ChristianMatch

Forum

Genezingsdiensten Edgar Holder op 3 september en 1 oktober
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 12:56

Er zijn genezingsdiensten van de 'Levende Steen gemeente' te Hoogvliet.
Edgar Holder is senior pastor.
De genezingsdiensten worden gehouden op 3 september en op 1 oktober, de tijden zijn om half 8 s'avonds (vrijdag).

Zie website: www.levendesteengemeente.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 16:23

KATJA065 schreef:
Er zijn genezingsdiensten van de 'Levende Steen gemeente' te Hoogvliet.
Edgar Holder is senior pastor.
De genezingsdiensten worden gehouden op 3 september en op 1 oktober, de tijden zijn om half 8 s'avonds (vrijdag).

Zie website: www.levendesteengemeente.nl
Een genezingsdienst is altijd goed. Maar spreekt Edgar Holder zelf???
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 18:54

CHATULIEM619 schreef:

Volgens de site wel

http://www.desteen.nl/page.php?pageID=125
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 22:31

CHATULIEM619 schreef:

Hallo Chat,

Edgar Holder preekt zelf bij de genezingsdiensten.

Groeten van Katja.
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 14:50

Genezingsdienst.

Op 1 oktober genezingsdienst bij Edgar Holder om half 8 vrijdagavond.

Bid voor mij genezing bedankt.

Ineke.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 19:37

Ik heb moeite met het woord genezingsdienst , alsof je op afroep genezen kunt worden van een ziekte.
Wat een deceptie als het niet zo is.

Leg het bij God neer en als Hij het wil en op Zijn tijd zal hij genezen!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 20:13

CARIN303 schreef:
Ik heb moeite met het woord genezingsdienst , alsof je op afroep genezen kunt worden van een ziekte.
Wat een deceptie als het niet zo is.

Leg het bij God neer en als Hij het wil en op Zijn tijd zal hij genezen!

Je mag er dan moeite mee hebben Carin, het staat wel gewoon in de bijbel hoor. Lachende smiley

Jakobus 5:13 Als een van u het moeilijk heeft, laat hij bidden; is hij vrolijk, laat hij een loflied zingen. 14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer. 15 Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan. Wanneer hij gezondigd heeft, zal het hem vergeven worden. 16 Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 20:29

CROSSROAD317 schreef:
Je mag er dan moeite mee hebben Carin, het staat wel gewoon in de bijbel hoor. Lachende smiley

Jakobus 5:13 Als een van u het moeilijk heeft, laat hij bidden; is hij vrolijk, laat hij een loflied zingen. 14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer. 15 Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan. Wanneer hij gezondigd heeft, zal het hem vergeven worden. 16 Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet.

Okay Cross, maar er staat duidelijk bidden tot God en niet ...samenkomen in een grote hal met iemand die pretendeert iedereen te genezen.
jaja.....ik weet het,kan een zeikerd zijn maar ik blijf bij mn mening!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 20:51

CROSSROAD317 schreef:

zelf denk ik dat gebedsgenezing binnen een gemeente goed is, maar dat dan ter versterking van de gemeente zelf.
Een aparte dienst, die alleen in het teken staat van gebedsgenezing komt op mij over als zijnde buiten een gemeente-vorming, maar is dan een handeling op zich.
Ik durf hier verder niets over te zeggen, omdat ik me er niet in verdiept hebt, maar iets zegt me dit.

Naar zo'n dienst komen veel mensen alleen voor een wonder kijken. En dan komt het op mij over als een soort jomanda-show.
Nu weet ik, dat ik waarschijnlijk, dingen met elkaar in verband breng die het helemaal niet zijn. Ik geloof heel zeker wel dat God mensen kan en zal genezen, die tot Hem bidden. Maar dan vooral met de tekst en voorschrift van Jacobus in gedachten. Dus door oudsten, met bidden en zalven.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 21:02

JONATHAN890 schreef:
zelf denk ik dat gebedsgenezing binnen een gemeente goed is, maar dat dan ter versterking van de gemeente zelf.
Een aparte dienst, die alleen in het teken staat van gebedsgenezing komt op mij over als zijnde buiten een gemeente-vorming, maar is dan een handeling op zich.
Ik durf hier verder niets over te zeggen, omdat ik me er niet in verdiept hebt, maar iets zegt me dit.

Naar zo'n dienst komen veel mensen alleen voor een wonder kijken. En dan komt het op mij over als een soort jomanda-show.
Nu weet ik, dat ik waarschijnlijk, dingen met elkaar in verband breng die het helemaal niet zijn. Ik geloof heel zeker wel dat God mensen kan en zal genezen, die tot Hem bidden. Maar dan vooral met de tekst en voorschrift van Jacobus in gedachten. Dus door oudsten, met bidden en zalven.

