Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:16
Onderwerp: einde lidmaatschap
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Juist...precies...fijn dat JIJ wel precies aanvoelde wat ik bedoelde...!!! | idd, ik voelde het niet zo aan. Ik dacht dat je het anders bedoelde. Goed dat je het nog even uitlegde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 16:13
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
EEDJEE483 schreef: | Ik irriteer me hier ook al een tijdje aan en heb al eens eerder op een dergelijk onderwerp gereageerd. Weet je, iedereen doet zich voor als Christen. En prima, want ik ben het ook. Alleen schijnbaar heeft niet iedereen geleerd wat respect hebben voor elkaar betekent. Het niet beantwoorden van iemands mail. Ik heb al, zonder dat ik echt geinteresseerd ben in iemand, wel eens iemand gecomplimenteerd of ergens op een profieltekst gereageerd, maar gewoon geen antwoord. Sorry hoor, maar dat komt arrogant op me over. (niet verwarren met dat het ook arrogant is aub!) Stel je nou toch eens voor dat je veelvuldig bidt, zoekend bent naar genezing, hulp of kracht van God. En je krijgt voortdurend geen reactie? God laat niets van zich horen? Dan verlies je toch een mate van vertrouwen, nietwaar? Waarom geef je elkaar niet gewoon een antwoord, zonder dat er meteen een relatie aan verbonden zit.... Wees toch eens volwassen met elkaar! | Leg je daar niet veel te veel waarde in allemaal? Geen antwoord is toch ook een antwoord?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:31
Onderwerp: Sekten: religie, waanzin of bedrog
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Het is mijn mening dat je ongenuanceerd stukjes.....hele lappen tekst .......op dit forum zet, waarin sommige geloofsgroepen bewust of onbewust in een verkeerd daglicht geplaatst worden..
Bewust of onbewust dan....
Het lijkt me goed om toch maar wat beter/eerlijker met deze zaken om te gaan....... Vind je niet? | De reden waarom ik zo weinig reageer is omdat ik eigenlijk geen enkele gemeente ken, die zo extreem is. Idd Jehova's getuigen, Mormonen, vul het lijstje maar aan. Dat zijn sektes. En ik vind dat je daar mensen best wel voor mag waarschuwen. Zodra men vindt, dat alleen in hun kerk/gemeente de enige weg naar redding is, is men al fout bezig. Maar dan kun je net zo goed reformatorische kerken sektes noemen. Die zijn ook nog niet zo lang van dat denkbeeld afgestapt? Wat ik wel een zorgelijke ontwikkeling vind, is een kerkgenootschap dat zo sterk benadrukt dat iedereen verwond is. En dat iedereen in de gemeente herstel nodig heeft. Dat maakt de mensen te afhankelijk van de voorganger.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:24
Onderwerp: Sabbath of Zondag
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Volgens mij was Chat (in ruste even) hier al mee begonnen. In 6 dagen schiep GOD hemel en aarde, en de 7e dag ruste Hij. En dat wij die zouden heiligen, en dat (is) was de Sabbath (zaterdag) Als Christenen hebben wij het veranderd in zaterdag. En wie zijn wij dan. om dat te veranderen? | Het is idd volkomen abitrair waar je de week laat beginnen. Maar dan blijft de vraag overeind: vier je het op de eerste dag van de week of de laatste?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:20
Onderwerp: Tongentaal, een gave of niet
|
|
|
MARISKA601 schreef: | God geeft gaven. Zodra een mens tot geloof komt geeft God gaven, zoals Hij dit wil. De geestelijke gaven zijn ook niet op afroep verkrijgbaar, ook niet volgens de wens van de bidder, maar alleen naar de wil van God. Dat had Paulus al heel duidelijk geschreven. Zie 1 Cor. 12:4-11. Hier maakt hij duidelijk, dat de speciale geestelijke gaven bestemd zijn om het gehele lichaam van Christus, de Gemeente, te dienen (:7). Hij sluit dit stukje heel nadrukkelijk af door te zeggen, dat het ontvangen van een geestelijke gave afhangt van de wil van God. Het gaat niet om de vraag welke gave wij willen hebben. Het gaat om de vraag welke gave Hij ons wil geven (:11).
