ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 13:58
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

PIETER649 schreef:
Wel ieders bijdragen lezen Chat... ik ben niet degene die met kampjes is begonnen, ik reageerde op een schrijvert die het in zn mond nam.
Over die culturele contexten die ik tegenwoordig hoor, niet alleen van jou maar helaas ook in mijn eigen gemeente, zullen we het wel niet eens worden.
Kerken en gemeenten, van welke achtergrond dan ook, gaan steeds meer aan marketing doen om de leden te pleasen ( sorry W-tje) om het de leden naar de zin te maken opdat ze maar niet weglopen.
Zo hoor ik dat de hel niet bestaat, Jezus nooit over water gelopen heeft en nog meer onbijbelse termen.
De bijbel word steeds minder als absolute waarheid gezien, maar steeds meer als een handleiding die je niet te letterlijk moet nemen.
De diensten worden zo ingekleedt dat de entourage de mensen moet trekken, de bediening van het woord word daar ondergeschikt aan gemaakt.
Van het hanteren en uitoefenen van de kerkelijke tucht wordt nauwelijks nog gebruik gemaakt.
En dan denk ik hierbij niet zozeer aan het ingrijpen van kerkeraden bij zonde tegen Nr. 7 maar vooral aan de toetsing van de preek aan de bijbel.Ik krijg weleens de indruk dat de benadering van Eli als maatstaf word genomen hier, om de lieve vrede te handhaven word van alles met de mantel der liefde bedekt. We weten allemaal hoe het met Eli en zijn zonen is afgelopen....

Maar goed ik ga hiermee offtopic vrees ik....

Om op de doop terug te komen...
Het is de leer van de RK kerk geweest om de doop te koppelen aan het behouden zijn, dat heeft tot veel onnodig verdriet geleid bij miskramen en baby`s die doodgeboren zijn. Deze mochten zelfs geeneens in gewijdde aarde begraven worden.
Van deze dwaling is de RK kerk gelukkig al jaren geleden terug gekomen.

Er is ooit ergens een traditie ontstaan om kinderen kort na de geboorte te laten dopen. Degenen die dit practiseren zien dit als Heilige Doop.
Afgezien van de bijbelse onderbouwing kan ik mij herinneren dat er ergens in de bijbel iets staat in de trant van: wat ulieden Heilig verklaard, zal ook bij MIJ heilig zijn.
Ik denk dat dit woord van God genoeg mag zijn om tegenstanders van de kinderdoop het benodigde respect hiervoor te laten krijgen.

Over de invulling van de doop mogen er verschillen van opvatting zijn, we zijn het ondertussen met elkaar wel eens dat het gedoopt zijn an sich, op welke wijze dan ook, geen garantie op een eeuwig leven is.

Dit valt me wel een beetje van je tegen, Pieter..

je schijnt graag te willen dat alles getoest wordt aan de Bijbel en komt vervolgens met vage beschrijvingen aanzettten..en jij wilt de preek/doopgedachte/opdracht echt aan de Bijble toetsen? of wil je dat anderen dat voor jou doen? zodat je er zelf niet over na hoeft te denken? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 13:32
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?

GRACE585 schreef:
zoals ik ertegenaan kijk kennen de straatjongeren toch wel allemaal nederlands ze zijn hier zowat allemaal opgegroeit en de meeste naar school gegaan ,hun straattaal is een afzetting tegen de maatschappij,ze kreeren hun eigen wereld.Jezus kwam op aarde voor een ieder en God wil ieder een kans geven om Hem te leren kennen maar of dit nu perce in hun subcultuur moet gebeuren zie ik niet zo zitten in de flower power tijd kwam men toch ook niet met bloemetjes bijbels?ik vind het afdoen aan Gods woord ,verkondig het woord zoals het is en leg uit maar ga niet marchanderen met de taal.jongeren begrijpen het nederlands heus wel daar hebben ze die straattaal niet voor nodig.en uiteindelijk is het Gods Geest die harten opend.
als ik turken of marokanen wil bereiken met het evangelie ga ik toch ook niet volgens hun wijze kleden en praten etc.ik noem maar ff een dwarsstraat.
vandaar dat ik vind dat hier in nederland een bijbelboek in straattaal overbodig en weggegooid geld is en ook niet echt respectvol naar het Woord van God,er staat geschreven voor de christenen weest heilig want ik ben heilig laten we dan het goede voorbeeld geven aan onze jongeren.
kijk bv naar de film kruis in de asfaltjungle een oude film waar een predikant naar de gangbendes en straatkids gaat met een gewone bijbel,maar wel een film gebaseerd op waarheid met een groot gevolg van bereikte jongeren die later zelf weer de straat opgaan om jongeren te bereiken omdat ze wisten wat een veranderd leven met Chistus is

Als we niet-christenen willen bereiken mag/moet dat wel volgens de idee die Paulus ons voorhoudt..
Alles op willen geven om ook maar enigen te mogen winnen.

