ChristianMatch

Forum

Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 33 34 35 36 37 38 39 ... 47 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:18
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

WILLEMIJN232 schreef:
Je hebt gelijk ik heb geen benul van een scheiding.

Misschien is het dan maar beter er niet zo oordelend over te zijn Mar.............

Ik oordeel niet. Het zijn de woorden van......

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 10 september 2010, 22:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:00

PIETER649 schreef:
Mar,

Waarom plaats jij deze teksten terwijl je, in feite, geen benul hebt van wat een scheiding feitelijk inhoudt?

Een opsomming van teksten is dan wel erg makkelijk he?
Wat is jouw persoonlijke zonde?
Schrijf dat ff op forum, dikgedrukt of gewoon getypt.... dan zoek ik er wel ff een dotje beschuldigende bijbelteksten bij, oke?

Blijkbaar treft het jou....!!!

Mijn zonden hoef ik jou niet te vertellen.
Je hebt gelijk ik heb geen benul van een scheiding.

Mijn huwelijk is gestopt door de dood.

Hetgeen wat ik neer gezet heb, is niks anders dan wat de Here Jezus er zelf heeft over heeft
gezegd.

Wie de schoen past trekt hem aan.

Wat denk je wat het voor mij betekend in deze tijd om een nieuwe relatie aan te gaan???

Ik ben iemand die luistert naar Zijn stem. De teksten zijn alleen bestemd om licht in het duisternis te brengen.
Met andere woorden om de kennis van God en Zijn Zoon te verruimen.

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 10 september 2010, 22:13
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 19:18

God haat de scheiding
Mal 2:16 - Want Ik haat de echtscheiding, zegt de HERE, de God van Israël, en dat men zijn gewaad met geweldpleging overdekt, zegt de HERE der heerscharen. Daarom, weest op uw hoede voor uw hartstocht en weest niet ontrouw.
Jezus zegt, "Geen scheiding behalve in omstandigheden van overspel.
Mat 5:31-32 - Er is ook gezegd: Al wie zijn vrouw wegzendt, moet haar een scheidbrief geven. 32 Maar Ik zeg u: Een ieder, die zijn vrouw wegzendt om een andere reden dan ontucht, maakt, dat er echtbreuk met haar gepleegd wordt; en al wie een weggezondene trouwt, pleegt echtbreuk.
Mat 19:3-9 -
Mat 19:4-6 - Hij antwoordde en zeide: Hebt gij niet gelezen, dat de Schepper hen van den beginne als man en vrouw heeft gemaakt? 5 En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn. 6 Zo zijn zij niet meer twee, maar één vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.

Man en vrouw zijn aan elkander gebonden totdat de dood hun scheidt.
Rom 7:1-3 - Of weet gij niet, broeders, – ik spreek immers tot wie de wet kennen – dat de wet heerschappij voert over de mens, zolang hij leeft? 2 Want de gehuwde vrouw is door de wet aan haar man gebonden, zolang deze leeft; wanneer echter de man sterft, is zij ontslagen van de wet, die haar aan die man bond. 3 Zo zal zij dan, indien zij bij het leven van haar man een ander tot man neemt, echtbreekster heten; wanneer echter de man sterft, is zij vrij van de wet, zodat zij geen echtbreekster is, indien zij zich aan een andere man geeft.

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 10 september 2010, 19:20
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 18:59
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

Sex is door God gegeven
Heb 13:4 - Houd het huwelijk in ere, in alle omstandigheden, en houd het echtelijk bed zuiver, want overspeligen en echtbrekers zal God veroordelen.
Vervul je taken naar je echtgeno(o)t(e)
1 Kor 7:3 - een man moet zijn vrouw geven wat haar toekomt, evenals een vrouw haar man.
Jouw lichaam behoort ook aan je echtgeno(o)t(e)
1 Kor 7:4 - Een vrouw heeft niet zelf de zeggenschap over haar lichaam, maar haar man; en ook een man heeft niet zelf de zeggenschap over zijn lichaam, maar zijn vrouw.
Weer hou je alleen als je er beiden mee instemt. Want weerhouden kan leiden tot verleiding
1 Kor 7:5 - Weiger elkaar de gemeenschap niet, of het moest zijn dat u er wederzijds mee instemt u enige tijd aan het gebed te wijden. Kom daarna echter weer samen; anders zal Satan uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden.

Vind bevrediging bij je eigen echtgeno(o)t(e)
Spr 5:18-20 - Moge je bron gezegend zijn, moge de geliefde van je jeugd je vreugde geven. Ze is zo lieflijk als een hinde, bekoorlijk als een ree. Ze laat je altijd van haar borsten drinken, je kunt eindeloos verzinken in haar liefde. Waarom, mijn zoon, zou je dan dwalen bij een lichtzinnige vrouw, je vlijen aan de borsten van zo’n afgedwaalde?

