Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:08
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als God werkt, staat de duivel na afloop echt niet stil. Zelfs de wonderen van Jezus waren omstreden. Lees eens Joh. 9, dan zien we dat een genezen blinde door medegelovigen afgekraakt werd. Maar de vraag blijft: geneest God vandaag? En dat gebeurt nog steeds. Ik vond het verhaal van Jolan heel treffend. En zo zijn er heel veel voorbeelden te vinden. En je kunt iets zeggen over die mevrouw, maar ze is wel genezen. Ik heb zelf gezien dat iemand die naast me zat opeens niet meer door haar bril kon kijken. Ze had een ziekte aan haar ogen, waarbij ze zeker blind van zou geworden zijn. Maar ze kon haar bril afzetten en kon gewoon zien. Deze vrouw kende ik persoonlijk en nu 30 jaar later kan ze nog steeds zien.... Zelf ga ik ervan uit, dat het goed is voor iedere zieke te bidden. En ik geloof ook dat er genezingen zullen komen als wij gaan bidden...eenvoudig geloven, aanvaarden is misschien het moeilijkste wat er is. |
In jouw vorige bijdrage vroeg je mij wat ik van het bidden voor zieken en het zalven vind.
Uiteraard is het een goed iets om te bidden voor zieken, zowel voor genezing als voor verlichting en berusting. In mijn bijdrage gaf ik aan dat ik grote moeite heb met de wijze van "bidden" zoals door bijv. door Zijlstra word beoefend. Dat is afdwingen ipv bidden. Met zalven heb ik verder geen ervaring, dus daar zal ik ook niets over zeggen.
Het spijt mij als de indruk is ontstaan dat ik mevr. Vlot of in ieder geval haar genezing wantrouw. Zonder haar te kennen gun ik haar haar verbeterde gezondheid. De reden dat ik haar naam noemde is omdat zij de enige is waarvan de genezing door Zijlstra als wapenfeit genoemd kan worden. Het simpele feit alleen al dat haar naam telkens als enige naam opduikt bij de gebedsgenezingsfans, terwijl er bijna dagelijks gebedsdiensten gehouden worden, geeft blijk van een mager resultaat.
Maar om jouw vraag te beantwoorden chat, ja, ik geloof dat God ook vandaag nog steeds geneest!! Alleen gebruikt Hij daar de medische wereld veul vaker voor dan gebedsgenezers die dan ook wellicht hun enkele resultaatje hebben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 18:21
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
Allemaal waar, in de bijbel staan diverse voorbeelden waaruit blijkt dat mensen KUNNEN genezen door gebed. Daarover is geen discussie nodig.
Ook geloof ik dat er nog steeds dezelfde GOD is, die de macht heeft om op gebed te genezen. Daarover dus ook geen discussie nodig.
Wat wel een punt van discussie is, in mijn optiek dan, is de manier waarop momenteel met gebedsgenezing word omgegaan. Ik denk dat er veel kaf tussen het weinige koren zit. Ooit heb ik een dienst van ene heer Jan Zijlstra mogen meemaken en ik ben geneigd het woord blasfemie in de mond te nemen... Het opzwepen van de massa met muziek en een religieus sfeertje is nog tot daar aan toe, want dat marketingtrucje gebruiken ze overal om handel, lees geld, binnen te halen. Het in gebed AFDWINGEN van genezing ( GOD word nog net niet bedreigd) en het uitspreken van: " in JEZUS naam ben je NU genezen" of een dergelijke tekst vind ik veel kwalijker. Als ik daarbij zie dat uit al die jaren dat saggerijnige Jan actief is vooral gerefereerd word aan die ene mevr. Vlot die genezen zou zijn, vind ik het resultaat zeer mager en gezien het geld dat in die jaren binnengeharkt is, komt naast de term blasfemie ook de term oplichting heel sterk bij mij op.
Daar hoef jij het niet mee eens te zijn, dus hierover kunnen we discussieren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:24
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
En wat als je inmiddels gescheiden bent voor de burgerlijke stand maar je ex vind dat het huwelijk nog bestaat omdat het voor God niet verbroken kan worden? 