19 Vrij als ik ben ten opzichte van iedereen, ben ik de slaaf van iedereen geworden om zo veel mogelijk mensen te winnen. 20 Voor de Joden ben ik als een Jood geworden om hen te winnen. Ikzelf sta niet onder de Joodse wet, maar toch heb ik me eraan onderworpen om hen die er wel onder staan te winnen. 21 En voor hen die niet onder de Joodse wet staan, ben ik als iemand geworden die de wet niet heeft, om hen te winnen. Dit betekent niet dat ik de wet van God heb losgelaten, maar dat ik mij heb onderworpen aan de wet van Christus. 22 Voor de zwakken ben ik zwak geworden om hen te winnen. Ik ben voor iedereen wel íets geworden, om in elke situatie althans enkelen te redden. 23 Ik doe alles voor het evangelie om ook zelf aan de beloften ervan deel te krijgen.

Dan is toch dit project van een straattaal Bijbel een prachtig middel voor Evangelieverkondiging?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 09:10

BERT168 schreef:
ik voel me nu als 'knul' meteen al 10 jaar jonger,bedankt dus gerrit.
er is idd al genoeg over gezegd,en zeker zijn er ook veel dingen herhaald helaas.
het laatdunkende toontje lijkt soms wel eens nodig,want want in voorgaande reacties was ik heel mild,en dan reageert er bijna niemand op,dus dan maar wat 'laatdunkend' zoals jij het noemt.

en wie bedoel je dan met 'mijn vriendjes' ?
bedoel je diegenen die er net zo over denken als ik?
nou,daar hoef ik geen discussie mee voeren,of laatdunkend te doen,want daar is dan weinig reden toe toch?
de 'chef' mag best mee lezen,heb niks te veel gezegd volgens mij.
ook daarin ben je weer vaag over wat je bedoelt.

door de strot duwen is onzin,ik toon gewoon zoveel mogelijk aan wat de bijbel ervan zegt,en een ieder mag daar mee doen wat hij wil.
daartegenover mag een ander met tegenargumenten komen natuurlijk.
bovendien is dit een forem om over onderwerpen te kunnen discussiëren,
en tot die discussie is niemand verplicht,dan doe je gewoon niet mee,dan hoef je je ook niks door ''de strot te laten duwen''

je noemt het ''mijn beleving'',ook dat is niet waar,ik heb al eerder gezegd dat ik alles probeer te weerleggen vanuit de bijbel.
ik heb wel de indruk dat de meesten idd reageren vanuit hun''eigen beleving''dus een eigen mening,wat men er van vind van uit hun eigen gevoel.
dat is natuurlijk prima,maar daar bevind zich dus het wezenlijk verschil tussen de 2 kampen hier,de één zegt zijn eigen mening en de ander pakt de bijbel erbij wat die ervan zegt.
in elke discussie in dit forem probeer ik alles zoveel mogelijk te weerleggen vanuit de bijbel,omdat ik ervan uitga dat iedereen hier op de site de bijbel zoveel mogelijk ziet als de absolute waarheid,en dat dus als fundament ziet in elke discussie die over de geestelijke dingen gaan.
met iemand die dat niet zo ziet-en daar zijn ze helemaal vrij in-hoef ik ook geen discussie voeren,want dat is dan in feite zinloos.

zeker staan er dingen in de bijbel zoals pieter al zei,waar je dan wel vraagtekens bij kunt zetten.
maar dat wil niet zeggen dat we dan opeens de vrijheid hebben om over al een draai aan te kunnen geven,iets toevoegen,of mogen aanpassen omdat een paar kleine dingen dan niet helemaal duidelijk zijn.

en naar mijn weten heb ik geen 'clubje' het zijn gewoon een aantal mensen die de bijbel zien als leidraad en als zijnde ''de waarheid'' en niet als ''groot verhalen boek'' zoals ik hier al eens eerder heb gehoord.

Denk dat je alles gewoon uit moet qwillen leggen, dat zou een beter uitgangspunt zijn mijns inziens.en dan krijg je van zelf een andere toon..

he tis nog steeds" la tune qui fait la musique" ja? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 09:06
BerichtOnderwerp: Zingen in de kerk.

