doen en laten en vervolgens dus de huisarts verantwoordelijk stel voor escalatie van mijn fysieke klachten?
Of terug te keren tot de huwelijkse praktijk.
Als er chronische communicatieproblemen zijn binnen een huidige relatie en die zijn in gebed gebracht, voortdurend voor Gods Aangezicht en de andere partner wil niet SAMEN
IN GEBED voor eenheid binnen de relatie en bid op haar of zijn eigen manier, en de relatie-communicatie verslechterd door verdere individualisatie, en er wordt externe, uitvoerige en deskundige
begeleiding en behandeling door 1 van de partners principieel geweigerd, dan zou dit betekenen dat de " welwillende" partner de rest van zijn leven verplicht zou worden-zijn om in die constructie voort te leven?.
Neen dat geloof ik niet en ervaar dat ook niet als een bijbelse opdracht en gegeven.
Er is in de bijbel ook sprake van geestelijk overspel, dus b.v. een compromis sluiten met je eigen, persoonlijke bevinding en hardnekkig verdedigen, i.p.v. samen met de partner voor God´s Aangezicht te knielen om eenheid af te smeken... doordat 1 van de 2 dit bewust niet wil en-of doet is er sprake van geestelijk overspel met satan en eigen vlees, die verhinderen willen dat er een daadwerkelijke eenheid in Christus binnen de relatie ontstaat ...
Want die Eenheid met Christus is het Fundament van een werkende Relatie, dan is er wederzijdse liefde, wederzijdse aanhankelijkheid, ook blijkend uit het elkaar aanhalen, knuffelen, charmeren, vertroetelen, intiem praten, intieme seksuele gemeenschap over en weer het "initiatief " nemend al naar gelang de op dat moment aanwezige verlangens, samen letterlijk in elkaar opgaan.
Als die basis structureel ontbreekt zoals door de hiervoor beschreven oorzaken, dan functioneert de relatie niet of nooit waartoe die relatie wel is aangegaan... dus de voorschriften van de hemelse Dokter(Vader) worden niet opgevolgd, dan blijft de crisis voortbestaan en zal zelfs verder escaleren in het tegenover elkaar komen en gaan staan binnen de " relatie"
Dat het zo nauw luistert is b,v, als Jezus spreekt over een andere vrouw aanzien en begeren al overspel is, wat dan als 1 van de 2 partner geestelijk overspel hanteert en koestert... dan is er m.i. een niet bijbelse relatie.
ik heb dat ervaren met meerdere situaties in mijn leven, waarbi het dogmatisch gezien verkeerd is om dit of te doen of te laten, maar practisch uiteindelijk een andere weg is bewandeld, die toch tot een goede relatie hebben geleid....
M.a.w. het zwart-wit denken kan niet overal onbelemmerd als juist worden gezien, maar een met ontvangen wijsheid en liefde(vrucht van de Geest)
dat is de kern, waaruit een relatie vertrekt steeds weer vanuit een gezamenlijke binnenkamer. Is die er niet en heb je beiden een aparte " relatielbinnenkamer" ik beschrijf dat liever dan als een ego-binnenkamer dan zal de relatie zich nooit echt goed ontwikkelen en blijft het een individuele kunstmatige relatie(huwelijk) zoals wetten enz. dat voorschrijven,,
Voor mij kom je gewoon dominant over in een relatie. Niemand zou gedwongen willen worden tot therapie. Dat werkt nl. niet. Therapie heeft pas nut als men zich ervoor openstelt. En de indruk die ik van jouw bijdragen krijg, is dat jij in een therapiesessie ook veel had moeten leren..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:38

CHRISTEN307 schreef:
En zij brachten een vrouw, die heterdaad op overspel betrapt was bij Jezus en wilden Hem verzoeken,... En Jezus zei:
De eerste die zonder zonde is werpe het eerst de steen(op overspel stond in de Tora, de steniging als straf) en alle dropen af en Jezus zei: "Vrouw waar zijn uw beschuldigers, zo veroordeel ik jou ook niet maar ga heen en zondig niet meer.....maar hier is het , aan de schandpaal met een vermeende "overspelbedrijver", en allemaal heeft men een steen in zijn of haar hand, maar niemand kan gooien, want niemand is zonder zonde, maar i.p.v. heen te gaan en niet meer te zondigen, gaat men hier gewoon door met het spelletje mensje "stenigen'
Ik heb gewoon een hele simpele vraag voor jou. Hoe voorkom je een vierde ex? Want de manier waarop je nu vragen beantwoordt, lijkt het alsof je er helemaal niks aan kunt doen. En dat geloof ik niet...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:14