Als je dan toch hertrouwd, pleeg je polygamie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:26
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Zo komen we dan weer bij de algemene term van medicijngebruik bij ziekte en bij het volhardend gebed. Dus als iemand kanker heeft moet die maar hard genoeg bidden om genezing? Een vitamientablet van een drogist hoeft dan ook eigenlijk niet meer. Een gebroken been of wat anders zal dan ook genezen met bidden? Weg met de dokters, geen verpleegsters meer en ga zo maar door. Tja, als we maar hard genoeg bidden. Het is zo eenvoudig allemaal en toch zien wij als christenen dat allemaal over het hoofd. |
Als het zo eenvoudig was, maakten de gebedsgeners de hele medische wereld in korte tijd werkeloos...
Maar goed dat niet iedereen die ziek is zn medicijnen laat staan en alleen op gebed vertrouwd, anders kon die hele medische wereld zich direct omscholen tot uitvaartondernemer.
Gelukkig adverteren de gebedsgenezers niet al te veel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:56
Onderwerp: Roken als christen
|
|
|
een tevreden roker is geen onruststoker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:43
Onderwerp: Roken als christen
|
|
|
DANIELLE111 schreef: | Maakt roken je tot een slechte christen? Ik wil graag jullie mening daarover horen? Het gaat toch om je persoonlijke relatie met God?
Graag jullie mening!!! |
nee, vind ik niet. zie ook geen enkele reden waarom wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:17
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Het verschil tussen 'scheiden' en een relatie beeïndigen, is dat scheiden veel meer tijd in beslag neemt.
Een relatie beeindigen kan via een gesprek. Bij scheiden komt er veel meer bij kijken.
Bij een relatie kan iemand wel 'gescheiden' zetten. Maar ja, als de relatie ondertussen al 5 keer aan en uit is geweest.....5 keer trouwen en weer scheiden met dezelfde doet iemand niet zo snel. |
er is n heel verschil tussen een relatie met iemand hebben of daadwerkelijk 1 huishouden gevoerd te hebben. het gaat er niet om of je weleens verkering hebt gehad ofzo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 20:51
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
Ik denk dat jij het goed begrepen hebt. Zelf heb ik ook vaak de houding van: rol maar om, wees er gelukkig mee en de groeten tot nooit weer ziens. Bevalt mij prima en "zullie" zien maar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 18:28
Onderwerp: Hoe noem jij je ouders?
|
|
|
RINRIN585 schreef: | Ik heb dat gevoel niet zo. Ze vragen mij of dat dit of dat mag en ik geef mijn mening maar zeg eigenlijk nooit echt "NEE" Toch kan ik zeggen dt ik 4 super fijne kinderen heb die mij aan alle kanten respecteren. En het komt nooit in hun op (tot nu dan) om mij bij mijn voornaam te noemen. Zou ik ook wat van zeggen gelijk al de eerste keer. Maar als ze het echt niet willen en ze doen het niet .... wat kan je er dan aan doen...?? |
Voor de kinderen uit het eerste huwelijk van mijn vrouw ben ik geen Papa, maar gewoon Pieter. Daar hebben wij bewust voor gekozen omdat de kinderen al een papa hebben, en hoe triest dat figuur ook is, ze moeten het er mee doen. Nu begint onze gezamelijke dochter dr eerste woordjes te zeggen. Tot op heden: JA en PAPA. Zolang het in die volgorde uitgesproken blijft worden vind ik dat ideaal ( ) Maar voor haar zal het consequent aanspreken van mij als papa nog heel lastig gaan worden als haar halfbroer en -zus mij met Pieter aanspreken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 18:17
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Boeddhabeelden ZIJN in mijn ogen afgodsbeelden, en niet alleen het begin daarvan. Ik volg deze discussie met veel interesse, al heb ik er onvoldoende kennis van om inhoudelijk te kunnen reageren. Maar ik dacht dat het over yoga ging en niet over Boedisme of hindoeisme, al zie ik het verband ertussen wel. |
dan toch maar n tuinkabouter met hengel bij de vijver
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 18:13
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ook op CM zijn er leden die ongehuwd hebben samengewoond. Deze staat al niet bij de meerkeuze antwoorden, dus kom je automatisch uit bij: vrijgezel/nooit getrouwd geweest.
Bij die zelfde meerkeuze vraag staat ook niet: vrijgezel met kind van onbekende vader, dus ook deze leden komen onder het kopje: vrijgezel/nooit getrouwd geweest.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Naar mijn idee valt dit dus niet onder onwaarheden, maar onder het gebrek aan meerkeuze antwoorden.
