ChristianMatch

Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 51 52 53 54 55 56 57 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 11:49
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

CARIN303 schreef:
Ga morgen weer aan het werk, voelde me een heel stuk beter,mn hoofd wat tot rust gekomen.
Tot ik weer eens een mega hoofdpijn kreeg die niet weg wil gaan , komt de duizeligheid er ook nog eens bij,zucht!

Ik mag morgen van 09.00-21.00 , willen jullie aan mij denken en positieve gedachten sturen?
Tnx

Het klinkt misschien raar, maar NEE ik doe niet aan positieve gedachten sturen, mij te reiki-achtig..... Smiley met dichtgeplakte mond
Wil wel voor je bidden .... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 00:47
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!

voorlopig hopen mee te gaan;

Hannah810 37 jaar met pleegdochter
Erika129 36 jaar
Grace 585 54 jaar
Muischje leeftijd 05 jaar
Susannah475 44 jaar (onder voorbehoud)
Hechas020 48 jaar
Marianne 129 49 jaar (evt met kinderen)
Thabitha338 49 jaar
Angelique327 (leeftijd niet van toepassing; OUD)
Ineke (Katja065) 100 jaar en mijn vrienden, mijn broer en vriendin
Annette 965 49 jaar
Wadriaan 54 jaar
Eveline482 55 jaar
Vrolijk anoniempje 40+
Joëlle 246 52 jaar (onder voorbehoud)

Billy701 48jaar
Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50
Wim727 42 jaar, met 2kids (ondervoorbehoud)
MarcoWaal200 39 jaar (zonder kinderen) 2 plaatsen Omg. Sliedrecht A15
Herman388 48 jaar, omg dordrecht, 3 plaatsen
Yes356 45 jaar
Frank627 leeftijd 40+
William521 39 jaar
Roel350 42 jaar
Beau183 42 jaar
marc637 33 jaar (onder voorbehoud)
dirkie395 39 jaar, met twee pubers en een voetbal.....
anoniempje 45-
waterdaij728 59 jaar
haico485 40 jaar
benny340 40 jaar?
sambal490 35 jaar

Volgens KNMI kans op regen, ik wou zelf een party tent meenemen, zijn er nog meer mensen die een partytent hebben en deze mee kunnen nemen. Dan zitten we in elk geval droog, mocht het gaan regenen..... Lachende smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 21 september 2010, 00:48
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 00:43
BerichtOnderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding

GERT856 schreef:
Inderdaad, sorry, ik dacht dat die alleen schreeuwde Slapende smiley ik zal in vervolg Coole smiley met zonnebril opzetten met heldere glazen

Dank je Gert, Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 00:21
BerichtOnderwerp: Mogelijkheid om Nickname te veranderen?

ANITA324 schreef:
Hallo Chris,

Is er ook een mogelijkheid om je Nickname te veranderen?
Want als ik zie op ondere site zoals op Funky Fish is die mogelijkheid om de 3 maanden om je nickname te veranderen. Het zou mooi zijn als het hier ook kon want nu zie ik hier 2 hermans in de chat en dat maakt mij wel lastig.

Shalom,

Anita

En als die Hermans nu eens niet van naam willen veranderen ?? Smiley die vol vragen zit

Maar volgens mij kun je gewoon vragen of je een andere (nick)naam kunt krijgen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 00:01

GERT856 schreef:
Het is maar welke toon Kotsende smiley

Sorry hoor Gert, maar m.i. ga je te ver.
Waarom naar iemand spugen als je het niet eens bent met haar mening.

Ik hoop dat Chris dat Kotsende smiley snel uit de emoticons haalt Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 22:13
BerichtOnderwerp: Echt zo irritant

MAJARO438 schreef:
Woedende smiley Er zit echt een heel zielig persoon op mijn profiel, echt de hele tijd. Heb hem er mee geconfronteerd en als antwoord krijg ik_ sorry dat is niet mijn bedoeling_ vervolgens blijft hij weer plakken.

HEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLUUUUUUUUUUUUUUUUUUUPPPPPPPPPPPPP Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

MAJARO

Je zou Chris (redactie CM) kunnen inschakelen als hij niet naar je wil luisteren, kan me indenken dat het je gaat beangstigen, tis tenslotte een soort van stalken.... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 22:07

ZINGA672 schreef:
Uitgaande van bovenstaand; zou je er dan niet ALLES voor willen doen om ervoor te zorgen dat moslims (en andere ongelovigen) op tijd Jezus Christus aannemen en behouden worden?

Waarom denk je dat moslims christenen haten: door wie worden ze verblind denk je? Mensen die worden voortgedreven door haat zijn zelf ook niet gelukkig; ze zijn slachtoffer van degene die alle mensen haat. Ze zijn gebonden door de tegenstander van God: satan. En wij, christenen weten hoe ze hiervan bevrijd kunnen worden. En hoe kunnen wij hen nu het beste de weg wijzen? Niet door terug te haten denk ik.

Jezus werd gehaat door religieuze fanatici. En Hij heeft zich niet verweerd; niet teruggescholden en geslagen. Hij heeft zich laten vermoorden en juist dit blijkt nu de grootste overwinning te zijn! En ik denk dat wij als christen dit pad ook moeten volgen hoe moeilijk het ook is. Geen water bij de wijn van je getuigenis. Maar de haat incasseren en de mens erachter vergeven en liefhebben. "Vader vergeef het hun want zij weten niet wat zij doen".

GrZing

Even off-topic, maar Jezus heeft zich niet laten vermoorden, Hij gaf de geest..... Zie Joh. 19:30 Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest.

Niemand maar dan ook niemand was bij machte om Jezus vermoorden, van het Leven te beroven, alleen Hijzelf had die macht. Juist doordat Hij zijn Leven gaf is er voor ons een weg vrijgemaakt tot de Vader in de hemel. Alleen door vrijwillig zijn Leven af te staan, kon Hij de dood overwinnen..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 15:52
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM

En dan is er ook nog een hele grote groep christenen die maar hopt van kerk naar kerk, van gemeente naar gemeente, die zich nooit ergens op hun plaats zullen voelen.
Overal is wel iets op aan te merken dus we verhuizen maar weer naar de volgende kerk of gemeente, in de hoop dat die wel datgene preken/verkondigen waar jij rust in vind. Altijd is er wel een woord dat christenen tegenstaat, waardoor je maar weer je biezen gaat pakken en gaat verhuizen naar een mogelijk plek waar ze wel jouw ideeen en "bijbelse" inzichten verkondigen......

De vraag is WAAROM ga je naar de kerk of gemeente, is dat omdat het op de zondag is (traditie) of ga je omdat je graag wilt samenkomen met christenen en zo te delen uit het Woord ..... en of er psalmen, gezangen, Joh. de Heer, glorieklokken of opwekkingsliederen worden gezongen dat doet er toch allemaal niet toe ?? Het belangrijkste is m.i. dat je samenkomt om Jezus te vereren, te danken voor dat wat Hij voor jou/mij heeft gedaan ??
Het gaat niet om de dominee of voorganger, het gaat erom dat de Heilige Geest Zijn werk kan doen. Dat wij mogen ervaren dat de Liefde van God tot ons spreekt, dat wij die Liefde weer mogen doorgeven aan anderen, dat anderen zich geliefd gaan voelen en dat de drempel van de kerk e/o gemeente mag verdwijnen. Ik denk dat de kerken e/o gemeenten dan weer vol komen te zitten ..... Lachende smiley

Een heel mooi boek over dit onderwerp, de Liefde doorgeven, laten blijken is het boek Puur, blue like jazz van Donald Miller
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/puur/1001004005815768/index.html

