Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:23
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
Kun je iemand vergeven die zelf vind dat hij-zij niets fout heeft gedaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 18:16
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mijn overtuiging is dat je als christen nooit wilt hebben dat de ander zich kwaad doet, en de ellende die de softdrugs in het leven van jongeren doet, is te groot in mijn ogen. Wat betreft sigaretten en alcohol, dit is al zo ingeburgerd, dat terugschroeven veel moeilijker is. en de sancties en de accijnzen zijn al enorm hoog. Het gevaar van soft drugs is groter, bovendien staan we nu op het punt of we dat echt willen tolereren. Voor sommigen is dat een uitgemaakte zaak, voor anderen echter niet. Ik ben nog steeds van mening dat de schade die aan de hersenen aangebracht wordt door chronisch gebruik dermate groot is, dat we zoveel moeten doen om te zorgen dat de toegang tot dit vergif zo moeilijk mogelijk gemaakt wordt.
Is legaliseren de oplossing van criminaliteit? Ik denk het niet. Vaak zie je dat juist jongelui die gevoelig zijn voor aggressie ook gevoelig zijn voor deze drugs. Ze zien de grenzen nl. niet. Als je de drugs legaal maakt, zul je merken dat de criminaliteit niet afneemt, eerder toeneemt. Het probleem zit niet in het verkrijgen van de drugs, maar meer in de neiging van jongeren om grenzen op te zoeken.... |
gevalletje practisch handelen is vereist:
legaliseren en accijns en btw heffen... kan de hypotheekaftrek ook blijven. win win situatie
Pieter, die geen hypotheekrenteaftrek geniet in Duitsland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 18:09
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In mijn eerdere bijdragen heb ik weergegeven dat ik er ook niks mee kan. Persoonlijke verhalen zijn vaak ingekleurd en dat maakt ze naar mijn idee niet objectief. en toch worden ze als graadmeter gebruikt. Ik heb de nadruk gelegd dat ik zelfreflectie mis in de forumbijdrages, de schuld ligt altijd bij de ander, en God heeft ons vergeven. Dat is de teneur van alle bijdragen. En ik denk dat er meer aan de hand is. En je hoeft niet mensen te oordelen, je kunt ze wel wijzen op bijbelse principes. |
Iedereen praat nu eenmaal zoals hij/zij denkt en gevormd is. Mensen die gescheiden zijn, zijn mede gevormd door de ervaringen uit het huwelijk, de scheiding en de periode daarna. Vlak ook de reacties van familie, vrienden en eventuele kinderen niet uit.
In dit licht snap ik jouw bijdrages niet Chatuliem. Dat houd dus niet in dat ik het niet ( gedeeltelijk ) met je eens kan zijn. Wat jij verwacht is dat iedereen een emotieloze, kille, klinische, bijna wetenschappelijk theoretische benadering op dit onderwerp heeft. Dat kun je vergeten Chatje. Gelukkig maar... het ware erger als een dergelijk persoonlijk drama het gevoel en de emotie in ons totaal afgestompt zou hebben.
En die zelfreflectie? Dat is niet aan jou om te beoordelen, wellicht verheugd het jou dat ik er best voor uit wil komen absoluut niet het gevoel te hebben onschuldig gescheiden te zijn. ( maar mn exvrouw was NOG fouter )
Pieter. die wellicht binnenkort weer zelf n abo heeft hiero
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 19:57
Onderwerp: Mannen- en vrouwenberoepen
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | vraagje... zijn de hedendaagse vrouwen geemancipeerd genoeg inmiddels? of is het nog steeds het oeroude jalouzie aspect van : wat hij kan/mag, dat wil ik ook..
Pieter, die zich bij gebrek aan beter werk maar bezig houd met aluminium dingetjes. |
...zei de man die net de hele bovenverdieping gestofzuigd heeft omdat zn schoonmoeder komt logeren Lekker gekookt trouwens vanavond schatje, t was heerlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:16
Onderwerp: Mannen- en vrouwenberoepen
|
|
|
Ik heb ooit overwogen vroedman te worden... maar het politieke klimaat was er niet naar vraagje... zijn de hedendaagse vrouwen geemancipeerd genoeg inmiddels? of is het nog steeds het oeroude jalouzie aspect van : wat hij kan/mag, dat wil ik ook..