Het is nooit verstandig om iemand helemaal te beoordelen op zijn of haar profiel. De dingen die niet iedereen hoeft te weten maar die misschien wel van belang zijn ontdek je namelijk vanzelf als je met die persoon chat. Daarvoor is denk ik ook de privechat. Niemand zet al zijn slechte eigenschappen op zijn profiel. Het profiel dient enkel om jezelf te 'promoten' en daarbij horen in de eerste instantie niet al je privezaken. |
Gescheiden kun je zien als het achter de rug hebben van een echtscheiding. Maar hoe noem je dan het beeindigen van een samenlevingsvorm? "uit-elkaar-gegaan" ?
Persoonlijk vind ik dat je in dat geval ook gescheiden hoort aan te geven.
Er is nu eenmaal een aantal mensen op cm die het wel degelijk van belang vinden of een nieuwe partner op enige wijze eerder een huishouden heeft gevormt die vergelijkbaar is met een huwelijk.
Dat kun je onzin vinden, maar voor deze groep is het essentiele informatie. En of dat al dan niet voor je bekering is gebeurt.... hoe interessant zou je het als moeder vinden dat iemand, uiteraard VOOR zn bekering (!!) actief is geweest als pedo? DAT maakt dan zeker ook niet uit?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 19:56
Onderwerp: Oproep om een christen te redden van de dood !!!!!!!!!!!
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Shianta,
Wat jij te beurt viel is erg teleurstellend en heb met je te doen. Spijtig dat er op zulke wijze misbruik gemaakt wordt van onze gastvrijheid.
In Jesaja 56 lezen we volgende interessante profetie over "Redding ook voor buitenstaanders"
"... De vreemdeling die zich met de Heer heeft verbonden om Hem te dienen en Zijn naam lief te hebben, om dienaar van de Heer te zijn - ...- hem breng ik naar Mijn heilige berg, hem schenk Ik vreugd in Mijn huis van gebed; zijn offers zijn welkom op Mijn altaar. Mijn tempel zal heten "Huis van gebed voor alle volken".
Weet echter dat iemand die God eert, zeker geen overlast zal bezorgen aan anderen. Dat zijn voorzker mensen, broeders en zusters, waar we kunnen voor opkomen. Maar je weet ook heel goed dat in de gesloten landen christenen vervolgd worden en men vervolging tot de dood riskeert.
Groet, van Herman |
Is het nou wel echt de bedoeling om alle vervolgde christenen op te vangen? Stel: we halen in een golf van mededogen en barmhartigheid ALLE christenen weg uit landen waar ze vervolgt worden. Klinkt goed, mensenlievend en zeer christelijk, misschien kunnen we dan ergens in Biddinghuizen op een festivalterrein een groot evenement houden als dankzegging dat deze operatie gelukt is, wellicht kunnen er zelfs speciale lofliederen voor geschreven worden!!
Maar dan?
Dan hebben wij met deze christelijke daad het christendom in al deze landen met wortel en tak uitgeroeit... Zou dat werkelijk het gewenste resultaat zijn? Lopen we daarmee de Heilige Geest niet ernstig mee voor de voeten? Wat als ALLE bekeerlingen tijdens de reformatie vanuit west-europa naar bijv. Australie waren gevlucht, wat was dan de stand van zaken hier geweest? Het bloed der martelaren is het zaad van de kerk, luidt een oud spreekwoord.
Ook christenen in pakistan is geen makkelijke weg beloofd, maar wel een behouden aankomst....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 22:09
Onderwerp: wat mis je op dit moment ?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja...en dan te bedenken wat er niet allemaal kan gebeuren op zo'n bank......