Lees ook het bijbelboek van Hooglied.

God wil dat een ieder van ons, seksueel immoreel gedrag vermijden, inclusief seks voor het huwelijk en leren dat wij onze lichamen in bedwang kunnen houden.
1 Tess 4:3-6 - Het is de wil van God dat u een heilig leven leidt: dat u zich onthoudt van ontucht, dat ieder van u zijn lichaam heiligt en in eerbaarheid weet te beheersen ((4:4) Ook mogelijk is de vertaling: ‘dat ieder van u heilig en eerbaar met zijn vrouw leeft’.) en dat u niet zoals de ongelovigen, die God niet kennen, toegeeft aan uw hartstocht en begeerte. Schaad of bedrieg uw broeder of zuster in dit opzicht niet, want de Heer vergeldt dit alles, zoals wij u vroeger al nadrukkelijk hebben voorgehouden.

Spr 28:13 - Wie zijn fouten verbergt, zal geen voorspoed kennen, wie ze toegeeft en vermijdt, krijgt vergeving.

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 10 september 2010, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 20:21
BerichtOnderwerp: Aanrader voor mensen met huwelijksproblemen of relatie...

GRACE585 schreef:
kon de film door oude pc ff niet bekijken maar afgaande op voorgaande stukjes ;hebben we 40 stappen nodig voor een relatie/huwelijk of een relatie/huwelijk te redden????
denk dat we beter samen naar Jezus kunnen gaan.
knieologie doen als echtpaar Engeltje smiley

princies, bid zelf voor je 'partner" en/of echtgenoot.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 9 september 2010, 20:24
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 18:51
BerichtOnderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?

Nu even on topic!!!

De uiteindelijke NBV is voor mij de betekenis van "Nieuwe Bijbel Vervalsing" van RKK.
Want zij zijn diegene die de bijbel telkens vernieuwen. Let op de eerste bladzijden wie het vertaald.

Er kan een heel topic aan gespandeerd worden wat er mis is met de vertalingen.
Er zijn diverse teksten verwijderd en veranderd waaruit blijkt dat de grootheid van de Ware en de Aller Hoogste God weg gesaneerd is.

De waarheid vind men niet in de "massa" maar bij de afgezonderden van de massa. Die zijn er niet van, maar leven er wel in.

Het is voor de tegenstander van God de juiste strategie om de basis van de Ware God te verdraaien en dat is de nieuwste bijbel waar men in geloofd.
Dan heeft hij (lucifer) de meesten "christelijke" mensen te pakken. De wereld heeft hij al.
Dat is toch logisch als je wil dat de "Ware Schepper" niet de Schepper van Hemel en aarde is maar hijzelf (lucifer, de zonnegod van zondag)?

Hier een link beoordeel het zelf.

http://www.wat-is-waarheid.info/bijbel-vervalsing.htm

http://video.google.com/videoplay?docid=4329906407145130004&hl=nl#

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 9 september 2010, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 18:37

MARIJAN072 schreef:
Natuurlijk niet! 'k Denk dat je het meer moet zien als een hulpmiddel, waardoor de Bijbel meer voor je kan gaan leven. Daar is toch niks mis mee? Een bepaalde discipline heb ik soms nodig, dat ontbreekt helaas maar al te vaak.

Discipline is iets dat men op laat leggen omdat men dat denk dat het zo zou moeten!!!

Een relatie met God is niet onderhevig aan wetten (regels) en/of formules.
Wees jezelf zoals je bent en vraag God (niet de aangeleerde god maar de Schepper), dan geeft Hij antwoord.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 9 september 2010, 18:38
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 18:22

CARIN303 schreef:
Eh....bijbellezen terwijl iedereen nog geboren moest worden?
Best knap Lachende smiley maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit ( zei de diehard vrijgezel die inmiddels zwaar bekeerd is )

Haha, Adam en Eva hadden het toch ook niet nodig om zo een relatie met hun schepper te hebben??? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 17:55

LOES550 schreef:
Deze methode van bijbellezen heb ik geleerd bij de Wittenberg in Zeist. Ik wist niet dat het ook een naam had. Het was een korte cursus: meditatief bijbellezen. Ik heb er heel veel aan gehad en er ging een wereld voor me open. Ik ging de teksten die we doornamen op een heel andere manier zien. Ook al kost het veel tijd, het is zeker de moeite waard om op die manier in de bijbel te lezen. Voor mij wordt "gewoon" bijbellezen nu meer ervaren als een verhaaltje lezen. Op de andere manier (met bidden, lezen, spitten, kouwen, herlezen...) landt God letterlijk in mij. Gedurende de dag merk ik vaak dat ik de woorden met me mee draag en ze "tegen kom". Moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel.
Verlegen lachende smiley

Mediatief bijbellezen:
Het is een formule gelijk aan YOGA, boedisme enz...
Werkt altijd..