Zo kijk ik er tegenaan. En is die gave echt van God? Doordat die vraag bij mij een grote rol speelt, begin ik er niet aan. Ook satan kan je het laten doen. En satan probeert juist de mensen die dicht bij God staan, te verleiden.
Is het verkeerd om er dan niet aan te beginnen?
Wie spontaan van God als gave het spreken in tongen gekregen heeft, mag God daarvoor danken. Wie dit niet heeft, moet het laten rusten. Het kan een mooie gave zijn, maar het is ook een gave die op het randje balanceert. Hij hoeft niet van God te zijn. Hij kan ook uit je eigen ziel voortkomen en zelfs door de duivel bestuurd worden.
Citaten deels overgenomen van:
http://www.hetlichtdeslevens.nl/studies/studieslezen/sprekenintongen.html | Met zulke loze theorieën begin je niks he. Vooral omdat mensen die er zelf geen enkele ervaring mee hebben het meteen veroordelen. Als je bezeten bent van de duivel en opgeklommen bent in de occulte hiërarchie, kun je satanisch in tongen spreken. Maar dat soort mensen zullen ook nooit God de eer geven en tot Hem bidden. En hoezo randje balanceren? Betekent in tongen spreken meteen dat je alleen maar bezig bent met het zoeken naar ervaringen? Ik spreek al meer dan 30 jaar in tongen en ik kan toch niet zeggen, dat ik mn leven alleen maar door ervaringen laat beheersen....Paulus zegt ook van zichzelf dat hij in tongen bidt, het weerhield hem er niet van om zoveel diepgaande brieven te schrijven waar we nog steeds profijt van hebben. De heer Ouweneel was een zeer groot tegenstander van tongentaal. Hij veroordeelde het ten zeerste. Totdat hij ontdekte wat het werkelijk was, en is als een blad aan een boom omgekeerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:10
Onderwerp: Wanneer blokkeren???
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Zeker als je christen bent...! of zijn wij niet zo anders? | Sommige mensen gaan er erg snel van uit, dat de ander het op prijs stelt met je te chatten of met je te mailen. Het omgekeerde zie je ook wel optreden. Dat iemand je ongevraagd op de vriendenlijst zet en je dan meteen aanspreekt als je on line bent. Dat kan ook heel vervelend zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:57
Onderwerp: Wanneer blokkeren???
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik vind het onzin om iemand te blokkeren, en doe dit alleen als iemand zo onbeschoft is dat het de moeite waard is om de redactie hierover te mailen | Is het ook niet zo, dat mensen die geblokkeerd zijn zich veel te snel afgewezen voelen? In het dagelijks leven heb je toch ook dat de een je veel beter ligt dan de ander? Ik vind het geen probleem als mensen mij geblokkeerd hebben. Zij hebben dat recht en waarom zou ik me daar nu druk over maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:21
|
|
|
Back on topic. Vroeger hoorde het in tongen spreken bij een christen. Zelfs Augustinus maakte er melding van. De bijbel staat vol met verhalen over mensen die in tongen spreken. De meest gehoorde argumenten zijn: dat was iets voor vroeger. Toen de apostelen overleden verdween dit ook. Dat is echter niet waar. Het in tongen zingen was heel gebruikelijk, zelfs zo gebruikelijk, dat het in de RK kerk geïnstitutionaliseerd is. Het tweede argument is, dat de mensen toen niet de bijbel hadden. Ook dat is een argument wat niet opgaat, omdat in de periode dat de gemeente ontstond, het oude testament er al was. Anderhalve eeuw later waren ook de brieven en de evangelien geschreven. Tongentaal bestond veel langer.