Voor een gedeelte heb je gelijk Jonathan(Carin ook), maar ik ga er een schriftgedeelte tegenin brengen. Het staat in Handelingen hoofdstuk 5.

Hand. 5:12 De apostelen verrichtten vele tekenen en wonderen onder het volk. De gelovigen kwamen eensgezind bijeen in de zuilengang van Salomo, 13 en ofschoon niemand zich daar bij hen durfde te voegen, sprak het volk vol lof over hen. 14 Steeds meer mensen gingen in de Heer geloven, een groot aantal mannen zowel als vrouwen, 15 en ze legden zelfs zieken op draagbedden of matrassen buiten op straat, in de hoop dat toch ten minste de schaduw van Petrus, wanneer hij voorbijkwam, op een van hen zou vallen. 16 Ook vanuit de steden rondom Jeruzalem stroomden de mensen toe; ze brachten zieken mee en mensen die door onreine geesten gekweld werden, en allen werden genezen.
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 21:11

Amen Bid voor mijn ziekte die ik al jaren hebt.

God gaat mijn genezen op Zijn tijd en op Zijn manier.

Katja. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOTORMUIS997

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 20:05

CROSSROAD317 schreef:
Voor een gedeelte heb je gelijk Jonathan(Carin ook), maar ik ga er een schriftgedeelte tegenin brengen. Het staat in Handelingen hoofdstuk 5.

Hand. 5:12 De apostelen verrichtten vele tekenen en wonderen onder het volk. De gelovigen kwamen eensgezind bijeen in de zuilengang van Salomo, 13 en ofschoon niemand zich daar bij hen durfde te voegen, sprak het volk vol lof over hen. 14 Steeds meer mensen gingen in de Heer geloven, een groot aantal mannen zowel als vrouwen, 15 en ze legden zelfs zieken op draagbedden of matrassen buiten op straat, in de hoop dat toch ten minste de schaduw van Petrus, wanneer hij voorbijkwam, op een van hen zou vallen. 16 Ook vanuit de steden rondom Jeruzalem stroomden de mensen toe; ze brachten zieken mee en mensen die door onreine geesten gekweld werden, en allen werden genezen.

Amen! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 20:15

CARIN303 schreef:
Okay Cross, maar er staat duidelijk bidden tot God en niet ...samenkomen in een grote hal met iemand die pretendeert iedereen te genezen.
jaja.....ik weet het,kan een zeikerd zijn maar ik blijf bij mn mening!
Maakt het wat uit waar en hoe het gebeurt? Is het niet veel belangrijker dat het gebeurt? Dat mensen speciale aandacht geven in een dienst is volgens mij ook niet zo bijzonder, want je hebt toch ook wel eens andere themadiensten? In mijn ogen wordt er te weinig gebeden voor genezing en mag je daar best wel van tijd tot tijd aandacht aan besteden.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 20:20

CHATULIEM619 schreef:
Maakt het wat uit waar en hoe het gebeurt? Is het niet veel belangrijker dat het gebeurt? Dat mensen speciale aandacht geven in een dienst is volgens mij ook niet zo bijzonder, want je hebt toch ook wel eens andere themadiensten? In mijn ogen wordt er te weinig gebeden voor genezing en mag je daar best wel van tijd tot tijd aandacht aan besteden.

Het maakt idd niet uit waar en hoe het gebeurd...

En das nou net het probleem Chat... het gebeurd in die diensten zo weinig tot (standaard) helemaal niet, dat het mensen afstoot van het geloof.
En das nou net NIET de bedoeling!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE400

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 20:44

Ben blij dat in mijn gemeente gewoon heel regelmatig gebeden word voor de zieken.
Ben ook naar genezingsdiensten geweest en daar mooie dingen mogen zien.
God kan en wil genezen maar waarom het niet bij iedereen gebeurt??
Jan Zeilstra heeft daar mooi boekje voor.
50 hindernissen op de weg naar genezing.
Willie
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 20:58

Ik kan me de weerstand van Carin en Jonathan wel indenken. En ws klopt het ook wel dat veel mensen alleen voor genezing komen terwijl het allerbelangrijkste is dat men Jezus persoonlijk leert kennen. Ik was ooit bij een gemeente waar men zo'n 2x per maand een avonddienst organiseerde. 1: een genezingsdienst die altijd overvol zat. 2e een praise-avond die nauwelijks halfvol zat. Droevig vind ik dat.