Zou Adam en Eva dat ook gedaan hebben????

Stelt God het als een voorwaarde hoe en/of wanneer we moeten gaan bijbel lezen en bidden enz... die door iemand zo gesteld wordt????
Ik denk het niet.
Luisteren naar Zijn stem is luisteren naar Zijn woord dat zwart en wit beschreven staat. Zo vrij als een vogel.. " zij zaaien en maaien niet".
Althans voor mij.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 9 september 2010, 18:24
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 16:42
BerichtOnderwerp: INTIMITEIT MET GOD...

EVA685 schreef:
Dat wordt ook op de Alphacursus gedaan.

Grappig dat je dit zegt Eva.

Ikzelf heb niks met de Alphacusrus.
De leer daarvan is gebaseerd op de "trinity" geloof vanuit de bijbel.
Deze cursus is door de Paus en Billy Graham ontstaan om zo hun leer binnen de huiskamers in deze wereld te krijgen.

Ik kies voor de Joodse beginselen de " wet en de profeten, welke een aanhangsel zijn aan de eerste en de tweede gebod" waar de Here Jezus het over had.

Shalom.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 9 september 2010, 17:09
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 20:02
BerichtOnderwerp: ZEGEN IN TEGENSPOED

O zo waar,
maar het tegenspoed kan ook in het nieuwe relatie aanwezig zijn !!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 19:35
BerichtOnderwerp: Aanrader voor mensen met huwelijksproblemen of relatie...

Ik heb de DVD ook en heb hem een aantal keren gezien.

Het is een zeer treffend verhaal, het heeft mij emotioneel geraakt.
Dat komt doordat het vanuit een perfecte financiele en lichamelijke situatie "omstandigheden" zich afspeeld.

Maar nu als je iemand ontmoet, die een balast aan financiele en/of lichamelijke problemen leert kennen?????

Kun je dan nog (als christen) aan die zgn "40 regels" voldoen????

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 8 september 2010, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 18:35
BerichtOnderwerp: begrafenis of crematie?

Gen 2:7 En de HEERE God had den mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen den adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.

Voor mij betekend het dit:

dat een "dode lichaam", een dode ziel is.
Door crematie is iemand bewust zijn "ziel" aan het verbranden (vernietigingen voor eeuwig) waar de schepper juist zijn best heeft voor gedaan om dat lichaam te vormeren.
Hij wil juist dat we weer " het eeuwig leven hebben".

Het joodse volk, heeft niet voor niets eerbied voor hun begraven voorouders.

Het geld trouwens ook voor dieren!!!

Gen 1:30 Maar aan al het gedierte der aarde, en aan al het gevogelte des hemels, en aan al het kruipende gedierte op de aarde, waarin een levende ziel is,

Ik hoop dat er iets duidelijker gaat worden om welke keus een "christen" zou horen te maken en iets meer waarde aan hun eigen ziel zou horen te hebben.

Voor de toekomst:

Rev 16:3 En de tweede engel goot zijn fiool uit in de zee, en zij werd bloed als van een dode; en alle levende ziel is gestorven in de zee.
En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken.

Rev 18:14 En de vrucht der begeerlijkheid uwer ziel is van u weggegaan; en al wat lekker en wat heerlijk was, is van u weggegaan; en gij zult hetzelve niet meer vinden.

En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.

Shalom!!

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 8 september 2010, 19:10
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 02:40
BerichtOnderwerp: INTIMITEIT MET GOD...

Wist je dat JEZUS samen met jou wil eten? Openbaring 3:20 --> 'Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik binnenkomen en we zullen samen eten, Ik met hem en hij met Mij.

klik hier

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 8 september 2010, 02:57
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 21:45
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

CARIN303 schreef:
Ikke wel, heb er tot mn 18e gewoond , das 3 jaar geleden dus Engeltje smiley
ben namelijk 21 met ervaring

Tot je 18e en en drie jaar geleden, dan zou dat betekenen dat je 21 jaar bent.?? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 21:28

CARIN303 schreef:
Zullen we een fanclub oprichten Lachende smiley
Delfsailers of zo??
Cool,houden we meetings bij de croissanterie bij het waterpoortje!