CHATULIEM619 schreef:
Nu ik de laatste tijd op de zondag de vrijheid heb andere gemeentes te bezoeken, valt me op, dat er heel veel veranderd is. En in mijn ogen niet ten goede.
Tegenwoordig heeft men de gewoonte om kleine muziekgroepjes te vormen op het podium en dat begint me eigenlijk enorm tegen te staan. Temeer daar zij zich helemaal niet bezig houden met het leiden van de gemeente in samenzang, veel meer zijn ze bezig met hun eigen aanbidding.
Het gevolg is, dat de gemeente veel minder zingt. Ze beschouwen het als een optreden van de plaatselijke band, en kijken toe. Ik vind dat een zorgelijke ontwikkeling. In mijn ogen, zou de gemeente massaal moeten zingen, iets waarvoor je vroeger naar de kerk ging, en zou het muziekgroepje een ondersteuning voor de gemeente moeten zijn.

Wat is jullie mening hierover? Zingen jullie vaak en veel tijdens een dienst? Of zing je nooit?

In onze dienst wordt veel samen gezongen voor en na de verkondiging, soms treed er een solozangers op en wordt ze begeleid door een pianist of gitarist, zanggroep is bij ons pas opgestart en wel onder de jeugd die graag wil zingen, zij zingen zo nu en dan ook in de dienst maar wel altijd als extra toegevoegd aan de gewonde liederen in de samenzang..
Wel zingt de kindernevendienst elke week ná de verkondigng, als ze weer de kerk inkomen een weeklied en dit zingen we dan als gemeente met elkaar de tweede keer mee.

We zingen uit het liedboek, de schriftberijming en de evangelische bundel en ook nog steeds uit de oude berijming en de nieuwe berijmde psalmen..

Ik ben hier heel tevreden mee, er is voor elk wat wils en de liederen die we niet - goed- kennen, komen op de beamer te staan, zodat iedereen die toch mee kan zingen.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 21 november 2011, 08:59
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://youtu.be/pn4ePe2H_S8 Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 november 2011, 09:58

CHATULIEM619 schreef:
Wie heeft je dat wijsgemaakt? Waar staat dat in de Bijbel dat het 'slechts" een teken is, en dat je je daar niet zo druk over hoeft te maken? Mensen hebben hun leven gegeven voor dit geloof en voor dit 'teken"

Zijn wedergeboren worden en gedoopt worden dan - volgens jou- onlosmakelijk verbonden?

http://www.biblija.net/biblija.cgi?q=doop&id18=1&id47=1&id37=1&id16=1&l=nl&set=10&q1=1&qall=0&qids=ffffffffffffffffff3f
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 08:59
BerichtOnderwerp: Door aso aangeklaagde leerkracht

THOMAS968 schreef:
Het geciteerde stuk wat hier eerder stond, vond ik toch wat grof. Ik zal eens zoeken naar een meer objectieve beschrijving.

Thomas

En...al gevonden? Smiley die vol vragen zit ik wacht met smart... Knipoog smiley

( dit keer alleen Chat, omdat het het onderwijs en kinderen betreft, daar ligt toch wel mijn hart.)

ben dus gewoon benieuwd.. Lachende smiley

NB. in Utrecht, waar mijn zus voor de klas staat hoef je dus ook echt de kinderen niet aan te raken. Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
MARIAN519
op vrijdag 18 november 2011, 09:01
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 08:51

JOSINA022 schreef:
http://youtu.be/tPPkNMEioaY

Een prachtig bemoedigend lied... Stil mijn ziel wees stil...
thx José, Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 08:44

PIETER649 schreef:
Wat is de liefde toch mooi Verlegen lachende smiley

Maar wel zakelijk blijven Marian, zorg dat al dat geld dat wij cm-ers mogen doneren volgens dat gedicht OOK bij jou aankomt en Cross niet in zn uppie alles gaat versnoepen Knipoog smiley

thx voor de tip, Pieter...maar Cross wil afvallen..
en zal dus zeker mij alle snoep geven.. Knipoog smiley

en ja, onze liefde is wondermooi Verlegen lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op vrijdag 18 november 2011, 08:49
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 november 2011, 08:34