Pieter, die zich bij gebrek aan beter werk maar bezig houd met aluminium dingetjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:59
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
VISSER278 schreef: | daarnaast maak ik van deze gelegenheid gebruik jullie bij voorbaat sterkte te wensen wegens de vroegtijdige uitschakeling in Zuid-Afrika
Hahahahahahahahahahahaha Wat hebben duitsers een geweldige humor . |
Onze duitse buurman is deze week de voetbaloorlog begonnen. Hij is zn huis aan het isoleren en heeft er een steiger omheen staan, waar woensdagavond een duitse vlag aan bevestigd werd, precies voor ons raam! Waarna mijn echtgenoot de viltstiften van mijn dochter opeiste en 2 nederlanse vlaggetjes op het isolatiepiepschuim naast zijn voordeur heeft gekleurd Daarna werd er na een flinke lachbui gezamelijk een biertje gedronken. Konden alle voetbalfans van verschillende clubs maar zo gezellig met elkaar omgaan he!
En om weer ff ontopic te gaan:
speciaal voor Imre: heuteabend grillabend, mit Fleisch,Kartoffelsalat und Brod mit Krauterbutter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:46
|
|
|
MARIO216 schreef: | Mario zich afvraagd of Pieter649 geen zakgeld krijgt om zijn cm-abbo te betalen |
Mario heeft gelijk, meneer 649 moest gisteren de nieuwe auto van mevrouw649 betalen, dus zakgeld weer op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:29
|
|
|
INKA401 schreef: | uuuh watte? ... dat kennen wij hier niet ... leg dit weekend wél braadworst op de bbq ... ik mis die leuke feesie's van vroeger ... jij snap? |
snapper functioneerd prima hier hoor wij zijn vandaag Annet dr nieuwe autootje in Wesel wezen halen en hebben dat gevierd met ijs op het terras van het Eiscafe op het marktplein in Goch daar hebben wij besloten dat Eiscafe een cultureel hoogstandje is wat jullie hollanders niet hebben
daarnaast maak ik van deze gelegenheid gebruik jullie bij voorbaat sterkte te wensen wegens de vroegtijdige uitschakeling in Zuid-Afrika
Groet van Pieter649 die het wederom niet kan laten op het forum te reageren via Annette dr profiel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:19
Onderwerp: ff weg...
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | mijn voorspelling is....eh....4 dagen maximaal |
niet goed opgelet schijnbaar, bij de lessen Waarzeggerij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 15:43
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik zal maar niet vragen hoe dat in het Duits klinkt |
Spinat-ricottatortelini mit tomatensoße und pilzen und zwiebeln Ga je nou echt dagelijks mn duits testen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 10:53
|
|
|
wij eten spinazie-ricotta tortelini met een lekkere tomatensaus met champignon en ui , ff makkelijk vandaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 mei 2010, 19:24
|
|
|
IMRE695 schreef: | In het Duits klinkt het veeeeeeeeeel lekkerder.... | T is ook een duits recept , en ik zal niet zeggen alles maar wel heel veel dingen hier zijn ook gewoon heel erg lekker (vandaar die paar kilootjes extra sinds mn emigratie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 mei 2010, 17:15
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | aardappelpuree dat eet je niet zelf... dat voer ik aan de koeien, |
Waar ik oorspronkelijk vadaan komt eten de ouderen als toetje aardappels met karnemelk......volgens mij voer je dat normaal aan de varkens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 mei 2010, 15:11
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Arme Pieter...gewoon helemaal geen braadworst |
Zielig he, die man heeft het zoooooooo slecht hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 mei 2010, 14:24
Onderwerp: bbq
|
|
|
dat was 2x...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 19 mei 2010, 14:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 mei 2010, 14:22
Onderwerp: bbq
|
|
|
WILMA729 schreef: | bbq is een lading vlees, al dan niet aan op stokjes geregen, geroosterd op een vuurtje van kolen, en dan maar hopen dat ze niet zwart worden. Deze manier van vlees nuttigen doet men meestal op warme zomerse avonden, buiten in de tuin. Of onder een grote partytent, om de hollandse regen en kou buiten te houden. Er zijn cm-ers die naast dat vlees ook salades, muziek,watergevechten, lekkere hapjes en zelfs slijmerige oesters aanbieden. Maarja, dat zijn wel de erg extreme, bbq-feestjes. |
ja, en die komen eigenlijk enkel in hele kleine vreemde gehuchten plaats hoor, daar geven ze zelfs kerstfeestjes bij -10 in de achtertuin
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 19 mei 2010, 14:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 mei 2010, 14:08
|
|
|
IMRE695 schreef: | Hoe heet dat in het Duits? |
Pilzen-Hahnchen-topf mit Kartoffelpuree
Ohne Bratworst heute
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 19 mei 2010, 14:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 17:15
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
[quote=KANJER134]Je kunt wel stemmen op een christelijke partij.