Donald Miller laat je meekijken in zijn zoektoch naar een pure, eerlijke manier van geloven die bij hem past. De afstandelijke God uit zijn jonge jaren heeft plaatsgemaakt voor een liefdevolle, persoonlijke God. Miller worstelt nu met vragen als 'Houden christenen zich niet te veel vast aan gewoontes? Moet ik het altijd eens zijn met de manier van geloven van andere christenen? Zal iedereen een plekje kunnen vinden in de bestaande kerken?' Zet je geloof weer op scherp!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 00:42
BerichtOnderwerp: Concerten Sela in september

KATJA065 schreef:
Het lijkt mij heel leuk om sela concerten te zien maar kan helaas niet.

Huilende smiley, smiley in tranen

Slechtziend ?? Of heet dat visueel beperkt zijn ?? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 18:02
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?

KATJA065 schreef:
OMDAT IK VANDAAG EEN GOEDE PREEK HEBT GEHOORD.

hET GING OVER:

1 DANKBAARHEID
2 LOFPRIJS
3 AANBIDDING - HEILIGHEID

Johannes 4: 23, 24
Psalm 100: 4
Hebreeën 12: 28
1 Thessalonisenzen 16
Psalm 22: 4
Jesaja 60: 45
2 Kronieken 20 over Koning Josafath
Hebreeën 13: 15, 16
Psalm 50

Lofprijs brengt vrijheid.

KERK, DORDRECHT, JOHAN MAASBACH WERELD ZENDING,
TORENSCHOOLKERK, Brouwersdijk 36,
3314 GS Dordrecht.

En ?? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 17:56
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

JOS689 schreef:
dan maar jezelf vergiftigen met medicijnen ?

En in welk verband staat dit tot "sex voor het huwelijk" Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 22:18
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

HANNAH810 schreef:
de naam van mn zus mag je gerust noemen, hoor!! Smiley met dichtgeplakte mond

Als het beestje maar een naam heeft?? Salamander dan maar ?? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 15:07
BerichtOnderwerp: Reiki & Therapeutic Touch - onbewust de demonen dienen

Pffff Anita, wat een werk, had je niet gewoon de link kunnen geven ??

http://www.stichting-promise.nl/artikelen/new-age-en-occultisme/karma-de-theologie-van-de-slang.htm

Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 23:28
BerichtOnderwerp: Bij de chat zien dat een ander aan het terugtypen is.

CARIN303 schreef:
Wat een goeie opmerking, helemaal mee eens!

Idem
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 21:24

WILLEMIJN232 schreef:
Mijn ervaring is Marijan dat je eind van de week, vooral op vrijdagavond, niet teveel hoog complexe zaken aan je hoofd moet hebben....... Knipoog smiley

Dan moet ze maar niet met mij praten of chatten dus .... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 21:06

MARIJAN072 schreef:
Wat heeft dit eigenlijk met Kerkelijke verdeeldheid op CM te maken Smiley die vol vragen zit

Oké, aan het eind van de week vat ik waarschijnlijk niet alles meer. Twijfelende smiley Knipoog smiley

Ga jij nou maar bankhangen en tv kijken...... Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 21:02
BerichtOnderwerp: Genezingsdiensten Edgar Holder op 3 september en 1 oktober

JONATHAN890 schreef:
zelf denk ik dat gebedsgenezing binnen een gemeente goed is, maar dat dan ter versterking van de gemeente zelf.
Een aparte dienst, die alleen in het teken staat van gebedsgenezing komt op mij over als zijnde buiten een gemeente-vorming, maar is dan een handeling op zich.
Ik durf hier verder niets over te zeggen, omdat ik me er niet in verdiept hebt, maar iets zegt me dit.