 |
maar goed dat er geen webcam op gericht staat zeker?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 18:07
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Beste Pieter,
De bijbel zegt dat we gastvrij moeten zijn voor de vreemdeling en in deze geest zie ik deze petitie. En als er een leven van af hangt, is dit mijn christelijke plicht om te helpen. Gezien de tijdsgeest wordt het moeilijker en moeilijker om een rechte weg in deze materie te bewandelen, keuze's te maken. Maar in Gods nabijheid leven, heeft het voordeel dat je geleid wordt om het kaf van het koren te onderscheiden. Misbruiken dienen echter bestreden te worden, laten we ook hier onze verantwoordelijkheid opnemen. Ieder op zijn plaats door God voorbereid. Alleszins tof dat je getekend hebt. Groetjes, Herman |
Gastvrij zijn is heel wat anders dan hele volksstammen onbeperkt als een zwerm sprinkhanen toe te laten tot de welvaart die hier in het westen opgebouwd is met hard werken. Ik kom er eerlijk voor uit dat ik kotsmisselijk word als ik lees en zie dat er vanuit alle mogelijke achterlijke landen, mensen met nog veel achterlijkere ideologieen en levensbeschouwing hier in het westen parasiteren op onze samenleving. Uiteraard moet onze samenleving degenen wiens leven word bedreigd ondersteunen en desnoods opvangen, bij voorkeur in hun eigen regio. Deze petitie heb ik getekend omdat ik aanneem dat hier een eerlijk verhaal achter zit. Petities vanwege dat mensen verwesterlijkt zijn en niet meer in hun eigen cultuur zouden kunnen aarden, zal ik niet tekenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 21:16
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Het is onzin om te stellen dat het kwaad of juist het goede, altijd dezelfde mensen treft. Het spreekwoord zegt dan wel dat de duivel altijd op dezelfde plaats schijt, maar daar ligt iets heel anders aan ten grondslag- Het is gewoon een feit dat er in ieders leven dingen gebeuren waar je geen invloed op uit kon oefenen. Waar je wel invloed op hebt, is hoe je ermee omgaat!
Voorbeeld: van geslaagde oudere ondernemers word vaak gezegd dat hij de tijd mee had. Toch zijn in dezelfde periode andere ondernemers failliet gegaan. De geslaagde zakenman heeft dus gewoon net ff anders met kansen, mogelijkheden, maar zeker ook met problemen omgegaan. Of wellicht heeft de failliete gewoon dom gehandeld...
Ook in prive gaat dit op, hoe ga je met de omstandigheden om? Speelde je graag de baas in je relatie, was je wellicht dominant, ontzegde je je partner sex, zat je je partner altijd af te zeiken, of ging je nog verder over de schreef? Zeur dan niet als je partner vreemdgaat, van je gaat scheiden en na de scheiding moeilijk doet over allimentatie, bezoekregelingen etc.
Voor veel ellende die je schijnbaar overkomt, geldt weer een ander spreekwoord: wat gij zaait, zult gij oogsten. Vaak ligt de oorzaak gewoon bij jezelf.
Zelfs op gezondheidsgebied gaat dit op: als je rookt, niet zeuren als je kanker krijgt... eet je ongezond? niet zeuren als gezondheidsproblemen krijgt.
Pieter, die weet dat echte pech ook bestaat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:59
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | nee dank je. ik heb al gegeten en gedronken. ben er nog misselijk van. |
tja, misschien dan een keer met een man proberen als alternatief? veel vrouwen hebben het ook gedaan en die willen niet meer anders!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:53
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Geheel tegen m'n principe...hier ook. Maar waarom zou je teruggaan als de dood je direct wacht? Dan kun je toch van de twee slechten maar beter de minst slechte kiezen?
En korten op juridische bijstand....please, nog ff niet! Ik ben dolgelukkig dat dit er nog is. |
ik ben juist daarom weer dolgelukkig dat ik in Duitsland woon. onze rechtszaken hebben hier een kop en een staart dus kunnen niet in het oneindige doorgezet worden, de verzekering gooit ons er dus niet uit.
in nederland had een rancuneuze ex die recht heeft op rechtsbijstand ongelimiteerd kunnen procederen totdat de kinderen 18 zijn. dat had geen verzekering gepikt dus hadden we aan de bedelstaf geraakt door die idiote regelgeving in die bananenrepubliek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:48
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Een leerzaam topic???? Over waarom ik wel of niet ga verlengen????
Komop!!!!!....dan zeg ik dat heeft niets te maken met leerzaam...echt niet!!!!
Sommige mensen verlaten inderdaad vanwege financiele redenen...(zou ik ook doen)
Of...je ontdekt dat daten niet aan jouw is besteed...