Vooral als je dan ook veel hoort, ook helaas in christelijke kring, armoe bestaat in Nederland niet. Ja dan leef je wel buiten de wereld. Of je wil het gewoon niet zien.
Ondernemers zijn verplicht om een percentage arbeidsgehandicapten in dienst te nemen. Maar zodra er geen sanctie tegenover staat gebeurd er dus heel weinig.
quote]
Dan moet je eerst eens de definitie van arm gaan bepalen, zijn er dan echte armen in nederland, ja natuurlijk, maar een stuk minder als nu gerekend word.
Ik ben zelf bijstandsmoeder geweest. Nee ,vetpot was het niet maar rondkomen lukte wel. Mag je dan zeggen dat je arm bent? Nee ik vind van niet.
In mijn ogen is het een kwestie van keuzes maken, door goed op mn uitgeven te letten lukte het me om een klein autootje te rijden, aan de andere kant kon ik minder geld aan andere dingen uitgeven. Ik had geen huisdieren, kocht geen dure kleding voor mezelf en de kinderen, gingen we niet zo heel vaak een dagje weg en ook qua boodschappen geen echte luxe. Ik had ook zonder auto kunnen leven en mn boodschappen bij de AH kunnen doen ipv bij de Aldi, dat is een keuze die je zelfmaakt.
En mensen die wel echt arm zijn, hoe komt dat dan? Bij vele van hen komt ook dat weer door verkeerde keuzes maken. En wie rommel maakt moet het ook zelf opruimen toch? Leer mensen weer eens met een budget omgaan voor het mis gaat, ipv achteraf hun problemen op te ruimen.
En natuurlijk is er altijd een klein groepje die echt buiten hun schuld om in de problemen zitten, en ja, die moet je helpen. Maar dat is wel een stuk betaalbaarder dan iedereen die zichzelf nu arm noemt te moeten helpen.
Jij wilt werkgevers gaan straffen omdat ze geen mensen met een arbeidsbeperking in dienst nemen. Zou het niet beter zijn ze te belonen als ze het wel doen ipv te straffen? En de werknemer met beperking ook belonen en ze zo aanmoedigen werk te zoeken?
Verder lijkt het me logisch dat je met zn alle de lasten draagt, natuurlijk mogen de sterkste schouders wat meer dragen maar ook de minder sterke horen hun bijdrage te leveren, je kan niet 1 groep op laten draaien voor het tekort. We zitten met een recessie, hoe verzin je het dan om loonsverhoging te gaan vragen? En als je het niet krijgt gaan we staken, hoeveel schelen we nu eigenlijk met Griekenland? Ook hier is het: het moet opgelost worden maar ik hoef daar niet aan mee te betalen.