Maar wat is volgens mij de reden dat er zo weinig over bekend is? Twee redenen geloof ik. Ten eerste geloof ik dat de evangelisatiedrang minder werd. Gaven van de Geest komen tot hun recht bij uitbreiding van de gemeente. In de ME was het toch duidelijk: iedereen hoort bij de Kerk. En als je er niet bij hoorde, werd je verketterd. Het is dan ook heel opvallend dat toen men in de reformatie de nadruk begon te leggen op persoonlijk geloof dat er weer een opleving was in de wereld. Het verklaart ook dat in zendingsgebieden de werking van de Geest veel actiever is. De tweede verklaring die ik geef, is het onderwijs. Men vond het niet nodig om dit op een goede manier uit te leggen en langzaam verdween het uit het zicht van de traditionele kerk. Onderwijs geeft aanleiding tot onderzoek en onderzoek geeft verlangen naar...
Nu de centrale vraag: hoe weet je dat het van God is? De duivel kan ook tongentaal geven. Satanische tongentaal komt voor, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat een christen in satanische taal spreekt. Dan moet je wel zeer occult belast zijn. In een satanskerk komen ofzo. En dan heb je echt geen zin om naar de kerk te gaan hoor. En er is verschil tussen gebrabbel en tongentaal. Dat kun je gewoon merken. Maar dat heeft te maken met ervaring. En wie van jullie heeft er ook ervaring mee? Als tongentaal je gebedsleven versterkt, de relatie met God verdiept en je geestelijke ogen opent, zou dat dan niet iets moeten zijn waar iedereen naar zou moeten vragen???
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 10 oktober 2011, 10:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 10:03
Onderwerp: einde lidmaatschap
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gelukkig verplicht niemand je om te blijven!!!! | Vimd je dat zelf nu een vriendelijke opmerking? Ze geeft hier hetzelfde aan wat heel veel mensen vinden, nl. dat de kwaliteit zienderogen achteruit gegaan is. En jouw houding is dus, omdat ze een vent heeft, kan ze beter weggaan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:54
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
BILLY701 schreef: | Goedemorgen Chatuliem Welkom terug op CM | hoi Billy, leuk dat je er bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:53
Onderwerp: Sabbath of Zondag
|
|
|
Toen ik deze bijdragen allemaal las, merkte ik dat maar weinig mensen echt over de vraagstelling in gingen. Het ging volgens mij toch over de vraag, de zondag of de sabbath? Dat is toch heel iets anders dan zondagsheiliging.
Mijn antwoord is duidelijk. Ik zie eigenlijk geen enkel goed argument om de zondag te vieren in plaats van de sabbath. En ik zie geen enkele aanleiding om niet te vieren op de sabbath. Vanaf 4 november gaan we dus diensten op de vrijdagavond, het begin van de sabbath, houden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:24
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Klopt als je de bijbel allemaal heel letterlijk neemt. Daarom zijn er een hoop reformatorische kerken tegen een vrouwelijke dominee. En daarom zie je ook bij enkele reformatorische kerken dat vrouwen een rok dragen( broek is mannenkleding) en een hoed op hebben.
Als je een blik werpt in vele kerken, dan zie je dat vrouwen ook broeken aan hebben en geen hoofdbedekking.
Om bij het topic te blijven, vrouwen mogen dus ook niet in tongen praten tijdens de dienst.
Als de charismatischen, de bijbel letterlijk willen volgen dan zouden ze deze regel ook moeten toepassen.
(Als ik te kerke ga, is dat in lange broek.) | Vrouwen mogen niet kletsen tijdens de dienst, dat is toch wel wat anders Mariska.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:22
Onderwerp: Misleiding door satan
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hoi Mariska,
In mijn vraagstelling in de openinsposting stelde ik een vraag, (voor die vraagstelling bood ik mijn excuses aan enz.) aangaande de 10 geboden gelijk stellen aan "de wet voorlezen".
Volgens mij zijn de 10 geboden niet hetzelfde als de wet.
Daarom dat ik afvraag, waarom stelt men, zie de Heidelberger Catechismus, de 10 geboden als "de wet des Heeren".
Daardoor stel je de 10 geboden dus onder de wet (gelijk aan de wet) en vanuit die gedachte vroeg ik mij dus af ... 2 Kor. 3:14-15 ...
De 10 geboden zijn goed. Wil ik niets (mag ik niets en kan ik niets) aan af doen. Maar noem ze dan niet "wet des Heeren" ... of zie ik het fout en heeft God de 10 geboden toch als wet gegeven ...