Toch denk ik niet dat genezingsdiensten onbijbels zijn. In de bijbel gebeurde dit ook, ook al heette het toen niet zo. En werd er niet zo officieel over gedaan. Maar overal waar Jezus kwam stroomden de mensen toe om genezen te worden. Hij deed dit ook en leerde hen daarbij: een 'dienst' dus. En de apostelen volgden dit voorbeeld.

Mss moeten we het starre 'instituut kerk' eens wat proberen los te laten. Jezus heeft nooit bedoeld een kerk te stichten (met ledenadministratie, statuten en gebouw met klokken of torens). Wat Hij wilde was een lichaam. 1 lichaam onderworpen aan Hem en bestaande uit vele leden. Die op een natuurlijke manier met elkaar verbonden zijn.

Wat ik me wel afvraag: in hoeverre gaan 'genezingspredikers' ook 'de hort op' en genezen zij mensen onderweg daar waar zij langskomen? Want ook dit deden Jezus en zijn discipelen: overal waar zij kwamen verkondigden zij Gods Koninkrijk en werden er mensen genezen. Gebeurt dit ook?

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 21:38

Sorry maar ik heb nog nooit in een gebeds genezingsdienst iemand meegemaakt die zonder "strompelen" normaal kon gaan lopen of van altijd blind toch is gaan zien.....
De Here Jezus genas totaal, niet gebrekkig. Meestal ging het gepaard met een opdracht...

De vergelijkingen zijn niet relevant.

De satan geneest ook....

Er zijn zoveel niet christelijke gelovige diensten waar ook genezing voorkomt.....
Hoe weet je dat je werkelijk genezen bent door de Heer?????

" Sta op, neem u mantel en wandel", dat is genezing.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA637

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 21:50

ZINGA672 schreef:
Ik kan me de weerstand van Carin en Jonathan wel indenken. En ws klopt het ook wel dat veel mensen alleen voor genezing komen terwijl het allerbelangrijkste is dat men Jezus persoonlijk leert kennen. Ik was ooit bij een gemeente waar men zo'n 2x per maand een avonddienst organiseerde. 1: een genezingsdienst die altijd overvol zat. 2e een praise-avond die nauwelijks halfvol zat. Droevig vind ik dat.

Toch denk ik niet dat genezingsdiensten onbijbels zijn. In de bijbel gebeurde dit ook, ook al heette het toen niet zo. En werd er niet zo officieel over gedaan. Maar overal waar Jezus kwam stroomden de mensen toe om genezen te worden. Hij deed dit ook en leerde hen daarbij: een 'dienst' dus. En de apostelen volgden dit voorbeeld.

Mss moeten we het starre 'instituut kerk' eens wat proberen los te laten. Jezus heeft nooit bedoeld een kerk te stichten (met ledenadministratie, statuten en gebouw met klokken of torens). Wat Hij wilde was een lichaam. 1 lichaam onderworpen aan Hem en bestaande uit vele leden. Die op een natuurlijke manier met elkaar verbonden zijn.

Wat ik me wel afvraag: in hoeverre gaan 'genezingspredikers' ook 'de hort op' en genezen zij mensen onderweg daar waar zij langskomen? Want ook dit deden Jezus en zijn discipelen: overal waar zij kwamen verkondigden zij Gods Koninkrijk en werden er mensen genezen. Gebeurt dit ook?

GrZing!

Hallo lieve mensen gaan we proberen dat een gebedsgenezer niet zal werken ???????
Ik geloof dat het GOD is die deze gave aan zijn diecipelen geeft hoor
ook vna daag aan de dag
Ja ik mag me genezen voelen gewoon door gebed en aanbidding hier om mijn zoldertje Wist niet dat het kon en ook in mijn eentje
GOD is bij machte dat het werk te doen dat door hem is voorbestemd niet door genezers zelf maar HIJ is die geneest door deze mensen ,
Ja wel wel toetsen of ze volgens gods woord genezen of zelf bezig zijn maar daar moet je zelf voor waken he
soms als het niet gebeurd dan is dat dat je er niet aantoe bent omdat gewoon we GOD moeten laten werken en niet zelf bidden en denken dat we het dan vervolgens krijgen
Maar gaan en zien op jezus en dan genezen worden ja daar geloof ik wel in
maar niet gaan en zeggen ik wil genezen worden
GOD doet alles op zijn tijd HIJ is groot
De mensen die niet genezen zijn denk ik zijn no g niet een met de hemelse Vader en willen hun eigen ik volgen zo werkt GOD niet mensen
HIJ werkt alleen als we alles aan HEm geven totaal alles
Ik ga binnen kort naar Jan zeilstra om te kijken niet om te worden genezen dat is GOD die bij machte is om dat te doen
Dat ga je als gelovige merken als je mag komen dan is GOD bereid te genezen maar niet als ik denk ik ga nu en wil genezen zijn .
GOD is heerser van het heelal niet wij en geenszins de mens ..