Maar christelijke partij of onchristelijke partij, ik vind het heel moeilijk waarop te stemmen. Van de stemwijzers krijg ik ook nog eens het advies op de pvv te stemmen , maar dat leek me nou niet zo'n goed plan. Gelukkig nog 3 weken om er over na te denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 16:25
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik kom bij jou eten!!!!!! |
Jij wilt 200km rijden voor een bordje asperges? Dan moet je er wel erg dol op zijn en ben je van harte welkom hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 18:55
Onderwerp: verbeter punten op cm
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Niet-leden kunnen/konden ook zien of leden online zijn. Dat vind ik in strijd met een zekere mate van privacy die we toch mogen of kunnen verwachten. Technisch lijkt het me niet zo moeilijk dat te veranderen, evenals het al dan niet op het forum kunnen kijken. Waarom moeten oud-leden dat beide kunnen? Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk weer lid worden na het benutten van deze mogelijkheden en als ik dat afzet tegen mensen die gluren met wat voor bijbedoeling dan ook, lijkt het me maar beter om deze twee zaken ongedaan te maken. Je bent lid of geen lid.
Thomas, lid. |
hoi...
Annette (weer lid na gegluur)
ps. Pieter gluurt gewoon gratiez mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 10:50
Onderwerp: Henk710 & Robbedoes873
|
|
|
HENK710 schreef: | Met al deze lieve woorden wordt het wel een hele warme dag hoor |
Laten we dan vooral door gaan met de warme woorden want ik zag net het weerbericht voor vrijdag Maar met die stralende bruid aan je zijde kan dat vast de pret niet drukken Heel veel geluk saampjes!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 12 mei 2010, 10:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 15:51
Onderwerp: christen zijn en schuldgevoel
|
|
|
Ik herken best dingen uit je verhaal hoor Imre, maar die mensen hingen echt niet allemaal de gereformeerde leer aan. Ik zie dat dan ook niet als fout van de leer (ongeacht of dat nu de gereformeerde of de evangelische is) maar als fout van de mensen die die leer misbruiken. Het is zo makkelijk om mensen te manipuleren daarmee. En de daders daarvan zitten in alle kerken en gemeentes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 11:58
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
IMRE695 schreef: | Hoe denken de dames hier over mannen met baarden? |
, doe maar gewoon glad
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 12:54
Onderwerp: sja soort traditie he...
|
|
|
RENSKE067 schreef: | tja en ik hou wel van sommige tradities na deze dag houdt het ook voor mij op hier op cm ik ga jullie ook verlaten heeft chris misschien ook weer een beetje rust
|
Heel veel geluk saampjes, enneh.......na een paar weken weer terugkomen begint ook een traditie te worden hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 19:36
Onderwerp: de keerzijde van eerlijkheid...
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Mijn inziens niks oneerlijks om je zo te gedragen , is overleven in zware tijd .... toneelspel opvoeren voor jezelf .... en ja , boven blijven drijven ... in ieder geval beter dan antidepressiva in te slikken .... Grtjes |
Dat ben ik niet helemaal met je eens, juist een toneelspelletje voor mezelf op te houden ipv te erkennen hoe dingen werkelijk zaten heb ik jaren aan de anti-depressieva gezeten. Erkennen hoe dingen werkelijk zaten,compleet met de pijn en verdriet daarvan had in mijn geval nog veel meer pijn en verdriet (en dus ook flink wat anti-depressieva)dat ik nu doorgemaakt heb kunnen voorkomen. Mijn leven is enorm verbeterd sinds ik dat niet meer doe. Tegen een ander een masker opzetten vind ik wel weer anders, niet iedereen hoeft alles te weten . Dat zie ik niet zozeer als oneerlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 23:27
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
MARIANNE378 schreef: | Eindelijk iemand die het snapt. Dank Nisha |
op cm kun je een discussie wel starten, maar niet onder controle houden. het is niet anders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 21:09
Onderwerp: dit vind ik niet leuk meer deel 2
|
|
|
euh..niet, die word babykamer
Maar er is vast nog wel ergens een prinsesebed voor je vrij hoor
PS: owja...als mijn man volgend jaar weer jou tuinpad af komt spuiten, kom jij dan grasmaaien bij ons
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:17
Onderwerp: dit vind ik niet leuk meer deel 2
|
|
|
Ik ben weer blij In juli word begonnen om dit stulpje op ons grondstuk te bouwen en volgend voorjaar mag onze baby al zn eerste verhuizing meemaken.
en dit word mn achtertuintje
En wees gerust Arjan, we hebben aan het milieu gedacht
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 5 mei 2010, 20:23
|
|
Naar boven |
|
|