THOMAS968 schreef:
En wat doe je met dat inzicht dan? Dat is mij nog niet duidelijk. Ik zal mijn eigen antwoord geven. Jezus was de belangrijkste tegenstander van de verbondsleer. Het verhinderde namelijk het persoonlijke geloof van de mens. En het definieerde het geloof alleen als het houden van de wetten. Vooral dat laatste zorgde voor Zijn tirades tegen de Farizeeërs, die hun macht verleenden aan de wet. En deze wet als middel gebruikten om anderen te onderdrukken.
Zijn aversie tegen deze leer was dermate groot, dat Hij het nodig vond een nieuw teken van een Nieuw Verbond in te stellen. Daar gaat het om een persoonlijke relatie met God, een persoonlijke keuze. Het revolutionaire gesprek met Nicodemus vormde daar een hoogtepunt in, hoe durfde Hij eigenlijk te zeggen, dat Nico niet behouden was? Nico was toch besneden en hoorde bij het volk van God? Dit was voor velen de ommekeer in hun denken. Niet de besnijdenis hielp hen, maar de persoonlijke keuze met de persoonlijke doop zorgde voor de wedergeboorte.Dit vormde ook de kern van Zijn conflict met de gevestigde orde. Die zagen hun macht nl. afnemen ten opzichte van het volk. Uiteindelijk heeft dat Zijn leven gekost. De boodschap waarbij persoonlijke verlossing centraal staat wordt als heel bedreigend gezien. Vooral voor de gevestigde kerken.
Het patroon dat we bij het Oude Verbond zien, is verlossing door afstamming, maar die verlossing is nooit 100%. Het houden van de wet hoort daar ook bij. En aangezien we nooit in staat zijn de wet volledig te houden, zullen we nooit echt ervaren wat het betekent vrij te zijn. En het houdt de kerk in stand, want die biedt de verlossing aan. In enkele bijdragen merk ik datzelfde. Als iemand bij de kerk weggaat is hij verloren.
De geschiedenis staat vol met herhalingen van dit patroon. De RK kerk was bang haar grip te verliezen op het volk en doodde haar tegenstanders. Iedere keer als men de nadruk wilde leggen op het persoonlijke geloof van de mensen, werden ze onderdrukt, de meesten belandden op de brandstapel. Eén van mijn geesteijke helden is Wycliffe, die de bijbel vertaalde in het Engels en daarmee de mogelijkheid wilde bieden aan het volk zelf de bijbel eens te lezen en niet afhankelijk te zijn van de leer van Rome.
Maar de zgn. protestantse kerk is ook niet vrij van dit gebruik. De reden dat de Synode van Dordrecht zo fel reageerde op andersdenkenden was ook dat de mensen een persoonlijk geloof met een persoonlijke keuze een bedreiging vormde voor de toenmalige kerk. btw, Stefanus werd ook gestenigd omdat hij de gevestigde autoriteit in twijfel durfde te trekken.

De strijd tussen het oude verbond, waar kinderen besprenkeld worden, en het nieuwe verbond, waar de persoonlijke relatie centraal staat, is nog lang niet gestreden. Het oude verbond geeft veiligheid en zekerheid, maakt het leven voorspelbaar, maakt duidelijk onderscheid tussen verlosten en verlorenen. Het nieuwe verbond is echter veel onduidelijker, want we weten nooit echt wat in het hart van mensen is. We laten de mensen vrij te kiezen. Maar de keuze van de mens is een persoonlijk samenspel voor hem en God. En de kerk staat buiten dat proces. En dat maakt de kerk tot een middel om God te dienen, niet een doel tot behoudenis.
Tenslotte nog dit. Paulus schrijft, dat het kruis voor de joden een aanstoot was. Het kruis, het symbool van het offer van Jezus. Waarbij aan ieder persoonlijk de verlossing aangeboden wordt, ongeacht afkomst, ongeacht verleden. Een van de redenen dat dit voor joden een aanstoot was, was omdat dat de mogelijkheid gaf aan iedereen om de Heer aan te nemen als Verlosser en Bevrijder.
De strijd tussen OT en NT is de strijd tussen geloof via de kerk of persoonlijk geloof.

Sorry Willemijn maar ik vind dit niet een theoretische verhandeling maar een heel goed verhaal van Chatuliem en het raakt de kern.

Thomas

En weer benadruk ik dat de doop, ook de volwassendoop door onderdompeling, slechts een teken is..
( de rest is een prima uitleg, Chat..)
het gaat altijd alleen om de persoonlijke relatie met God...

Laatst aangepast door
MARIAN519
op vrijdag 18 november 2011, 08:41
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 07:54

Cross, je hebt een geweldig gedicht gedicht... Lachende smiley
deze is voor jou.. Kussende smiley http://youtu.be/GjGINyIN0cM
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 20:06

MAR907 schreef:
Hoe dan? Wat leerde Johannes de Joden, waarop ze gedoopt werden.
Wat is de betekenis voor God om door het water heen te gaan?.

Waar zegt God wat het Hem zegt? of wat is de betekenis voor God?
Waar staat het in de Bijbel? wat God ervan vindt?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 20:00

http://youtu.be/X88Kz7uRalc
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 19:44
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

MARIO216 schreef:
Woensdag 9 november, Psalm 124: 6-8; Onze hulp.