Nou als dat zou kunnen!!!
Je kent de plekje's in Delfzijl zoals ik het verneem... Clown smiley

gr..
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 21:21

CARIN303 schreef:
Ja, Delfzijl, mijn geboorteplaats! Lachende smiley
Heerlijk bij de dijk zitten met de geur van zeewier en daarna even koffiedrinken bij het Eemshotel ( help,ik krijg heimwee Huilende smiley, smiley in tranen )
En dan Delfsail, mooie herinneringen,zucht!

Hahaha Defzijl is meer dan een wereldstad, dit doet mij deugd.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 21:18

JONATHAN890 schreef:
eh...raar is dit...kan me toch herinneren dat carin en boten niet bij mekaar paste.

ik zou beginnen met de watertaxi in de rotterdamse wateren.... dat is al gaaf genoeg.

oeps, hoe goed ken jij Carin??? en de rest???

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 4 september 2010, 21:19
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 21:10
BerichtOnderwerp: Aan wie geven we eigenlijk hulp

JONATHAN890 schreef:
Pakistan: "Christenen krijgen geen hulp van de overheid"

Een Open Doors-fotograaf reist momenteel door Pakistan om verslag te doen van de watersnoodramp. De omstandigheden zijn moeilijk en bedreigend. "Ik moest ’s nachts reizen naar het gebied en mocht er slechts een paar uur zijn. Voordat het gerucht de ronde zou doen dat er een buitenlander in de regio is, moest ik terug zijn in een veilige stad."

De fotograaf bezocht twee dorpen. "Ik had van tevoren natuurlijk de geluiden gehoord dat christenen genegeerd worden bij de hulpverlening vanuit de overheid en vanuit islamitische organisaties. In het eerste ondergelopen dorp was dat ook echt zo. De moslims zaten op een droge plek in goede tenten, de christenen hebben van takken, lang gras en bladeren geprobeerd een schuilplaats te maken. Volgens het leider van de lokale christenen worden ze stelselmatig overgeslagen door islamitische hulporganisaties en de overheid. De christenen krijgen alleen wat over is. Daarentegen als de christenen de hulp van de Pakistaanse Kerk in ontvangst nemen, worden ze wel geacht die hulpgoederen te delen. Anders komen er grote problemen. Volgens lokale voorgangers is deze situatie de werkelijkheid in heel veel zwaar getroffen gebieden."
In het andere dorp dat hij bezocht was de situatie minder ernstig. "Deze christenen konden zichzelf aardig redden, omdat ze een deel van de oogst hadden weten te behouden. Ik heb met zo’n vijftig mannen mogen bidden voor het dorp."

Toch merkt de fotograaf veel van de spanning. "Vijf jaar geleden was ook in het land vanwege de aardbeving in Kasjmir. Toen had ik veel bewegingsvrijheid. Nu niet. Op verschillende plekken werd ik weggejaagd door de lokale bevolking. Je merkt dat men niets wil weten van hulpverlening door de Kerk. Dat mag niet naar buiten komen. Bovendien zeggen christenen dat de Taliban zeer actief is. Er is altijd het risico dat je als hulpverlener wordt aangevallen."

Ondanks de gevaren werkt Open Doors samen met de lokale Kerk om christenen in moeilijk bereikbare gebieden op te sporen en van hulp te voorzien. We geven hen voedsel, medicijnen, dekens en andere hulpgoederen. Ook worden ze naar veilige opvangplekken gebracht indien noodzakelijk.

Als ik mezelf voor een keuze zou stellen met de vraag wie zal ik helpen??
Iemand die al gered is of diegene welke verloren gaat. Dan kies ik voor diegene die verloren dreigd te gaan...
Dus geen opendoors

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 4 september 2010, 21:13
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 20:02

Is het "De Schepper" die ons verteld dat, "ik" hetgeen dat hij mij geeft, moet weggeven aan een ander?
Of zorgt Hij niet voor een "ander"????

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 4 september 2010, 20:04
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 19:46

MARIO216 schreef:
De wereldhavendagen in Rotterdam en daar met een speedboot met 100 km/u door de haven denderen.

Rotterdam "wereldhaven" met 100 km/h????
Geef mij maar Delfzijl (lekker leven aan zee) op de Eems met 200 km/h of meer. grijns Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 4 september 2010, 19:48
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 18:23

Tja, wie wordt er gevoed de kat of de muis?

Voor mij, geen van beiden!

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 4 september 2010, 18:24
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 18:19

Dat ik drie dagen een proefabonnement las in de email, op CM. grijns Clown smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 4 september 2010, 18:19
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 17:37
BerichtOnderwerp: De zon en de ZOON

CHATULIEM619 schreef:
Een aantal gedachtes van mijn kant.