Op het overtreden van de wetten stonden zware straffen, op een aantal zelfs de doodstraf, maar de 10 geboden zijn richtlijnen voor een beter geloofsleven ...
Daarom zie ik dus de 10 geboden niet als wet maar als leefregels, aangereikt door God, en voor alle wederomgeboren mensen staan die, door God, in hun hart geschreven.
.. | Ik ben nu heel erg verbaasd Cross. De 10 geboden zijn de Wet. En het voorlezen van deze wet staat gelijk met het aanhangen van het verbond van de Wet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:20
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Door het lezen van de wet , onstaat er een sluier op het hart. En daar gaat het hier in feite om.
2 Kor. 3:
14 Hun denken verstarde, en dezelfde sluier ligt tot op de dag van vandaag over het oude verbond wanneer het voorgelezen wordt. Hij wordt alleen in Christus weggenomen. 15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen.
Uit de hele discussie maak ik op dat de een vindt dat het niet mag. En de ander vindt dat het wel mag.
Dan rijst bij mij de vraag in hoeverre moeten wij de bijbelteksten letterlijk nemen? | Het belangrijkste is, wat zegt de tekst zelf. En in dit geval is het een hele scherpe waarschuwing. Waarom zou je dit niet letterlijk moeten nemen? Wat je niet moet doen, vind ik, is het ene belijden en het andere doen, en dat gebeurt wel heel veel bij traditionele kerken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 09:08
Onderwerp: Sekten: religie, waanzin of bedrog
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb geen kerk of gemeente benoemd. en ik hield het algemeen. | Hoeveel gemeentes heb je dan meegemaakt vraag ik me af. Of is dat alleen in één gemeente geweest?? Als je een algemene stelling plaatst, moet je dat wel waar kunnen maken. Jij heb iets negatiefs meegemaakt en daar krijgt maar de hele evangelische beweging de schuld van.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 10 oktober 2011, 09:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:38
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Als je goed leest, zou jij het ook zo lezen, maar jij voelt je direct aangevallen als het over de evangelischen/charismatischen gaat...strange....... | Nee, het gaat niet eens over het onderwerp, het gaat erom dat je niet van te voren moet invullen wat een ander denkt of wat een ander voelt. Een kwestie van aanvoelen denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:32
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Weet niet waar jij mee bezig bent hoor maar ga je op elke topic nu lopen zeuren over een schrijffout?? Of over off-topic gaan of over dat we onze koppen moeten houden?? | Ja, ik ga eens lopen zeuren over alles wat jij schrijft. Dat doe jij dan al maanden? Kun je eens zelf meemaken hoe dat voelt als je bewust iemand uitpikt om je boosheid op uit te leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:27
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | ik zeg niks gaf alleen een tip na aanleiding van de topicplaatsing | wat was er voor die aanleiding dan? Of bedoelde je soms naar aanleiding...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Sorry Chat vind dat je erg kort door de bocht reageerd en "kop houden" kan het misschien even op en normale manier gevraagt worden?? En reageren mag iedereen op een reactie! | Weer een bemoeial hier....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:22
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Misschien bedoelt Willemijn te zeggen dat "vergeven" niet zo eenvoudig is? Zelfs als God het wil? en we het dus eigenlijk wel zouden moeten? | Eerlijk gezegd vind ik het razend irritant dat iedereen maar invult wat Wmijn bedoelt. Een gevalletje van voor je beurt spreken. Oftewel hou je kop/snater en laat Wmijn eerst zelf reageren!!!
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 15:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:18
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Sluier of bedekking op het hart.. Ik ben Christelijk Gereformeerd en de sluier op mijn hart is door Christus weggenomen...Hij heeft mij verlost door Zijn leven, lijden en sterven... net als ieder ander wedergeboren gelovige weet ik zeker dat niets mij kan scheiden van de liefde van God die daar is in Christus Jezus.
Ik zit wél in een kerk waar elke zondag de wet zoals die in het OT staat, wordt voorgelezen...aangevuld met de wet, de nieuwe wet zoals Jezus die gaf of een andere aanvulling uit het NT.