Die woorden, die ken ik! Enkele duizenden keren heb ik die nu al uitgesproken, aan het begin van een kerkdienst. Altijd weer een indrukwekkend moment: je belijdt mede namens allen die aanwezig zijn., dat je van een Ander afhankelijk bent. En tegelijkertijd zeg je dan ook van Wie: het is de HEER die ons helpt! De HEER, met alleen maar hoofdletters. Die hoofdletters duiden de Godsnaam aan, de naam die we meestal weergeven als Jahwe en vertalen met Heer of Here. Vier letters die veelzeggend zijn: Ik ben erbij, Ik ben die Ik ben, de Onnoembare, de altijd weer Andere, maar tegelijkertijd ook de Betrouwbare. Daar beginne we de zondagse eredienst mee. Vroeger deden we er onze ogen bij dicht. Waarom eigenlijk? Het zal er wel mee te maken hebben met het feit dat in de klassieke liturgie van de mis de priester deze woorden bad in het zogenaamde trappengebied, het gebed dat hij bad op de trappen van het altaar, voordat hij het heilig dienstwerk begon. In de protestantse dienst is dat Bijbelwoord weggehaald uit dat persoonlijke gebed en gedacht als een credo, een wijdingswoord, een votum van heel de gemeente. Zo staat het ook aan het slot van de psalm. Aan het eind van het lied belijdt Israël onomwonden: wij verwachten onze hulp, onze uitredding niet van onszelf en ook niet van welke aardse koning dan ook, maar alleen van de Eeuwige, die bij ons is en ons wezen zal. Hij is degene die hemel een aarde gemaakt heeft, de Schepper van al wat leeft. Hij die ons schiep, Hij zal ons bewaren!
Soms, als ik deze woorden uitgesproken heb aan het begin van de dienst, krijg ik de neiging direct daarna de zegen uit te spreken, alsof de dienst al is afgelopen. Dan denk ik: wat moet ik nu verder nog zegge? Alles is eigenlijk al gezegd. Alles. Werkelijk alles. Wat wil je nu nog meer dan weten dat je hulp is van de HEER?Die onze boeien slaakt, het is de HEER,
Die voor de vrijheid waakt, het is de HEER.
Door zijn verlossing zijn wij vrijgemaakt.
Ons heil is in de naam van de God de Heer,
die God, die aard’ en hemel heeft gemaakt.

Hij, die zo prachtig mooi bekleedt
de bloemen in het dal,
denk niet dat Hij één ogenblik
Zijn kind vergeten zal.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 19:40
BerichtOnderwerp: kreet van de week

er is een stilzwijgen dat spreekt..
en dan zegt het meer dan woorden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 19:26
BerichtOnderwerp: Vergevingsleer is een vals evangelie

MOMO697 schreef:
Het volgende artikel kwam ik tegen op internet en ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden.

"Vergevingsleer is een vals evangelie"

"Een kenmerk van de kerk in deze tijd is dat we lauw zijn. We zijn geen heiligen en ook geen heidenen. De Here Jezus zegt ons, dat we moeten gaan kiezen. Als we lauw blijven, zal Hij ons uit Zijn mond spuwen." Dat zegt Dick Baarsen tijdens een preek over lauwheid.

Baarsen: "Het evangelie is een evangelie van het Koninkrijk. Daar hebben wij een evangelie van vergeving van gemaakt. Zelfs alle liedjes gaan erover. Stel je voor dat een meisje 20 euro uit de portemonnee van haar moeder pikt om een cd te kopen. Het is een eerlijk meisje, dus ze vertelt het eerlijk tegen haar moeder. Als die moeder vervolgens tegen haar zegt, dat ze die 20 euro niet terug hoeft, omdat het meisje eerlijk is geweest, is die moeder dan goed bezig? Ik denk het niet. God is niet onverstandiger dan die moeder. Hij wil dat we vergeving krijgen, maar daarvoor moeten we wel inleveren, wat die vergeving nodig maakt: Ons zondige bestaan. Vergeving van zonden is niet los verkrijgbaar, God wil en moet ons ook reinigen. Wij blijven echter vaak zitten met datgene, waar we de vergeving voor nodig hebben."

Dick kende een meisje dat zelfmoord pleegde met de Bijbel in haar hand. Ze dacht dat ze op deze manier van haar zonden verlost zou worden: "De dood is echter geen verlosser, het is de laatste vijand. Je kunt het idee hebben dat je zonden vergeven zijn, maar er is niets ergers dan in zonde sterven. Als we bewust blijven zondigen, is de Bijbel daar erg duidelijk over, dat is het ergste wat je kunt overkomen. De vergevingsleer is eigenlijk levensgevaarlijk en de duivel maakt er misbruik van. Je bent toch vergeven, wat maakt het dan uit dat je nog porno kijkt?"