CHRISTEN307 schreef:
Ook Amos 5:
15 Haat het boze, en hebt lief het goede, en bestelt het recht in de poort, misschien zal de HEERE, de God der heirscharen, aan Jozefs overblijfsel genadig zijn.
16 Daarom, zo zegt de HEERE, de God der heirscharen, de Heere: Op alle straten zal rouwklage zijn, en in alle wijken zullen zij zeggen: Och! och! en zullen den akkerman roepen tot treuren, en rouwklage zal zijn bij degenen, die verstand van kermen hebben.
17 Ja, in alle wijngaarden zal rouwklage zijn; want Ik zal door het midden van u doorgaan; zegt de HEERE.
18 Wee dien, die des HEEREN dag begeren! Waartoe toch zal ulieden de dag des HEEREN zijn? Hij zal duisternis wezen en geen licht.
En in gewoon Nederlands???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 20:33
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ZEELAND736 schreef:
Bedoel je die serie over dat legergebeuren???
Met die dokters??
Ja, ik ben een grote fan van Alan Alda, de hoofdrolspeler. Heb dus alle 11 seizoenen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 19:58
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Het mooiste moment was toen ik mn dochter weer eens zag. Ze had voor mij de hele serie MASH meegenomen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 10:03
BerichtOnderwerp: huwelijk als sacrament

CHRISTEN307 schreef:
Dat klopt, Paulus en Petrus hadden ook geen formulieren en waarom wij wel dan in onze kerken....?
..

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 4 augustus 2011, 10:05
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 09:59
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?

CHRISTEN307 schreef:
Verder lezen en tegen wie heeft Jezus het dan voornamelijk en wat geeft Hij een bepaalde groep " toehoorders" een scherp oordeel zoals:
volgers van de vader der leugen, witgepleisterde graven, sluwe vos, hardnekkigen en onbesnedenen van hart, verachters van God, (Paulus brieven)wolven, dus Jezus oordeelt en roept op om niet te oordelen over iets of iemand, als jezelf hetzelfde doet of erger....
Kijk, Christen. Daar zit nu precies het probleem. Als je anderen op hun zonden wijst, moet je daar zelf een voorbeeld in zijn. Voor jou zijn er twee maten: een voor de buitenstaander en één voor jezelf. Je hebt drie vrouwen gehad, je bent op zoek naar een vierde, wie ben jij dan om anderen te oordelen over hun gedrag.
Je stelt dat jij geleid wordt door de Heilige Geest, als je dat zou worden, zou Hij je wel nederigheid leren....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 22:36
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARISKA601 schreef:
Het is de mens die de deur naar God dichthoud,
God zal nooit de deur dicht doen voor iemand.
Val je af van je geloof Mariska????
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 22:35
BerichtOnderwerp: Uitgaanstip augustus --> Noorderzon Groningen

ADELAAR559 schreef:
Uitgaanstip:

18-28 augustus in het plantsoen (en paar andere locaties) veel gezelligheid. Leuke muziek, fijne mensen en gezelligheid. Ook lekker eten en drinken. Voor de liefhebbers zijn er verschillende optredens en live-muziek.

Het is geen Christelijk gebeuren, maar ik vond het wel de moeite waard te vermelden. Helemaal omdat ik dit jaar weer 1 van de vele vrijwilligers mag zijn. Dus zie ik jou eens gezellig bij mij aan de bar?

Groetjes en misschien tot ziens.
Je bedoelt zeker het Noorderplantsoen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 22:33
BerichtOnderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?

CHRISTEN307 schreef:
En terwijl Noach de ark bouwde, spotte de schare met hem: Joh het is prachtig weer en we gaan lekker naar de disco en doen waar wij zin in hebben, tot de zondvloed kwam en hen ALLEN wegnam, uitgezonderd Noach en de zijnen...Als God de Deur sluit van de Ark, Genade, dan is er alleen nog het oordeel...[u]
Wat is het verschil dan met jouw gedrag. Ik ga maar bij mn vrouw weg en ga maar lol maken met een andere vrouw.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 18:47

PIETER649 schreef:
niets menselijks is hem vreemd... en tja, het vlees is zwak
Hehe, eindelijk tijd voor weer één van mijn stokpaardjes....smullen mensen, gij bijbelliefhebbers.

Mat. 26 schreef:
Blijf wakker en bid dat jullie niet in beproeving komen; de geest is wel gewillig, maar het lichaam is zwak.’

Hoe vaak is deze tekst niet misbruikt om te laten zien dat we als mensen niet tegen verleidingen kunnen, maar toe moeten geven aan de geneugten des vlezes? In welke contekst staat deze tekst Het gaat hier om de slaapbehoefte van de discipelen. Geen zonde dacht ik zo. Dat krijg je als het woord vlees verschillende betekenissen heeft in de Bijbel. De NBV heeft dit dan ook terecht vertaald met lichaam. Want ons lichaam heeft behoeftes waaraan we gehoor moeten geven. Slapen, eten, drinken. Zonder dat gaan we dood.
Het gaat dus niet om onze zondige natuur, maar om ons lichaam die in deze schepping nog niet volmaakt is...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 75 76 77 78 79 80 81 ... 169 Volgende
Pagina 78 van 169