Ik geloof ook dat OT en NT een samenhang vormen daar Jezus zelf veel aanhaalt uit het OT. Ik zie niet dat de sluier over gelovigen wordt gelegd als ze luistern naar de wet die God aan Het volk Israël gegeven heeft. Wat er in die wet staat geldt ook vandaag de dag... Ik geloof ook niet dat het om ons gelovigen gaat, maar, zoals ik eerder aangaf..om degenen die zich onder de wet stellen en daar mee bedoel ik mensen die wettisch bezig zijn, alleen volgens de wet leven, zoals veel Joodse gelovigen. die nog niet de verlossing in Christus ervaren/genoten hebben.
Het gaat dan ook nog eens om de beoeken van Mozes en misschien neit eens om de wet van God. en zelfs als het wel om de wet van God gaat? welk gebod is herroepen door Jezus? en volgen we wel na wat Jezus zegt? Of werkt het anders nu Jezus de wet volbracht heeft? en hoe anders? Kan iemand mij dat vertellen aan de hand van Bijbelteksten?
Want ik zie nergens dat het voorlezen van wat dan ook uit de Bijbel in de geloofsgemeenschap ( voor gelovigen dan ) verkeerd zou zijn. | Kijk en daar zie ik dus een verschil in het lezen van de bijbel. Jullie nemen hem helemaal niet zo letterlijk als je wel zou willen. Hoe geloofwaardig ben je dan? De bijbel zegt A en wij doen dus B, omdat de bijbel het niet zo bedoelt??? Sorry, met al mn kennis over de bijbel, kan ik geen enkele andere bedoeling uit dit stuk herleiden, dan dat je niet de wet moet voorlezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:00
|
|
|
SHANITA130 schreef: | En weet je wat ik dan zo erg vind. Ik was op mijn 18de gelovig geworden. Blijkt dat het daar zo mogelijk nog vaker voorkomt...En..dat zijn alleen de gevallen die boven water komen. Wat dacht je van de gevallen die nooit aan het licht komen. In ieder geval niet bij de mensen. Ja, dat weet ik van lotgenotengroepen. die meisjes/vrouwen willen helemaal niets meer met geloof te maken hebben. en kunnen het woord God niet aanhoren.
Ik zeg wel steeds vrouwen, maar je kan net zo goed mannen zeggen even voor de zekerheid. | Shanita, je moet eens ophouden je eigen negatieve ervaringen als norm te stellen voor de hele kerk. En je moet niet gaan beweren dat onze gemeentes daar soepeler mee omgaan. Jij hebt te maken gehad met machtsmisbruik en dat komt in alle geledingen van de maatschappij voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 14:56
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik zag gisteren een docu over incest in de Protestanse kerken. Triest, daar zijn we het allemaal over eens. Wat ik nog triester vond is het verhaal van een mw die door een voorganger van een evangeliegemeente misbruikt was....Toen zij daar aangifte van deed vertelde de geloofsgemeenschap: hij heeft vergeving gevraagd en gekregen dus dat moet jij nu ook doen en dan is het klaar.....Maar hij is weer goed voor de Heer jij nog niet als je niet aan vergeving denkt...... Die mevrouw was verbaasd, teleurgesteld en gebroken door dit verhaal...... En eigenlijk is dit wat ik de hele tijd al bedoel te zeggen......wapper niet zo gauw met de term vergeven, het kan veel complexer zijn dan menigeen denkt.......en soms ook niet te realiseren..... | Ben je je wel bewust wat voor beeld je hier neerzet over de evangelische beweging? Als een voorganger betrapt wordt op overspel wordt hij over het algemeen aan de kant gezet. En als hij incest gepleegd heeft, heeft ie helemaal geen kans meer. Op die manier maak je het wel erg goedkoop, en de praktijk is in veel gevallen heel anders. Je kunt het ook over pastor Jones hebben en zeggen dat we zelfmoord goedkeuren. Of over David Koresh. Maar jij en ik weten net zo goed, dat je daar niet een hele kerk op kan afrekenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 23:22
Onderwerp: Is God aanbidden bijbels of niet?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De betekenis van de kleuren Corine Lagwerweij:
Kortom, er gaat kracht vanuit als wij in de geestelijke oorlogsvoering een banier opheffen. Het zet satan – die reeds is overwonnen, maar nog rondgaat als een brullende leeuw – terug op zijn plek. Door te dansen en te vlaggen, zeg je tegen hem: ‘Hier sta ik als kind van God, blijf uit de buurt en verdwijn.’”