Baarsen benadrukt dat Jezus niet enkel stierf voor onze schuld, maar ook wil dat we de zonden uit ons leven opruimen: "In hoeverre vertrouw je eigenlijk op vergeving als je dingen hebt in je leven, die nog niet helemaal deugen? Je zegt: Ik geloof in het offer van Jezus, dus ik ga niet verloren. Dat is echter misbruik maken van het offer van Jezus! Dat is een vals evangelie! Jezus heeft er aan het Kruis namelijk voor gezorgd, dat we niet meer voor onszelf leven maar voor Hem. Aan het kruis nam Hij in de eerste plaats onze zonden op zich en in het verlengde daarvan onze schuld. Hij is in eerste instantie gestorven voor de oerzonden, het voor onszelf willen leven en alleen aan onszelf denken. Jezus werd de allergrootste zondaar aller tijden in onze plaats. Dezelfde Jezus zegt nu tegen ons: Die zonden, die je in je leven hebt, heb ik allang weggehangen! Je hoeft geen zelfmoord te plegen om van die zonden af te komen, dat heb Ik al gedaan!"

De titel van dit onderwerp vind ik niet kloppen..

Jezus heeft al onze zonden vergeven en als we in Hem geloven en in Zijn offer voor ons aan het kruis . zijn we behouden..aldus het Evangelie..wat "blijde boodschap" betekent..

En aan vergeving gaat heel wat vooraf..kennis van zonden, schuld belijden..aannemen en overgave aan Hem.

Ofwel het Evangelie van onze ellende, verlossing en dankbaarheid.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 19:21
BerichtOnderwerp: Soms moet je wel eens huilen

SIMON253 schreef:
Soms moet je wel eens huilen.
Nu ja, niet iedereen die het ziet,
hoewel je met je meedraagt
de sporen van een stil verdriet.
Er is veel on te danken,
maar toch, dat knagende gevoel
maakt dat je wordt een vechter,
een strijder in het krijgsgewoel.
Maar God ziet al je tranen
en telt ze alle, een voor een,
aandachtig en betrokken
en Hij vergeet er werk,lijk geen.
Zo is Hij elke dag weer
begaan met al je angst en pijn,
zo zendt Hij ongemerkt vaak
een straaltje van Zijn zonneschijn.
Wees maar gerust bij alles.
God draagt wel mee de zwaarste last
en geeft wanneer je moe wordt
vernieuwde moed en levenskracht.
Zo hoog kan niet de nood zijn
of Hij is met Zijn hulp nabij.
Je zult het wel ervaren:
Hij maakt je hart weer sterk en blij!

Sterkte allemaal Simon253

En eens...zal God alle tranen van onze ogen afwissen.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 19:20

MAR907 schreef:
Het is opvallend dat de reacties uit de "ik vind" of "heb geleerd van" gesproken wordt.

Stel voor jezelf de vraag waarom was het voor God belangrijk dat Zijn Zoon gedoopt werd, en zegde ....Dit is mijn geliefde Zooon waarin Ik Mijn welbehagen heb....????
Waarom is het voor God het zo belangrijk? Wat zegt het God Zelf aangaande symbolische betekenis van doop???

Wat zegt God dan?
Hij gebruikte het teken van de doop door onderdompeling om Zijn Zoon bekend te maken...ja?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 19:18

WILLEMIJN232 schreef:
Je kan er nu natuurlijk allemaal theoretische verhandelingen overhouden, het is ook maar net hoe je de Bijbel leest en dingen verklaart.....
Mijn persoonlijke mening is dat Je God erg tekort doet als je je over laat dopen, dopen is voor mij een sacrament wat je maar één keer kan krijgen....of dat nu door besprenkeling of onderdompeling is. Het gaat om de doop, niet hoe het moet en is gebeurd.....
En je zegt nogal wat om te suggeren dat een persoonlijke relatie met God beter is door de volwassendoop.......eigenlijk zeg je daar mee dat je dan een beteren intensiever geloof hebt.....terwijl het gewoon een vereiste is om lid te worden van de gemeente.....als je het niet doet tel je niet mee.....
Belijdenis wat je deed toen je jong was doe je ook niet meer opnieuw terwijl je visie op geloven waarschijnlijk (mag ik hopen) ook heel erg gegroeid en veranderd is.....Jij leest nu net zo naar de letter als strenge refo's waar vrouwen niet zonder hoofdbedekking naar de kerk kunnen omdat het ook zo in de Bijbel staat.......

Belijdenis doe je inderdaad als je tot geloof gekomen bent, of als je wedergeboren bent..
Dit kun je hebben gedaan toen je jong was, maar ook als je op oudere leeftijd tot geloof komt kun je alsnog belijdenis doen...net zo goed als je op oudere leeftijd als volwassene gedoopt kan worden door besprenkeling of door onderdompeling..

Maar hoe kan je visie op geloven groeien/veranderen? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 08:58
BerichtOnderwerp: Off topic gaan.