Of...je houd het gewoon voor gezien en hebt een betere tijdsbesteding!!!
verder niets!!!! |
Of... je hebt gevonden wat je zoekt... dat ken neturelijk ook!
maar op zich heeft Chatuliem best wel een punt in mijn optiek. cm is gewoon een bedrijf en net zoals in de meeste bedrijven word er veel moeite en kosten gestoken in nieuwe klanten, maar word er te weinig gedaan om bestaande klanten tevreden te houden. van dit topic zouden zowel redactie cm als ook andere leden moeten kunnen leren. zowel positieve topics zoals "CM-setjes" als de negatievere topics zoals deze, hebben hun nut. het is te makkelijk om mensen die bijv. vanwege hun weerzin tegen de onzintopics maar te vertellen dat ze " anders maar ff lekker moeten opzouten, of het forum maar moeten overslaan dan"
met negativisme breek je meer af dan je lief is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 22:12
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Jolan
Ik ga er wel van uit dat het goed is . Ik heb een kaart geschreven naar haar en als het verhaal niet klopt dan krijg ik hem we weer terug maar ik weet eigelijk wel dat het zo gaat want ook in Utrecht is iemand die al meer dan 15 jaar wacht op een verblijfs vergunning haar kinderen mogen wel blijven maar zij zelf niet dus ik geloof wel dat het een waar verhaal is en dat we GOD er voor mogen bidden en HIJ hoort als onze gebeden. Sjalom. Martin |
Ik snap echt niet dat iemand in een land wil blijven waar ze al 15 geweigerd word. Heb je dan helemaal geen zelfrespect?? Je vergooit de mooiste jaren van je leven met dat wachten.
Wat is de waarde van een rechterlijke uitspraak als je daar op zn hollands gezegd schijt aan hebt en op kosten van belastingbetalend nederland lekker door blijft procederen? Kunnen ze op die juridische bijstandkosten niet es flink bezuinigen??
Maar goed, zelfs ik heb nog enig geloof in de mensheid dus ik heb ook getekend... eigenlijk tegen mn principe, maar goed...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:30
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ken jij dan ook dat verhaal van die man ...Pieter...die zei tegen zijn vrouw:"" Schat...ik zou niet weten hoe ik zonder jouw verder moest"" ????????????????????? |
nee, ken ik niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:26
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Heb je het over een mens, of wordt dit een of ander nonsens verhaal??? |
meneer Altzheimer komt bij sommigen erg vroeg chat....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 16:43
|
|
|
ERIKA129 schreef: | En vrouwen zijn heel lief hoor  |
euh... mijn omschrijving zou eerder zijn: vrouwen hebben diep in zich verborgen eventueel ergens het vermogen om zich lief te gedragen.
in hoeverre dat zich lief gedragen van dit soort homo sapiens dan welgemeend is danwel fake, daar komt de gemiddelde manlijke homo sapiens vaak eerst later achter.
ik hoorde pas nog n verhaal van een man wiens vrouw de ene week nog zei: jochie, wat hou ik toch van je!! maar een week later was ze pleitte
dus waarde erika... ik wens toch enige nuancering aan te brengen in jouw wel zeer pertinente stelling.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:28
|
|
|
Slechtste moment vd dag: Mn dochter van 11 maanden die weigert mn autosleutel terug te geven en nadat ik met brute kracht MIJN bmw-sleutel terugpakte, ging gillen als een nepalese overdwars gestreepte berglama met witte spikkels in barenswee.
Dat beloofd nog wat als die dr rijbewijs heeft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:24
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | Over twee weken ben ik er nóg, niet wéér.
Geloof me, ik kom niet weer terug. Na bijna 2 jaar heb ik het hier ècht wel gezien. Bovendien erger ik me rot aan sommige mensen, en dat andersdenkenden bijna afgeslacht worden.
(foute opmerking, ik weet het. Maar die maak ik wel vaker) |
ik slacht je niet af griffie... maar bmw rijd toch beter dan saab
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:23
Onderwerp: 9/11
|
|
|
Ik werd gebeld met dat nieuws, uiteraard stond mn autoradio uit aangezien ik altijd bel in mn auto, en tot op vandaag de dag gewoon met t handje aan t oor. ( ben dol op burgelijke ongehoorzaamheid.