Naar zo'n dienst komen veel mensen alleen voor een wonder kijken. En dan komt het op mij over als een soort jomanda-show.
Nu weet ik, dat ik waarschijnlijk, dingen met elkaar in verband breng die het helemaal niet zijn. Ik geloof heel zeker wel dat God mensen kan en zal genezen, die tot Hem bidden. Maar dan vooral met de tekst en voorschrift van Jacobus in gedachten. Dus door oudsten, met bidden en zalven.

Voor een gedeelte heb je gelijk Jonathan(Carin ook), maar ik ga er een schriftgedeelte tegenin brengen. Het staat in Handelingen hoofdstuk 5.

Hand. 5:12 De apostelen verrichtten vele tekenen en wonderen onder het volk. De gelovigen kwamen eensgezind bijeen in de zuilengang van Salomo, 13 en ofschoon niemand zich daar bij hen durfde te voegen, sprak het volk vol lof over hen. 14 Steeds meer mensen gingen in de Heer geloven, een groot aantal mannen zowel als vrouwen, 15 en ze legden zelfs zieken op draagbedden of matrassen buiten op straat, in de hoop dat toch ten minste de schaduw van Petrus, wanneer hij voorbijkwam, op een van hen zou vallen. 16 Ook vanuit de steden rondom Jeruzalem stroomden de mensen toe; ze brachten zieken mee en mensen die door onreine geesten gekweld werden, en allen werden genezen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 20:56

VISSER278 schreef:
Een discussie met Pieter heeft niet veel zin. Die moet toch het laatste woord hebben. Knipoog smiley

Dacht ut wel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 20:15
BerichtOnderwerp: Reiki & Therapeutic Touch - onbewust de demonen dienen

HENK710 schreef:
Geduld hebben kan ook een optie zijn Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley

Tis in elk geval een schone zaak Knipoog smiley (geduld dan he...)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 20:13
BerichtOnderwerp: Genezingsdiensten Edgar Holder op 3 september en 1 oktober

CARIN303 schreef:
Ik heb moeite met het woord genezingsdienst , alsof je op afroep genezen kunt worden van een ziekte.
Wat een deceptie als het niet zo is.

Leg het bij God neer en als Hij het wil en op Zijn tijd zal hij genezen!

Je mag er dan moeite mee hebben Carin, het staat wel gewoon in de bijbel hoor. Lachende smiley

Jakobus 5:13 Als een van u het moeilijk heeft, laat hij bidden; is hij vrolijk, laat hij een loflied zingen. 14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer. 15 Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan. Wanneer hij gezondigd heeft, zal het hem vergeven worden. 16 Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 20:06
BerichtOnderwerp: Occulte therapie in doktersjas?

De helpers van satan kunnen wel naäpen, maar de Waarheid zal aan het licht komen en overwinnen.

De satan is machtig en komt met termen als "maar het helpt toch, zie je wel ze zijn genezen", daarom is het zo belangrijk om de gave van onderscheiding van geesten te hebben. En een kind van God die zich openstelt voor de Liefde en de Gaven die, de HG, geeft aan iedereen die waarachtig wederomgeboren is, zal de duisternis herkennen en erkennen dat de satan aan het werk is.
Mooie praatjes dat we alles maar zijn gang moeten laten gaan, en dat we niet mogen veroordelen of beoordelen zullen dan ook de verwijten zijn aan het adres van degene die ECHT voor Jezus Christus hebben gekozen.

Het gevaar komt niet van de ongelovige, ik denk, persoonlijk, dat het echte gevaar komt van de zogenaamde christenen. Christenen die alles maar willen goedpraten, en niet resoluut de bijbel handhaven en kijken naar wat de oorsprong is, die willens en wetens oogkleppen op houden en zich door satan een oor laten aannaaien.