wel mogen we elkaar de zegen toewensen en wil dat dan ook nu doen voor een ieder die geloofd en dit leest en in zijn hart zal bewaren dat GOD de HEER bij machte is te doen , wat HEM welgevallig is
En ons daar rijkelijk voor wil belonen als we zijn wegen gaan

P.S blijf Het van HEM verwachten

Lieve groet Anita
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE400

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 22:13

MAR907 schreef:
Sorry maar ik heb nog nooit in een gebeds genezingsdienst iemand meegemaakt die zonder "strompelen" normaal kon gaan lopen of van altijd blind toch is gaan zien.....
De Here Jezus genas totaal, niet gebrekkig. Meestal ging het gepaard met een opdracht...

De vergelijkingen zijn niet relevant.

De satan geneest ook....

Er zijn zoveel niet christelijke gelovige diensten waar ook genezing voorkomt.....
Hoe weet je dat je werkelijk genezen bent door de Heer?????

" Sta op, neem u mantel en wandel", dat is genezing.

Heb met eigen ogen mee mogen maken dat iemand van doofheid aan linker oor genas.
en ja dat ging in 1 keer.
En wat betreft wie er geneest,ik geloof dat als ik in Jezus naam voor iemand bid er maar 1 kan genezen op dat moment.
Tuurlijk moet je wel oplettend blijven en dingen toetsen en zal ook niet zomaar iedereen die ziek is genezen maar het is wel degelijk mogelijk.
Gr willie

Laatst aangepast door
WILLIE400
op dinsdag 21 september 2010, 09:14
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 22:28

ANITA637 schreef:
Hallo lieve mensen gaan we proberen dat een gebedsgenezer niet zal werken ???????
Ik geloof dat het GOD is die deze gave aan zijn diecipelen geeft hoor
ook vna daag aan de dag
Ja ik mag me genezen voelen gewoon door gebed en aanbidding hier om mijn zoldertje Wist niet dat het kon en ook in mijn eentje
GOD is bij machte dat het werk te doen dat door hem is voorbestemd niet door genezers zelf maar HIJ is die geneest door deze mensen ,
Ja wel wel toetsen of ze volgens gods woord genezen of zelf bezig zijn maar daar moet je zelf voor waken he
soms als het niet gebeurd dan is dat dat je er niet aantoe bent omdat gewoon we GOD moeten laten werken en niet zelf bidden en denken dat we het dan vervolgens krijgen
Maar gaan en zien op jezus en dan genezen worden ja daar geloof ik wel in
maar niet gaan en zeggen ik wil genezen worden
GOD doet alles op zijn tijd HIJ is groot
De mensen die niet genezen zijn denk ik zijn no g niet een met de hemelse Vader en willen hun eigen ik volgen zo werkt GOD niet mensen
HIJ werkt alleen als we alles aan HEm geven totaal alles
Ik ga binnen kort naar Jan zeilstra om te kijken niet om te worden genezen dat is GOD die bij machte is om dat te doen
Dat ga je als gelovige merken als je mag komen dan is GOD bereid te genezen maar niet als ik denk ik ga nu en wil genezen zijn .
GOD is heerser van het heelal niet wij en geenszins de mens ..

wel mogen we elkaar de zegen toewensen en wil dat dan ook nu doen voor een ieder die geloofd en dit leest en in zijn hart zal bewaren dat GOD de HEER bij machte is te doen , wat HEM welgevallig is
En ons daar rijkelijk voor wil belonen als we zijn wegen gaan

P.S blijf Het van HEM verwachten

Lieve groet Anita

Reageer je op mij? Want dan sla je de plank volledig mis.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 17:47

ZINGA672 schreef:

GrZing!

Nee natuurlijk gebeurt dat niet.

Genezen gaat nou eenmaal niet zonder een muziekband die de mensen opzweept en in trance brengt.
Of in de juiste stemming brengt... noem het zo je wil.
Daarnaast is een zaal noodzakelijk om te kunnen collecteren... zou je het buiten in de open lucht doen, heet het ook officieel bedelen, en tja....dat mag niet zonder vergunning.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE400

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 17:58

Genezings diensten zijn juist vaak zonder veel muziek.
En weet niet of je wel eens heen bent geweest maar denk dat je behoorlijk gekleurd beeld hebt.
Zit groot verschil in de verschillende diensten.
Ben ook wel eens dienst geweest waar bij mij haren overeind gingen na 10 minuten en ben dus ook gewoon lekker naar huis gegaan.
Gr Willie
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Pagina 1 van 1