En dan is de boodschap veel duidelijker, want evolutie laat de mens verworden tot een dier, de schepping verhoogt de status van de mens tot een evenbeeld van God. Een heel groot verschil vind ik.

De vraag die bij mij opkomt is, wat is het "het evenbeeld van God voor jou.

Dit heeft naar mijn inziens niks met "status" of "verhoging" te maken.
Het klink hetzelfde als "eet van de boom dat verhoogt de status van jou als mens, tot een god".
Met andere woorden je wordt gelijk aan God zoals dat ingefluisterd werd in Eva's oren door lucifer.

De messias (De Here Jezus) is juist hier naar deze aarde gekomen zodat Hij voor de mens het doet om weer een evenbeeld te kunnen worden zoals het bedoeld is.
Wij als mens kunnen het niet en worden dat ook nooit vanuit ons zelf een evenbeeld van God, door zelfverhoging.

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 4 september 2010, 18:16
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 17:18
BerichtOnderwerp: Huwelijk en gezin

TESSYBEAR731 schreef:
Ik vind dit een heel mooie gedachte Mar, en denk dan ook echt "Ja, zo zou het moeten zijn" ...
Maar tegelijkertijd raakt het me heel diep, zeker wanneer ik me besef dat ik me afvraag of zoiets nog wel bestaat Smiley die vol vragen zit
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het in geen van mijn relatie's ooit meegemaakt heb...(En ja, ik besef me terdege dat ik daar ook aandeel in hebt gehad dus alsjeblieft geen veroordelingen)...

Tess, dit stuk is niet om te veroordelen maar om te weten om een nieuw begin te kunnen maken met God samen. Knipoog smiley
Ook ik heb mijn aandeel gehad in mijn huwelijk. Ik wenste dat ik deze kennis al had voor mijn huwelijk.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 2 juni 2010, 17:24
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 16:05
BerichtOnderwerp: Huwelijk en gezin

Op veel plaatsen in de bijbel zie je dat het huwelijk wordt gebruikt als een illustratie voor het Christelijke leven, het verbond van een persoon met Jezus Christus.
Het lijkt alsof er wel betere illustraties zouden kunnen zijn. Ik wil deze procedure eens omdraaien, en een paar sleutel factoren van een goed huwelijk onder de loep nemen.
Hopelijk geeft het een ander idee over hoe gelukkig, tevreden en opwindend iemands gezinsleven kan zijn.

Om te beginnen:

Matteus 13:23.

De in goede aarde gezaaide is hij, die het woord
hoort en verstaat, die dan ook vrucht draagt en
oplevert, deels honderd -, deels zestig -, deels
dertigvoudig.

Dit is het einde van het verhaal dat Jezus vertelde over de zaaier. Je herinnert wel dat er zaad viel op de stenen, tussen de dorens en op de weg. Maar er viel ook zaad op de goede grond.
Jezus zegt daarover: "De in goede aarde gezaaide is hij, die het woord hoort en verstaat, die dan ook vrucht draagt en oplevert, deels honderd-, deels zestig-, deels dertigvoudig." Het zaad dat valt op de goede grond kan tot honderdvoudig opleveren. De huwelijkspartner die het sleutel-probleem waar het hier omgaat begrijpt, kan zijn geluk net zoveel vermeerderen. Bedenk de woorden: die het woord hoort en verstaat.

De huwelijksrelatie die het meeste voldoening geeft is gebaseerd op het verlangen van beide partners om elkaars standpunten te begrijpen.

Veel pijn en onbegrip dat zich ontwikkelt in een huwelijk of gezin zou opgelost kunnen worden wanneer we de tijd namen om te proberen te begrijpen wat de ander zegt, denkt en voelt.
Dingen zien door hun ogen. Hun schoenen dragen. Hun pijn voelen. Sympathie hebben voor hun gevoelens. Daar ligt een goudmijn van geluk voor degenen die wijs genoeg zijn om het gezichtspunt van de partner of de gezinsleden te begrijpen.

1 korintiers 13: 4-7:

De liefde is lankmoedig, de liefde is goedertieren,
zij is niet afgunstig, de liefde praalt niet, zij is niet
opgeblazen,
5 zij kwetst niemands gevoel, zij zoekt zichzelf niet,
zij wordt niet verbitterd, zij rekent het kwade niet
toe.
6 Zij is niet blijde over ongerechtigheid, maar zij is
blijde met de waarheid.
7 Alles bedekt zij, alles gelooft zij, alles hoopt zij,
alles verdraagt zij
.