Matt. 5:11 Gelukkig zijn jullie wanneer ze je omwille van mij uitschelden, vervolgen en van allerlei kwaad betichten. 12 Verheug je en juich, want je zult rijkelijk worden beloond in de hemel; zo immers vervolgden ze vóór jullie de profeten.
13 Jullie (wij) zijn het zout van de aarde. Maar als het zout zijn smaak verliest, hoe kan het dan weer zout gemaakt worden? Het dient nergens meer voor, het wordt weggegooid en vertrapt.
14 Jullie zijn het licht in de wereld. Een stad die boven op een berg ligt, kan niet verborgen blijven. 15 Men steekt ook geen lamp aan om hem vervolgens onder een korenmaat weg te zetten, nee, men zet hem op een standaard, zodat hij licht geeft voor ieder die in huis is. 16 Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie goede daden zien en eer bewijzen aan jullie Vader in de hemel. (NBV)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 19:49

GERT856 schreef:
Dacht ut niet Slapende smiley

CARIN303 schreef:
Nou Gert, als je aan de vrouw wilt komen moet je je wel wat duidelijker gaan uitdrukken hoor Knipoog smiley

Het antwoord zal wel weer zijn: Dacht ut niet Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 17:53
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

MARIJAN072 schreef:
Mijn mooiste moment vandaag was dat een leerling me vanmorgen - na een dagje vrij geweest te zijn en m'n verjaardag gevierd te hebben - enthousiast feliciteerde. Toen ze hoorde dat ik 41 geworden was, zei ze heel verbaasd en spontaan '41??? dat kun je toch echt niet geloven zeg!, u lijkt veel eerder 30.'
Verlegen lachende smiley Lachende smiley Clown smiley
Toen reageerde ik heel enthousiast: meid, mijn dag kan echt niet meer stuk zeg! Lachende smiley

CM-ers die me persoonlijk kennen, please....laat me maar in deze waan. Knipoog smiley

OK Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 16 september 2010, 17:53
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:43

WILLEMIJN232 schreef:
Ah zo, ik begrijp het.....gelukkig wordt er in de zorg ook wel zondag gehouden hoor(ik kan alleen voor een algemeen ziekenhuis spreken) met een kerkdienst en alleen de nodige zorg.........

Ik denk dat Jezus zelfs aangaf dat het persoonlijke geloof belangrijker is dan de sabbat houden. Dat dat de achterliggende gedachte is ...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:24

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb in dit topic al zoveel bijbelteksten zien staan die je heel anders kan interpreteren......
Bij deze dus ook weer......Crossroad wat bedoel je hier nu mee te zeggen?
Of snap ik het gewoon niet, ook een optie natuurlijk........ Knipoog smiley

Niet zo heel moeilijk Willemijn, er werd gesproken over de sabbat houden. De discussie ging aardig richting wellus nietus maar er werd niet gekeken wat Jezus zelf deed op de sabbat.

Jezus genas iemand op de sabbat, dit mag je dus in verband brengen met de zorg zeg maar. Maar daarnaast ging Hij ook in op de persoonlijk beleving van de sabbat, dit door te vragen wie zijn os niet direct, dus op de sabbat, uit de put zou redden, en ook daarop hadden ze geen antwoord.....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:10
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

GRIFFIN748 schreef:
Hilversum is al jaren een rampendorp. als ze net een plan hebben uitgevoerd dat werkt, komt er weer een ander plan, waardoor Hilversum weer verstopt zit.

mooiste staaltje van mismanagement zag ik laatst hier in de straat: de weg langs het spoor lag 'eruit' en een paar straatjes hier in de buurt waren tijdelijk 2-richtingsverkeer. 'top' zou je denken. niet dus, want gelijkertijd trokken ze de stoep open (en zetten ze de weg half af) voor de glasvezelkabel. nou vráág ik je!...zoiets bespreek je toch in een overleg, of ben ik nou zou appelig?

vroeger was Hilversum de 'Tuinstad', nu is het de 'Puinstad': je komt er niet in of uit, en als je de euvele moed hebt genomen en het is je gelukt om binnen te komen, rijd je alleen maar in de rondte want een duidelijke uitgang is er niet. om nog maar te zwijgen over de verkeerssituatie in Hilversum op zaterdagmiddagen...

de beste manier om Hilversum in en uit te komen is nog steeds de trein.