En nee dat was niet gevaarlijk want ik stond al 3 kwartier in de dagelijkse file op de A15 richting brabant
Pieter, rijd tegenwoordig relaxed door het Reichswald van en naar huis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 20:01
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Nee, dat bedoel ik niet, dat hij zou moeten huichelen, maar misschien hebben de nabestaanden zelf grote geestelijke nood als ze veel van die persoon hebben gehouden. Verwijten zichzelf misschien van alles. Ik dacht meer in de trant van het gegeven, dat de pastoor misschien meer pastorale nazorg aan de nabestaanden had kunnen geven. Zij moeten omgaan met de gedachte, het weten, dat een geliefde na zijn dood misschien niet bij de Heere is. De pastoor gaat toch ook altijd vooraf in gesprek met de naaste nabestaanden. Hij kan dan zien wat er speelt, ook in een familie. Zo zou hij misschien tijdens zo een ceremonie pastorale zorg kunnen bieden aan een hele familie tijdens. De nabestaanden zouden heel goed kunnen beseffen dat zelfmoord niet goed is. Maar goed, het is wel hypothetisch wat ik hier schrijf.
En de Heere God moet centraal staan...dat blijft een gegeven waar ik het helemaal mee eens ben. |
Misschien ( om het hypothetische karakter van jouw schrijfsel te volgen) heeel misschien, had de zieke en zn familie VOOR het overlijden pastorale zorg kunnen vragen... Dan had de pastoor een eerlijke kans gehad om ten eerste de hele familie op Jezus te wijzen, en ten tweede de kerkrechterlijke regels aan te tippen. Dan had de pastoor niet naderhand, met het lijk net gekist, voor het blok gezet geworden.
Nogmaals: hulde voor de pastoor en schande voor de handelswijze van de familie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:30
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
MARIO216 schreef: | Uit de krant van vandaag (deel van het artikel)
De Kwestie snijdt dwars door katholiek Liempde. Een deel staat achter de pastoor, een ander deel vindt dat hij niet te handhaven is. Aan de vooravond van de terugkeer van de pastoor trok het bisdom Den Bosch zaterdag alle registers open om de parochie weer op één lijn te krijgen. Hulpbisschop Rob Mutsaerts ging voor in wat soberder dienst. En daarna volgde een verhitte dicussie, waarin hij trachtte de katholieke leer te verhelderen. "De uitleg is, ik geef het toe, voor buitenstaanders lastig te volgen. Maar de pastoor die de uitvaart heeft geweigerd, heeft goed gehandeld. En de pastoor die de uitvaart wél heeft gedaan, heeft óók goed gehandeld. Als je, zoals de pastoor hier, wist van de euthanasie, kun je de uitvaart niet doen. Maar na de euthanasie kun je als pastoor de uitvaart toch doen, als er sprake van is dat de euthanasie niet in volledige vrijheid is gepleegd - als de gelovige bijv. wanhopig is door angst en lijden. Dan kun je uit barmhartigheid niet weigeren."
Maar er schuurt veel meer tussen gelovigen en pastoor. Voor het kerkbestuur is de kwestie de druppel. Ze vragen om een andere pastoor. |
Eigenlijk is het schandalig dat hierover ophef veroorzaakt word. Als pastoor houd deze man zich aan de regels van zijn kerk. De regels van de kerk zijn duidelijk, geen actieve euthanasie en geen zelfmoord, anders geen begrafenisdienst in de kerk. Wat mij opvalt is dat nergens in de berichtgeving staat dat deze persoon een trouw kerkbezoeker was. Waarschijnlijk weer typisch een verhaal van: wij eisen en de kerk moet maar draaien zoals wij willen.
not:
De tijd mag wellicht moderner en losser gaan denken, GOD is wie hij is. God gaat echt niet zijn wetten versoepelen omdat de moderne mens maar vind dat iets "moet kunnen" Mensen zouden zich ook eens moeten realiseren dat het "ondraaglijke lijden" hier op aarde weleens best zou kunnen vallen vergeleken met het lijden in de hel. Men kan beter de genadetijd benutten dan deze voortijdig te beeindigen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 20:29
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Hoe dan ook...Je hebt gelijk  |
Goed he!! dat is bij mij de normale gang van zaken hoor
(frusterend voor velen, maar tis nie anders)
|
|
Naar boven |
|
|