Dat is ware liefde. Het principe van liefde. Elke blijvende, verenigbare en volledige relatie moet gebaseerd zijn op dit principe. Het zou goed zijn wanneer jezelf van tijd tot tijd af te vragen hoe je relatie opweegt deze tegen het goddelijk, geïnspireerde uitspraak over echte liefde. Bijvoorbeeld: echte liefde is niet prikkelbaar, koestert geen wrok, betekent loyaliteit onder alle omstandigheden, altijd het beste verwachten en opkomen voor je partner. Hoe zit het met jou?

Ik geloof niet dat er iets trouwelozer is dan een echtgenoot die op een feestje de fouten van zijn vrouw noemt. Wanneer je in de pijnlijke situatie bent geweest dat je hoorde dat iemand zijn of haar partner in het openbaar bekritiseerde, omdat ze de moed niet hebben om dat privé te doen. Weinig dingen kunnen meer afbreuk doen aan het vertrouwen dan dergelijk gedrag.

In Openbaring 2:4:

Maar Ik heb tegen u, dat gij uw eerste liefde verzaakt
hebt.

In Openbaring 2 en 3 leest je de profetie over de zeven gemeenten in het gebied wat vandaag Turkije is. Elk van deze gemeenten staat voor een deel van de Christelijke tijd, van Christus eerste komst tot Zijn wederkomst.
De eerste periode van de geschiedenis wordt gesymboliseerd door de gemeente van Efeze, waarvan de Heer zegt: "Maar Ik heb tegen u, dat gij uw eerste liefde verzaakt hebt".
Eerste liefde is zo opwindend, zo jubelend. Niets is te veel om degene waar je van houdt een plezier te doen. De tijd vliegt wanneer je bij elkaar bent. Attenties komen spontaan. Elk cadeautje, onafhankelijk van wat het kost, heeft een bedoeling en betekenis. Dat is eerste liefde. De meeste goede huwelijken handhaven veel van die eerste-liefde houding.

Je kunt je afvragen of het wel zin heeft om altijd de deur voor je vrouw open te doen, of bloemen mee te nemen. Maar laat me je verzekeren dat attenties die in verkeringstijd veel vreugde brachten dat zoveel te meer doen in het huwelijk.

Matheus 19: 3-9:

En er kwamen Farizeeen tot Hem om Hem te verzoeken,
en zij zeiden: Is het geoorloofd zijn vrouw
weg te zenden om allerlei redenen?
4 Hij antwoordde en zeide: Hebt gij niet gelezen,
dat de Schepper hen van den beginne als man en
vrouw heeft gemaakt?
5 En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en
moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die
twee zullen tot een vlees zijn.
6 Zo zijn zij niet meer twee, maar een vlees.
Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de
mens niet.
7 Zij zeiden tot Hem: Waarom heeft Mozes dan
bevolen een scheidbrief te geven en haar (daarmede)
weg te zenden?
8 Hij zeide tot hen: Mozes heeft u met het oog op
de hardheid uwer harten toegestaan uw vrouwen
weg te zenden, maar van den beginne is het zo
niet geweest.
9 Doch Ik zeg u: Wie zijn vrouw wegzendt om een
andere reden dan hoererij en een andere trouwt,
pleegt echtbreuk.

Dit is het meest complete gezegde van Jezus over huwelijk en scheiding.
Zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot een vlees zijn. En in vers 6: hetgeen dan God samengevoegd heeft. scheidde de mens niet.
Het huwelijk zoals God het gedacht had, was een relatie voor het leven. Het is nooit Gods bedoeling geweest dat paren zelfs maar zouden denken aan de mogelijkheid hun relatie te verbreken.
Echtparen moeten èèn zijn in doel, in beslissingen, in geest en in lichaam. Natuurlijk houden ze altijd hun eigen karakter voor God. Maar ze moeten een twee-eenheid zijn.

Je hebt vast weleens de uitdrukking: "je schepen achter je verbranden" gehoord.
Het betekent dat er geen terugweg mogelijk is, dat je een stap hebt genomen die niet ongedaan kan worden gemaakt.
Zo heeft God het huwelijk bedoeld. Er zijn te veel mensen die trouwen met het idee: "als het niet gaat, gaan we uit elkaar".
Zonder het predikaat voor het leven, kan je nooit verwachten de hoogste pieken van menselijk geluk te bereiken zoals God het had gepland.
Paren en gezinnen die zich aan elkaar overgeven, blijven bij elkaar en genieten daarvan.