LEANNE226 schreef:
Ik denk dat alleen de lieve mensen nog kunnen mailen,mij lukt het namelijk prima Engeltje smiley

Ben ik even blij dat ik weer mailen kan... Clown smiley
thx Leanne... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 08:57

JOSINA022 schreef:
Ik heb CM gisteravond weer gemaild met dit probleem, maar nog steeds geen antwoord en ook geen verbetering dus. Boze smiley

Ik heb ontdekt dat ik nu wel kan mailen, maar geen gekopieerde stukjes kan zetten in die mail.
het mailen gaat wel weer, succes José, misschien lukt het jou nu ook. Lachende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 08:42

CHATULIEM619 schreef:
De Bijbel besprenkelde niet, en was als antwoord op de boodschap van bekering. Erfzonde is een woord wat niet voorkomt in de bijbel en nergens wordt het als reden gezien tot doop. De doop in de bijbel is altijd onderdompeling, en altijd als antwoord op bekering van de gelovige. Dat daarna het hele gezin gedoopt werd is slechts bijzaak en cultureel te verklaren. Het is zeker geen oproep om kinderen te besprenkelen.

Het dopen door besprenkelen en/of door onderdompeling blijft altijd een opdracht, maar is wel alleen een teken, hoe of het dan ook uitgevoerd wordt.

Het gaat erom of, zoals Paulus al zegt, je hart besneden is, ofwel, of je wedergeboren bent, tot geloof in Hem gekomen bent en je daarvan bewust bent geworden...weet, dat je wederom geboren worden moet.

En dan zal God ons ook zonder een teken, welke vorm het ook heeft, altijd als Zijn kinderen aannemen.

En babies en jonge kinderen zullen , dat geloof ik zeker, als ze overlijden, zodat ze niet tot een persoonlijk geloof konden komen, behouden zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 08:35

JOSINA022 schreef:
Alles?....dus dan ook maar ff hier....degenen die mij gemaild hebben, krijgen nog reactie....gaat alleen nog ff heeeeeeeeeel lang duren wrs....kan nog steeds niet mailen Huilende smiley, smiley in tranen
Ik vind dit echt Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Ik sinds vandaag ook niet meer..
vreselijk. wat raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrr..!! Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Werkt CM. wel aan dit probleem? Boze smiley Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 09:12
BerichtOnderwerp: Concert Buddy Greene, Jeff Taylor en de Country Trail Band

LEONARD480 schreef:
Zet het alvast in de agenda...altijd leuk een dergelijk uitje.

Wie is de gelukkige Cross? Pijl en boogschieten is je dus goed gegaan Verraste, verbaasde smiley

Ja Cross, wie is de gelukkige? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 09:10

CHATULIEM619 schreef:
En toch zit er iets dwingends in de besprenkeling. De keuze wordt al voor het kind gemaakt. Dat heeft aan één kant iets beschermends, maar aan de andere kant kan het ook beknellend zijn. Ik blijf bij mijn standpunt dat de besprenkeling de keuze beperkt en zeker niet de doop is zoals voorgeschreven wordt in de bijbel.
Er is voor mij geen verschil tussen God en Geest. Ik begrijp ook niet waarom je dat verschil maakt.

De mennonieten waren ook voorstander van volwassendoop, dus het is logisch dat je overeenkomsten van hun denken bij mij terug vindt. Ik beschouw ze zelf als voorlopers van de pinksterbeweging en Remonstranten zijn veel te ver doorgeslagen in hun gedachten wat betreft de soevereiniteit van de mens. Daar sta ik verre van.

.
[/quote]

In besprenkeling zit niets dwingends...het is een vorm van een teken, waarschijnlijk om praktische redenen uitgevoerd op deze manier..

In kinderdoop zit sowieso niets dwingends..
Het is heel Bijbels: als iemand tot geloof kwam op volwassen leeftijd en hij had een huisgezin..liet hij - volgens gewoonte ( al kwam dit van een opdracht uit het oude verbond ) zichzelf- als volwassene- en zijn gehele huisgezin dopen, omdat hij tot geloof gekomen ws en zijn hele huisgezin eribij berekken wilde..bij zijn geloof.

De volwassendoop is alleen voor degenen die tot geloof gekomen zijn en dit zijn meestal jongvolwasssenen die nog geen kinderen-lees huisgezin- hebben/hadden.

Zodra ze dat wel hebben willen ze dan ook dat dit huisgezin bij het geloof betrokken wordt en hen zo opvoeden...zo is denk de kinderdoop ontstaan.