(zij is ontwerpster van de vlaggen/banieren) | 'Tja, dit is ook weer zo'n grote onzin in mijn ogen. Mariska, ik bedoel het niet persoonlijk, maar een geestelijke waarde toekennen aan vlaggetjes zwaaien vind ik echt te ver gaan. In mijn ogen verhoogt het de vreugde om de Heer te prijzen, maar ik zie daar geen enkele meerwaarde in voor geestelijke strijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 16:35
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Waarom kiest iemand ervoor zijn leven te beëindigen? | Als je het hierbij gelaten had, was het goed geweest. Ik vind dat er teveel in algemene termen geschreven wordt. Als iemand zelfmoord gepleegd had, dan zal hij/zij dit wel gemankeerd hebben. En dan is het niet zo erg meer... Ik blijf erbij, dat iemand die met zelfmoordplannen rondloopt, of daardoor in een psychose raakt, nog altijd zelf verantwoordelijk is voor zijn/haar daden. En dat proberen jullie een beetje weg te redeneren. Geen hulp vragen/willen is ook een keuze. Geen medicijnen nemen is ook een keuze.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 september 2011, 12:31
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Waar staat dat ik zelfmoord goedkeur??? Vaak hebben depressieve mensen anti depressiva maar even zo vaak hoor je we merkten helemaal niet aan hem/haar dat tie depressief is! En niet elke antidepressiva helpt bij die mensen. En zeer zeker keur ik zelfmoord niet goed toch vind ik het anders dan euthanasie! | Waar zeg ik dan dat je zelfmoord goedkeurt? Ik stel dat je met twee maten meet. En dat kan niet volgens mij. In mijn ogen is beide de keuze van de persoon zelf. En is het niet heel gemakkelijk een theoretisch verhaal op te hangen, die in de praktijk wel anders is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:05
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik beweer nergens dat mij kerk goed zit. Ik wil alleen maar zeggen, dat er dwaalleraars onder de christenen kunnen zitten.
En ja hoe herken je ze? Dat is vrij moelijk. Dus pas ik er voor om dingen te gaan doen, die bij mij niet goed aanvoelen. Lees ook het stuk maar: wonderen en genezingen in de eindtijd. | denk je serieus dat het God uitmaakt hoe je Hem aanbidt? Denk je echt dat God niet aanbeden wil worden? Dan ben je wel heel erg verdwaald....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:42
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Misleiding van satan.
Daar gaat dit stuk niet over. | Het verschil is, dat ik erken dat sommige mensen fout bezig zijn en ook afstand van die mensen durf te nemen. Jij houdt vol dat je kerk gelijk heeft, ook al slaan ze de plank volledig mis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:29
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Weet je dat vele mensen slapen in de kerk De woorden komen bij ene oor in en dan weer bij de andere oor uit. Wakker zijn ze niet.
Jezus zegt duidelijk: Ontwaak, u die slaapt..........Efeze 5:14 | zie het onderwerp..misleiding..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:28
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik zeg niet dat zelfmoord mag maar ik vind het anders als mensen doorpsychische nood het leven niet meer zien zitten daar helpt weinig tegen. Wat lichamelijke pijn en ongemakken die zijn tegenwoordig heel goed te verhelpen en te verlichten met goede medicatie geen mens hoeft pijn te lijden! | Ik vind je ook meten met twee maten. Je gaat er te gemakkelijk van uit dat iemand met een depressie er niks aan kan doen en dat we daarom zelfmoord maar goed moeten keuren. We hebben echter uitstekende anti psychotica. Maar vaak is men te eigenwijs die in te nemen. Zelfmoord is ook een keuze, en de keuze gaat er vaak aan vooraf. Eerlijk gezegd heb ik voor die mensen weinig respect...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 29 september 2011, 22:43
|
|
Naar boven |
|
|