In Efe.5:21. Daar staat: "Weest elkander onderdanig in de vreze van Christus".
Bedenk: weest elkander onderdanig. Het is vreemd dat je zo vaak hoort praten over vrouwen die onderdanig zijn aan hun mannen, maar zo weinig over mannen die onderdanig zijn aan hun vrouwen.
De bijbel zegt dat het twee-richtingsverkeer moet zijn. De man heeft net zoveel verantwoording om onderdanig te zijn als de vrouw.
Nu zal je zeggen: "Maar volgens de bijbel is de man het hoofd van het gezin".
Dat is waar. De man is het hoofd in de betekenis van verantwoordelijkheid. Hij moet aan de kost komen.
Hij moet beschermen. Hij moet zorgen. Maar hij heeft niet het recht om te overheersen, of om anderen in het gezin, in het bijzonder zijn vrouw, te dwingen onderdanig aan hem te zijn als aan een hogere macht.
Het niet begrijpen van elkaar op dit gebied heeft ontelbare huwelijken op de klippen doen lopen.
De bijbel zegt verder in vers 25: "Mannen, hebt uw vrouwen lief, evenals Christus zijn gemeente heeft liefgehad en Zich voor haar overgegeven heeft".
Met andere woorden het leiderschap van de man in het gezin, moet net zo zijn als het leiderschap van Christus in de gemeente. Hij Hield zoveel van Zijn gemeente dat Hij vrijwillig voor hen stierf.
De liefde van een man voor zijn vrouw en gezin moet zo volkomen zijn dat hij alles zal doen om hen te beschermen, voor hen te zorgen en hen te voeden. Dat is zijn verantwoordelijkheid als hoofd van het gezin en naar de schepper toe.

Psalm 66:19:

Voorwaar, God heeft gehoord, Hij heeft gelet op
mijn luid gebed.

De bijbel zegt en bedenk dit: "God heeft"
Wanneer je praat, luistert God.
Wanneer een man of een vrouw tegen zijn of haar partner praat, luistert de ander vaak niet.
Volgens mij gaan er meer huwelijken ten gronde door een gebrek aan communicatie dan om welke andere reden dan ook.
Paren praten gewoon niet meer. Televisie, computer, is een van de hoofdschuldigen die zorgt voor dit gebrek aan communicatie. Mensen komen moe thuis van hun werk, eten wat, gaan zitten voor hun televisie en/of computer en blijven daar de hele avond zitten. Wanneer je je dagen op je mik doorbrengt, je avonden voor de t.v of achter de computer, en je 's nachts slaapt, wanneer communiceer je dan?
Alleen al vanwege de communicatie zou je de tv en computer weg moeten doen. (dan hebben we het nog niet eens over de tijd die het opslokt van onze gebeden en wijdingen, en de manier waarop het onze gedachten vult met ongeestelijke gedachten en situaties).

Praat. Over wat je die dag meegemaakt hebt, ook kleine dingen. Praat over je plannen, over wat je hoopt, over waar je bang voor bent. Bid samen, praat samen, discussieer samen, wandel samen. Alleen door het samen doen kun je een zekere en vaste relatie opbouwen.

Psalm 127:1:

Een bedevaartslied. Van Salomo. Als de Here het
huis niet bouwt, tevergeefs zwoegen de bouwlieden
daaraan; als de Here de stad niet bewaart,
tevergeefs waakt de wachter.

De tekst zegt: "Als de Here het huis niet bouwt, tevergeefs zwoegen de bouwlieden daaraan; als de Here de stad niet bewaart, tevergeefs waakt de wachter."
Bedenk: als de Here het huis niet bouwt. tevergeefs zwoegen de houwlieden daaraan. Het huwelijk is Gods idee.
Tenzij we de geestelijke basis handhaven, zullen we nooit die volheid van geluk genieten die God voor deze relatie bedoelde.
Daarmee willen ik niet zeggen dat alle ongelovigen ongelukkige huwelijken hebben.
Maar er staat dat alleen degenen die de geestelijke basis handhaven het hoogste rijk van geluk bereiken dat God voor deze dierbare relaties heeft bedoeld.

Het is tijd om langs deze punten te gaan.:

1: begrip;
2: liefde;
3: attentie;
4: overgave;
5: communicatie;

6: geestelijke basis.
7: verantwoordelijkheid;
8: onderdanig aan elkaar;
9: God;
10: je partner;
11: je kinderen;
12: jezelf.

Shalom.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 2 juni 2010, 16:36
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 juni 2010, 14:32
BerichtOnderwerp: we zeggen gedag

HENK350 schreef:
Voor degene die ons nog kennen, we zeggen gedag op 11-06 loopt ons abonnement af.