Allemaal wel volgens de Bijbel dan, in mijn ogen..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 november 2011, 08:52

WILLEMIJN232 schreef:
Welkom in het echte leven zou ik zo zeggen.....alleen heb je dan geen forum om het op te schrijven.....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nogal privé vind om het zo op te schrijven, ook voor diegene die de relatie niet meer zag zitten.......
Moeten en willen we dit allemaal weten?? Engeltje smiley

Denk dat je bij een "Off-topic gaan" topic..alles mag schrijven wat je niet On-topic wilt zetten.. Clown smiley

En Frank, sterkte met al je liefdesperikelen...je vindt de ware nog wel...
het is mij ook overkomen ja? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 09:01

YELNIN491 schreef:
heel bizar als je je liefje blokkeerd toch Boze smiley

Hij is wat in de war denk...én ik ben niet Frank zijn liefje... Clown smiley

al vind ik hem ook best een beetje lief... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 november 2011, 08:55

http://youtu.be/LQ_Gf0CcE-Y

heerlijk zo wakker worden... Lachende smiley goedemorgen.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 12:09

Frank, bedankt voor je mail.

ik kan helaas niets terug antwoorden omdat je mij geblokkeerd hebt.. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 november 2011, 23:01
BerichtOnderwerp: Ze weet het niet

MARIO216 schreef:
Ze weet het niet. Wat ze gaat doen. Wat ze wil doen, laat staan… wat ze zál doen. De toekomst is nog duister. Het kruispunt nadert en ze weet het. Ze moet een keuze maken. Linksaf, rechtsaf, rechtdoor…. allemaal opties. Wegen die naar Rome leiden, of naar Lutjebroek, misschien naar Jeruzalem, of naar Delft… richting misère en ellende of naar het beloofde land…
Wie zal het zeggen?
En als ze gekozen heeft en ze slaat een weg in, dan nog weet ze niet alles zeker. Je hebt alleen maar zicht op het eerste stukje. Dat ziet er wellicht goed begaanbaar uit, zoals nu… de optie linksaf. Een brede weg, goede verlichting, mooie vergezichten. Dat is veelbelovend. Maar wie zegt dat die niet na een paar kilometer overgaat in een modderig zandweggetje dat nergens meer toe lijkt te leiden?
Niemand zegt iets. Garanties zijn er niet.
Rechts, zou ze ook kunnen gaan… dat ziet er op het oog bedroevend uit. Smal, schemerig, overgroeid door bomen en in de verte alleen de duisternis van een ondoordringbaar bos. Bepaald niet uitnodigend. Maar ook hier hetzelfde verhaal. Misschien, als ze toch gaat, en ze slaat een paar keer een hoekje om, dat dan die weg juist naar een prachtige bestemming zal voeren op een geasfalteerde weg, en dat ze – na een wat moeizaam begin – zomaar moeiteloos haar weg zal kunnen vervolgen tot in lengte van dagen (maar of dat realistisch is…?).
Rechtdoor is ook een optie. Ziet er wat onbestemd uit. Een beetje saai ook. Voorspelbaar. Maar of dat zo blijven zal? Misschien blijkt dat uiteindelijk wel een weg vol verrassingen en staan haar prachtige ontmoetingen te wachten, vlak om de hoek wellicht!
En zelfs terug, ook dat kan nog. Rechtsomkeert maken, terugkeren op je schreden. Niet de meest interessante optie, zo op het oog. Die weg kent ze al en zo goed is die niet bevallen. Maar soms moet je een stukje terug voor je de juiste afslag kan nemen. Want misschien had ze een kruising éérder al een andere keuze moeten maken, in plaats van domweg met de blik op oneindig rechtdoor, volle kracht vooruit… zoals ze nu heeft gedaan.
Ze zucht. Wat een keuzes. En hoe kies je dan? Hoe weet je wat te doen?
Dan herinnert ze het zich.
Je zult een stem horen: “Dit is de weg”, zal de stem zeggen. Maar alleen als je goed zit en de juiste keuze hebt gemaakt. Geen hoorbare stem. Een overtuiging in je hart zal het zijn. Zo’n diep verankerd innerlijk weten, dat het gewoon goéd is. Dat je door mag. Dat je er komen zult.
Het is lang geleden dat ze die stem hoorde en ze beseft wat dat betekent. Dat ze allang niet meer op het juiste spoor zit… En ze weet dat ze moet besluiten om het anders te doen. Zorgen dat ze beter afgestemd raakt, opnieuw afgestemd raakt op die innerlijke stem, de leiding van God in haar leven.
En ze beseft ook opeens wat daarvoor nodig is. Dat ze stiller wordt. Anders kan ze die stem echt niet horen….
Dus het maakt eigenlijk niet uit. Linksaf of rechtsaf, zolang ze maar blijft luisteren. Als ze de overtuiging mist dat het goed is, zal ze omdraaien en een andere keuze maken en anders zal ze doorgaan, volhouden, haar weg vervolgen op de ingeslagen weg.

Dat is het plan.
Nu de uitvoering nog.

Ze weet het wel!! Ze herinnert het zich...
Ze weet dat ze eens Zijn stem gehoord heeft....mag vertrouwen....ook al gaat ze steeds weer de mist in..

Opnieuw leren luisteren..naar Zijn stem.. Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 39 Volgende
Pagina 7 van 39