Boze smiley

Ik ken Hilversum.....
op weg naar Noordwijk, reden we om de file te ontwijken, wat de tomtom trouwens aangaf, Hilversum in.... nou dat hebben we geweten.....
Na een heerlijke rondrit Hilversum, kwamen we weer uit op de A1, alleen richting Amersfoort, daarna begaven beide toms het. Gelukkig zijn wij er wel gekomen ....... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 16:36
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

FRANKT627 schreef:

.Zulke situaties heb je nu wanneer je de Schrift naar de letter leest en niet naar de Geest...het is allemaal zo radicaal en ondanks het gepreek over liefdevol zijn en dergelijke zaken meer doen ze hier aan discriminatie met als excuus dat het zo beschreven staat. Ik zou graag eens willen weten of ze echt alles naleven zoals het vermeld staat. Kan dat eigenlijk wel in deze tijd?
Verlegen lachende smiley
Frank

Misschien heel leuk om hierbij het boek van Henri J. M. Nouwen eens te lezen, kun je de beker drinken.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/kun-je-de-beker-drinken/1001004002524838/index.html

Wanneer Jezus zijn vrienden Jakobus en Johannes, de zonen van Zebedeüs, vraagt 'Kunnen jullie de beker drinken die Ik zal drinken?', stelt hij de vraag die de essentie raakt van het leven als mens. De beker drinken is veel meer dan het naar binnen gieten van de inhoud, net zoals de broodbreking veel meer is dan het breken van brood of hostie. In dit boek denkt Henri Nouwen na over wat het betekent de beker van het leven te drinken. Hij volgt daarbij drie thema's: vasthouden, heffen en drinken, en verkent zo de geestelijke horizonten die zich door Jezus' vraag voor ons openen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 14:56

Ik mis in deze hele discussie het gedeelte uit Lukas 14 de verzen 1 - 6

1 En het geschiedde, toen Hij gekomen was in het huis van een van de oversten der Farizeeën, op de sabbat, om brood te eten, dat zij Hem waarnamen.
2 En ziet, er was een zeker waterzuchtig mens voor Hem.
3 En Jezus, antwoordende, zeide tot de wetgeleerden en Farizeeën, en sprak: Is het ook geoorloofd op de sabbat gezond te maken?
4 Maar zij zwegen stil. En Hij nam hem, en genas hem, en liet hem gaan.
5 En Hij, hun antwoordende, zeide: Wiens ezel of os van u zal in een put vallen, en die hem niet terstond zal uittrekken op de dag van de sabbat?
6 En zij konden Hem daarop niet weer antwoorden.

Jezus die zelf Rabbi was, stelde aan de Farizeeën twee hele simpele vragen, dit ging over het houden van de sabbat, maar ze bleven tot tweemaal toe Jezus het antwoord schuldig. Ze konden Hem geen wettisch pasklaar antwoord geven .....
Misschien ook iets om over na te denken, waarom bracht Jezus dit ter sprake, wat was de diepere gedachte hierbij ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 14:28
BerichtOnderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?

[quote=MAR907]Nu even on topic!!!

De uiteindelijke NBV is voor mij de betekenis van "Nieuwe Bijbel Vervalsing" van RKK.
Want zij zijn diegene die de bijbel telkens vernieuwen. Let op de eerste bladzijden wie het vertaald.

OOPS, en 4 december komt er ook nog de herziene statenvertaling, ben benieuwd wat voor kreten dat gaat opleveren....
En wie daarvoor de zwarte piet krijgt toegeschoven ......

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 15 september 2010, 14:29
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 12:52
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Hoi Marijan,

mijn eerste posting na meer dan een week .....

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 51 52 53 54 55 56 57 ... 83 Volgende
Pagina 54 van 83