Op 17 november 2008 mailen Henk en ik elkaar en nu wonen we alweer een half jaar samen.
Het begon op cm ons leven samen en dit bleek een nieuw leven met de Heer te zijn.
De start voor Henk begon door een aantal vrienden op CM die een hoop voor hem gedaan hebben en zijn leven begon opnieuw. Hij kwam onder de mensen en werd langzaam maar zeker weer als mens gewaardeerd.
Nu we samen zijn gaat dit proces nog steeds verder en de Heer heeft al zoveel dingen voor ons gedaan.
We zijn weer bij een gemeente aangesloten{CLC Den Haag} waar we heel goed onderwijs krijgen en ook daar zijn we met open armen ontvangen. Henk en ik doen veel in de kerk en dat is fijn.
Ook zijn we beide naar de Healing Rooms gegaan en hebben daar regelmatig voor ons laten bidden.
Dit heeft genezing gebracht. Henk kan nu wel 3 keer op een dag de trap op en neer in ons portiek, hij doet van alles in huis, kookt elke avond en sinds 3 weken is zijn sonde voor de sondevoeding eruit, je ziet God is dezelfde als 2000 jaar terug Hij geneest.
Ik zelf ben op emotioneel vlak erg genezen.

We wilden dit laten weten aan de mensen die ons hebben bijgestaan en aan Henk een nieuw begin hebben gegeven om het leven buiten zijn bed te laten zien

dank jullie wel.

Henk en Sandra

Ik ben bijzonder blij hoe God in jullie leven zichtbaar werkt.

Ik wens jullie Zijn onmisbare zegen toe, die rust op jullie schouders.
Zoals Hij tegen zijn volk zegt: "ik koester gedachten van heil, opdat jullie een hoopvolle toekomst hebben". (Jeremia 29:11)

Shalom.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 2 juni 2010, 14:34
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 13:42
BerichtOnderwerp: Dág allemaal...!

Voor ons beiden is het een "thuiskomen".

http://www.youtube.com/watch?v=Zg26Zy0Mdc4

http://www.youtube.com/watch?v=3T2bZ1SHBIo&feature=player_embedded

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 1 juni 2010, 13:42
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 12:33
BerichtOnderwerp: Dág allemaal...!

HANNAH810 schreef:
ook ik wil jullie alle geluk wensen;
samen met jullie 6 parels.
ik heb jullie ontmoet bij de picknick, stralend en wel;
á Dios, arienne en mar, ga met God....

...........

het leven kan zo eenzaam zijn,
vol van moeite, vol van pijn,
als een woestijn van zorgen,
voor de dag van morgen;

maar elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad,
dus leef je dag, zo goed het gaat,
wees stil tot God, sla je ogen naar Boven,
er komt een dag dat je Hem weer mag loven.

ooit op een dag, maakt U het zure weer zoet,
weet je dat Hij je iemand ontmoeten doet.
mag je hart weer zingen, je oog weer stralen
doet Hij de zegeningen weer nederdalen;

o God leer ons leidzaam Uw wegen te gaan
niet volgens eigen inzicht, maar achter U aan,
wijs ons de route die U wilt dat we gaan;
leer ons U volgen, niet voorop, maar achter U aan!!

Ik leg mijn toekomst in Uw hand,
Ik leg mijn kinders voor U neer,
want U, ja U alleen, leid onze levens, o Heer!
van nu tot in Uw heerlijke vaderland!!

(kwam zomaar even spontaan in me op)
nogmaals; veel geluk
hannah

Een mooi en bijzonder gedicht Hannah! Lachende smiley Dank je wel.

Shalom.

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 1 juni 2010, 13:41
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 18:35
BerichtOnderwerp: Mijn leven, mijn ketting

MARIEKE897 schreef:
Mijn leven, mijn ketting
Stenen, naast elkaar geregen,
de stenen glimmen, zijn dof, hebben scherpe randjes of zijn glad.
het is mijn leven gevat in een rij die nog niet af is

ik draag 'm elke dag
het hoort bij mij, het ís mij, het is mijn kostbaarste bezit.

ooit glipte de ketting uit mijn handen
en één van de mooiste stenen brak
als versteend stond ik daar,
mijn leven liep niet meer door

onder een dikke laag stof heb ik de ketting later weer opgepakt
die ene steen, de breuk in mijn leven
heb ik geprobeerd te lijmen.
nu draag ik de ketting weer, met de beschadigde steen!

steeds als ik die ene steen zag voelde ik het verdriet
het verdriet van de breuk,
de onzekerheid of ik 'm ooit weer
zonder verdriet naar het verleden door mijn handen kon laten glijden..

mijn ketting is weer te dragen
met gelijmde breuken
met een vredig gevoel kan ik de stenen door mijn handen laten gaan
God is goed!

Marieke

Je zegt heel veel.
Maar weet dat jezelf ook een levende steen bent, die gevormd wordt door God zodat je past in de Tempel van de Heer.

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 28 mei 2010, 18:37
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 33 34 35 36 37 38 39 ... 47 Volgende
Pagina 36 van 47